quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
Oscar is trouwens een mooie boef.
Hij eet thuis eig. op brood nooit iets anders dan smeerkaas, smeerworst of chocopasta.
Jam blieft hij niet, appelstroop niet, gewone kaas vind hij vies, tosti eet hij niet etc. etc.
Dus ik vroeg gisteren op het kdv wat hij daar zo allemaal op de boterham at...Alles dus zeg maar.
![]()
Toen vroeg ik meteen maar naar fruit, want thuis krijg ik er eig. niks anders dan banaan in, of geprakte banaan met geraspte appel hooguit.
Nou, appel en mandarijntjes etc. gaan er daar ook prima in!
Dondersteen dat hij er is!![]()
Daar gaan we dus even verandering in brengen thuis.![]()
En over slapen hebben we het gewoon niet.![]()
Of nou ja, mss dat ik de FOK-wet om kan keren?
De afgelopen 2 nachten waren echt zwaar prut. Hij was superonrustig, viel steeds wel in slaap (bij mij op schoot, en ook alleen bij MIJ op schoot zeg maar) (wel in bed trouwens) maar leek weer wakker te schrikken, veel draaien, woelen, beetje jengelend huilen etc.
En overdag is er niks aan de hand, alleen aan het eind van de dag wat hangerig.
Hij lijkt heel erg bezig te zijn met praten, alleen dat lukt nog niet echt, mss is het dat, een sprongetje zeg maar...
We zullen het wel zien.
Ik hoop alleen wel met heel mijn hart dat het voor zaterdag over is, want dan ga ik voor een kleine 2 weken weg voor mijn werk en moet F. het alleen zien te rooien.![]()
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:27 schreef Vicky het volgende:
Echt een boefje BE!
Hopelijk gaat het slapen snel beter!
Wij hadden afgelopen nacht eindelijk weer eens een goede avond en nacht..
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:35 schreef Poppejans het volgende:
Wat leuk en spannend FTA! Voor je het weet is het oktober en gaat je kleine manneke met rugzakje stappend naar de peuterspeelzaal![]()
Wat veel, 4 dagdelen uiteindelijk! Dat is hier niet zo en ik dacht dat het overal maar 2 dagdelen was, een ochtend en een middag.
Veel keuze had je in jullie stad, ik wil ook zeker bij meerdere gaan kijken tzt.
Ah wat sneu, de slaapperikelen van Oscar!
Hopelijk is het gauw weer over.En ik ben helemaal niet zo van de ''sprongetjes'' maar soms is hangerig/slecht slapen hier echt verklaarbaar; dan is het ineens dat als dat over is hij wat nieuws kan en opgelucht lijkt.
Wolf heeft van zondag op maandag tot 4.00 in zn eigen bedje geslapenKon hem zonder protest die avond in zn eigen bedje leggen, maar we waren wel weggeweest dus hij was vast te moe om te protesteren.
Gister was zn papa ziek (ik was weg) en die heeft het daardoor niet geprobeerd hem eerst in eigen bed te leggen, das wel weer jammer maar we gaan door met frisse moed.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:35 schreef freecell het volgende:
Oeh BE, dan hoop ik ook mee dat het snel over is
FLorian zit weer even op melk, ei en soja vrij.
Het lijkt elke keer goed te gaan als hij één van die drie krijgt, maar ipv slapen van 18:30 tot 7:00 is het dan slapen tot 19:30, krijsend wakker worden en blijven krijsen tot 23:00 plus nachten onrustig. En buik zeer en stinkenEn dan 's morgens enorme diarree...
Wij halen hem dan gewoon maar naar beneden, dan gaat hij mopperend spelen en dan gaat hij met ons weer mee naar bed, maar ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen
Ik ben er de hele dag en nacht voor de kinderen, maar de avond is voor mij
Het kan nog toeval zijn en ik weet niet of het nu melk, ei of soja is, maar nu eerst maar weer helemaal melk, ei en soja-vrij tot het helemaal over is en dan voorzichtig weer introduceren
Denk ik...
Of misschien nog een keer weer naar de KAKan je die gewoon weer bellen of moet het dan weer via je HA?
Hier is het inkomsten afhankelijk. Zoals het er nu uit ziet betalen we 22 euro in de maand. Dus is niks. Voor Mikael hoefde ik toen niks te betalen maar R is nu meer gaan verdienen en vallen we in een andere schaalquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wat moeten jullie betalen als ik vragen mag MeNicole? Piramide bedoel je de leermethode? Daar werken ze op de psz waar Finn heen gaat ook mee.
Ik vond trouwens de prijs echt verrassend laag, 5 euro per maand 11 maanden per jaar.
niet altijd. Het zoontje van mijn vriendin ging wel, maar een kindje van een andere vriendin weer niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Jeumig, daar wil ik nog niet aan denken, maar als het moet...is dat gebruikelijk als een kind ook naar een kdv gaat?
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik breek ff in.
