Ik vraag em gewoon af of jullie dat als iets anders zien, of als vergelijkbaar. In mijn ogen is dat vergelijkbaar nl. ;-)quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:17 schreef Sorbootje het volgende:
Haha dan kunnen we dat nu meteen ook even zeggen Groofs?
Ik wel, maar mijn vriend vindt dat het t.z.t. moet kunnen. Als Ivan wat ouder is zal hij dus ook wel crap op brood krijgen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij doen ook altijd eerst een gezonde boterham en dan eentje met zoet (eventueel, want S kiest meestal als tweede boterham ook gezond). Hebben jullie daar ook wat tegen?
Ook daar zal ik niet voor kiezen, want ook daarbij leg je mijns inziens druk op het eten. Maar ik geef toe dat ik wat overgevoelig ben op dit punt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:47 schreef ymme het volgende:
Dat van die snoepjes is wel een goede Nicole.
Al zijn die nog láng niet in huis hier!
Bij Kyllian doen we dat wel, niet eten is ook geen toetje. Hij is geen grote eter, is ook niet erg maar als hij dan na 1 hap al zegt dat hij vol zit en een toetje wil dan is het dus echt mooi geen toetje voordat hij wat gegeten heeft. Als hij vol had gezeten had hij ook geen toetje kunnen eten, dus hij bedenkt zelf die smoesjesquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:46 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Wickie, toetje onthouden als 't kind niet gegeten heeft vind ik zó stom! Dan zeg je dus gewoon dat de rest van de maaltijd een straf is waar je doorheen moet om een toetje te verdienen. Da's toch vragen om een moeilijke eter?!
En ik snap 't, dat je het niet als toetje ziet. Het is ook niet dat ik het raar vind van een ander, maar meer dat ik me afvroeg of het niet gek is dat wij het níet geven.
Haha gewoon lekker gezond laten etenquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij doen ook altijd eerst een gezonde boterham en dan eentje met zoet (eventueel, want S kiest meestal als tweede boterham ook gezond). Hebben jullie daar ook wat tegen?
Dus je hebt er wat op tegen dat de eerste met gezond is?quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wel, maar mijn vriend vindt dat het t.z.t. moet kunnen. Als Ivan wat ouder is zal hij dus ook wel crap op brood krijgen.
Jij hebt tenminste nog je verlof als excuus... Maar hij was weer heerlijk!quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
'Biggest mistakes parents make'.[/sub]
Dit is één van de eerste keren dat ik ook echt niet onzeker word van hoe jullie het zienquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:28 schreef Sorbootje het volgende:
Vooral doen als het voor jou/jullie werkt Groofsken
Nou, dat vind ik dan geen dwang. Niet als er niet iets vervelends tegenover staat als het kind het niet doet. Snappie?quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:50 schreef Twinkly het volgende:
Ja, klopt. Ik ben heel diep aan het nadenken nu![]()
Volgens mij is het dan een soort van ouderlijk overwicht, dat je kind het voor jou doet omdat je het vraagt. Maar dat is dan ook een soort van dwang...
Op die manier is het inderdaad geen dwang.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik dan geen dwang. Niet als er niet iets vervelends tegenover staat als het kind het niet doet. Snappie?
Bijvoorbeeld: Senna laat haar korstjes consequent liggen. Eet heel nauwkeurig het brood ervan af, maar de korstjes blijven liggen. Ik zeg vaak als ze dan een beetje moeilijk doet over die korstjes ("nie kosjes") "je hoeft van mij de korstjes niet te eten, dat weet je toch? Ik zou het fijn vinden als je het wel doet, maar het hoeft niet."
En daarmee is het klaar. Ik vraag dan niet of ze het alsnog wil doen, dus ik zeg alleen dat ik het fijn zou vinden. Ik zie dat niet als dwang, maar gewoon vertellen wat ik vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |