abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92855803
:o eerste hartverzakking al gehad: meneer stond ineens in zijn ikea kinderstoel. Oeps... Riempje moet dus vast.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92855810
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
En best jammer dat Ko niet zo veel meer wil eten, maar dat komt vast vanzelf terug als je er geen punt van maakt. Denk je niet?
Nou dat hoop ik wel. Ineens lust hij geen olijven meer, geen komkommer, alhoewel hij het wel een heel leuk woord vind. En een heleboel meer. We proberen er maar zo relaxed mogelijk mee om te gaan.

Dat is het, toch weer het einde van een tijdperk. Ik had ook verwacht dat hij er langer zou zitten, in combinatie met een enorm drukke werkperiode en afsluiten kdv en wennen kresj, is het toch even slikken.
Ik denk dat dat het ook is, ik zat net in een soort flow, en nu gaat alles weer anders, ik vind het even moeilijk me daaraan over te geven. :D

Haha Leander! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92855812
Cara, klopt dat vind ik er ook wel leuk aan, dat het echt uit haarzelf komt! Maar toen in de winkel was ik er iets minder blij mee. "Eieieieieieiiiiiieeeeeeeeeeiiiii! Wheeeeeeeeh"

Menicole, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen :D
pi_92855866
Oh Olijven, daar maakte ik gisteren nog een grote fout mee. Isabeau zat braaf haar rijst met groente te eten, gaf ik haar tussendoor een olijf.. Toen wilde ze dus alleen nog maar olijven }:| . Ze heeft gewoon het hele bakje ingepikt (zat niet veel meer in, maar toch)

Maar het is vast een soort van uitproberen van Ko. Hij merkt natuurlijk dat hij keuzes kán maken, dus doet hij dat ook. Trekt vast wel weer bij.

En ik vind Kresj zo'n briljant hippiewoord! Ik zie allemaal mensen in lange rokken voor me die op de grond zitten. O+
pi_92855890
Zo, even snel. Wel bijgelezen, maar weinig tijd om te reageren enzo.

Hier gaat het goed, we zijn al op de helft *O* We hebben twee keer met schaap geskypt en dat vond Senna erg leuk. Ze mist hem ook echt, dat merk ik wel.
Ze heeft weer diarree, en is intussen ook wat slapjes. Ze is wel vrolijk en actief, maar niet helemaal van harte.
Achterlaten op het kdv gaat steeds beter. Vanmorgen wilde ze eerst nog even bij mij hangen (mama kuffel, en dat een paar keer in de herhaling). Ik vroeg of ze bij de juf ging knuffelen, dat was goed. Dus toen ze erbij kwam staan, zei Senna: mama moe erken (mama moet werken) en stak haar handjes uit naar de juf O+ Samen hebben ze me uitgezwaaid, kusjes gegeven en ze lachte erbij.

Nu aan het werk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92855984
ow en Senna heeft een vriendinnetje op het kdv O+ Ze bleef maar Anna zeggen, dus ik vroeg of er een Anna was, en die is er inderdaad. Vandaag niet, dat is jammer, maar normaal wel dus. Ben benieuwd naar Anna!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92856023
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Olijven, daar maakte ik gisteren nog een grote fout mee. Isabeau zat braaf haar rijst met groente te eten, gaf ik haar tussendoor een olijf.. Toen wilde ze dus alleen nog maar olijven }:| . Ze heeft gewoon het hele bakje ingepikt (zat niet veel meer in, maar toch)

Maar het is vast een soort van uitproberen van Ko. Hij merkt natuurlijk dat hij keuzes kán maken, dus doet hij dat ook. Trekt vast wel weer bij.
Nog niet zo lang geleden ging het hier precies zo. :'(
Ik mis dat. Het is ook heel grappig, want dan gaan we eten en dan klimt Ko op zijn stoel, roept heel blij eten eten! En kijkt dan wat er op zijn bord ligt en als het geen rijst of gebakken aardappelen zijn dan is hij al meteen klaar ermee. Je ziet het op zijn gezicht. :N
Nouja, ik ben al blij dat hij tegenwoordig rijst eet!
quote:
En ik vind Kresj zo'n briljant hippiewoord! Ik zie allemaal mensen in lange rokken voor me die op de grond zitten. O+
Haha! Dat stuitte mij eerst juist tegen de borst, maar na er geweest te zijn voelde het al een stuk beter. En die tuin, ik kan niet wachten om Ko daar te zien rond scharrelen met vriendjes en vriendinnetjes. O+

Wat heerlijk Miss, dat het zo goed gaat deze week! En dat Senna een vriendinnetje heeft! *;
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:23:20 #108
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92856172
Harry! Gefeliciteerd, wat ben je toch al een heel ventje!

MeNicole :)

Isabeau, ben jij een olijvenfan! Moet je Joep ook eens leren, die kijkt alsof ik hem vergiftig als ie een olijf proeft :D

Senna een vriendinnetje :) leuk!
Niet mieten! Door gieten!
pi_92856254
Ik denk niet dat Isabeau Joep dat wil leren, want ze wil ze allemaal zelf eten!

Oeke, ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is. Is toch wel een soort oerinstinct dat je het fijn vindt als je kind goed eet.

Mefke, da's schrikken! Idd, riempje vast!
pi_92857376
Even een egopost.

Mart zet geen stapjes meer. Maar loopt echt Hij is flink aan de wandel.
En soms wilt hij gaan rennen haha.

Ook maakt hij zelf z'n speelgoedopbergbank open, haalt deze leeg en vervolgens gaat de bank weer dicht.

Mijn baby is echt geen baby meer.
Maar wordt 'pas' over 2 weken 1 jaar.
pi_92857408
En wat lust Isabeau veel :) Echt een goede smaak heeft ze al.

Senna een vriendinnentje op het dagverblijf. Wat leuk :)

(verder ben ik langzaam bezig met me hier in te lezen etc)
pi_92857523
Heerlijk zeg kindjes die alles lusten!
Jaël at ook alles, maarrr nu dus niet meer. Bij veel groentes gaat ze nu opeens zitten kokhalsen en ze weigert gewoon te eten. Brood en fruit gaan wel goed gelukkig :)
Maar vanmorgen wou ze persee het broodbeleg wat haar papa at, smeerkaas met sambal, wij dachten lust ze niet, maar mevrouw dacht duidelijk anders en lust het dus wel!

Verder heeft ze opeens 5 rode vlekjes in haar hals en op haar gezicht, het lijken iets van insecten beten, maar zijn plat echt raar... maar even in de gaten houden.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92857594
Isabeau lust niet alles hoor! Maar wel veel, ik verwacht echter nog wel een ommezwaai, haar karakter inschattende...

Knap dat Mart al kan lopen Ymme, leuk he?!
pi_92857866
Mette lust best veel. Ook een olijven terrorist... maar alleen de groene.
Ze is wel heel erg kieskeurig, ze is bijvoorbeeld dol op wortel en pompoen, maar zodra deze 2 groentes in blokjes voor haar neus liggen weigert ze het te eten. Eigenlijk al het oranje voedsel in losse stukjes wordt geweigerd.

Pasta gaat er altijd wel in en stamppot ook. Het liefst eet ze dat lekker met haar handjes, al gaat het eten met een lepeltje steeds beter. Het liefst wil ze ons bestek, ze kan daar echt een groot drama van maken dat ze dat niet mag :')

Oja en alle soorten soep (met als uitschieter pompoensoep). Maar ik merk dat ze steeds kieskeuriger wordt.

We zien wel hoe het gaat.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92857953
Oh jongens Leander is helemaal verliefd op dat stomme mens van zappelin :X Als ze staat te bleren op tv kruipt Leander er bijna in. En dan zingt ze: Geef me snel en zoen en staat hij te kussen voor de tv. Uit alle vrouwen kiest ie die :'(
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_92858055
Ze schijnt in het echt héél leuk te zijn MeNicole. Ze was ooit dirigente van het koor waarin mijn schoonvader zingt. Maar echt, wat is ze op tv vre-se-lijk irritant. Ook de hele tijd dat dansen alsof haar een keutel dwarszit. :')
pi_92858287
Het begint hier ook te komen, oeke, kritischer worden op eten. Soms helpt het om er heel ongedwongen mee om te gaan, dus om ernaast te zitten, geen aandacht aan zijn eten te besteden en zelf te gaan eten. Maar als hij echt niet wil gaat het er niet in. Zo wil Ivan nu absoluut geen yoghurt meer tussendoor eten. Dat is best onhandig, want ik wilde de beker melk bij de lunch vervangen voor een bakje yoghurt later in de middag.

Ik zie het ook op andere vlakken, die sterkere eigen wil. Ik mag soms zelfs geen liedje zingen! :o Dan zet ik bijvoorbeeld "Klap eens in je handjes" in en dan zegt hij "Nee! Nee!" en als ik door blijf gaan gilt hij het uit. }:| En als het slapen niet lukt kan ik hem beter maar meteen uit bed halen, want de foefjes die we altijd toepasten (snel een speen geven en weer weglopen, naast hem blijven zitten, regelmatig teruglopen) werken ineens niet meer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92858407
Hmm, misschien zing je gewoon niet zo mooi Claudia? :P Ik moet zeggen dat ik het wel herken. De dingen waarover ze een mening kunnen hebben of waar ze duidelijk invloed op uit kunnen oefenen, daar wordt mee 'gespeeld'.
pi_92858463
Oh en over eten. Leander is ook een hele slechte eter. We kunnen dat ook wel aan hem zien. Nu kregen we vanuit het ziekenhuis een tip mee dat we hem niet meer dan 2 verschillende dingen op zijn bord moeten leggen. Dus of aardappels en groente of vlees en aardappels. Niet teveel aanbieden want dan kunnen ze op een gegeven moment het overzicht kwijt raken. En hier helpt het heel erg goed. Tis wel een beetje zoeken naar de juiste verhoudingen soms. Want hij krijgt dus soms geen groente en dan moet ik er wel opletten dat ie die dag meer fruit eet bijvoorbeld. En we laten hem ook niet lang aan tafel zitten. Is ie klaar en wij nog niet haal ik hem van tafel en zet ik zijn bordje op de salontafel. Zo eet ie tussen het spelen door toch vaak nog wel alles op.
pi_92858694
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:54 schreef Sorbootje het volgende:
Hmm, misschien zing je gewoon niet zo mooi Claudia? :P Ik moet zeggen dat ik het wel herken. De dingen waarover ze een mening kunnen hebben of waar ze duidelijk invloed op uit kunnen oefenen, daar wordt mee 'gespeeld'.
Ik blijf dan ook gewoon stug doorzingen. :Y)

Het helpt wel om op sommige fronten voet bij stuk te houden. Zo had Ivan de neiging gekregen om al aan het begin van een filmpje "Nee nee!" te roepen omdat hij een ander filmpje wilde zien. Ik zeg nu gewoon tegen hem: "Nee, we gaan eerst dit filmpje afkijken en daarna mag je een ander filmpje zien." En dat is meestal wel oké. Als het niet oké is zet ik bij doormopperen de televisie uit (nadat ik dat aangekondigd heb, vanzelfsprekend).

Ik ga hem niet dwingen yoghurt te eten, maar dit soort dingen wil ik wel in de kiem smoren.
pi_92858707
Niels gaat altijd dansen op dat eindliedje van Zappelin wat na Sesamstraat komt, dan wordt hij helemaal blij :') O+

Ik merk bij Niels ook wel dat hij kieskeuriger wordt. Maar als we gewoon niet op hem letten aan tafel probeert hij toch nieuwe dingen uit. En soms werkt het om het aan te bieden aan mijn eigen vork, dan is het ineens heel interessant.

MeNicole, bedoelen ze niet dat je dan alsnog daarna groente op zijn bord legt? Of eerst de groente en als hij daar genoeg van heeft de aardappels en het vlees?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92858736
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie het ook op andere vlakken, die sterkere eigen wil. Ik mag soms zelfs geen liedje zingen! :o Dan zet ik bijvoorbeeld "Klap eens in je handjes" in en dan zegt hij "Nee! Nee!" en als ik door blijf gaan gilt hij het uit. }:| En als het slapen niet lukt kan ik hem beter maar meteen uit bed halen, want de foefjes die we altijd toepasten (snel een speen geven en weer weglopen, naast hem blijven zitten, regelmatig teruglopen) werken ineens niet meer.
Dit heeft Niels nog helemaal niet!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92858841
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef Twinkly het volgende:
Niels gaat altijd dansen op dat eindliedje van Zappelin wat na Sesamstraat komt, dan wordt hij helemaal blij :') O+
:D

Bij alles wat op muziek lijkt zet Ivan een "Tie tie tie" in terwijl hij een beetje door zijn knieen gaat. Hij doet het zelfs bij de intro van Top Gear. Maar het leukst zijn de intro's van Pocoyo en de Teletubbies.
pi_92858942
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh en over eten. Leander is ook een hele slechte eter. We kunnen dat ook wel aan hem zien. Nu kregen we vanuit het ziekenhuis een tip mee dat we hem niet meer dan 2 verschillende dingen op zijn bord moeten leggen. Dus of aardappels en groente of vlees en aardappels. Niet teveel aanbieden want dan kunnen ze op een gegeven moment het overzicht kwijt raken.
Goed dat je dat zegt, want die tip heb ik ruim een half jaar geleden eens opgepikt ergens. Kinderen kunnen het overzicht kwijtraken als hun bord te vol ligt. Het helpt soms dus ook om gewoon minder op een bord aan te bieden.

We gaven Ivan pas een bakje met vanalles en nog wat erin en ik had ook sterk de indruk dat hij niets wilde doordat hij het overzicht kwijtraakte. Het was alsof hij door de grote variatie zo in de war raakte dat hij vergat dat hij kaas wel lust, bijvoorbeeld.
pi_92858952
Ik ben een beetje bang voor de peuterpuber fase... Nu is alles al Nee Nee! Tegenwoordig ook met alles wat dan niet goed is met geweld aan de kant gooien en mij dan uitdagend aankijken. Ze vertoond dit gedrag het meest bij mij, ook omdat ik haar het meeste zie.

Maar een positief puntje wat ik vandaag opmerkte is dat ze voor het eerst 'ja' knikte op een vraag die ik stelde en heel goed begreep wat ik vroeg. Dat is wel heel fijn, op het kdv had ze dat vorige week ook al eens gedaan.

En Mette is helemaal bezeten van het eindnummer van Sesamstraat, dan komt ze er snel aan en gaat ze als een gek zwaaien en hupsen O+ O+
pi_92859036
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:09 schreef wickie het volgende:
Maar een positief puntje wat ik vandaag opmerkte is dat ze voor het eerst 'ja' knikte op een vraag die ik stelde en heel goed begreep wat ik vroeg. Dat is wel heel fijn, op het kdv had ze dat vorige week ook al eens gedaan.
Ivan zegt eigenlijk standaard "ja" en dat levert heel grappige situaties op. Ik verschoon zijn poepbroek:

"Ik ga je luier verschonen."
"Ja."
"Oeh, die is vies!"
"Bah!"
"Ik krijg het er maar moeilijk af."
"Ja."
"Misschien moest je daar maar eens mee stoppen, dat poepen."
"Ja."
"Zullen we je een stomaatje aanmeten?"
"Ja."

:')
pi_92859064
:D
pi_92859168
Trouwens, klonk misschien een beetje dom van me 'positief puntje opmerken', ik ben supertrots op m'n kleine popje. Ik houd zielsveel van haar.
Beetje stom geformuleerd van mezelf.

Ik ga zo maar eens de apotheek stalken... nog steeds niks van ze gehoord.. Ik wil dat zalfje }:|
pi_92859192
Hahaha hilarisch! Hier gaat dat meer zo Claudia:

"Isabeau is het liefste meisje op aarde"
"Ja!"
"En ze heeft de aller- allerliefste papa"
"Ja!"
"En natuurlijk een lieve mama!"
"Neeeeeeeeeeeee" >:)
pi_92859219
Och ik had het helemaal niet zo gelezen hoor Wickie. Ik heb echt niet de indruk dat het allemaal kommer en kwel is bij jullie! :D
pi_92859361
Oh, ik vergeet het steeds maar ik wil jullie nog even bijpraten over het haar-gedoe van Isabeau. Voor wie 't interesseert ;) :

We hebben het nu een aantal weken volgehouden met sokjes om de handen tijdens het slapen, maar het lijkt uiteindelijk averechts te werken. Zodrá de sokjes uitgaan grijpt ze naar d'r haartjes. Ze is erg op haar haartjes gefixeerd. Ze benoemt het ook vaak, dan grijpt ze naar haar hoofd en zegt: "Haartjes!".

Daarom hebben we besloten het he-le-maal los te laten. We vertrouwen erop dat het vanzelf goedkomt. Want hoe meer wij er een punt van maken, hoe meer zij geinteresseerd is in haar haren. Dan maar een wat korter en soms gehavend koppie haar de komende tijd.
pi_92859464
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef Twinkly het volgende:
.

MeNicole, bedoelen ze niet dat je dan alsnog daarna groente op zijn bord legt? Of eerst de groente en als hij daar genoeg van heeft de aardappels en het vlees?
Nee ze bedoelen echt bij elke maaltijd maar 2 dingen aanbieden en natuurlijk een toetje na wel gewoon. We kunnen hier bv zien hoe snel Leander daar aan went. Vande week aten we worteltjes met doperwten en aardappels. Dat had ik hem dus ook gegeven. Zit ie me een beetje raar aan te kijken en zoekt ie alle wortels ertussen uit. Die gooit ie op de grond om de rest op te eten. Terwijl ie wel gewoon wortels lust. Maar das dan teveel weer meteen. Ik had er niet eens bij nagedacht want kwam allemaal uit zelfde potje :P
pi_92859520
Ik lees steeds dat mensen standaard een toetje geven. Wij doen dat niet (eten zelf ook geen toetjes), da's toch niet erg?
pi_92859562
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:04 schreef MeNicole2 het volgende:
:D Mijn zoon staat achter me te kreunen. Dus ik vraag hem of ie an het poepen is. Gaat ie in een hoekje staan met zijn gezicht tegen de muur :P
Hij wil niet bekeken worden als ie poept. Geef hem eens ongelijk ;)
Whaha, hier ook zo één. Als zijn zijn 'poepsmoel' trekt moet je ook niet tegen hem praten ofzo, dan kijkt ie heel boos en draait zich om :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_92859582
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Ik lees steeds dat mensen standaard een toetje geven. Wij doen dat niet (eten zelf ook geen toetjes), da's toch niet erg?
Nee, op zich niet, als ze dan maar op een andere manier aan haar melkproducten komt!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_92859662
Klinkt als een fijne beslissing, Sorbo! Hopelijk lukt het ook echt om het los te laten. Ik ben daar zelf altijd zo slecht in. (Ik zit net in het borstvoedingstopic te posten hoe slecht ik Lena's gewichtstoename los kan laten.)

En ik had het ook niet zo gelezen, wickie. :+ Ik vind het ook wat suf om dit soort dingen over Ivan te posten, want het is zo'n heerlijk en superlief jongetje. Maarja, de realiteit is dat we ook wel met dingen worstelen en ik vind het niet oké om het daar nooit over te hebben. Al is het hier natuurlijk meestal een en al domestic bliss met een baby'tje dat lekker slaapt, een jongetje dat lekker speelt en een moeder die in de keuken een taart staat te bakken. :Y)

Oh, dat wou ik ook nog zeggen: Ivan eet geen vlees! Ik vind het zo hilarisch dat wij gewoon een kleine vegetariër hebben.
pi_92859704
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:27 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nee, op zich niet, als ze dan maar op een andere manier aan haar melkproducten komt!
Wij zijn er van de week mee gestopt. Ivan kreeg na zijn avondeten altijd een bakje yoghurt (eerst als vervanging van de fles, later om te compenseren als ik vond dat hij niet zoveel had gegeten en ik bang was dat hij 's nachts wakker zou worden). We eten zelf ook geen toetje dus het was eigenlijk grote onzin.
pi_92859734
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Hier ook niet elke dag hoor. We zijn niet van die toetjes mensen! Al ben ik momenteel helemaal verslaafd aan de wolkentoetjes aardbei :Y)
Maar als Leander niet na het eten krijgt dan geven we hem voor dat ie na bed gaat.
pi_92859736
Sorboo, wij eten zelf ook geen toetje maar het is meer haar laatste zuivelmomentje. Mette krijgt al sinds ze net 1 was geen flessen meer, ook geen laatste fles meer dus. Wij hebben dat vervangen met een bak yoghurt. We geven het meestal ook niet direct na het eten, meer net voordat ze gaat slapen.
Voor de rest krijgt ze 's ochtends een sloot karnemelk.

Over het haren gedoe, fijn om te horen dat jullie het een soort van los hebben kunnen laten. Het lijkt me echt een moeilijke situatie hoor :*
Mette is ook een haartjes plukker, maar het is bij haar echt plukken en niet eruit trekken. Het is echt een tut ding voor haar.
pi_92859770
McLaura, melkproducten krijgt ze genoeg. Ik vind alleen na elke maaltijd een toetje geen goede gewoonte voor een volwassene, dus dat heb ik eigenlijk automatisch ook zo ingevoerd voor Isabeau.

Claudia, vries je een stukje van die taart in voor me? ;) Ik ben al begonnen met dat loslaten en het gaat me goed af!
pi_92859874
wickie, Isabeau trekt ook niet echt, maar draait het haar om haar vinger en, doordat het zo lang is, draait ze dan helemaal vast en breekt het af.
pi_92860121
Ik zie het dus niet als toetje, zo gaan wij er ook niet mee om. Ik merk ook aan haar dat ze niet verwacht na het avond eten yoghurt te krijgen. Da vind ik prettig.
Vrienden van ons zien het wel als toetje en als hun zoontje niet goed gegeten heeft dan krijgt hij ook geen toetje.
pi_92860159
Taart morgen :Y)
(ben benieuwd of ik je dat na ga doen straks met 2 kids)
pi_92860345
Oh Wickie, toetje onthouden als 't kind niet gegeten heeft vind ik zó stom! Dan zeg je dus gewoon dat de rest van de maaltijd een straf is waar je doorheen moet om een toetje te verdienen. Da's toch vragen om een moeilijke eter?!

En ik snap 't, dat je het niet als toetje ziet. Het is ook niet dat ik het raar vind van een ander, maar meer dat ik me afvroeg of het niet gek is dat wij het níet geven. :)
pi_92860656
Ik doe dat hier bij mijn oudste, toetjes als beloning :Y) .

Ze at de eerste anderhalf jaar alles! En toen ineens niks meer. Nu eet ze weer goed. Bij ons thuis was het ook een beloning. En wij zijn allebei alleseters. :P
pi_92860733
Tuurlijk Groofs, zul je net zien :P

Misschien staat het me ook wel tegen omdat ik een eetprobleem heb en ik dus sowieso een hekel heb aan voedsel als beloning of straf.
pi_92860833
Ik had een heel verhaal geschreven over onze vrienden, maar hele verhaal kwijt omdat de laptop spontaan ermee stopte..

Strekking van het verhaal, we waren daar, eten was niet te eten, hij at dus niet (logisch), geen toetje, groot drama 2uur lang. Hup naar bed, niet slapen, papfles, stil.
Wij vonden het heel heftig om hem toetje te weigeren terwijl je dat zelf wel doodleuk zit te eten en terwijl je je zelfgekookte voedsel ook niet echt geslaagd vond.
Niet onze manier van doen, maar ieder z'n eigen ding.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 16-02-2011 12:08:00 ]
pi_92860939
Ja ieder zijn ding, maar ik vind het helemaal niks.
pi_92861010
Eten was in mijn jeugd een moeizaam iets, ik at geen groentes. Ik ben blij dat mijn ouders eten nooit als straf of beloning zijn gaan behandelen want dan had ik er waarschijnlijk een probleem aan overgehouden.

Ze lieten mij me gang gaan en steeds meer verantwoordelijkheid geven (toen was ik al wel een stuk ouder hoor) voor het voedsel wat zelfvertrouwen gaf en waardoor ik zelf ben gaan experimenteren en ontdekte dat ik eigenlijk alles lust, alleen anders klaargemaakt. Dit is ook een eye-opener geweest voor mijn ouders die dus nu ook hele andere dingen eten dan vroeger.
pi_92861057
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:03 schreef Sorbootje het volgende:
Ja ieder zijn ding, maar ik vind het helemaal niks.
Ik ook niet, we hebben daar toen een discussie met ze over gehad. Ik kon m'n mond niet houden, maar ze zijn er erg stellig in, dus ja. Hij eet over het algemeen heel goed hoor, dus dat is een geluk denk ik dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')