abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92810808
Deel 113

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 15-02-2011 11:45:28 ]
pi_92810889
Laatste posts:

quote:
17s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
Oscar is trouwens een mooie boef.
Hij eet thuis eig. op brood nooit iets anders dan smeerkaas, smeerworst of chocopasta.
Jam blieft hij niet, appelstroop niet, gewone kaas vind hij vies, tosti eet hij niet etc. etc.
Dus ik vroeg gisteren op het kdv wat hij daar zo allemaal op de boterham at... :') Alles dus zeg maar. :+ :D

Toen vroeg ik meteen maar naar fruit, want thuis krijg ik er eig. niks anders dan banaan in, of geprakte banaan met geraspte appel hooguit.
Nou, appel en mandarijntjes etc. gaan er daar ook prima in! :o

Dondersteen dat hij er is! :D O+
Daar gaan we dus even verandering in brengen thuis. :P :D

En over slapen hebben we het gewoon niet. :') :X Of nou ja, mss dat ik de FOK-wet om kan keren? O-) De afgelopen 2 nachten waren echt zwaar prut. Hij was superonrustig, viel steeds wel in slaap (bij mij op schoot, en ook alleen bij MIJ op schoot zeg maar) (wel in bed trouwens) maar leek weer wakker te schrikken, veel draaien, woelen, beetje jengelend huilen etc. -O-
En overdag is er niks aan de hand, alleen aan het eind van de dag wat hangerig.
Hij lijkt heel erg bezig te zijn met praten, alleen dat lukt nog niet echt, mss is het dat, een sprongetje zeg maar...
We zullen het wel zien.

Ik hoop alleen wel met heel mijn hart dat het voor zaterdag over is, want dan ga ik voor een kleine 2 weken weg voor mijn werk en moet F. het alleen zien te rooien. :@ -O-
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:27 schreef Vicky het volgende:
Echt een boefje BE! O+
Hopelijk gaat het slapen snel beter!

Wij hadden afgelopen nacht eindelijk weer eens een goede avond en nacht..
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:35 schreef Poppejans het volgende:
Wat leuk en spannend FTA! Voor je het weet is het oktober en gaat je kleine manneke met rugzakje stappend naar de peuterspeelzaal O+
Wat veel, 4 dagdelen uiteindelijk! Dat is hier niet zo en ik dacht dat het overal maar 2 dagdelen was, een ochtend en een middag.
Veel keuze had je in jullie stad, ik wil ook zeker bij meerdere gaan kijken tzt.

Ah wat sneu, de slaapperikelen van Oscar!
Hopelijk is het gauw weer over.En ik ben helemaal niet zo van de ''sprongetjes'' maar soms is hangerig/slecht slapen hier echt verklaarbaar; dan is het ineens dat als dat over is hij wat nieuws kan en opgelucht lijkt.

Wolf heeft van zondag op maandag tot 4.00 in zn eigen bedje geslapen _O_ Kon hem zonder protest die avond in zn eigen bedje leggen, maar we waren wel weggeweest dus hij was vast te moe om te protesteren.
Gister was zn papa ziek (ik was weg) en die heeft het daardoor niet geprobeerd hem eerst in eigen bed te leggen, das wel weer jammer maar we gaan door met frisse moed.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:35 schreef freecell het volgende:
Oeh BE, dan hoop ik ook mee dat het snel over is :X

FLorian zit weer even op melk, ei en soja vrij.
Het lijkt elke keer goed te gaan als hij één van die drie krijgt, maar ipv slapen van 18:30 tot 7:00 is het dan slapen tot 19:30, krijsend wakker worden en blijven krijsen tot 23:00 plus nachten onrustig. En buik zeer en stinken :X En dan 's morgens enorme diarree...
Wij halen hem dan gewoon maar naar beneden, dan gaat hij mopperend spelen en dan gaat hij met ons weer mee naar bed, maar ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen :@
Ik ben er de hele dag en nacht voor de kinderen, maar de avond is voor mij :@

Het kan nog toeval zijn en ik weet niet of het nu melk, ei of soja is, maar nu eerst maar weer helemaal melk, ei en soja-vrij tot het helemaal over is en dan voorzichtig weer introduceren :)
Denk ik...

Of misschien nog een keer weer naar de KA -O- Kan je die gewoon weer bellen of moet het dan weer via je HA?
pi_92810906
@Poppejans Deze vier waren in een omtrek van 2 km rondom het huis. Grote stad he! Het zijn hier allemaal voorscholen en er wordt erg veel aandacht besteedt aan taal voor allochtone kinderen met taalachterstanden. Voor Finn is dat niet nodig en dus vinden wij 4 dagdelen overdreven (het is natuurlijk wel altijd handig als je echt ergens heen moet, je betaalt namelijk wel voor die 4 dagdelen) Misschien als hij bijna naar de basisschool gaat dat het ter voorbereiding leuk is, maar dat is nog zooooo lang!

BE wat grappig dat hij op het kdv veel meer eet dan thuis Ben benieuwd of hij dat thuis nu dan ook gaat eten

Freecell wat vervelend!
pi_92810915
Je hebt een dubbele OP ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92810927
Haha Dank u!

Aangepast :)
pi_92810989
Hoi!
pi_92811048
Leander gaat straks ook 4 dagdelen naar de psz. 2 Moeten we zelf betalen 2 krijgen we van de gemeente ivm piramide en spraakachterstand enzo.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_92811102
Psz :o
Hoooo, zo ve zijn we nog iet!

*rent terug naar babytopic!*
pi_92811128
Wat moeten jullie betalen als ik vragen mag MeNicole? Piramide bedoel je de leermethode? Daar werken ze op de psz waar Finn heen gaat ook mee.
Ik vond trouwens de prijs echt verrassend laag, 5 euro per maand 11 maanden per jaar.
pi_92811220
Hoi, even een schaamteloze crosspost met foto spam van mijn jarige job.

Voor in de OP:
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy

Vers in de wieg van het ziekenhuis

Nog een teer poppetje

Een lekker lachebekkie

Getuige van een toch wel historische dag

Clowntje

Foetsie baby, hallo dreumes
pi_92811242
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wat moeten jullie betalen als ik vragen mag MeNicole? Piramide bedoel je de leermethode? Daar werken ze op de psz waar Finn heen gaat ook mee.
Ik vond trouwens de prijs echt verrassend laag, 5 euro per maand 11 maanden per jaar.
Hier is het inkomsten afhankelijk. Zoals het er nu uit ziet betalen we 22 euro in de maand. Dus is niks. Voor Mikael hoefde ik toen niks te betalen maar R is nu meer gaan verdienen en vallen we in een andere schaal :P

Ja piramide bedoel ik de leermethode ja. Zijn ze vorig jaar mee begonnen. En Leander valt met zijn spraakachterstand in de groep die daardoor 2 dagdelen extra mag komen. Kan niet wachten tot het zover is :@ Tegen die tijd dat ie gaat (na de zomervakantie) word zijn broertje of zusje ook geboren dus.....
pi_92811291
Dat is wel heel fijn dan inderdaad O+
Ik was ook heel blij met de psz, even twee dagdelen alleen met Florian :)

Kan FLorian trouwens in de OP? Hij stond niet in de op van de grote Baby's, dus je kan hem er zo bij zetten zonder boze Mods ;)
pi_92811299
tering FTA, dat is echt WEINIG!!

Dit zijn de tarieven hier:
http://www.kinderopvang-plein.nl/index/31#Peuterspeelzalen Rijswijk
Voor Tess zouden 3 dagdelen dus 112 euro per maand zijn, uitgaande van de VVE psz
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92811349
Wij betalen 6,61 per maand :@
Voor 2 dagdelen per week (= 1x 2 uur en 1x 3 uur)
pi_92811368
Okee bij sommige hier is het inderdaad ook inkomensafhankelijk, maar deze hadden gewoon vast 5 euro per maand, ik vond het zo weinig!

Jemig Vicky! Dat is echt veel! Toch weer het voordeel van de grote stad dan.

Dat komt wel mooi uit dan inderdaad met een broertje of zusje erbij stiekem hoop ik daar ook een beetje op
pi_92811371
Psz? Daar ben ik nog niet mee bezig hoor :o

Freecell wat klinkt dat naar en pijnlijk. Misschien idd terug naar de ka? Volgens mij kan dat zonder tussenkomst van de ha als je er al eens geweest bent, maar weet ik niet zeker.

Be, wat een boefje haha O+
Ik hoop idd voor F. dat het snel beter wordt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92811389
Miss ik weet niet of je Senna naar een psz wil doen, maar hier waren er bij heel veel wachtlijsten van ongeveer een jaar. Misschien dus wel handig om alvast te gaan kijken als je dat wil.

Freecell wat is zijn geboortedatum? Dan zet ik hem er even bij,
pi_92811476
Jeumig, daar wil ik nog niet aan denken, maar als het moet...is dat gebruikelijk als een kind ook naar een kdv gaat?
pi_92811525
Volgens mij ging het daar pas ook over in de SC. BE (geloof ik?) had iemand gesproken op het kdv die dat wel deed en er heel erg positief over was.

Ik zou het niet weten eigenlijk.
pi_92811531
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Jeumig, daar wil ik nog niet aan denken, maar als het moet...is dat gebruikelijk als een kind ook naar een kdv gaat?
niet altijd. Het zoontje van mijn vriendin ging wel, maar een kindje van een andere vriendin weer niet.

PSZ is meestal wat meer pre-school dan een kdv.

Ik vind die prijzen ook echt niet leuk FTA! Bij Amber heeft mijn moeder het betaald :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92811602
Ik breek ff in. ;)
Wat een verschillen in prijzen van de psz zeg. Kim ging 1 ochtend en een middag voor 45,- en voor Tyler gaan we dan ca 65,- betalen, zelfde dagdelen. Ook inkomensafhankelijk.
pi_92811615
Ik kreeg hier vorige week bij het cb gewoon de inschrijfformulieren mee! Meteen ingeveuld en opgestuurd. Eind van de week kregen we al bericht dat hij dan 4 keer mocht komen. Het zou eventueel ook nog voor de vakantie kunnen maar dat doen we niet. Niet voor een paar keer. Ik denk wel dat hij het helemaal leuk gaat vinden. Elke dag als we er langs fietsen vertel ik hem dat hij daar ook heen gaat als ie jarig is geweest en dan knikt ie heel blij :Y . Of ie me snapt :?
pi_92811647
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik breek ff in. ;)
Wat een verschillen in prijzen van de psz zeg. Kim ging 1 ochtend en een middag voor 45,- en voor Tyler gaan we dan ca 65,- betalen, zelfde dagdelen. Ook inkomensafhankelijk.
:o Zover gaan de prijzen hier niet eens. Niet hoger dan 32 euro.
pi_92811701
Kan ik me goed voorstellen Vicky! Dat is toch ook niet te betalen?
pi_92811783
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Kan ik me goed voorstellen Vicky! Dat is toch ook niet te betalen?
uhh nee idd.. het is inkomens afhakelijk maar dan nog.. ik heb ook een hypotheek te betalen enzo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92811833
Ja en wat lekkers te eten zou ook leuk zijn :)

Gaat Tess wel naar de psz straks of zijn jullie daar nog niet uit?
pi_92811866
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

uhh nee idd.. het is inkomens afhakelijk maar dan nog.. ik heb ook een hypotheek te betalen enzo...
Daarom ben ik voor nu even blij dat we weer maar 1 inkomen hebben. Ik zou bij jullie 66 in de maand betalen. Vind ik ook veel geld. Met de zwemles van de oudste erbij ben je in de maand 110 kwijt voor een pare uurtjes plezier :X
pi_92811899
Hier ook inkomensafhankelijk, het gaat wel tot vrij hoog als je veel verdient....

Voor de OP: Florian, 14-02-2010
pi_92812015
Ik heb me ook nog totaal niet verdiept in de psz. Sterker nog, ik wete niet eens wat het verschil is met de kinderopvang...

Hannah, welkom grote meid! Wat zie je er mooi uit in je rode jas met muts. O+

Zo, Lente ligt op bed, zonder morren. Nu kan ik m'n rechterbeen weer vrij bewegen zonder dat er een miepende dreumes aan bungelt.

Ze heeft het douchen ontdekt! Ik wilde 'r al een tijdje meenemen onder de douche -bespaart tijd want we hebben geen bad- maar dat vond ze maar eng, vooral de straal. Dus heb ik 'r afgelopen week gewoon in d'r pyjamaatje in de douche laten scharrelen als ik er zelf onder stond. En zo kwam ze steeds een stukje dichterbij. Tot ze vanmorgen met pyjama en al onder de douche stond. Toen heb ik 'r maar even uitgekleed. En binnen een minuut stond ze eronder alsof ze het al jaren deed, met d'r ruggetje naar de straal gekeerd en d'r hoofdje gebogen. O+
pi_92812304
Ooooow O+
Wat heerlijk!

Die van mij vinden de straal ook eng, maar ik kan het ook zo maken dat je geen straaltjes hebt, maar één dikkere straal (niet hard, maar zoals een kraan zeg maar) en dat vinden ze ok :)
pi_92812419
Hier is het zo dat de KDV bijna allemaal samen zijn gegaan met ''de peuterspeelzaal'' dus het gaat hier in dagdelen wat je afneemt.
En inderdaad ook inkomensafhankelijk wat je moet betalen

Hier op 1 minuut zit een PSZ met zo'n piramide project en dat lijkt me gewoon helemaal niks. Niks tegen buitenlandse mensen, het is een multiculti wijk waarin ik woon, maar mijn kind hoeft niet met 90% buitenlandse kinderen te zitten daar die geholpen moeten worden met taalachterstanden e.d :@

Miss_Sly, er zijn vaak enorme wachtlijsten, ik denk vooral juist bij jou in de stad. Zelfs hier bij ons (zeer klein stadje) werd geadviseerd door CB om met 1,5 jaar in te schrijven.
Ik had al een folder meegekregen toen hij net 1 jaar was
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:47:06 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92812518
Ik heb S_oepstengel maar uit het OP lijstje gehaald. Die heeft sinds Juli 2009 niet meer in OUD gereageerd.
Wel jammer, was altijd wel een leuke user. :Y
pi_92812531
Maarruhm, wat is nou het verschil tussen de psz en de kinderopvang? Waarom gaat een kind niet gewoon naar de opvang tot het naar school gaat? :@
pi_92812536
Dat hadden wij dus ook Poppejans, maar de klasjes waren 50/50 en als je kind die hulp niet nodig heeft, kan het hier ook gewoon vrij doen wat hij wil.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:47:57 #35
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92812553
Serpente, wat goed! Joep is ook helemaal fan van douchen.

Octopussy en Hannah, gefeliciteerd en welkom!

BE, die Oscar! Maar wat herkenbaar. Hoe vaak dat bij ons wel niet is... dat ie ergens anders zit te genieten van iets en dan denk ik: oe, dat zal ik ook eens halen. En dan thuis kijkt ie er niet naar om.

Vicky, hier is het ook inkomensafhankelijk. Joep gaat 16 mei voor het eerst en wij betalen iets van 40 euro per maand geloof ik. Het is dan 3 dagdelen, maar ik begin met 2.

Verder heb ik volgens mij een heel topic gemist!! Ik las wel dat Sorbo ziek is.. hoe gaat het?

Joep is zaterdag naar lolland geweest. Daar was een net, van touw, gespannen en dat vond ie toch gaaf om daar overheen te rennen en te springen. We zijn van 15.30 tot 17.30 geweest. Hij was helemaal op daarna. Hij heeft zooo gespeeld. Ow en hij is gewoon zo lief O+ . We hebben dit weekend veel samen gewandeld en geknuffeld. Het is zo'n lekker en lief en vrolijk mannetje.

[ Bericht 2% gewijzigd door seilram op 15-02-2011 11:56:57 ]
Niet mieten! Door gieten!
pi_92812884
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:47 schreef Ssserpente het volgende:
Maarruhm, wat is nou het verschil tussen de psz en de kinderopvang? Waarom gaat een kind niet gewoon naar de opvang tot het naar school gaat? :@
Die van mij gaan niet naar de opvang ;)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:00:50 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92813016
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:47 schreef Ssserpente het volgende:
Whahaha, je bedoelt het vast niet zo, maar dit is echt zo enorm geschreven vanuit de beleving van een werkende moeder! Heerlijk! O+

Er is weinig verschil vlgs mij.
Ik hoorde alleen laatst van een kennisje dat haar kind, die zowel naar het kdv als naar de psz gaat, dat ze het idee had dat het psz wat meer het idee gaf van 'voorbereiding op school', dus wat meer dingen in een kring doen etc.
pi_92813104
Haha, zo bedoel ik het wel hoor. :P

Lente gaat nou eenmaal naar de opvang omdat we beiden werken. Dus wat zou voor ons dan het voordeel zijn van de psz? De voorbereiding op de basisschool dus voor 'mensen zoals free'. ;)
pi_92813169
*schort voorbindt en krulspelden indoet*
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:09:59 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92813301
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, zo bedoel ik het wel hoor. :P

Lente gaat nou eenmaal naar de opvang omdat we beiden werken. Dus wat zou voor ons dan het voordeel zijn van de psz? De voorbereiding op de basisschool dus voor 'mensen zoals free'. ;)
Ja, dat denk ik wel. Het lijkt me voor een kindje een enorme overgang om vanuit thuis ineens full time naar school te gaan. Vandaar dat dan de psz een mooie tussenoplossing is.
En ook om je handen even vrij te hebben als moeder zijnde. ;) :+

