abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92489945

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
RTL Z (streaming TV)
[[url=mms://media2.bloomberg.com/btv_US200.asf]Bloomberg TV[/url]] (streaming TV)

AEX

Europese Indices

Amerikaanse Indices & Futures
Google Finance - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Wereldwijde Indices

Intraday Euro-Dollar

Intraday grondstoffen

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

OP wordt nog aangepast, USMarkets houdt niet zo van deeplinken :@

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
pi_92489971
http://acidcow.com/pics/17107-head-protection-being-6-pics.html

Hoe gaat het aflopen in Egypte en welke invloed heeft het op de regio en de olieprijs.
Ik vond het toch wel weer een eye opener dat onrust in zo'n land, dat grenst aan Israel, het
suez kanaal controleert, en netto gasleverancier is, van de ene op de andere dag van een zekerheidje verandert in een risicogebied met mogelijk gevolgen voor de wereldhandel.

[ Bericht 44% gewijzigd door Blandigan op 08-02-2011 08:03:45 ]
pi_92491161
AMG is ook als een speer gegaan de laatste tijd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_92491215
Ongelooflijk, ik heb vorige week maandag ING gekocht, en deze staan nu op een rendement van bijna 10%.
BlaBlaBla
pi_92492395
En ArcelorMittal heeft ook beter dan verwachte resultaten geboekt!
pi_92497744
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Ongelooflijk, ik heb vorige week maandag ING gekocht, en deze staan nu op een rendement van bijna 10%.
Netjes!

Ik heb nu met DL 23% in iets meer dan een maand :9 Weet alleen niet hoelang ik ze nog aan moet houden.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:58:49 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92497870
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Dat is mooi in een week tijd. Toch is zoiets natuurlijk gewoon geluk hebben. Je koopt in principe voor de lange termijn.
Binnen enkele jaren kan ING wel weer op 20 euro komen. Dat is een heel goed resultaat, maar 10% per week heb je dan lang niet!
The End Times are wild
pi_92502520
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is mooi in een week tijd. Toch is zoiets natuurlijk gewoon geluk hebben. Je koopt in principe voor de lange termijn.
Binnen enkele jaren kan ING wel weer op 20 euro komen. Dat is een heel goed resultaat, maar 10% per week heb je dan lang niet!
Inderdaad het is ook gewoon geluk, voor hetzelfde geld was het -10% geweest. Maar goed ik ben er nog niet over uit of ik ze voor de lange termijn ga houden, of ze na de jaarcijfers verkoop.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:29:36 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92503807
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Inderdaad het is ook gewoon geluk, voor hetzelfde geld was het -10% geweest. Maar goed ik ben er nog niet over uit of ik ze voor de lange termijn ga houden, of ze na de jaarcijfers verkoop.
Die beslissing zou ik altijd voor de cijfers nemen! (want cijfers zijn extra onzekerheid). Dus of nu verkopen of LT in de porto.
Die cijfers kunnen een onaangename verassing met zich meebrengen. Daar zal de koers heftiger op reageren dan bij een aangename verassing. (Want dan 'zit het al in de koers').

Zelf heb ik ING voor de LT, en twijfel ik zeer aan vasthouden voor deze specifieke cijfers (of afdekken met een put). Omdat mijn beleggersbuik dit zegt, en die heeft het vaker goed dan fout.
Mijn principe zegt vasthouden, je weet het niet, op termijn ga je toch naar de 20.
The End Times are wild
pi_92505000
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die beslissing zou ik altijd voor de cijfers nemen! (want cijfers zijn extra onzekerheid). Dus of nu verkopen of LT in de porto.
Die cijfers kunnen een onaangename verassing met zich meebrengen. Daar zal de koers heftiger op reageren dan bij een aangename verassing. (Want dan 'zit het al in de koers').

Zelf heb ik ING voor de LT, en twijfel ik zeer aan vasthouden voor deze specifieke cijfers (of afdekken met een put). Omdat mijn beleggersbuik dit zegt, en die heeft het vaker goed dan fout.
Mijn principe zegt vasthouden, je weet het niet, op termijn ga je toch naar de 20.
Daar heb je gelijk in, veel meer dan 3/4% zal de koers niet gaan stijgen bij positieve cijfers, desondanks zijn de laatste keren de cijfers positief bij de beleggers gevallen.

Bij wat voor een koers heb jij ING gekocht?
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:02:41 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92505279
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:56 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, veel meer dan 3/4% zal de koers niet gaan stijgen bij positieve cijfers, desondanks zijn de laatste keren de cijfers positief bij de beleggers gevallen.

Bij wat voor een koers heb jij ING gekocht?
Mijn eerste serie (1000) bij 33 euro. En toen nog heel vaak bij koersen daar onder.
The End Times are wild
pi_92505473
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn eerste serie (1000) bij 33 euro. En toen nog heel vaak bij koersen daar onder.
Wow dat is pas LT, heb je daar op dit moment verlies op?
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:08:40 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92505584
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:06 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wow dat is pas LT, heb je daar op dit moment verlies op?
Uiteraard, want de koers is daarna nooit meer daarboven gekomen.

Ik sta nog steeds verlies, maar niet zo extreem meer dat ik denk dat het nooit meer goed komt. Dat dacht ik ooit met 80% verlies wel. Nu kan het dit jaar alweer break-even zijn, met een beetje geluk.
The End Times are wild
pi_92508564
Hoe kan het dat Ahold al een jaar niks aan het doen is? Is er nog steeds onzekerheid onder beleggers vanwege het boekhoudschandaal?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:17:42 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92508822
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:11 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoe kan het dat Ahold al een jaar niks aan het doen is? Is er nog steeds onzekerheid onder beleggers vanwege het boekhoudschandaal?
Ahold doet nooit zoveel. Vergelijk de huidige koers maar met die vóór de beurscrash. Dan zie je dat Ahold het relatief juist goed gedaan heeft. Het is niet zo cyclisch.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:21:03 #16
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92508970
Ahold is mooi om op te schrijven.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:42:11 #17
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92509905
Delta Lloyd weer fiks gestegen. Waar denken jullie dat die stopt?
pi_92510242
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:42 schreef AQuila360 het volgende:
Delta Lloyd weer fiks gestegen. Waar denken jullie dat die stopt?
David Einhorn heeft gezegd dat DL bij koersverdubbeling nog een koopje is. Toen stond het op 15 euro, dus ik denk richting 35-40 euro oid?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:43:42 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92512618
Er lijkt maar geen einde te komen aan de stijging van ING.

Nu zit ik wel een beetje in dubio. Aanstaande vrijdag de cijfers. Die moeten wel héél goed zijn willen ze niet teleurstellen na een koersstijging van 50% in een half jaar. Zou er nog een claim afgekondigd kunnen worden of niet? In principe moet verkoop van de verzekeringstak toch genoeg opbrengen.

De kans op een dip is dus best aanwezig, aanstaande vrijdag. Ik vraag me ook af wat er wel niet moet gebeuren om ING nógmaals te laten knallen op de cijfers.

Anderzijds wil ik niet het sukkeltje zijn dat zijn aandelen halverwege de ralley verkoopt. En fundamenteel wordt het allemaal veel beter, in Spanje en andere gebieden waar ING exposure heeft. Gezien het eigen vermogen (voor zover dat tegenwoordig nog iets zegt) is ING toch nog niet te duur. En de aanhouder (holder) wint natuurlijk.

Kan houden, verkopen, een korte put eronder leggen. Dat zijn zo'n beetje de opties. Helemaal draaien vind ik te dol.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:44:09 #20
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_92512638
Gaat goed.Ik sta nu al op 20% winst dit jaar.En dat met alleen ING en AMG in me aandelenpakketje
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:46:53 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92512755
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:44 schreef foetre het volgende:
Gaat goed.Ik sta nu al op 20% winst dit jaar.En dat met alleen ING en AMG in me aandelenpakketje
Ik heb ook zoiets. Eigenlijk moet je hier al tevreden mee zijn op een heel jaar. Maar je weet nooit waar het eindigt. Ik ga steeds meer geloven in een stug vervolg van de LLLLT-rally die de aandelenmarkt nu eenmaal kenmerkt. Dus dit jaar naar de 410, dan 440, dan 480, dan 550 et cetera. Blijf je dan gewoon long zitten zonder je druk te maken dan kun je heel veel geld verdienen.
Zo'n opmars is in principe 'normaal' op de beurs. In ieder geval tot nu toe.

Hoe minder aandelen in je pakketje, hoe groter je kans op een hoog winstpercentage overigens. Dat geldt ook voor je verliespercentage.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:51:27 #22
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92512918
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ook zoiets. Eigenlijk moet je hier al tevreden mee zijn op een heel jaar. Maar je weet nooit waar het eindigt. Ik ga steeds meer geloven in een stug vervolg van de LLLLT-rally die de aandelenmarkt nu eenmaal kenmerkt. Dus dit jaar naar de 410, dan 440, dan 480, dan 550 et cetera. Blijf je dan gewoon long zitten zonder je druk te maken dan kun je heel veel geld verdienen.

Hoe minder aandelen in je pakketje, hoe groter je kans op een hoog winstpercentage overigens. Dat geldt ook voor je verliespercentage.
Ik zit altijd maar in 1 aandeel omdat ik maar met weinig geld doe. Wel altijd een stijgende overigens :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:55:25 #23
66186 foetre
pi_92513081
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik blijf voorlopig ook nog zitten.Ik denk dat AMG het meeste potentieel heeft.
Zit er bij Amg al in vanaf ongeveer 4.30 euro
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:57:06 #24
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92513141
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:55 schreef foetre het volgende:

[..]

Ik blijf voorlopig ook nog zitten.Ik denk dat AMG het meeste potentieel heeft.
Zit er bij Amg al in rond 4.30 euro
AMG gaat echt supergoed. Tijdje terug wou ik die ook kopen maar dan denk je steeds van nu zal die wel aan de top zitten en nu is er al weer 10% bij sindsdien.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:59:09 #25
66186 foetre
pi_92513227
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:57 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

AMG gaat echt supergoed. Tijdje terug wou ik die ook kopen maar dan denk je steeds van nu zal die wel aan de top zitten en nu is er al weer 10% bij sindsdien.
Er lijkt idd geen einde aan te komen.Heb vorige week nog bijgekocht bij 11.60 en staat nu alweer op 13.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')