abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92489945

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
RTL Z (streaming TV)
[[url=mms://media2.bloomberg.com/btv_US200.asf]Bloomberg TV[/url]] (streaming TV)

AEX

Europese Indices

Amerikaanse Indices & Futures
Google Finance - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Wereldwijde Indices

Intraday Euro-Dollar

Intraday grondstoffen

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

OP wordt nog aangepast, USMarkets houdt niet zo van deeplinken :@

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
pi_92489971
http://acidcow.com/pics/17107-head-protection-being-6-pics.html

Hoe gaat het aflopen in Egypte en welke invloed heeft het op de regio en de olieprijs.
Ik vond het toch wel weer een eye opener dat onrust in zo'n land, dat grenst aan Israel, het
suez kanaal controleert, en netto gasleverancier is, van de ene op de andere dag van een zekerheidje verandert in een risicogebied met mogelijk gevolgen voor de wereldhandel.

[ Bericht 44% gewijzigd door Blandigan op 08-02-2011 08:03:45 ]
pi_92491161
AMG is ook als een speer gegaan de laatste tijd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_92491215
Ongelooflijk, ik heb vorige week maandag ING gekocht, en deze staan nu op een rendement van bijna 10%.
BlaBlaBla
pi_92492395
En ArcelorMittal heeft ook beter dan verwachte resultaten geboekt!
pi_92497744
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Ongelooflijk, ik heb vorige week maandag ING gekocht, en deze staan nu op een rendement van bijna 10%.
Netjes!

Ik heb nu met DL 23% in iets meer dan een maand :9 Weet alleen niet hoelang ik ze nog aan moet houden.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:58:49 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92497870
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Dat is mooi in een week tijd. Toch is zoiets natuurlijk gewoon geluk hebben. Je koopt in principe voor de lange termijn.
Binnen enkele jaren kan ING wel weer op 20 euro komen. Dat is een heel goed resultaat, maar 10% per week heb je dan lang niet!
The End Times are wild
pi_92502520
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is mooi in een week tijd. Toch is zoiets natuurlijk gewoon geluk hebben. Je koopt in principe voor de lange termijn.
Binnen enkele jaren kan ING wel weer op 20 euro komen. Dat is een heel goed resultaat, maar 10% per week heb je dan lang niet!
Inderdaad het is ook gewoon geluk, voor hetzelfde geld was het -10% geweest. Maar goed ik ben er nog niet over uit of ik ze voor de lange termijn ga houden, of ze na de jaarcijfers verkoop.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:29:36 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92503807
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Inderdaad het is ook gewoon geluk, voor hetzelfde geld was het -10% geweest. Maar goed ik ben er nog niet over uit of ik ze voor de lange termijn ga houden, of ze na de jaarcijfers verkoop.
Die beslissing zou ik altijd voor de cijfers nemen! (want cijfers zijn extra onzekerheid). Dus of nu verkopen of LT in de porto.
Die cijfers kunnen een onaangename verassing met zich meebrengen. Daar zal de koers heftiger op reageren dan bij een aangename verassing. (Want dan 'zit het al in de koers').

Zelf heb ik ING voor de LT, en twijfel ik zeer aan vasthouden voor deze specifieke cijfers (of afdekken met een put). Omdat mijn beleggersbuik dit zegt, en die heeft het vaker goed dan fout.
Mijn principe zegt vasthouden, je weet het niet, op termijn ga je toch naar de 20.
The End Times are wild
pi_92505000
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die beslissing zou ik altijd voor de cijfers nemen! (want cijfers zijn extra onzekerheid). Dus of nu verkopen of LT in de porto.
Die cijfers kunnen een onaangename verassing met zich meebrengen. Daar zal de koers heftiger op reageren dan bij een aangename verassing. (Want dan 'zit het al in de koers').

Zelf heb ik ING voor de LT, en twijfel ik zeer aan vasthouden voor deze specifieke cijfers (of afdekken met een put). Omdat mijn beleggersbuik dit zegt, en die heeft het vaker goed dan fout.
Mijn principe zegt vasthouden, je weet het niet, op termijn ga je toch naar de 20.
Daar heb je gelijk in, veel meer dan 3/4% zal de koers niet gaan stijgen bij positieve cijfers, desondanks zijn de laatste keren de cijfers positief bij de beleggers gevallen.

Bij wat voor een koers heb jij ING gekocht?
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:02:41 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92505279
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:56 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, veel meer dan 3/4% zal de koers niet gaan stijgen bij positieve cijfers, desondanks zijn de laatste keren de cijfers positief bij de beleggers gevallen.

Bij wat voor een koers heb jij ING gekocht?
Mijn eerste serie (1000) bij 33 euro. En toen nog heel vaak bij koersen daar onder.
The End Times are wild
pi_92505473
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn eerste serie (1000) bij 33 euro. En toen nog heel vaak bij koersen daar onder.
Wow dat is pas LT, heb je daar op dit moment verlies op?
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:08:40 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92505584
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:06 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wow dat is pas LT, heb je daar op dit moment verlies op?
Uiteraard, want de koers is daarna nooit meer daarboven gekomen.

Ik sta nog steeds verlies, maar niet zo extreem meer dat ik denk dat het nooit meer goed komt. Dat dacht ik ooit met 80% verlies wel. Nu kan het dit jaar alweer break-even zijn, met een beetje geluk.
The End Times are wild
pi_92508564
Hoe kan het dat Ahold al een jaar niks aan het doen is? Is er nog steeds onzekerheid onder beleggers vanwege het boekhoudschandaal?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:17:42 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92508822
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:11 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoe kan het dat Ahold al een jaar niks aan het doen is? Is er nog steeds onzekerheid onder beleggers vanwege het boekhoudschandaal?
Ahold doet nooit zoveel. Vergelijk de huidige koers maar met die vóór de beurscrash. Dan zie je dat Ahold het relatief juist goed gedaan heeft. Het is niet zo cyclisch.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:21:03 #16
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92508970
Ahold is mooi om op te schrijven.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:42:11 #17
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92509905
Delta Lloyd weer fiks gestegen. Waar denken jullie dat die stopt?
pi_92510242
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:42 schreef AQuila360 het volgende:
Delta Lloyd weer fiks gestegen. Waar denken jullie dat die stopt?
David Einhorn heeft gezegd dat DL bij koersverdubbeling nog een koopje is. Toen stond het op 15 euro, dus ik denk richting 35-40 euro oid?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:43:42 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92512618
Er lijkt maar geen einde te komen aan de stijging van ING.

Nu zit ik wel een beetje in dubio. Aanstaande vrijdag de cijfers. Die moeten wel héél goed zijn willen ze niet teleurstellen na een koersstijging van 50% in een half jaar. Zou er nog een claim afgekondigd kunnen worden of niet? In principe moet verkoop van de verzekeringstak toch genoeg opbrengen.

De kans op een dip is dus best aanwezig, aanstaande vrijdag. Ik vraag me ook af wat er wel niet moet gebeuren om ING nógmaals te laten knallen op de cijfers.

Anderzijds wil ik niet het sukkeltje zijn dat zijn aandelen halverwege de ralley verkoopt. En fundamenteel wordt het allemaal veel beter, in Spanje en andere gebieden waar ING exposure heeft. Gezien het eigen vermogen (voor zover dat tegenwoordig nog iets zegt) is ING toch nog niet te duur. En de aanhouder (holder) wint natuurlijk.

Kan houden, verkopen, een korte put eronder leggen. Dat zijn zo'n beetje de opties. Helemaal draaien vind ik te dol.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:44:09 #20
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_92512638
Gaat goed.Ik sta nu al op 20% winst dit jaar.En dat met alleen ING en AMG in me aandelenpakketje
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:46:53 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92512755
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:44 schreef foetre het volgende:
Gaat goed.Ik sta nu al op 20% winst dit jaar.En dat met alleen ING en AMG in me aandelenpakketje
Ik heb ook zoiets. Eigenlijk moet je hier al tevreden mee zijn op een heel jaar. Maar je weet nooit waar het eindigt. Ik ga steeds meer geloven in een stug vervolg van de LLLLT-rally die de aandelenmarkt nu eenmaal kenmerkt. Dus dit jaar naar de 410, dan 440, dan 480, dan 550 et cetera. Blijf je dan gewoon long zitten zonder je druk te maken dan kun je heel veel geld verdienen.
Zo'n opmars is in principe 'normaal' op de beurs. In ieder geval tot nu toe.

Hoe minder aandelen in je pakketje, hoe groter je kans op een hoog winstpercentage overigens. Dat geldt ook voor je verliespercentage.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:51:27 #22
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92512918
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ook zoiets. Eigenlijk moet je hier al tevreden mee zijn op een heel jaar. Maar je weet nooit waar het eindigt. Ik ga steeds meer geloven in een stug vervolg van de LLLLT-rally die de aandelenmarkt nu eenmaal kenmerkt. Dus dit jaar naar de 410, dan 440, dan 480, dan 550 et cetera. Blijf je dan gewoon long zitten zonder je druk te maken dan kun je heel veel geld verdienen.

Hoe minder aandelen in je pakketje, hoe groter je kans op een hoog winstpercentage overigens. Dat geldt ook voor je verliespercentage.
Ik zit altijd maar in 1 aandeel omdat ik maar met weinig geld doe. Wel altijd een stijgende overigens :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:55:25 #23
66186 foetre
pi_92513081
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik blijf voorlopig ook nog zitten.Ik denk dat AMG het meeste potentieel heeft.
Zit er bij Amg al in vanaf ongeveer 4.30 euro
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:57:06 #24
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92513141
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:55 schreef foetre het volgende:

[..]

Ik blijf voorlopig ook nog zitten.Ik denk dat AMG het meeste potentieel heeft.
Zit er bij Amg al in rond 4.30 euro
AMG gaat echt supergoed. Tijdje terug wou ik die ook kopen maar dan denk je steeds van nu zal die wel aan de top zitten en nu is er al weer 10% bij sindsdien.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:59:09 #25
66186 foetre
pi_92513227
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:57 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

AMG gaat echt supergoed. Tijdje terug wou ik die ook kopen maar dan denk je steeds van nu zal die wel aan de top zitten en nu is er al weer 10% bij sindsdien.
Er lijkt idd geen einde aan te komen.Heb vorige week nog bijgekocht bij 11.60 en staat nu alweer op 13.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:23:53 #26
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92514319
Sinds 1 januari:
Koper +15%
ArcelorMittal -1,29% + 2 aperams en ¤24 aan fracties.
Goldman Sachs 0%
Petrobas - 1%

en dan geschreven puts op Arcelormittal & Aegon die goed lopen. Maar 't geld van de geschreven put MT alweer verkloot aan een mislukte TS vandaag.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:27:15 #27
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92514525
Nou proficiat als je dit jaar bent ingegaan met AMG en DL. Dat zijn zo'n beetje de twee best presterende aandelen.

quote:
Petrobas - 1%
Daar heb ik ook wel eens ingezeten. Beetje onrustig aandeel.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_92514709
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:43 schreef LXIV het volgende:
Er lijkt maar geen einde te komen aan de stijging van ING.

Nu zit ik wel een beetje in dubio. Aanstaande vrijdag de cijfers. Die moeten wel héél goed zijn willen ze niet teleurstellen na een koersstijging van 50% in een half jaar. Zou er nog een claim afgekondigd kunnen worden of niet? In principe moet verkoop van de verzekeringstak toch genoeg opbrengen.

De kans op een dip is dus best aanwezig, aanstaande vrijdag. Ik vraag me ook af wat er wel niet moet gebeuren om ING nógmaals te laten knallen op de cijfers.

Anderzijds wil ik niet het sukkeltje zijn dat zijn aandelen halverwege de ralley verkoopt. En fundamenteel wordt het allemaal veel beter, in Spanje en andere gebieden waar ING exposure heeft. Gezien het eigen vermogen (voor zover dat tegenwoordig nog iets zegt) is ING toch nog niet te duur. En de aanhouder (holder) wint natuurlijk.

Kan houden, verkopen, een korte put eronder leggen. Dat zijn zo'n beetje de opties. Helemaal draaien vind ik te dol.
Hoe kom je op aanstaande vrijdag uit? De cijfers worden toch echt pas 16-02-2010 bekend gemaakt.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:32:16 #29
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92514787
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:27 schreef JimmyJames het volgende:
Daar heb ik ook wel eens ingezeten. Beetje onrustig aandeel.
Ja destijds moeten kiezen tussen Petrobas en RDS .. mijn beginners geluk begint een beetje op te raken geloof ik.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:34:42 #30
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92514916
Ook waardeloos, bij Q3 waren de vooruitzichten van Arcelor negatief. Sterke daling prod.capa en een gelijkblijvende vraag. De grondstofprijzen waren onmogelijk door te berekenen e.d.

En nu zijn we 3 maand verder en heeft Lakshmi Mittal, die altijd voorzichtig is, opeens geweldige vooruitzichten voor de staalsector :|
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:35:40 #31
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92514966
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:32 schreef Sokz het volgende:

Ja destijds moeten kiezen tussen Petrobas en RDS .. mijn beginners geluk begint een beetje op te raken geloof ik.
Ach op de KT zegt het niet zo veel. Wat waren de overwegingen?
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:44:20 #32
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92515347
Überhaupt in de olies omdat ik uitga van een stijgende olieprijs.
En PBR boven RDS omdat ze beter presteerden in 2009 / Q123 2010 en op de een of andere manier lijkt het me voor olie gerelateerde bedrijven wel handig als het thuisland (brazil) een groot belang heeft in het bedrijf ivm contracten e.d.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:55:54 #33
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92515941
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 19:32 schreef Sokz het volgende:

[..]

RDS laatste gedeelte van vorig jaar gehad toen ging die ook nog wel hard. Kijk vaak ook wel naar dividend.
pi_92516366
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:44 schreef Sokz het volgende:
Überhaupt in de olies omdat ik uitga van een stijgende olieprijs.
Een hoge olieprijs betekent niet automatisch dat Shell daar 1:1 van profiteert aangezien RDS hoofdzakelijk actief is in de raffinage (waarbij ze nog steeds het overgrote deel aan olie inkopen en er met een marge doorverkopen). Voor een deel zit er wel eigen winning in maar wat mij betreft niet doorslaggevend genoeg om te denken dat ze daar extreem van profiteren. Daarnaast zit er wel het een en ander ingeprijsd in de verwachtingen van een hoge olieprijs. En in de raffinage sector draait het vooral om marges dus ik vermoed dat een stabiele prijs het meest gunstige is en dergelijke bedrijven flink wat afhedgen. Petrobas hetzelfde verhaal vermoed ik zo.

Ik zou liever in Fugro zitten om te profiteren van stijgende olieprijzen. Alhoewel, ze hebben sinds een week hun ATH geraakt. :o
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:09:52 #35
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92516704
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:55 schreef AQuila360 het volgende:

RDS laatste gedeelte van vorig jaar gehad toen ging die ook nog wel hard. Kijk vaak ook wel naar dividend.
Dividend heb ik totaal niks mee, veel liever dat ze het investeren o.i.d. .. Misschien "Later' als ik netzoveel centjes als SeLang heb dat ik wat meer in die huisvader companys ga zitten.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:03 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Een hoge olieprijs betekent niet automatisch dat Shell daar 1:1 van profiteert aangezien RDS hoofdzakelijk actief is in de raffinage (waarbij ze nog steeds het overgrote deel aan olie inkopen en er met een marge doorverkopen). Voor een deel zit er wel eigen winning in maar wat mij betreft niet doorslaggevend genoeg om te denken dat ze daar extreem van profiteren. Daarnaast zit er wel het een en ander ingeprijsd in de verwachtingen van een hoge olieprijs. En in de raffinage sector draait het vooral om marges dus ik vermoed dat een stabiele prijs het meest gunstige is en dergelijke bedrijven flink wat afhedgen. Petrobas hetzelfde verhaal vermoed ik zo.

Ik zou liever in Fugro zitten om te profiteren van stijgende olieprijzen. Alhoewel, ze hebben sinds een week hun ATH geraakt. :o
Fugro ooit overwogen toen ze rond de 30 stonden .. had ik maar altijd cash op handen. :P En Petrobas heeft dus veel hogere marges dan bijvoorbeeld een RDS.
En stijgende olieprijzen is wel iets wat ik meeneem onder het mom van spreiding & olies. Met een verwachte drop van de olieprijs ga ik geen olies kopen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:15:28 #36
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92517001
Iemand hier de jackpot?
http://www.google.com/finance?q=PINK:GWAY

1 cent naar 2,65 pff
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:21:01 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92517345
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:30 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Hoe kom je op aanstaande vrijdag uit? De cijfers worden toch echt pas 16-02-2010 bekend gemaakt.
Verhip, je hebt gelijk!
Had as vrijdag in m'n kop zitten. Nog even nadenken dan.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:22:18 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92517430
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:15 schreef Sokz het volgende:
Iemand hier de jackpot?

1 cent naar 2,65 pff
quote:
2.26
+2.25 (22,500.00%)
Het is echt waar!
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:23:56 #39
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92517539
Oh inmiddels alweer met 4000% gedaalt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:25:21 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92517630
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:23 schreef Sokz het volgende:
Oh inmiddels alweer met 4000% gedaalt.
Nee, maar met 20%
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:30:21 #41
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92517894
* Alweer 4000% minder hard gestegen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:31:56 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92517984
Ik zei tegen mijn vriendin: "Kijk, een aandeel met 22.000% gestegen".
"Hebben wij die ook?" was haar reactie.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:33:00 #43
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92518055
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 20:15 schreef Sokz het volgende:
Iemand hier de jackpot?

1 cent naar 2,65 pff
Jezus.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:36:08 #44
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92518242
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:31 schreef LXIV het volgende:
Ik zei tegen mijn vriendin: "Kijk, een aandeel met 22.000% gestegen".
"Hebben wij die ook?" was haar reactie.
haha vrouwen .. :P
pi_92519611
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:43 schreef LXIV het volgende:
Anderzijds wil ik niet het sukkeltje zijn dat zijn aandelen halverwege de ralley verkoopt..
Beter het sukkeltje dan de dwaas die te lang aandelen in de porto heeft. Ik zou het dus verkopen of een korte put gebruiken. Als jij niet meer weet waar de stijging vandaan komt is het gokwerk. En gemiddeld genomen haalt iemand daar niet een goed rendement op.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:03:40 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92519811
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Beter het sukkeltje dan de dwaas die te lang aandelen in de porto heeft. Ik zou het dus verkopen of een korte put gebruiken. Als jij niet meer weet waar de stijging vandaan komt is het gokwerk. En gemiddeld genomen haalt iemand daar niet een goed rendement op.
Maar dan zou ik zeggen: ik weet niet waar die stijging vandaan komt, de gemiddelde particulier weet het ook niet, er zijn dus mensen die wél iets weten en de huidige prijs nog goedkoop vinden.

Ik zit er wel over te denken om het tijdens de jaarcijfers te dekken met een korte put. Alleen dan zit je weet met het dilemma: welke serie koop ik? In principe is dan een kortlopende put die redelijk out the money is het beste. Voor 15 cent per stuk ofzo. Maar dan nekken de transactiekosten me weer. (2x3 cent is 33% transactiekosten)

Zit je nog long in goud?
The End Times are wild
pi_92520096
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De stijgingen spreken eigenlijk toch voor zich. De laatste paar weken is er geen slecht (beurs) nieuws de wereld in gebracht, dit in combinatie met veel positieve jaarcijfers resulteert voor de belegger in een zekere tijd (positief sentiment) waardoor de DJ stijgt welke de rest weer met zich meetrekt.

Zo denk ik er iig over.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:11:23 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520228
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:08 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

De stijgingen spreken eigenlijk toch voor zich. De laatste paar weken is er geen slecht (beurs) nieuws de wereld in gebracht, dit in combinatie met veel positieve jaarcijfers resulteert tot een stijgende DJ die de rest met zich meetrekt.
De stijging van ING staat echter niet in verhouding tot de stijging van de rest van de markt. Hebben ze misschien hun verzekeringstak verkocht voor een mooie prijs? Is er een uitspraak van de EU aangaande de vermeende staatssteun? Komt er een claim-emissie?
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:14:35 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520415

Kijk, als ik dit zie dan denk ik: niet bang zijn voor een koers van 12 euro oid. Maar je moet ook reeel zijn. Veel werkelijke waarde is teniet gegaan tijdens de crisis. Dat komt nooit meer terug. Ook is de wereld anders geworden en zijn er minder mogelijkheden om veel te verdienen.

In een totale rustige markt, zonder enig verder risico van defaults e.d., wat zou ING dan nu nog waard zijn? 12 pa? 16pa? Ergens rond die koers denk ik. Daar zitten we niet zo ver meer vanaf.
The End Times are wild
pi_92520447
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dan zou ik zeggen: ik weet niet waar die stijging vandaan komt, de gemiddelde particulier weet het ook niet, er zijn dus mensen die wél iets weten en de huidige prijs nog goedkoop vinden.

Ik zit er wel over te denken om het tijdens de jaarcijfers te dekken met een korte put. Alleen dan zit je weet met het dilemma: welke serie koop ik? In principe is dan een kortlopende put die redelijk out the money is het beste. Voor 15 cent per stuk ofzo. Maar dan nekken de transactiekosten me weer. (2x3 cent is 33% transactiekosten)

Nee uiteraard. Maar je kunt altijd wel een beetje een realistische kijk hebben op zoiets. Als het aandeel enorm omhoog gaat voordat cijfers uitkomen is de verwachting uiteraard ook hoog. Valt die verwachting tegen zal de afstraffing ook in die mate zijn.

Je kunt het aandeel ook gewoon aanhouden. Het aandeel zal heus niet meer dan -5% dalen. In het ergste geval krijg je zoiets als met philips, een 'keurige' afstraffing na de tegenvallende cijfers. Probleem met opties met financials is dat financials altijd zo'n hoge volatiliteit hebben. That blows.

quote:
Zit je nog long in goud?
Nog long in goud & zilver. Met zilver bijna al mijn verlies weg gewerkt. Goud heeft nog eventjes te gaan. Zoiets heet mazzel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:16:20 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520508
Veel succes met je goud. Wat doe je bij break-even? Uitstappen of blijven?
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:18:24 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520627
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee uiteraard. Maar je kunt altijd wel een beetje een realistische kijk hebben op zoiets. Als het aandeel enorm omhoog gaat voordat cijfers uitkomen is de verwachting uiteraard ook hoog. Valt die verwachting tegen zal de afstraffing ook in die mate zijn.

Je kunt het aandeel ook gewoon aanhouden. Het aandeel zal heus niet meer dan -5% dalen. In het ergste geval krijg je zoiets als met philips, een 'keurige' afstraffing na de tegenvallende cijfers. Probleem met opties met financials is dat financials altijd zo'n hoge volatiliteit hebben. That blows.

5% maakt me niet uit, dat hoort erbij. Met name een claim zou ik zuur vinden. Met al die stijging is ING weer zo'n 33% van mijn porto gaan uitmaken. Dat is veel.
The End Times are wild
pi_92520703
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:08 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

De stijgingen spreken eigenlijk toch voor zich. De laatste paar weken is er geen slecht (beurs) nieuws de wereld in gebracht, dit in combinatie met veel positieve jaarcijfers resulteert voor de belegger in een zekere tijd (positief sentiment) waardoor de DJ stijgt welke de rest weer met zich meetrekt.

Zo denk ik er iig over.
Waarom spreekt dit voor zich? Wat is er dan exact zo goed gegaan de afgelopen tijd?

En een positief cijfer wil niet zeggen dat het bedrijf goed loopt. Integendeel, als ik de cijfers zie van bedrijven zou ik zelfs meer bearish worden voor de toekomst.
pi_92520867
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:16 schreef LXIV het volgende:
Veel succes met je goud. Wat doe je bij break-even? Uitstappen of blijven?
Wat adviseer je? Ik heb echt geen idee. Ben geneigd zilver te behouden. Ik ben al lang blij dat ik mijn 25% return bijna terug heb. Daar ging ik niet al meer van uit. Ik stond slechts op een 2% van mijn stoploss, en dan zou het voorgoed verkocht zijn.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:25:00 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92520998
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat adviseer je? Ik heb echt geen idee. Ben geneigd zilver te behouden. Ik ben al lang blij dat ik mijn 25% return bijna terug heb. Daar ging ik niet al meer van uit. Ik stond slechts op een 2% van mijn stoploss, en dan zou het voorgoed verkocht zijn.
Hier kan ik niet op adviseren. Persoonlijk ben ik niet bullish op goud en fundamenteel sowieso al geen goudfan. Op de LT is het allemaal koffiedik-kijken natuurlijk.
Eigenlijk zou die random prijs waarop jij bent ingestapt niet uit mogen maken voor je beslissing. Rationeel gezien dan.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:26:23 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92521053
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom spreekt dit voor zich? Wat is er dan exact zo goed gegaan de afgelopen tijd?

En een positief cijfer wil niet zeggen dat het bedrijf goed loopt. Integendeel, als ik de cijfers zie van bedrijven zou ik zelfs meer bearish worden voor de toekomst.
Wat er goed gaat is dat steeds meer mensen geloven dat we de laatste fases van de credietcrisis af aan het sluiten zijn. Back to normal en gewoon weer een LT-uptrend van 10% per jaar.
The End Times are wild
pi_92521202
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hier kan ik niet op adviseren. Persoonlijk ben ik niet bullish op goud en fundamenteel sowieso al geen goudfan. Op de LT is het allemaal koffiedik-kijken natuurlijk.
Eigenlijk zou die random prijs waarop jij bent ingestapt niet uit mogen maken voor je beslissing. Rationeel gezien dan.
En daarom is de kans groot dat als het terug op breakeven staat, ik het de prullenbak inflikker. Zilver heb ik nog wel enig vertrouwen in, maar ook daar zal ik een gedeelte verkopen om mijn percentage te verkleinen, omdat ik dezelfde fout niet nog een keer wil maken. Sta ik in ieder geval break even en heb ik tijd om verder aan mijn andere strategie te werken.
pi_92521309
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat er goed gaat is dat steeds meer mensen geloven dat we de laatste fases van de credietcrisis af aan het sluiten zijn. Back to normal en gewoon weer een LT-uptrend van 10% per jaar.
Het probleem is dat je dat ook alleen kunt interpreteren als een negatief iets. Tot dusverre is er nog steeds geen recovery in het aantal banen. Vergelijk dat eens met de internet crisis. Daar ging werkloosheid relatief snel weer naar beneden en groeide het aantal banen weer. Dat(!) vertrouwen mis ik.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:41:28 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92521833
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het probleem is dat je dat ook alleen kunt interpreteren als een negatief iets. Tot dusverre is er nog steeds geen recovery in het aantal banen. Vergelijk dat eens met de internet crisis. Daar ging werkloosheid relatief snel weer naar beneden en groeide het aantal banen weer. Dat(!) vertrouwen mis ik.
Nou, met de schuldencrisis gaat het de goede kant op, kijk maar naar de rente's van de PIIGS. En pas las ik nog dat er weer krapte op de arbeidsmarkt ontstaat (in Nederland). De Duitse motor draait sowieso wel lekker. Veel bedrijven melden record-winsten en ondanks dat houden de centrale banken hun rentes lekker laag. Wat wil je nog meer als belegger?
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:47:53 #60
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92522234
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, met de schuldencrisis gaat het de goede kant op, kijk maar naar de rente's van de PIIGS. En pas las ik nog dat er weer krapte op de arbeidsmarkt ontstaat (in Nederland).
Niet alleen in NL. Ook in Duitsland, België en Frankrijk, in elk geval onder hoger opgeleiden.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_92522435
De rentes van de PIGS zien er nog redelijk uit dankzij recordaankopen van de ECB. Wederom dus een vertekend beeld en met geld dat wij uiteindelijk moeten ophoesten, immers geen gratis lunch.

Vwb het "beter worden"..ik snap echt niet dat je dat kunt zeggen. Wat gaat er dan beter?
De VS heeft 14 biljoen dollar schuld, en het neemt met 150 miljard netto per maand toe. Staten die failliet dreigen te raken, pensioenen op de tocht, werkeloosheidscijfers van 9%+ en de banen die ze creeeren zijn die bij McDonalds.

In Europa heeft Spanje 20% werkeloosheid, om maar eens een cijfer te noemen dat relevant is voor ING.

Ik probeer wanhopig om dat beter worden te zien, maar dat lukt me met de beste wil van de wereld niet.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:56:12 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92522683
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:51 schreef Blandigan het volgende:
De rentes van de PIGS zien er nog redelijk uit dankzij recordaankopen van de ECB. Wederom dus een vertekend beeld en met geld dat wij uiteindelijk moeten ophoesten, immers geen gratis lunch.

Vwb het "beter worden"..ik snap echt niet dat je dat kunt zeggen. Wat gaat er dan beter?
De VS heeft 14 biljoen dollar schuld, en het neemt met 150 miljard netto per maand toe. Staten die failliet dreigen te raken, pensioenen op de tocht, werkeloosheidscijfers van 9%+ en de banen die ze creeeren zijn die bij McDonalds.

In Europa heeft Spanje 20% werkeloosheid, om maar eens een cijfer te noemen dat relevant is voor ING.

Ik probeer wanhopig om dat beter worden te zien, maar dat lukt me met de beste wil van de wereld niet.
Ik kijk vooral naar Europa. De VS maakt me niet zoveel uit, al snap ik de onderlinge relatie natuurlijk wel. Misschien is de VS helemaal niet relevant meer over 20 jaar, maar is China dat.
Ja, Spanje heeft een hoge werkeloosheid. Maar gaat niet zozeer om het absolute punt waarop we nu zitten maar welke kant we opbewegen. En mi is dat van de recessie vandaan.
Praat maar eens met willekeurige bedrijven. Die hebben het 2 jr terug allemaal heel rustig gehad, en nu is er weer volop werk.
Mijn idee is dat we de crisis aan het afronden zijn. Het gaat er niet om hoe laag we staan, maar welke richting we opgaan.
The End Times are wild
pi_92522762
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

De stijging van ING staat echter niet in verhouding tot de stijging van de rest van de markt. Hebben ze misschien hun verzekeringstak verkocht voor een mooie prijs? Is er een uitspraak van de EU aangaande de vermeende staatssteun? Komt er een claim-emissie?
Dat staat ING misschien niet, maar ING is wel een financial die erg sterk reageert op een daling/stijging van de DJ, en ook de DJ blijft maar door stijgen. Daarnaast zijn de laatste kwartaalcijfers beter dan verwacht geweest, wat een run tot deze cijfers logisch maakt, niemand wil de boot missen want ING komt toch wel weer met uitstekende cijfers naar voren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat, (veel) grote bedrijven maken weer winst plus er is de laatste tijd (op het midden-oosten na) weinig slecht nieuws wat een effect op de beurs kan hebben de wereld in gebracht. Dat resulteert gewoon in een positief sentiment, en de belegger wil natuurlijk de boot/run niet missen die nu gaande is.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:57:27 #64
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92522764
We zijn de ene aan het afronden door de volgende te creeëren ..
pi_92522958
Als ik zo jullie reacties lees snap ik in ieder geval wie die aandelen nog koopt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:01:44 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92523018
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:57 schreef Sokz het volgende:
We zijn de ene aan het afronden door de volgende te creeëren ..
Die komt misschien pas over 5 jaar weer. Ondertussen kan de AEX de 600 wel weer aantikken.
Af en toe zo'n vette crash is gewoon perfect om meer rendement dan de AEX te maken. Gewoon vanaf de bodem 50% leverage en naar beneden hooguit 100% long.
Verlies je iedere crash maar de helft tot 75% van je vermogen en ga je vijf keer over de kop in het herstel.

Zo wordt het spel nu eenmaal gespeeld. Als je zekerheid wil en een vast rendement dan moet je een boekje bij de Rabobank nemen. Van max 100K. Alleen is dat rendement dan onvoldoende om de inflatie+vermogensbelasting te compenseren.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:02:40 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92523074
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:00 schreef Blandigan het volgende:
Als ik zo jullie reacties lees snap ik in ieder geval wie die aandelen nog koopt.
Ik heb dit jaar nog niks gekocht.
Hopelijk houden we een vrij hoog niveau aan tot maart, dan verlopen een aantal puts. Op die manier breng ik mijn leverage heel langzaam terug naar 100%. Mijn langst lopende put is december 2014.
The End Times are wild
pi_92523346
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar nog niks gekocht.
Hopelijk houden we een vrij hoog niveau aan tot maart, dan verlopen een aantal puts. Op die manier breng ik mijn leverage heel langzaam terug naar 100%. Mijn langst lopende put is december 2014.
Kijk, ik heb bewondering voor jouw lef. Want zo noem ik het maar, om nu nog zo dik in aandelen te zitten.

Ik had een crash voorspeld in januari en die is niet gekomen. Er valt dan ook niet op te boksen tegen centrale bankiers die elk vuiltje wegkopen. Zonder dat gratis geld zag het er beroerd uit. En dan kun je dus zeggen, goed dat je niet in aandelen bent gestapt want de analyse is juist, het systeem is rot.
Maar dat is wijsheid waar je niets aan hebt want de beurskoersen stijgen elke dag verder. En je hebt gelijk, het kan zo maar doorstijgen tot 600. Goed nieuws, slecht nieuws, het lijkt allemaal niet uit te maken.
pi_92523536
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:07 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Kijk, ik heb bewondering voor jouw lef. Want zo noem ik het maar, om nu nog zo dik in aandelen te zitten.

Ik had een crash voorspeld in januari en die is niet gekomen. Er valt dan ook niet op te boksen tegen centrale bankiers die elk vuiltje wegkopen. Zonder dat gratis geld zag het er beroerd uit. En dan kun je dus zeggen, goed dat je niet in aandelen bent gestapt want de analyse is juist, het systeem is rot.
Maar dat is wijsheid waar je niets aan hebt want de beurskoersen stijgen elke dag verder. En je hebt gelijk, het kan zo maar doorstijgen tot 600. Goed nieuws, slecht nieuws, het lijkt allemaal niet uit te maken.
Slecht nieuws heeft echt wel een effect, alleen dat effect lijkt nu tijdelijk te zijn, beleggers lijken het weer te vergeten. En gelukkig is dat ook zo, want wat heeft de wereld economie nu aan een dalende beurs.
BlaBlaBla
pi_92523663
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:11 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Slecht nieuws heeft echt wel een effect, alleen dat effect lijkt nu tijdelijk te zijn, beleggers lijken het weer te vergeten. En gelukkig is dat ook zo, want wat heeft de wereld economie nu aan een dalende beurs.
Ik hoef niet perse een dalende beurs maar ik denk dat de problemen nog steeds niet zijn opgelost. En dat is het verschil in benadering. Als we zouden crashen komen in mij ogen de koersen weer wat meer in de buurt van mijn realiteit.

Neem nu bijvoorbeeld eens ING.
De koers begin 2009, en nu 2011. Wat is er nu beter aan ING dan in 2009 waardoor die koersstijging van 3.5 naar 9 Euro wordt verklaard?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:14:43 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92523756
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:07 schreef Blandigan het volgende:

[..]

De markt heeft altijd gelijk, zeggen ze.

Het is niet zo dat ik onnodig risico wil nemen of dat ik wil bluffen met hoge percentages. Mijn 'strategie' is gewoon dat ik over heeele lange tijd zo long mogelijk zit. Daar zitten ralleys tussen (zoals nu), downtrends, crashes, noem maar op. Nu heb ik even geluk, straks weer vette pech. Zo gaat dat. Heeft niet zoveel met lef of wijsheid of kennis of zelfs maar geluk te maken.
Het is gewoon heel lang long zitten met wat leverage. En net iedere dag die 0,02% pakken die de beurs over hele lange termijn gemiddeld geeft. That's all!

(Al ben ik natuurlijk wel blij als ik veel 'verdien'. Maar ik besef me ook dat alles wat ik nu op aandeel X verdien, ik zo weer kwijt ben als de beurs daalt. Uiteindelijk gaat het me om die 0,02%. Die 1/22-ste cent per aandeel iedere dag. Dát is mijn werkelijke winst. De rest is ruis.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:16:23 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92523856
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ik hoef niet perse een dalende beurs maar ik denk dat de problemen nog steeds niet zijn opgelost. En dat is het verschil in benadering. Als we zouden crashen komen in mij ogen de koersen weer wat meer in de buurt van mijn realiteit.

De koers begin 2009, en nu 2011. Wat is er nu beter aan ING dan in 2009 waardoor die koersstijging van 3.5 naar 9 Euro wordt verklaard?
De algemene toestand is veel beter. Bijna niemand gelooft nog dat het systeem instort.
Verder heeft ING laten zien (dmv cijfers afgelopen jaren) dat ze de boel weer onder controle krijgen). Ook zijn de indexen gestegen en daarmee het eigen vermogen van ING.
The End Times are wild
pi_92523870
Ik pak mijn winst ook, maar op een heel andere markt waar ik een veel beter gevoel over heb.
beter in de zin dat ik geloof in het produkt waar ik long op zit (zilver).
pi_92523973
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

De algemene toestand is veel beter. Bijna niemand gelooft nog dat het systeem instort.
Verder heeft ING laten zien (dmv cijfers afgelopen jaren) dat ze de boel weer onder controle krijgen). Ook zijn de indexen gestegen en daarmee het eigen vermogen van ING.
Daar staat tegenover dat ze fors meer moesten afschrijven op de pensioentak in de states, dat hun 20% alt-a nu echt naar 0 gaat, en dat ze waarschijnlijk flink moeten afschrijven op MBS in Spanje. Van die paar extra spaarders in Nederland moeten ze het ook al niet hebben.. Dus...
pi_92524157
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Er heeft een reorganisatie plaatsgevonden, waardoor ING weer winst maakt en dat ook heeft blijven maken. Daarnaast is ING een financial waardoor het erg afhankelijk is van de DJ. Maw. ING maakt winst + een stijgende DJ = 9 euro.

Daarnaast ben ik het wel met je eens dat de problemen niet zijn opgelost, maar er is wel wat aan gedaan, en er wordt ook nog steeds aan gewerkt en dat lijkt op dit moment voldoende te zijn.
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:24:24 #76
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92524347
Dat aandeel dat nu ineens 20.000% omhoog is gegaan komt dat bij dat soort aandelen vaker voor?

En dan bedoel ik niet 20.000 maar dat die 1 cents dingen toch wel ineens een sprong kunnen maken?
pi_92524394
Ben ik te cynisch als ik zeg dat ING winst maakt omdat ze tegen 0-tarief lenen van de staat en voor 4% weer wegzetten bij ons? :)

Afijn, ik snap de beurskoersen momenteel niet en zaken die ik niet snap, daar blijf ik van weg.
pi_92524585
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:24 schreef AQuila360 het volgende:
Dat aandeel dat nu ineens 20.000% omhoog is gegaan komt dat bij dat soort aandelen vaker voor?

En dan bedoel ik niet 20.000 maar dat die 1 cents dingen toch wel ineens een sprong kunnen maken?
Je kunt wel flinke scores boeken met small caps.

Ik heb eens een tijdje deze club gevolgd:
http://www.wallstreetgrand.com/index.php
Hun taktiek is dat ze een smallcap de hemel in prijzen, een soort Business Class effect.
Het werkt wel, ze halen geregeld 300% scores in een jaar.
De missers, daar hoor je uiteraard niet over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blandigan op 09-02-2011 09:16:53 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:28:31 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92524608
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:25 schreef Blandigan het volgende:
Ben ik te cynisch als ik zeg dat ING winst maakt omdat ze tegen 0-tarief lenen van de staat en voor 4% weer wegzetten bij ons? :)

Afijn, ik snap de beurskoersen momenteel niet en zaken die ik niet snap, daar blijf ik van weg.
Ze lenen niet tegen nul procent en niet alleen bij de ECB hoor!
Maar wat maakt het verder uit als er maar geld binnenkomt! Dat verschil in rente is natuurlijk wel een forse cashflow richting ING.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:33:04 #80
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92524887
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:24 schreef AQuila360 het volgende:

Op PINK / OTC komen wel vaker zulke sprongen voor (alhoewel deze wel heel extreem is) maar dat is echt waardeloze en een nog groter casino.

Ik zit ook 40% cash en 30% in ArcelorMittal .. wil daar eigenlijk vanaf en kom inmiddels met die Aperams erbij op break-even ..
Nu is er dus een dilemma met 't feit dat de mittals totaal niet met mijn tactiek/strategie overeenkomt (komen nog uit 't tijdperk van: 'oh dat ziet er wel mooi uit") maar anderzijds zie ik nog geen interessantere investeringen en ik krijg daar qua dividend net zoveel als een spaarboekje (2,5%)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:34:49 #81
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92524996
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze lenen niet tegen nul procent en niet alleen bij de ECB hoor!
Maar wat maakt het verder uit als er maar geld binnenkomt! Dat verschil in rente is natuurlijk wel een forse cashflow richting ING.
Waar lenen ze nog meer? Op school (daar zit ik nog op) wordt het zo zwart-wit uitgelegd dat ING daadwerkelijk alleen van de Centrale Bank kan/mag/gaat lenen. En ze lenen toch tegen 1% / de refirente?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:36:40 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92525124
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:34 schreef Sokz het volgende:

[..]

Waar lenen ze nog meer? Op school (daar zit ik nog op) wordt het zo zwart-wit uitgelegd dat ING daadwerkelijk alleen van de Centrale Bank kan/mag/gaat lenen. En ze lenen toch tegen 1% / de refirente?
Wat denk je van alle mensen met een spaarrekening bij ING? En van de obligaties die ze uitgeven?
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:37:45 #83
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92525188
Heeft niemand intresse in Delta Lloyd? van wat ze zeggen kan die toch ook nog wel wat doorstijgen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:38:40 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92525255
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:37 schreef AQuila360 het volgende:
Heeft niemand intresse in Delta Lloyd? van wat ze zeggen kan die toch ook nog wel wat doorstijgen.
Ik ben overweight in verzekeraars en financials. Anders had ik het aandeel denk ik wel gekocht.
The End Times are wild
pi_92525433
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat wil je nog meer als belegger?
Dat de economie in Amerika weer begint te draaien. De AEX en Dow Jones zijn immers vrij hoog gecorreleerd.

Overigens wel een leuke discussie. In welke mate dit soort macro factoren (zoals deficit) invloed hebben op de beurs. Zoals sommigen weten schreef ik mijn scriptie hierover. Ik kreeg alleen wat issues met de supervisor en ben daar vanaf gestapt en sinds vandaag opnieuw begonnen. Sinds ik er normaliter een schooljaar de tijd voor heb, zorgt deze switch van onderwerp dat ik nog maar 9 week de tijd heb. Vandaar dat ik dus niet zo actief zal FOKken.

Ik ga nu een soort gelijk iets doen. Had overigens wel leuke resultaten. Ik zal zo wel even een correlatie plaatje posten.
pi_92525471
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben overweight in verzekeraars en financials. Anders had ik het aandeel denk ik wel gekocht.
Als ik moest kiezen tussen ING en Delta Loyd wist ik het wel.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:43:02 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92525541
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het correleert toch allemaal. Maar DL is zeker aantrekkelijk.
The End Times are wild
pi_92525584
Niemand hier bang dat half Amerika de kerstkopen met de creditcard heeft betaald waarvan ze helemaal niet van plan zijn de rekening te betalen (omdat ze dit niet kunnen)? De consumenten uitgaven stegen harder als de inkomsten, dus er zal wel weer flink op de pof zijn gekocht.
Waarschuwing: Inhoud van deze post kan afwijken van de daadwerkelijke situatie van de user. Mogelijke redenen zijn humor, schaamte en angst voor vervolging.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:44:19 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92525608
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:43 schreef Virgil het volgende:
Niemand hier bang dat half Amerika de kerstkopen met de creditcard heeft betaald waarvan ze helemaal niet van plan zijn de rekening te betalen (omdat ze dit niet kunnen)? De consumenten uitgaven stegen harder als de inkomsten, dus er zal wel weer flink op de pof zijn gekocht.
Yeah. Daar is Amerika groot mee geworden.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:45:45 #90
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92525676
Binckbank heeft ook weer een redelijke winst behaald en ze willen nu de markt opgaan in Italie, waar schijnbaar veel gehandeld wordt in futures(dus veel transactiekosten). Voor de helft van de huidige koers wil ik wel wat aandelen hebben.

Wat is jullie mening over Binckbank?
Bedankt Hans.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:48:31 #91
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92525826
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Had je dan DL gedaan?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:50:28 #92
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92525957
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:45 schreef bascross het volgende:
Wat is jullie mening over Binckbank?
Voor de helft nog niet eerlijk gezegd. Dat is zo'n aandeel dat 't moet hebben van overnamespeculaties.

Die 'founders' hebben trouwens wel een geweldig businessplan. Nu ook weer met die Brand New Day verzekeraar.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:51:25 #93
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526006
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Had je dan DL gedaan?
Lijkt me wel.
Met ING heb je zo ongelovelijk weinig zekerheid. Met in het achterhoofd dat ze nou ook niet meer over de kop zullen gaan kun je 100x beter in een DL zitten.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:53:06 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526122
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Had je dan DL gedaan?
Als ik nu zou instappen dan zou ik minstens 50-50 gedaan hebben. Maar ik mag niet klagen en je kunt niet blijven wisselen.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:53:15 #95
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_92526134
Zo'n Pennystock als je gewoon er 1 of 2 uitpikt en daar een klein bedrag aankoopt en dan gewoon maar zien wat er ooit uitkomt.

Je kunt hooguit je inleg kwijt maar niet meer toch? Dan is dat misschien wel lachen om te doen. Of is het gewoon sowieso niet verstandig
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:53:29 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92526143
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:51 schreef Sokz het volgende:

[..]

Lijkt me wel.
Met ING heb je zo ongelovelijk weinig zekerheid. Met in het achterhoofd dat ze nou ook niet meer over de kop zullen gaan kun je 100x beter in een DL zitten.
Waarom zouden ze niet over de kop kunnen gaan?
The End Times are wild
pi_92526223
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:51 schreef Sokz het volgende:

[..]

Lijkt me wel.
En wat maakt DL nu zoveel beter dan ING?
BlaBlaBla
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:57:15 #98
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526343
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh kunnen ze wel, als de AEX weer op 600+ staat. Over de kop is een koers van ¤18 .. En dat voor een sterk afgeslankte ING.

Maarja ik snap de balansen van financials uberhaupt niet.

Net Change in Cash -10,312.00 48,082.00 -15,016.00 -5,130.00

Hoe kan ING juist in 2008 zo'n enorme cashflow hebben?
pi_92526425
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is meer een kansen vergelijking. Natuurlijk kunnen ze over de kop. Ik acht die kans alleen kleiner dan bij DL.

Al ben ik absoluut geen voorstander van dat soort bedrijven. Verzekeringen verkopen is net zoals gebakken lucht verkopen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:59:53 #100
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92526471
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 22:54 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

En wat maakt DL nu zoveel beter dan ING?
Ondermeer stabiliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')