quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:02 schreef Sorbootje het volgende:
Qua specerijen let ik op of het dus niet te scherp wordt. Dus ben ik zuinig met cayennepeper en dat soort dingen.
Van verse kruiden gebruik ik alles.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:02 schreef freecell het volgende:
Ja, dat varieert dus nogal
Basilicum kan... of bruchettakruiden. Provencaals kan ook trouwens...
Gewoon, iets van kruiden
Paprikapoeder gebruik ik wel gewoon, maar zeer matig met andere pepersoorten
Had ik ook niet... Mijn moeder kan niet ruiken, dus proeft alleen zout, zoet, bitter en zuurquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
![]()
Ik ben niet zo'b held met kruiden. Ik heb er geen gevoel voor.
Volgens mij zijn rozijntjes prima. P. heeft er iets tegen, maar die heeft ook een grote aversie tegen auto's op jongenskleding.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is er eigenlijk niet (zo) goed aan rozijntjes? Ik denk dat R die op dit moment zo'n twee à drie keer in de week krijgt namelijk.
Er is niet zozeer iets slechts aan (voor zover ik weet). Rozijnen staan vrij hoog op de glycemische index, ze zijn vergelijkbaar met jam met suiker. Dat laatste zijn mensen geneigd te zien als een niet supergezonde optie maar als een lekkernij op brood. Datzelfde geldt voor rozijnen: het is een lekkernij voor tussendoor.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is er eigenlijk niet (zo) goed aan rozijntjes? Ik denk dat R die op dit moment zo'n twee à drie keer in de week krijgt namelijk.
Ik niet. Ik vind dat juist superleuk. Ik kom mijn kinderen altijd rond koekjestijd ophalen. Zitten ze daar zo heerlijk met z'n allen aan tafel met een koekje/rijstewafel/soepstengel en een bekertje yoghurt. Ik vind het altijd zo knus om dan binnen te komen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:10 schreef sproet-je het volgende:
Leuk dat gepraat over eten! Wat ik me wel afvraag, bij ons kdv krijgen de kindjes elke dag een koekje/soepstengel/rijstwafel of zoiets. Zeggen jullie bij het kdv dan dat je dat liever niet wilt?
En als ik het zo hoor ben ik blij met mijn dame met koemelkallergie, schoonouders en mijn ouders geven echt niets aan haar zonder het bij mij te checken.
Ivan krijgt zelfs volkoren soepstengels.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:10 schreef sproet-je het volgende:
Leuk dat gepraat over eten! Wat ik me wel afvraag, bij ons kdv krijgen de kindjes elke dag een koekje/soepstengel/rijstwafel of zoiets. Zeggen jullie bij het kdv dan dat je dat liever niet wilt?
Rauwkost?quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:15 schreef freecell het volgende:
Maar wát dan?
Ontbijtkoek bestaat zo ongeveer uit glucose-fructosestroop.
Kaas, yoghurt, ei en dat soort dingen geven Florian enorme buikpijn...
Wat blijft er dan nog over behalve brood, warm eten, soepstengels, rijstwafels en fruit?
Wij aten heel vaak wraps met bonenprutjes. Maar ineens veranderde S haar smaakquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Maak je wel eens wraps, Groofsken? Wij geven Ivan rijst bij bijvoorbeeld onze wrapvulling. Dat is gewoon een tomaat/kip-prutje.
Ik vind maagvulling naast brood voor Ivan al lastig. Het lijkt me al helemaal lastig om iets voor Florian te bedenken! Ik kan heus wel een aardig lijstje maken, maar het moet ook een beetje te doen zijn. Niet dat je elke dag soep staat te koken en voeren...quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Paprika en komkommer vindt hij ook wel lekker
Maar dat vult ook niet echt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |