abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92489945

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
RTL Z (streaming TV)
[[url=mms://media2.bloomberg.com/btv_US200.asf]Bloomberg TV[/url]] (streaming TV)

AEX

Europese Indices

Amerikaanse Indices & Futures
Google Finance - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Wereldwijde Indices

Intraday Euro-Dollar

Intraday grondstoffen

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

OP wordt nog aangepast, USMarkets houdt niet zo van deeplinken :@

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
pi_92489971
http://acidcow.com/pics/17107-head-protection-being-6-pics.html

Hoe gaat het aflopen in Egypte en welke invloed heeft het op de regio en de olieprijs.
Ik vond het toch wel weer een eye opener dat onrust in zo'n land, dat grenst aan Israel, het
suez kanaal controleert, en netto gasleverancier is, van de ene op de andere dag van een zekerheidje verandert in een risicogebied met mogelijk gevolgen voor de wereldhandel.

[ Bericht 44% gewijzigd door Blandigan op 08-02-2011 08:03:45 ]
pi_92491161
AMG is ook als een speer gegaan de laatste tijd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_92491215
Ongelooflijk, ik heb vorige week maandag ING gekocht, en deze staan nu op een rendement van bijna 10%.
BlaBlaBla
pi_92492395
En ArcelorMittal heeft ook beter dan verwachte resultaten geboekt!
pi_92497744
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Ongelooflijk, ik heb vorige week maandag ING gekocht, en deze staan nu op een rendement van bijna 10%.
Netjes!

Ik heb nu met DL 23% in iets meer dan een maand :9 Weet alleen niet hoelang ik ze nog aan moet houden.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:58:49 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92497870
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Dat is mooi in een week tijd. Toch is zoiets natuurlijk gewoon geluk hebben. Je koopt in principe voor de lange termijn.
Binnen enkele jaren kan ING wel weer op 20 euro komen. Dat is een heel goed resultaat, maar 10% per week heb je dan lang niet!
The End Times are wild
pi_92502520
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is mooi in een week tijd. Toch is zoiets natuurlijk gewoon geluk hebben. Je koopt in principe voor de lange termijn.
Binnen enkele jaren kan ING wel weer op 20 euro komen. Dat is een heel goed resultaat, maar 10% per week heb je dan lang niet!
Inderdaad het is ook gewoon geluk, voor hetzelfde geld was het -10% geweest. Maar goed ik ben er nog niet over uit of ik ze voor de lange termijn ga houden, of ze na de jaarcijfers verkoop.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:29:36 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92503807
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Inderdaad het is ook gewoon geluk, voor hetzelfde geld was het -10% geweest. Maar goed ik ben er nog niet over uit of ik ze voor de lange termijn ga houden, of ze na de jaarcijfers verkoop.
Die beslissing zou ik altijd voor de cijfers nemen! (want cijfers zijn extra onzekerheid). Dus of nu verkopen of LT in de porto.
Die cijfers kunnen een onaangename verassing met zich meebrengen. Daar zal de koers heftiger op reageren dan bij een aangename verassing. (Want dan 'zit het al in de koers').

Zelf heb ik ING voor de LT, en twijfel ik zeer aan vasthouden voor deze specifieke cijfers (of afdekken met een put). Omdat mijn beleggersbuik dit zegt, en die heeft het vaker goed dan fout.
Mijn principe zegt vasthouden, je weet het niet, op termijn ga je toch naar de 20.
The End Times are wild
pi_92505000
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die beslissing zou ik altijd voor de cijfers nemen! (want cijfers zijn extra onzekerheid). Dus of nu verkopen of LT in de porto.
Die cijfers kunnen een onaangename verassing met zich meebrengen. Daar zal de koers heftiger op reageren dan bij een aangename verassing. (Want dan 'zit het al in de koers').

Zelf heb ik ING voor de LT, en twijfel ik zeer aan vasthouden voor deze specifieke cijfers (of afdekken met een put). Omdat mijn beleggersbuik dit zegt, en die heeft het vaker goed dan fout.
Mijn principe zegt vasthouden, je weet het niet, op termijn ga je toch naar de 20.
Daar heb je gelijk in, veel meer dan 3/4% zal de koers niet gaan stijgen bij positieve cijfers, desondanks zijn de laatste keren de cijfers positief bij de beleggers gevallen.

Bij wat voor een koers heb jij ING gekocht?
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:02:41 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92505279
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:56 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, veel meer dan 3/4% zal de koers niet gaan stijgen bij positieve cijfers, desondanks zijn de laatste keren de cijfers positief bij de beleggers gevallen.

Bij wat voor een koers heb jij ING gekocht?
Mijn eerste serie (1000) bij 33 euro. En toen nog heel vaak bij koersen daar onder.
The End Times are wild
pi_92505473
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn eerste serie (1000) bij 33 euro. En toen nog heel vaak bij koersen daar onder.
Wow dat is pas LT, heb je daar op dit moment verlies op?
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:08:40 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92505584
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:06 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wow dat is pas LT, heb je daar op dit moment verlies op?
Uiteraard, want de koers is daarna nooit meer daarboven gekomen.

Ik sta nog steeds verlies, maar niet zo extreem meer dat ik denk dat het nooit meer goed komt. Dat dacht ik ooit met 80% verlies wel. Nu kan het dit jaar alweer break-even zijn, met een beetje geluk.
The End Times are wild
pi_92508564
Hoe kan het dat Ahold al een jaar niks aan het doen is? Is er nog steeds onzekerheid onder beleggers vanwege het boekhoudschandaal?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:17:42 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92508822
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:11 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoe kan het dat Ahold al een jaar niks aan het doen is? Is er nog steeds onzekerheid onder beleggers vanwege het boekhoudschandaal?
Ahold doet nooit zoveel. Vergelijk de huidige koers maar met die vóór de beurscrash. Dan zie je dat Ahold het relatief juist goed gedaan heeft. Het is niet zo cyclisch.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:21:03 #16
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92508970
Ahold is mooi om op te schrijven.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:42:11 #17
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92509905
Delta Lloyd weer fiks gestegen. Waar denken jullie dat die stopt?
pi_92510242
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:42 schreef AQuila360 het volgende:
David Einhorn heeft gezegd dat DL bij koersverdubbeling nog een koopje is. Toen stond het op 15 euro, dus ik denk richting 35-40 euro oid?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:43:42 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92512618
Er lijkt maar geen einde te komen aan de stijging van ING.

Nu zit ik wel een beetje in dubio. Aanstaande vrijdag de cijfers. Die moeten wel héél goed zijn willen ze niet teleurstellen na een koersstijging van 50% in een half jaar. Zou er nog een claim afgekondigd kunnen worden of niet? In principe moet verkoop van de verzekeringstak toch genoeg opbrengen.

De kans op een dip is dus best aanwezig, aanstaande vrijdag. Ik vraag me ook af wat er wel niet moet gebeuren om ING nógmaals te laten knallen op de cijfers.

Anderzijds wil ik niet het sukkeltje zijn dat zijn aandelen halverwege de ralley verkoopt. En fundamenteel wordt het allemaal veel beter, in Spanje en andere gebieden waar ING exposure heeft. Gezien het eigen vermogen (voor zover dat tegenwoordig nog iets zegt) is ING toch nog niet te duur. En de aanhouder (holder) wint natuurlijk.

Kan houden, verkopen, een korte put eronder leggen. Dat zijn zo'n beetje de opties. Helemaal draaien vind ik te dol.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:44:09 #20
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_92512638
Gaat goed.Ik sta nu al op 20% winst dit jaar.En dat met alleen ING en AMG in me aandelenpakketje
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:46:53 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92512755
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:44 schreef foetre het volgende:
Gaat goed.Ik sta nu al op 20% winst dit jaar.En dat met alleen ING en AMG in me aandelenpakketje
Ik heb ook zoiets. Eigenlijk moet je hier al tevreden mee zijn op een heel jaar. Maar je weet nooit waar het eindigt. Ik ga steeds meer geloven in een stug vervolg van de LLLLT-rally die de aandelenmarkt nu eenmaal kenmerkt. Dus dit jaar naar de 410, dan 440, dan 480, dan 550 et cetera. Blijf je dan gewoon long zitten zonder je druk te maken dan kun je heel veel geld verdienen.
Zo'n opmars is in principe 'normaal' op de beurs. In ieder geval tot nu toe.

Hoe minder aandelen in je pakketje, hoe groter je kans op een hoog winstpercentage overigens. Dat geldt ook voor je verliespercentage.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:51:27 #22
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92512918
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ook zoiets. Eigenlijk moet je hier al tevreden mee zijn op een heel jaar. Maar je weet nooit waar het eindigt. Ik ga steeds meer geloven in een stug vervolg van de LLLLT-rally die de aandelenmarkt nu eenmaal kenmerkt. Dus dit jaar naar de 410, dan 440, dan 480, dan 550 et cetera. Blijf je dan gewoon long zitten zonder je druk te maken dan kun je heel veel geld verdienen.

Hoe minder aandelen in je pakketje, hoe groter je kans op een hoog winstpercentage overigens. Dat geldt ook voor je verliespercentage.
Ik zit altijd maar in 1 aandeel omdat ik maar met weinig geld doe. Wel altijd een stijgende overigens :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:55:25 #23
66186 foetre
pi_92513081
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik blijf voorlopig ook nog zitten.Ik denk dat AMG het meeste potentieel heeft.
Zit er bij Amg al in vanaf ongeveer 4.30 euro
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:57:06 #24
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92513141
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:55 schreef foetre het volgende:

[..]

Ik blijf voorlopig ook nog zitten.Ik denk dat AMG het meeste potentieel heeft.
Zit er bij Amg al in rond 4.30 euro
AMG gaat echt supergoed. Tijdje terug wou ik die ook kopen maar dan denk je steeds van nu zal die wel aan de top zitten en nu is er al weer 10% bij sindsdien.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:59:09 #25
66186 foetre
pi_92513227
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:57 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

AMG gaat echt supergoed. Tijdje terug wou ik die ook kopen maar dan denk je steeds van nu zal die wel aan de top zitten en nu is er al weer 10% bij sindsdien.
Er lijkt idd geen einde aan te komen.Heb vorige week nog bijgekocht bij 11.60 en staat nu alweer op 13.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:23:53 #26
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92514319
Sinds 1 januari:
Koper +15%
ArcelorMittal -1,29% + 2 aperams en ¤24 aan fracties.
Goldman Sachs 0%
Petrobas - 1%

en dan geschreven puts op Arcelormittal & Aegon die goed lopen. Maar 't geld van de geschreven put MT alweer verkloot aan een mislukte TS vandaag.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:27:15 #27
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92514525
Nou proficiat als je dit jaar bent ingegaan met AMG en DL. Dat zijn zo'n beetje de twee best presterende aandelen.

quote:
Petrobas - 1%
Daar heb ik ook wel eens ingezeten. Beetje onrustig aandeel.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_92514709
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:43 schreef LXIV het volgende:
Er lijkt maar geen einde te komen aan de stijging van ING.

Nu zit ik wel een beetje in dubio. Aanstaande vrijdag de cijfers. Die moeten wel héél goed zijn willen ze niet teleurstellen na een koersstijging van 50% in een half jaar. Zou er nog een claim afgekondigd kunnen worden of niet? In principe moet verkoop van de verzekeringstak toch genoeg opbrengen.

De kans op een dip is dus best aanwezig, aanstaande vrijdag. Ik vraag me ook af wat er wel niet moet gebeuren om ING nógmaals te laten knallen op de cijfers.

Anderzijds wil ik niet het sukkeltje zijn dat zijn aandelen halverwege de ralley verkoopt. En fundamenteel wordt het allemaal veel beter, in Spanje en andere gebieden waar ING exposure heeft. Gezien het eigen vermogen (voor zover dat tegenwoordig nog iets zegt) is ING toch nog niet te duur. En de aanhouder (holder) wint natuurlijk.

Kan houden, verkopen, een korte put eronder leggen. Dat zijn zo'n beetje de opties. Helemaal draaien vind ik te dol.
Hoe kom je op aanstaande vrijdag uit? De cijfers worden toch echt pas 16-02-2010 bekend gemaakt.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:32:16 #29
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92514787
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:27 schreef JimmyJames het volgende:
Daar heb ik ook wel eens ingezeten. Beetje onrustig aandeel.
Ja destijds moeten kiezen tussen Petrobas en RDS .. mijn beginners geluk begint een beetje op te raken geloof ik.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:34:42 #30
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92514916
Ook waardeloos, bij Q3 waren de vooruitzichten van Arcelor negatief. Sterke daling prod.capa en een gelijkblijvende vraag. De grondstofprijzen waren onmogelijk door te berekenen e.d.

En nu zijn we 3 maand verder en heeft Lakshmi Mittal, die altijd voorzichtig is, opeens geweldige vooruitzichten voor de staalsector :|
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:35:40 #31
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92514966
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:32 schreef Sokz het volgende:

Ja destijds moeten kiezen tussen Petrobas en RDS .. mijn beginners geluk begint een beetje op te raken geloof ik.
Ach op de KT zegt het niet zo veel. Wat waren de overwegingen?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:44:20 #32
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92515347
Überhaupt in de olies omdat ik uitga van een stijgende olieprijs.
En PBR boven RDS omdat ze beter presteerden in 2009 / Q123 2010 en op de een of andere manier lijkt het me voor olie gerelateerde bedrijven wel handig als het thuisland (brazil) een groot belang heeft in het bedrijf ivm contracten e.d.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:55:54 #33
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92515941
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 19:32 schreef Sokz het volgende:

[..]

RDS laatste gedeelte van vorig jaar gehad toen ging die ook nog wel hard. Kijk vaak ook wel naar dividend.
pi_92516366
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:44 schreef Sokz het volgende:
Überhaupt in de olies omdat ik uitga van een stijgende olieprijs.
Een hoge olieprijs betekent niet automatisch dat Shell daar 1:1 van profiteert aangezien RDS hoofdzakelijk actief is in de raffinage (waarbij ze nog steeds het overgrote deel aan olie inkopen en er met een marge doorverkopen). Voor een deel zit er wel eigen winning in maar wat mij betreft niet doorslaggevend genoeg om te denken dat ze daar extreem van profiteren. Daarnaast zit er wel het een en ander ingeprijsd in de verwachtingen van een hoge olieprijs. En in de raffinage sector draait het vooral om marges dus ik vermoed dat een stabiele prijs het meest gunstige is en dergelijke bedrijven flink wat afhedgen. Petrobas hetzelfde verhaal vermoed ik zo.

Ik zou liever in Fugro zitten om te profiteren van stijgende olieprijzen. Alhoewel, ze hebben sinds een week hun ATH geraakt. :o
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:09:52 #35
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92516704
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:55 schreef AQuila360 het volgende:

RDS laatste gedeelte van vorig jaar gehad toen ging die ook nog wel hard. Kijk vaak ook wel naar dividend.
Dividend heb ik totaal niks mee, veel liever dat ze het investeren o.i.d. .. Misschien "Later' als ik netzoveel centjes als SeLang heb dat ik wat meer in die huisvader companys ga zitten.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:03 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Een hoge olieprijs betekent niet automatisch dat Shell daar 1:1 van profiteert aangezien RDS hoofdzakelijk actief is in de raffinage (waarbij ze nog steeds het overgrote deel aan olie inkopen en er met een marge doorverkopen). Voor een deel zit er wel eigen winning in maar wat mij betreft niet doorslaggevend genoeg om te denken dat ze daar extreem van profiteren. Daarnaast zit er wel het een en ander ingeprijsd in de verwachtingen van een hoge olieprijs. En in de raffinage sector draait het vooral om marges dus ik vermoed dat een stabiele prijs het meest gunstige is en dergelijke bedrijven flink wat afhedgen. Petrobas hetzelfde verhaal vermoed ik zo.

Ik zou liever in Fugro zitten om te profiteren van stijgende olieprijzen. Alhoewel, ze hebben sinds een week hun ATH geraakt. :o
Fugro ooit overwogen toen ze rond de 30 stonden .. had ik maar altijd cash op handen. :P En Petrobas heeft dus veel hogere marges dan bijvoorbeeld een RDS.
En stijgende olieprijzen is wel iets wat ik meeneem onder het mom van spreiding & olies. Met een verwachte drop van de olieprijs ga ik geen olies kopen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:15:28 #36
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92517001
Iemand hier de jackpot?
http://www.google.com/finance?q=PINK:GWAY

1 cent naar 2,65 pff
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:21:01 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92517345
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:30 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Hoe kom je op aanstaande vrijdag uit? De cijfers worden toch echt pas 16-02-2010 bekend gemaakt.
Verhip, je hebt gelijk!
Had as vrijdag in m'n kop zitten. Nog even nadenken dan.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:22:18 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92517430
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:15 schreef Sokz het volgende:
Iemand hier de jackpot?

1 cent naar 2,65 pff
quote:
2.26
+2.25 (22,500.00%)
Het is echt waar!
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:23:56 #39
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92517539
Oh inmiddels alweer met 4000% gedaalt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:25:21 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92517630
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:23 schreef Sokz het volgende:
Oh inmiddels alweer met 4000% gedaalt.
Nee, maar met 20%
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:30:21 #41
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92517894
* Alweer 4000% minder hard gestegen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:31:56 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92517984
Ik zei tegen mijn vriendin: "Kijk, een aandeel met 22.000% gestegen".
"Hebben wij die ook?" was haar reactie.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:33:00 #43
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92518055
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 20:15 schreef Sokz het volgende:
Iemand hier de jackpot?

1 cent naar 2,65 pff
Jezus.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:36:08 #44
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92518242
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:31 schreef LXIV het volgende:
Ik zei tegen mijn vriendin: "Kijk, een aandeel met 22.000% gestegen".
"Hebben wij die ook?" was haar reactie.
haha vrouwen .. :P
pi_92519611
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:43 schreef LXIV het volgende:
Anderzijds wil ik niet het sukkeltje zijn dat zijn aandelen halverwege de ralley verkoopt..
Beter het sukkeltje dan de dwaas die te lang aandelen in de porto heeft. Ik zou het dus verkopen of een korte put gebruiken. Als jij niet meer weet waar de stijging vandaan komt is het gokwerk. En gemiddeld genomen haalt iemand daar niet een goed rendement op.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:03:40 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92519811
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Beter het sukkeltje dan de dwaas die te lang aandelen in de porto heeft. Ik zou het dus verkopen of een korte put gebruiken. Als jij niet meer weet waar de stijging vandaan komt is het gokwerk. En gemiddeld genomen haalt iemand daar niet een goed rendement op.
Maar dan zou ik zeggen: ik weet niet waar die stijging vandaan komt, de gemiddelde particulier weet het ook niet, er zijn dus mensen die wél iets weten en de huidige prijs nog goedkoop vinden.

Ik zit er wel over te denken om het tijdens de jaarcijfers te dekken met een korte put. Alleen dan zit je weet met het dilemma: welke serie koop ik? In principe is dan een kortlopende put die redelijk out the money is het beste. Voor 15 cent per stuk ofzo. Maar dan nekken de transactiekosten me weer. (2x3 cent is 33% transactiekosten)

Zit je nog long in goud?
The End Times are wild
pi_92520096
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De stijgingen spreken eigenlijk toch voor zich. De laatste paar weken is er geen slecht (beurs) nieuws de wereld in gebracht, dit in combinatie met veel positieve jaarcijfers resulteert voor de belegger in een zekere tijd (positief sentiment) waardoor de DJ stijgt welke de rest weer met zich meetrekt.

Zo denk ik er iig over.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:11:23 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520228
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:08 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

De stijgingen spreken eigenlijk toch voor zich. De laatste paar weken is er geen slecht (beurs) nieuws de wereld in gebracht, dit in combinatie met veel positieve jaarcijfers resulteert tot een stijgende DJ die de rest met zich meetrekt.
De stijging van ING staat echter niet in verhouding tot de stijging van de rest van de markt. Hebben ze misschien hun verzekeringstak verkocht voor een mooie prijs? Is er een uitspraak van de EU aangaande de vermeende staatssteun? Komt er een claim-emissie?
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:14:35 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520415

Kijk, als ik dit zie dan denk ik: niet bang zijn voor een koers van 12 euro oid. Maar je moet ook reeel zijn. Veel werkelijke waarde is teniet gegaan tijdens de crisis. Dat komt nooit meer terug. Ook is de wereld anders geworden en zijn er minder mogelijkheden om veel te verdienen.

In een totale rustige markt, zonder enig verder risico van defaults e.d., wat zou ING dan nu nog waard zijn? 12 pa? 16pa? Ergens rond die koers denk ik. Daar zitten we niet zo ver meer vanaf.
The End Times are wild
pi_92520447
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dan zou ik zeggen: ik weet niet waar die stijging vandaan komt, de gemiddelde particulier weet het ook niet, er zijn dus mensen die wél iets weten en de huidige prijs nog goedkoop vinden.

Ik zit er wel over te denken om het tijdens de jaarcijfers te dekken met een korte put. Alleen dan zit je weet met het dilemma: welke serie koop ik? In principe is dan een kortlopende put die redelijk out the money is het beste. Voor 15 cent per stuk ofzo. Maar dan nekken de transactiekosten me weer. (2x3 cent is 33% transactiekosten)

Nee uiteraard. Maar je kunt altijd wel een beetje een realistische kijk hebben op zoiets. Als het aandeel enorm omhoog gaat voordat cijfers uitkomen is de verwachting uiteraard ook hoog. Valt die verwachting tegen zal de afstraffing ook in die mate zijn.

Je kunt het aandeel ook gewoon aanhouden. Het aandeel zal heus niet meer dan -5% dalen. In het ergste geval krijg je zoiets als met philips, een 'keurige' afstraffing na de tegenvallende cijfers. Probleem met opties met financials is dat financials altijd zo'n hoge volatiliteit hebben. That blows.

quote:
Zit je nog long in goud?
Nog long in goud & zilver. Met zilver bijna al mijn verlies weg gewerkt. Goud heeft nog eventjes te gaan. Zoiets heet mazzel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:16:20 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520508
Veel succes met je goud. Wat doe je bij break-even? Uitstappen of blijven?
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:18:24 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520627
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee uiteraard. Maar je kunt altijd wel een beetje een realistische kijk hebben op zoiets. Als het aandeel enorm omhoog gaat voordat cijfers uitkomen is de verwachting uiteraard ook hoog. Valt die verwachting tegen zal de afstraffing ook in die mate zijn.

Je kunt het aandeel ook gewoon aanhouden. Het aandeel zal heus niet meer dan -5% dalen. In het ergste geval krijg je zoiets als met philips, een 'keurige' afstraffing na de tegenvallende cijfers. Probleem met opties met financials is dat financials altijd zo'n hoge volatiliteit hebben. That blows.

5% maakt me niet uit, dat hoort erbij. Met name een claim zou ik zuur vinden. Met al die stijging is ING weer zo'n 33% van mijn porto gaan uitmaken. Dat is veel.
The End Times are wild
pi_92520703
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:08 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

De stijgingen spreken eigenlijk toch voor zich. De laatste paar weken is er geen slecht (beurs) nieuws de wereld in gebracht, dit in combinatie met veel positieve jaarcijfers resulteert voor de belegger in een zekere tijd (positief sentiment) waardoor de DJ stijgt welke de rest weer met zich meetrekt.

Zo denk ik er iig over.
Waarom spreekt dit voor zich? Wat is er dan exact zo goed gegaan de afgelopen tijd?

En een positief cijfer wil niet zeggen dat het bedrijf goed loopt. Integendeel, als ik de cijfers zie van bedrijven zou ik zelfs meer bearish worden voor de toekomst.
pi_92520867
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:16 schreef LXIV het volgende:
Veel succes met je goud. Wat doe je bij break-even? Uitstappen of blijven?
Wat adviseer je? Ik heb echt geen idee. Ben geneigd zilver te behouden. Ik ben al lang blij dat ik mijn 25% return bijna terug heb. Daar ging ik niet al meer van uit. Ik stond slechts op een 2% van mijn stoploss, en dan zou het voorgoed verkocht zijn.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:25:00 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520998
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat adviseer je? Ik heb echt geen idee. Ben geneigd zilver te behouden. Ik ben al lang blij dat ik mijn 25% return bijna terug heb. Daar ging ik niet al meer van uit. Ik stond slechts op een 2% van mijn stoploss, en dan zou het voorgoed verkocht zijn.
Hier kan ik niet op adviseren. Persoonlijk ben ik niet bullish op goud en fundamenteel sowieso al geen goudfan. Op de LT is het allemaal koffiedik-kijken natuurlijk.
Eigenlijk zou die random prijs waarop jij bent ingestapt niet uit mogen maken voor je beslissing. Rationeel gezien dan.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:26:23 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92521053
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom spreekt dit voor zich? Wat is er dan exact zo goed gegaan de afgelopen tijd?

En een positief cijfer wil niet zeggen dat het bedrijf goed loopt. Integendeel, als ik de cijfers zie van bedrijven zou ik zelfs meer bearish worden voor de toekomst.
Wat er goed gaat is dat steeds meer mensen geloven dat we de laatste fases van de credietcrisis af aan het sluiten zijn. Back to normal en gewoon weer een LT-uptrend van 10% per jaar.
The End Times are wild
pi_92521202
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hier kan ik niet op adviseren. Persoonlijk ben ik niet bullish op goud en fundamenteel sowieso al geen goudfan. Op de LT is het allemaal koffiedik-kijken natuurlijk.
Eigenlijk zou die random prijs waarop jij bent ingestapt niet uit mogen maken voor je beslissing. Rationeel gezien dan.
En daarom is de kans groot dat als het terug op breakeven staat, ik het de prullenbak inflikker. Zilver heb ik nog wel enig vertrouwen in, maar ook daar zal ik een gedeelte verkopen om mijn percentage te verkleinen, omdat ik dezelfde fout niet nog een keer wil maken. Sta ik in ieder geval break even en heb ik tijd om verder aan mijn andere strategie te werken.
pi_92521309
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat er goed gaat is dat steeds meer mensen geloven dat we de laatste fases van de credietcrisis af aan het sluiten zijn. Back to normal en gewoon weer een LT-uptrend van 10% per jaar.
Het probleem is dat je dat ook alleen kunt interpreteren als een negatief iets. Tot dusverre is er nog steeds geen recovery in het aantal banen. Vergelijk dat eens met de internet crisis. Daar ging werkloosheid relatief snel weer naar beneden en groeide het aantal banen weer. Dat(!) vertrouwen mis ik.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:41:28 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92521833
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het probleem is dat je dat ook alleen kunt interpreteren als een negatief iets. Tot dusverre is er nog steeds geen recovery in het aantal banen. Vergelijk dat eens met de internet crisis. Daar ging werkloosheid relatief snel weer naar beneden en groeide het aantal banen weer. Dat(!) vertrouwen mis ik.
Nou, met de schuldencrisis gaat het de goede kant op, kijk maar naar de rente's van de PIIGS. En pas las ik nog dat er weer krapte op de arbeidsmarkt ontstaat (in Nederland). De Duitse motor draait sowieso wel lekker. Veel bedrijven melden record-winsten en ondanks dat houden de centrale banken hun rentes lekker laag. Wat wil je nog meer als belegger?
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:47:53 #60
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92522234
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, met de schuldencrisis gaat het de goede kant op, kijk maar naar de rente's van de PIIGS. En pas las ik nog dat er weer krapte op de arbeidsmarkt ontstaat (in Nederland).
Niet alleen in NL. Ook in Duitsland, België en Frankrijk, in elk geval onder hoger opgeleiden.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_92522435
De rentes van de PIGS zien er nog redelijk uit dankzij recordaankopen van de ECB. Wederom dus een vertekend beeld en met geld dat wij uiteindelijk moeten ophoesten, immers geen gratis lunch.

Vwb het "beter worden"..ik snap echt niet dat je dat kunt zeggen. Wat gaat er dan beter?
De VS heeft 14 biljoen dollar schuld, en het neemt met 150 miljard netto per maand toe. Staten die failliet dreigen te raken, pensioenen op de tocht, werkeloosheidscijfers van 9%+ en de banen die ze creeeren zijn die bij McDonalds.

In Europa heeft Spanje 20% werkeloosheid, om maar eens een cijfer te noemen dat relevant is voor ING.

Ik probeer wanhopig om dat beter worden te zien, maar dat lukt me met de beste wil van de wereld niet.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:56:12 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92522683
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:51 schreef Blandigan het volgende:
De rentes van de PIGS zien er nog redelijk uit dankzij recordaankopen van de ECB. Wederom dus een vertekend beeld en met geld dat wij uiteindelijk moeten ophoesten, immers geen gratis lunch.

Vwb het "beter worden"..ik snap echt niet dat je dat kunt zeggen. Wat gaat er dan beter?
De VS heeft 14 biljoen dollar schuld, en het neemt met 150 miljard netto per maand toe. Staten die failliet dreigen te raken, pensioenen op de tocht, werkeloosheidscijfers van 9%+ en de banen die ze creeeren zijn die bij McDonalds.

In Europa heeft Spanje 20% werkeloosheid, om maar eens een cijfer te noemen dat relevant is voor ING.

Ik probeer wanhopig om dat beter worden te zien, maar dat lukt me met de beste wil van de wereld niet.
Ik kijk vooral naar Europa. De VS maakt me niet zoveel uit, al snap ik de onderlinge relatie natuurlijk wel. Misschien is de VS helemaal niet relevant meer over 20 jaar, maar is China dat.
Ja, Spanje heeft een hoge werkeloosheid. Maar gaat niet zozeer om het absolute punt waarop we nu zitten maar welke kant we opbewegen. En mi is dat van de recessie vandaan.
Praat maar eens met willekeurige bedrijven. Die hebben het 2 jr terug allemaal heel rustig gehad, en nu is er weer volop werk.
Mijn idee is dat we de crisis aan het afronden zijn. Het gaat er niet om hoe laag we staan, maar welke richting we opgaan.
The End Times are wild
pi_92522762
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

De stijging van ING staat echter niet in verhouding tot de stijging van de rest van de markt. Hebben ze misschien hun verzekeringstak verkocht voor een mooie prijs? Is er een uitspraak van de EU aangaande de vermeende staatssteun? Komt er een claim-emissie?
Dat staat ING misschien niet, maar ING is wel een financial die erg sterk reageert op een daling/stijging van de DJ, en ook de DJ blijft maar door stijgen. Daarnaast zijn de laatste kwartaalcijfers beter dan verwacht geweest, wat een run tot deze cijfers logisch maakt, niemand wil de boot missen want ING komt toch wel weer met uitstekende cijfers naar voren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat, (veel) grote bedrijven maken weer winst plus er is de laatste tijd (op het midden-oosten na) weinig slecht nieuws wat een effect op de beurs kan hebben de wereld in gebracht. Dat resulteert gewoon in een positief sentiment, en de belegger wil natuurlijk de boot/run niet missen die nu gaande is.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:57:27 #64
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92522764
We zijn de ene aan het afronden door de volgende te creeëren ..
pi_92522958
Als ik zo jullie reacties lees snap ik in ieder geval wie die aandelen nog koopt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:01:44 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92523018
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:57 schreef Sokz het volgende:
We zijn de ene aan het afronden door de volgende te creeëren ..
Die komt misschien pas over 5 jaar weer. Ondertussen kan de AEX de 600 wel weer aantikken.
Af en toe zo'n vette crash is gewoon perfect om meer rendement dan de AEX te maken. Gewoon vanaf de bodem 50% leverage en naar beneden hooguit 100% long.
Verlies je iedere crash maar de helft tot 75% van je vermogen en ga je vijf keer over de kop in het herstel.

Zo wordt het spel nu eenmaal gespeeld. Als je zekerheid wil en een vast rendement dan moet je een boekje bij de Rabobank nemen. Van max 100K. Alleen is dat rendement dan onvoldoende om de inflatie+vermogensbelasting te compenseren.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:02:40 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92523074
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:00 schreef Blandigan het volgende:
Als ik zo jullie reacties lees snap ik in ieder geval wie die aandelen nog koopt.
Ik heb dit jaar nog niks gekocht.
Hopelijk houden we een vrij hoog niveau aan tot maart, dan verlopen een aantal puts. Op die manier breng ik mijn leverage heel langzaam terug naar 100%. Mijn langst lopende put is december 2014.
The End Times are wild
pi_92523346
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar nog niks gekocht.
Hopelijk houden we een vrij hoog niveau aan tot maart, dan verlopen een aantal puts. Op die manier breng ik mijn leverage heel langzaam terug naar 100%. Mijn langst lopende put is december 2014.
Kijk, ik heb bewondering voor jouw lef. Want zo noem ik het maar, om nu nog zo dik in aandelen te zitten.

Ik had een crash voorspeld in januari en die is niet gekomen. Er valt dan ook niet op te boksen tegen centrale bankiers die elk vuiltje wegkopen. Zonder dat gratis geld zag het er beroerd uit. En dan kun je dus zeggen, goed dat je niet in aandelen bent gestapt want de analyse is juist, het systeem is rot.
Maar dat is wijsheid waar je niets aan hebt want de beurskoersen stijgen elke dag verder. En je hebt gelijk, het kan zo maar doorstijgen tot 600. Goed nieuws, slecht nieuws, het lijkt allemaal niet uit te maken.
pi_92523536
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:07 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Kijk, ik heb bewondering voor jouw lef. Want zo noem ik het maar, om nu nog zo dik in aandelen te zitten.

Ik had een crash voorspeld in januari en die is niet gekomen. Er valt dan ook niet op te boksen tegen centrale bankiers die elk vuiltje wegkopen. Zonder dat gratis geld zag het er beroerd uit. En dan kun je dus zeggen, goed dat je niet in aandelen bent gestapt want de analyse is juist, het systeem is rot.
Maar dat is wijsheid waar je niets aan hebt want de beurskoersen stijgen elke dag verder. En je hebt gelijk, het kan zo maar doorstijgen tot 600. Goed nieuws, slecht nieuws, het lijkt allemaal niet uit te maken.
Slecht nieuws heeft echt wel een effect, alleen dat effect lijkt nu tijdelijk te zijn, beleggers lijken het weer te vergeten. En gelukkig is dat ook zo, want wat heeft de wereld economie nu aan een dalende beurs.
BlaBlaBla
pi_92523663
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:11 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Slecht nieuws heeft echt wel een effect, alleen dat effect lijkt nu tijdelijk te zijn, beleggers lijken het weer te vergeten. En gelukkig is dat ook zo, want wat heeft de wereld economie nu aan een dalende beurs.
Ik hoef niet perse een dalende beurs maar ik denk dat de problemen nog steeds niet zijn opgelost. En dat is het verschil in benadering. Als we zouden crashen komen in mij ogen de koersen weer wat meer in de buurt van mijn realiteit.

Neem nu bijvoorbeeld eens ING.
De koers begin 2009, en nu 2011. Wat is er nu beter aan ING dan in 2009 waardoor die koersstijging van 3.5 naar 9 Euro wordt verklaard?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:14:43 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92523756
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:07 schreef Blandigan het volgende:

[..]

De markt heeft altijd gelijk, zeggen ze.

Het is niet zo dat ik onnodig risico wil nemen of dat ik wil bluffen met hoge percentages. Mijn 'strategie' is gewoon dat ik over heeele lange tijd zo long mogelijk zit. Daar zitten ralleys tussen (zoals nu), downtrends, crashes, noem maar op. Nu heb ik even geluk, straks weer vette pech. Zo gaat dat. Heeft niet zoveel met lef of wijsheid of kennis of zelfs maar geluk te maken.
Het is gewoon heel lang long zitten met wat leverage. En net iedere dag die 0,02% pakken die de beurs over hele lange termijn gemiddeld geeft. That's all!

(Al ben ik natuurlijk wel blij als ik veel 'verdien'. Maar ik besef me ook dat alles wat ik nu op aandeel X verdien, ik zo weer kwijt ben als de beurs daalt. Uiteindelijk gaat het me om die 0,02%. Die 1/22-ste cent per aandeel iedere dag. Dát is mijn werkelijke winst. De rest is ruis.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:16:23 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92523856
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ik hoef niet perse een dalende beurs maar ik denk dat de problemen nog steeds niet zijn opgelost. En dat is het verschil in benadering. Als we zouden crashen komen in mij ogen de koersen weer wat meer in de buurt van mijn realiteit.

De koers begin 2009, en nu 2011. Wat is er nu beter aan ING dan in 2009 waardoor die koersstijging van 3.5 naar 9 Euro wordt verklaard?
De algemene toestand is veel beter. Bijna niemand gelooft nog dat het systeem instort.
Verder heeft ING laten zien (dmv cijfers afgelopen jaren) dat ze de boel weer onder controle krijgen). Ook zijn de indexen gestegen en daarmee het eigen vermogen van ING.
The End Times are wild
pi_92523870
Ik pak mijn winst ook, maar op een heel andere markt waar ik een veel beter gevoel over heb.
beter in de zin dat ik geloof in het produkt waar ik long op zit (zilver).
pi_92523973
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

De algemene toestand is veel beter. Bijna niemand gelooft nog dat het systeem instort.
Verder heeft ING laten zien (dmv cijfers afgelopen jaren) dat ze de boel weer onder controle krijgen). Ook zijn de indexen gestegen en daarmee het eigen vermogen van ING.
Daar staat tegenover dat ze fors meer moesten afschrijven op de pensioentak in de states, dat hun 20% alt-a nu echt naar 0 gaat, en dat ze waarschijnlijk flink moeten afschrijven op MBS in Spanje. Van die paar extra spaarders in Nederland moeten ze het ook al niet hebben.. Dus...
pi_92524157
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Er heeft een reorganisatie plaatsgevonden, waardoor ING weer winst maakt en dat ook heeft blijven maken. Daarnaast is ING een financial waardoor het erg afhankelijk is van de DJ. Maw. ING maakt winst + een stijgende DJ = 9 euro.

Daarnaast ben ik het wel met je eens dat de problemen niet zijn opgelost, maar er is wel wat aan gedaan, en er wordt ook nog steeds aan gewerkt en dat lijkt op dit moment voldoende te zijn.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:24:24 #76
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92524347
Dat aandeel dat nu ineens 20.000% omhoog is gegaan komt dat bij dat soort aandelen vaker voor?

En dan bedoel ik niet 20.000 maar dat die 1 cents dingen toch wel ineens een sprong kunnen maken?
pi_92524394
Ben ik te cynisch als ik zeg dat ING winst maakt omdat ze tegen 0-tarief lenen van de staat en voor 4% weer wegzetten bij ons? :)

Afijn, ik snap de beurskoersen momenteel niet en zaken die ik niet snap, daar blijf ik van weg.
pi_92524585
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:24 schreef AQuila360 het volgende:
Dat aandeel dat nu ineens 20.000% omhoog is gegaan komt dat bij dat soort aandelen vaker voor?

En dan bedoel ik niet 20.000 maar dat die 1 cents dingen toch wel ineens een sprong kunnen maken?
Je kunt wel flinke scores boeken met small caps.

Ik heb eens een tijdje deze club gevolgd:
http://www.wallstreetgrand.com/index.php
Hun taktiek is dat ze een smallcap de hemel in prijzen, een soort Business Class effect.
Het werkt wel, ze halen geregeld 300% scores in een jaar.
De missers, daar hoor je uiteraard niet over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blandigan op 09-02-2011 09:16:53 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:28:31 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92524608
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:25 schreef Blandigan het volgende:
Ben ik te cynisch als ik zeg dat ING winst maakt omdat ze tegen 0-tarief lenen van de staat en voor 4% weer wegzetten bij ons? :)

Afijn, ik snap de beurskoersen momenteel niet en zaken die ik niet snap, daar blijf ik van weg.
Ze lenen niet tegen nul procent en niet alleen bij de ECB hoor!
Maar wat maakt het verder uit als er maar geld binnenkomt! Dat verschil in rente is natuurlijk wel een forse cashflow richting ING.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:33:04 #80
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92524887
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:24 schreef AQuila360 het volgende:

Op PINK / OTC komen wel vaker zulke sprongen voor (alhoewel deze wel heel extreem is) maar dat is echt waardeloze en een nog groter casino.

Ik zit ook 40% cash en 30% in ArcelorMittal .. wil daar eigenlijk vanaf en kom inmiddels met die Aperams erbij op break-even ..
Nu is er dus een dilemma met 't feit dat de mittals totaal niet met mijn tactiek/strategie overeenkomt (komen nog uit 't tijdperk van: 'oh dat ziet er wel mooi uit") maar anderzijds zie ik nog geen interessantere investeringen en ik krijg daar qua dividend net zoveel als een spaarboekje (2,5%)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:34:49 #81
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92524996
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze lenen niet tegen nul procent en niet alleen bij de ECB hoor!
Maar wat maakt het verder uit als er maar geld binnenkomt! Dat verschil in rente is natuurlijk wel een forse cashflow richting ING.
Waar lenen ze nog meer? Op school (daar zit ik nog op) wordt het zo zwart-wit uitgelegd dat ING daadwerkelijk alleen van de Centrale Bank kan/mag/gaat lenen. En ze lenen toch tegen 1% / de refirente?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:36:40 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92525124
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:34 schreef Sokz het volgende:

[..]

Waar lenen ze nog meer? Op school (daar zit ik nog op) wordt het zo zwart-wit uitgelegd dat ING daadwerkelijk alleen van de Centrale Bank kan/mag/gaat lenen. En ze lenen toch tegen 1% / de refirente?
Wat denk je van alle mensen met een spaarrekening bij ING? En van de obligaties die ze uitgeven?
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:37:45 #83
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92525188
Heeft niemand intresse in Delta Lloyd? van wat ze zeggen kan die toch ook nog wel wat doorstijgen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:38:40 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92525255
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:37 schreef AQuila360 het volgende:
Heeft niemand intresse in Delta Lloyd? van wat ze zeggen kan die toch ook nog wel wat doorstijgen.
Ik ben overweight in verzekeraars en financials. Anders had ik het aandeel denk ik wel gekocht.
The End Times are wild
pi_92525433
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat wil je nog meer als belegger?
Dat de economie in Amerika weer begint te draaien. De AEX en Dow Jones zijn immers vrij hoog gecorreleerd.

Overigens wel een leuke discussie. In welke mate dit soort macro factoren (zoals deficit) invloed hebben op de beurs. Zoals sommigen weten schreef ik mijn scriptie hierover. Ik kreeg alleen wat issues met de supervisor en ben daar vanaf gestapt en sinds vandaag opnieuw begonnen. Sinds ik er normaliter een schooljaar de tijd voor heb, zorgt deze switch van onderwerp dat ik nog maar 9 week de tijd heb. Vandaar dat ik dus niet zo actief zal FOKken.

Ik ga nu een soort gelijk iets doen. Had overigens wel leuke resultaten. Ik zal zo wel even een correlatie plaatje posten.
pi_92525471
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben overweight in verzekeraars en financials. Anders had ik het aandeel denk ik wel gekocht.
Als ik moest kiezen tussen ING en Delta Loyd wist ik het wel.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:43:02 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92525541
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het correleert toch allemaal. Maar DL is zeker aantrekkelijk.
The End Times are wild
pi_92525584
Niemand hier bang dat half Amerika de kerstkopen met de creditcard heeft betaald waarvan ze helemaal niet van plan zijn de rekening te betalen (omdat ze dit niet kunnen)? De consumenten uitgaven stegen harder als de inkomsten, dus er zal wel weer flink op de pof zijn gekocht.
Waarschuwing: Inhoud van deze post kan afwijken van de daadwerkelijke situatie van de user. Mogelijke redenen zijn humor, schaamte en angst voor vervolging.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:44:19 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92525608
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:43 schreef Virgil het volgende:
Niemand hier bang dat half Amerika de kerstkopen met de creditcard heeft betaald waarvan ze helemaal niet van plan zijn de rekening te betalen (omdat ze dit niet kunnen)? De consumenten uitgaven stegen harder als de inkomsten, dus er zal wel weer flink op de pof zijn gekocht.
Yeah. Daar is Amerika groot mee geworden.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:45:45 #90
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92525676
Binckbank heeft ook weer een redelijke winst behaald en ze willen nu de markt opgaan in Italie, waar schijnbaar veel gehandeld wordt in futures(dus veel transactiekosten). Voor de helft van de huidige koers wil ik wel wat aandelen hebben.

Wat is jullie mening over Binckbank?
Bedankt Hans.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:48:31 #91
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92525826
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Had je dan DL gedaan?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:50:28 #92
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92525957
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:45 schreef bascross het volgende:
Voor de helft nog niet eerlijk gezegd. Dat is zo'n aandeel dat 't moet hebben van overnamespeculaties.

Die 'founders' hebben trouwens wel een geweldig businessplan. Nu ook weer met die Brand New Day verzekeraar.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:51:25 #93
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526006
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Had je dan DL gedaan?
Lijkt me wel.
Met ING heb je zo ongelovelijk weinig zekerheid. Met in het achterhoofd dat ze nou ook niet meer over de kop zullen gaan kun je 100x beter in een DL zitten.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:53:06 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526122
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Had je dan DL gedaan?
Als ik nu zou instappen dan zou ik minstens 50-50 gedaan hebben. Maar ik mag niet klagen en je kunt niet blijven wisselen.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:53:15 #95
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92526134
Zo'n Pennystock als je gewoon er 1 of 2 uitpikt en daar een klein bedrag aankoopt en dan gewoon maar zien wat er ooit uitkomt.

Je kunt hooguit je inleg kwijt maar niet meer toch? Dan is dat misschien wel lachen om te doen. Of is het gewoon sowieso niet verstandig
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:53:29 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526143
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:51 schreef Sokz het volgende:

[..]

Lijkt me wel.
Met ING heb je zo ongelovelijk weinig zekerheid. Met in het achterhoofd dat ze nou ook niet meer over de kop zullen gaan kun je 100x beter in een DL zitten.
Waarom zouden ze niet over de kop kunnen gaan?
The End Times are wild
pi_92526223
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:51 schreef Sokz het volgende:

[..]

Lijkt me wel.
En wat maakt DL nu zoveel beter dan ING?
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:57:15 #98
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526343
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh kunnen ze wel, als de AEX weer op 600+ staat. Over de kop is een koers van ¤18 .. En dat voor een sterk afgeslankte ING.

Maarja ik snap de balansen van financials uberhaupt niet.

Net Change in Cash -10,312.00 48,082.00 -15,016.00 -5,130.00

Hoe kan ING juist in 2008 zo'n enorme cashflow hebben?
pi_92526425
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is meer een kansen vergelijking. Natuurlijk kunnen ze over de kop. Ik acht die kans alleen kleiner dan bij DL.

Al ben ik absoluut geen voorstander van dat soort bedrijven. Verzekeringen verkopen is net zoals gebakken lucht verkopen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:59:53 #100
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526471
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:54 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ondermeer stabiliteit.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:59:54 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526472
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:57 schreef Sokz het volgende:

[..]

Oh kunnen ze wel, als de AEX weer op 600+ staat. Over de kop is een koers van ¤18 .. En dat voor een sterk afgeslankte ING.

Maarja ik snap de balansen van financials uberhaupt niet.

Net Change in Cash -10,312.00 48,082.00 -15,016.00 -5,130.00

Hoe kan ING juist in 2008 zo'n enorme cashflow hebben?
Bij een AEX van 520 staat ING alweer op 18. De correlatie is best sterk.
Een AEX van 520 is helemaal niet irreel. Vroeger stond de AMX altijd veel lager dan de AEX, en die staat nu toch ook dik boven de 600.
The End Times are wild
pi_92526557
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:45 schreef bascross het volgende:
Binckbank heeft ook weer een redelijke winst behaald en ze willen nu de markt opgaan in Italie, waar schijnbaar veel gehandeld wordt in futures(dus veel transactiekosten). Voor de helft van de huidige koers wil ik wel wat aandelen hebben.

Potentie? Weinig. Hebben veel concurrentie in Nederland terwijl dat een relatief klein land is. Buiten de grenzen zie ik ze weinig verbeteren.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:02:07 #103
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92526578
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:50 schreef Sokz het volgende:

[..]

Voor de helft nog niet eerlijk gezegd. Dat is zo'n aandeel dat 't moet hebben van overnamespeculaties.
Dat ben ik niet met je eens. Ik denk ook niet dat Binckbank overgenomen wordt de komende jaren.

Ik volg Binckbank al een jaar over 2/3 en de winsten zijn altijd vrij goed geweest en ze groeien ook nog steeds. Als zij in Belgie, Frankrijk en misschien Italie goed door kunnen groeien en een redelijk marktaandeel kunnen behalen zit er wel potentie in.

Bovendien ben ik zelf een erg tevreden klant van Binck, dus wat dat betreft geloof ik ook in het bedrijf. :)
Bedankt Hans.
pi_92526635
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die komt misschien pas over 5 jaar weer.
Denk je dat we nog 5 crash vrije jaren krijgen? Ik ben benieuwd ..
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:03:14 #105
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526641
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:02 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik denk ook niet dat Binckbank overgenomen wordt de komende jaren.

Ik volg Binckbank al een jaar over 2/3 en de winsten zijn altijd vrij goed geweest en ze groeien ook nog steeds. Als zij in Belgie, Frankrijk en misschien Italie goed door kunnen groeien en een redelijk marktaandeel kunnen behalen zit er wel potentie in.

Bovendien ben ik zelf een erg tevreden klant van Binck, dus wat dat betreft geloof ik ook in het bedrijf. :)
Ik ben ook een tevreden klant bij Binck maar de concurrentie is moordend en de marges worden alsmaar kleiner.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:03:16 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526644
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:02 schreef bascross het volgende:

[..]

Nou, dan koop je het toch!
Zelf vaste klant zijn en tevreden is een van de beste redenen, vind ik.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:03:53 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526682
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Denk je dat we nog 5 crash vrije jaren krijgen? Ik ben benieuwd ..
Wie weet. Dat is wel zo'n beetje het gemiddelde.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:04:25 #108
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92526710
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Potentie? Weinig. Hebben veel concurrentie in Nederland terwijl dat een relatief klein land is. Buiten de grenzen zie ik ze weinig verbeteren.
Ze hebben inderdaad veel concurrentie, maar ook een groot marktaandeel en dat is toch knap als bank die zich alleen concentreert op beleggen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:05:15 #109
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526746
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:04 schreef bascross het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad veel concurrentie, maar ook een groot marktaandeel en dat is toch knap als bank die zich alleen concentreert op beleggen.
Daardoor komen ze juist aan dat marktaandeel .. door die concentratie / specialisering.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:06:12 #110
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92526796
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, dan koop je het toch!
Zelf vaste klant zijn en tevreden is een van de beste redenen, vind ik.
Het is inderdaad een belangrijke reden, maar niet de enige. :P
Ik wil er ook geld aan verdienen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:06:56 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526839
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:05 schreef Sokz het volgende:

[..]

Daardoor komen ze juist aan dat marktaandeel .. door die concentratie / specialisering.
Ik houd van bedrijven die dat doen. Beter concentreren op 1 ding en daar de beste in zijn.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:07:19 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526857
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:06 schreef bascross het volgende:

[..]

Het is inderdaad een belangrijke reden, maar niet de enige. :P
Ik wil er ook geld aan verdienen.
Natuurlijk, daar gaat het om! Maar als klant kun je het bedrijf tenminste beoordelen.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:07:25 #113
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526862
En over 5 jaar die crash, is dat dan een geheel nieuwe reden of crashen we dan door de vele black swans die we nu proberen te voorspellen?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:07:34 #114
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92526875
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:05 schreef Sokz het volgende:

[..]

Gemakzucht dient de mens. Een rekeningetje bij ING, Rabo, ABN. Sparen, beleggen, betalen. Alles in één, ideaal. Blijkbaar gaat die vlieger toch (vaak) niet op, omdat zij ondermaats presteren.
Bedankt Hans.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:08:03 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526899
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:07 schreef Sokz het volgende:
En over 5 jaar die crash, is dat dan een geheel nieuwe reden of crashen we dan door de vele black swans die we nu proberen te voorspellen?
Een heel andere reden uiteraard. Die we nu nog niet kunnen voorzien.
Het kan ook over 6 maanden zijn of pas over 12 jaar.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:09:35 #116
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526970
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:07 schreef bascross het volgende:

[..]

Gemakzucht dient de mens. Een rekeningetje bij ING, Rabo, ABN. Sparen, beleggen, betalen. Alles in één, ideaal. Blijkbaar gaat die vlieger toch (vaak) niet op, omdat zij ondermaats presteren.
Klopt, ik werd rubbish behandelt bij ING doordat ze me überhaupt al niet serieus namen door mijn leeftijd. :P
pi_92527238
Correlatie tussen een aantal macro factors en de SP500/DJ30.

Opvallend? Total vehicle sales heeft een hoge correlatie met unemployment. Trade balance heeft ook een relatief hoge correlatie met de index. De enige missende factor die ik hier nog niet in had was FOMC, dat zat zelfs op 75% met de DJ/SP500
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:14:49 #118
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92527264
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:09 schreef Sokz het volgende:

[..]

Klopt, ik werd rubbish behandelt bij ING doordat ze me überhaupt al niet serieus namen door mijn leeftijd. :P
Daarom, er is een grote markt in Nederland voor Binck. Ik denk dat in het buitenland nog enigszins sceptisch wordt aangekeken tegen die nieuwe, onbekende bank. Zodra die horde is genomen kan het imo erg hard groeien.

Ik klink nu overigens wel een beetje als een binck-bug. :+ We zullen het zien.
Bedankt Hans.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:23:35 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92527641
Ik ga lekker slapen. De Dow en Nasdaq hebben weer gepiekt, dus mogelijk ligt ons morgen een groen dagje in het verschiet.
The End Times are wild
pi_92529304
Ahold moet maar eens gaan stijgen. Ik wil uit het rood met Ahold.
pi_92533202
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bij een AEX van 520 staat ING alweer op 18. De correlatie is best sterk.
Een AEX van 520 is helemaal niet irreel. Vroeger stond de AMX altijd veel lager dan de AEX, en die staat nu toch ook dik boven de 600.
no way. Obv Basel - 3 wordt de verwatering bij banken enorm. ING mag nog eens zoveel aandelen uitgeven, die koersen van weleer waren gebaseerd op immense leverage en de truucendoos met ongerealiseerde winsten. Ik denk dat je geen correlatie mag veronderstellen. :)
En als die er wel zou zijn, is dat een enorme mismatch :)
pi_92533212
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar denken ze in India heel anders over. Gierende inflatie, stijgende rente, en een dreigende volksopstand doordat de meeste mensen tussen hamer en aambeeld zitten hierdoor. Ergo: de sensex lijkt op een soufle.

Ik denk dat dit een aardig trendsignaal is. Wat dat betreft is een olieprijs van >100$, en commodities door het dak voor mij ook een signaal. Kijk maar wat er gebeurde medio 2008. :)
Ik vind het een aardige paralel.

Een LT-uptrend van 10% was trouwens nooit normaal. Dat zou normaal zijn bij een GDP growth van 10%, en da's een vulkaan.

Ik denk dat dit een manische fase is :)
Maar ach.... :)
pi_92533218
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:42 schreef AQuila360 het volgende:
zodra Aviva haar belang gedumpt heeft. Te simpel dat 1-2tje met mr. institutional belegger :)

Als meneer denkt dat het echt een koopje is, gaat ie dat echt niet vertellen :)

Echt, 2011 is zooooo 2007/2008 :)
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:03:32 #124
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92537868
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]

Opvallend? Total vehicle sales heeft een hoge correlatie met unemployment. Trade balance heeft ook een relatief hoge correlatie met de index. De enige missende factor die ik hier nog niet in had was FOMC, dat zat zelfs op 75% met de DJ/SP500
Opzich is de correlatie tussen de betalingsbalans & DJ/SP wel logisch?
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:18:35 #125
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92538419

Hier blamen ze China ook dat ze teveel geld drukken e.d. maar dat is toch heel normaal bij zo'n sterk groeiende economie als China?
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:06:32 #126
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92547069
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 05:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Daar denken ze in India heel anders over. Gierende inflatie, stijgende rente, en een dreigende volksopstand doordat de meeste mensen tussen hamer en aambeeld zitten hierdoor. Ergo: de sensex lijkt op een soufle.

Ik denk dat dit een aardig trendsignaal is. Wat dat betreft is een olieprijs van >100$, en commodities door het dak voor mij ook een signaal. Kijk maar wat er gebeurde medio 2008. :)
Ik vind het een aardige paralel.

Een LT-uptrend van 10% was trouwens nooit normaal. Dat zou normaal zijn bij een GDP growth van 10%, en da's een vulkaan.

Ik denk dat dit een manische fase is :)
Maar ach.... :)
Opkomende markten bodemden ook eerder uit dan de ontwikkelde markten eind 2008. Zouden ze nu als eerst de daling hebben ingezet?
pi_92547101
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 05:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb deze specifieke punten aangehaald (naar aanleiding van jouw posts) bij iemand die actief is in India en daar investeringsmogelijkheden onderzoekt maar volgens die kerel is de zogenaamde bubble enorm overtrokken en vooral van toepassing op de sensex. M.a.w. hij merkt op dat de emerging markets in India nog vrij spel hebben en dat de lokale economie nog steeds floreert als nooit te voren. Misschien moet ik zijn uitlatingen met een korreltje zout nemen aangezien ook hij baat heeft bij een booming India. Toch zet je dit te denken aangezien Jim Rogers ook vindt dat de bubble in China wel meevalt en de vastgoedsector die vaak als indicator wordt gekozen toch een betrekkelijk klein deel is van de gehele economie. Door enkel te focussen op een bepaalde sector of een specifieke index kunnen we misschien niet meer helemaal objectief zijn.
Greece
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:11:44 #128
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92547269
Ik meende dat Dinosaur_Sr op dit moment zelf in India verblijft dus het lijkt me dat hij beter weet of de plaatselijke economie floreert e.d.
pi_92547899
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 15:11 schreef Sokz het volgende:
Ik meende dat Dinosaur_Sr op dit moment zelf in India verblijft dus het lijkt me dat hij beter weet of de plaatselijke economie floreert e.d.
De kerel waar ik het over had ook. Die heeft voor flink wat Indiase bedrijven gewerkt als consultant en zijn bedrijf is puur gericht op India als emerging market.
Greece
  woensdag 9 februari 2011 @ 17:04:51 #130
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92552235
All The Big Emerging Markets, And Their PE Multiples
http://www.businessinside(...)-pe-multiples-2011-2

Brazilie 'verrassend' goedkoop volgens UBS.
pi_92557907
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]

Interessante tabel. Geeft het de correlatie tussen een macrovariabele en het rendement op die dag of het rendement over een langere (forward looking) periode of het intraday rendement na het uitkomen van het cijfer?
Abre los ojos
pi_92558788
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:54 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

gepumpt door David Einhorn! :D
pi_92573027
Ciscoooooooooooooo!!! :9 Die gaan er pas weer bij $30 uit. _O-
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:27:55 #134
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92573209
pfieuw nabeurs 9% eraf. Hoe zwaar weegt die in de Nasdaq?
pi_92573364
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:27 schreef Sokz het volgende:
pfieuw nabeurs 9% eraf. Hoe zwaar weegt die in de Nasdaq?
Geen fucking idee, maar ik heb er veel gekocht. _O_

lol, misschien gooi ik het ook al wel met 26 eruit, maar dit is wel een goede koop imo. :)
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:42:08 #136
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92573897
Dus jij kunt after hours handelen? Bij welke broker kan dat?

Ik zie namelijk de laaste tijd vaak een overdreven AH koersreactie (uit mn hoofd: MCD, amazon, JNPR) en tijdens de normale handelsuren de dag erop daalt het aandeel veel minder hard.

@Sokz alleen apple weegt overdreven veel in de nasdaq (iets van 20%, meer dan RDS in de AEX). Een paar procenten zal het wel zijn.
pi_92574276
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:42 schreef JimmyJames het volgende:
Dus jij kunt after hours handelen? Bij welke broker kan dat?

Ik zie namelijk de laaste tijd vaak een overdreven AH koersreactie (uit mn hoofd: MCD, amazon, JNPR) en tijdens de normale handelsuren de dag erop daalt het aandeel veel minder hard.

@Sokz alleen apple weegt overdreven veel in de nasdaq (iets van 20%, meer dan RDS in de AEX). Een paar procenten zal het wel zijn.
Ja klopt, gewoon via Lynx. Ja is echt een voordeel, als je koopt, maar ook als je ergens uit moet. :)
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:51:02 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92574306
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:50 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja klopt, gewoon via Lynx. Ja is echt een voordeel, als je koopt, maar ook als je ergens uit moet. :)
Kun je daar dan ook bijvoorbeeld je Nederlandse aandelen verkopen op de markt in NY? Als ze daar genoteerd zijn natuurlijk!
The End Times are wild
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:51:49 #139
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92574332
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kun je daar dan ook bijvoorbeeld je Nederlandse aandelen verkopen op de markt in NY? Als ze daar genoteerd zijn natuurlijk!
Lijkt me wel.

@Mercer kost dat ook meer geld dan een transactie tijdens de normale handelsuren?
pi_92574382
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naah nee dat denk ik niet. Als je iets koopt op de aex kan je het niet op de nyse verkopen.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:51 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
@Mercer kost dat ook meer geld dan een transactie tijdens de normale handelsuren?
Nee, gewoon $5. Alleen ben ik zo'n "trut" dat ik er natuurlijk tussendoor over na moest denken en het dus in vier porties heb gedaan, en het me $20 heeft gekost. :') Maar ja ach dat valt allemaal wel mee.
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:53:23 #141
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92574407
Hij bedoelt waarschijnlijk de ADR van NL aandelen.
pi_92574461
Spuit 11

[ Bericht 88% gewijzigd door fedsingularity op 09-02-2011 23:55:56 (Oud nieuws) ]
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:55:19 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92574480
Ik bedoel gewoon de Nederlandse aandelen (RD, ING, AEGON, etc) die in NY genoteerd zijn.

Zijn er dan 2 aparte pools van aandelen, één voor Nederland en één voor NY??
The End Times are wild
pi_92574571
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:55 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel gewoon de Nederlandse aandelen (RD, ING, AEGON, etc) die in NY genoteerd zijn.

Dit is de adr van ING:
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:ING&ntsp=0
Die heeft toch een hele andere koers..... dat kan dus niet.
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:58:43 #145
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92574608
quote:

Voor zover ik weet zijn aandelen met een ADR notering gewoon normale aandelen. En de ADR van unilever daar wordt gewoon in gehandeld after hours : http://finance.yahoo.com/q?s=UN

@Mercer EUR/USD.
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:59:16 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92574628
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:57 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dit is de adr van ING:
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:ING&ntsp=0
Die heeft toch een hele andere koers..... dat kan dus niet.
Nee, dat is de dollarkoers.
The End Times are wild
pi_92574681
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat is de dollarkoers.
Ik heb van ING er nu eentje van ¤9.07 en van $12.43 in mijn scherm onder elkaar. Dat kan je niet door elkaar verkopen. Of bedoel jij nog iets anders?
  donderdag 10 februari 2011 @ 00:07:05 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92574959
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 00:00 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ik heb van ING er nu eentje van ¤9.07 en van $12.43 in mijn scherm onder elkaar. Dat kan je niet door elkaar verkopen. Of bedoel jij nog iets anders?
De koers van het aandeel is toch gelijk? (als je euro's omrekent naar dollars)
Maar mijn vraag is eigenlijk heel simpel: kan ik mijn op de AEX aangekochte ING-aandelen verkopen (in de VS) voor dollars?
The End Times are wild
pi_92575057
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar mijn vraag is eigenlijk heel simpel: kan ik mijn op de AEX aangekochte ING-aandelen verkopen (in de VS) voor dollars?
Ja, alleen zit er wel verschil in de valuta, namelijk dollar of euro.
Nee, dat weet ik voor 99,9999% zeker. Ze staan bij Lynx ook als 2 verschillende fondsen. Dan zou je ook aandelen CSCO kunnen verkopen als ING en andersom, en dat kan ook niet, net zoals dit niet kan. Als je in amerika wil verkopen moet je de adr in bezit hebben. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Mercer op 10-02-2011 00:15:23 ]
pi_92576142
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:58 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn aandelen met een ADR notering gewoon normale aandelen. En de ADR van unilever daar wordt gewoon in gehandeld after hours : http://finance.yahoo.com/q?s=UN

@Mercer EUR/USD.
Nee, officieel is het een soort van claim op een aandeel die de uitgever van de ADR in bezit heeft. Een soort van mini-tracker zeg maar. In praktijk volgt het gewoon 1 op 1 het 'originele' aandeel. Dus ING adr is in feite een claim op ING op de aex :P

quote:

[..]

Nee,

Al ben ik wel benieuwd hoe het zit met bedrijven als Unilever wat in feite 2 aparte 'bedrijven' zijn (UK en NL) maar wel als 1 opereren. Lijkt me niet overigens, anders klopt er geen moer meer van de float maar weet het niet zeker.
pi_92576400
Artikel over Shiller P/E volgens mij:
http://www.fool.com/inves(...)for-your-stocks.aspx
pi_92577023
quote:

het zijn twee verschillende aandelen, dus ik neem aan van wel. Dat je beide marketcaps bij elkaar moet optellen om de waarde van de totale marketcap te krijgen. Tenminste als het allebei aandelen zijn met dezelfde voting rights. Maar ik ben geen expert hierin.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 00:48 schreef Rejected het volgende:
Artikel over Shiller P/E volgens mij:
http://www.fool.com/inves(...)for-your-stocks.aspx
Hier een grafiek je kan duidelijk zien dat investeren met een PE van onder de 10 leidt tot hogere winsten. PE is nu rond de 25. 1932 en 1983 waren zeer goede jaren voor 10%+ per jaar de volgende 20 jaren. Als we extrapoleren met om de 50 jaar een dip dan is het volgende koopmoment met PE 10 rond 2032-2033. Dus nog 21-22 jaren wachten op pe < 10
http://globaleconomicanal(...)ed-stock-market.html
  donderdag 10 februari 2011 @ 01:39:20 #153
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_92577362
Over aandelen NY/NL: zo uit mijn hoofd is het dezelfde float want het is allebei van NYSE Euronext. Arbitrage is dus niet interessant (voor particulieren). Wat wel interessant is bijvoorbeeld arcelor op euronext tov arcelor op de exchange van Luxemburg. Geen directe verbinding tussen de exchanges en allebei genoteerd is euro's.
The more debt, the better
pi_92578200
quote:

[..]

Nee, dat kan niet. Die Amerikaanse dingen zijn ADR's (American Depositary Receipts), en dat zijn juridisch geen aandelen, maar een RECHT om een aandeel te kopen. Vandaar dat er ook geen twee pools van aandelen zijn, er is (in de regel) 1 soort aandeel, als je aan de USA beurs handelt handel je enkel in een RECHT om dit aandeel te kopen. :)
Als je een ADR bezit, bezit je dus niet het aandeel.

Zie ook hier voor meer achtergrond: http://en.wikipedia.org/wiki/American_Depositary_Receipt
pi_92578210
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 15:11 schreef Sokz het volgende:
De locale economie floreert als een gek, maar ik voel aan alles hier dat dit zo niet kan voorduren. Het is een minimale bovenlaag die het (veel) beter krijgt. Ter illustratie: 0,007% (ik kan er een nul naastzitten) van de Indiase bevolking verdient meer dan 10,000 INR per maand (dat is circa 160 euro). Het overgrote gedeelte besteed driekwart van haar inkomen aan voedsel, en de voedselprijzen stijgen bijna dagelijks. Het is niet voor niks dat de naxals (communisten oude stijl) in de landelijke gebieden populairder dan ooit zijn, en de facto aanzienlijke gebieden beheersen (vooral daar waar mijnen zijn oveirgens: Bihar, Orissa). Parlementariers zijn openbaar omkoopbaar en worden in toenemende mate aan de schandpaal genageld. Elke tweede dag staat er wel een opinierend stuk in de krant over politici die erg goed voor zichzelf gezorgd hebben en zijn kiezers genaaid heeft.

Voor delen van India geldt thans al dat de regering er de facto niks te zeggen heeft (Bihar is bijvoorbeeld nagenoeg no-go area), maar het zou me serieus verbazen als er in dit tempo economische ongelijkheid er geen volksopstand komt in de komende jaren. En vreemd genoeg: hoe beter het economisch gaat, hoe groter de kans. Wat alle revenuen komt bij een handjevol mensen, en alle kosten bij de rest van deze 1.3 milard mensen.

Dit is wat ik merk en proef. Misschien geen gedegen beleggingsanalyse, maar ik begrijp wel waarom institutionals geld wegtrekken uit India :) Dit land heeft een hoog inherent risico.

Daarnaast is het zo dat de kracht van India goedkope arbeidskrachten was. Gedreven door een veel te grote bevolking dat uitgebuit kon worden (voor jou 10 anderen was hier letterlijk voor jou 1000 anderen...). Dat is afgelopen. Bedrijven hebben de grootste moeite om kwalitatieve arbeidskrachten te vinden, het verloop loopt in de tientallen proceten, en de salarisstijgingen voor BPO jongens en meisjes nog hoger.

Amerikaanse bedrijven trekken op dit moment weer werk weg hier, omdat het efficienten en dus goedkoper ind e USA gedaan kan worden (ook gedreven door politieke belangen).

Ik ben daar dus wat diffuser over. Groeit de economie als kool? Ja. Blijjft dat zo? Als de economie echt aantrekt, denk ik dat er op een gegeven moment enkele tientallen miljoenen mensen met hun Marhindra en Mahindra tractor naar Delhi hobbelen....

Het is simpelweg sociaal onhoudbaar wat hier gebeurt. Maar dit afknijpen is wel wat het succes van India heeft gemaakt. Waar de Chinese overheid tracht dit in goede banen te leiden (o.a. door actief plattelandsbeleid), is de Indiase overheid volstrekt doof en stom en alleen bezig het zo goed mogelikjk voor hen en hun vriendjes te regelen. Met een kenmerkende Indiase lompheid en arrogantie.

Maar ik kan het ook mishebben, natuurlijk ;)
Ik hoop het.
pi_92579959
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 01:19 schreef superpiet het volgende:
het zijn twee verschillende aandelen, dus ik neem aan van wel. Dat je beide marketcaps bij elkaar moet optellen om de waarde van de totale marketcap te krijgen.
Nee. Koninklijke Ahold is een ADR op de amerikaanse beurs en een volwaardig aandeel hier in Amsterdam. De ADR is in feite een service van een grote bank aan de amerikaanse belegger om het mogelijk te maken in Ahold te beleggen. Die bank koopt 1 aandeel Ahold in Amsterdam en creeert daar 1 ADR Ahold in de VS voor. Als Ahold dividend betaald dan wordt dit doorgeschoven naar de ADR houder.

Ahold houdt continue bij hoeveel aandelen het in totaal heeft uitstaan. De marketcap wordt berekend door dit maal de prijs van de hoofdnotering (amsterdam) te vermenigvuldigen. Dat een deel van de aandelen in amerikaanse ADR's zijn omgezet, doet daarbij niet ter zake. Sterker nog: een amerikaanse bank kan dit doen zonder medewerking van Ahold (unsponsored ADR).

Je zou in theorie het aantal ADR's kunnen vermenigvuldigen met de koers van het ADR Ahold op de amerikaanse beurs. Dan heb je de marketcap van het ADR gedeelte, maar dit is een getal zonder economische betekenis. Reuters vermeldt voor Ahold dan ook de marketcap voor het gehele bedrijf zoals eerder vermeld, maar dan in dollars ipv euro's.
pi_92580106
AirFrance/Klm krijgt toch wel een erg forse tik met -7%. :{

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:22 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Interessante tabel. Geeft het de correlatie tussen een macrovariabele en het rendement op die dag of het rendement over een langere (forward looking) periode of het intraday rendement na het uitkomen van het cijfer?
Langere periode, het zijn alleen maandelijkse publicaties.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:51:14 #158
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_92580343
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 05:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De locale economie floreert als een gek, maar ik voel aan alles hier dat dit zo niet kan voorduren. Het is een minimale bovenlaag die het (veel) beter krijgt. Ter illustratie: 0,007% (ik kan er een nul naastzitten) van de Indiase bevolking verdient meer dan 10,000 INR per maand (dat is circa 160 euro). Het overgrote gedeelte besteed driekwart van haar inkomen aan voedsel, en de voedselprijzen stijgen bijna dagelijks. Het is niet voor niks dat de naxals (communisten oude stijl) in de landelijke gebieden populairder dan ooit zijn, en de facto aanzienlijke gebieden beheersen (vooral daar waar mijnen zijn oveirgens: Bihar, Orissa). Parlementariers zijn openbaar omkoopbaar en worden in toenemende mate aan de schandpaal genageld. Elke tweede dag staat er wel een opinierend stuk in de krant over politici die erg goed voor zichzelf gezorgd hebben en zijn kiezers genaaid heeft.

Voor delen van India geldt thans al dat de regering er de facto niks te zeggen heeft (Bihar is bijvoorbeeld nagenoeg no-go area), maar het zou me serieus verbazen als er in dit tempo economische ongelijkheid er geen volksopstand komt in de komende jaren. En vreemd genoeg: hoe beter het economisch gaat, hoe groter de kans. Wat alle revenuen komt bij een handjevol mensen, en alle kosten bij de rest van deze 1.3 milard mensen.

Dit is wat ik merk en proef. Misschien geen gedegen beleggingsanalyse, maar ik begrijp wel waarom institutionals geld wegtrekken uit India :) Dit land heeft een hoog inherent risico.

Daarnaast is het zo dat de kracht van India goedkope arbeidskrachten was. Gedreven door een veel te grote bevolking dat uitgebuit kon worden (voor jou 10 anderen was hier letterlijk voor jou 1000 anderen...). Dat is afgelopen. Bedrijven hebben de grootste moeite om kwalitatieve arbeidskrachten te vinden, het verloop loopt in de tientallen proceten, en de salarisstijgingen voor BPO jongens en meisjes nog hoger.

Amerikaanse bedrijven trekken op dit moment weer werk weg hier, omdat het efficienten en dus goedkoper ind e USA gedaan kan worden (ook gedreven door politieke belangen).

Ik ben daar dus wat diffuser over. Groeit de economie als kool? Ja. Blijjft dat zo? Als de economie echt aantrekt, denk ik dat er op een gegeven moment enkele tientallen miljoenen mensen met hun Marhindra en Mahindra tractor naar Delhi hobbelen....

Het is simpelweg sociaal onhoudbaar wat hier gebeurt. Maar dit afknijpen is wel wat het succes van India heeft gemaakt. Waar de Chinese overheid tracht dit in goede banen te leiden (o.a. door actief plattelandsbeleid), is de Indiase overheid volstrekt doof en stom en alleen bezig het zo goed mogelikjk voor hen en hun vriendjes te regelen. Met een kenmerkende Indiase lompheid en arrogantie.

Maar ik kan het ook mishebben, natuurlijk ;)
Ik hoop het.
QFT!

"Poverty is the parent of revolution." ~ Aristotle

De mensen daar worden hun een stukje welvaart beloofd, als een stuk worst voor honden, en dit alleen maar om ze nog harder te laten werken en uit te buiten.

Dus laat de revoluties maar beginnen! :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:29:45 #159
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_92590581
Iemand hier die de gapplay tussen Brent en WTI al durft te maken? Zit er zelf al wel een poosje na te kijken, maar ik ben er nog niet over uit.
pi_92591354
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:31 schreef Mercer het volgende:

[..]

Geen fucking idee, maar ik heb er veel gekocht. _O_

lol, misschien gooi ik het ook al wel met 26 eruit, maar dit is wel een goede koop imo. :)
Zou je jezelf niet beter eerst druk maken over je stop-losses ? CSCO staat inmiddels op -12 %.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:48:54 #161
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92591374
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef flyguy het volgende:
Iemand hier die de gapplay tussen Brent en WTI al durft te maken? Zit er zelf al wel een poosje na te kijken, maar ik ben er nog niet over uit.
Neig naar long op light
pi_92591761
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:48 schreef jaco het volgende:

[..]

Zou je jezelf niet beter eerst druk maken over je stop-losses ? CSCO staat inmiddels op -12 %.
Dit patroon gebeurde alleen ook in November. Toen cisco ook negatieve cijfers naar buiten bracht. Toen gingen ze 14% naar beneden, nu staat het slechts op 12%. Ik denk op korte termijn dat het aandeel wel wat naar boven kan. Ik heb zelf ook een heel, heel erg klein pakketje cisco longs aangeschaft met leverage onder de 10. Pas als het 17 of lager aanraakt voorzie ik een grotere daling. (en dan verkoop ik het dus ook).

Naar mijn mening worden ze te hard afgestraft voor een realistische kijk op de toekomst.
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:20:35 #163
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92592865
S_E wat vind je van Microsoft?
pi_92593400
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Die heb ik niet, dit is geen aandeel om stoplosses op te hebben imo. Want wat is nou de verdere downside? Misschien naar 17? Hooguit naar 15? Dat overleef ik allemaal wel. Als het nog (een stuk) lager gaat koop ik meer. Dit is een goede koop nu.
pi_92594311
De ratten bij Goldman zijn weer druk met het uitvoeren van God's Work. Volgens mij hadden ze ook Akamai geadviseerd, die staat -15% nu.

Buy Cisco Calls Before Earnings, Goldman Sachs Says
http://www.bloomberg.com/(...)te1-.html?cmpid=yhoo
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:55:13 #166
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92594576
Ze maken mis/gebruik van de onnozelheid van Jan met de pet.
Waarschijnlijk wilden ze zelf van een paar Cisco'tjes af.

[ Bericht 34% gewijzigd door Sokz op 10-02-2011 17:02:35 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:02:21 #167
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92594874
Zowel microsoft als cisco zijn interessant op basis van de cijfertjes. Enorm veel cash, grote buy backs, grote vrije kasstroom. Echter lijkt het mij gevaarlijk alleen hierop je beleggingsbeslissing te nemen. Bij tech gaat het veel meer over de toekomstige trends en die zijn waanzinnig moeilijk te voorspellen (zo niet: onmogelijk). Ik heb geen idee hoe goed de routers van cisco zijn ten opzichte van die van HPQ, JNPR of een of andere chinese concurrent waar ik nog nooit iets van heb gehoord bijv.

En microsoft wordt toch wel op veel gebieden ingehaald door de concurrentie. T.o.v. google (internet, binnenkort ook een exploitatiesysteem?, cloud computing), Sony/ nintendo (games), Apple (computers, tablets etc) vind ik het maar een log bedrijf.

Binnen de techsector zou ik dus liever een duurdere concurrent in de porto hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 februari 2011 @ 17:02:27 #168
862 Arcee
Look closer
pi_92594882

Mooi hoe die nieuwsberichten op FD vaak al snel zijn achterhaald door de werkelijkheid. Om 15:54 melding dat Damrak geen steun krijgt van WS en echt een paar minuten later schiet de AEX aan de hand van WS omhoog. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_92595824
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:50 schreef Mercer het volgende:
De ratten bij Goldman zijn weer druk met het uitvoeren van God's Work. Volgens mij hadden ze ook Akamai geadviseerd, die staat -15% nu.

Buy Cisco Calls Before Earnings, Goldman Sachs Says
http://www.bloomberg.com/(...)te1-.html?cmpid=yhoo
GS is toch wel de ultieme contra indicator geworden _O_
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:27:41 #170
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92595962
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:24 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

GS is toch wel de ultieme contra indicator geworden _O_
En toch zaten ze nog het meest goed van alle analisten (33% meende ik)
pi_92596028
Echt een topbaan, analist !@
Slap lullen, er vaak compleet naast zitten, en elke maand die ¤ incasseren.

Waar kan ik tekenen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:32:56 #172
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92596168
Kennen jullie de CAPS van fool.com? Het is een soort beurscompetitie waarin je punten krijgt als je de index verslaat. Dus als de SP500 +5% en je pick +10% krijg je 5 punten.

De nummer 1 speler heeft het goed in meer dan 90% van de gevallen:

http://caps.fool.com/player/tmfbabo.aspx

Kan imho geen kwaad om eens te kijken welke picks de top 10 spelers maken.
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:40:29 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92596429
Vandaag maar de helft van mijn ING geruild tegen KPN. Wie weet wat het wordt. In ieder geval wat minder volatiliteit.
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:41:40 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92596479
Akzo Nobel gaat ook bizar hard! Nu staat de koers boven de expiratiewaarde van mijn puts!
The End Times are wild
pi_92596502
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:40 schreef LXIV het volgende:
Vandaag maar de helft van mijn ING geruild tegen KPN. Wie weet wat het wordt. In ieder geval wat minder volatiliteit.
Lijkt me zeer verstandig. Als je ziet wat er in maart allemaal staat te gebeuren aan PIIGS gedoe (verkiezingen en herfinancieringen van bonds) dan houd ik mijn hart vast voor de koers van ING.
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:45:01 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92596619
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:42 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Lijkt me zeer verstandig. Als je ziet wat er in maart allemaal staat te gebeuren aan PIIGS gedoe (verkiezingen en herfinancieringen van bonds) dan houd ik mijn hart vast voor de koers van ING.
Dat kan ook allemaal heel gunstig uitvallen, maar goed is goed.
The End Times are wild
pi_92596745
Ik wist niet dat kpn zo hoog dividend gaf, iets van 6% ofzo. Dat is wel lekker, als het aandeel dan ook nog omhoog gaat komende jaren, dan is het wel oke.
pi_92596887
Ik heb KPN de laatste tijd niet meer zo gevolgd. In het verleden waren ze wanhopig op zoek naar een fusiepartner om buiten Nederland voet aan de grond te krijgen.
Daarnaast was het een bedrijf dat moest omvormen van staatsbedrijf en navenante bedrijfscultuur, naar een moderne toko die moet concureren met andere aanbieders op prijs en kwaliteit.

Hoe zit dat vandaag de dag?
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:55:18 #179
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92597028
Belgacom dan? Ook hoog dividend alleen goedkoper gewaardeerd. (6,5 x de winst)
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:55:40 #180
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92597039
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:47 schreef Mercer het volgende:
Ik wist niet dat kpn zo hoog dividend gaf, iets van 6% ofzo. Dat is wel lekker, als het aandeel dan ook nog omhoog gaat komende jaren, dan is het wel oke.
+ ¤1 mld / year aan aandeleninkoop.
pi_92597304
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:55 schreef Sokz het volgende:
Dat ziet er ook wel lekker uit ja! :Y
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:11:08 #182
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92597752
quote:
Imho kun je beter kijken naar EV/EBITDA om bedrijven in dezelfde sector te vergelijken.
pi_92597922
Hallo allemaal,

Lees al een tijdje op dit topic mee, maar nooit echt de behoefte gehad om te reageren :- Heb me nu dus eindelijk geregistreerd om mee te kunnen reageren.

Verder ben ik erg groot voorstander van de taktiek Buy & Hold zonder er verder echt naar om te kijken. Dan weten jullie dat :P
pi_92597954
Telco's lijken over het algemeen gunstig gewaardeerd. Telstra (australie) had onlangs zelfs een dividendrendement van 10%.

Ik ben er toch erg voorzichtig mee. Landlijnen worden steeds meer opgezegd. Bij het mobiele bellen zien we dat sommige consumenten een flatrate internet abonnement nemen en dan via skype achtige toepassingen gaan bellen. Als die trend doorzet dan loopt de belminuten geldmachine vast. De concurrentie is in de meeste markten ook hoog.

Ik denk dat je bij telco's van geval tot geval moet beoordelen in hoeverre de dalende gespreksinkomsten worden opgevangen met andere aktiviteiten zoals televisie of IT diensten.
pi_92598214
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:14 schreef Gladsheimr het volgende:
Hallo allemaal,

Lees al een tijdje op dit topic mee, maar nooit echt de behoefte gehad om te reageren :- Heb me nu dus eindelijk geregistreerd om mee te kunnen reageren.

Verder ben ik erg groot voorstander van de taktiek Buy & Hold zonder er verder echt naar om te kijken. Dan weten jullie dat :P
Welkom. Buy & Hold wordt vaak geassocieerd met Warren Buffett en Value Investing. Daar zul je enkele voorstanders van vinden in dit forum (meer dan in andere beleggingsfora naar mijn idee), hoewel er allerlei invalshoeken ter sprake komen.
pi_92600457
Zoo dus als Mubarrak vanavond opstapt, in welke aandelen/grondstoffen ligt dan het beste potentieel om morgen flink long te gaan? Ik neem aan olie gerelateerde aandelen?
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:22:04 #187
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92601352
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:06 schreef Foleor het volgende:
Zoo dus als Mubarrak vanavond opstapt, in welke aandelen/grondstoffen ligt dan het beste potentieel om morgen flink long te gaan? Ik neem aan olie gerelateerde aandelen?
Olie ging juist omhoog vanwege de instabiliteit en de mogelijke blokkering van het suez kanaal.
pi_92601539
quote:
Ben je zelf Belg? (omdat meestal mensen in de eigen telecomspeler beleggen)

Belgacom is inderdaad een sterk dividendaandeel maar de koers kan echt wel onder druk komen te staan. Telenet is immers moordend bezig hier...
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:30:09 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92601817
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:15 schreef jaco het volgende:
Telco's lijken over het algemeen gunstig gewaardeerd. Telstra (australie) had onlangs zelfs een dividendrendement van 10%.

Ik ben er toch erg voorzichtig mee. Landlijnen worden steeds meer opgezegd. Bij het mobiele bellen zien we dat sommige consumenten een flatrate internet abonnement nemen en dan via skype achtige toepassingen gaan bellen. Als die trend doorzet dan loopt de belminuten geldmachine vast. De concurrentie is in de meeste markten ook hoog.

Ik denk dat je bij telco's van geval tot geval moet beoordelen in hoeverre de dalende gespreksinkomsten worden opgevangen met andere aktiviteiten zoals televisie of IT diensten.
Dat is zeker waar van die landlijnen. Bovendien kosten die ook nog eens een hoop geld aan onderhoud. Verder is het niet enkel skype, maar ook bellen over de kabel en met de mobiel (steeds goedkoper) dat landlijnbellen ongunstig maakt.
Je moet het in principe gewoon waarderen op nul euro.
Maar mobiel internetten komt sterk op, en omdat bandbreedte een schaars goed is kan ik me niet voorstellen dat dit eeuwig flatrate blijft.

Bovendien ben ik zelf telecommer, dus moet ik ook wat aandelen in die sector hebben.

Ik heb ook nog gekeken naar andere aandelen, met een afstreeplijst (geen uitgevers, geen aandelen die ik al veel heb, geen dubieuze bedrijven, niet nog meer financials, geen 'populaire' aandelen). Dan bleven er enkel aandelen over die al heel veel gestegen waren. (Fugro en consorten). Zat ook nog even te twijfelen over AMG, maar die was ook al 80% gestegen in een half jaar.
Obligaties ASR was ook een optie, maar die heb ik al zo'n berg. Als ik 99% zeker zou weten dat die niet zouden defaulten had ik dat gedaan. Maar teveel vind ik toch te link, zeker omdat ik die positie ook gebruik om mijn puts af te dekken.

Dus werd het KPN. Niet te veel downwards risico, in ieder geval een leuk dividend, kansje op een overname (klein).
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:32:02 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92601932
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:51 schreef Blandigan het volgende:
Ik heb KPN de laatste tijd niet meer zo gevolgd. In het verleden waren ze wanhopig op zoek naar een fusiepartner om buiten Nederland voet aan de grond te krijgen.
Daarnaast was het een bedrijf dat moest omvormen van staatsbedrijf en navenante bedrijfscultuur, naar een moderne toko die moet concureren met andere aanbieders op prijs en kwaliteit.

Hoe zit dat vandaag de dag?
Zoals Youp van het Hek al zei:"Ze hebben 5000 managers ontslagen, en de telefoon doet het nog steeds!!"

Mijn ideale scenario is natuurlijk dat ING daalt tot 7,5 en KPN stijgt tot 15. Dan swap ik weer.
Maar allebei stijgen is ook goed.
KNP omlaag en ING omhoog of allebei omlaag vind ik nu dan minder fijn.
The End Times are wild
pi_92602372
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:02 schreef JimmyJames het volgende:
Zowel microsoft als cisco zijn interessant op basis van de cijfertjes. Enorm veel cash, grote buy backs, grote vrije kasstroom. Echter lijkt het mij gevaarlijk alleen hierop je beleggingsbeslissing te nemen. Bij tech gaat het veel meer over de toekomstige trends en die zijn waanzinnig moeilijk te voorspellen (zo niet: onmogelijk). Ik heb geen idee hoe goed de routers van cisco zijn ten opzichte van die van HPQ, JNPR of een of andere chinese concurrent waar ik nog nooit iets van heb gehoord bijv.

En microsoft wordt toch wel op veel gebieden ingehaald door de concurrentie. T.o.v. google (internet, binnenkort ook een exploitatiesysteem?, cloud computing), Sony/ nintendo (games), Apple (computers, tablets etc) vind ik het maar een log bedrijf.

Binnen de techsector zou ik dus liever een duurdere concurrent in de porto hebben.
Omdat plaatje technisch nog even te verduidelijken, met name de enorme spikes naar beneden elke keer na publicatie van cijfers. (in vergelijking met de sp500)

Waarin ook nog eens duidelijk blijkt dat gemiddeld genomen men Cisco nog wel hoger verwacht.
pi_92602864
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:29 schreef Blandigan het volgende:
Echt een topbaan, analist !@
Slap lullen, er vaak compleet naast zitten, en elke maand die ¤ incasseren.

Waar kan ik tekenen.
Om daar even verder op in te gaan heb ik de beste analist op ING even opgezocht. Deze analist heeft op het moment de hoogste ranking wat betreft het voorspellen van de koersdoel van ING. (BARR staat voor bloomberg absolute return rank). Hij staat hier 4e maar bij het up2date lijstje van ING staat hij 1e. En zoals je ziet is hij ook nog 'beste' analist bij 2 andere bedrijven.

Maar als je het dan gaat vergelijken met wat zijn voorspellingen/koersdoel nu eigenlijk voorstelt.
Zie je dat dat niet heel veel om het lijf heeft. Enorme lag in zijn voorspellingen en zoals je ziet. Met name zijn initiele doel van 12 euro, en dat snel veranderen omdat de koers toch nog meer naar beneden ging.

Op deze manier lijkt het inderdaad wel een relatief makkelijke baan.

donderdag 10 februari 2011 @ 19:51:05 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92602971
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Om daar even verder op in te gaan heb ik de beste analist op ING even opgezocht. Deze analist heeft op het moment de hoogste ranking wat betreft het voorspellen van de koersdoel van ING. (BARR staat voor bloomberg absolute return rank). Hij staat hier 4e maar bij het up2date lijstje van ING staat hij 1e. En zoals je ziet is hij ook nog 'beste' analist bij 2 andere bedrijven.

[ afbeelding ]

Maar als je het dan gaat vergelijken met wat zijn voorspellingen/koersdoel nu eigenlijk voorstelt.
Zie je dat dat niet heel veel om het lijf heeft. Enorme lag in zijn voorspellingen en zoals je ziet. Met name zijn initiele doel van 12 euro, en dat snel veranderen omdat de koers toch nog meer naar beneden ging.

Op deze manier lijkt het inderdaad wel een relatief makkelijke baan.

[ afbeelding ]
Er is natuurlijk altijd een beste analist. Zo te zien had deze analist toevallig veel ING en AEGON in zijn porto zitten. Dan heb je wel gescoord het afgelopen half jaar. Net als ik.
Maar als ik 40 apen elk een porto laat samenstellen zit daar ook een beste analist tussen. Toch heeft het geen zin om zijn analyses vanaf dat moment te volgen.
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:55:22 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92603244
Hey, ik heb trouwens een leuk idee voor een beurssite:
We programmeren een digitale aap (gorilla). Die kun je digitale bananen voeren. Die banen zijn virtuele aandelen, waarmee we onze porto samenstellen.

Waarschijnlijk scoort die aap beter dan de gemiddelde beursanalist. Mensen komen op onze site kijken naar onze aap, zeker als we de media ermee halen.
We zetten er google-ads op van advocaten, hypotheken e.d., met een lekker hoog klikbedrag. Dan worden we rijk. Dat geld investeren we allemaal in een diervriendelijk aandeel.

Er moet ook iets interactiefs bijzitten. Dat je zelf een digitale banaan kunt voeren oid.
The End Times are wild
pi_92603255
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is natuurlijk altijd een beste analist. Zo te zien had deze analist toevallig veel ING en AEGON in zijn porto zitten. Dan heb je wel gescoord het afgelopen half jaar. Net als ik.
Maar als ik 40 apen elk een porto laat samenstellen zit daar ook een beste analist tussen. Toch heeft het geen zin om zijn analyses vanaf dat moment te volgen.
Nee maar omdat het systeem hem als de 'beste' analist ziet kijkt men automatisch meer naar zijn uitkomsten. En dit geld natuurlijk nog veel meer voor de echt heel grote (amerikaanse) bedrijven.
pi_92603886
Maak
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:55 schreef LXIV het volgende:
We programmeren een digitale aap (gorilla). Die kun je digitale bananen voeren. Die banen zijn virtuele aandelen, waarmee we onze porto samenstellen.

Waarschijnlijk scoort die aap beter dan de gemiddelde beursanalist. Mensen komen op onze site kijken naar onze aap, zeker als we de media ermee halen.
We zetten er google-ads op van advocaten, hypotheken e.d., met een lekker hoog klikbedrag. Dan worden we rijk. Dat geld investeren we allemaal in een diervriendelijk aandeel.

Er moet ook iets interactiefs bijzitten. Dat je zelf een digitale banaan kunt voeren oid.
Maak je een grapje? Dit bestaat namelijk al.
pi_92603949
Ik heb vrijwel alle shorts eruit geknalt die ik had, geen winst, geen verlies. Ik ga niet meer short. :{w Je voelt je dan echt helemaal opgesloten als je fout zit, brrr... echt niet prettig.
pi_92604148
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:06 schreef Mercer het volgende:
Ik heb vrijwel alle shorts eruit geknalt die ik had, geen winst, geen verlies. Ik ga niet meer short. :{w Je voelt je dan echt helemaal opgesloten als je fout zit, brrr... echt niet prettig.
Dit heb ik ook vaak genoeg gezegd. Heb je de cojones ook om dit door te zetten?

En net of je je niet opgesloten voelt als je long zit terwijl de markt naar beneden gaat. Met als enig verschil dat netto long zitten nu eenmaal verstandiger is als short.
pi_92604235
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:55 schreef LXIV het volgende:

Leuk idee! :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja ik beloof het, ik ga dat echt niet meer doen!! Elke keer weet ik me er net uit te redden, maar ik vind dat echt helemaal niks net als opties dat doe ik ook nooit meer..
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:12:49 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92604296
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:06 schreef Mercer het volgende:
Ik zit sowieso niet graag in gekochte opties. Ook als ik calls bezit vind ik het maar niks. Vaak gaat het toch net anders, of de stijging is te laag om je premie te compenseren.
Als je short zit in opties (dus geschreven hebt) werkt de tijd in je voordeel.
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:14:02 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92604367
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En net of je je niet opgesloten voelt als je long zit terwijl de markt naar beneden gaat. Met als enig verschil dat netto long zitten nu eenmaal verstandiger is als short.
Nou, dat vind ik toch wel meevallen. Want als je geschreven puts hebt in dit geval, dan daal je tenminste minder hard dan de markt (omdat de verwachtingswaarde afneemt). En je kunt daarna dan nog altijd doorrollen (en daarna weer, etc etc) totdat de koers ooit weer boven de expiratiewaarde komt. (Dit werkt natuurlijk niet bij enorme dalingen, zoals bij UPC of Aegon)
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:17:10 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92604559
Kijk, koers aandeel X=9 euro. Je schrijft een put op 10 voor 1,50
Koers gaat naar 8 euro. Schrijf de nieuwe put op 9 euro voor 1,25 (-0,75 bijleggen)
Koers gaat naar 7,50. Schrijf de nieuwe put op 8 euro (25 cent verdienen)
Koers gaat naar 8 euro. Schrijf de nieuwe put op 8 euro (75 cent verdienen)
Koers gaat naar 9 euro. Schrijf de nieuwe put op 9 euro (75 cent verdienen)
et cetera.
The End Times are wild
pi_92604617
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik toch wel meevallen. Want als je geschreven puts hebt in dit geval, dan daal je tenminste minder hard dan de markt (omdat de verwachtingswaarde afneemt). En je kunt daarna dan nog altijd doorrollen (en daarna weer, etc etc) totdat de koers ooit weer boven de expiratiewaarde komt. (Dit werkt natuurlijk niet bij enorme dalingen, zoals bij UPC of Aegon)
Er even van uit gaande dat niet iedereen opties begrijpt, dat de beurs gemiddeld genomen omhoog gaat, en dat je gemiddeld genomen interest betaald op short zitten is het logisch om te zeggen dat long>short is.

Maar je hebt natuurlijk volkomen gelijk.
pi_92605361
Ik zit ook opgesloten in Cisco nu, $19 vandaag al! :') Ik vraag me af hoe diep het zal gaan, wil nog wel een keer bijkopen lager, maar is nog wel een beetje te vroeg heb ik het idee..
pi_92605464
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:30 schreef Mercer het volgende:
Ik zit ook opgesloten in Cisco nu, $19 vandaag al! :') Ik vraag me af hoe diep het zal gaan, wil nog wel een keer bijkopen lager, maar is nog wel een beetje te vroeg heb ik het idee..
Je lijjkt al wel heel snel terug te krabbelen op je besluit lol. Je klinkt hier een stuk minder enthousiast dan je vorige 'cisco' post.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:35:14 #206
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92605694
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:17 schreef LXIV het volgende:
Koers gaat naar 8 euro. Schrijf de nieuwe put op 9 euro voor 1,25 (-0,75 bijleggen)
et cetera.
Ik snap dat doorrollen niet .. in feite kun je net zolang je positie uitstellen totdat je weer winst maakt / in de goede richting kruipt?
pi_92605757
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je lijjkt al wel heel snel terug te krabbelen op je besluit lol. Je klinkt hier een stuk minder enthousiast dan je vorige 'cisco' post.
Nou ik vind het niet echt tof dat ik op 19.90 heb gekocht terwijl het nu op 19.00 staat, dat klopt. :D Maar het is nauwelijks verlies, en ik ben nog wel vol vertrouwen! :s) Alleen vind ik het heel moeilijk om te bepalen waar ik een tweede gedeelte moet kopen. Het liefst koop je natuurlijk op de absolute bodem, maar ja dat is niet zo makkelijk. Het kan naar 17, kan naar 15 zelfs. Maar voor hetzelfde geld gaat het absoluut niet lager dan 18.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:37:56 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92605858
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:30 schreef Mercer het volgende:
In bijkopen heb ik me ook vaak vergist. Sowieso vergis ik mee vaak in hoe diep een aandeel kan doorzakken of hoe lang een aandeel kan doorstijgen.
Onder de 15 euro zal ik ook eens kijken of het wat is. Als ik dan cash over heb.
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:38:47 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92605910
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

In bijkopen heb ik me ook vaak vergist. Sowieso vergis ik mee vaak in hoe diep een aandeel kan doorzakken of hoe lang een aandeel kan doorstijgen.
Bijkopen kan wel, maar wacht dan minstens tot je 50% verlies hebt (als het bedrijf verder gezond is)
Onder de 15 euro zal ik ook eens kijken of het wat is. Als ik dan cash over heb.
The End Times are wild
pi_92605954
quote:
[..]
Onder 15 als ik genoeg cash heb ga ik er vol in. :o
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:40:33 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92606011
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:35 schreef Sokz het volgende:

[..]

Ik snap dat doorrollen niet .. in feite kun je net zolang je positie uitstellen totdat je weer winst maakt / in de goede richting kruipt?
Ja. Behalve als het natuurlijk nooit meer goed komt.
Verliestechnisch maakt het natuurlijk niet uit of je het aandeel blijft vasthouden of dat je die put blijft doorrollen. (doorrollen is in een dalende markt zelfs wat gunstiger, vanwege de verwachtingswaarde).
Maar het is zeker geen gratis geld! Want als een aandeel maar laag genoeg zakt dan kun je niet meer schrijven op je oorspronkelijke koers. Dan wordt je gedwongen om verlies te nemen.
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:42:04 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92606095
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:39 schreef Mercer het volgende:

[..]

Onder 15 als ik genoeg cash heb ga ik er vol in. :o
Voor jouw aankoopkoers is dat nog eigenlijk te hoog.
Zelf ben ik ooit voor 33 in ING gestapt.
23 bijgekocht
21 bijgekocht
15 bijgekocht
12,50 bijgekocht
8 bijgekocht
Wanneer houdt het op?
Op 19,90 instappen, dan niet voor de 10.00 bijkopen, zou ik zeggen. Want anders ben je uitgepoept voordat de daling ten einde is.
The End Times are wild
pi_92606139
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:17 schreef LXIV het volgende:
et cetera.
Ik weet het niet hoor. Vandaag zat ik een beetje te babbelen met een professionele optietrader en alhoewel hij bijna niks prijsgaf over hoe zij opties prijzen (uiteraard heel subtiel naar gevraagd) werd er wel toegegeven dat de particuliere optiehandelaar altijd het nakijken heeft en dat ze er maar al te graag aan verdienen. Gratis geld bestaat niet en ook met dergelijke constructies zit er inherent een risico aan verbonden die zich niet direct hoeft te openbaren binnen een serie van 20 succesvolle trades. Je geeft zelf ook aan dat het niet altijd werkt maar daar zit de crux hem ook in, de risico's op faillissement zijn vrijwel correct geprijsd in alle AEX-opties. Dergelijke strategieen zijn daarom makkelijk te debunken.
Greece
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:45:53 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92606350
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:42 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor. Vandaag zat ik een beetje te babbelen met een professionele optietrader en alhoewel hij bijna niks prijsgaf over hoe zij opties prijzen (uiteraard heel subtiel naar gevraagd) werd er wel toegegeven dat de particuliere optiehandelaar altijd het nakijken heeft en dat ze er maar al te graag aan verdienen. Gratis geld bestaat niet en ook met dergelijke constructies zit er inherent een risico aan verbonden die zich niet direct hoeft te openbaren binnen een serie van 20 succesvolle trades. Je geeft zelf ook aan dat het niet altijd werkt maar daar zit de crux hem ook in, de risico's op faillissement zijn vrijwel correct geprijsd in alle AEX-opties. Dergelijke strategieen zijn daarom makkelijk te debunken.
Natuurlijk zijn opties correct geprijsd en zit alle risico er in! Een dergelijke 'strategie' is dan ook niet anders dan long zitten in een aandeel met wat beperktere winstkans.

En natuurlijk verdienen de profs aan de optiehandel. Maar niet meer dan de spread die je op het bord zit staan. De markt zorgt er automatisch voor dat je niet extreem te veel betaald voor de optie. Als de bied 3,40 is en de laat 3,50, hoe kun je dan meer teveel betalen dan een dubbeltje?

Ik denk dat de grote winst in de optiehandel zit in de particulieren die opties kopen. Niet in het kleine percentage dat opties schrijft.
The End Times are wild
pi_92606385
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op 19,90 instappen, dan niet voor de 10.00 bijkopen, zou ik zeggen. Want anders ben je uitgepoept voordat de daling ten einde is.
Maar LXIV, die kans dat het daar komt is wel heeeel klein. :o Maar ik neem wel mee wat je hebt gezegd ja.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:47:01 #216
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92606422
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:46 schreef Mercer het volgende:

[..]

Maar LXIV, die kans dat het daar komt is wel heeeel klein. :o Maar ik neem wel mee wat je hebt gezegd ja.
Dat dacht die dus bij ING ook .. ondertussen stond het op ¤3 :9
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:47:57 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92606484
En het gaat pas fout als je met grotere aantallen opties gaat handelen als je in aandelen had kunnen doen.
Of ik nu 10.000 aan aandelen X heb, of opties heb geschreven die 10.000 aandelen X representeren (in verliesmogelijkheid). Wat is daar het verschil?
Maar veel mensen kopen voor 10.000 aan opties. Ja, dan ben je zo blut. Ik ben in principe altijd gedekt omhoog en voor minstens 50% (met cash) gedekt omlaag.
En ook als ik 'zeker weet' dat ik geld ga verdienen aan een contract, dan houd ik die discipline wel aan. Gelukkig maar!
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:49:54 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92606599
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:46 schreef Mercer het volgende:

[..]

Toch is die kans niet zo klein als het lijkt. Het gebeurt zo vaak, ook met degelijke aandelen. Het is mij persoonlijk al zo vaak overkomen. Het kan echt, die kans is veel minder klein dan je denkt.
Ik denk dat het mij al minstens 15 keer gebeurd is. En uiteindelijk is het heel vaak op lange termijn ook wel weer goedgekomen, daar niet van. Maar als de aandelen dan écht te geef zijn, dan heb je geen geld meer over. En ook geen lust meer.
The End Times are wild
pi_92606799
quote:
January deficit grows by $50B, on pace for $1.5T

WASHINGTON (AP) -- The federal government's budget deficit grew by $50 billion in January and is expected to finish the year as the highest in history.

The Treasury Department says the deficit was one of the highest ever for the month of January, second only to the $63 billion deficit recorded two years ago. For the first four months of this budget year, the deficit totaled $418.8 billion, 2.7 percent lower than the same period a year ago.
:')
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:58:08 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92607147
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:47 schreef Sokz het volgende:

[..]

Dat dacht die dus bij ING ook .. ondertussen stond het op ¤3 :9
Of UPC kopen nadat het door 4 is gegaan, voor 20 euro. En tegelijkertijd een call schrijven met een korte looptijd voor 6 euro.
Wat kan er mis gaan? Nogmaals 30% eraf? Dan schrijf ik gewoon wéér een call voor 4 euro of zoiets. Uiteindelijk spring ik er altijd goed uit.

Behalve als UPC naar de 14 gaat, naar de 8, naar de 4, naar de 2, de 1, de 0,50, de 0,20, de 0,05.
Dat gebeurt.

Lees voor de grap eens de fora op IEX.nl. Daar zitten veel fanboys. Die zie je ook maar blijven bijkopen als fondsen als versatel, antonov, pharming, v/d Moolen, innoconcepts en ga zo maar door. Allemaal met de hoop van: als het nu weer 30% piekt, dan gooi ik alles eruit en kom ik break-even weg. Ondertussen ga ik mijn aandeel promoten door positieve posts.

Uiteindelijk zitten ze met aandelen van één cent. Zijn ze ooit ingestapt voor 25 euro per aandeel en hebben ze ook nog 3 claims en 4 reverse stock-splits meegemaakt. Je kunt die hele drama's volgen, het archief gaat terug tot 1998 ofzo.

Ik snap wel dat die mensen op een zeker moment niet meer anders kunnen dan doorgaan. Emotioneel gezien dan. Maar ondertussen drukt Antonov vrolijk iedere maand nog 1 miljoen aandelen voor een bedrijf dat verder eigenlijk helemaal niet bestaan. En die stumperds kopen ze op, om maar te kunnen blijven middelen.
Je zit volstrekt irrationele uitspraken, zoals "Ik heb er voor 80.000 euro inzitten, zoals jullie weten. Maar toch hoop ik dat het aandeel nog even zakt naar de 6 cent. Dan sla ik nog een keer goed in, voor het naar boven gaat. Als het dan op één euro staat ben ik miljonair"

En niet willen of kunnen geloven dat ze gewoon genaaid zijn. Hele complottheorieen over grote partijen die 'de koers omlaag drukken' om zo 'goedkoop over te kunnen nemen'.
Als die bedrijven enige interesse hadden, dan kochten ze het wel op voor de paar centen die het nog waard is.

Middelen: eigenlijk moet je er helemaal niet aan beginnen. Maar doe je het toch, dan pas op de helft van de waarde en alleen maar als er verder niks aan de hand is.
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:12:04 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92608053
Cisco komt overigens van de 7 cent af. Diegenen die vroeg ingestapt zijn kunnen het nog even uitzitten voordat ze op verlies staan.
The End Times are wild
pi_92608513
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:12 schreef LXIV het volgende:
Cisco komt overigens van de 7 cent af. Diegenen die vroeg ingestapt zijn kunnen het nog even uitzitten voordat ze op verlies staan.
Uff man. Je zou in 1990 maar van je baas een pakketje aandelen cisco hebben gekregen en dat verder nooit verkocht door de tijd heen.
pi_92608661
Sjonge jonge, ik d8t vandaag om half 11 dat ING echt hard omlaag zou gaan. Met deze gedachte verkocht ik mijn INGtjes om ze zo een keer lager in te kunnen kopen, verkoop ik ze achteraf gezien toch op het allerlaagste punt van de dag :')

Inzicht van een vaatdoek :')
BlaBlaBla
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:30:38 #224
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92609296
Kijk eens wat de duurdere concurrent van cisco doet vandaag:
http://www.google.com/finance?q=NYSE:JNPR
pi_92610160
Ff wat anders dan Cisco. :')
Dit geeft ook allemaal dik dividend. Maar zouden dat nou nog echte buy & hold aandelen zijn? Op het moment ziet het er niet echt florissant uit, vooral die eerste niet. :{

Eli Lilly & Co
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:LLY&ntsp=0

Bristol Myers Squibb Co
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:BMY&ntsp=0

Merck & Co
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:MRK&ntsp=0

GlaxoSmithKline plc (ADR)
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:GSK&ntsp=0
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:53:10 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92611130
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Sjonge jonge, ik d8t vandaag om half 11 dat ING echt hard omlaag zou gaan. Met deze gedachte verkocht ik mijn INGtjes om ze zo een keer lager in te kunnen kopen, verkoop ik ze achteraf gezien toch op het allerlaagste punt van de dag :')

Precies timen lukt toch nooit. Maar wie weet koop je ze over 2 weken voor 8 euro terug. Ik ga in ieder geval stilzitten tot na de cijfers.
The End Times are wild
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:05:39 #227
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92612321
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:30 schreef JimmyJames het volgende:
Kijk eens wat de duurdere concurrent van cisco doet vandaag:
http://www.google.com/finance?q=NYSE:JNPR
http://www.google.com/finance?q=NYSE:ALU

Nog een concurrent
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:06:31 #228
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92612393
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:42 schreef Mercer het volgende:
Ff wat anders dan Cisco. :')
Dit geeft ook allemaal dik dividend. Maar zouden dat nou nog echte buy & hold aandelen zijn? Op het moment ziet het er niet echt florissant uit, vooral die eerste niet. :{

Eli Lilly & Co
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:LLY&ntsp=0

Bristol Myers Squibb Co
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:BMY&ntsp=0

Merck & Co
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:MRK&ntsp=0

GlaxoSmithKline plc (ADR)
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:GSK&ntsp=0
Probleem bij pharmabedrijven is dat hun toekomst en dus koers grotendeels afhangt van hun pipeline (nieuwe medicijnen). En ik heb niet genoeg kennis (zeg maar: geen) over pharmacie en de medische wereld om daar iets zinnigs van te vinden.

Chipotle stelt trouwens niet teleur c_/ Nieuwe ATH after hours.
http://www.marketwatch.com/investing/stock/CMG
De cijfers: http://www.marketwatch.co(...)0-results-2011-02-10

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 10-02-2011 22:25:37 ]
pi_92614141
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 21:21 schreef Soldier2000 het volgende:

Delta Lloyd is ook fiks gezakt en die wou ik eigenlijk dinsdag al verkopen... Balen altijd

Maar nu kan die goed morgen ook weer zakken maar wil hem nu niet meer verkopen.
pi_92614516
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:20 schreef Sokz het volgende:
S_E wat vind je van Microsoft?
Interessant bedrijf maar pittig om goed te waarderen in vergelijking met de concurrenten.
pi_92617716
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Probleem bij pharmabedrijven is dat hun toekomst en dus koers grotendeels afhangt van hun pipeline (nieuwe medicijnen). En ik heb niet genoeg kennis (zeg maar: geen) over pharmacie en de medische wereld om daar iets zinnigs van te vinden.

Je kan dan eens kijken naar Teva. Zelf heb ik daar een 100 stuks van waarop ik geregeld calls schrijf. Teva is de grootste fabrikant van generische geneesmiddelen maar heeft er ook een paar op patent. Veel analisten zijn hier ook heel positief over.

Hoe is je goud/zilver-avontuur afgelopen SE? Ik zag dat 't aan't herstellen was de afgelopen weken, dus ben benieuwd of je je posities had afgesloten of dat ze nog goedgekomen zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door tony_clifton- op 10-02-2011 23:45:21 ]
pi_92623683
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn opties correct geprijsd en zit alle risico er in! Een dergelijke 'strategie' is dan ook niet anders dan long zitten in een aandeel met wat beperktere winstkans.

En natuurlijk verdienen de profs aan de optiehandel. Maar niet meer dan de spread die je op het bord zit staan. De markt zorgt er automatisch voor dat je niet extreem te veel betaald voor de optie. Als de bied 3,40 is en de laat 3,50, hoe kun je dan meer teveel betalen dan een dubbeltje?

Ik denk dat de grote winst in de optiehandel zit in de particulieren die opties kopen. Niet in het kleine percentage dat opties schrijft.
:D Keizer toch :)

Er is geen volume. De theoretische prijs is 3,60.
Ik ben handelaar. Ik vul het orderboek met 3,40 bied en 3,50 laat.
Als er een 3,50 bied binnenkomt trek ik snel de 3,50 laat weg.
Net zo lang totdat jij me de stukjes geeft voor 3,40 of 3,50 :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 11-02-2011 04:53:51 ]
pi_92623711
quote:

[..]

nou, ze staan onder de 15 euro :) Maar ik denk dat je 15 USD bedoelt :P

Dat zijn potentieel wel dure foutjes hoor :)

Lijkt me dat voor de richting van Cisco vooral bepalend is wat ze met die berg cash gaan doen. 40 miljard. Gaan ze daar te dure overnames mee doen, of aandeelhoudres blij mee maken ?
pi_92627014
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Interessant bedrijf maar pittig om goed te waarderen in vergelijking met de concurrenten.
Beter speculatief inzetten op Nokia na de deal met Microsoft.
pi_92631590
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Hoe is je goud/zilver-avontuur afgelopen SE? Ik zag dat 't aan't herstellen was de afgelopen weken, dus ben benieuwd of je je posities had afgesloten of dat ze nog goedgekomen zijn?
Heb ze beide nog steeds. Wanneer goud de aankoopprijs aantikt gaat het de deur uit. Ik behoud nog een klein plukje zilver nadat dat de aankoopprijs aantikt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:15 schreef Dalliance het volgende:

[..]

Hoe wou je dit aanpakken? Sinds de markt niet impressed is met die deal met Microsoft. Is het niet wat laat om short te gaan op Nokia? Al zie ik het bedrijf de concurrentie alleen nog maar meer en meer verliezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 11-02-2011 13:03:11 ]
pi_92631838
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:

Hoe wou je dit aanpakken? Sinds de markt die deal niet impressed is met die deal met Microsoft. Is het niet wat laat om short te gaan op Nokia? Al zie ik het bedrijf de concurrentie alleen nog maar meer en meer verliezen.
Na de afstraffing heeft het aandeel een beste tik gekregen. Mijn inziens is er opwaarts potentieel voor de korte termijn. Daarnaast is de smartphone markt nog steeds booming en Nokia, hoe geplaagd ook, geniet nog steeds grote bekendheid. Tel daarbij op dat WP7 voor een 1.0 release hoge ogen gooit (maar nog niet beter dan iOS en Android) en er nog genoeg ruimte voor verbetering is. Het valt en staat met de appbase. Bij Apple hebben ze dat dik voor elkaar en Android is open source. Het OVI van Nokia is een beetje het sukkeltje van de klas (heb een Symbian telefoon gehad > nu iPhone), dus de vraag is meer hoe lang Nokia daar aan vast zal blijven houden...
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:08:09 #237
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92633333
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:15 schreef Dalliance het volgende:

[..]

Twee zwakkere broeders die bij elkaar hulp zoeken. Microsoft loopt al jaren achter de feiten aan in pc-land en voor Nokia geldt hetzelfde in de mobiele telefonie.

Trouwens pre-market -9% dat Nokia
pi_92633726
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:08 schreef Sokz het volgende:

[..]

Twee zwakkere broeders die bij elkaar hulp zoeken. Microsoft loopt al jaren achter de feiten aan in pc-land en voor Nokia geldt hetzelfde in de mobiele telefonie.
Voor Nokia zie ik weinig toekomst maar Microsoft doet het mijn inziens nog wel aardig. Windows Mobile was misschien niet het beste OS, maar ik vind het wel een prettig systeem. En wat betreft financieel compatability voor programma's zoals Bloomberg kickt Microsoft echt Apple's ass.

Al eens BB geprobeerd op een Apple keyboard? Dat is echt wank :')

quote:
Trouwens pre-market -9% dat Nokia
Nokia is ook gewoon in Europa handelbaar. Het staat nu dus ook al -9.5% ;P
pi_92637480
Weet iemand hier hoe het komt dat er zo'n enorm grote daling in securitized total consumer loans was? We hebben het hier over een daling van 400 billion dollars in 1 maand. (althans zo staat het in de excel gegevens)

vrijdag 11 februari 2011 @ 15:07:40 #240
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92638547
Lijkt me een fout ergens want als er daadwerkelijk 400 biljoen minder consumptief krediet wordt geleend zullen er wel heftige reacties komen op de beurzen e.d. :P

Hoe kun je het beste aandelen die je puur voor 't dividend hebt hedgen tegen koersdalingen? Is dat met een geschreven call + een putje?
pi_92639371
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:07 schreef Sokz het volgende:
Lijkt me een fout ergens want als er daadwerkelijk 400 biljoen minder consumptief krediet wordt geleend zullen er wel heftige reacties komen op de beurzen e.d. :P
Inderdaad, maar ik kon zo nergens anders daar info over vinden. Waarschijnlijk gewoon niet goed gezocht. Maar als iemand me daar nog antwoord op kan geven, dan graag :p

quote:
Hoe kun je het beste aandelen die je puur voor 't dividend hebt hedgen tegen koersdalingen? Is dat met een geschreven call + een putje?
Ik neem vaak dan een tegenovergestelde positie in de sterkste niet correlerende concurrent van dat bedrijf.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:04:17 #242
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92641223
CMG intraday range: # Range 243.36 - 269.17. Nu 267.64.
pi_92644672
Breaking news: Mubarak is weg.
pi_92645316
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:14 schreef Blandigan het volgende:
Breaking news: Mubarak is weg.
Maakt hij ook nabeurs bekend he. Wat een klootzak :)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 17:31:41 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92645510
quote:

putje is niet echt nodig, dat kost je het rendement.
Een diepe call is wel genoeg.
Dus stel Aandeel X noteert op 12 euro. Dan schrijf je een call op 10 euro voor 3 euro. Dan ben je ingedekt voor een daling tot 9 euro. Bovendien is je dividendrendement hoger, want je investeert maar 9 euro terwijl je dividend hetzelfde is!

Er zijn 2 zaken die hier nog een rol spelen:
precies vanwege dit principe zijn calls op hoog-renderende aandelen vaak laag geprijst. (dus weinig verwachtingswaarde).
Op de tweede plaats, vanwege die lage verwachtingswaarde, loop je het risico als je hem te diep schrijft, dat hij voortijds uitgeoefend wordt. Geen ramp, maar ook geen dividend.

Je kunt dus niet je dividendrendement verdubbelen door eenvoudigweg een hele diepe call te schrijven.
Stel voor: je hebt 1000 euro. Aandeel X heeft een dividendrendement van 5% en een koers van 10 euro.
Nu koop je 200 aandelen en schrijft 200 calls op 5 euro (voor 5 euro). Dan zou je theoretisch divrend 10% zijn. (en je bent ingedekt voor 5 euro). Helaas trappen de jongens van het Damrak daar niet in.
The End Times are wild
pi_92645688
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus stel Aandeel X noteert op 12 euro. Dan schrijf je een call op 10 euro voor 3 euro. Dan ben je ingedekt voor een daling tot 9 euro. Bovendien is je dividendrendement hoger, want je investeert maar 9 euro terwijl je dividend hetzelfde is!

Er zijn 2 zaken die hier nog een rol spelen:
precies vanwege dit principe zijn calls op hoog-renderende aandelen vaak laag geprijst. (dus weinig verwachtingswaarde).
Op de tweede plaats, vanwege die lage verwachtingswaarde, loop je het risico als je hem te diep schrijft, dat hij voortijds uitgeoefend wordt. Geen ramp, maar ook geen dividend.

Je kunt dus niet je dividendrendement verdubbelen door eenvoudigweg een hele diepe call te schrijven.
Stel voor: je hebt 1000 euro. Aandeel X heeft een dividendrendement van 5% en een koers van 10 euro.
Nu koop je 200 aandelen en schrijft 200 calls op 5 euro (voor 5 euro). Dan zou je theoretisch divrend 10% zijn. (en je bent ingedekt voor 5 euro). Helaas trappen de jongens van het Damrak daar niet in.
Ik snap waarom opties vaak je voorkeur hebben, maak er immers zelf ook gebruik van zoals je weet, maar ik hoor je nooit over erg ingewikkelde optie strategien. Het blijft 'relatief' simpel. Je kunt met opties immers de gekste strategien bedenken.

Slechte ervaring met dit soort strategien?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:14:00 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92650037
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap waarom opties vaak je voorkeur hebben, maak er immers zelf ook gebruik van zoals je weet, maar ik hoor je nooit over erg ingewikkelde optie strategien. Het blijft 'relatief' simpel. Je kunt met opties immers de gekste strategien bedenken.

Slechte ervaring met dit soort strategien?
Nee. Maar waarom zou een complexe strategie beter renderen dan een simpele? De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is (analoog aan TA), dat je bij een complexe strategie het overzicht verliest en daarom niet ziet waarom de strategie gewoon marktefficiënt is.

Opties zijn voor mij niets meer dan een goedkope manier (tov lenen bij Alex) om wat leverage te creeeren door een put te schrijven, of wat zekerheid bijv. in het geval van een diepe call schrijven op een dividend-aandeel.

Ik ken de benamingen wel van alle constructies, maar aangezien ik eigenlijk nooit een clou heb of een aandeel gaat zakken, gaat dalen of zijn volatiliteit toeneemt of afneemt, heeft het toepassen van een dergelijke strategie ook geen nut.

Ik denk heel simpel: In oktober verloopt mijn geschreven put aandeel X. Als het onder de verwachtingswaarde is, dan wil ik hem kopen. Ik heb ook aandeel Y, nu genoteerd op V euro. Laat ik een call schrijven op V-4 euro voor een prijs van 5 euro. Dan heb ik ruimte naar beneden toe om als ik aandeel X kopen ga met de opbrengst van Y, en anders tenminste een kleine premie.

Eigenlijk is alles wat ik met opties doe risicomanagment. (Zowel meer risico nemen voor meer rendement, of minder rendement accepteren om mijn risico te verkleinen).

En ik gebruik ze wel eens als ik geen cash heb en toch in een aandeel wil stappen dat nu laag staat en wanneer ik wel geld heb (over 5 maanden bijv.) wel. Dan schrijf ik alvast een putje.
The End Times are wild
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:17:38 #248
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92652884
Dit is ook wel een mooie: http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:PNRA

Volgens mij zit het echte geld tegenwoordig gewoon in de broodjeszaak- en fastfood-formules.

Laten we er eentje beginnen en zodra het een beetje loopt brengen we het voor 50x de winst naar de beurs :9~
pi_92655345
Nieuwe POMO tot ruim 100 miljard de volgende paar weken.

http://www.newyorkfed.org/markets/tot_operation_schedule.html
pi_92655414
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:10 schreef superpiet het volgende:
Nieuwe POMO tot ruim 100 miljard de volgende paar weken.

http://www.newyorkfed.org/markets/tot_operation_schedule.html
Dit lijkt trouwens een bullmarket op steroids 8)7 45 graden omhoog sinds september. Nu al S&P 1330. 8)7
pi_92655639
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

als bedrijven als chipotle, netflix, apple gaan splitten dan kan de bullmarkt nog wel even doorgaan...
  zaterdag 12 februari 2011 @ 10:13:29 #252
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92670955
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wilde kijken hoeverre je safe kunt spelen met dividend. Als ik nou enkel en alleen die 5,5% divrend. wil en geen winst op optieconstructies waar ik premies gebruik om nog beter te hedgen. (zoals die ITM geschreven call premie á ¤3) Kun je dat dan doen?

quote:
Oefenen ze hem dan vlak voor ex-dividend uit? Hoe krijg je de 'zekerheid' dat ze dat bij je eerste voorbeeld niet doen? :P
pi_92672035
-

[ Bericht 100% gewijzigd door tony_clifton- op 12-02-2011 11:02:12 ]
pi_92678683
Valt me op dat ING onder alle grote banken het afgelopen jaar op de 'hoofd' index waar ze listed zijn, het meest volatiel (uitgaande van beta) zijn geweest.

zaterdag 12 februari 2011 @ 14:54:32 #255
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92679395
Nouja per saldo zijn ze niet veel opgeschoten maar er die hebben toch behoorlijk geschommeld tussen de 5,50 - 9 :9

Aegon een BETA van 1.3 vind ik meer opvallend.
pi_92679508
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:54 schreef Sokz het volgende:
Nouja per saldo zijn ze niet veel opgeschoten maar er die hebben toch behoorlijk geschommeld tussen de 5,50 - 9 :9

Aegon een BETA van 1.3 vind ik meer opvallend.
Ik vind het grote verschil in financial leverage tussen ING en AEGON anders ook wel opvallend :P
pi_92680089
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Valt me op dat ING onder alle grote banken het afgelopen jaar op de 'hoofd' index waar ze listed zijn, het meest volatiel (uitgaande van beta) zijn geweest.

[ afbeelding ]
Nice plaatje ^O^
Ik denk dat een vergelijking van Nederlandse met Belgische banken als Dexia en KBC en Ageas ook erg interessant zou zijn ? :Y
pi_92680217
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:17 schreef superpiet het volgende:

[..]

Nice plaatje ^O^
Ik denk dat een vergelijking van Nederlandse met Belgische banken als Dexia en KBC en Ageas ook erg interessant zou zijn ? :Y
Ik ga zo even terug en dan gooi ik die er ook nog even tussen. Welke wil je er nog meer tussen hebben?
pi_92681416
quote:
LXIV geeft een goede uitleg hierover. Het is goed om te focussen op dividendrendement, maar de itm call constructie is wel een uiterste waarbij je alle upside van de koers weg geeft aan de tegenpartij. Ondertussen blijf je wel het risico op forse koersdaling houden. Daar bovenop het risico dat het bedrijf haar dividend in de toekomst zal verlagen.

Als het je puur om cashflow inkomsten is te doen, waarom dan geen obligatie van hetzelfde bedrijf?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:11:38 #260
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92681918
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[ afbeelding ]
"Tier 1 capital ratio LF" waar staat dat precies voor? En waarom is het bij GS en MS zo hoog?
pi_92682365
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:11 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

"Tier 1 capital ratio LF" waar staat dat precies voor? En waarom is het bij GS en MS zo hoog?
Ik heb even de methode/uitleg van BB waarop ze deze resultaten hanteren erbij gekopieerd..

quote:
Core Capital Ratio (Tier 1):
Tier 1 or Core capital ratio. Tier 1 is used for commercial banks and core
capital is used for savings and loans in the US.
The ratio of Tier 1 capital to risk-weighted assets.
Tier 1 Capital for commercial banks:
Common stockholders' equity
Qualifying perpetual preferred stock
Minority Interest in consolidated subsidiaries less Goodwill and other
disallowed intangibles
Core capital for savings and loans:
Common stockholders' equity
noncumulative perpetual preferred and surplus
Minority interests less intangible assets (other than PMSR)
The ratios are discussed in the Cooke Committee and adopted by each
country. The information is provided in terms of absolute numbers and
percentages. If the absolute amounts are disclosed, the percentages should
be computed for this account.
Slightly different ratios are defined for commercial banks and savings and
loans.
The minimum ratios set by the U.S. Federal Reserve and OTC are 4% for
commercial banks and 3% for savings and loans, respectively.

Europe:
The Bank of International Settlements in Basel requiresa Tier I ratio of 4.4%.
In Europe it is referred to as the BIS ratio, the European Solvency ratio, or
the Cooke ratio as the Cooke committee established it.
Met andere woorden, hier heb je niet zo veel aan :') . Tier 1 is immers ewoon een kapitaal grens maar ze laten geen formule zien hoe ze exact op dat resultaat komen zodat je het terug zou kunnen checken in de balans.

Financial Leverage is immers ook zo'n 'vage term'. Die wordt berekend via

quote:
Average Total Assets
---------------------------
Average Total Common Equity

Total Common Equity = Share Capital &
Additional Paid In Capital + Retained
Earnings
Additional Paid In Capital = Share
Premium
Average is the average of the
beginning balance and ending balance.
pi_92682602
Nu met de belgen er bij.

Dexia heeft echt een absurde schuld/equity ratio
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:35:15 #263
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92682775
En Ageas opvallend laag, dacht dat dat één grote schuldenbende was.
Laat dit dan ook zien dat een bankrun het succesvolst bij Dexia is? :+
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:40:05 #264
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_92682935
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Nu met de belgen er bij.
[ afbeelding ]

BoNY = Mellon? geloof dat veel grote jongens daar de laatste paar maanden zijn ingestapt.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:42:04 #265
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92682990
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:40 schreef flyguy het volgende:

[..]

BoNY = Mellon? geloof dat veel grote jongens daar de laatste paar maanden zijn ingestapt.
New York Mellon ja, Buffet zit daar ook in.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:43:30 #266
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_92683040
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:42 schreef Sokz het volgende:

[..]

New York Mellon ja, Buffet zit daar ook in.
Dacht het me al vaag te herinneren :)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:57:34 #267
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92683480
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:57 schreef jaco het volgende:

[..]

LXIV geeft een goede uitleg hierover. Het is goed om te focussen op dividendrendement, maar de itm call constructie is wel een uiterste waarbij je alle upside van de koers weg geeft aan de tegenpartij. Ondertussen blijf je wel het risico op forse koersdaling houden. Daar bovenop het risico dat het bedrijf haar dividend in de toekomst zal verlagen.

Als het je puur om cashflow inkomsten is te doen, waarom dan geen obligatie van hetzelfde bedrijf?
Obligaties heb ik geen kaas van gegeten, vond ze maar saai. Zijn er bedrijfsobligaties van:

Royal Dutch Shell: 5,2% divrend.
Koninklijke KPN: 6,8% divrend.

Mobistar: 10,3% divrend.
Belgacom: 7,8% divrend.

met een hogere rente als dat dividendrendement?
pi_92685401
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Nu met de belgen er bij.
[ afbeelding ]

bedankt SE ^O^

het lijkt erop dat je duidelijk kan zien welke financiele instellingen beter zijn. Delta lloyd, Mellon, Ageas en Aegon (had ik niet verwacht), 8)7 tenminstenste als je kijkt naar debt/equity. Ik weet echter niet of een lage ratio echt zo positief is, misschien kan het ook veel verwatering van equity betekenen. Enige bank die ik mis is SNS reaal, die wordt altijd gepumpt door beursgenoten, zou wel interessant zijn om toe te voegen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:53:23 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92687421
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:13 schreef Sokz het volgende:

[..]

Wilde kijken hoeverre je safe kunt spelen met dividend. Als ik nou enkel en alleen die 5,5% divrend. wil en geen winst op optieconstructies waar ik premies gebruik om nog beter te hedgen. (zoals die ITM geschreven call premie á ¤3) Kun je dat dan doen?

Oefenen ze hem dan vlak voor ex-dividend uit? Hoe krijg je de 'zekerheid' dat ze dat bij je eerste voorbeeld niet doen? :P
Antwoord op beide vragen: Als je een call erg diep schrijft (dus met een strike van 6 euro voor een aandeel met een koers van 10 euro, dan is de verwachtingswaarde bijna nul. De prijs van de optie zal dan iets van 4.05 zijn.
Dan kan het zijn dat hij voor de eindtijd uitgeoefend wordt.

Schrijf je een call voor dat aandeel @9 euro, voor een prijs van 2 euro, dan zit er één euro verwachtingswaarde in. Dan kunnen ze hem wel uitoefenen, maar dan zeg jij: dankjewel, je geeft me een euro cadeau. Want jij kunt natuurlijk zó die aandelen terugkopen voor 10 euro en weer een call schrijven van 2 euro. Heb je per aandeel toch een euro winst!
The End Times are wild
pi_92688236
woops weer niet goed gelezen...
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:22:44 #271
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92690942
'Dividendhoppen' is niet rendabel omdat het dividend bedrag op ex-dividend van de koers wordt afgehaald.

Wat nou als je die daling op ex-dividend hedged?

Stel je koopt Ex dividend - 1 dag aandelen wereldhave en schrijft gelijk een call (at- of nèt in the money) mei.
Krijg je dividend en als die in mei niet uitgeoefend is verkoop je wereldhave en koop je Mobistar + schrijf je een call September. Etcetera?

Met 4 gespreide data kun je dan toch een redelijk rendement behalen?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 21:06:04 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92693050
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:22 schreef Sokz het volgende:
'Dividendhoppen' is niet rendabel omdat het dividend bedrag op ex-dividend van de koers wordt afgehaald.

Wat nou als je die daling op ex-dividend hedged?

Stel je koopt Ex dividend - 1 dag aandelen wereldhave en schrijft gelijk een call (at- of nèt in the money) mei.
Krijg je dividend en als die in mei niet uitgeoefend is verkoop je wereldhave en koop je Mobistar + schrijf je een call September. Etcetera?

Met 4 gespreide data kun je dan toch een redelijk rendement behalen?
Dividend zit in de prijs van de call. Werkt dus niet. Alleen als er geheel onverwacht een superdividend wordt uitgekeerd zit je hier goed mee. Kan wel eens gebeuren.
Net zoals het voor mij bijv. ongunstig was dat BAM (bizar!) een claimemissie en een dividenduitkering tegelijk deed. (had puts geschreven erop)
The End Times are wild
pi_92707525
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:51 schreef superpiet het volgende:

[..]

bedankt SE ^O^

het lijkt erop dat je duidelijk kan zien welke financiele instellingen beter zijn. Delta lloyd, Mellon, Ageas en Aegon (had ik niet verwacht), 8)7 tenminstenste als je kijkt naar debt/equity. Ik weet echter niet of een lage ratio echt zo positief is, misschien kan het ook veel verwatering van equity betekenen. Enige bank die ik mis is SNS reaal, die wordt altijd gepumpt door beursgenoten, zou wel interessant zijn om toe te voegen.
er is een verschil tussen banken en verzekeraars, nogal logisch dat ze andere ratios hebben en BONY M is volgens mij vaak gebruikt voor back to back transacties, vandaar dat ze ws hoge assets vs. eigen vermogen hebben.

Volgens mij zegt dit overzicht niet zoveel over welke financiele instellingen beter zijjn :)
  zondag 13 februari 2011 @ 09:39:22 #274
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92708106
In de nieuwe KIJK staat een stukje over de tulpenbollen (bubble) crisis van 1637 _O-

Grappig dat dat nu nog gewoon steeds voorkomt alleen steeds met een ander onderwerp.
  zondag 13 februari 2011 @ 14:15:35 #275
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92716118
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 09:39 schreef AQuila360 het volgende:
In de nieuwe KIJK staat een stukje over de tulpenbollen (bubble) crisis van 1637 _O-

Grappig dat dat nu nog gewoon steeds voorkomt alleen steeds met een ander onderwerp.
http://www.amazon.com/Thi(...)ancial/dp/0691142165

:P
Bedankt Hans.
pi_92718315
Zou iemand mij met het volgende kunnen helpen?

Ik zoek het aandeel JBFCF op de OTC markt maar kan 't niet vinden in IB. Zou iemand eventueel ook eens kunnen kijken? Het staat ook niet op de site van IB -> Pink Sheets op, maar wel in Bloomberg en Yahoo Finance. :?

[ Bericht 15% gewijzigd door tony_clifton- op 13-02-2011 15:29:51 ]
pi_92719581
Ik heb hier wel een fondscode PHY4466S1007 alleen ik kan ze ook niet kopen, misschien moet je dat speciaal aanvragen. Aparte grafiek heeft dat fonds, ze staan een paar keer op 0.

Ben je op zoek naar de aziatische Chipotle :)
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_92720794
Hmm... ook met die fondscode geeft TWS geen resultaten. Jammer...
Bij Keytrade kan ik ze wel zonder meer kopen, maar met het bedrag dat ik in gedachten heb (250 à 300 euro max) ben je alles kwijt aan transactiekosten.

Anyway, ik heb het aandeel uit Beursbubbels, de beursbrief die samenwerkt met wolftrader.nl. Geweldig blad trouwens vind ik omwille van de ideeën die je eruit kan opdoen. Het gaat echt om ideeën - 't bevat nagenoeg geen blue chips.

[ Bericht 9% gewijzigd door tony_clifton- op 13-02-2011 16:38:38 ]
  zondag 13 februari 2011 @ 16:18:12 #279
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92721447
Wehehe waarom heb je de naam van het bedrijf weggeedit? Bang dat mensen er met je idee vandoor gaan?

Ik zal het niet verklappen hoor O-) Het klinkt wel interessant. Ik zal de cijfers een doornemen.
pi_92721553
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:18 schreef JimmyJames het volgende:
Wehehe waarom heb je de naam van het bedrijf weggeedit? Bang dat mensen er met je idee vandoor gaan?

Ik zal het niet verklappen hoor O-) Ik zal de cijfers een doornemen.
Ah nee, gewoon omdat 't niet eens mijn idee is. Uiteindelijk kan je gewoon de ticker van mijn vraag googelen en je hebt het ook.

Maar 't is maar een kleine publicatie met een heel sympathiek persoon aan het roer dus wil niet dat er teveel van op internet belandt door mij :).
  zondag 13 februari 2011 @ 16:25:45 #281
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92721855
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:19 schreef tony_clifton- het volgende:

Maar 't is maar een kleine publicatie met een heel sympathiek persoon aan het roer dus wil niet dat er teveel van op internet belandt door mij :).
Dat is wel netjes van je. Ik zal ook eens naar die nieuwsbrief kijken.
pi_92745180
Wat vinden jullie eigenlijk van Sky Deutschland? Had afgelopen zaterdag een discussie met een aantal vrienden over het zoeken naar interessante pareltjes.

Het is betaal televisie in Duitsland, enige betaal zender in Duitsland. Een 2.5 miljoen leden maar maakt geen winst. Verwachting is alleen wel na de laatste cijfers dat het bedrijf eind 2011 break even gaat draaien wat als enorm positief werd gezien. Voor de rest zit Rupert Murdoch voor 49% in dit bedrijf. Leden aantal is behoorlijk gegroeid de laatste periode. En groot voordeel is natuurlijk dat ze in Duitsland zitten.
  zondag 13 februari 2011 @ 22:41:32 #283
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92745441
Hoe kan je met 2,5 miljoen betalende leden geen winst maken? Je betaald in Nederland zo'n ¤10/maand dus dat zou zo'n 300 miljoen euro aan omzet moeten zijn?

Ik zie ze trouwens alleen op OTC ..
  zondag 13 februari 2011 @ 22:46:35 #284
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92745757
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:17 schreef JimmyJames het volgende:
Dit is ook wel een mooie: http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:PNRA

Volgens mij zit het echte geld tegenwoordig gewoon in de broodjeszaak- en fastfood-formules.

Laten we er eentje beginnen en zodra het een beetje loopt brengen we het voor 50x de winst naar de beurs :9~
+16,45% sjongejonge je zou bijna denken dat je het echt kan voorspellen :+
pi_92745823
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:41 schreef Sokz het volgende:
Hoe kan je met 2,5 miljoen betalende leden geen winst maken? Je betaald in Nederland zo'n ¤10/maand dus dat zou zo'n 300 miljoen euro aan omzet moeten zijn?

Ik zie ze trouwens alleen op OTC ..
Een betaal zender moet natuurlijk iets 'speciaals' bieden. Hebben dus films eerder dan publieke tv. Dubben hun eigen materiaal etc. Kwalitatieve programma's en films kosten een boel centen.

En het beleid was natuurlijk ruk afgelopen jaren. Marketing en image bij zo'n bedrijf is verschrikkelijk belangrijk.
pi_92745962
Wat is de link met Sky UK/International
  zondag 13 februari 2011 @ 23:02:13 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92746899
Ik was pas ook op zoek naar een fonds (binnen de AEX/AMX) dat nog interessant was om te kopen. Maar ik kreeg maar weinig inspiratie, nadat ik alle fondsen doorlopen had.
De wat meer volatiele aandelen staan vaak op ATH's (of het onderliggende bedrijf heeft problemen), de dividendaandelen zijn verhoudingsgewijs ook duur. En wat er overbleef had ik al vaak.

Heb ten lange leste KPN gekocht, maar zou zo niet weten wat ik buiten mijn porto nog meer zou willen innemen op dit moment. Ideeen?
The End Times are wild
pi_92747224
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:49 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is de link met Sky UK/International
Sky Italia, Sky UK, Sky Deutschland zijn allemaal los staande zaken van Murdochs Newscorp.
pi_92747294
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:02 schreef LXIV het volgende:
Heb ten lange leste KPN gekocht, maar zou zo niet weten wat ik buiten mijn porto nog meer zou willen innemen op dit moment. Ideeen?
Kijk eens over de grens? De AEX loopt bijvoorbeeld qua rendement toch behoorlijk achter op de DAX.

De AEX/lokaal & AMX hebben natuurlijk ook niet zo heel veel te bieden.
  zondag 13 februari 2011 @ 23:11:43 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92747533
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kijk eens over de grens? De AEX loopt bijvoorbeeld qua rendement toch behoorlijk achter op de DAX.

De AEX/lokaal & AMX hebben natuurlijk ook niet zo heel veel te bieden.
Ik koop liever in NL, dan weet ik nét iets meer wat ik koop. Maar zoals al gezegd: ik zie eigenlijk ook niks meer liggen wat ik zo nodig erbij wil hebben
The End Times are wild
  zondag 13 februari 2011 @ 23:39:47 #291
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92749357
Boskalis, Fugro of Unilever?
pi_92750196
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:39 schreef JimmyJames het volgende:
Boskalis, Fugro of Unilever?
Zijn alle 3 interessante aandelen maar ik voor zie weinig potentie naar boven. Al behoorlijk geprijsd die aandelen.
  maandag 14 februari 2011 @ 00:31:08 #293
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92751934
Unilever is redelijk achtergebleven dit jaar en is goedkoper dan de peers.

Fugro is wel redelijk prijzig ja. Boskalis valt wel mee.
pi_92752484
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:31 schreef JimmyJames het volgende:
Unilever is redelijk achtergebleven dit jaar en is goedkoper dan de peers.

Persoonlijk vind ik die concurrenten ook sterker, zeker qua positie in opkomende markten.
pi_92752592
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik die concurrenten ook sterker, zeker qua positie in opkomende markten.
Ik deel die mening wel :Y) Sowieso is het lastig om dit soort bedrijven op hun waarde te schatten vanwege de shitload aan producten onder hun naam.
pi_92753027
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik deel die mening wel :Y) Sowieso is het lastig om dit soort bedrijven op hun waarde te schatten vanwege de shitload aan producten onder hun naam.
Zelf zou ik meer moeite hebben om iets als Fugro of Mittal op waarde te schatten. Die consumer staples zijn niet echt cyclisch en juist doordat ze zo divers zijn valt of staat het ook niet met één product.

Aan de andere kant, de klassieke formule van véél zendtijd in te kopen voor reclame en succes gegarandeerd is ook voorbij. De vraag is wie hier het beste mee omgaat.
pi_92760412
Royce Tostrams biedt nu ook vermogensbeheer diensten aan: http://www.belegger.nl/ni(...)t_in_vermogensbeheer

Je kunt z'n adviezen lezen en zelf opvolgen, maar het is nu dus ook mogelijk om je geld direkt bij hem af te geven.
pi_92760690
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:20 schreef jaco het volgende:
Royce Tostrams biedt nu ook vermogensbeheer diensten aan: http://www.belegger.nl/ni(...)t_in_vermogensbeheer

Je kunt z'n adviezen lezen en zelf opvolgen, maar het is nu dus ook mogelijk om je geld direkt bij hem af te geven.
Wat is je mening hier over?

Als ik zo de tekst lees; We kregen steeds meer vraag van beleggers of wij het niet voor ze wilden doen. Volgens Tostrams is de turboportefeuille 100 procent gebaseerd op technische analyse'

Inclusief deze lachende foto..

Dan ga je toch wel 10 keer nadenken voor dat je er 20.000 heen brengt? Helemaal als het in dezelfde methode is als Nico Bakker tijdens die RBS meeting.
pi_92761080
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is je mening hier over?
Z'n uitstraling in de pers is wat mij betreft erg slecht. Ik zou zelf nog geen tweedehands auto van hem kopen. Het verbaast me daarom dat zijn werk wel veel belangstelling trekt en dat investeerders hem kennelijk zelfs geldmiddelen toevertrouwen. Zo zie je maar dat indrukken erg persoonlijk zijn.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:09:18 #300
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_92764680
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_92770281
quote:
Waarschijnlijk niet. Alleen de rente op de staatsschuld loopt al torenhoog op, daarnaast wil hij nog bezuiningen, dan mag hij medicare en medicaid wel schrappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')