het zijn twee verschillende aandelen, dus ik neem aan van wel. Dat je beide marketcaps bij elkaar moet optellen om de waarde van de totale marketcap te krijgen. Tenminste als het allebei aandelen zijn met dezelfde voting rights. Maar ik ben geen expert hierin.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:55 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel gewoon de Nederlandse aandelen (RD, ING, AEGON, etc) die in NY genoteerd zijn.
Zijn er dan 2 aparte pools van aandelen, één voor Nederland en één voor NY??
Hier een grafiek je kan duidelijk zien dat investeren met een PE van onder de 10 leidt tot hogere winsten. PE is nu rond de 25. 1932 en 1983 waren zeer goede jaren voor 10%+ per jaar de volgende 20 jaren. Als we extrapoleren met om de 50 jaar een dip dan is het volgende koopmoment met PE 10 rond 2032-2033. Dus nog 21-22 jaren wachten op pe < 10quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:48 schreef Rejected het volgende:
Artikel over Shiller P/E volgens mij:
http://www.fool.com/inves(...)for-your-stocks.aspx
Nee, dat kan niet. Die Amerikaanse dingen zijn ADR's (American Depositary Receipts), en dat zijn juridisch geen aandelen, maar een RECHT om een aandeel te kopen. Vandaar dat er ook geen twee pools van aandelen zijn, er is (in de regel) 1 soort aandeel, als je aan de USA beurs handelt handel je enkel in een RECHT om dit aandeel te kopen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
De koers van het aandeel is toch gelijk? (als je euro's omrekent naar dollars)
Maar mijn vraag is eigenlijk heel simpel: kan ik mijn op de AEX aangekochte ING-aandelen verkopen (in de VS) voor dollars?
De locale economie floreert als een gek, maar ik voel aan alles hier dat dit zo niet kan voorduren. Het is een minimale bovenlaag die het (veel) beter krijgt. Ter illustratie: 0,007% (ik kan er een nul naastzitten) van de Indiase bevolking verdient meer dan 10,000 INR per maand (dat is circa 160 euro). Het overgrote gedeelte besteed driekwart van haar inkomen aan voedsel, en de voedselprijzen stijgen bijna dagelijks. Het is niet voor niks dat de naxals (communisten oude stijl) in de landelijke gebieden populairder dan ooit zijn, en de facto aanzienlijke gebieden beheersen (vooral daar waar mijnen zijn oveirgens: Bihar, Orissa). Parlementariers zijn openbaar omkoopbaar en worden in toenemende mate aan de schandpaal genageld. Elke tweede dag staat er wel een opinierend stuk in de krant over politici die erg goed voor zichzelf gezorgd hebben en zijn kiezers genaaid heeft.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:11 schreef Sokz het volgende:
Ik meende dat Dinosaur_Sr op dit moment zelf in India verblijft dus het lijkt me dat hij beter weet of de plaatselijke economie floreert e.d.
Nee. Koninklijke Ahold is een ADR op de amerikaanse beurs en een volwaardig aandeel hier in Amsterdam. De ADR is in feite een service van een grote bank aan de amerikaanse belegger om het mogelijk te maken in Ahold te beleggen. Die bank koopt 1 aandeel Ahold in Amsterdam en creeert daar 1 ADR Ahold in de VS voor. Als Ahold dividend betaald dan wordt dit doorgeschoven naar de ADR houder.quote:Op donderdag 10 februari 2011 01:19 schreef superpiet het volgende:
het zijn twee verschillende aandelen, dus ik neem aan van wel. Dat je beide marketcaps bij elkaar moet optellen om de waarde van de totale marketcap te krijgen.
Langere periode, het zijn alleen maandelijkse publicaties.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:22 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Interessante tabel. Geeft het de correlatie tussen een macrovariabele en het rendement op die dag of het rendement over een langere (forward looking) periode of het intraday rendement na het uitkomen van het cijfer?
QFT!quote:Op donderdag 10 februari 2011 05:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De locale economie floreert als een gek, maar ik voel aan alles hier dat dit zo niet kan voorduren. Het is een minimale bovenlaag die het (veel) beter krijgt. Ter illustratie: 0,007% (ik kan er een nul naastzitten) van de Indiase bevolking verdient meer dan 10,000 INR per maand (dat is circa 160 euro). Het overgrote gedeelte besteed driekwart van haar inkomen aan voedsel, en de voedselprijzen stijgen bijna dagelijks. Het is niet voor niks dat de naxals (communisten oude stijl) in de landelijke gebieden populairder dan ooit zijn, en de facto aanzienlijke gebieden beheersen (vooral daar waar mijnen zijn oveirgens: Bihar, Orissa). Parlementariers zijn openbaar omkoopbaar en worden in toenemende mate aan de schandpaal genageld. Elke tweede dag staat er wel een opinierend stuk in de krant over politici die erg goed voor zichzelf gezorgd hebben en zijn kiezers genaaid heeft.
Voor delen van India geldt thans al dat de regering er de facto niks te zeggen heeft (Bihar is bijvoorbeeld nagenoeg no-go area), maar het zou me serieus verbazen als er in dit tempo economische ongelijkheid er geen volksopstand komt in de komende jaren. En vreemd genoeg: hoe beter het economisch gaat, hoe groter de kans. Wat alle revenuen komt bij een handjevol mensen, en alle kosten bij de rest van deze 1.3 milard mensen.
Dit is wat ik merk en proef. Misschien geen gedegen beleggingsanalyse, maar ik begrijp wel waarom institutionals geld wegtrekken uit IndiaDit land heeft een hoog inherent risico.
Daarnaast is het zo dat de kracht van India goedkope arbeidskrachten was. Gedreven door een veel te grote bevolking dat uitgebuit kon worden (voor jou 10 anderen was hier letterlijk voor jou 1000 anderen...). Dat is afgelopen. Bedrijven hebben de grootste moeite om kwalitatieve arbeidskrachten te vinden, het verloop loopt in de tientallen proceten, en de salarisstijgingen voor BPO jongens en meisjes nog hoger.
Amerikaanse bedrijven trekken op dit moment weer werk weg hier, omdat het efficienten en dus goedkoper ind e USA gedaan kan worden (ook gedreven door politieke belangen).
Ik ben daar dus wat diffuser over. Groeit de economie als kool? Ja. Blijjft dat zo? Als de economie echt aantrekt, denk ik dat er op een gegeven moment enkele tientallen miljoenen mensen met hun Marhindra en Mahindra tractor naar Delhi hobbelen....
Het is simpelweg sociaal onhoudbaar wat hier gebeurt. Maar dit afknijpen is wel wat het succes van India heeft gemaakt. Waar de Chinese overheid tracht dit in goede banen te leiden (o.a. door actief plattelandsbeleid), is de Indiase overheid volstrekt doof en stom en alleen bezig het zo goed mogelikjk voor hen en hun vriendjes te regelen. Met een kenmerkende Indiase lompheid en arrogantie.
Maar ik kan het ook mishebben, natuurlijk
Ik hoop het.
Zou je jezelf niet beter eerst druk maken over je stop-losses ? CSCO staat inmiddels op -12 %.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:31 schreef Mercer het volgende:
[..]
Geen fucking idee, maar ik heb er veel gekocht.![]()
lol, misschien gooi ik het ook al wel met 26 eruit, maar dit is wel een goede koop imo.![]()
Neig naar long op lightquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:29 schreef flyguy het volgende:
Iemand hier die de gapplay tussen Brent en WTI al durft te maken? Zit er zelf al wel een poosje na te kijken, maar ik ben er nog niet over uit.
Dit patroon gebeurde alleen ook in November. Toen cisco ook negatieve cijfers naar buiten bracht. Toen gingen ze 14% naar beneden, nu staat het slechts op 12%. Ik denk op korte termijn dat het aandeel wel wat naar boven kan. Ik heb zelf ook een heel, heel erg klein pakketje cisco longs aangeschaft met leverage onder de 10. Pas als het 17 of lager aanraakt voorzie ik een grotere daling. (en dan verkoop ik het dus ook).quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Zou je jezelf niet beter eerst druk maken over je stop-losses ? CSCO staat inmiddels op -12 %.
Die heb ik niet, dit is geen aandeel om stoplosses op te hebben imo. Want wat is nou de verdere downside? Misschien naar 17? Hooguit naar 15? Dat overleef ik allemaal wel. Als het nog (een stuk) lager gaat koop ik meer. Dit is een goede koop nu.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Zou je jezelf niet beter eerst druk maken over je stop-losses ? CSCO staat inmiddels op -12 %.
GS is toch wel de ultieme contra indicator gewordenquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:50 schreef Mercer het volgende:
De ratten bij Goldman zijn weer druk met het uitvoeren van God's Work. Volgens mij hadden ze ook Akamai geadviseerd, die staat -15% nu.
Buy Cisco Calls Before Earnings, Goldman Sachs Says
http://www.bloomberg.com/(...)te1-.html?cmpid=yhoo
En toch zaten ze nog het meest goed van alle analisten (33% meende ik)quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
GS is toch wel de ultieme contra indicator geworden
Lijkt me zeer verstandig. Als je ziet wat er in maart allemaal staat te gebeuren aan PIIGS gedoe (verkiezingen en herfinancieringen van bonds) dan houd ik mijn hart vast voor de koers van ING.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:40 schreef LXIV het volgende:
Vandaag maar de helft van mijn ING geruild tegen KPN. Wie weet wat het wordt. In ieder geval wat minder volatiliteit.
Dat kan ook allemaal heel gunstig uitvallen, maar goed is goed.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:42 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Lijkt me zeer verstandig. Als je ziet wat er in maart allemaal staat te gebeuren aan PIIGS gedoe (verkiezingen en herfinancieringen van bonds) dan houd ik mijn hart vast voor de koers van ING.
+ ¤1 mld / year aan aandeleninkoop.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:47 schreef Mercer het volgende:
Ik wist niet dat kpn zo hoog dividend gaf, iets van 6% ofzo. Dat is wel lekker, als het aandeel dan ook nog omhoog gaat komende jaren, dan is het wel oke.
Dat ziet er ook wel lekker uit ja!quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:55 schreef Sokz het volgende:
Belgacom dan? Ook hoog dividend alleen goedkoper gewaardeerd. (6,5 x de winst)
Imho kun je beter kijken naar EV/EBITDA om bedrijven in dezelfde sector te vergelijken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:55 schreef Sokz het volgende:
Welkom. Buy & Hold wordt vaak geassocieerd met Warren Buffett en Value Investing. Daar zul je enkele voorstanders van vinden in dit forum (meer dan in andere beleggingsfora naar mijn idee), hoewel er allerlei invalshoeken ter sprake komen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:14 schreef Gladsheimr het volgende:
Hallo allemaal,
Lees al een tijdje op dit topic mee, maar nooit echt de behoefte gehad om te reageren :- Heb me nu dus eindelijk geregistreerd om mee te kunnen reageren.
Verder ben ik erg groot voorstander van de taktiek Buy & Hold zonder er verder echt naar om te kijken. Dan weten jullie dat
Olie ging juist omhoog vanwege de instabiliteit en de mogelijke blokkering van het suez kanaal.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:06 schreef Foleor het volgende:
Zoo dus als Mubarrak vanavond opstapt, in welke aandelen/grondstoffen ligt dan het beste potentieel om morgen flink long te gaan? Ik neem aan olie gerelateerde aandelen?
Ben je zelf Belg? (omdat meestal mensen in de eigen telecomspeler beleggen)quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:55 schreef Sokz het volgende:
Dat is zeker waar van die landlijnen. Bovendien kosten die ook nog eens een hoop geld aan onderhoud. Verder is het niet enkel skype, maar ook bellen over de kabel en met de mobiel (steeds goedkoper) dat landlijnbellen ongunstig maakt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:15 schreef jaco het volgende:
Telco's lijken over het algemeen gunstig gewaardeerd. Telstra (australie) had onlangs zelfs een dividendrendement van 10%.
Ik ben er toch erg voorzichtig mee. Landlijnen worden steeds meer opgezegd. Bij het mobiele bellen zien we dat sommige consumenten een flatrate internet abonnement nemen en dan via skype achtige toepassingen gaan bellen. Als die trend doorzet dan loopt de belminuten geldmachine vast. De concurrentie is in de meeste markten ook hoog.
Ik denk dat je bij telco's van geval tot geval moet beoordelen in hoeverre de dalende gespreksinkomsten worden opgevangen met andere aktiviteiten zoals televisie of IT diensten.
Zoals Youp van het Hek al zei:"Ze hebben 5000 managers ontslagen, en de telefoon doet het nog steeds!!"quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:51 schreef Blandigan het volgende:
Ik heb KPN de laatste tijd niet meer zo gevolgd. In het verleden waren ze wanhopig op zoek naar een fusiepartner om buiten Nederland voet aan de grond te krijgen.
Daarnaast was het een bedrijf dat moest omvormen van staatsbedrijf en navenante bedrijfscultuur, naar een moderne toko die moet concureren met andere aanbieders op prijs en kwaliteit.
Hoe zit dat vandaag de dag?
Omdat plaatje technisch nog even te verduidelijken, met name de enorme spikes naar beneden elke keer na publicatie van cijfers. (in vergelijking met de sp500)quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:02 schreef JimmyJames het volgende:
Zowel microsoft als cisco zijn interessant op basis van de cijfertjes. Enorm veel cash, grote buy backs, grote vrije kasstroom. Echter lijkt het mij gevaarlijk alleen hierop je beleggingsbeslissing te nemen. Bij tech gaat het veel meer over de toekomstige trends en die zijn waanzinnig moeilijk te voorspellen (zo niet: onmogelijk). Ik heb geen idee hoe goed de routers van cisco zijn ten opzichte van die van HPQ, JNPR of een of andere chinese concurrent waar ik nog nooit iets van heb gehoord bijv.
En microsoft wordt toch wel op veel gebieden ingehaald door de concurrentie. T.o.v. google (internet, binnenkort ook een exploitatiesysteem?, cloud computing), Sony/ nintendo (games), Apple (computers, tablets etc) vind ik het maar een log bedrijf.
Binnen de techsector zou ik dus liever een duurdere concurrent in de porto hebben.
Om daar even verder op in te gaan heb ik de beste analist op ING even opgezocht. Deze analist heeft op het moment de hoogste ranking wat betreft het voorspellen van de koersdoel van ING. (BARR staat voor bloomberg absolute return rank). Hij staat hier 4e maar bij het up2date lijstje van ING staat hij 1e. En zoals je ziet is hij ook nog 'beste' analist bij 2 andere bedrijven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:29 schreef Blandigan het volgende:
Echt een topbaan, analist !@
Slap lullen, er vaak compleet naast zitten, en elke maand die ¤ incasseren.
Waar kan ik tekenen.
Er is natuurlijk altijd een beste analist. Zo te zien had deze analist toevallig veel ING en AEGON in zijn porto zitten. Dan heb je wel gescoord het afgelopen half jaar. Net als ik.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Om daar even verder op in te gaan heb ik de beste analist op ING even opgezocht. Deze analist heeft op het moment de hoogste ranking wat betreft het voorspellen van de koersdoel van ING. (BARR staat voor bloomberg absolute return rank). Hij staat hier 4e maar bij het up2date lijstje van ING staat hij 1e. En zoals je ziet is hij ook nog 'beste' analist bij 2 andere bedrijven.
[ afbeelding ]
Maar als je het dan gaat vergelijken met wat zijn voorspellingen/koersdoel nu eigenlijk voorstelt.
Zie je dat dat niet heel veel om het lijf heeft. Enorme lag in zijn voorspellingen en zoals je ziet. Met name zijn initiele doel van 12 euro, en dat snel veranderen omdat de koers toch nog meer naar beneden ging.
Op deze manier lijkt het inderdaad wel een relatief makkelijke baan.
[ afbeelding ]
Nee maar omdat het systeem hem als de 'beste' analist ziet kijkt men automatisch meer naar zijn uitkomsten. En dit geld natuurlijk nog veel meer voor de echt heel grote (amerikaanse) bedrijven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is natuurlijk altijd een beste analist. Zo te zien had deze analist toevallig veel ING en AEGON in zijn porto zitten. Dan heb je wel gescoord het afgelopen half jaar. Net als ik.
Maar als ik 40 apen elk een porto laat samenstellen zit daar ook een beste analist tussen. Toch heeft het geen zin om zijn analyses vanaf dat moment te volgen.
Maak je een grapje? Dit bestaat namelijk al.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:55 schreef LXIV het volgende:
Hey, ik heb trouwens een leuk idee voor een beurssite:
We programmeren een digitale aap (gorilla). Die kun je digitale bananen voeren. Die banen zijn virtuele aandelen, waarmee we onze porto samenstellen.
Waarschijnlijk scoort die aap beter dan de gemiddelde beursanalist. Mensen komen op onze site kijken naar onze aap, zeker als we de media ermee halen.
We zetten er google-ads op van advocaten, hypotheken e.d., met een lekker hoog klikbedrag. Dan worden we rijk. Dat geld investeren we allemaal in een diervriendelijk aandeel.
Er moet ook iets interactiefs bijzitten. Dat je zelf een digitale banaan kunt voeren oid.
Dit heb ik ook vaak genoeg gezegd. Heb je de cojones ook om dit door te zetten?quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:06 schreef Mercer het volgende:
Ik heb vrijwel alle shorts eruit geknalt die ik had, geen winst, geen verlies. Ik ga niet meer short.Je voelt je dan echt helemaal opgesloten als je fout zit, brrr... echt niet prettig.
Leuk idee!quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:55 schreef LXIV het volgende:
Hey, ik heb trouwens een leuk idee voor een beurssite:
We programmeren een digitale aap (gorilla). Die kun je digitale bananen voeren. Die banen zijn virtuele aandelen, waarmee we onze porto samenstellen.
Waarschijnlijk scoort die aap beter dan de gemiddelde beursanalist. Mensen komen op onze site kijken naar onze aap, zeker als we de media ermee halen.
We zetten er google-ads op van advocaten, hypotheken e.d., met een lekker hoog klikbedrag. Dan worden we rijk. Dat geld investeren we allemaal in een diervriendelijk aandeel.
Er moet ook iets interactiefs bijzitten. Dat je zelf een digitale banaan kunt voeren oid.
Ja ik beloof het, ik ga dat echt niet meer doen!! Elke keer weet ik me er net uit te redden, maar ik vind dat echt helemaal niks net als opties dat doe ik ook nooit meer..quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit heb ik ook vaak genoeg gezegd. Heb je de cojones ook om dit door te zetten?
Ik zit sowieso niet graag in gekochte opties. Ook als ik calls bezit vind ik het maar niks. Vaak gaat het toch net anders, of de stijging is te laag om je premie te compenseren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:06 schreef Mercer het volgende:
Ik heb vrijwel alle shorts eruit geknalt die ik had, geen winst, geen verlies. Ik ga niet meer short.Je voelt je dan echt helemaal opgesloten als je fout zit, brrr... echt niet prettig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |