Chili con carne met rijst is hier een groot succes! Maar als S. geen bonen lust...quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Wij aten heel vaak wraps met bonenprutjes. Maar ineens veranderde S haar smaak. Nu gaat ze voor de hollandse pot.
![]()
Ga ik wel ook maar weer eens proberen.
Ik ga het gewoon weer proberen. het is een jaar lang zo ongeveer het lekkerste geweest wat je haar kon voorschotelen (ook kidneybeans, mais, erwtjes en boontjes). Ik ga het gewoon weer een beetje forceren regelmatiger aanbieden.:Pquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Chili con carne met rijst is hier een groot succes! Maar als S. geen bonen lust...
Hoewel ik hier veel leer (over voeding in dit geval), zie ik ook heel veel goeds in het minder bewust met eten omgaan. Niet in de zin van dat je dan maar slagroom en gevulde koeken moet gaan uitdelen. maar wel in de zin van ontspanning en een normaal gezonde basis.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Incantrix, volgens mijn common sense doe je het prima hoor.
Doe niet zo raar, joh! Ik vind het zelf, zoals ik al zei, ook ontzettend lastig. Ik zou Ivan graag yoghurt als tussendoortje geven (eiwitten!), maar hij wil geen yoghurt. Tja, dan kom ik dus maar weer met fruit of een boterham aanzetten. Hij eet veel koolhydraten en de eiwitrijke zaken laat hij veelal staan. Ik probeer er wel wat in te sturen, maar dat lukt maar beperkt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:45 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, van wat jij schrijft springen serieus de tranen in mijn ogen, ik doe zo mijn best om Stef gevarieerde voeding aan te bieden, maar als ik je post over suiker op suiker lees faal ik vreselijk![]()
niet beknibbelen op de vetten, hersenen groeien er van.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, joh! Ik vind het zelf, zoals ik al zei, ook ontzettend lastig. Ik zou Ivan graag yoghurt als tussendoortje geven (eiwitten!), maar hij wil geen yoghurt. Tja, dan kom ik dus maar weer met fruit of een boterham aanzetten. Hij eet veel koolhydraten en de eiwitrijke zaken laat hij veelal staan. Ik probeer er wel wat in te sturen, maar dat lukt maar beperkt.
Daar komt ook nog eens bij dat dreumesjes een andere voedselbehoefte hebben dan volwassenen en daar weet ik eigenlijk niks van. Ik zit dus ook maar vanalles op hem te projecteren. De wetenschappelijke inzichten veranderen ook nog eens om de haverklap, dus wat is het 'goed' doen?
Geen zorgen maken, hoor. Ik leg gewoon uit waarom ik geen rozijntjes geef en naar een ander alternatief zoek. Ik zou het daar echt niet om laten. Hey, zelfs oeke geeft rozijntjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |