abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92884027
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Wij aten heel vaak wraps met bonenprutjes. Maar ineens veranderde S haar smaak ;( . Nu gaat ze voor de hollandse pot. :Y)

Ga ik wel ook maar weer eens proberen. ^O^
Chili con carne met rijst is hier een groot succes! Maar als S. geen bonen lust...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92884132
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Chili con carne met rijst is hier een groot succes! Maar als S. geen bonen lust...
Ik ga het gewoon weer proberen. het is een jaar lang zo ongeveer het lekkerste geweest wat je haar kon voorschotelen (ook kidneybeans, mais, erwtjes en boontjes). Ik ga het gewoon weer een beetje forceren regelmatiger aanbieden.:P
pi_92884361
Claudia: je combinatie doet me denken: gegrilde/gekookte kip! Bij wijze van blokje kaas!
Gewoon elf een kipfilet koken of grillen :)
pi_92884951
Of bijvoorbeeld een plakje kipfilet oprollen en zo geven, eventueel met een vulling, of wat pesto erop gesmeerd..
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:45:40 #280
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92885473
Groofs, wat lief dat je het vraagt! :* Er staat ondertussen een slabak boven, maar we hebben deze nog niet gebruikt. Zijn billen zijn op het moment weer wat beter, dus nu is het gelukkig niet nodig. Je top staat wel klaar als backup-plan zeg maar, thnx! Oh, en wat knap van R., dat sorteren! :o Geweldig!

En Florian met de vormenstoof, ik vind dat echt wat hoor! :o Knappe kindjes hier O+

Claudia, van wat jij schrijft springen serieus de tranen in mijn ogen, ik doe zo mijn best om Stef gevarieerde voeding aan te bieden, maar als ik je post over suiker op suiker lees faal ik vreselijk :'( Stef krijgt elke dag 2 stuks fruit, meestal wel een tussendoortje a la rozijntjes ofzo, een volkorenboterham hartig bij het ontbijt en de lunch en vaak op de tweede boterham iets van jam ofzo.. Avondeten is met de pot mee, daarna een bakje yoghurt. Hij drinkt alleen water en wat melk bij de brood-momenten en ik dacht echt dat we het best ok doen zo :') Sjucht, ik dacht echt dat ik het beter deed als mijn moeder, rauwkost wil hij op het moment níet echt en olijven vind ik te zout om vaak te geven, maar misschien moet ik toch maar weer eens proberen de komkommer terug in zijn menu te krijgen ofzo..
3!
pi_92885537
pff, dames...ik leer hier een hoop bij. En ik besef me ook maar weer een dat ik/wij helemaal niet zo bewust met eten om gaan als de meesten van jullie.
Zo zijn soepstengels hier favoriet als tussendoortje. Ze zitten in de luiertas en we gebruiken ze vooral als we em even willen stilhouden tot een volgend eetmoment (als we dus ergens zijn, hij miept om eten en we pas een half uur later kunnen eten).
Rozijntjes krijgt ie zo af en toe. Meestal met hetzelfde doel als soepstengels.
Op het kdv krijgt ie wel 'koek' maar aangezien ie op de babygroep zit, zijn dat van die suikerloze droge gevallen. Hij lust ze prima terwijl rijstwafels niet gegeten worden.

Chocolade heeft ie nog nooit gehad, ook niet als hagelslag of pasta. Het enige snoep dat ie gehad heeft was wat spekjes (dus geen hele).
Ei lust ie niet, misschien toch nog weer een keer proberen. Het was toen gekookt en het leek vooral om de structuur te gaan.

En dan zuivel en toetjes. Driekus krijgt wel yoghurt, soms zo en soms in de zelfgemaakte smoothie, maar niet als toetje. Hij krijgt het op de dagen dat ie niet naar het kdv gaat overdag. Maar ja, dat is dan ook vanwege het hoesten. Ik hoop eigenlijk na het hoestseizoen wel weer meer zuivel te kunnen geven. Nu is dat dus heel beperkt. Maar volgens het cb is dat geen probleem. Op zijn boterham krijgt ie dan kaas of smeerkaas. Hij lust ook pate en leverpastei, stroop en jam.

Wat eet Driekus dan wel overdag: zijn ontbijt is fruit, tussen de middag boterhammen en 's avonds eet ie gewoon mee. En dan is het de ene keer meer dan de andere keer. En hij heeft zo z'n voorkeuren: vlees is favo 1. Tenzij we mexicaans eten, dan is het gehakt niet leuk genoeg en moet en zal ie het bakje tomaat leeg eten. En de kaas. Als we ergens kaas bij eten, dan wil Driekus ook. Nou ja, komt ie toch nog een beetje aan z'n zuivel...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92885640
Incantrix, volgens mijn common sense doe je het prima hoor. :*
pi_92885759
Wat Groofsken zegt Incantrix, volgens mij doe je het helemaal niet slecht. En ik moet het eerste kindje dat jonger is dan anderhalf nog tegenkomen die een bak sla leeg eet. Echt, ik geniet er zelf enorm van, Driekus zie je gewoon denken " ik ben geen konijn" (hij heeft wel eens echt sla bij de nijnen in de kamer hier gedumpt).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92885792
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Incantrix, volgens mijn common sense doe je het prima hoor. :*
Hoewel ik hier veel leer (over voeding in dit geval), zie ik ook heel veel goeds in het minder bewust met eten omgaan. Niet in de zin van dat je dan maar slagroom en gevulde koeken moet gaan uitdelen. maar wel in de zin van ontspanning en een normaal gezonde basis.
pi_92885848
Sla is één van de enige dingen die mijn peuter nog nooit heeft willen proeven :Y) .
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:51:48 #286
95408 Incantrix
pi_92885948
O, en ik ondrschrijf trouwens zeker wel het idee dat kindjes niet alles mogen wat papa en mama mogen, maar ik voelde me enorm onconfortabel wanneer ik elke dag een boterham hagelslag voor zijn neus weg te gaan zitten kanen terwijl hij weet dat dat lekker is (don't ask.. Had ik al eens verteld van mijn moeder?). En mijn boterham hagelslag is me lief, dat is vaak het enige dat ik wegkrijg in de ochtend.. :P
3!
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:53:12 #287
95408 Incantrix
pi_92886056
Haha, jullie zijn lief O+

En ik lust zelf ook geen sla ;)
3!
pi_92886089
Haha, R had al heel snel door dat hij S haar bekers moest hebben. Als hij zag dat zij wat anders op haar boterham kreeg dan hij, mikte hij de zijne linea recta op de grond om vervolgens alleen maar piepend en boos 'die die die' te roepen.

En dan had hij nog nooit gepoefd wat zij er op had (speculoos bijvoorbeeld :D ).
pi_92886249
Ow hier moet hagelslag ook 's morgens hoor incantrix en Jaël krijgt het ook gewoon als ze wil :)
En dan probeert ze meestal de hagels van haar boterham te eten, zo lief O+

Vanmiddag moest en zou Jaël karnemelk net als ik terwijl ze altijd melk drinkt (en de vorige keer de karnemelk echt niet lekker vond) Ze bleef erom jengelen dus haar gegeven en ja ze trok een vies gezicht maar alsof ze dacht ik laat me niet kennen heeft ze het toch opgedronken :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92886259
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:45 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, van wat jij schrijft springen serieus de tranen in mijn ogen, ik doe zo mijn best om Stef gevarieerde voeding aan te bieden, maar als ik je post over suiker op suiker lees faal ik vreselijk :'(
Doe niet zo raar, joh! Ik vind het zelf, zoals ik al zei, ook ontzettend lastig. Ik zou Ivan graag yoghurt als tussendoortje geven (eiwitten!), maar hij wil geen yoghurt. Tja, dan kom ik dus maar weer met fruit of een boterham aanzetten. Hij eet veel koolhydraten en de eiwitrijke zaken laat hij veelal staan. Ik probeer er wel wat in te sturen, maar dat lukt maar beperkt.

Daar komt ook nog eens bij dat dreumesjes een andere voedselbehoefte hebben dan volwassenen en daar weet ik eigenlijk niks van. Ik zit dus ook maar vanalles op hem te projecteren. De wetenschappelijke inzichten veranderen ook nog eens om de haverklap, dus wat is het 'goed' doen?

Geen zorgen maken, hoor. Ik leg gewoon uit waarom ik geen rozijntjes geef en naar een ander alternatief zoek. Ik zou het daar echt niet om laten. Hey, zelfs oeke geeft rozijntjes. :Y)
pi_92886288
Inca, ik snap niet waarom je zo twijfelt aan jezelf. Het klinkt als een normaal voedingspatroon. Ik zou me niet zo rot laten voelen door andermans ideeen over eten.

Ko eet bv heel veel fruit, en dan bedoel ik ook heel veel. We hebben zo'n fruittas van de bioboer, en hij eet makkelijk 2 bananen, 2 mandarijnen en een appel weg op een dag. De dag erna eet hij weer minder fruit, maar het staat niet te boek als heel gezond. Toch hebben wij liever dat dan koekjes of rozijntjes.

Blegh, ik wil helemaal niet over eten praten hier. Het roept altijd zulke gemengde gevoelens op.

Ik ben zo vreselijk blij dat Ko weer beter is, ik vind hem zo lief en leuk en gezellig! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92886373
Incantrix, dat is toch hartstikke gezond!
:* Wat Groofsken zegt hoor.
Ieder kind verschilt ook in wat ze nodig hebben aan tussendoortjes, we moeten dat ook niet zo vergelijken. Zo eet Niels volgens het cb schema veel te weinig fruit. NOES! :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:59:37 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_92886504
oh Oeke, kreeg vandaag van de tandarts de tip om fruit eten wat te clusteren. Middelste eet echt kilo's fruit en had last van gevoelige tanden. Waarschijnlijk dat daar toch een verband zit. dus nu meer in een keer in plaats van over de dag verdeeld een beetje.

(gék word ik er van. Eet ie goed, gezond, is niet dik, veel fruit weinig koek en snoep is er wéér iets wat anders moet. Damn. :|W )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_92886550
Gerookte kipfilet is een hit hier.
Ik had een gevalletje fokwet net. Ze wilde de boerenomelet niet, ze wilde zelfs geen gebakken aardappelen. Dus dan maar een potje pasta.. Dit komt dus zo goed als nooit voor..

Claudia, en vis? Mette is Bijvoorbeeld dol op vis.

Qua vlees vind ik het wel moeilijk, dat eten we niet zo veel. Ik geef haar meestal 1x per week paté. Op brood eten we vaak geitenkaas, of ik maak een lekkere tosti ( dan kan ze kaas ook niet van brood eten). Af en toe appelstroop, maar dat vind ze niet altijd zo geweldig. Suikerloze jam kan ik ook weleens proberen. En humus is ook een goede.

Ik heb eindelijk het zalfje, ben benieuwd.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92886636
Trix, echt, maak je niet druk joh. Stef eet hartstikke gezond zo te zien. Ik vind het ook lastig hoor, vooral omdat smeerbaar beleg gewoon het beste werkt. En dan kom je als snel uit bij smeerkaas, leverpastei of jam. Geitenkaas kan ik trouwens wel weer eens kopen, bedenk ik net.

Oek, wij hebben ook de fruittas. :+
pi_92886651
Oh, dat doen we wel hoor Buuf, na het slapen krijgt hij vaak fruit en in de ochtend. Zeg maar 2 fruitmomenten, maar dan wel veel. :Y)
Hij vind dat ook gewoon erg lekker. Al het eten heet op het moment Appel. Terwijl hij wel het woord eten kent.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:01:39 #297
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_92886677
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Doe niet zo raar, joh! Ik vind het zelf, zoals ik al zei, ook ontzettend lastig. Ik zou Ivan graag yoghurt als tussendoortje geven (eiwitten!), maar hij wil geen yoghurt. Tja, dan kom ik dus maar weer met fruit of een boterham aanzetten. Hij eet veel koolhydraten en de eiwitrijke zaken laat hij veelal staan. Ik probeer er wel wat in te sturen, maar dat lukt maar beperkt.

Daar komt ook nog eens bij dat dreumesjes een andere voedselbehoefte hebben dan volwassenen en daar weet ik eigenlijk niks van. Ik zit dus ook maar vanalles op hem te projecteren. De wetenschappelijke inzichten veranderen ook nog eens om de haverklap, dus wat is het 'goed' doen?

Geen zorgen maken, hoor. Ik leg gewoon uit waarom ik geen rozijntjes geef en naar een ander alternatief zoek. Ik zou het daar echt niet om laten. Hey, zelfs oeke geeft rozijntjes. :Y)
niet beknibbelen op de vetten, hersenen groeien er van. ;) dus geen margarine enzo ik voerde ze ook gewoon lekker een haring of makreel. Omega 3-6-9 goed tegen onrust :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:02:28 #298
95408 Incantrix
pi_92886748
Zo, toch maar even de pc aangezet nog, dat typt zoveel sneller als een telefoon ;)

En Groofs, ja, dat hebben ze snel door he? Het begon er al mee dat Stef na de lunch onder de tafel ging zoeken naar gevallen hagelslagjes en die in zijn mond ging stoppen.. ( :')) en ja, toen kwam mijn moeder en die leerde het hem wel even.. En ah well, anders was dát ook vanzelf wel gekomen denk ik, zoals ik al zei, chocolade op brood is hier zo ingeburgerd, dat krijgt hij vanzelf wel mee ;)

*Snotter*

Jah, weten jullie wat het is? Zoals mijn moeder nu met Stef is.. Ik denk dat ze ook zo was met ons, mijn broertje en ik. Wij hebben allebei zo'n verstoorde smaakontwikkeling dat we beiden practisch geen groenten lusten, gekruid eten ook niet kan (serieus, als ergens een beetje witte peper opzit slaan de vlammen uit mijn hol :')), fruit lusten we niet.. En het is geen kwestie van niet willen, echt niet, ik sla ervan 'op slot' en kan dan niet meer slikken, het heeft meer met de structuur van eten te maken als met smaak.. En nouja, mijn grootste angst is gewoon dat hij ook zo zal zijn, bang zal zijn wanneer hij bij onbekenden gaat eten, bijna niet uit eten durft te gaan, altijd vantevoren het menu moet checken.. Ik wil dat gewoon niet voor mijn kind, ik en er zelf zo ongelukkig mee.. :'(

(En Twinks, ik heb je helemaal nog niet persoonlijk bedankt voor je kaartje! O+ :* :* Jij bent toch zó'n vreselijk lief wijf he? Kom je op de meet de 26e? Ik wil je een knuffel geven!!)
3!
pi_92886857
Lente krijgt trouwens ook roomboter (alleen 's ochtends) en volle melk. Het cb adviseerde me margarine en halfvolle melk. Blegh.
pi_92886895
Wat zijn er toch een hoop gevoeligheden omtrent dat eten hè. Dat verbaast me elke keer weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')