Maar voor de kindjes die naar het kdv gaan is er niet veel toegevoegde waarde.
Ik ben het een klein beetje aan het overwegen voor na de zomer, dat Sasha dan ipv 3 dagen kdv ook nog een halve dag psz erbij krijgt, maar ik weet nog niet precies waarom eigenlijk. Uren opbouwen, wat meer Oscar-tijd... zoiets.
pi_92813315
:D
pi_92813398
Houston!
We have a problem :X

pi_92813537
Als mijn kinderen naar een kdv zouden gaan deed ik ze niet naar een psz. Tegenwoordig spelen kdv volgens mij ook wel veel in om een kind "klaar" te maken voor de basisschool.
pi_92814231
Ik kom alleen even hoera en welkom voor de jarigen zeggen! *O*

Het is hier weer baddertijd. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92814634
Weer twee tegelijk en voeden enzo en alles, Claudia? :D

Ik zal eens op ons kdv vragen hoe ze de peuters voorbereiden op school, maar volgens mij doen ze dat wel. Dan hoeft psz niet, lijkt me.
pi_92815207
Als ik een thuisblijfmoeder was geweest dan had ik zeker mijn kinderen naar de psz laten gaan. Al was het alleen al omdat ik goede herinneringen er aan heb van mijn eigen kindertijd.

Hihi, in de OP staat er nu onderaan het lijstje een Hannah en bovenaan ook.
pi_92816976
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Ik zat het me ook al af te vragen, vooral toen ik de prijzen zag. 5 euro per maand.. O+ Ik betaal ruim 1300 euro per maand voor 4 dagen per week (bruto, krijg er nog wel wat van terug). Kan ik Xeentje niet 4 dagen per week op een psz doen dan? (En nu klink ik vast ook enorm als een werkende moeder :@ )
pi_92817021
Maar psz is alleen 's ochtends toch? Dat weet ik dan weer wel. :')
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:51:18 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92817047
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:50 schreef Ssserpente het volgende:
Maar psz is alleen 's ochtends toch? Dat wete ik dan weer wel. :')
Nee, er zijn er ook die middagen hebben, maar je kind gaat wel maar 1 dagdeel per dag. Meestal is dat 2 dagdelen per week dacht ik.
pi_92817057
Hier is Psz één ochtend en één middag en op zulke onmogelijke tijden dat het niet gecombineerd kan worden met werk :P (8:30 - 11:30 en 13:15-15:15)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:52:19 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92817093
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:49 schreef Xenia het volgende:

[..]

Ik zat het me ook al af te vragen, vooral toen ik de prijzen zag. 5 euro per maand.. O+ Ik betaal ruim 1300 euro per maand voor 4 dagen per week (bruto, krijg er nog wel wat van terug). Kan ik Xeentje niet 4 dagen per week op een psz doen dan? (En nu klink ik vast ook enorm als een werkende moeder :@ )
Vaak moet je wel zelf eten en drinken etc. meegegeven en slapen doen kindjes daar ook niet bijvoorbeeld.
Een kdv is echt voor zorg, een speelzaal is om te spelen zeg maar.
pi_92817152
Peuterspeelzaal is vaak toch alleen een ochtend of een middag? Niet een hele dag toch?
pi_92817569
Ah ik heb 'm :Y Geen psz hier dan dus.

Mefke, ik weet niet meer wat ik had om de weerstand te verhogen, kan het wel voor je nazoeken want heb het potje thuis nog wel staan. Maar ik ben er accuut mee gestopt toen ik las dat je als je ziek(jes) bent en dan in de weer gaat met weerstandverhogers, dat juist een tegenovergestelde werking heeft. Dan schijn je juist nog beroerder te worden. In mijn eigen geval leek dat ook te kloppen, dus bij Xeentje ook meteen mee gestopt.

Wat ik wel nog steeds enorm kan aanbevelen (bij verkoudheid dan) is Kaloba junior. Dat werkt echt enorm goed. 2,5 ml op een lepeltje geven en een uurtje later is haar neusje weer helemaal vrij, geen loopneus meer en ze hoest ook niet meer. Driemaal daags geven. Echt, Kaloba ftw _O_
pi_92822592
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 11:26 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ja en wat lekkers te eten zou ook leuk zijn :)

Gaat Tess wel naar de psz straks of zijn jullie daar nog niet uit?
Het is wel de bedoeling. Amber vond het geweldig.

Even wezen meten en wegen met Tess. De stats: 12.2 kilo en 86,7 cm. Gewicht op de lijn, lwngte er iets boven. Madam heedt een aardige lengte-groeispurt gemaakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92822882
Ssserpente, het meest voor de hand liggend op de PSZ is dat ze een ochtend en een middag per week gaan (al zal je dat vast wel kunnen proberen te ruilen als het niet uitkomt).
Voor een kind dat al naar een KDV gaat heeft een PSZ geen toegevoegde waarde denk ik.
Wolf gaat naar mijn ouders/ouders komen hier als wij allebei aan het werk zijn, en Wolf ziet erg weinig andere kindjes dus ik vind straks als hij 2/2,5 jr is een PSZ wel belangrijk, vooral ter voorbereiding van de basisschool.Omgang met andere kindjes, leren in de kring te zitten e.d

Wij hadden vanmiddag een zwem&bijklets-meet met Twinkly en Niels (meer foto spam volgt in fototopic)

Was erg gezellig! Niels heeft lopend het hele peuterbad gezien en Wolf heeft alleen maar gekropen en gespetterd
oh, en de glijbaan bleef poeploos :P
Twinkly, heb hem meteen over kunnen leggen in bed bij thuiskomt! Ligt heerlijk te slapen nu. Dit moeten we vaker doen haha

[ Bericht 6% gewijzigd door DustinHenderson op 15-02-2011 16:08:44 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92823236
Florian, Hannah en zelfs Tessa welkom hier! *O* *O*
Van harte gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag! w/

Vandaag is mijn 5e dag dat ik met een meestergriep in bed lig. J. is thuis omdat ik niet eens in staat ben om voor Rienk te zorgen. Leef op paracetamollen, ibuprofens en neusspray. Het gaat steeds een beetje beter en morgen moet ik beter zijn, want J. wordt geopereerd aan zijn knie. Gelukkig staat McLaura standby, maar ik vind het fijner als ik manlief zelf af kan leveren en op kan halen. Ik lees wel bij, maar puf om te reageren heb ik ff niet :@

Beterschap aan alle zieken! En dat zwemmen is leuk zo saampjes zeg! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_92823294
Ja, het was erg gezellig :D Hihi Ssserpente, we hebben nog aan jullie poep-avontuur gedacht.
Niels vond het water nog wel een beetje eng, hij wilde in het pierebadje niet zitten en in het diepere bad omklemde hij me als een aapje O+ Wolf vond het echt heerlijk, die was helemaal in zijn element!
Niels heeft maar een half uurtje geslapen en we zitten nu samen Bumba te kijken, daar wordt hij altijd weer vrolijk van. Als we Bumba toch eens niet hadden :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92823337
Jeutje, dan heb je het behoorlijk te pakken Vlindur. Beterschap gewenst! Hopelijk knap je gauw op.
Dan merk je pas hoe ''lastig'' het is om ziek te zijn met een klein kindje he? Wat fijn dat je man toch thuis kon zijn. Succes voor de operatie morgen
pi_92823482
Welkom Hannah, Harry en Florian! Instroomgolf! :D *O*
Gezellig!

Kijk die grote jongens in hun witte badjassen. O+

Vlindur, jemig, dat klinkt niet fijn. Beterschap, hopelijk heb je het ergste gehad. :*

Ko is zo lekker aan het keutelen en scharrelen hier, hij wil helemaal geen bumba meer kijken, is echt beter en zijn oude ikje. Heel veel boeken lezen, alles benoemen, pizza bakken in zijn oventje en bouwen. O+

Wb psz of kdv, volgens mij is er wel degelijk een klein verschil, wat BE al zegt, het ene is vooral voor de dagelijkse zorg en het andere om te spelen en al wat te 'leren'.
Wij zitten eigenlijk tussen jullie beschrijvingen van werk en thuisblijf in, We werken allebei 3 dagen, en de ene overlap-dag gaat Ko naar het kdv.
In maart kan hij voor 5 ochtenden naar de psz, dat zou voor ons met werk net zo goed te combineren zijn, we zijn allebei eigen baas.
Maar nu is P. laatst naar een open dag van een voorschool hier in de buurt geweest. Die hoort bij de school waar we Ko heel graag naar toe willen sturen, een kunstmagneetschool.
En hij was erg enthousiast erover. Dat begint pas vanaf 2,5 jaar, dus pas in dec en het programma gaat echt samen met de 1ste en 2de groep ook. Ik geloof minimaal 3 ochtenden, maximaal 4. Gratis volgens P.
En eigenlijk wel aantrekkelijk omdat er ook kindjes van andere culturen komen, waar die andere pzs natuurlijk vooral blank hoger opgeleid VPRO-types zal trekken. :+
Dus we zitten nog weer een beetje in twijfelstand. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92823878
*O* Welkom Florian, Harry en Hannah! *O*
En nog gefeliciteerd met jullie verjaardag!!

[ Bericht 48% gewijzigd door Vicky op 15-02-2011 19:48:32 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:39:14 #61
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92824570
Joep gaat ook naar een psz. Wij werken allebei 3 dagen en 1 dag in de week komt mijn moeder oppassen. Ik denk dat hij er in mei ook wel aan toe zal zijn, lekker met andere kindjes spelen. Al zal het begin echt wel wennen zijn voor hem, maar ik schat in dat hij zich wel snel aanpast.

Oeke, dat klinkt wel heel leuk!

Aaaaa poppejans, kijk ze nou zitten! De heren :)
Niet mieten! Door gieten!
pi_92826365
Hier ons ook maar even georienteerd op psz. Er is er 1 hier in het dorp, voor de ouderbijdrage moeten we informeren bij de leidsters, dus morgen maar even bellen.
Hier is het ook voor 1 ochtend en 1 middag in de week, wel op 2 verschillende dagen :) Vanaf dat ze 3 jaar zijn mogen ze er eventueel een derde dagdeel bij.
Wij gaan Jaël zeker wel naar de psz laten gaan, leert ze ook meteen met andere kindjes van haar leeftijd spelen :)

Verder heb ik wel bijgelezen, maar het is allemaal niet echt blijven hangen, sorry...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92826863
Peuter gaat hier naar de peuterspeelzaal en dreumes straks ook, maar het is hier pas vanaf 2,5 jaar. En dan een ochtend en een middag. En vanaf 3,5 evt extra dagdeel.

KDV is wat meer een vervanging van thuis zeg maar, PSZ is wat schoolser.
Hoewel KDV ook steeds vaker peutergroepen hebben waar ze dan een aantal dagdelen naartoe gaan of ze bieden meer peuteractiviteiten aan, dus wat meer PSZ idee.
Fake it till you make it...
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:13:57 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92831219
Meldt zich met deze dreumes O+

Fotospam hiero.
de eerste paar foto's scrollen wat moeilijker door grootte want toen wist ik nog niet hoe ze kleiner te maken, dus alvast mijn excuses hiervoor
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:34:19 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92832306
Wat vervelend dat Oscar zo slecht slaapt! En wat een bengeltje inderdaad :D

Finn naar de peuterspeelzaal O+
Ik zal binnenkort ook eens bellen. Al is het maar om te vragen hoe lang de wachtlijsten zijn.

Wolf in zijn eigen bed! *O*

free, al je onder behandeling bent (geweest), zou ik gewoon die KA nog eens bellen voor een nieuwe afspraak. NIet geschoten is altijd mis ;)
Wel vervelend hoor!

Hannah, wat leuk om jou hier tegen te komen! ;)

Wolf en Niels :)
Die kontjes in die zwembroekjes O+
Twinks en Niels, dank je wel voor de brandweerauto. Die stond op het verlanglijstje

Beterchap Vlindur :*
Succes met J
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:36:47 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92832452
Welkom Harry! *O*
pi_92834750
Asyniur, gefeliciteerd met je kleine, grote jongen! Wat is het toch een schatje om te zien!

En die foto van Wolf en Niels is super O+ . Wolf heeft ineens haartjes! En wat een goed badje. Het dreumesbadje van waar wij gaan is veel dieper, daar kan R echt nog niet zelf in spelen.
pi_92836595
Groofsken, waar ga je heen dan? In de Tongelreep hebben ze er drie en is de ondiepste geloof ik 15 cm. Bovendien mag de buggy mee naar binnen. Werkelijk ideaal!

Enne welkom Hannah, Harry en Florian!

Ik moet even gaan bijlezen....

Oja, over die zalf, kan goed zijn dat als je het indient, je het wel zo vergoed krijgt. Maar als je pech hebt, is het een zalf die alleen door een dermatoloog voorgeschreven mag worden...Heb ik ooit eens gehad met litekenzalf.
Ook een leuke kostenpost: twee keer pufmedicijnen + 2 luchtkamers (voor hier en het kdv): mevrouw rekent u even 80 euro af! En ja, dat mag je dan indienen, maar we weten nog niet of we luchtkamer twee vergoed krijgen. Nou ja, we zien wel. Tis wel heel fijn dat we nu niet meer met dat ding naar het kdv hoeven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92836707
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:46 schreef mefke79 het volgende:
Groofsken, waar ga je heen dan? In de Tongelreep hebben ze er drie en is de ondiepste geloof ik 15 cm. Bovendien mag de buggy mee naar binnen. Werkelijk ideaal!

Enne welkom Hannah, Harry en Florian!

Ik moet even gaan bijlezen....

Oja, over die zalf, kan goed zijn dat als je het indient, je het wel zo vergoed krijgt. Maar als je pech hebt, is het een zalf die alleen door een dermatoloog voorgeschreven mag worden...Heb ik ooit eens gehad met litekenzalf.
Ook een leuke kostenpost: twee keer pufmedicijnen + 2 luchtkamers (voor hier en het kdv): mevrouw rekent u even 80 euro af! En ja, dat mag je dan indienen, maar we weten nog niet of we luchtkamer twee vergoed krijgen. Nou ja, we zien wel. Tis wel heel fijn dat we nu niet meer met dat ding naar het kdv hoeven.
Ik vind de meest ondiepe daar nogsteeds te diep :-O.

Maar ik ga eigenlijk liever naar Veldhoven (kleiner, warmer, goedkoper ;) ). Helaas is daar het kleine badje nog veel dieper dan die van de Tongelreep.
pi_92836861
Verse aanwas *O* *O*
Welkom Florian, Hannah en Harry *O*
van harte gefeliciteerd!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92836980
Oh, Hannah en Florian ook? :o :@

Welkom! *O* :*
pi_92837125
Welkom Hannah, Florian en Harry *O*
pi_92837610
Ehm, Groofsken, 15 cm is echt heel weinig hoor...hoe diep is je eigen badje? Geen idee hoe diep het in Helmond is, daar zwemmen we alleen in het diepe en in het bubbelbad. Driekus is sowieso meer van het diepe. En van onderwater zwemmen. O+
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:09:50 #74
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92837988
Welkom alle nieuwe dreumesjes!

Morris is ook weer helemaal de oude, zijn buisjes zitten er in en verder is er gelukkig niks gedaan.

Ik moest erg lachen vanmorgen, toen ik hem de OK op droeg. De OK assistent (denk ik?) riep: ooohh wat een mooie krullenbol! Mag 'ie op de foto? Dus ik zei: huh? Ja van mij wel, hahaha.
En hij: Ja, het is goed, kom maar!
Komt er ineens een fotograaf binnen die foto's aan het maken was voor een jubileumboek over het ziekenhuis. Hahaha, onze Morris lachend op de foto met de KNO arts, terwijl 'de slaapmelk' al in zijn infuus klaar stond. Ik krijg de foto's zelf ook. Grappig toch.

Op deze foto is ie aan het bijkomen met een raketje. Hij wist niet wat ie er mee moest, want hij had er nog nooit een op. Ding is ook een keer belikt en toen het bekertje in verdwenen.

[/img]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_92838106
Fijn dat het allemaal goed gegaan is Memmel! En hij is dus lekker thuis, hij hoefde niet te blijven?
Wat een schattige foto O+
pi_92838142
Memmel! Wat een schatje zo! En fijn dat het goed gegaan is. Hopelijk is het nou weer klaar en over.

Driekus is zaterdag ook model geweest, samen met zijn papa. Ik heb zomaar mijn mannen uitgeleend aan een andere vrouw. Samen vormden ze een gezinnetje dat we op de foto hebben gezet voor mijn werk. En het zijn zo'n schattige foto's geworden.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:13:42 #77
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92838201
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat het allemaal goed gegaan is Memmel! En hij is dus lekker thuis, hij hoefde niet te blijven?
Wat een schattige foto O+
Nee, alleen buisjes geplaatst, dus we waren om 11 uur alweer thuis.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_92838356
Ach gos Memmel, je kleine kereltje O+ Fijn dat het goed is gegaan, hij werd niet naar of misselijk wakker uit de narcose?
Gaaf dat hij in een fotoboek komt

Groofsken, dat peuterbadje was echt ideaal! Inderdaad maar een kleine laag water zodat kinderen er helemaal kunnen rond kruipen. Ik ken dat ook niet van andere zwembaden, altijd moet je ze dan alsnog zelf vasthouden als ze nog niet (goed) los lopen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:25:33 #79
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92838883
De kindjes worden wel redelijk gedesorienteerd wakker uit de narcose (de andere kindjes ook - allemaal heel boos) en ik moest hem echt goed vasthouden en zijn hoofdje ondersteunen. Na een kwartiertje heeft hij een fles limonade op en toen was het weer 'gaan met die banaan' (rondjes rennen, spelen etc etc)
pi_92840553
Memmel, apart he dat ze dan zo snel weer opknappen...maar wel super fijn!
pi_92841056
Ah gos.. gelukkig dat hij vrij snel weer goed wakker werd
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:09:25 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92841967
Mems! O+
wat lijkt zo'n raketje dan ineens enorm bij zo'n urretje! Ja, zelfs bij zo'n bulletje als Morris!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:10:38 #83
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92842054
Harry gefeliciflapstaart! En Hannah en Florian ook natuurlijk. Gezellig dat jullie je bij ons voegen!

Memmel, het gedesorienteerd wakker worden klinkt bekend. Thomas heeft beide keren dat hij onder narcose is geweest (MRI en buisjes) ook eerst een half uur gebruld en werd daarna pas rustig bij een fles/beker drinken. Hopelijk doen de buisjes goed hun werk en zijn jullie vanaf nu ontstekings-vrij.

Thomas' oor is nog steeds niet 100%, maar hij lijkt er verder weinig last van te hebben. Hij was heel lief en vrolijk vandaag hoorde ik van het kinderdagverblijf. Vanavond thuis ook trouwens, op even mopperen na toen papa niet snel genoeg thuis kwam en de maïsjes die hij als 'voorgerecht' had gekregen op waren.
Vorige week heb ik 5 dagen gewerkt ipv de 4 die ik normaliter doe. Ik kijk wel uit naar morgen, lekker samen kneuteren. Lekker even naar buiten als het weer het toelaat. Gewoon die kleine dingetjes.
Oh en ik heb nog een leuk filmpje van Thomas met een zonnebril, maar die moet nog even uploaden vanaf mijn telefoon.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:12:13 #84
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92842174
*O* Florian! *O*

*O* Harry! *O*

*O* Hannah! *O*

Jeeeej, wat leuk jullie weer 'in de buurt' te hebben :Y Allemaal van harte met de grote kinders O+

Memmel, wat fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat je krullenbol mee naar huis kon :) En ja, zeg nou zelf, dat koppie is toch ook mooi genoeg voor in een boek? O+

Verder bijlezen doe ik hopelijk morgen, vandaag ging het al wel beter met Stef, maar het was goed te merken dat hij nog uit zijn hum is.. Wat was hij vanmiddag aan het krijsen zeg :') Er was ook veel gekwijl en gegraai in de mond, dus het zal wel weer zo ver zijn dan. Nouja, de koorts is in elk geval wel wat minder, dus dat is al fijn..
3!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:48:41 #85
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92845019
Ik zal voor je duimen Trix!

Hier zojuist een hoop gehoest en gedrein. Ik heb hem een flesje water gegeven en toen het daarna doordreinde nog het muziekje aangezet. Hopelijk is dat de truc vanavond...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92848677
Memmel, wat fijn dat het goed ging allemaal. Je mooie jongetje. Stoertje, en toch ook zo'n kleintje met zijn grote raketijs!
  woensdag 16 februari 2011 @ 06:30:00 #87
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92854507
Muh, de truc had niet gewerkt. Uiteindelijk is hij met een paracetamol bij mij in bed beland, maar ook daar ging het niet helemaal lekker. Straks toch maar weer even langs de huisarts...

Trix, hoe is jouw nacht geweest? Is de koorts weer weg?
pi_92854671
Arme Thomas...

Wij hebben weer geslapen vannacht O+ Maar vanmorgen wel om 6:15 wakker :P

Dat is echt storend, hij wordt alleen voor 6:30 wakker als ik uit bed moet 's morgens. Als TARA er uit moet (meestal een dag of 4/5 per week) slaapt hij iig tot 6:30 en meestal tot 7:00. Bij mij ishet altijd voor 6:30 :?

Echt ALTIJD! Zou hij het weten? :?
pi_92854858
free, hij weet het gewoon. Echt. Hier ook, op mijn man's vrije dag slaapt ie tot 9 uur, vandaag ben ik vrij en ik hoorde em al.

Even een vraagje over 'vroeger' voor de mama's van kindjes met reflux. Welk medicijn kregen jullie? M'n petekindje lijkt 't te hebben en ze heeft wel iets gekregen maar dat doet niets. Ik vind 't zo sneu worden.

O mijn dreumes ligt nu te kletsen in bed, beetje zingen.. O+
  woensdag 16 februari 2011 @ 07:52:04 #90
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92854874
Thomas wil geen boterham, gesprekje: Poejaaaaa? *wijs naar koektrommel*
- Nee, het is nu tijd voor een boterham
Wuuhuuhuu, Toeta poejaaa.
- Nee Thomas, echt niet.
*drentel drentel richting kast met lekkers* Die?
- (alternatieve aanpak) Kom maar aan tafel, mama heeft boterham en melk.
Poeja?
- Nee, boterham!
*zucht* *drentel drentel naar kinderstoel* *steekt armen in de lucht om opgetild te worden*

Vooral die zucht deed 't hem!
pi_92854945
Hihi ca.ra dat is echt heel volwassen. Grappig!

Oja nog een vraagje. Hoe leer je ze de trap af gaan? Op gaat prima maar het zou voor mij een uitkomst zijn als af ook zou lukken.
  woensdag 16 februari 2011 @ 08:15:38 #92
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92855082
De fysio behandelde het trap op- en af lopen als een programma dat je ze moet leren. Wij hebben een leuning met spijlen, dus on ons geval was het:
- met een handje de spijl vasthouden
- een voetje over de rand
- door de knie zakken, voet op de volgende tree zetten
- andere voet bijzetten
- handje naar de volgende spijl

Ondertussen hielden wij het andere handje natuurlijk vast. Thomas had in het begin de neiging om voorover te gaan hangen, dan bogen we zijn arm en hielden zijn hand op schouderhoogte, zodat je ook wat controle hebt over zijn bovenlijf.

Klinkt dat duidelijk zo of zal ik kijken of ik een foto kan maken?
pi_92855388
Memmel, fijn dat alles goed gegaan is. Wat een lieve foto met dat ijsje O+
Wat lijkt me dat naar hoe ze wakker worden uit een narcose, gelukkig was hij snel weer bij en zichzelf!

Arme Stef, het blijft ook maar steeds aan de gang he ;( Hopelijk ging het vannacht wel goed? :*

Asy, wat leuk dat het autootje ook op jullie verlanglijstje stond! Niels vindt het helemaal geweldig en stopt zijn duplo-diertjes er ook in. Nu zit de kat erin :D
Wat een mooie foto's van je kleine grote ventje! O+

hihi Thomas O+ Wat klinkt hij al groot! Zo'n gesprekje en al traplopen! Al is het voor zijn therapie, dan nog vind ik het super knap! Niels heeft pas sinds deze week door dat hij de trap op kan kruipen. Wolf ging gisteren gewoon "huphup" de trap van de glijbaan op!

Mefke, Niels kreeg Nexium. Dat verminderd het spugen niet maar remt de maagzuuraanmaak zodat het spugen minder kwaad kan voor de slokdarm.

Ik ben vergeten brood te kopen (nouja, ik dacht er wel aan, maar dan had ik het mee moeten slepen naar het zwembad ;) ) Dus nu eten we havermoutpap. Niels vindt het heerlijk!! :9
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92855398
Mefke, wij kregen zantac.

Trap af, 2mnd geleden "ff" geleerd,ivm bekken.
Boven aan achterstevoren op de knieën en dan ks het bij ons billen eerst dus één been naar beneden op de tree en dan de volgende ernaast.
Dus soort achterwaarts op de knieën.
Eerste paar treden benen moeten helpen maar hij had het echt héél snel door,na 1x al ofzo,héél apart.

Succes
pi_92855528
Leander ging gewoon zitten op de trap en dan steeds een tree naar beneden glijden. Dat was toen ie nog niet bij de leuning kon. Nu loopt ie gewoon met een handje vasthoudend.
pi_92855553
Goedemoooorgen!

Memmel, wat fijn dat het achter de rug is en dat het goed is gegaan! En wat een leuke foto!

En welkom aan alle lieve nieuwe dreumesjes. Leuk dat jullie er zijn! Maar Florian is toch nog een kleine baby? Hoe kan dat nou ineens een dreumes zijn! (voelt als heel kortgeleden dat ik je baby'tje kwam knuffelen Free!)

Zo, ik ben ook weer de oude. Wel zo fijn. Heb dan ook even heeeel erg genoten van mijn dreumes voor ze naar het KDV ging. Wat is het toch een lieverd. Ik was even een kommetje yoghurt met haar aan het delen, loopt ze ineens weg, komt ze terug met een doos eieren in haar handen (AARGH!). Ei? Ja? Ja? Ei! Ei! Ok, dus mevrouw wenst een gekookt eitje? Vooruit dan maar. Ze heeft het met smaak opgeknabbeld. Ze is zó gek op eieren dat ze vorige week gewoon haar eerste supermarktdriftbui kreeg. Niet omdat ik de koekjes voorbij liep, maar omdat ik weigerde een doos eieren in mijn kar te leggen! :')

Ze wil nu ook steeds op hoge stoelen zitten en op de barkrukken bij het kookeiland. Ze zegt dan: "Daar titten?" (charming). Ik vind het wel een beetje lastig, want ik moet er constant bij blijven, maar aan de andere kant is het natuurlijk supergezellig dat ze op die manier bij me zit als ik aan het koken ben. Zo had ik me het wel een beetje voorgesteld; koken en tijdens het koken met mijn meisje praten en haar dingen laten proeven <3
pi_92855630
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 07:51 schreef mefke79 het volgende:
free, hij weet het gewoon. Echt. Hier ook, op mijn man's vrije dag slaapt ie tot 9 uur, vandaag ben ik vrij en ik hoorde em al.
Haha, en speciaal om jullie te pesten wordt hij zo vroeg wakker?
Volgens mij zijn de meeste vaders gewoon iets dover dan moeders. Die slapen gewoon door en uit verveling gaan die kleintjes ook verder slapen. ;)

Thomas, wat een leuk gesprekje! En wat knap dat je al trappen loopt! ^O^

En Leander en Tijn ook al van de trap af! Ko staat altijd wat dommig te kijken en strekt dan zijn armen uit. Ook al hebben we het voor gedaan etc. Komt wel.

Niels lekker aan de havermout! :9 Morgen kan ik hem weer eens knuffelen! O+

Klinkt gezellig Sorboo! Ko staat ook altijd graag erbij in de keuken, op de bijzettafel. Proeven doet hij helaas niet meer, lijkt wel of dat jongetje dat alles wilde proeven en lekker vond, met de aardbodem verdwenen is een paar maanden geleden. ;(
Maar ei is hier ook nog steeds favoriet!

Zo, na een lang en goed gesprek gister heb ik vandaag het kdv opgezegd. Over 2 maanden zit Ko volledig op de Kresj. We gaan toch voor de doe-het-zelf creche. Ik vind het gek genoeg toch een beetje emotioneel om het kdv op te zeggen. Dat had ik niet verwacht.
pi_92855682
't Is toch weer een beetje het einde van een tijdperk, hoe kort ook. Ik merk dat dat soort dingen tegenwoordig bij mij ook altijd emoties oproepen die ik niet verwacht had. We worden gewoon vreselijk mushy van het moederschap! ;)

En best jammer dat Ko niet zo veel meer wil eten, maar dat komt vast vanzelf terug als je er geen punt van maakt. Denk je niet?
  woensdag 16 februari 2011 @ 08:59:55 #99
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92855690
Aww Sorbo, wat lekker dat zitten op de barkruk. Inderdaad een soort ideaalbeeld he. En die driftaanval, geniaal. Ik vind het heerlijk als ze iets hebben waar ze echt gek op zijn en wat niet de standaard koekjes/snoepjes/rotzooi is. Wat Thomas heeft met peulvruchtjes zeg maar. Omdat dat niet is is wat je ze aangeleerd/'opgedrongen' hebt, maar echt 100% een uiting van het eigen karaktertje.

Mijn karaktertje ligt trouwens inmiddels alweer in bed. Goed dat hij het zelf aangeeft, maar aan de andere kant ook duidelijk een teken dat hij niet lekker is. Half 11 mogen we naar de huisarts.

Oeke, het is toch het afsluiten van een periode, dus ik kan me wel voorstellen dat dat wat met je doet. Het is toch een plek waar Ko lekker heeft gespeeld en waar de leidsters (hopelijk) altijd lief voor hem waren en ook een beetje van hem hielden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')