Wat een verschillen in prijzen van de psz zeg. Kim ging 1 ochtend en een middag voor 45,- en voor Tyler gaan we dan ca 65,- betalen, zelfde dagdelen. Ook inkomensafhankelijk.
uhh nee idd.. het is inkomens afhakelijk maar dan nog.. ik heb ook een hypotheek te betalen enzo...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Kan ik me goed voorstellen Vicky! Dat is toch ook niet te betalen?
Daarom ben ik voor nu even blij dat we weer maar 1 inkomen hebben. Ik zou bij jullie 66 in de maand betalen. Vind ik ook veel geld. Met de zwemles van de oudste erbij ben je in de maand 110 kwijt voor een pare uurtjes plezierquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:24 schreef Vicky het volgende:
[..]
uhh nee idd.. het is inkomens afhakelijk maar dan nog.. ik heb ook een hypotheek te betalen enzo...
Die van mij gaan niet naar de opvangquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:47 schreef Ssserpente het volgende:
Maarruhm, wat is nou het verschil tussen de psz en de kinderopvang? Waarom gaat een kind niet gewoon naar de opvang tot het naar school gaat?
Whahaha, je bedoelt het vast niet zo, maar dit is echt zo enorm geschreven vanuit de beleving van een werkende moeder! Heerlijk!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:47 schreef Ssserpente het volgende:
Maarruhm, wat is nou het verschil tussen de psz en de kinderopvang? Waarom gaat een kind niet gewoon naar de opvang tot het naar school gaat?
Ja, dat denk ik wel. Het lijkt me voor een kindje een enorme overgang om vanuit thuis ineens full time naar school te gaan. Vandaar dat dan de psz een mooie tussenoplossing is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, zo bedoel ik het wel hoor.
Lente gaat nou eenmaal naar de opvang omdat we beiden werken. Dus wat zou voor ons dan het voordeel zijn van de psz? De voorbereiding op de basisschool dus voor 'mensen zoals free'.
Ik zat het me ook al af te vragen, vooral toen ik de prijzen zag. 5 euro per maand..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Lente gaat nou eenmaal naar de opvang omdat we beiden werken. Dus wat zou voor ons dan het voordeel zijn van de psz? De voorbereiding op de basisschool dus voor 'mensen zoals free'.
Nee, er zijn er ook die middagen hebben, maar je kind gaat wel maar 1 dagdeel per dag. Meestal is dat 2 dagdelen per week dacht ik.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:50 schreef Ssserpente het volgende:
Maar psz is alleen 's ochtends toch? Dat wete ik dan weer wel.
Vaak moet je wel zelf eten en drinken etc. meegegeven en slapen doen kindjes daar ook niet bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:49 schreef Xenia het volgende:
[..]
Ik zat het me ook al af te vragen, vooral toen ik de prijzen zag. 5 euro per maand..Ik betaal ruim 1300 euro per maand voor 4 dagen per week (bruto, krijg er nog wel wat van terug). Kan ik Xeentje niet 4 dagen per week op een psz doen dan? (En nu klink ik vast ook enorm als een werkende moeder
)
Het is wel de bedoeling. Amber vond het geweldig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:26 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ja en wat lekkers te eten zou ook leuk zijn
Gaat Tess wel naar de psz straks of zijn jullie daar nog niet uit?
Ik vind de meest ondiepe daar nogsteeds te diep :-O.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:46 schreef mefke79 het volgende:
Groofsken, waar ga je heen dan? In de Tongelreep hebben ze er drie en is de ondiepste geloof ik 15 cm. Bovendien mag de buggy mee naar binnen. Werkelijk ideaal!
Enne welkom Hannah, Harry en Florian!
Ik moet even gaan bijlezen....
Oja, over die zalf, kan goed zijn dat als je het indient, je het wel zo vergoed krijgt. Maar als je pech hebt, is het een zalf die alleen door een dermatoloog voorgeschreven mag worden...Heb ik ooit eens gehad met litekenzalf.
Ook een leuke kostenpost: twee keer pufmedicijnen + 2 luchtkamers (voor hier en het kdv): mevrouw rekent u even 80 euro af! En ja, dat mag je dan indienen, maar we weten nog niet of we luchtkamer twee vergoed krijgen. Nou ja, we zien wel. Tis wel heel fijn dat we nu niet meer met dat ding naar het kdv hoeven.
Nee, alleen buisjes geplaatst, dus we waren om 11 uur alweer thuis.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat het allemaal goed gegaan is Memmel! En hij is dus lekker thuis, hij hoefde niet te blijven?
Wat een schattige foto
Haha, en speciaal om jullie te pesten wordt hij zo vroeg wakker?quote:Op woensdag 16 februari 2011 07:51 schreef mefke79 het volgende:
free, hij weet het gewoon. Echt. Hier ook, op mijn man's vrije dag slaapt ie tot 9 uur, vandaag ben ik vrij en ik hoorde em al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |