Betekent dit dat als ze om rosbief of filet zou vragen, ze dit ook zou krijgen of begrijp ik dat verkeerd? Ik was laatst op een verjaardag en daar kreeg een jongetje van een jaar of 2,5 a 3 toastjes met filet en daar schrok ik eigenlijk van omdat het rauw vlees is, maar op welke leeftijd ik dit dan wel zou willen of denk te kunnen geven weet ik dan eigenlijk ook weer niet zo heel erg goedquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Senna kiest zelf wat ze op brood wil. Ze kan daarbij kiezen uit pindakaas, appelstroop (of appel-perenstroop of bananen-appelstroop (smerig!) een van de varianten gezonde stroop met ijzer dus), roosvicee jam (vit C) en honing. Vaak is er ook vegetarische kaas, geitensmeerkaas, rookvlees, rosbief, filet of roompaté maar die kiest ze eigenlijk nooit. Uit de eerste vier maakt ze weloverwogen keuzes, heel grappig.
Ze krijgt iedere dag yoghurt aangeboden na het eten, omdat dat het enige is wat ze aan zuivel binnenkrijgt buiten de boter op haar brood. Yoghurt is ongeacht of ze haar eten alleen bekeken heeft of goed gegeten heeft. Als ze heel slecht gegeten heeft, doe ik soms een beetje meer yoghurt in haar schaaltje.
En eten...ik heb het opgegeven om te denken dat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Alleen komkommer en ei wil ze echt niet, alle andere dingen vindt ze soms heerlijk, soms vies en soms gewoon eetbaar. Weinig peil op te trekken, dus dat probeer ik maar niet eens. We gaan aan tafel zitten, scheppen wat op (niet te veel, we kunnen altijd nog een keer opscheppen), eten gezellig en als we klaar zijn, ruimen we op. Soms blijven we iets langer zitten omdat Senna nog wat tijd nodig heeft (ze eet het graag koud) en soms wil ze iets eerder al van tafel en dat mag ook. Soms ben ik bang dat we misschien wel te gemakkelijk en soepel doen over eten, maar het voelt beter dan er op enige manier een punt van te maken.
Als ze zou willen, krijgt ze dat inderdaad. Ze heeft wel eens een stukje brood met filet gekregen omdat ze wilde proeven, maar ze vond het niets. Dat was na haar 1e verjaardag, overigens. Ik denk met een maand of 16? Anyway, er is volgens mij geen rationele beperking in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voor mij. En natuurlijk zou ze niet 3 boterhammen met filet per maaltijd mogen eten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:51 schreef Incantrix het volgende:
Betekent dit dat als ze om rosbief of filet zou vragen, ze dit ook zou krijgen of begrijp ik dat verkeerd? Ik was laatst op een verjaardag en daar kreeg een jongetje van een jaar of 2,5 a 3 toastjes met filet en daar schrok ik eigenlijk van omdat het rauw vlees is, maar op welke leeftijd ik dit dan wel zou willen of denk te kunnen geven weet ik dan eigenlijk ook weer niet zo heel erg goed
Haha, dat heb ik dus andersom, grappigquote:Op woensdag 16 februari 2011 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze zou willen, krijgt ze dat inderdaad. Ze heeft wel eens een stukje brood met filet gekregen omdat ze wilde proeven, maar ze vond het niets. Dat was na haar 1e verjaardag, overigens. Ik denk met een maand of 16? Anyway, er is volgens mij geen rationele beperking in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voor mij. En natuurlijk zou ze niet 3 boterhammen met filet per maaltijd mogen eten.
Then again krijgt Senna van ons dus nog geen chocola. Misschien heel raar, maar ik vind dat en echt snoep gewoon geen dingen voor kleine kinderen, en daar is ook geen rationele beperking voor in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voo rmij, denk ik. Dus ik ben lekker inconsequent, maar ik volg m'n gevoel daarin.
Ik ook en daar kom je eigk niet meer vanaf.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:58 schreef Sorbootje het volgende:
Tuurlijk Groofs, zul je net zien
Misschien staat het me ook wel tegen omdat ik een eetprobleem heb en ik dus sowieso een hekel heb aan voedsel als beloning of straf.
Haha, van P. krijgt Ko ook geen rozijntjes. Die krijgt hij alleen van mij.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan eet even sober als Ko, zo te horen. Sterker nog, Ivan krijgt niet eens rozijntjes.
Je brengt me (samen met Sorbo) wel op een idee, namelijk om hem ei te geven. Hij krijgt nu wel eens 'per ongeluk' ei doordat het onderdeel uitmaakt van ons avondeten, maar nooit heel bewust. Ik zou best eens een omeletje voor hem als lunch kunnen maken. Hoe geef jij Ko ei?
Hier hetzelfde. Je maggewoon niet alles. Al eet ik geen chocolade als hij nog wakker is bv. Dus ik probeer het snoepen wel te beperkten in zijn gezichtsveld. Alleen maar goed voor mij.quote:Ivan krijgt trouwens ook geen filet americain terwijl ik dat zelf wel behoorlijk vaak eet. Ik vind het ook maar niks om hem rauw vlees te geven. En mijn lief eet regelmatig chocopasta, maar ik heb er geen probleem mee om dat Ivan te ontzeggen. Er zijn wel meer dingen die wij wel mogen en hij niet. Op een bepaald moment zal het wel veranderen, maar ik weet nog niet op welk moment. (Eigenlijk hoop ik dat mijn lief stopt met chocopasta eten.)
Ik ben me daar wel van bewust in ieder geval. Ik ben me er ook van bewust dat keuzes die we nu maken niet noodzakelijkerwijs de keuzes zullen zijn die we in de toekomst maken. Ivan is nu gewoon zo jong en ik zie het plezier en de noodzaak niet in van dingen die niet echt goed zijn voor hem. Als ik zie hoe bewust Senna zich is van haar eten dan kan ik me voorstellen dat ik met haar bijvoorbeeld al heel anders om zou gaan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind het soms lastig om hier alleen over dreumesgebeuren te schrijven merk ik. Wat ik hierboven schreef over dat belonen met oa toetjes enzo gaat over mijn peuter, niet over mijn dreumes.
Wat tof, zeg! Mijn neefje deed en doet dat soort dingen ook! Ivan heb ik daar niet op kunnen betrappen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En hij doet zoiets grappigs soms. Hij zoekt uit 'hoeveelheden van haarspeldjes/bouwmaterialen/enz dezelfden. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. S heeft een koffertje met houten bouwspeelgoed en ineens sjouwde hij vandaag rond met alle rode moeren. Of uit S haar haarspeldjesdoosje, zoekt hij alle rose knijpspeldjes. Ik vind het zo grappig! Ik denk dat ik maar eens de memoriekaartjes tevoorschijn ga halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |