abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2011 @ 19:00:40 #201
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92469862
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het lijkt me wel een net huis TS. Beetje rare constructie voor dat rolluik bij het bovenraam. (Steekt boven de dakgoot uit?) Maar dat hebben alle huizen in die straat zag ik.

Inderdaad meer en duidelijkere foto's plaatsen en een betere omschrijving. Nog verder zakken zou ik niet doen, dit lijkt me een redelijke prijs. (Mits het een normale buurt is, ik ken de situatie daar niet)
Voor Roosendaalse begrippen een zeer redelijke buurt... "Wij" als huizen van 2 ton kijken uit op villa;s van 6 ton.. :) Verder ook niet te gek veel criminaliteit, zeker niet vergeleken met andere delen van de wijk of andere wijken in Roosendaal...

'Tis dat ik andere plannen had anders hadden we daar voorlopig nooit weggegaan...
Forget the past and you're condemned to relive it
pi_92472669
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:10 schreef xenobinol het volgende: Maar we praten hier over een 13 in een dozijn 'uitgebouwde' rijtjescontainer aan een drukke straatweg, dat is echt niet het 'goud' waar mensen massaal naar aan het graven zijn.
Ik zou het niet zo stellen maar ik denk wel dat mensen vaak liever a) echt nieuwbouw kiezen of b) leuke oude huisjes kiezen. Jaren 70/80 huizen zijn kwalitatief minder dan huidige huizen. Ik bedoel dan pure feiten als plafondhoogte(!), lichtinval, de maten van de deuren, niet standaard een badkamer en een wc, en ga zo maar door. Oude huizen missen die kwaliteit ook vaak maar ze zijn vaak wel gunstiger gelegen, lekker dichtbij het centrum, en zien er gewoon sfeervoller uit.

Maar on-topic. Ik wil als koper weten wat ik met het huis kan. Laten we beginnen bij de woonkamer. Een woonkamer heeft grofweg twee onderdelen: 1) een deel om je te vermaken, dus zithoek en tv en 2) een deel waar je kan eten, dus een tafel met stoelen. Ik zie op geen enkele manier hoe je dat in je woonkamer mooi krijgt.

Een meer fundamenteel probleem vind ik gewoon het lage (schrootjes)plafond. Lage plafonds vind ik verschrikkelijk. Een woonkamer hoort minstens een plafondhoogte van 2.5 meter te hebben. Eigenlijk wil je dat in het hele huis, maar ja, massa's woningen hebben veel te lage plafonds. Ik hoop echt dat dit soort bezuinigingen door deze crisis nooit (MAAR DAN OOK NOOIT) meer worden toegepast.

Dus: zet een eettafel neer, hang een lamp boven de eettafel, en maak een fatsoenlijk zithoek. Het gaat er niet alleen om dat het huis gezelliger aandoet, het gaat erom dat de koper weet wat hij met het huis KAN. Verder mis ik een foto van de wc beneden.

Ook voor de bovenverdieping. Waar is de slaapkamer met het tweepersoonsbed?? Kijk, de andere slaapkamers voor de kinderen zijn leuk als ze een beetje ruim zijn, maar de hoofdslaapkamer, die moet ZEKER ruim zijn. Dus: er moet een tweepersoonsbed makkelijk inpassen met een behoorlijke kast. De kamers op de foto's lijken slechts twee meter breed.

Wat alle andere mensen dus zeggen. Afkleden. Niet alleen om het geheel mooier te maken maar vooral laten zien dat er met gemak een gezin met twee of drie kinderen er zo kan intrekken. En dat zie ik gewoon niet in dit huis.
pi_92472738
Ik zou niet meer zakken met de prijs. Dat is onaantrekkelijk voor de eventuele kopers, omdat ze dan minder HRA winst kunnen maken.

Aangezien je huis ook al 'af' is naar de smaak van de meesten nederlanders, is de drempel ook hoger om een extra lening af te sluiten voor woningverbetering.

De prijs moet verder omhoog, het is gewoon te goedkoop!
pi_92472798
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:03 schreef Mercer het volgende:

[..]

Wat een onzin. :{w Als een huis niet verkoopt kan dat aan veel oorzaken liggen, prijs is daar slechts één mogelijke oorzaak van.
Elk bewoonbaar huis in een redelijke buurt is verkoopbaar voor de juiste prijs. Als je na 18 maanden je huis nog niet verkocht hebt is de prijs gewoon niet marktconform. Ik snap dat PV snapt dat maar snap jij dat ook?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92472899
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:21 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Er zijn nu eenmaal maar heel erg weinig "goede" makelaars. In een opgaande markt kan elke drol met een grote bek een huis verkopen. Maar nu scheidt het kaf zich van het koren.
QFT... vraag is dus.... waar vind je een goede makelaar?
I'll sing you a lullaby.
pi_92472954
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:57 schreef Terrorizer het volgende:
Ik zou niet meer zakken met de prijs. Dat is onaantrekkelijk voor de eventuele kopers, omdat ze dan minder HRA winst kunnen maken.

Aangezien je huis ook al 'af' is naar de smaak van de meesten nederlanders, is de drempel ook hoger om een extra lening af te sluiten voor woningverbetering.

LOL _O-
  maandag 7 februari 2011 @ 20:13:42 #207
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_92473573
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:59 schreef xenobinol het volgende:

Elk bewoonbaar huis in een redelijke buurt is verkoopbaar voor de juiste prijs. Als je na 18 maanden je huis nog niet verkocht hebt is de prijs gewoon niet marktconform. Ik snap dat PV snapt dat maar snap jij dat ook?
Ik blijf dit een lastige discussie vinden. In geval van TS misschien wel, hij heeft nauwelijks kijkers gehad. Ik heb in een kleine 18 maanden liefst 40 kijkers gehad, waarvan een aantal 2x en een zelfs 3x. Die laatste haakte overigens af omdat deze persoon 'vergeten' was bij de bank na te gaan wat hij kon lenen. Dit bleek een ton onder mijn vraagprijs te liggen... :(

Maar goed, met zoveel kijkers zou het goed moeten komen, denk je. De een wil echter meer slaapkamers (dat kon je toch lezen???), de ander vindt het beneden te krap, een derde vindt het te groot, maar dus ook redenen als gebrek aan sfeer of dat men de inrichting of kleur niet mooi vond. Duizendéén redenen, maar niemand die een bod doet dat veel lager is dan vraagprijs of zelfs zegt dat hij/zij het te duur vindt.

Misschien ter illustratie en voor TS. Dit was mijn woonkamer, jarenlang fijn gewoond en in mijn ogen nog steeds geen vervelend ogende ruimte:

Uiteindelijk hebben we de boel gerestyled en is het dit geworden. Het huis is nog niet verkocht (zo ziet het er nu 3 weken uit), maar we hebben tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad. En dat terwijl IK me er nu helemaal niet meer thuis voel...:

Maar goed, alles voor de koper. En als dit is wat de gemiddelde Nederlander aanspreekt, dan richt ik mijn huis zo in...
  maandag 7 februari 2011 @ 20:15:52 #208
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_92473700
Op die PSV huiskamer valt niet zoveel aan te merken.
Maar TS kan beter foto's maken van een leeg getrokken kamer.. Met alle respect vind 't vervelend om te zeggen, maar die bij elkaar geraapte kringloopspullen op die foto's doen mij ook onmiddelijk doorklikken.

Ohja, en die vloer is echt afschuwelijk.
pi_92474570
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:13 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik blijf dit een lastige discussie vinden. In geval van TS misschien wel, hij heeft nauwelijks kijkers gehad. Ik heb in een kleine 18 maanden liefst 40 kijkers gehad, waarvan een aantal 2x en een zelfs 3x. Die laatste haakte overigens af omdat deze persoon 'vergeten' was bij de bank na te gaan wat hij kon lenen. Dit bleek een ton onder mijn vraagprijs te liggen... :(

Maar goed, met zoveel kijkers zou het goed moeten komen, denk je. De een wil echter meer slaapkamers (dat kon je toch lezen???), de ander vindt het beneden te krap, een derde vindt het te groot, maar dus ook redenen als gebrek aan sfeer of dat men de inrichting of kleur niet mooi vond. Duizendéén redenen, maar niemand die een bod doet dat veel lager is dan vraagprijs of zelfs zegt dat hij/zij het te duur vindt.

Misschien ter illustratie en voor TS. Dit was mijn woonkamer, jarenlang fijn gewoond en in mijn ogen nog steeds geen vervelend ogende ruimte:

[ afbeelding ]

Uiteindelijk hebben we de boel gerestyled en is het dit geworden. Het huis is nog niet verkocht (zo ziet het er nu 3 weken uit), maar we hebben tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad. En dat terwijl IK me er nu helemaal niet meer thuis voel...:

[ afbeelding ]

Maar goed, alles voor de koper. En als dit is wat de gemiddelde Nederlander aanspreekt, dan richt ik mijn huis zo in...
Het oogt ruimer :Y en de kleuren zijn minder bepalend zo en dan kunnen klaarblijkelijk meer mensen zich erin vinden.

De eerste foto vind ik ook prima maarja wij hebben dit gekocht..

Daar moet je ook wel even doorheen prikken _O-
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92474859
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk. Ik zie het in Delft ook. Ik heb huizen gekeken van rond de twee ton, een starterswoning in deze omgeving. Ik heb uiteindelijk een leuk huis gevonden (na 17 bezichtigingen) maar ik loer nog steeds op funda. Soms denk ik : dat huis is zo weg want het is gewoon in een keer goed geprijsd.

En die huizen zijn dan ook binnen een half jaar weg. Vergelijk dit:

http://www.funda.nl/koop/(...)-saenredamstraat-37/

met dit huis (met een loods in de tuin, zo lijkt het!)

http://www.funda.nl/koop/delft/huis-47860153-wassenaarstraat-5/

Dat laatste huis is gewoon onverkoopbaar met die prijs. Ver weg van het centrum, geen tuin, en een verschrikkelijke vloer. Ik snap werkelijk niet wat die mensen, of de makelaar denken. Of ze hopen maar dat er een gek langskomt.
  maandag 7 februari 2011 @ 20:42:15 #211
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_92475242
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Aha dan hoor ik zeker bij de gemiddelde Nederlander ;)
Want de "restyling" vind ik heel erg mooi :)
En dan valt de vloer ook weer een heel stuk mee ;) . :@

Zo zie je maar zoveel mensen en zoveel (of gemiddelde :P ) smaken
Rayen 2½ jaar!
pi_92477268
quote:
6s.gif Op maandag 7 februari 2011 00:19 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vergeet de appeltaart niet
FOUT, heb je net die ene klant in je huis
rent hij keihard naar buiten omdat hij appeltaart haat.
pi_92477556
quote:

Ik blijf dit een lastige discussie vinden. In geval van TS misschien wel, hij heeft nauwelijks kijkers gehad. Ik heb in een kleine 18 maanden liefst 40 kijkers gehad, waarvan een aantal 2x en een zelfs 3x.

Niets aan te merken op je woonkamer, zowel voor als na de restyling. Maar misschien is je vraagprijs wel veel te hoog. Tot een paar maanden geleden waren huizenverkopers hier snel beledigt als je zelfs maar een paar tientjes onder de vraagprijs bood :')
Ik denk dat die mensen wel een prijs in hun hoofd hebben, zoiets als een ton onder je vraagprijs... misschien dat de laatste bezoeker wel gehoopt had dat hij de derde keer wel voor de dag kon komen met zijn bod :D
I'll sing you a lullaby.
pi_92477664
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:57 schreef Terrorizer het volgende:

Het is wel een aanpak die ik zie bij huizen die wederom op Funda komen, ze doen gewoon de vraagprijs omhoog, wie weet werkt het :o
I'll sing you a lullaby.
pi_92478397
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:35 schreef skrn het volgende:

Dat laatste huis is gewoon onverkoopbaar met die prijs. Ver weg van het centrum, geen tuin, en een verschrikkelijke vloer. Ik snap werkelijk niet wat die mensen, of de makelaar denken. Of ze hopen maar dat er een gek langskomt.
Mee eens... maar mensen blijven het proberen. Uiteindelijk zal de markt de werkelijke waarde bepalen.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 februari 2011 @ 21:34:24 #216
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92478628
@ Xeno, Asfixia en Terrorizer, hier een mooie link voor jullie.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  maandag 7 februari 2011 @ 21:41:16 #217
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92479095
1) zet foto's op funda
2) maak fatsoenlijke !!!! foto's
  maandag 7 februari 2011 @ 21:41:46 #218
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92479137
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:41 schreef fs180 het volgende:
1) zet foto's op funda
2) maak fatsoenlijke !!!! foto's
Ik zou de volgorde omdraaien ;)
pi_92479399
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:34 schreef Whuzz het volgende:
@ Xeno, Asfixia en Terrorizer, hier een mooie link voor jullie.
:@

[ Bericht 17% gewijzigd door Terrorizer op 07-02-2011 22:10:51 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 03:23:28 #220
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_92488864
je kan wel meubels huren maar wat kost dat dan? Want het moet er ook staan als iemand komt kijken.
Met 2ton zit je op een markt met o.a. starters. Mensen die voor het eerst een huis gaan kopen. En die kunnen dus vaak niet door de dingen heen kijken. Je moet het ze aanreiken op een presenteerblaadje. Ik heb het mijn schoonvader ook al meerdere malen gezegd maar die wil niet luisteren.. Zorg dat de kamers niet helemaal leeg zijn. Laat je potentiele koper zien wat ie ermee kan. Dat betekend niet bomvol zetten maar je weet dat een eenpersoonsbed ongeveer een afmeting heeft van 90 cm bij 2m. Dat maakt het makkelijker.

Mijn vriend kan ook niet door woningen heen kijken die leeg zijn en nog werk nodig hebben. Die vallen bij hem resoluut af. Ik heb genoeg K&W topics bekeken om het potentieel wel te zien ;) maar wij wonen nu wel in een huis waar weinig aan hoefde te gebeuren.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:41:05 #221
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92490620
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 03:23 schreef YskaFredriksson het volgende:
je kan wel meubels huren maar wat kost dat dan? Want het moet er ook staan als iemand komt kijken.
Dat is denk ik veel minder van belang. Als je echt door een huis loopt kun je namelijk de grootte vrij redelijk inschatten. Sterker nog, als je er loopt lijkt het groter als het leeg is.
Op foto's is dat anders. Zonder het referentiekader van meubels is het heel moeilijk om in te schatten of iets groot lijkt. Daarnaast is het op foto's ook vaak "meubelloos = sfeerloos".

Als mensen komen kijken is het voor de makelaar vrij makkelijk om uit te leggen dat de foto's genomen zijn toen er nog gewoond werd, maar dat de meubels inmiddels verhuist zijn.
Maar dan heb je die mensen in elk geval binnen en ben je niet al afgevallen in de "foto fase".

quote:
Mijn vriend kan ook niet door woningen heen kijken die leeg zijn en nog werk nodig hebben. Die vallen bij hem resoluut af. Ik heb genoeg K&W topics bekeken om het potentieel wel te zien ;) maar wij wonen nu wel in een huis waar weinig aan hoefde te gebeuren.
Hehe, weet je hoe dat komt? Omdat jouw vriend wel beseft *wie* er uiteindelijk de lul is als er geklust moet worden :P (grapje natuurlijk... maar wel met een kern van waarheid :P )
Mijn vriendin is net zo. "Ooh dit heeft potentie! Hakken we dit muurtje er even uit, plaatsen we daar het kookeiland, deze vloer slopen we er uit en leggen we vloerverwarming en mooie tegels, hier doen we ff de electra anders.... zooo veel potentie!"

Tja, kun je zeggen dat zij zo goed is in "er door heen kijken", maar ik weet wie er aan de slag mag met de moker, luchthamer en breekijzer om vervolgens de eerst komende 200 weekenden volledig op te offeren aan alles opbouwen. Ik zie mervrouwtje van 1m65 en 49 kilo nog niet met die voorhamer aan de slag gaan...
En aan het eind van de rit hebben "wij" zo geweldig verbouwd... |:(
De meeste mannen kunnen ook prima door een afgeleefd intereur heen kijken, met het verschil dat zij niet alleen het eindresultaat voor zich zien, maar ook het hele traject daar naar toe, iets wat vrouwen vaak voor het gemak even weglaten ;)

Allemaal een beetje overdreven natuurlijk. Ik vind klussen heerlijk hoor en ik doe het met plezier, maar ik heb wel degelijk af en toe mijn vriendin wat moeten temperen. Die keek heel enthausiast overal doorheen, even vergetend dat ik ook nog een baan en een leven heb en gewoon niet de tijd heb om alles zelf te realiseren.
Mijn vriendin help ook echt wel mee met klussen, maar er zijn gewoon een hoop dingen die zij niet kan door gebrek aan kracht of ervaring. Ervaring moet je op doen natuurlijk, maar soms zijn materialen wat te kostbaar om daar nou eens even lekker wat ervaring aan op te doen :P
pi_92490670
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat is denk ik veel minder van belang. Als je echt door een huis loopt kun je namelijk de grootte vrij redelijk inschatten. Sterker nog, als je er loopt lijkt het groter als het leeg is.
Op foto's is dat anders. Zonder het referentiekader van meubels is het heel moeilijk om in te schatten of iets groot lijkt. Daarnaast is het op foto's ook vaak "meubelloos = sfeerloos".

Als mensen komen kijken is het voor de makelaar vrij makkelijk om uit te leggen dat de foto's genomen zijn toen er nog gewoond werd, maar dat de meubels inmiddels verhuist zijn.
Maar dan heb je die mensen in elk geval binnen en ben je niet al afgevallen in de "foto fase".

[..]

Hehe, weet je hoe dat komt? Omdat jouw vriend wel beseft *wie* er uiteindelijk de lul is als er geklust moet worden :P (grapje natuurlijk... maar wel met een kern van waarheid :P )
Mijn vriendin is net zo. "Ooh dit heeft potentie! Hakken we dit muurtje er even uit, plaatsen we daar het kookeiland, deze vloer slopen we er uit en leggen we vloerverwarming en mooie tegels, hier doen we ff de electra anders.... zooo veel potentie!"

Tja, kun je zeggen dat zij zo goed is in "er door heen kijken", maar ik weet wie er aan de slag mag met de moker, luchthamer en breekijzer om vervolgens de eerst komende 200 weekenden volledig op te offeren aan alles opbouwen. Ik zie mervrouwtje van 1m65 en 49 kilo nog niet met die voorhamer aan de slag gaan...
En aan het eind van de rit hebben "wij" zo geweldig verbouwd... |:(
De meeste mannen kunnen ook prima door een afgeleefd intereur heen kijken, met het verschil dat zij niet alleen het eindresultaat voor zich zien, maar ook het hele traject daar naar toe, iets wat vrouwen vaak voor het gemak even weglaten ;)

Allemaal een beetje overdreven natuurlijk. Ik vind klussen heerlijk hoor en ik doe het met plezier, maar ik heb wel degelijk af en toe mijn vriendin wat moeten temperen. Die keek heel enthausiast overal doorheen, even vergetend dat ik ook nog een baan en een leven heb en gewoon niet de tijd heb om alles zelf te realiseren.
Mijn vriendin help ook echt wel mee met klussen, maar er zijn gewoon een hoop dingen die zij niet kan door gebrek aan kracht of ervaring. Ervaring moet je op doen natuurlijk, maar soms zijn materialen wat te kostbaar om daar nou eens even lekker wat ervaring aan op te doen :P

Heel herkenbaar
pi_92490728
Whuzz en Oceanblue, jij zou ook kunnen overwegen om het verbouwen iemand anders te laten doen. ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:58:25 #224
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92490823
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:50 schreef lezzer het volgende:
Whuzz en Oceanblue, jij zou ook kunnen overwegen om het verbouwen iemand anders te laten doen. ;)
Joh! Briljant!! Dat ik daar zelf niet op ben gekoment :|W

;)

Het is altijd een afweging tussen tijd en kosten. Iemand anders inhuren kost echt enórm veel meer dan het zelf doen. Bij een grote verbouwing die je laat doen zijn 60-80% van de kosten het uurloon. Materiaal valt allemaal wel mee.
Als je een "klushuis" koopt (een huis waar je dus "door heen moet kijken" zegmaar) is meestal het idee dat je dat goedkoper koopt en dan zelf gaat klussen. Als je dat allemaal láát doen ben je vaak niet goedkoper (of zelfs duurder) uit dan wanneer je een "kant en klaar" huis koopt en alleen even wat verft.

Ik heb dan ook een aantal grote dingen laten doen hoor. Enerzijds omdat ik (vond dat ik) de expertise miste om het zelf te doen, anderszijds vanwege tijdgebrek. Sommige dingen moeten nu eenmaal af voordat je ergens in gaat wonen.
Maar het gros van de dingen doe ik zelf, simpelweg vanuit kosten oogpunt. :)

Terug ontopic nu... ik vraag me af of TS al contact met de makelaar heeft gehad? Heeft die een blauw oog nu? :P
pi_92490986
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Joh! Briljant!! Dat ik daar zelf niet op ben gekoment :|W

;)

Het is altijd een afweging tussen tijd en kosten. Iemand anders inhuren kost echt enórm veel meer dan het zelf doen.
Dat weet ik heus wel hoor ;)
Maar dat geneuzel over hoe je vrouwtjes er allemaal zo licht over denken en jullie mannen zo zielig zijn kwam een beetje jankhuillie over zeg maar ;)
pi_92491087
eigenlijk kan je het in een zin samenvatten: wie wil er nou in roosendaal wonen joh! god weet dat ik op mijn 18de heel hard maakte dat ik wegkwam daar ;)

en dat babyblauw.... *rilt*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_92491147
voor dat geld kan ik trouwens hier in drenthe of friesland een evengroot maar leuk vrijstaand huisje kopen met een lekkere tuin. voor 2 ton kan je zelfs in delft nog wel slagen in een soortgelijke wijk als de dijken (inclusief soortgelijke verdwaalmogelijkheden :') ). in volgorde:

restylen. kijk hoe dat uitpakt. indien dan nog steeds ellende zit er niks anders op dan te zakken met je prijs. tis niet anders. ik voor mij zou het dus van zn lang zal zn leven niet kopen. zelfs niet als het huis hier in drenthe zou staan. flikker op, moet ik veel te veel aan doen dan. voor dat geld kan ik wel beter scoren.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:28:02 #228
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92491348
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:09 schreef lezzer het volgende:
en jullie mannen zo zielig zijn
Welk deel van "Ik vind klussen heerlijk hoor en ik doe het met plezier" was te moeilijk voor je :?

quote:
kwam een beetje jankhuillie over zeg maar ;)
Termen als jankhuilie komen dan weer een beetje babykindje over zeg maar ;)
pi_92491513
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 03:23 schreef YskaFredriksson het volgende:
Met 2ton zit je op een markt met o.a. starters.
Nou.... ik vind een woning van 2 ton niet bepaald een starterswoning.

quote:
Mensen die voor het eerst een huis gaan kopen. En die kunnen dus vaak niet door de dingen heen kijken. Je moet het ze aanreiken op een presenteerblaadje.
Meen je dat serieus? Het zijn geen kleuters lijkt mij.
I'll sing you a lullaby.
pi_92491569
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:45 schreef Oceanblue het volgende:

[..]

Heel herkenbaar
Second that, hoewel ik geen koopwoning heb word ik regelmatig door wanhopige vrienden uitgenodigd om een 'biertje' te komen drinken :')
I'll sing you a lullaby.
pi_92491591
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:14 schreef simmu het volgende:
eigenlijk kan je het in een zin samenvatten: wie wil er nou in roosendaal wonen joh! god weet dat ik op mijn 18de heel hard maakte dat ik wegkwam daar ;)
_O_
I'll sing you a lullaby.
pi_92492104
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Welk deel van "Ik vind klussen heerlijk hoor en ik doe het met plezier" was te moeilijk voor je :?

Te moeilijk?
Je vind het fijn maar je gaat hier zitten klagen over je vrouw?
pi_92492297
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:59 schreef lezzer het volgende:

Te moeilijk?

Dat doen mannen, vrouwen overigens ook ;)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:16:03 #234
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92492524
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:59 schreef lezzer het volgende:

[..]

Te moeilijk?

Kennelijk is de luchtige ondertoon in mijn verhaal je compleet ontgaan. Geeft niet hoor. Ik klaag niet over mijn vriendin, ik gaf alleen een (gechargeerde) indruk van het verschil hoe mannen en vrouwen soms tegen huizen aankijken. Kennelijk een gevoelige snaar bij jou :D
Om je gerust te stellen: mijn vriendin werkt heel hard mee aan ons huisje wanneer ze de kans heeft. Dat zijn nu eenmaal andere klussen dan ik doe, maar daarom niet minder gewaardeerd :)

Maar toen ze voorstelde om de hele achtermuur er uit te slopen, uit te bouwen en te vervangen voor een volledige schuifpui (ze keek zegmaar létterlijk door het huis heen :P ) heb ik haar toch medegedeeld dat ze dan óf zelf naar de sportschool moest tot ze de moker kon optillen óf een vakman moet inhuren en hem maar in natura betalen ;)
(En voor je weer uit je slof schiet, dat laatste was uiteraard een grapje... snapje? :P )

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:07 schreef xenobinol het volgende:
Dat doen mannen, vrouwen overigens ook ;)
Precies. Ik zeur over mijn vriendin, maar andere vrouwen zeuren ook over mijn vriendin. Stukje jaloezie denk ik dan altijd maar :P ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:18:35 #235
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_92492588
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:35 schreef xenobinol het volgende:
Nou.... ik vind een woning van 2 ton niet bepaald een starterswoning.
Misschien niet in de polders van Noord Groningen waar je voor 2 ton vrijstaand koopt met 5000m2, maar in de rest van het land wordt 2 ton onder starter gerekend. Je weet vast dat de NHG garantie t/m 312.500 loopt (met max. 350.000 hypotheek), voor dat geld heb je - afhankelijk van lokatie - een wat grotere rijwoning, hoekhuis of kleine tweekapper. Alles wat kleiner/goedkoper is, zal dus al snel een starterswoning zijn. En ja, daar moet je inderdaad in veel gevallen met z'n tweeën voor werken.

De tijd dat moeder thuis zat en vader op basis van zijn 1.5x modaal een landhuis kon kopen ligt helaas ver achter ons...

quote:
Meen je dat serieus? Het zijn geen kleuters lijkt mij.
Hoeveel ervaring heeft de gemiddelde begin twintiger met het kopen van een huis, of het uitgeven van tonnen? Dat is behoorlijk overweldigend. Je weet niet waar je op moet letten, marktconform is een term die vooral door makelaars gehanteerd wordt etc. Ik weet wel dat ik na de aankoop van mijn eerste woning stukken kritischer ben geworden voor volgende woningen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:19:20 #236
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92492607
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:14 schreef Mercer het volgende:

[..]

Je kan lachen, maar ik heb wel gelijk. En onderbouwen kan je de boel verder ook al niet, dus verder ook geen behoefte om met je in discussie te gaan. Beter gewoon ontopic blijven, zodat het topic niet helemaal verziekt wordt. ^O^
Er is echt iets interessants aan de gang in dit topic. Het zakken in prijs is schijnbaar een mystiek en onbegrijpbaar proces in de markt, maar vage oplossingen zonder duidelijk meetbaar effect zijn heilig. Je beschuldigt hem nu letterlijk dat hij niet kan onderbouwen dat als je in de prijs zakt er meer mensen komen (lijkt me toch echt ronduit evident), terwijl er geen enkel bewijs wordt geleverd dat een paar duizend investeren in interieur beter is.
Sterker nog, het niet eens zijn met deze aanpak die 'iedereen toch weet' is het verzieken van het topic, aluhoedje en het proberen te creëren van een zeepbel (wtf). Als je dat soort redenaties maakt ben je te geïnvesteerd in het onderwerp om er nog kritisch naar te kijken schijnbaar.

Het gaat uiteindelijk echt alleen maar om de return of investment. Als je dat niet gelooft, stel je voor dat de keus was 100K investeren of de prijs 100K omlaag gooien, wat denk jij dat het meeste effect heeft?

En dan wordt mij een gebrek aan benul verweten...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_92492722
Zo en nu is het genoeg, vat dit maar op als een laatste waarschuwing.
Graag ontopic en zonder modder te gooien en te kleineren.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:23:48 #238
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92492726
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:19 schreef kingmob het volgende:

[..]

Er is echt iets interessants aan de gang in dit topic. Het zakken in prijs is schijnbaar een mystiek en onbegrijpbaar proces in de markt, maar vage oplossingen zonder duidelijk meetbaar effect zijn heilig. Je beschuldigt hem nu letterlijk dat hij niet kan onderbouwen dat als je in de prijs zakt er meer mensen komen (lijkt me toch echt ronduit evident), terwijl er geen enkel bewijs wordt geleverd dat een paar duizend investeren in interieur beter is.
Sterker nog, het niet eens zijn met deze aanpak die 'iedereen toch weet' is het verzieken van het topic, aluhoedje en het proberen te creëren van een zeepbel (wtf). Als je dat soort redenaties maakt ben je te geïnvesteerd in het onderwerp om er nog kritisch naar te kijken schijnbaar.

Het gaat uiteindelijk echt alleen maar om de return of investment. Als je dat niet gelooft, stel je voor dat de keus was 100K investeren of de prijs 100K omlaag gooien, wat denk jij dat het meeste effect heeft?

En dan wordt mij een gebrek aan benul verweten...
Zou het in die prijsklassen werken dan heb je met de laaste alinea volledig gelijk!

Maar stel dat je met een investering van zeg 1000 euro een prijsdaling van bijvoorbeeld 10000 kan voorkomen, zou dat dan geen goede actie zijn?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:27:57 #239
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92492881
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:23 schreef Kluiven-79 het volgende:

[..]

Zou het in die prijsklassen werken dan heb je met de laaste alinea volledig gelijk!

Maar stel dat je met een investering van zeg 1000 euro een prijsdaling van bijvoorbeeld 10000 kan voorkomen, zou dat dan geen goede actie zijn?
^^ Dit.
Het lijkt me inderdaad dat de keus tussen 10k investeren of 10k omlaag in prijs simpel is. 10k omlaag in prijs geeft meer resultaat denk ik dan 10k investeren en is nog makkelijker ook. Maar het kost wel minimaal 10k (en meer, omdat mensen altijd willen onderhandelen en je marge wordt kleiner).
Maar als je het huis kunt verkopen door 1k, 2k, of zelfs 5k te investeren is dat simpelweg goedkoper. En het gaat wel om geld.

Het verhaal is zo lastig omdat je nooit garantie hebt. Investeer je 5k en het verkoopt nóg niet en je moet alsnog 10k omlaag in prijs ben je weer duurder uit. Ga je 10k omlaag en het blijkt echt aan de buurt + uitstraling te liggen ben je wel in prijs gezakt en moet je alsnog investeren.
Ik snap TS wel... even "makkelijk kiezen" zoals sommigen het doen voorkomen is er niet bij.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:32:17 #240
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_92493027
Woon je nog in het huis? Ik zou gewoon je complete inboedel eruit flikkeren de boel wat opleuken (maw, het wit verven verhaal van muren en plafond ed). En dan een paar leuke foto's ervan maken. Vloer zou ik zelf niet gaan vervangen, maar tis wel een optie idd.

Ikzelf heb ook niet veel met huizen waar geen foto's bij staan, ander ding wat je erbij zou kunnen doen, bouwtekening met de afmetingen. Vond ik persoonlijk heel belangrijk. Ikzelf heb een huis gekocht met 3 foto's die niet echt veel met me deden, maar ik was dan weer bijzonder geïnteresseerd in de tuin/balkon combo die het huis had.

Verder zou ik echt je tuin even schoonmaken met een hoge druk spuit, dat zou al een hoop schelen.

Tevens zakken met je prijs, tis niet leuk om te moeten doen, maar gezien de markt, de nieuwe NHG eisen, denk ik dat je gek bent als je het niet doet.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:36:47 #241
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92493166
quote:

[..]

Uiteraard, het punt is dat dat verre van gegarandeerd wordt. Men doet daar echt te luchtig over, net alsof iedere huizenkoper een beetje achterlijk is. Ik zou vooral naar je concurrentie kijken en dan niet alleen binnen Rosendaal, maar ook op vergelijkbare plaatsen. Ik denk zelf namelijk dat je de extra's van je huis tov die huizen in waarde overschat. Het gaat om de waarde die een potentiële koper er aan geeft.
Verder geeft minder investeren ook meer onderhandelingsruimte natuurlijk. Kijkers trekken is 1 ding, je moet de boel ook nog verkopen.
pi_92493193
quote:

Maar hoe waarschijnlijk acht jij die kans? Een koper gaat toch geen 10k extra bieden omdat jij een vloertje van 1k er in gelegd hebt? De argumenten van de voorstanders van het 'huispimpen' hebben imo te veel naar de huizenprogramma's op TV gekeken. Uiteraard komt een fris huis beter over, maar ik geloof dat de meeste mensen echt wel voorbij de groene vloer en de blauwe muur kunnen kijken. Heb je overigens nog een gesprek gehad met je makelaar over de nieuwe aanpak?
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:41:04 #243
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92493306
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:27 schreef Whuzz het volgende:

[..]

^^ Dit.
Het lijkt me inderdaad dat de keus tussen 10k investeren of 10k omlaag in prijs simpel is. 10k omlaag in prijs geeft meer resultaat denk ik dan 10k investeren en is nog makkelijker ook. Maar het kost wel minimaal 10k (en meer, omdat mensen altijd willen onderhandelen en je marge wordt kleiner).
Maar als je het huis kunt verkopen door 1k, 2k, of zelfs 5k te investeren is dat simpelweg goedkoper. En het gaat wel om geld.

Het verhaal is zo lastig omdat je nooit garantie hebt. Investeer je 5k en het verkoopt nóg niet en je moet alsnog 10k omlaag in prijs ben je weer duurder uit. Ga je 10k omlaag en het blijkt echt aan de buurt + uitstraling te liggen ben je wel in prijs gezakt en moet je alsnog investeren.
Ik snap TS wel... even "makkelijk kiezen" zoals sommigen het doen voorkomen is er niet bij.
Klopt.. Zou ik ook hebben als ik extern mocht adviseren, maar als je zelf in de situatie zit is de keuze echt zo makkelijk niet...

Ik ben overigens wel enorm blij met al die reacties van dit topic, als je het huis kent en weet hoe alles eruit ziet (of eruit kan zien) dan let je blijkbaar niet zo goed op beschrijving en foto's. Achteraf kijk je altijd een koe in de kont natuurlijk, maar het is denk ik ook een stukje "polderblindheid". Er zitten zeer zeker bruikbare tips bij en die gaan we ook per direct toepassen.

Makelaar is overigens nu op de hoogte van mijn "wensen" en wil daar een heel eind in meegaan. Echt opvallend te zien hoe anders hij tegen de zaken aankijkt dan dat jullie dat hier doen.

Nog erger: Hij heeft na ons nog tig huizen aangenomen en op dezelfde manier in de verkoop gezet die uiteindelijk allemaal verkocht zijn. Ook zonder met prijs te stunten en dergelijke. Hij snapte ook maar niet hoe dit huis nog over kon blijven... Ik heb hem even laten nadenken over een en ander en hij komt als het goed is zsm met een voorstel om een en ander definitief te maken. We zullen toch eerst moeten schilderen en iets aan de vloer doen, dus een weekje heeft hij nog wel. Daarna komt hij in ieder geval op Funda (Schijnt 80 Eur ex per 3 mnd te kosten)

Wat is dat trouwens met makelaars bedenk ik me net: Iedereen "vergeet" de BTW erbij te tellen. Je werkt toch vrijwel uitsluitend met particulieren? Dan ben je toch verplicht alle prijzen incl BTW voor te stellen?
pi_92493313
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar hoe waarschijnlijk acht jij die kans? Een koper gaat toch geen 10k extra bieden omdat jij een vloertje van 1k er in gelegd hebt? De argumenten van de voorstanders van het 'huispimpen' hebben imo te veel naar de huizenprogramma's op TV gekeken. Uiteraard komt een fris huis beter over, maar ik geloof dat de meeste mensen echt wel voorbij de groene vloer en de blauwe muur kunnen kijken. Heb je overigens nog een gesprek gehad met je makelaar over de nieuwe aanpak?
tis meer andersom denk ik. een koper heeft zal ipv een startbod van (ik roep maar wat hoor!) 180k dan eerder een wat hoger startbod van 190k doen.

vergeet ook niet dat het geld voor opleuken makkelijker te regelen valt dan zakken in de prijs. als je zakt in de prijs krijg je te maken met de hypotheekverstrekker die wellicht bezwaar maakt en eventuele restschuld. opleuken kan je makkelijk zat zelf regelen (vanuit spaargeld of een PL of zoiets)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:41:26 #245
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92493323
quote:
Maar hoe waarschijnlijk acht jij die kans? Een koper gaat toch geen 10k extra bieden omdat jij een vloertje van 1k er in gelegd hebt? De argumenten van de voorstanders van het 'huispimpen' hebben imo te veel naar de huizenprogramma's op TV gekeken. Uiteraard komt een fris huis beter over, maar ik geloof dat de meeste mensen echt wel voorbij de groene vloer en de blauwe muur kunnen kijken.
Waarom denk je dat?
Als je naar de cijfers kijkt wordt het huis vaak zat gevonden een aangeklikt op de huizensites. Als het echt te hoog in prijs zat, dan kwamen mensen niet eens op de pagina. Maar als ze dan zien wat ze voor die prijs krijgen (of er niet voor krijgen) haken ze kennelijk af.
Jij trekt dan conclusies die ik niet onderbouwd vind. Hoe weet jij dat ze dan afhaken vanwege de prijs? De prijs viel kennelijk wel binnen hun zoekopdracht. Hoe weet je dat ze niet afknappen op het plaatje dat ze zien en hoe weet jij dat dit niet te verbeteren is met een kleine opfrisbeurt?
pi_92493481
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:41 schreef Kluiven-79 het volgende:

Wat is dat trouwens met makelaars bedenk ik me net: Iedereen "vergeet" de BTW erbij te tellen. Je werkt toch vrijwel uitsluitend met particulieren? Dan ben je toch verplicht alle prijzen incl BTW voor te stellen?
Ja.... maar aangezien makelaars tot een paar jaar geleden overal mee weg konden komen....
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:48:41 #247
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92493584
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Als je naar de cijfers kijkt wordt het huis vaak zat gevonden een aangeklikt op de huizensites. Als het echt te hoog in prijs zat, dan kwamen mensen niet eens op de pagina. Maar als ze dan zien wat ze voor die prijs krijgen (of er niet voor krijgen) haken ze kennelijk af.
Jij trekt dan conclusies die ik niet onderbouwd vind. Hoe weet jij dat ze dan afhaken vanwege de prijs? De prijs viel kennelijk wel binnen hun zoekopdracht. Hoe weet je dat ze niet afknappen op het plaatje dat ze zien en hoe weet jij dat dit niet te verbeteren is met een kleine opfrisbeurt?
Dat is denk ik ook de juiste conclusie. Hiermee gaan we dus ook aan de gang! Ik vind hem perfect geformuleerd en vat denk ik het hele topic wel zo'n beetje samen...
pi_92493604
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:41 schreef simmu het volgende:

tis meer andersom denk ik. een koper heeft zal ipv een startbod van (ik roep maar wat hoor!) 180k dan eerder een wat hoger startbod van 190k doen.
Dat is toch hetzelfde als bereid zijn 10k meer op te hoesten :?
Ik beweer juist dat dit niet het geval is.

quote:
vergeet ook niet dat het geld voor opleuken makkelijker te regelen valt dan zakken in de prijs. als je zakt in de prijs krijg je te maken met de hypotheekverstrekker die wellicht bezwaar maakt en eventuele restschuld. opleuken kan je makkelijk zat zelf regelen (vanuit spaargeld of een PL of zoiets)
Dat ligt er aan waarvoor je de woning hebt gekocht en hoeveel er is afgelost. Vergeet ook niet dat een tweede woning je wel iedere maand geld kost. Stel dat je de woning nog twee jaar moet aanhouden, dan was het beter geweest om de woning voor 10k minder te verkopen, scheelt je een hoop nachtrust :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92493672
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:41 schreef Whuzz het volgende:

Waarom denk je dat?
Als je naar de cijfers kijkt wordt het huis vaak zat gevonden een aangeklikt op de huizensites.
Dat zegt echt helemaal niets Whuzz, een collega van mij heeft zijn woning voor 650k te koop staan en die krijgt iedere maand wel 2000 bezoekers op funda. Hij krijgt echter geen kijkers en een bod is nog nooit voorgekomen.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:51:13 #250
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92493676
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:48 schreef Kluiven-79 het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook de juiste conclusie. Hiermee gaan we dus ook aan de gang! Ik vind hem perfect geformuleerd en vat denk ik het hele topic wel zo'n beetje samen...
Het vat samen wat je hoopt, want dat is helaas konzin. Mensen zoeken op een prijsrange die ze kunnen betalen en zoeken daar dan een huis bij. Daarna gaat men filteren. Je huis wordt dus gefilterd. Dat kan nog steeds alle oorzaken hebben, ook dat hij te duur is voor wat men krijgt.
pi_92493714
Cognitieve dissonantie, woning word niet verkocht en dat is zo ongrijpbaar. Het zal wel aan de kleur van de vloer liggen.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:56:45 #252
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92493872
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:49 schreef xenobinol het volgende:
Dat ligt er aan waarvoor je de woning hebt gekocht en hoeveel er is afgelost.
Uiteraard, maar TS gaf eerder in het topic al aan dat hij vermoedde dat als er teveel in prijs werd gezakt de bank zou gaan steigeren. Ik ga er van uit dat TS dit huis nog niet zo heel lang heeft en dat de opbouw in de hypotheek dus niet zo heel veel verlies gaat dekken.
Dat het geld kost om twee huizen te hebben is natuurlijk waar, maar daar heeft de bank maling aan natuurlijk. De bank wil gewoon dat op moment van verkoop het hele openstaande hypotheekbedrag wordt afgelost. Lukt dat niet, dan geen verkoop.

Dat klinkt allemaal simpel, maar probeer het maar eens. Stel dat hij het huis pas een jaar of twee heeft. We weten allemaal wat de markt heeft gedaan en welke kosten er allemaal aan vast hangen. Dus als hij het voor de huidige vraagprijs verkoopt neem ik aan dat hij al verlies maakt. Laten we zeggen 10k? (kosten koper, e.d.) Dan stel jij voor om nog even 10k in prijs te zakken.
Dat betekent dus dat TS op het moment van verkoop ergens 20k vandaan moet toveren.

Nu ken ik de financiele situatie van TS niet, maar ik vermoed dat even 20k lenen:
a) Niet gaat lukken
of in elk geval
b) ook veel geld (rente) kost.

Even een PL voor 20k afsluiten terwijl je nog een hpotheek open hebt staan zal hem wel een paar duizend aan rente kosten over de looptijd, als het al lukt.
En als de bank er geen vertrouwen in heeft om hem die 20k te lenen gaan ze waarschijnlijk gewoon niet accoord met de verkoop, tenzij er al betalingsachterstand en financiele nood is. (dan kiest de bank eieren voor haar geld)

(bedragen zijn allemaal slechts een rekenvoorbeeld natuurlijk)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:58:42 #253
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92493937
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:51 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het vat samen wat je hoopt, want dat is helaas konzin. Mensen zoeken op een prijsrange die ze kunnen betalen en zoeken daar dan een huis bij. Daarna gaat men filteren. Je huis wordt dus gefilterd. Dat kan nog steeds alle oorzaken hebben, ook dat hij te duur is voor wat men krijgt.
lol. Dat is precíes wat ik zei ;)
Alleen jouw conclusie is dan dat de prijs te hoog is en die is voorbarig. Net zo voorbarig als zeggen dat het huis te "lelijk" is. Je weet het simpelweg niet.
Feit is wel dat het huis vaak zat gevonden wordt, maar vervolgens komen ze niet kijken. Hoe dat op te lossen is de vraag hier en dat is gewoon een dilemma.
v.w.b. zakken in prijs: zie bovenstaande. Het is niet zo makkelijk als je het probeert voor te doen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:01:20 #254
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92494036
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:52 schreef xenobinol het volgende:
Cognitieve dissonantie, woning word niet verkocht en dat is zo ongrijpbaar. Het zal wel aan de kleur van de vloer liggen.
Kun je dat nou niet gewoon achterwege laten? Tjezus... modje was vrij duidelijk geloof ik. Kap nou eens met die topic vervuiling en hou het in je huizenmarkt topic. :r
pi_92494065
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef Whuzz het volgende:

Uiteraard, maar TS gaf eerder in het topic al aan dat hij vermoedde dat als er teveel in prijs werd gezakt de bank zou gaan steigeren.
Ik ben blij dat je het licht gezien hebt... deze situatie is nl. van toepassing op veel grootschuldbezitters die van hun overgewaardeerde eigendom af proberen te komen. Tja.... dat word speculeren op de waardevastheid van je woning of je verliezen nemen. Ik ken mensen die een tweede baan hebben om de ellende van hun vastgoed avontuur op te lossen, misschien een ideetje voor TS?
I'll sing you a lullaby.
pi_92494230
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:01 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Kun je dat nou niet gewoon achterwege laten? Tjezus... modje was vrij duidelijk geloof ik. Kap nou eens met die topic vervuiling en hou het in je huizenmarkt topic. :r
Hoezo vervuiling? Ik doe gewoon een observatie... misschien kan TS er wat mee. Feit is dat de woning 18 maanden te koop staat en men de hoop heeft dat het allemaal wel gaat lukken met een pot verf en een kamerplant.

@TS: in welke zaken keek de makelaar eigenlijk anders tegen de hele situatie aan als de users in dit topic? Ben eigenlijk wel benieuwd.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:19:42 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92494687
Moraal van het verhaal, als je safe wilt spelen, verkoop eerst je huis voor je een ander huis koopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92494929
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Moraal van het verhaal, als je safe wilt spelen, verkoop eerst je huis voor je een ander huis koopt
Dat is best veilig ja.
Verder vind ik al dat gespeculeer een beetje too much / moderator modus off.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:26:13 #259
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92496866
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo vervuiling? Ik doe gewoon een observatie... misschien kan TS er wat mee. Feit is dat de woning 18 maanden te koop staat en men de hoop heeft dat het allemaal wel gaat lukken met een pot verf en een kamerplant.

@TS: in welke zaken keek de makelaar eigenlijk anders tegen de hele situatie aan als de users in dit topic? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Nou, in grote lijnen kon hij zich wel vinden in de punten. Over foto's kleuren en achtertuin bijvoorbeeld.

De maten en omschrijving zag hij gewoon anders. Hij heeft het altijd zo gedaan en ziet niet direct de meerwaarde van het toevoegen van maten. Hij heeft het idee dat dat juist potentiele kijkers/kopers trekt, want iedereen wil zien wat dat nou eigenlijk is.

Funda mag ik overigens zelf betalen. Vind ik triest, maar gezien de lage kosten niet eens zo'n groot probleem. Je snapt dat de kosten van 3 maanden huis aanhouden hoger zijn dan 3 maanden Funda...

Ik denk dat zijn aanpak ook niet direct slecht is. Voor standaard huizen althans. Alleen is hij bij mijn huis vergeten de voordelen uit te lichten en de minder voor de hand liggende details wat meer naar de achtergrond te laten verhuizen.

Ik las trouwens iets over het verlaagde plafond bij mijn huis. De plafondhoogte is nog steeds gewoon 250 cm hoor.. Maar dat is dus weer een gemis dat dat niet beschreven staat. Ook de prachtig in het plafond weggewerkte dimbare spotjes hadden best vermeld mogen worden.

Ik ga zelf in ieder deze week aan de slag met vloer, tuin en muur en vervolgens de inrichting. Gaat helemaal goed komen!
pi_92498153
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:26 schreef Kluiven-79 het volgende:
De maten en omschrijving zag hij gewoon anders. Hij heeft het altijd zo gedaan en ziet niet direct de meerwaarde van het toevoegen van maten. Hij heeft het idee dat dat juist potentiele kijkers/kopers trekt, want iedereen wil zien wat dat nou eigenlijk is.
Dat heeft hij dan faliekant fout. Vroeger werkte dat misschien, maar tegenwoordig is er keus genoeg. Een potentiële koper gaat echt niet alle antwoorden op dat soort vraagtekens zelf achterhalen.

Juist door die aanbouw is je woonkamer lekker ruim, dat moet je gewoon vermelden. Met de exacte maat erbij. De woorden 'ruime' of 'riante' woonkamer zeggen namelijks niks. 12m x 5m spreekt meer aan. (Ik noem maar even een grove schatting)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:22:55 #261
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92498693
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

lol. Dat is precíes wat ik zei ;)
Alleen jouw conclusie is dan dat de prijs te hoog is en die is voorbarig.
nog eens lezen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:30:28 #262
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92498941
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:26 schreef Kluiven-79 het volgende:

[..]
Wat een ridicule redenatie, ik zou die man echt de deur uit doen. Heeft hij verder ook bewijzen dat het bij anderen 'wel gewoon lukt' met dezelfde aanpak? Volgens mij lult hij maar wat anders.

Hij doet me een beetje denken aan de verkoper van mijn huidige auto. Een werkelijk verschrikkelijke verkoper, maar ik had de auto snel nodig en het was een goed aanbod op internet. Ik heb de verkoop bijna afgeblazen vanwege hem. Waarschijnlijk heeft hij zelf de verkoop op zijn talenten toegeschreven :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:52:24 #263
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_92499843
quote:

Het gaat hier dan ook niet om meer bieden, maar om het aantrekken van een grotere groep geïnteresseerden waarbij je hoopt dat er uiteindelijk iemand zal zijn die het geld voor de woning over heeft. In jouw vergelijking zou een roze auto van merk X, uit bouwjaar Y even goed te verkopen zijn als een grijze auto die verder exact hetzelfde is. Dat blijkt niet zo te zijn. Dan kun je een significant deel van je prijs afhalen om toch een roze auto kwijt te raken of een kleine investering doen om jouw auto grijs te laten spuiten en dus marktconform te krijgen.

Het verlies dat je moet nemen om je niet marktconforme product te verkopen lijkt me groter dan de investering die je moet doen om het op vergelijkbaar niveau te brengen met gelijkwaardige producten.

Jouw redenatie zou wel opgaan als we het hier over een te hoog geprijsd product hebben dat bovendien niet marktconform is.
pi_92500027
Wat een faler trouwens die makelaar _O-

Zo zie je maar dat het imago van nitwits niet uit de lucht komt vallen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:00:31 #265
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92500148
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:52 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het gaat hier dan ook niet om meer bieden, maar om het aantrekken van een grotere groep geïnteresseerden waarbij je hoopt dat er uiteindelijk iemand zal zijn die het geld voor de woning over heeft. In jouw vergelijking zou een roze auto van merk X, uit bouwjaar Y even goed te verkopen zijn als een grijze auto die verder exact hetzelfde is. Dat blijkt niet zo te zijn. Dan kun je een significant deel van je prijs afhalen om toch een roze auto kwijt te raken of een kleine investering doen om jouw auto grijs te laten spuiten en dus marktconform te krijgen.

Het verlies dat je moet nemen om je niet marktconforme product te verkopen lijkt me groter dan de investering die je moet doen om het op vergelijkbaar niveau te brengen met gelijkwaardige producten.

Jouw redenatie zou wel opgaan als we het hier over een te hoog geprijsd product hebben dat bovendien niet marktconform is.
Het is is nu sowieso te duur in de beleving van de kopers schijnbaar, hoe je het ook bekijkt, dat is zeker waar. Foto's en interieur moeten de waarde opkrikken naar het niveau waar het nu voor te koop staat. Het is de vraag of dat lukt.
Je voorbeeld gaat verder niet op, de koper spuit de auto toch in zijn gewenste kleur. Het is de vraag voor hoeveel meer de koper de auto koopt als je hem alvast in een voorbeeldkleurtje spuit voor de foto.
pi_92500212
Ik vraag me af in hoevere er nu ook een soort 'besmetting' op zit. Iedereen die een huis in Roosendaal zoekt/zocht heeft het huis ongetwijfeld voorbij zien komen, en dat al voor 18 maanden lang -> "daar zal vast iets mis mee zijn"
pi_92501013
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:56 schreef Kluiven-79 het volgende:

..... (heel verhaal)
Bedankt voor het meedenken...

Hierbij de link op Funda:

http://www.funda.nl/koop/roosendaal/huis-83366050-onyxdijk-11/
Ten eerste hoef je niet perse een makelaar in te schakelen als je je huis wilt verkopen. :N
je kan ook zelf veel eigen onderzoek doen en dan gewoon via internet je huis te koop aanbieden en zelf onderhandelen met de kopers. :Y
Ten tweede: Als je geen echte haast hebt dan zou ik rustig nog even blijven zitten waar je zit,want
de Huizenmarkt trekt voorlopig nog niet echt goed aan :N en je bent,als je dan erg onder je prijs gaat zitten,geen spekkoper maar een dief van je eigen portemonnee. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:30:50 #268
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92501300
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het is is nu sowieso te duur in de beleving van de kopers schijnbaar, hoe je het ook bekijkt, dat is zeker waar.
Dat is dus helemaal niet zo zeker waar. Het kan ook zijn dat het huis gewoon niet biedt wat mensen zoeken. Kun je er 30k af gooien en dan klikken ze alsnog gewoon verder. Je weet het niet, dus probeer TS ook niet iets aan te praten alsof je het zeker weet.
10k van de prijs af doen is geen garantie op verkoop, alleen garantie dat ALS je het verkoopt je 10k meer verlies hebt. 5k aan investering is ook geen garantie op verkoop evenmin als een garantie dat je er dan minder dan 10k verlies op hebt. Het is en blijft giswerk.

Wat wél zo is, is dat (zoals TS zélf aangeeft) het waarschijnlijk simpeler is om een beetje te investeren dan om 10k in prijs te zakken.
pi_92501480
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:57 schreef tjoptjop het volgende:
Wat een faler trouwens die makelaar _O-

Zo zie je maar dat het imago van nitwits niet uit de lucht komt vallen
Makelaars zijn zon beetje de diesel onder de brandstof, komen langzaam op gang dus.
De tijd dat de mensen voor hun kantoortje in de rij stonden is voorbij, ze zullen nu actief op zoek moeten gaan naar kopers.
Iets wat vele nog niet kunnen of willen snappen, dus uit die lange regenjas en lakschoentjes en de markt op.
pi_92501591
Dat zou opzich wel een interessante indicator kunnen worden. De verkoopsnelheid en hoeveelheid van een makelaar (ik geloof namelijk best dat er een paar goede tussenzitten). Gecorrigeerd voor prijs (lage prijzen verkopen sneller dat hoge prijzen) en buurtpopulariteit.

Daar moet toch wel een kengetal uit te browuen zijn :P
0 voor slecht en 1 voor heel goed :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:42:01 #271
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_92501724
De maten zijn wel degelijk prettig om te weten als koper. Op die manier kan ik een idee krijgen of mijn nieuwe bankstel erin past.

Dat is ovrigens ook een hoofdreden waarom je beter meubels in een kamer kunt zetten. Dat bed in die ene slaapkamer geeft me een goede indruk van de ruimte die er is. Dito in een woonkamer.

Het hoeft niet zozeer mooi meubilair te zijn, maar het geeft een realisctich beeld van hoe groot een ruimte ongeveer is en wat men er dus mee kan.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:04:06 #272
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92502638
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat is dus helemaal niet zo zeker waar.
Dat is het wel, dat is de essentie van het marktmechanisme.
pi_92503100
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

Eens, maar het marktmechanisme is ook weer zo dat je door bepaalde ingrepen een premium kunt vragen (Apple bijvoorbeeld vanwege image en design). Nu geldt dat overigens niet voor een generiek rijtjeshuis natuurlijk maar soit :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:15:08 #274
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92503129
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

Uh. nee. Marktmechanisme draait om vraag en aanbod. Jij trekt uit de juiste gegevens de verkeerde conclusies.

Gegeven: Mensen bekijken het pand op websites (statistieken zijn bekend) en haken dan af.

Jij trekt daaruit de conclusie dat dús de prijs te hoog is, wat simpelweg een voorbarige conculsie is. Dat kun je namelijk niet uit de beschikbare gegevens afleiden en *jouw* conclusie voordoen als feit is gewoon misleidend naar TS. (die er gelukkig doorheen heeft geprikt)

Als het puur om de prijs ging, waarom heeft er dan nog niemand een bezichtiging aangevraagd en daarna gewoon 15% onder de vraagprijs geboden? Als het puur om de prijs gaat in verhouding tot het gebodene zou dat best kunnen gebeuren.
Het gaat om de *combinatie* van prijs en gebodene. Wat daarbij de doorslag geeft voor mensen kun jij niet zeggen, tenzij je die mensen gesproken hebt.
pi_92503220
Prijs is natuurlijk wel absoluut leidend.
pi_92503367
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:17 schreef tjoptjop het volgende:
owja? dus jij zou een huis(je) kopen omdat het maar 1000 euro kost? dat het een bouwval is maakt dan niet uit?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:21:34 #277
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92503428
quote:
Binnen een bepaald kader ja. Als ik max 200k te besteden heb ga ik niet zoeken op huizen van 250k. Maar binnen de zoekopdracht 175k - 200k is prijs ineens een stuk minder bepalend.
Dan is de prijs-kwaliteit (en kwaliteit is enorm subjtief in dit geval!) verhouding belangrijk. Een huis van 199k kan dan veel aansprekender zijn dan een huis van 175k.

Als ik geen klusser ben en een huis van 175k zie met een groene vloer, schrootjes die ik lelijk vind, een tuin die ik compleet aan moet pakken, enz enz... dan haak ik af
Als ik erg precies ben op mijn eigen smaak en een keuken zie die net nieuw is, maar zonder kookeiland zoals ik het wil hebben, een gloednieuwe vloer die ik net anders zou leggen en een prijs die mij niets over laat om te verbouwen... dan haak ik af.

De prijs is één factor. De inrichting is één factor. (en dan zijn er nog factoren die je niet kunt veranderen zoals buurt en ligging) Maar welke is het best om aan te passen? Dat weet niemand hier.
pi_92503432
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:20 schreef loecje het volgende:

[..]

owja? dus jij zou een huis(je) kopen omdat het maar 1000 euro kost? dat het een bouwval is maakt dan niet uit?
Een huis voor 1000 Euro in Nederland zonder claims (a la verplichte investeringen).... blind
pi_92503498
quote:
Zeker... als er voor een bepaalde prijs een beter aanbod is. In dat geval is de vraagprijs te hoog om het goed te kunnen verkopen voor die prijs. Zoals Whuzz reeds duidelijk uiteen gezet heeft is het een markt van vraag en aanbod. Het aanbod is nu flink toegenomen en dat houd ik dat mensen gaan 'cherry picken', de mooiste en beste huizen behouden een zekere waarde, de rest zal moeten dalen om verkocht te kunnen worden.
I'll sing you a lullaby.
pi_92503516
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Een huis voor 1000 Euro in Nederland zonder claims (a la verplichte investeringen).... blind
tja het zijn jou woorden dat prijs absoluut leidend is.
pi_92503524
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Binnen een bepaald kader ja. Als ik max 200k te besteden heb ga ik niet zoeken op huizen van 250k. Maar binnen de zoekopdracht 175k - 200k is prijs ineens een stuk minder bepalend.
Dan is de prijs-kwaliteit (en kwaliteit is enorm subjtief in dit geval!) verhouding belangrijk. Een huis van 199k kan dan veel aansprekender zijn dan een huis van 175k.

Als ik geen klusser ben en een huis van 175k zie met een groene vloer, schrootjes die ik lelijk vind, een tuin die ik compleet aan moet pakken, enz enz... dan haak ik af
Als ik erg precies ben op mijn eigen smaak en een keuken zie die net nieuw is, maar zonder kookeiland zoals ik het wil hebben, een gloednieuwe vloer die ik net anders zou leggen en een prijs die mij niets over laat om te verbouwen... dan haak ik af.

De prijs is één factor. De inrichting is één factor. (en dan zijn er nog factoren die je niet kunt veranderen zoals buurt en ligging) Maar welke is het best om aan te passen? Dat weet niemand hier.
Prijs is altijd leidend, zet hij dat ding voor 100-150k te koop is ie het zo kwijt
pi_92503543
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:23 schreef loecje het volgende:

[..]

tja het zijn jou woorden dat prijs absoluut leidend is.
?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:24:46 #283
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92503577
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Prijs is altijd leidend, zet hij dat ding voor 100-150k te koop is ie het zo kwijt
Nee hoor, want dan laat de bank hem niet verkopen. (als je met domme dooddoeners komt hebben we er nog wel een paar)
pi_92503588
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat zeg ik, TS weet dit overigens ook wel maar is bang dat zijn bank gaat 'steigeren'.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:25:56 #285
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92503654
Je glijdt weer af richting huizenmarkt topic niveau Xeno...
pi_92503668
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee hoor, want dan laat de bank hem niet verkopen. (als je met domme dooddoeners komt hebben we er nog wel een paar)
Feit is dat je dit huis voor die prijs zo kan verkopen, het is een dooddoener om het op de bank af te schuiven. De bank zal het worst wezen, die wil gewoon zijn centjes zien, dus de zaak ligt zo simpel en zo genuanceerd :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92503762
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:25 schreef Whuzz het volgende:
Je glijdt weer af richting huizenmarkt topic niveau Xeno...
Misschien wil fok! je wel als moderator Whuzz :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92503767
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hoezo dooddoener?

Wil je zeggen dat het met een prijs van 150k nog steeds zo onpopulair is?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:29:37 #289
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92503808
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Feit is dat je dit huis voor die prijs zo kan verkopen, het is een dooddoener om het op de bank af te schuiven. De bank zal het worst wezen, die wil gewoon zijn centjes zien, dus de zaak ligt zo simpel en zo genuanceerd :)
Dan komt TS bij jou even het restbedrag lenen morgen? ;)
Maar we zijn het nu dus eens dat de bank nooit moeilijk doet zolang ze hun geld krijgen? Hebben we weer een discussie afgerond :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:30:13 #290
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92503829
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoezo dooddoener?

Nee, ik wil zeggen dat dat een non-argument is, omdat TS voor die prijs niet kan verkopen. Wat heeft het dan voor zin om dat er bij te halen?
pi_92503964
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, ik wil zeggen dat dat een non-argument is, omdat TS voor die prijs niet kan verkopen. Wat heeft het dan voor zin om dat er bij te halen?
Dat hij dan niet moet zeuren als het dus daadwerkelijk idd niet verkoopt.
pi_92503991
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoezo dooddoener?

Een auto van driehonderdduizend euro is per definitie ook niet onpopulair als je hem voor een ton ook makkelijk kwijt raakt...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:35:17 #293
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92504059
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat hij dan niet moet zeuren als het dus daadwerkelijk idd niet verkoopt.
Ja hoor, tegen iemand zeggen dat hij niet moet zeuren tenzij hij zijn huis 50-100k onder de marktwaarde verkoopt :')
pi_92504073
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een auto van driehonderdduizend euro is per definitie ook niet onpopulair als je hem voor een ton ook makkelijk kwijt raakt...
Ware het niet dat die auto van 3 ton al anderhalf jaar stof staat te verzamelen in de showroom. Dan kun je je afvragen of 3 ton niet iets te duur is.
pi_92504137
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:35 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja hoor, tegen iemand zeggen dat hij niet moet zeuren tenzij hij zijn huis 50-100k onder de marktwaarde verkoopt :')
Welke marktwaarde? dezelfde markt die dat ding al anderhalf jaar negeert?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:42:27 #296
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92504369
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

... terwijl het object niet eens met foto's op het belangrijkste verkoopmedium in die markt staat. Die markt ja :)
pi_92504509
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Laat maar.... Whuzz wil het niet begrijpen. Hopelijk is TS een stuk sneller van begrip :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92504749
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

... terwijl het object niet eens met foto's op het belangrijkste verkoopmedium in die markt staat. Die markt ja :)
Het staat er dus wel op, of zijn de foto's belangrijker dan prijs?
pi_92504792
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:50 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het staat er dus wel op, of zijn de foto's belangrijker dan prijs?
Nu met gratis foto lijst als je dit huis koopt *O*
I'll sing you a lullaby.
pi_92504794
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Laat maar.... Whuzz wil het niet begrijpen. Hopelijk is TS een stuk sneller van begrip :)
TS moet dat ding natuurlijk niet in eens voor 50k minder in de verkoop zetten. Tenzij z'n enige eis is dat het snel verkocht moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')