abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92870775
:@ Ergens een "voordeel"dat Roy dat echt nog niet begrijpt, wij hoeven nog niks uit te leggen, we doen het wel, maar dan zie je Roy alleen maar "schaapachtig"naar ons kijken van wat bedoelen jullie nou.

Overgens is dat ook ergens heel lastig, omdat we soms geen idee hebben wat er blijft hangen bij Roy.
Als je bv tegen Roy zegt waar is papa, dan snapt hij nog niet dat hij naar zijn papa zou kunnen gaan kijken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_92871187
Wij vroegen vroeger op een gegeven moment aan onze moeder wat het toetje was, als het speciaal was, griesmeel, kwark of iets anders dan de standaard vla en yoghurt aten we het eten wel op als we het niet zo lekker vonden lieten we het gewoon staan. Want wij kregen ook geen toetjes als het bord niet leeg was -O-

Wij eten wel áltijd toetjes. Heerlijk juist. Afsluiter van de dag. Daarna zetten we een pot thee en als die leeg is gaan we aan ander drinken (of drank)

Rienk zal hier ook een toetje krijgen. Gewoon omdat het lekker is. :Y

Rienk eet trouwens nog steeds heel slecht brood. Zijn avondeten gaat er nu wel vaak goed in en de toetjes ook wel, maar wat hij binnen krijgt aan brood vind ik al geweldig. Het maakt mij echt niet uit of hij korsten laat liggen. Ben al blij als hij 5 stukjes naar binnen schuift :')

Ik ga manlief weer vergezellen in het ziekenhuis. Werd ie om half 2 eindelijk opgehaald (waren er al vanaf 11:20) lig ik om half 3 eindelijk in bed (Nog steeds niet helemaal beter) want eerst nog boodschappen doen en medicijnen voor mij ophalen belt ie al. Klaar! Dus we gaan die kant maar weer op :+ Eens kijken hoe het gaat met mijn manke Nelis O+

Fijne dag!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_92871345
Beterschap Vlindur en ook voor je manke Nelis! Je zult nu wel kapot zijn :*

Griesmeel :9 Mijn broertje lust het niet en noemde het altijd griezelmeel :D Oh en poffertjes noemden we ontploffertjes :')
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92871494
Nu heb ik dus zin in griezelmeel.

Succes met de mankepoot Vlindur!
pi_92871577
Succes en beterschap met je Nelis, Vlindur!

Bar, ze begrijpen vaak meer dan we denken, ook al reageren ze niet zoals we zouden hopen of verwachten! Vooral blijven praten en uitleggen :Y

Griesmeel :r en rijstevlaai en -pudding :r zoo vies vind ik dat!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92871636
Die manke Nelis van me lust dus ook geen Griesmeel }:| En ook geen bitterkoekjespudding }:| Dat vind ik stom }:| En Rijstebrij! :9~ :9~ :9~ :9~ Lust ie ook niet :')

Dank jullie wel! En Twinks, ik ben kapot ja, maar ik heb me er maar overheen gezet, ga vanavond wel vroeg op bed ofzo ;)

Ik ga nu en Sorbo, ook bedankt in het andere topic :* Als ik de volgende keer niet al kokhalzend je huis verlaat hebben we het er even goed over oke? *;

:W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:51:40 #207
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92872849
Hallo! Mag ik ook meekletsen? Ik vind het erg interessant om te lezen hoe jullie hiertegenaan kijken. Stef krijgt hier altijd yoghurt na het eten, ook als hij (bijna) niks heeft gegeten. Wanneer we ontbijten of lunchen krijgt hij één boterham met hartig beleg, daarna krijgt hij zoet (meestal jam, héél soms chocopasta of een mini-beetje hagelslag). Vooraf eet hij een stuk fruit, zowel bij het ontbijt als bij de lunch. Tussendoor krijgt hij wel eens rozijntjes, yoghurtrozijntjes, appelstukjes, aardbeistukjes en ééns a twee keer per week 1 of 2 mariakaakjes. Daar gaan we dan echt voor zitten, met wat te drinken erbij, en dan eten we een koekje O+ Ik wil Stef zéker niet dwingen tot het eten van dingen die hij niet wil, dat is vroeger bij mij wel op de meest uiteenlopende manieren geprobeerd en daar werd ik altijd enórm ongelukkig van en zo'n 25 jaar later vreet ik nog steeds zowat niks :') Naar mijn idee niet echt worth the trouble, dus..

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Senna kiest zelf wat ze op brood wil. Ze kan daarbij kiezen uit pindakaas, appelstroop (of appel-perenstroop of bananen-appelstroop (smerig!) een van de varianten gezonde stroop met ijzer dus), roosvicee jam (vit C) en honing. Vaak is er ook vegetarische kaas, geitensmeerkaas, rookvlees, rosbief, filet of roompaté maar die kiest ze eigenlijk nooit. Uit de eerste vier maakt ze weloverwogen keuzes, heel grappig.

Ze krijgt iedere dag yoghurt aangeboden na het eten, omdat dat het enige is wat ze aan zuivel binnenkrijgt buiten de boter op haar brood. Yoghurt is ongeacht of ze haar eten alleen bekeken heeft of goed gegeten heeft. Als ze heel slecht gegeten heeft, doe ik soms een beetje meer yoghurt in haar schaaltje.

En eten...ik heb het opgegeven om te denken dat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Alleen komkommer en ei wil ze echt niet, alle andere dingen vindt ze soms heerlijk, soms vies en soms gewoon eetbaar. Weinig peil op te trekken, dus dat probeer ik maar niet eens. We gaan aan tafel zitten, scheppen wat op (niet te veel, we kunnen altijd nog een keer opscheppen), eten gezellig en als we klaar zijn, ruimen we op. Soms blijven we iets langer zitten omdat Senna nog wat tijd nodig heeft (ze eet het graag koud :') ) en soms wil ze iets eerder al van tafel en dat mag ook. Soms ben ik bang dat we misschien wel te gemakkelijk en soepel doen over eten, maar het voelt beter dan er op enige manier een punt van te maken.
Betekent dit dat als ze om rosbief of filet zou vragen, ze dit ook zou krijgen of begrijp ik dat verkeerd? Ik was laatst op een verjaardag en daar kreeg een jongetje van een jaar of 2,5 a 3 toastjes met filet en daar schrok ik eigenlijk van omdat het rauw vlees is, maar op welke leeftijd ik dit dan wel zou willen of denk te kunnen geven weet ik dan eigenlijk ook weer niet zo heel erg goed :{
3!
pi_92873144
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:51 schreef Incantrix het volgende:
Betekent dit dat als ze om rosbief of filet zou vragen, ze dit ook zou krijgen of begrijp ik dat verkeerd? Ik was laatst op een verjaardag en daar kreeg een jongetje van een jaar of 2,5 a 3 toastjes met filet en daar schrok ik eigenlijk van omdat het rauw vlees is, maar op welke leeftijd ik dit dan wel zou willen of denk te kunnen geven weet ik dan eigenlijk ook weer niet zo heel erg goed :{
Als ze zou willen, krijgt ze dat inderdaad. Ze heeft wel eens een stukje brood met filet gekregen omdat ze wilde proeven, maar ze vond het niets. Dat was na haar 1e verjaardag, overigens. Ik denk met een maand of 16? Anyway, er is volgens mij geen rationele beperking in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voor mij. En natuurlijk zou ze niet 3 boterhammen met filet per maaltijd mogen eten.
Then again krijgt Senna van ons dus nog geen chocola. Misschien heel raar, maar ik vind dat en echt snoep gewoon geen dingen voor kleine kinderen, en daar is ook geen rationele beperking voor in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voo rmij, denk ik. Dus ik ben lekker inconsequent, maar ik volg m'n gevoel daarin.
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:07:56 #209
95408 Incantrix
pi_92873621
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ze zou willen, krijgt ze dat inderdaad. Ze heeft wel eens een stukje brood met filet gekregen omdat ze wilde proeven, maar ze vond het niets. Dat was na haar 1e verjaardag, overigens. Ik denk met een maand of 16? Anyway, er is volgens mij geen rationele beperking in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voor mij. En natuurlijk zou ze niet 3 boterhammen met filet per maaltijd mogen eten.
Then again krijgt Senna van ons dus nog geen chocola. Misschien heel raar, maar ik vind dat en echt snoep gewoon geen dingen voor kleine kinderen, en daar is ook geen rationele beperking voor in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voo rmij, denk ik. Dus ik ben lekker inconsequent, maar ik volg m'n gevoel daarin.
Haha, dat heb ik dus andersom, grappig ;) En ja, chocolade hadden we graag wat langer buiten de deur gehouden, maar ik eet elke dag wel een boterham met hagelslag en mijn lief eet elke dag wel een boterham met pasta, en dan vind ik dat weer raar om hem dat te weigeren, ofzo. Hij krijgt dat in beginsel, net als koekjes, maar één a twee keer per week, en dan bij voorkeur de biologische hazelnotenpasta uit de reformwinkel, die is niet zo zoet. Bij rauw vlees heb ik dan weer meer zo'n beeld van wormpjes en beestjes en dingen, maar ik vind het geloof ik sowieso nog een beetje moeilijk te geloven dat mijn kind, nauwelijks een maand of 8 nadat hij voor het eerst eten kreeg, al een volledig 'volleerd' spijsverteringskanaal heeft :P Het scheelt misschien ook wel dat onze katten rauw vlees krijgen, daardoor associeer ik dat toch meer met iets 'voor roofdieren' ofzo..
3!
pi_92873861
Grappig hoe je daar precies andersom naar kunt kijken :D
Ik ben het wel met je eens dat wij niet iets kunnen eten met grote regelmaat waar zij bij is en niet zou mogen, en dus hebben wij de chocopasta en hagelslag voor ons ook even van tafel verbannen :) Nou waren wij dus afgelopen weekend bij mijn ouders en Senna wilde graag proeven van mijn boeterham met chocoladeboter (zooo vreselijk slecht maar zooo lekker!) en toen heb ik haar wel een heel erg schoongeschraapt stukje gegeven....gelukkig was ze er niet heel er blij mee :+
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:13:28 #211
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92873913
Thomas krijgt 1x per dag een verwen-tussendoortje. Een doosje rozijntjes, een koekje, een klein bakje manna. Zo lang hij mooi op gewicht blijft vind ik dat prima. Maar ik erger me eigenlijk wel eens aan mijn schoonmoeder, die Thomas de laatste paar keren ongeveer 30 seconden nadat we binnen zijn een koek in zijn handen duwt. Vandaag ook, nadat we bij de huisarts zijn geweest hebben we nog een boodschapje gehaald (vers waldkornbrood O+ ) en op de terugweg zijn we even bij mijn schoonmoeder binnengewipt.
Thomas had al een broodje gekregen bij de bakker, daarmee liep hij in de hand. Het was half 12, bijna etenstijd, ik zei nog dat we maar kort bleven omdat Thomas zo moest eten en naar bed toe. Ik hang de jassen op de kapstok, draai me terug om en zie nog net dat ze Thomas zijn broodje afpakt en een of ander beer-vormig chocoladecakeje in de hand duwt. Echt, dan sta ik zo met mijn oren te flapperen!
Eigenlijk durf ik er niks van te zeggen, ik wil niet zo'n zeikmoeder zijn die alles wat haar schoonmoeder doet afkeurt. Maar eigenlijk vind ik dat ze best wel mag vragen van te voren of hij wat mag. Nee wacht, eigenlijk vind ik dat ze zelf zou moeten inzien dat om half 12 een dikke cake geven wat overdreven is, maar dat is waarschijnlijk sowiezo een brug te ver. Wat zouden jullie doen?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:18:49 #212
95408 Incantrix
pi_92874123
Miss, whehe, dat is de reden dat ik nauwelijks nog filet-american in huis heb :D

Ca.ra, mijn moeder is echt exact hetzelfde, voordat hij zijn jas uitheeft heeft hij alweer iets naar binnen gepropt gekregen (zoals laatst een hap vla met slagroom, om één uur in de middag, dat zat ze zelf net te eten }:| ) en ik zeg er met gróte regelmaat wat van.. Maarja, het is dan ook míjn moeder, dan is dat toch wat gemakkelijker. Wat vind je lief ervan? Bij ons is het zo dat degene wiens ouders 'de boosdoener' zijn ook degene is die het verhaal ter sprake brengt, dan kun je nooit gezien worden als het lastige schoonkind ;)

Bij mijn moeder helpt het trouwens totáál niet om er iets van te zeggen, ik denk omdat ze zelf gewoon níet kan of wil begrijpen dat hetgeen zij zelf lekker vind niet per sé hoeft te zijn wat hij lekker vind.. Op de één of andere manier wil ze hem alles geven waar zíj gelukkig van wordt (lees: frituur en zoetigheid :')) en kan ze gewoon níet begrijpen dat Stef bijvoorbeeld in zijn stoel gaat zitten hupsen als hij ziet dat hij een mandarijntje krijgt, want dat lust ze zelf niet.

Ow, en edit twee: als ik zou zien dat míjn moeder dat deed kreeg ze de wind van voren. Sorry, maar iets afpakken om er iets anders in te stoppen slaat nergens op.
3!
pi_92874227
trix :D geweldig!

Ik ben blij dat mijn moeder dat niet doet! Mijn schoonmoeder is daar wat meer van, maar die begint iedereen vol te proppen met drinken en lekkers zo gauw ze binnen zijn :D Dus tja, dat houden we maar een beetje af.
Ik vind je geen zeikmoeder, Ca.ra, en ik vind dat je er zeker iets van kan (laten) zeggen!
pi_92874609
Ik had er denk ik wat van gezegd... Dat hij net lekker aan zn broodje zat te smikkelen en dat ik het raar vind om dat af te pakken en cake ervoor in de plaats te geven.
Volgens mij zijn ze op deze leeftijd sowieso nog niet zo dat cake persé lekkerder is dan een broodje en waarom iets "gezonders" vervangen door snoeperij...
Als hij niks in zn handen had gehad, dan was het alweer een ander verhaal geweest, maar dan nog, ik vind het wel netjes om het te vragen eigenlijk...

Hier krijgen de meiden 's middags een koekje en/of een doosje fruitstukjes of manna. Rozijntjes zijn niet zo'n hit bij Iris, die heeft tot nu toe elke keer na rozijntjes gespuugd, terwijl rozijnen of krentenbol wel goed gaat... Ze lust ze ook niet graag... Bij Mirte was ik wat kieskeuriger qua wat ze kreeg, maar ik ben daar nu makkelijker in.
Fake it till you make it...
pi_92874847
Oh, wat fijn dat mijn moeder niet zo is. En mijn schoonmoeder, tja, gelukkig is mijn vriend de laatste van 5 die een kind heeft dus ze zal wel door schade en schande wijs geworden zijn.
Ik had er zeker wat van gezegd Ca.ra, maar ik kan nogal bitsig zijn op dat vlak, het is ons kind en daar moeten ze maar mee leren leven.
Maar ik begrijp dat het moeilijk is. :*

En ik moest lachen om jullie, Inca en Miss, Ko krijgt hier geen filet, vanuit de gedachte van Inca, plus vegetariers, en geen hagelslag of chocola vanuit de gedachte van Miss. :D
Maar als ik het zo lees leven wij vrij sober, Ko krijgt fruit of af en toe rozijntjes als lekker tussendoortje, appelstroop, pindakaas of vegetarische pate's op brood, minimaal 2 keer in de week kaas of een ei. Geen koekjes, geen snoepjes, geen ijs.
Ik weet trouwens niet wat manna is.
En alleen yoghurt toe.
Ieder heeft zijn eigen manier, nietwaar? :)

En Ko is op het kdv, we kregen een brief dat onze favoriete leidster vervangen wordt, dus ineens zijn we er niet meer zo rouwig om. :D

Mikoxx, lang verhaal kort, het is een psz waar je als ouder heel erg betrokken bent, er zijn alleen ouders als leiding en de basis is buiten spelen in de stad in een groot binnen peuterbos. 5 ochtenden in de week. Net zo goed te combineren met werk als nu 1 volle dag kdv. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92876420
Ivan eet even sober als Ko, zo te horen. Sterker nog, Ivan krijgt niet eens rozijntjes.

Je brengt me (samen met Sorbo) wel op een idee, namelijk om hem ei te geven. Hij krijgt nu wel eens 'per ongeluk' ei doordat het onderdeel uitmaakt van ons avondeten, maar nooit heel bewust. Ik zou best eens een omeletje voor hem als lunch kunnen maken. Hoe geef jij Ko ei?

Ivan krijgt trouwens ook geen filet americain terwijl ik dat zelf wel behoorlijk vaak eet. Ik vind het ook maar niks om hem rauw vlees te geven. En mijn lief eet regelmatig chocopasta, maar ik heb er geen probleem mee om dat Ivan te ontzeggen. Er zijn wel meer dingen die wij wel mogen en hij niet. Op een bepaald moment zal het wel veranderen, maar ik weet nog niet op welk moment. (Eigenlijk hoop ik dat mijn lief stopt met chocopasta eten. :Y) )
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92876450
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:58 schreef Sorbootje het volgende:
Tuurlijk Groofs, zul je net zien :P

Misschien staat het me ook wel tegen omdat ik een eetprobleem heb en ik dus sowieso een hekel heb aan voedsel als beloning of straf.
Ik ook en daar kom je eigk niet meer vanaf.
Mijn slaperd deed ook "het eten" met de kinderen, met als gevolg dat ze niet zo frustie zijn als ik met eten. Toetjes en andere lekkers kregen ze van mij zonder er een woord aan vuil te maken als ze lief aan het spelen waren. Dat is wel belonen achteraf, maar zonder woorden. Daar hebben ze het nu nog over dat ze dat als jong merkten dat het werkte. :D

Hier ook nooit een strijd van eten, ook niet alles geprobeerd en nu eten ze alles, inkluis slang en hond.

Blijven leuke annekedotes over de dreumesen, ze lijken al te puberen :Y dat zal de klik wel zijn.
pi_92876905
Altijd leuk te lezen wat jullie je kind(eren) te eten geven of daarover denken.
wb avondeten eet Wolf eigenlijk letterlijk altijd alles en ook alles gaat op, ik bepaal dus echt de grens met stoppen met eten want geen idee wanneer hij dat zelf zou doen!
Hij krijgt na het eten altijd een (nep) klein Danoontje, dit zou ik hem ook geven als hij niks zou willen eten, ik zie een toetje niet als een beloning en zou dat ook niet zo gaan zeggen van ''nog zoveel eten en dan mag je een toetje''. Als hij niet wil eten vind ik geen probleem, maar ik ga ook niks anders maken.

Op de boterhammen (hij eet er 2) gaat pindakaas/(geiten)kaas/smeerkaas,smeerworst,boterhamworst,gebakken/gekookt ei of kipfilet.
Zoet broodbeleg doen we nog niet
Tussendoortje krijgt hij er 1 van per dag en dat zijn ''baby'' tussendoortjes; doosje Hema (yoghurt) rozijntjes,yoghurt ringetjes of appelstukjes, Olvarit fruitreepje,Nijntje koek,gewone druifjes,knijpfruit,crackertje,dun plakje ontbijtkoek.
Al heb ik op een verjaardag waar veel breekbaar spul staat en/of veel op tafel staat altijd wel extra rozijntjes bij me als zoethoudertje :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92877779
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan eet even sober als Ko, zo te horen. Sterker nog, Ivan krijgt niet eens rozijntjes.

Je brengt me (samen met Sorbo) wel op een idee, namelijk om hem ei te geven. Hij krijgt nu wel eens 'per ongeluk' ei doordat het onderdeel uitmaakt van ons avondeten, maar nooit heel bewust. Ik zou best eens een omeletje voor hem als lunch kunnen maken. Hoe geef jij Ko ei?
Haha, van P. krijgt Ko ook geen rozijntjes. Die krijgt hij alleen van mij. :P
Ei en appelstroop geef ik vanwege Ko zijn vegetarisch dieet. Humus lust hij helaas niet. Ei kook ik en snij ik in plakjes, op brood of zo in een kommetje. Het brood eet hij niet op vaak.
Ik heb ook weleens gebakken aangeboden, dat vond hij heel lekker, maar de laatste tijd gaat zijn voorkeur naar gekookt. Omelet heb ik ook wel gemaakt, at hij ook.
quote:
Ivan krijgt trouwens ook geen filet americain terwijl ik dat zelf wel behoorlijk vaak eet. Ik vind het ook maar niks om hem rauw vlees te geven. En mijn lief eet regelmatig chocopasta, maar ik heb er geen probleem mee om dat Ivan te ontzeggen. Er zijn wel meer dingen die wij wel mogen en hij niet. Op een bepaald moment zal het wel veranderen, maar ik weet nog niet op welk moment. (Eigenlijk hoop ik dat mijn lief stopt met chocopasta eten. :Y) )
Hier hetzelfde. Je maggewoon niet alles. Al eet ik geen chocolade als hij nog wakker is bv. Dus ik probeer het snoepen wel te beperkten in zijn gezichtsveld. Alleen maar goed voor mij. :Y)
Bv sandwichspread vind ik nog niet iets voor hem, maar dat eet ik wel.

Trouwens bij filet moet ik ineens denken aan een even oud vriendje van Ko, toen hij ong 8 maanden was, liepen we ergens, het vriendje met het gezicht vooruit in de baby-Bjorn bij de vader, terwijl de moeder een wit zacht puntje met dik filet at.
Plots rende ze naar haar zoon en propte een stuk van dat broodje in zijn mond. :o
Bah, alles aan die situatie stond me tegen! :{
Maar we zijn nog steeds bevriend hoor! ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92878676
Poppejans, eet Wolf gewoon zo broccoli, bloemkool en dat soort dingen van een bordje?

R krijgt nu alles zoals wij dat eten op zijn bord. Hij eet alleen de vegaburgers en het vis, alle groenten en aardappeldingen gooit hij naast zich op de grond. Ik voed hem nogsteeds bij met een aardappelgroentepuree.

Ik vind het soms lastig om hier alleen over dreumesgebeuren te schrijven merk ik. Wat ik hierboven schreef over dat belonen met oa toetjes enzo gaat over mijn peuter, niet over mijn dreumes.

S heeft haar eerste anderhalf jaar ongeveer net zo sober gegeten als Ivan en Ko. R eet wat minder sober, maar wel alles met mate en hoofdzakelijk gezond.

Ik merk trouwens dat ik met feestjes enzo steeds relaxter word met wat ze daar allemaal binnenkrijgen. Ik denk (en hoop!) dat het niet zoveel uitmaakt wat ze op uitzonderlijke dagen binnenkrijgen als de basis degelijk en gezond is.
pi_92879346
Incantrix, hoe gaat het eigenlijk met de billen van je zoon? Heb je de badjes nog geprobeerd?

Het leek hier wel lente vandaag trouwens, ongelooflijk! Wij hebben heerlijk gefietst en 'buitengespeeld'. Wat een genot.

Doordat we steeeds buiten waren had ik de tijd niet zo in de gaten en zag ik te laat dat R eigenlijk naar bed had gemoeten al. Dus ik dacht 'ik hou hem wel op, eens kijken hoe dat gaat'. Nou dat ging dus wonderwel. Terwijl hij normaal nog ruim een uur slaapt zo tussen half vier en vijf is hij nu opgebleven van 12uur tot 18.45uur. :o Misschien is hij wel toe aan één dutje per dag. Ik denk iig niet dat dat nog lang gaat duren.
pi_92879553
En hij doet zoiets grappigs soms. Hij zoekt uit 'hoeveelheden van haarspeldjes/bouwmaterialen/enz dezelfden. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. S heeft een koffertje met houten bouwspeelgoed en ineens sjouwde hij vandaag rond met alle rode moeren :D . Of uit S haar haarspeldjesdoosje, zoekt hij alle rose knijpspeldjes. Ik vind het zo grappig! Ik denk dat ik maar eens de memoriekaartjes tevoorschijn ga halen. :P
pi_92879573
Gaat lekker zo. Ik zit op de kletsstoel. :')
pi_92879665
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind het soms lastig om hier alleen over dreumesgebeuren te schrijven merk ik. Wat ik hierboven schreef over dat belonen met oa toetjes enzo gaat over mijn peuter, niet over mijn dreumes.
Ik ben me daar wel van bewust in ieder geval. Ik ben me er ook van bewust dat keuzes die we nu maken niet noodzakelijkerwijs de keuzes zullen zijn die we in de toekomst maken. Ivan is nu gewoon zo jong en ik zie het plezier en de noodzaak niet in van dingen die niet echt goed zijn voor hem. Als ik zie hoe bewust Senna zich is van haar eten dan kan ik me voorstellen dat ik met haar bijvoorbeeld al heel anders om zou gaan.
pi_92879770
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En hij doet zoiets grappigs soms. Hij zoekt uit 'hoeveelheden van haarspeldjes/bouwmaterialen/enz dezelfden. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. S heeft een koffertje met houten bouwspeelgoed en ineens sjouwde hij vandaag rond met alle rode moeren :D . Of uit S haar haarspeldjesdoosje, zoekt hij alle rose knijpspeldjes. Ik vind het zo grappig! Ik denk dat ik maar eens de memoriekaartjes tevoorschijn ga halen. :P
Wat tof, zeg! Mijn neefje deed en doet dat soort dingen ook! Ivan heb ik daar niet op kunnen betrappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')