Opkomende markten bodemden ook eerder uit dan de ontwikkelde markten eind 2008. Zouden ze nu als eerst de daling hebben ingezet?quote:Op woensdag 9 februari 2011 05:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Daar denken ze in India heel anders over. Gierende inflatie, stijgende rente, en een dreigende volksopstand doordat de meeste mensen tussen hamer en aambeeld zitten hierdoor. Ergo: de sensex lijkt op een soufle.
Ik denk dat dit een aardig trendsignaal is. Wat dat betreft is een olieprijs van >100$, en commodities door het dak voor mij ook een signaal. Kijk maar wat er gebeurde medio 2008.
Ik vind het een aardige paralel.
Een LT-uptrend van 10% was trouwens nooit normaal. Dat zou normaal zijn bij een GDP growth van 10%, en da's een vulkaan.
Ik denk dat dit een manische fase is
Maar ach....
Ik heb deze specifieke punten aangehaald (naar aanleiding van jouw posts) bij iemand die actief is in India en daar investeringsmogelijkheden onderzoekt maar volgens die kerel is de zogenaamde bubble enorm overtrokken en vooral van toepassing op de sensex. M.a.w. hij merkt op dat de emerging markets in India nog vrij spel hebben en dat de lokale economie nog steeds floreert als nooit te voren. Misschien moet ik zijn uitlatingen met een korreltje zout nemen aangezien ook hij baat heeft bij een booming India. Toch zet je dit te denken aangezien Jim Rogers ook vindt dat de bubble in China wel meevalt en de vastgoedsector die vaak als indicator wordt gekozen toch een betrekkelijk klein deel is van de gehele economie. Door enkel te focussen op een bepaalde sector of een specifieke index kunnen we misschien niet meer helemaal objectief zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2011 05:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Daar denken ze in India heel anders over. Gierende inflatie, stijgende rente, en een dreigende volksopstand doordat de meeste mensen tussen hamer en aambeeld zitten hierdoor. Ergo: de sensex lijkt op een soufle.
De kerel waar ik het over had ook. Die heeft voor flink wat Indiase bedrijven gewerkt als consultant en zijn bedrijf is puur gericht op India als emerging market.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:11 schreef Sokz het volgende:
Ik meende dat Dinosaur_Sr op dit moment zelf in India verblijft dus het lijkt me dat hij beter weet of de plaatselijke economie floreert e.d.
Interessante tabel. Geeft het de correlatie tussen een macrovariabele en het rendement op die dag of het rendement over een langere (forward looking) periode of het intraday rendement na het uitkomen van het cijfer?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Correlatie tussen een aantal macro factors en de SP500/DJ30.
[ afbeelding ]
Opvallend? Total vehicle sales heeft een hoge correlatie met unemployment. Trade balance heeft ook een relatief hoge correlatie met de index. De enige missende factor die ik hier nog niet in had was FOMC, dat zat zelfs op 75% met de DJ/SP500
gepumpt door David Einhorn!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:54 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
En wat maakt DL nu zoveel beter dan ING?
Geen fucking idee, maar ik heb er veel gekocht.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:27 schreef Sokz het volgende:
pfieuw nabeurs 9% eraf. Hoe zwaar weegt die in de Nasdaq?
Ja klopt, gewoon via Lynx. Ja is echt een voordeel, als je koopt, maar ook als je ergens uit moet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:42 schreef JimmyJames het volgende:
Dus jij kunt after hours handelen? Bij welke broker kan dat?
Ik zie namelijk de laaste tijd vaak een overdreven AH koersreactie (uit mn hoofd: MCD, amazon, JNPR) en tijdens de normale handelsuren de dag erop daalt het aandeel veel minder hard.
@Sokz alleen apple weegt overdreven veel in de nasdaq (iets van 20%, meer dan RDS in de AEX). Een paar procenten zal het wel zijn.
Kun je daar dan ook bijvoorbeeld je Nederlandse aandelen verkopen op de markt in NY? Als ze daar genoteerd zijn natuurlijk!quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:50 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja klopt, gewoon via Lynx. Ja is echt een voordeel, als je koopt, maar ook als je ergens uit moet.
Lijkt me wel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kun je daar dan ook bijvoorbeeld je Nederlandse aandelen verkopen op de markt in NY? Als ze daar genoteerd zijn natuurlijk!
Naah nee dat denk ik niet. Als je iets koopt op de aex kan je het niet op de nyse verkopen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kun je daar dan ook bijvoorbeeld je Nederlandse aandelen verkopen op de markt in NY? Als ze daar genoteerd zijn natuurlijk!
Nee, gewoon $5. Alleen ben ik zo'n "trut" dat ik er natuurlijk tussendoor over na moest denken en het dus in vier porties heb gedaan, en het me $20 heeft gekost.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:51 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
@Mercer kost dat ook meer geld dan een transactie tijdens de normale handelsuren?
Dit is de adr van ING:quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:55 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel gewoon de Nederlandse aandelen (RD, ING, AEGON, etc) die in NY genoteerd zijn.
Zijn er dan 2 aparte pools van aandelen, één voor Nederland en één voor NY??
Voor zover ik weet zijn aandelen met een ADR notering gewoon normale aandelen. En de ADR van unilever daar wordt gewoon in gehandeld after hours : http://finance.yahoo.com/q?s=UNquote:Op woensdag 9 februari 2011 23:55 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel gewoon de Nederlandse aandelen (RD, ING, AEGON, etc) die in NY genoteerd zijn.
Zijn er dan 2 aparte pools van aandelen, één voor Nederland en één voor NY??
Nee, dat is de dollarkoers.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:57 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dit is de adr van ING:
http://www.google.com/fin(...)ne&q=NYSE:ING&ntsp=0
Die heeft toch een hele andere koers..... dat kan dus niet.
Ik heb van ING er nu eentje van ¤9.07 en van $12.43 in mijn scherm onder elkaar. Dat kan je niet door elkaar verkopen. Of bedoel jij nog iets anders?quote:
De koers van het aandeel is toch gelijk? (als je euro's omrekent naar dollars)quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:00 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik heb van ING er nu eentje van ¤9.07 en van $12.43 in mijn scherm onder elkaar. Dat kan je niet door elkaar verkopen. Of bedoel jij nog iets anders?
Ja, alleen zit er wel verschil in de valuta, namelijk dollar of euro.quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
De koers van het aandeel is toch gelijk? (als je euro's omrekent naar dollars)
Maar mijn vraag is eigenlijk heel simpel: kan ik mijn op de AEX aangekochte ING-aandelen verkopen (in de VS) voor dollars?
Nee, officieel is het een soort van claim op een aandeel die de uitgever van de ADR in bezit heeft. Een soort van mini-tracker zeg maar. In praktijk volgt het gewoon 1 op 1 het 'originele' aandeel. Dus ING adr is in feite een claim op ING op de aexquote:Op woensdag 9 februari 2011 23:58 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn aandelen met een ADR notering gewoon normale aandelen. En de ADR van unilever daar wordt gewoon in gehandeld after hours : http://finance.yahoo.com/q?s=UN
@Mercer EUR/USD.
Nee,quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
De koers van het aandeel is toch gelijk? (als je euro's omrekent naar dollars)
Maar mijn vraag is eigenlijk heel simpel: kan ik mijn op de AEX aangekochte ING-aandelen verkopen (in de VS) voor dollars?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |