abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92861127
Wij doen ook altijd eerst een gezonde boterham en dan eentje met zoet (eventueel, want S kiest meestal als tweede boterham ook gezond). Hebben jullie daar ook wat tegen?
pi_92861396
Verstaan jullie jam als gezond of als zoet en ongezond?
pi_92861412
Haha dan kunnen we dat nu meteen ook even zeggen Groofs? :P
pi_92861427
Ik vind het nogal verschil maken of het suikervrije jam is of niet.
pi_92861496
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:17 schreef Sorbootje het volgende:
Haha dan kunnen we dat nu meteen ook even zeggen Groofs? :P
Ik vraag em gewoon af of jullie dat als iets anders zien, of als vergelijkbaar. In mijn ogen is dat vergelijkbaar nl. ;-)

Jam staat hier bij de zoete dingen.
pi_92861551
Ik heb het me nog niet afgevraagd Groofsken. Ik zal eens nadenken wat ik daarvan vind. Op dit moment bepalen wij nog gewoon wat er op de boterham komt.
pi_92861647
Nee hoor, zo doen wij dat straks als Mette wat ouder is ook denk ik.

Daar zijn wij niet streng in. Wij zijn eigenlijk helemaal niet streng met eten, dat is juist wat ik niet wil. Wij eten gewoon gezond en Mette eet gewoon mee, mocht ze straks heel veel weigeren proberen we te kijken wat ze dan wel wil en daar dan het beste van te maken, het laten rusten en dan later weer dingen te proberen.

Maar ik heb tot nu toe makkelijk praten, ze eet wanneer ze honger heeft, en ze eet meer dan genoeg (jammergenoeg komt ze er niet echt lekker van aan :') )
We hebben de standaard eettroubles, kieskeurigheid en eigen willetje, daar valt best makkelijk altijd een oplossing voor te vinden.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92861687
Jeetje ze slaapt al bijna 3 uur, wat saai zeg :')
Gister op het kdv heeft ze niet geslapen, dus volgens mij haalt ze nu de schade in.
pi_92861723
Ik vind jam zoet ;)

Jaël is gek op kaas en bijna alle soorten vleeswaren op haar broodje :)
Af en toe vind ze zoetigheid ook erg lekker, maar als we haar de keus laten eet ze het allerliefste kaas. Ze eet altijd maar 1 boterham en heel soms doen we dan een halve boterham met het ene beleg en de andere helft met een ander beleg.

Dat van die 2 verschillende etenswaar op het bord 's avonds ga ik hier ook maar eens toepassen, eens kijken of het werkt bij haar.

En toetje gebruiken wij niet als straf, deden mijn ouders wel altijd en dat vond ik zo vreselijk. At mezelf dan soms misselijk en ziek om dat toetje maar te verdienen. En wij doen zowieso niet elke dag een toetje. (betrap mezelf er soms wel op dat ik haar extra veel yoghurt geef als ze weinig groente enzo gegeten heeft, ter compensatie, maar das dus meer mijn eigen gevoel dat dat dan gecompenseerd moet worden).

Ook hier een fan van dat mens van zappelin, dat vind ze bijna nog leuker als de filmpjes of sesamstraat zelf. Laatst was wel heel grappig, stond ze het dansje van het zandkasteel na te doen (als de neuzen kriebelen enz.) en toen ze doorhad dat ik naar haar keek stopte ze meteen en ging in haar stoeltje zitten :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92862335
Als we toetjes hebben mogen ze altijd wel. Hoort hier bij de maaltijd. Als beloning gebruiken we een stickersysteem met om de zoveel stickers een snoepje. Want dat krijgen ze hier dan weer niet zomaar.

Oh en lang slapen doet Leander hier altijd. Van half 11 tot uur of 3. Ik vind het wel lekker. Ff tijd voor mezelf enzo!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_92862399
Hier krijgt Mart altijd wat volle yogurth. Of hij zijn eten nu wel of niet op heeft gegeten.
En wilt hij niet, dan niet. Ik denk toch dat je hiermee mee bereikt dan er een spel of sport van het eten te gaan maken.l
pi_92862421
Wij hebben suikervrije jam.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92862443
Dat van die snoepjes is wel een goede Nicole.
Al zijn die nog láng niet in huis hier!
pi_92862545
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij doen ook altijd eerst een gezonde boterham en dan eentje met zoet (eventueel, want S kiest meestal als tweede boterham ook gezond). Hebben jullie daar ook wat tegen?
Ik wel, maar mijn vriend vindt dat het t.z.t. moet kunnen. Als Ivan wat ouder is zal hij dus ook wel crap op brood krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92862633
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:47 schreef ymme het volgende:
Dat van die snoepjes is wel een goede Nicole.
Al zijn die nog láng niet in huis hier!
Ook daar zal ik niet voor kiezen, want ook daarbij leg je mijns inziens druk op het eten. Maar ik geef toe dat ik wat overgevoelig ben op dit punt.
pi_92862701
Nog steeds slapende, ben net even wezen kijken en daar werd ze niet eens wakker van. Ze lag er schattig bij met haar speentje half uit haar mond. Ze had ook kunnen uitslapen, dan had ik er ook nog wat aan gehad :')
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:02:39 #167
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_92862996
:W Terug van weggeweest zullen we maar zeggen....

Jeetje, ik heb écht veel gemist, ik heb dit topic eens een beetje bijgelezen en zag dat Ko niet maar naar het kdv gaat? En nu naar de 'kresj'? Wat is dan precies het voordeel van dat laatste in jullie ogen?

En eetprobleempjes, las ik. Ik ben er zelf ook van overtuigd dat je met eten niets bereikt door de strijd aan te gaan. Hier is het ook: eten als je wilt, anders niet. Maar we bieden geen alternatieven. Toetje wel altijd, een meestal willen ze dat ook wel. Eigenlijk hebben we hier bijna nooit een eetstrijd, gelukkig maar. Het gebeurt wel eens dat 1 van 2 aangeeft niet te willen eten, dat laten we dan, en meestal begint hij dan vanzelf alsnog te eten.

Verder zag een aantal nieuwe dreumesen met hun mama :W , welkom!

Ik heb een vraag over zindelijkheidstraining, wanneer ga je daarmee starten, en vooral: hoe? T. geeft nu al een paar weken heel goed aan dat hij een vieze luier heeft, hij trekt eraan en zegt 'bah'. Als ik dan vraag of hij een schone luier moet, omdat hij gepoept heeft, dan knikt hij en pakt alvast de spulletjes bij elkaar O+ . Is dit nu hét moment, of is het nog wel erg vroeg om al te beginnen? Ik las ergens dat het negeren van de eerste signalen ook juist averechts kan werken, maar aan de andere kant vind ik het zelf nog zo vroeg om nu al te beginnen. En 'bloot' laten lopen in huis vind ik ook zo'n ding. We hebben hier een mooi vloerkleed liggen en een stoffen bank enzo.... :P
pi_92863186
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:46 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Wickie, toetje onthouden als 't kind niet gegeten heeft vind ik zó stom! Dan zeg je dus gewoon dat de rest van de maaltijd een straf is waar je doorheen moet om een toetje te verdienen. Da's toch vragen om een moeilijke eter?!

En ik snap 't, dat je het niet als toetje ziet. Het is ook niet dat ik het raar vind van een ander, maar meer dat ik me afvroeg of het niet gek is dat wij het níet geven. :)
Bij Kyllian doen we dat wel, niet eten is ook geen toetje. Hij is geen grote eter, is ook niet erg maar als hij dan na 1 hap al zegt dat hij vol zit en een toetje wil dan is het dus echt mooi geen toetje voordat hij wat gegeten heeft. Als hij vol had gezeten had hij ook geen toetje kunnen eten, dus hij bedenkt zelf die smoesjes ;) Maar dit hebben we eigenlijk ook pas gedaan vanaf 3 jaar ofzo. Strijd maken we er zeker niet van, maar hij heeft die regel toch echt wel nodig anders gaat hij van andere dingen ook misbruik maken.
Dyon krijgt wel een toetje ookal heeft hij niets op, aangezien ik al blij ben als hij wat binnen krijgt.
pi_92863308
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha gewoon lekker gezond laten eten :D Kyllian kiest ook pas sinds een jaar ongeveer voor zoet beleg.

Hier hebben we niet echt een regel van eerst gezonde boterham en daarna zoet omdat ik die nadruk er niet zo op wil leggen. Als we iets zouden verplichten zou hij misschien juist het omgekeerde willen en wordt het juist een probleem ;)
We leggen weleens uit wat gezond is en wat niet zo gezond.
Mee naar school wil hij standaard een boterham met worst, pindakaas en pasta :D
pi_92863496
Hier gewoon sowieso een toetje na het eten. Of ze nou eten of niet. Ze krijgen niet een boterham of iets ter vervanging. En we moedigen ze wel aan om te proeven, maar ik ga er geen strijd over voeren. En Mirte eet al tijden amper avondeten, maar ze doet t prima op de boterhammen die ze eet.
Ze groeit goed dus het zal wel goed zijn. Iris begint ook steeds kieskeuriger te worden met het avondeten, eet steeds minder. Het zal wel een fase zijn, bij Mirte maakte ik me er druk over in het begin, maar ik probeer het nu maar niet te doen.

Brood mogen ze zelf kiezen wat ze erop eten. Of dat nou zoet of "gezond" is. Maar kaas of worst op brood is meestal alleen beleg eraf eten, dus dan smeer ik liever een beetje zoet dat ze dan het brood ook eten... ;)
Fake it till you make it...
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:44:36 #171
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92864441
Thomas krijgt altijd keus uit twee smaakjes voor op brood, dan eet hij een stuk beter. En 9 van de 10 keer is dat iets uit de categorie 'hartig'. Ik noem t niet 'gezond', ik heb wel eens mijn twijfels bij het gezonde gehalte van kaas/vlees en consorten (verzadigd vet, hormonen, afvalstoffen, smeltzouten). Alles met mate denk ik dan maar.

We zijn weer doorverwezen naar de KNO arts voor Thomas' oor. Morgenochtend kunnen we al terecht, dat is wel een voordeel van een privekliniek :Y
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92864672
Ik geef Niels altijd eerst een boterham met appelstroop (ijzer) of pindakaas/notenpasta (eiwit, vitaminen, onverzadigde vetzuren), soms kaas. Omdat als ik dat pas op de tweede boterham geef hij die misschien niet op eet en dan minder gezond beleg gehad heeft.
Mijn man vindt dat ik overdrijf en geeft hem gewoon jam of hazelnootpasta op zijn eerste boterham :P
Als toetje krijgt hij yoghurt, het maakt daarbij niet uit hoeveel hij gegeten heeft.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92864924
Welkom Hannah, Harry en Anna *O* en goed verwend op jullie eerste verjaardag?

Morris O+ leuke krullebol, en nu lekker veel ijsjes eten ;)
Senna en vriendinnetje O+ en fijn dat het allemaal lekker gaat Miss ^O^
Kobus van het kdv af, en straks naar de psz alvast heel veel plezier, en super dat je weer helemaal de oude bent, komen papa en mama nu ook weer aan slapen toe?

Poppejans als ik me niet vergis beterschap!
Voor alle vroege kinderen, papa en mama sterkte ;)

Op een gegeven moment veranderd ook bij de kinderen de smaak, de smaakpappillen beginnen dan echt zijn werk te doen zeg maar, waardoor sommige dingen ineens heel anders smaken, en die ze dan ineens niet meer lekker vinden.
Hier moeten we helaas doorheen, en soms komt het snel goed en soms hebben we pech en duurd het even eer ze weer "normaal"eten.

Hier gelukkig nog geen last van.
Roy zit ineens onder de rode kleine pukkeltjes op zijn gezicht, en echt veel, en hij krabt nu nog veel meer aan zijn hoofd dan voorheen, dus afgelopen maandag waren we met Roy naar de ha gegaan, die alleen gekeken heeft en geadviseerd heeft om dit in het ziekenhuis te laten zien, de ha vermoed dat dit toch bijwerkingen van de medicatie zijn.
Dus morgen mag de prof er naar kijken.
We zijn benieuwd naar morgen, dan de 1ste controlle, kijken hoe en wat.

Vanmorgen is Roy weer naar de fysio geweest, hij kruipt weer beter dus we gaan nog steeds de goede kant op.
Morgenochtend heeft ze een paar "spelletjes"opgeschreven die we thuis toe kunnen passen, en een brief voor de prof morgen.
al met al een drukke dag morgen ;)

Voor de rest gaat het hier goed, lekker het normale ritme weer, en Roy vind het allemaal best, zelfs de medicijnen vecht hij niet meer tegen, gewoon netjes inslikken zonder hem in de houdgreep vast te hoeven houden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_92865591
Fijn om te lezen Bar!
Fake it till you make it...
pi_92865799
Senna kiest zelf wat ze op brood wil. Ze kan daarbij kiezen uit pindakaas, appelstroop (of appel-perenstroop of bananen-appelstroop (smerig!) een van de varianten gezonde stroop met ijzer dus), roosvicee jam (vit C) en honing. Vaak is er ook vegetarische kaas, geitensmeerkaas, rookvlees, rosbief, filet of roompaté maar die kiest ze eigenlijk nooit. Uit de eerste vier maakt ze weloverwogen keuzes, heel grappig.

Ze krijgt iedere dag yoghurt aangeboden na het eten, omdat dat het enige is wat ze aan zuivel binnenkrijgt buiten de boter op haar brood. Yoghurt is ongeacht of ze haar eten alleen bekeken heeft of goed gegeten heeft. Als ze heel slecht gegeten heeft, doe ik soms een beetje meer yoghurt in haar schaaltje.

En eten...ik heb het opgegeven om te denken dat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Alleen komkommer en ei wil ze echt niet, alle andere dingen vindt ze soms heerlijk, soms vies en soms gewoon eetbaar. Weinig peil op te trekken, dus dat probeer ik maar niet eens. We gaan aan tafel zitten, scheppen wat op (niet te veel, we kunnen altijd nog een keer opscheppen), eten gezellig en als we klaar zijn, ruimen we op. Soms blijven we iets langer zitten omdat Senna nog wat tijd nodig heeft (ze eet het graag koud :') ) en soms wil ze iets eerder al van tafel en dat mag ook. Soms ben ik bang dat we misschien wel te gemakkelijk en soepel doen over eten, maar het voelt beter dan er op enige manier een punt van te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')