abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92655639
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Probleem bij pharmabedrijven is dat hun toekomst en dus koers grotendeels afhangt van hun pipeline (nieuwe medicijnen). En ik heb niet genoeg kennis (zeg maar: geen) over pharmacie en de medische wereld om daar iets zinnigs van te vinden.

Chipotle stelt trouwens niet teleur c_/ Nieuwe ATH after hours.
http://www.marketwatch.com/investing/stock/CMG
De cijfers: http://www.marketwatch.co(...)0-results-2011-02-10
als bedrijven als chipotle, netflix, apple gaan splitten dan kan de bullmarkt nog wel even doorgaan...
  zaterdag 12 februari 2011 @ 10:13:29 #252
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92670955
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

putje is niet echt nodig, dat kost je het rendement.
Een diepe call is wel genoeg.
Dus stel Aandeel X noteert op 12 euro. Dan schrijf je een call op 10 euro voor 3 euro. Dan ben je ingedekt voor een daling tot 9 euro. Bovendien is je dividendrendement hoger, want je investeert maar 9 euro terwijl je dividend hetzelfde is!
Wilde kijken hoeverre je safe kunt spelen met dividend. Als ik nou enkel en alleen die 5,5% divrend. wil en geen winst op optieconstructies waar ik premies gebruik om nog beter te hedgen. (zoals die ITM geschreven call premie á ¤3) Kun je dat dan doen?

quote:
Je kunt dus niet je dividendrendement verdubbelen door eenvoudigweg een hele diepe call te schrijven.
Stel voor: je hebt 1000 euro. Aandeel X heeft een dividendrendement van 5% en een koers van 10 euro.
Nu koop je 200 aandelen en schrijft 200 calls op 5 euro (voor 5 euro). Dan zou je theoretisch divrend 10% zijn. (en je bent ingedekt voor 5 euro). Helaas trappen de jongens van het Damrak daar niet in.
Oefenen ze hem dan vlak voor ex-dividend uit? Hoe krijg je de 'zekerheid' dat ze dat bij je eerste voorbeeld niet doen? :P
pi_92672035
-

[ Bericht 100% gewijzigd door tony_clifton- op 12-02-2011 11:02:12 ]
pi_92678683
Valt me op dat ING onder alle grote banken het afgelopen jaar op de 'hoofd' index waar ze listed zijn, het meest volatiel (uitgaande van beta) zijn geweest.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:54:32 #255
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92679395
Nouja per saldo zijn ze niet veel opgeschoten maar er die hebben toch behoorlijk geschommeld tussen de 5,50 - 9 :9

Aegon een BETA van 1.3 vind ik meer opvallend.
pi_92679508
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:54 schreef Sokz het volgende:
Nouja per saldo zijn ze niet veel opgeschoten maar er die hebben toch behoorlijk geschommeld tussen de 5,50 - 9 :9

Aegon een BETA van 1.3 vind ik meer opvallend.
Ik vind het grote verschil in financial leverage tussen ING en AEGON anders ook wel opvallend :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_92680089
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Valt me op dat ING onder alle grote banken het afgelopen jaar op de 'hoofd' index waar ze listed zijn, het meest volatiel (uitgaande van beta) zijn geweest.

[ afbeelding ]
Nice plaatje ^O^
Ik denk dat een vergelijking van Nederlandse met Belgische banken als Dexia en KBC en Ageas ook erg interessant zou zijn ? :Y
pi_92680217
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:17 schreef superpiet het volgende:

[..]

Nice plaatje ^O^
Ik denk dat een vergelijking van Nederlandse met Belgische banken als Dexia en KBC en Ageas ook erg interessant zou zijn ? :Y
Ik ga zo even terug en dan gooi ik die er ook nog even tussen. Welke wil je er nog meer tussen hebben?
pi_92681416
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:07 schreef Sokz het volgende:
Hoe kun je het beste aandelen die je puur voor 't dividend hebt hedgen tegen koersdalingen? Is dat met een geschreven call + een putje?
LXIV geeft een goede uitleg hierover. Het is goed om te focussen op dividendrendement, maar de itm call constructie is wel een uiterste waarbij je alle upside van de koers weg geeft aan de tegenpartij. Ondertussen blijf je wel het risico op forse koersdaling houden. Daar bovenop het risico dat het bedrijf haar dividend in de toekomst zal verlagen.

Als het je puur om cashflow inkomsten is te doen, waarom dan geen obligatie van hetzelfde bedrijf?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:11:38 #260
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92681918
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[ afbeelding ]
"Tier 1 capital ratio LF" waar staat dat precies voor? En waarom is het bij GS en MS zo hoog?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_92682365
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:11 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

"Tier 1 capital ratio LF" waar staat dat precies voor? En waarom is het bij GS en MS zo hoog?
Ik heb even de methode/uitleg van BB waarop ze deze resultaten hanteren erbij gekopieerd..

quote:
Core Capital Ratio (Tier 1):
Tier 1 or Core capital ratio. Tier 1 is used for commercial banks and core
capital is used for savings and loans in the US.
The ratio of Tier 1 capital to risk-weighted assets.
Tier 1 Capital for commercial banks:
Common stockholders' equity
Qualifying perpetual preferred stock
Minority Interest in consolidated subsidiaries less Goodwill and other
disallowed intangibles
Core capital for savings and loans:
Common stockholders' equity
noncumulative perpetual preferred and surplus
Minority interests less intangible assets (other than PMSR)
The ratios are discussed in the Cooke Committee and adopted by each
country. The information is provided in terms of absolute numbers and
percentages. If the absolute amounts are disclosed, the percentages should
be computed for this account.
Slightly different ratios are defined for commercial banks and savings and
loans.
The minimum ratios set by the U.S. Federal Reserve and OTC are 4% for
commercial banks and 3% for savings and loans, respectively.

Europe:
The Bank of International Settlements in Basel requiresa Tier I ratio of 4.4%.
In Europe it is referred to as the BIS ratio, the European Solvency ratio, or
the Cooke ratio as the Cooke committee established it.
Met andere woorden, hier heb je niet zo veel aan :') . Tier 1 is immers ewoon een kapitaal grens maar ze laten geen formule zien hoe ze exact op dat resultaat komen zodat je het terug zou kunnen checken in de balans.

Financial Leverage is immers ook zo'n 'vage term'. Die wordt berekend via

quote:
Average Total Assets
---------------------------
Average Total Common Equity

Total Common Equity = Share Capital &
Additional Paid In Capital + Retained
Earnings
Additional Paid In Capital = Share
Premium
Average is the average of the
beginning balance and ending balance.
pi_92682602
Nu met de belgen er bij.

Dexia heeft echt een absurde schuld/equity ratio
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:35:15 #263
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92682775
En Ageas opvallend laag, dacht dat dat één grote schuldenbende was.
Laat dit dan ook zien dat een bankrun het succesvolst bij Dexia is? :+
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:40:05 #264
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_92682935
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Nu met de belgen er bij.
[ afbeelding ]

BoNY = Mellon? geloof dat veel grote jongens daar de laatste paar maanden zijn ingestapt.
The more debt, the better
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:42:04 #265
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92682990
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:40 schreef flyguy het volgende:

[..]

BoNY = Mellon? geloof dat veel grote jongens daar de laatste paar maanden zijn ingestapt.
New York Mellon ja, Buffet zit daar ook in.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:43:30 #266
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_92683040
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:42 schreef Sokz het volgende:

[..]

New York Mellon ja, Buffet zit daar ook in.
Dacht het me al vaag te herinneren :)
The more debt, the better
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:57:34 #267
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92683480
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:57 schreef jaco het volgende:

[..]

LXIV geeft een goede uitleg hierover. Het is goed om te focussen op dividendrendement, maar de itm call constructie is wel een uiterste waarbij je alle upside van de koers weg geeft aan de tegenpartij. Ondertussen blijf je wel het risico op forse koersdaling houden. Daar bovenop het risico dat het bedrijf haar dividend in de toekomst zal verlagen.

Als het je puur om cashflow inkomsten is te doen, waarom dan geen obligatie van hetzelfde bedrijf?
Obligaties heb ik geen kaas van gegeten, vond ze maar saai. Zijn er bedrijfsobligaties van:

Royal Dutch Shell: 5,2% divrend.
Koninklijke KPN: 6,8% divrend.

Mobistar: 10,3% divrend.
Belgacom: 7,8% divrend.

met een hogere rente als dat dividendrendement?
pi_92685401
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Nu met de belgen er bij.
[ afbeelding ]

bedankt SE ^O^

het lijkt erop dat je duidelijk kan zien welke financiele instellingen beter zijn. Delta lloyd, Mellon, Ageas en Aegon (had ik niet verwacht), 8)7 tenminstenste als je kijkt naar debt/equity. Ik weet echter niet of een lage ratio echt zo positief is, misschien kan het ook veel verwatering van equity betekenen. Enige bank die ik mis is SNS reaal, die wordt altijd gepumpt door beursgenoten, zou wel interessant zijn om toe te voegen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:53:23 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92687421
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:13 schreef Sokz het volgende:

[..]

Wilde kijken hoeverre je safe kunt spelen met dividend. Als ik nou enkel en alleen die 5,5% divrend. wil en geen winst op optieconstructies waar ik premies gebruik om nog beter te hedgen. (zoals die ITM geschreven call premie á ¤3) Kun je dat dan doen?

Oefenen ze hem dan vlak voor ex-dividend uit? Hoe krijg je de 'zekerheid' dat ze dat bij je eerste voorbeeld niet doen? :P
Antwoord op beide vragen: Als je een call erg diep schrijft (dus met een strike van 6 euro voor een aandeel met een koers van 10 euro, dan is de verwachtingswaarde bijna nul. De prijs van de optie zal dan iets van 4.05 zijn.
Dan kan het zijn dat hij voor de eindtijd uitgeoefend wordt.

Schrijf je een call voor dat aandeel @9 euro, voor een prijs van 2 euro, dan zit er één euro verwachtingswaarde in. Dan kunnen ze hem wel uitoefenen, maar dan zeg jij: dankjewel, je geeft me een euro cadeau. Want jij kunt natuurlijk zó die aandelen terugkopen voor 10 euro en weer een call schrijven van 2 euro. Heb je per aandeel toch een euro winst!
The End Times are wild
pi_92688236
woops weer niet goed gelezen...
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:22:44 #271
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92690942
'Dividendhoppen' is niet rendabel omdat het dividend bedrag op ex-dividend van de koers wordt afgehaald.

Wat nou als je die daling op ex-dividend hedged?

Stel je koopt Ex dividend - 1 dag aandelen wereldhave en schrijft gelijk een call (at- of nèt in the money) mei.
Krijg je dividend en als die in mei niet uitgeoefend is verkoop je wereldhave en koop je Mobistar + schrijf je een call September. Etcetera?

Met 4 gespreide data kun je dan toch een redelijk rendement behalen?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 21:06:04 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92693050
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:22 schreef Sokz het volgende:
'Dividendhoppen' is niet rendabel omdat het dividend bedrag op ex-dividend van de koers wordt afgehaald.

Wat nou als je die daling op ex-dividend hedged?

Stel je koopt Ex dividend - 1 dag aandelen wereldhave en schrijft gelijk een call (at- of nèt in the money) mei.
Krijg je dividend en als die in mei niet uitgeoefend is verkoop je wereldhave en koop je Mobistar + schrijf je een call September. Etcetera?

Met 4 gespreide data kun je dan toch een redelijk rendement behalen?
Dividend zit in de prijs van de call. Werkt dus niet. Alleen als er geheel onverwacht een superdividend wordt uitgekeerd zit je hier goed mee. Kan wel eens gebeuren.
Net zoals het voor mij bijv. ongunstig was dat BAM (bizar!) een claimemissie en een dividenduitkering tegelijk deed. (had puts geschreven erop)
The End Times are wild
pi_92707525
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:51 schreef superpiet het volgende:

[..]

bedankt SE ^O^

het lijkt erop dat je duidelijk kan zien welke financiele instellingen beter zijn. Delta lloyd, Mellon, Ageas en Aegon (had ik niet verwacht), 8)7 tenminstenste als je kijkt naar debt/equity. Ik weet echter niet of een lage ratio echt zo positief is, misschien kan het ook veel verwatering van equity betekenen. Enige bank die ik mis is SNS reaal, die wordt altijd gepumpt door beursgenoten, zou wel interessant zijn om toe te voegen.
er is een verschil tussen banken en verzekeraars, nogal logisch dat ze andere ratios hebben en BONY M is volgens mij vaak gebruikt voor back to back transacties, vandaar dat ze ws hoge assets vs. eigen vermogen hebben.

Volgens mij zegt dit overzicht niet zoveel over welke financiele instellingen beter zijjn :)
  zondag 13 februari 2011 @ 09:39:22 #274
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92708106
In de nieuwe KIJK staat een stukje over de tulpenbollen (bubble) crisis van 1637 _O-

Grappig dat dat nu nog gewoon steeds voorkomt alleen steeds met een ander onderwerp.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 13 februari 2011 @ 14:15:35 #275
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92716118
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 09:39 schreef AQuila360 het volgende:
In de nieuwe KIJK staat een stukje over de tulpenbollen (bubble) crisis van 1637 _O-

Grappig dat dat nu nog gewoon steeds voorkomt alleen steeds met een ander onderwerp.
http://www.amazon.com/Thi(...)ancial/dp/0691142165

:P
Bedankt Hans.
pi_92718315
Zou iemand mij met het volgende kunnen helpen?

Ik zoek het aandeel JBFCF op de OTC markt maar kan 't niet vinden in IB. Zou iemand eventueel ook eens kunnen kijken? Het staat ook niet op de site van IB -> Pink Sheets op, maar wel in Bloomberg en Yahoo Finance. :?

[ Bericht 15% gewijzigd door tony_clifton- op 13-02-2011 15:29:51 ]
pi_92719581
Ik heb hier wel een fondscode PHY4466S1007 alleen ik kan ze ook niet kopen, misschien moet je dat speciaal aanvragen. Aparte grafiek heeft dat fonds, ze staan een paar keer op 0.

Ben je op zoek naar de aziatische Chipotle :)
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_92720794
Hmm... ook met die fondscode geeft TWS geen resultaten. Jammer...
Bij Keytrade kan ik ze wel zonder meer kopen, maar met het bedrag dat ik in gedachten heb (250 à 300 euro max) ben je alles kwijt aan transactiekosten.

Anyway, ik heb het aandeel uit Beursbubbels, de beursbrief die samenwerkt met wolftrader.nl. Geweldig blad trouwens vind ik omwille van de ideeën die je eruit kan opdoen. Het gaat echt om ideeën - 't bevat nagenoeg geen blue chips.

[ Bericht 9% gewijzigd door tony_clifton- op 13-02-2011 16:38:38 ]
  zondag 13 februari 2011 @ 16:18:12 #279
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92721447
Wehehe waarom heb je de naam van het bedrijf weggeedit? Bang dat mensen er met je idee vandoor gaan?

Ik zal het niet verklappen hoor O-) Het klinkt wel interessant. Ik zal de cijfers een doornemen.
pi_92721553
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:18 schreef JimmyJames het volgende:
Wehehe waarom heb je de naam van het bedrijf weggeedit? Bang dat mensen er met je idee vandoor gaan?

Ik zal het niet verklappen hoor O-) Ik zal de cijfers een doornemen.
Ah nee, gewoon omdat 't niet eens mijn idee is. Uiteindelijk kan je gewoon de ticker van mijn vraag googelen en je hebt het ook.

Maar 't is maar een kleine publicatie met een heel sympathiek persoon aan het roer dus wil niet dat er teveel van op internet belandt door mij :).
  zondag 13 februari 2011 @ 16:25:45 #281
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92721855
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:19 schreef tony_clifton- het volgende:

Maar 't is maar een kleine publicatie met een heel sympathiek persoon aan het roer dus wil niet dat er teveel van op internet belandt door mij :).
Dat is wel netjes van je. Ik zal ook eens naar die nieuwsbrief kijken.
pi_92745180
Wat vinden jullie eigenlijk van Sky Deutschland? Had afgelopen zaterdag een discussie met een aantal vrienden over het zoeken naar interessante pareltjes.

Het is betaal televisie in Duitsland, enige betaal zender in Duitsland. Een 2.5 miljoen leden maar maakt geen winst. Verwachting is alleen wel na de laatste cijfers dat het bedrijf eind 2011 break even gaat draaien wat als enorm positief werd gezien. Voor de rest zit Rupert Murdoch voor 49% in dit bedrijf. Leden aantal is behoorlijk gegroeid de laatste periode. En groot voordeel is natuurlijk dat ze in Duitsland zitten.
  zondag 13 februari 2011 @ 22:41:32 #283
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92745441
Hoe kan je met 2,5 miljoen betalende leden geen winst maken? Je betaald in Nederland zo'n ¤10/maand dus dat zou zo'n 300 miljoen euro aan omzet moeten zijn?

Ik zie ze trouwens alleen op OTC ..
  zondag 13 februari 2011 @ 22:46:35 #284
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92745757
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:17 schreef JimmyJames het volgende:
Dit is ook wel een mooie: http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:PNRA

Volgens mij zit het echte geld tegenwoordig gewoon in de broodjeszaak- en fastfood-formules.

Laten we er eentje beginnen en zodra het een beetje loopt brengen we het voor 50x de winst naar de beurs :9~
+16,45% sjongejonge je zou bijna denken dat je het echt kan voorspellen :+
pi_92745823
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:41 schreef Sokz het volgende:
Hoe kan je met 2,5 miljoen betalende leden geen winst maken? Je betaald in Nederland zo'n ¤10/maand dus dat zou zo'n 300 miljoen euro aan omzet moeten zijn?

Ik zie ze trouwens alleen op OTC ..
Een betaal zender moet natuurlijk iets 'speciaals' bieden. Hebben dus films eerder dan publieke tv. Dubben hun eigen materiaal etc. Kwalitatieve programma's en films kosten een boel centen.

En het beleid was natuurlijk ruk afgelopen jaren. Marketing en image bij zo'n bedrijf is verschrikkelijk belangrijk.
pi_92745962
Wat is de link met Sky UK/International
  zondag 13 februari 2011 @ 23:02:13 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92746899
Ik was pas ook op zoek naar een fonds (binnen de AEX/AMX) dat nog interessant was om te kopen. Maar ik kreeg maar weinig inspiratie, nadat ik alle fondsen doorlopen had.
De wat meer volatiele aandelen staan vaak op ATH's (of het onderliggende bedrijf heeft problemen), de dividendaandelen zijn verhoudingsgewijs ook duur. En wat er overbleef had ik al vaak.

Heb ten lange leste KPN gekocht, maar zou zo niet weten wat ik buiten mijn porto nog meer zou willen innemen op dit moment. Ideeen?
The End Times are wild
pi_92747224
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:49 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is de link met Sky UK/International
Sky Italia, Sky UK, Sky Deutschland zijn allemaal los staande zaken van Murdochs Newscorp.
pi_92747294
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:02 schreef LXIV het volgende:
Heb ten lange leste KPN gekocht, maar zou zo niet weten wat ik buiten mijn porto nog meer zou willen innemen op dit moment. Ideeen?
Kijk eens over de grens? De AEX loopt bijvoorbeeld qua rendement toch behoorlijk achter op de DAX.

De AEX/lokaal & AMX hebben natuurlijk ook niet zo heel veel te bieden.
  zondag 13 februari 2011 @ 23:11:43 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92747533
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kijk eens over de grens? De AEX loopt bijvoorbeeld qua rendement toch behoorlijk achter op de DAX.

De AEX/lokaal & AMX hebben natuurlijk ook niet zo heel veel te bieden.
Ik koop liever in NL, dan weet ik nét iets meer wat ik koop. Maar zoals al gezegd: ik zie eigenlijk ook niks meer liggen wat ik zo nodig erbij wil hebben
The End Times are wild
  zondag 13 februari 2011 @ 23:39:47 #291
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92749357
Boskalis, Fugro of Unilever?
pi_92750196
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:39 schreef JimmyJames het volgende:
Boskalis, Fugro of Unilever?
Zijn alle 3 interessante aandelen maar ik voor zie weinig potentie naar boven. Al behoorlijk geprijsd die aandelen.
  maandag 14 februari 2011 @ 00:31:08 #293
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92751934
Unilever is redelijk achtergebleven dit jaar en is goedkoper dan de peers.

Fugro is wel redelijk prijzig ja. Boskalis valt wel mee.
pi_92752484
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:31 schreef JimmyJames het volgende:
Unilever is redelijk achtergebleven dit jaar en is goedkoper dan de peers.

Persoonlijk vind ik die concurrenten ook sterker, zeker qua positie in opkomende markten.
pi_92752592
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik die concurrenten ook sterker, zeker qua positie in opkomende markten.
Ik deel die mening wel :Y) Sowieso is het lastig om dit soort bedrijven op hun waarde te schatten vanwege de shitload aan producten onder hun naam.
pi_92753027
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik deel die mening wel :Y) Sowieso is het lastig om dit soort bedrijven op hun waarde te schatten vanwege de shitload aan producten onder hun naam.
Zelf zou ik meer moeite hebben om iets als Fugro of Mittal op waarde te schatten. Die consumer staples zijn niet echt cyclisch en juist doordat ze zo divers zijn valt of staat het ook niet met één product.

Aan de andere kant, de klassieke formule van véél zendtijd in te kopen voor reclame en succes gegarandeerd is ook voorbij. De vraag is wie hier het beste mee omgaat.
pi_92760412
Royce Tostrams biedt nu ook vermogensbeheer diensten aan: http://www.belegger.nl/ni(...)t_in_vermogensbeheer

Je kunt z'n adviezen lezen en zelf opvolgen, maar het is nu dus ook mogelijk om je geld direkt bij hem af te geven.
pi_92760690
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:20 schreef jaco het volgende:
Royce Tostrams biedt nu ook vermogensbeheer diensten aan: http://www.belegger.nl/ni(...)t_in_vermogensbeheer

Je kunt z'n adviezen lezen en zelf opvolgen, maar het is nu dus ook mogelijk om je geld direkt bij hem af te geven.
Wat is je mening hier over?

Als ik zo de tekst lees; We kregen steeds meer vraag van beleggers of wij het niet voor ze wilden doen. Volgens Tostrams is de turboportefeuille 100 procent gebaseerd op technische analyse'

Inclusief deze lachende foto..

Dan ga je toch wel 10 keer nadenken voor dat je er 20.000 heen brengt? Helemaal als het in dezelfde methode is als Nico Bakker tijdens die RBS meeting.
pi_92761080
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is je mening hier over?
Z'n uitstraling in de pers is wat mij betreft erg slecht. Ik zou zelf nog geen tweedehands auto van hem kopen. Het verbaast me daarom dat zijn werk wel veel belangstelling trekt en dat investeerders hem kennelijk zelfs geldmiddelen toevertrouwen. Zo zie je maar dat indrukken erg persoonlijk zijn.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:09:18 #300
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_92764680
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')