abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92882295
Ik maak risotto voor Isabeau. Of curry's met rijst en dan niet te scherp (hoewel het haar totaal niet interesseert of iets scherp is of niet). Eigenlijk alles wat ik zelf ook met rijst zou eten, maar rekening houdend met scherpte enzo.
pi_92882296
Welke kruiden?
pi_92882367
Qua specerijen let ik op of het dus niet te scherp wordt. Dus ben ik zuinig met cayennepeper en dat soort dingen.

Van verse kruiden gebruik ik alles.
pi_92882387
Ja, dat varieert dus nogal :D
Basilicum kan... of bruchettakruiden. Provencaals kan ook trouwens...

Gewoon, iets van kruiden :+

Paprikapoeder gebruik ik wel gewoon, maar zeer matig met andere pepersoorten :)
pi_92882404
Ik ga me daar in de carnavalsvakantie eens in verdiepen. Misschien gewoon een lekker zacht stoofpotje met witte rijst (of risotto inderdaad).

Ik moet nu weer een proefwerk nakijken :r . Maar ik heb wel net twee negens binnen voor mijn studie *O* .
pi_92882497
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:02 schreef Sorbootje het volgende:
Qua specerijen let ik op of het dus niet te scherp wordt. Dus ben ik zuinig met cayennepeper en dat soort dingen.

Van verse kruiden gebruik ik alles.
^O^
pi_92882535
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:02 schreef freecell het volgende:
Ja, dat varieert dus nogal :D
Basilicum kan... of bruchettakruiden. Provencaals kan ook trouwens...

Gewoon, iets van kruiden :+

Paprikapoeder gebruik ik wel gewoon, maar zeer matig met andere pepersoorten :)
^O^

Ik ben niet zo'b held met kruiden. Ik heb er geen gevoel voor. }:|
pi_92882639
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

^O^

Ik ben niet zo'b held met kruiden. Ik heb er geen gevoel voor. }:|
Had ik ook niet... Mijn moeder kan niet ruiken, dus proeft alleen zout, zoet, bitter en zuur :')
Dus ik heb nooit iets van smaakontwikkeling geleerd en mijn moeder kookte heel... ehm.... degelijk :')

Maar ik heb een tijdje veel met een huisgenoot gekookt en die was geniaal met kruiden en koken O+ Zoveel van geleerd!
En dat gevoel kan je dus gewoon léren! Echt!
pi_92882675
Met verse kruiden kun je nauwelijks de mist in gaan, die zijn zo lekker dat een gerecht er bijna altijd beter van wordt.

En verder, bij twijfel steeds een klein beetje toevoegen en dan vooral vaak proeven
pi_92882785
Ik weet gewoon niet wat waarbij hoort zeg maar. De basis al niet.
pi_92882918
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is er eigenlijk niet (zo) goed aan rozijntjes? Ik denk dat R die op dit moment zo'n twee à drie keer in de week krijgt namelijk.
Volgens mij zijn rozijntjes prima. P. heeft er iets tegen, maar die heeft ook een grote aversie tegen auto's op jongenskleding. :s)

Wat rijst betreft, Ko had er een hekel aan. Vooral aan de structuur. Maar nu eet hij het graag, gewoon witte rijst met wat ketjap. Maar mijn lekkere risotto die ik gister maakte hoefde hij niet. }:|

Ik vind het knap, Free, de vormenstoof! :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92882960
Leuk dat gepraat over eten! Wat ik me wel afvraag, bij ons kdv krijgen de kindjes elke dag een koekje/soepstengel/rijstwafel of zoiets. Zeggen jullie bij het kdv dan dat je dat liever niet wilt?

En als ik het zo hoor ben ik blij met mijn dame met koemelkallergie, schoonouders en mijn ouders geven echt niets aan haar zonder het bij mij te checken.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_92883018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is er eigenlijk niet (zo) goed aan rozijntjes? Ik denk dat R die op dit moment zo'n twee à drie keer in de week krijgt namelijk.
Er is niet zozeer iets slechts aan (voor zover ik weet). Rozijnen staan vrij hoog op de glycemische index, ze zijn vergelijkbaar met jam met suiker. Dat laatste zijn mensen geneigd te zien als een niet supergezonde optie maar als een lekkernij op brood. Datzelfde geldt voor rozijnen: het is een lekkernij voor tussendoor.

Ik heb er zelf trouwens vooral problemen mee om suiker op suiker te geven, bijvoorbeeld koolhydraten in brood, suiker in jam op brood, rozijntjes als lekkernij en dan ook nog eens fruit als tussendoortje. Dat is een eenzijdig voedselpatroon en je krijgt er hevig schommelende bloedsuikerspiegels en stuiterende kindjes van. We leven echt in een suikercultuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92883067
Die van mij krijgt thuis al elke dag een stuk rijstwafel :P
Anders geen land meer mee te bezeilen vanaf half 5 ;)

Niks mis met rijstwafel en soepstengel toch? :?
pi_92883102
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:10 schreef sproet-je het volgende:
Leuk dat gepraat over eten! Wat ik me wel afvraag, bij ons kdv krijgen de kindjes elke dag een koekje/soepstengel/rijstwafel of zoiets. Zeggen jullie bij het kdv dan dat je dat liever niet wilt?

En als ik het zo hoor ben ik blij met mijn dame met koemelkallergie, schoonouders en mijn ouders geven echt niets aan haar zonder het bij mij te checken.
Ik niet. Ik vind dat juist superleuk. Ik kom mijn kinderen altijd rond koekjestijd ophalen. Zitten ze daar zo heerlijk met z'n allen aan tafel met een koekje/rijstewafel/soepstengel en een bekertje yoghurt. Ik vind het altijd zo knus om dan binnen te komen.

En het moge duidelijk zijn. Ik heb dus ook niks tegen die dingen die jij noemt. ;)
pi_92883112
Ohja, wij hadden vanavond bietjesrisotto en mijn slechte warme eter vond het heerlijk. Een echte aanrader! recept
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_92883205
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:10 schreef sproet-je het volgende:
Ivan krijgt zelfs volkoren soepstengels. :')

Ik heb niks tegen rijstwafels en soepstengels, maar ik vind het een slechte maagvulling. Ik geef Ivan als hij honger heeft liever écht iets te eten. :+ Een soepstengel met een bekertje yoghurt klinkt al wat beter.
pi_92883279
Ik geef thuis op dat tijdstip vaak een crackertje met smeerkaas ofzo. Daar redden ze het prima op tot 1700uur. Maar wij eten dus wel vroeg.
pi_92883284
Maar wát dan?
Ontbijtkoek bestaat zo ongeveer uit glucose-fructosestroop.
Kaas, yoghurt, ei en dat soort dingen geven Florian enorme buikpijn...

Wat blijft er dan nog over behalve brood, warm eten, soepstengels, rijstwafels en fruit?
pi_92883468
Maak je wel eens wraps, Groofsken? Wij geven Ivan rijst bij bijvoorbeeld onze wrapvulling. Dat is gewoon een tomaat/kip-prutje.
pi_92883527
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:15 schreef freecell het volgende:
Maar wát dan?
Ontbijtkoek bestaat zo ongeveer uit glucose-fructosestroop.
Kaas, yoghurt, ei en dat soort dingen geven Florian enorme buikpijn...

Wat blijft er dan nog over behalve brood, warm eten, soepstengels, rijstwafels en fruit?
Rauwkost?
pi_92883571
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Rauwkost?
Paprika en komkommer vindt hij ook wel lekker :Y
Maar dat vult ook niet echt...
pi_92883580
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Maak je wel eens wraps, Groofsken? Wij geven Ivan rijst bij bijvoorbeeld onze wrapvulling. Dat is gewoon een tomaat/kip-prutje.
Wij aten heel vaak wraps met bonenprutjes. Maar ineens veranderde S haar smaak ;( . Nu gaat ze voor de hollandse pot. :Y)

Ga ik wel ook maar weer eens proberen. ^O^
pi_92883712
Pfffff.... Wat gaan jullie hard!!!
Alles bijgelezen en het enige dat ik nog kan denken is ik wil een witte boterham met filet :P

Jaël wil de hollandse pot mar dan moet het wel geprakt door elkaar, naast elkaar wil ze het niet.
Verder vind ze pasta's en rijst heerlijk!! Ze probeert sinds kort ook met een lepel zelf te eten en dat gaat steeds beter :)

De rode vlekjes die ze vanmorgen had waren vanavond weer verdwenen weet nog steeds niet waar ze vandaan kwamen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92883919
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Paprika en komkommer vindt hij ook wel lekker :Y
Maar dat vult ook niet echt...
Ik vind maagvulling naast brood voor Ivan al lastig. Het lijkt me al helemaal lastig om iets voor Florian te bedenken! Ik kan heus wel een aardig lijstje maken, maar het moet ook een beetje te doen zijn. Niet dat je elke dag soep staat te koken en voeren...

Wij zijn er toevallig vandaag mee bezig geweest, onze vaste dingen wat kritischer bekijken en op bepaalde punten verbeteringen doorvoeren. Ik besefte vandaag bijvoorbeeld dat Ivan haast vegetarisch eet en dus misschien het een en ander aan voedingsstoffen misloopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')