Nou dat hoop ik wel. Ineens lust hij geen olijven meer, geen komkommer, alhoewel hij het wel een heel leuk woord vind. En een heleboel meer. We proberen er maar zo relaxed mogelijk mee om te gaan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
En best jammer dat Ko niet zo veel meer wil eten, maar dat komt vast vanzelf terug als je er geen punt van maakt. Denk je niet?
Nog niet zo lang geleden ging het hier precies zo.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Olijven, daar maakte ik gisteren nog een grote fout mee. Isabeau zat braaf haar rijst met groente te eten, gaf ik haar tussendoor een olijf.. Toen wilde ze dus alleen nog maar olijven. Ze heeft gewoon het hele bakje ingepikt (zat niet veel meer in, maar toch)
Maar het is vast een soort van uitproberen van Ko. Hij merkt natuurlijk dat hij keuzes kán maken, dus doet hij dat ook. Trekt vast wel weer bij.
Haha! Dat stuitte mij eerst juist tegen de borst, maar na er geweest te zijn voelde het al een stuk beter. En die tuin, ik kan niet wachten om Ko daar te zien rond scharrelen met vriendjes en vriendinnetjes.quote:En ik vind Kresj zo'n briljant hippiewoord! Ik zie allemaal mensen in lange rokken voor me die op de grond zitten.
Ik blijf dan ook gewoon stug doorzingen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:54 schreef Sorbootje het volgende:
Hmm, misschien zing je gewoon niet zo mooi Claudia?Ik moet zeggen dat ik het wel herken. De dingen waarover ze een mening kunnen hebben of waar ze duidelijk invloed op uit kunnen oefenen, daar wordt mee 'gespeeld'.
Dit heeft Niels nog helemaal niet!quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie het ook op andere vlakken, die sterkere eigen wil. Ik mag soms zelfs geen liedje zingen!Dan zet ik bijvoorbeeld "Klap eens in je handjes" in en dan zegt hij "Nee! Nee!" en als ik door blijf gaan gilt hij het uit.
En als het slapen niet lukt kan ik hem beter maar meteen uit bed halen, want de foefjes die we altijd toepasten (snel een speen geven en weer weglopen, naast hem blijven zitten, regelmatig teruglopen) werken ineens niet meer.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef Twinkly het volgende:
Niels gaat altijd dansen op dat eindliedje van Zappelin wat na Sesamstraat komt, dan wordt hij helemaal blij![]()
Goed dat je dat zegt, want die tip heb ik ruim een half jaar geleden eens opgepikt ergens. Kinderen kunnen het overzicht kwijtraken als hun bord te vol ligt. Het helpt soms dus ook om gewoon minder op een bord aan te bieden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh en over eten. Leander is ook een hele slechte eter. We kunnen dat ook wel aan hem zien. Nu kregen we vanuit het ziekenhuis een tip mee dat we hem niet meer dan 2 verschillende dingen op zijn bord moeten leggen. Dus of aardappels en groente of vlees en aardappels. Niet teveel aanbieden want dan kunnen ze op een gegeven moment het overzicht kwijt raken.
Ivan zegt eigenlijk standaard "ja" en dat levert heel grappige situaties op. Ik verschoon zijn poepbroek:quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:09 schreef wickie het volgende:
Maar een positief puntje wat ik vandaag opmerkte is dat ze voor het eerst 'ja' knikte op een vraag die ik stelde en heel goed begreep wat ik vroeg. Dat is wel heel fijn, op het kdv had ze dat vorige week ook al eens gedaan.
Nee ze bedoelen echt bij elke maaltijd maar 2 dingen aanbieden en natuurlijk een toetje na wel gewoon. We kunnen hier bv zien hoe snel Leander daar aan went. Vande week aten we worteltjes met doperwten en aardappels. Dat had ik hem dus ook gegeven. Zit ie me een beetje raar aan te kijken en zoekt ie alle wortels ertussen uit. Die gooit ie op de grond om de rest op te eten. Terwijl ie wel gewoon wortels lust. Maar das dan teveel weer meteen. Ik had er niet eens bij nagedacht want kwam allemaal uit zelfde potjequote:Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef Twinkly het volgende:
.
MeNicole, bedoelen ze niet dat je dan alsnog daarna groente op zijn bord legt? Of eerst de groente en als hij daar genoeg van heeft de aardappels en het vlees?
Whaha, hier ook zo één. Als zijn zijn 'poepsmoel' trekt moet je ook niet tegen hem praten ofzo, dan kijkt ie heel boos en draait zich omquote:Op woensdag 16 februari 2011 09:04 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn zoon staat achter me te kreunen. Dus ik vraag hem of ie an het poepen is. Gaat ie in een hoekje staan met zijn gezicht tegen de muur
![]()
Hij wil niet bekeken worden als ie poept. Geef hem eens ongelijk![]()
Nee, op zich niet, als ze dan maar op een andere manier aan haar melkproducten komt!quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Ik lees steeds dat mensen standaard een toetje geven. Wij doen dat niet (eten zelf ook geen toetjes), da's toch niet erg?
Wij zijn er van de week mee gestopt. Ivan kreeg na zijn avondeten altijd een bakje yoghurt (eerst als vervanging van de fles, later om te compenseren als ik vond dat hij niet zoveel had gegeten en ik bang was dat hij 's nachts wakker zou worden). We eten zelf ook geen toetje dus het was eigenlijk grote onzin.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:27 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nee, op zich niet, als ze dan maar op een andere manier aan haar melkproducten komt!
Hier ook niet elke dag hoor. We zijn niet van die toetjes mensen! Al ben ik momenteel helemaal verslaafd aan de wolkentoetjes aardbeiquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Ik lees steeds dat mensen standaard een toetje geven. Wij doen dat niet (eten zelf ook geen toetjes), da's toch niet erg?
Ik ook niet, we hebben daar toen een discussie met ze over gehad. Ik kon m'n mond niet houden, maar ze zijn er erg stellig in, dus ja. Hij eet over het algemeen heel goed hoor, dus dat is een geluk denk ik dan maar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:03 schreef Sorbootje het volgende:
Ja ieder zijn ding, maar ik vind het helemaal niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |