abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2011 @ 15:46:00 #151
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92461865
quote:
19s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:41 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt m'n punt niet. het punt is dat die 149 allemaal op dezelfde prijs zitten. Dan kan je concurreren door hetzelfde te doen en geld te investeren in het interieur alleen voor de fotootjes, of je kan dat zelfde geld investeren in een lagere prijs.
Verder denk ik dat 149 hits getuigt aan een gebrek aan creatief zoeken. Foto's moeten er natuurlijk zijn, maar alleen om inzicht te krijgen van de ruimtes en locatie e.d.
Als je 149 hits hebt moet/kan je gewoon meer randvoorwaarden stellen.
Had je uberhaupt gelezen wat ik tiepte?
Randvoorwaarden waren al dusdanig vehoogt dat we van 500 hits naar 150 hits gingen. Minimaal aantal kamers vergroot, oppervlakte huis vergroot, oppervlakte tuin vergroot, eis apart bad+douche ingesteld. En nog steeds ~150 hits. Dan kun je natuurlijk kiezen om je maximale prijs te verlagen en zo het aanbod nog verder te verkleinen, maar wij kozen er voor om dan te filteren op wat we er het leukst vonden uitzien. Dat kun jij minder creatief noemen, maar volgens mij is het creatiever dan in funda 50k van de prijs afhalen.
En als je gewoon gaat kijken wat je LEUK vind (en daar draait het uiteindelijk om), dan zijn foto's toch écht van doorslaggevend belang.

We zijn er volgens mij allemaal redelijk over uit dat de foto's van TS in élk geval niet mééwerken...
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:46:30 #152
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92461889
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dus het is pound foolish om iemand aan te raden 1500 euro te investeren om kopers te lokken, maar wel verstandig om iemand te adviseren de prijs met 10k omlaag te doen? (Of denk jij dat er ineens mensen komen kijken als de prijs met 1500 omlaag gaat?)
Ja, dat is het exact. Je hebt maar 1 koper nodig, flink investeren om zoveel mogelijk views te krijgen is dan niet per definitie de meest winstgevende oplossing. Het gaat om de klakkeloosheid waarmee het gebeurd. De toegevoegde waarde staat buiten kijf, de monetaire waarde is echter moeilijk vast te stellen, in tegenstelling tot spelen met de prijs.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:48:24 #153
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92461979
quote:
19s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:46 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ja, dat is het exact. Je hebt maar 1 koper nodig, flink investeren om zoveel mogelijk views te krijgen is dan niet per definitie de meest winstgevende oplossing. Het gaat om de klakkeloosheid waarmee het gebeurd. De toegevoegde waarde staat buiten kijf, de monetaire waarde is echter moeilijk vast te stellen, in tegenstelling tot spelen met de prijs.
ik vind iemand adviseren om ff 10k te zakken prijs vóórdat alle andere middelen geprobeerd zijn anders een stuk klakkelozer. Zoals TS zelf al aangeeft, als hij te ver in prijs zakt is er zelfs kans dat de bank niet accoord gaat.
Geef jij hem dan de garantie dat als hij 10k in prijs zakt er ineens wél mensen komen kijken? Zo ja, wil je hem vast wel die 10k uitkeren als het niet zo is :P
  maandag 7 februari 2011 @ 15:48:48 #154
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92461999
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Had je uberhaupt gelezen wat ik tiepte?
Randvoorwaarden waren al dusdanig vehoogt dat we van 500 hits naar 150 hits gingen. Minimaal aantal kamers vergroot, oppervlakte huis vergroot, oppervlakte tuin vergroot, eis apart bad+douche ingesteld. En nog steeds ~150 hits.
Afstand van de snelweg, ligging tov zon, voorzieningen in de buurt, type wijk, etc. etc.
Allemaal nog extra zoekmogelijkheden. Je beperken tot de mooiste foto's lijkt me de slechtste zoekmethode in dit geval.

quote:
We zijn er volgens mij allemaal redelijk over uit dat de foto's van TS in élk geval niet mééwerken...
Dat sowieso. En dat er iets moet gebeuren.
pi_92462126
quote:
19s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:20 schreef kingmob het volgende:

[..]

Wederom, valse voorwendselen waarmee je iemand gewoon op kosten jaagt. Als 18 maanden 10K kost, kun je met dezelfde logica de prijs 10K omlaag gooien.
Precies... maar er zijn nog steeds individuen die hun verlies niet willen nemen. Investeren in een woning waar jij niet in gaat wonen is ronduit dom te noemen en erg 2005. In een dalende markt trek je daar misschien de meest domme kopers nog mee over de streep, maar zelfs mensen met een IQ van 80 snappen nog dat als je 5k van de prijs af kan lullen je daar nog altijd meer aan over houd als een woning met vloer van 1k die een ander ook nog eens voor je uitgezocht heeft.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 7 februari 2011 @ 15:52:43 #156
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92462192
quote:
19s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:48 schreef kingmob het volgende:

[..]

Afstand van de snelweg, ligging tov zon, voorzieningen in de buurt, type wijk, etc. etc.
Allemaal nog extra zoekmogelijkheden. Je beperken tot de mooiste foto's lijkt me de slechtste zoekmethode in dit geval.

De meeste van die dingen kun je niet op filteren in Funda :P
Uiteindelijk wegen die dingen wel mee natuurlijk, maar dat gaat in stappen. Je hoeft niet van 150 hits naar 3 in één stap. Wij vonden dat we na die stap waarbij we 150 uitkwamen niet meer verder "automagisch" konden filteren zonder daarbij de kans te lopen dat een huisje dat "het" voor ons was zou worden weggefilterd.

Dan spreek je dus samen af hoe je verder gaat filteren en ga je samen lekken een avondje met de laptop op schoot "funda-en". En dan bekijk je gewoon elk huisje even.
Als dat huis vlak naast de snelweg ligt, gooi je hem van je shortlist. Als het huisje er muf uitziet op de foto's... drie keer raden.... gooi je hem van je shortlist.
Had zo'n muf huis 10k of zelfs 20k in prijs kunnen zakken, had het nog verloren tegen die 150 anderen.
pi_92462206
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:48 schreef Whuzz het volgende:

[..]

ik vind iemand adviseren om ff 10k te zakken prijs vóórdat alle andere middelen geprobeerd zijn anders een stuk klakkelozer. Zoals TS zelf al aangeeft, als hij te ver in prijs zakt is er zelfs kans dat de bank niet accoord gaat.
Geef jij hem dan de garantie dat als hij 10k in prijs zakt er ineens wél mensen komen kijken? Zo ja, wil je hem vast wel die 10k uitkeren als het niet zo is :P
Probeer het maar eens.... nu moet TS iedere maand de hypotheek nog ophoesten. Dat tikt ook lekker aan... jij als HRA lurker moet dat toch wel snappen?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:54:24 #158
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92462263
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Probeer het maar eens.... nu moet TS iedere maand de hypotheek nog ophoesten. Dat tikt ook lekker aan... jij als HRA lurker moet dat toch wel snappen?
En als hij te ver zakt in prijs moet hij zelfs NA verkoop nog blijven betalen. En dan zonder HRA ;)
Ik ben niet tegen zakken in prijs hoor, maar wel als andere normale dingen eerst zijn geprobeerd. Zorg nou eerst eens voor normale foto's op Funda.
pi_92462321
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:52 schreef Whuzz het volgende:

Wij vonden dat we na die stap waarbij we 150 uitkwamen niet meer verder "automagisch" konden filteren zonder daarbij de kans te lopen dat een huisje dat "het" voor ons was zou worden weggefilterd.

--

Als het huisje er muf uitziet op de foto's... drie keer raden.... gooi je hem van je shortlist.
Had zo'n muf huis 10k of zelfs 20k in prijs kunnen zakken, had het nog verloren tegen die 150 anderen.
Tja.... zo ben je echt lekker slim bezig als klussende koper Whuzz... beetje afgaan op enkel de muffe foto's omdat je anders wel 150 woningen moet gaan bekijken :')
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:55:35 #160
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92462323
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:48 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De bank kan hoog en laag springen, het huis is zoveel waard als waar het voor verkocht kan worden. Ik snap dat er een lening is die afbetaald moet worden, maar afwachten heeft weinig zin. Soms zit het leven tegen zeg maar, en wachten maakt het slechts erger.
pi_92462328
_O- gaan we nu gewoon weer verder?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92462371
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En als hij te ver zakt in prijs moet hij zelfs NA verkoop nog blijven betalen. En dan zonder HRA ;)
Ik ben niet tegen zakken in prijs hoor, maar wel als andere normale dingen eerst zijn geprobeerd. Zorg nou eerst eens voor normale foto's op Funda.
Tja.... kopen is niet altijd vrij van risico's :)
Maar de meeste kopers hebben gelukkig ervaring met geld lenen ^O^
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:57:07 #163
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92462400
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:55 schreef Ml-etje het volgende:
_O- gaan we nu gewoon weer verder?
Lees het huizenmarkt topic eens, kun je je lol op :P

@ TS: Kun je geen meubels lenen van wat vrienden voor de foto's? Kost nix / weinig / krat bier.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:58:19 #164
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92462454
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De meeste van die dingen kun je niet op filteren in Funda :P
Uiteindelijk wegen die dingen wel mee natuurlijk, maar dat gaat in stappen. Je hoeft niet van 150 hits naar 3 in één stap. Wij vonden dat we na die stap waarbij we 150 uitkwamen niet meer verder "automagisch" konden filteren zonder daarbij de kans te lopen dat een huisje dat "het" voor ons was zou worden weggefilterd.

Dan spreek je dus samen af hoe je verder gaat filteren en ga je samen lekken een avondje met de laptop op schoot "funda-en". En dan bekijk je gewoon elk huisje even.
Als dat huis vlak naast de snelweg ligt, gooi je hem van je shortlist. Als het huisje er muf uitziet op de foto's... drie keer raden.... gooi je hem van je shortlist.
Ik begrijp dat echt niet met alle respect (je reageert namelijk respectvol, thx :P). Je geeft al aan een shortlist te maken, ik begrijp niet zo goed wanneer de foto's van belang werden, iig niet toen de lijst 150 groot was wel?
Gewoon een excell-sheetje bouwen en elke avond een zooi huizen checken. Aan het einde een beetje spelen met de resultaten. Ik zou verbaasd zijn als je er dan meer dan 10 overhoudt. Dan ga je echt wel die ene kale met iets lagere prijs afzetten tegen die mooi appelgroen geschilderde ikea-woning.
pi_92462456
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:27 schreef Terrorizer het volgende:
Waarom wil je het huis verkopen als je (dubbel) HRA heb? Weet je wel hoeveel winst je dan misloopt.

Ik zou het huis houden, en de eventuele voorwaarde maximaal opnemen.
Goed argument! ^O^

TS heeft dubbele HRA. Niks aan de hand dus, je wordt er alleen maar beter van en heel hurend Nederland betaalt mee om jouw zakken te vullen.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:58:28 #166
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92462464
quote:
19s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:55 schreef kingmob het volgende:

[..]

De bank kan hoog en laag springen,
Probleem is dat het contractueel is vastgelegd, dus de bank kan idd vrij hoog springen ;)
Als TS besluit het huis met 30k verlies te verkopen is er best kans dat de bank daar een stokje voor steekt.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:02:34 #167
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92462631
quote:
19s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:58 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik begrijp dat echt niet met alle respect (je reageert namelijk respectvol, thx :P). Je geeft al aan een shortlist te maken, ik begrijp niet zo goed wanneer de foto's van belang werden, iig niet toen de lijst 150 groot was wel?
Jawel. We hadden eerst 500 hits. Dat vonden we wat veel. Dus de eisen wat aangescherpt... nog wat aangescherpt... tot we er 150 over hadden. Toen zijn we foto's gaan bekijken tot we er 30 over hadden. Die allemaal nog een keer beoordeeld en de 15 waar we het beste gevoel bij hadden hebben we bezichtigd.

Kleine toevoeging die wellicht van belang is... mijn vriendin is tsjechisch en is niet zo heel vaak in NL (komt in de zomer hier wonen). Dus het is al moeilijk zat om 15 bezichtigingen samen te plannen ;)

quote:
Dan ga je echt wel die ene kale met iets lagere prijs afzetten tegen die mooi appelgroen geschilderde ikea-woning.
Precies, maar er staat ZO veel te koop dat er zelfs een boel "niet-zo-kale" met een iets lagere prijs zijn. Dan vallen de muffe al snel af hoor :)
pi_92462679
Ok Ontopic graag en ga maar verder in het huizenmarkt topic :)
  maandag 7 februari 2011 @ 16:04:03 #169
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92462686
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies, maar er staat ZO veel te koop dat er zelfs een boel "niet-zo-kale" met een iets lagere prijs zijn. Dan vallen de muffe al snel af hoor :)
Waarom, de inrichting heeft voor jou toch geen enkele toegevoegde waarde?
  maandag 7 februari 2011 @ 16:04:41 #170
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92462722
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:03 schreef Ml-etje het volgende:
Ok Ontopic graag en ga maar verder in het huizenmarkt topic :)
Dit is ontopic, we discussiëren wat het nuttigst is om in te investeren voor de TS en hoe huizenzoekers op zijn huis zoeken.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:04:58 #171
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92462735
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

1e stappen daarvoor zijn gezet. Afspraak met nieuwe makelaar is gemaakt, oude krijgt deze week nog zijn "slecht nieuws gesprek". Ook over de 10% die ik vooraf heb mogen betalen als "stok achter de deur".

Ik ga er eerst voor zorgen dat alles in ieder geval optisch in orde is, want waar iedereen voor het gemak aan voorbij loopt: Het is gewoon een geweldig huis! Daar sta ik persoonlijk voor in. Wellicht is de afwerking niet naar ieders smaak, maar ruimte, kwaliteit van afwerking en mogelijkheden zijn zeer zeker aanwezig. Mijn makelaar weer dat echter niet zo goed weer te geven. En ja: Dat is idd mijn debet dat ik daar niet goed op gelet heb.

De prijs die nu op het huis staat is naar mijn idee marktconform voor dit soort huizen in deze buurt met deze eigenschappen. Tuurlijk bestaat de kans dat ik er eerder vanaf ben als ik de prijs flink laat zakken, maar dat hou ik eventueel als allerlaatste stap. Dat geldt uiteraard voor alle markten: Laat de autoverkoper de prijs met 50% zakken (zonder dat je de rest alsnog moet betalen dus) verkoopt 'ie ook gelijk een stuiter meer auto's.. Lijkt me logisch...

Ik ben er dan ook niet op uit om winst te maken op mijn huisje, die illusie heb ik al heel lang laten gaan, maar ik wil hem ook zeer zeker niet voor een dumpprijs wegdoen. En ik ben er van overtuigd dat met de juiste aanpak er nog best wat van te maken valt, zeker gezien de tips die jullie zo massaal gegeven hebben, bedankt daarvoor!
Forget the past and you're condemned to relive it
pi_92462789
quote:
19s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dit is ontopic, we discussiëren wat het nuttigst is om in te investeren voor de TS en hoe huizenzoekers op zijn huis zoeken.
Als het daarbij blijft prima.
pi_92462841
Klaar! Ontopic graag :) het gaat hier om TS niet om Wuzz.

[ Bericht 73% gewijzigd door Ml-etje op 07-02-2011 16:09:50 ]
  maandag 7 februari 2011 @ 16:09:32 #174
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92462986
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:07 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Maar in jouw eigen hypotheekvoorwaarden staat dat allemaal niet, toch? Want jij hebt immers die superduper-hypotheek met toppiejoppie-voorwaarden. Jou kan de bank niks maken!
Toch hetzelfde verhaal dat het niet handig is om auto's of vakanties te financieren uit een (2e) hypotheek.. Dan betaal je tig jaar voor iets wat er allang niet meer is (in het geval van auto) of wat je allang vergeten bent (vakantie). Zo vind ik het ook niet echt een prettig idee de rest van mijn hypotheekperiode te betalen voor een schuld van een huis waar ik verders niets meer aan heb.

mss iets te onderbuik gedacht, maar centjes zijn uiteindelijk centjes...
  maandag 7 februari 2011 @ 16:26:59 #175
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92463868
quote:
5s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

Waarom, de inrichting heeft voor jou toch geen enkele toegevoegde waarde?
De inrichting niet, maar als een huis er ongezellig uitziet (door wat voor reden dan ook) en er zijn andere huizen die er leuker uitzien, dan kiezen mensen daar vaak voor.
Gewoon wat goede foto's kan al een hoop schelen. Een likje verf kan het dan nog wat beter maken. En in TS's geval misschien ook iets nieuws op de vloer omdat ik me kan voorstellen dat veel mensen daar gewoon niet goed "doorheen" kunnen kijken.

@ Asfixia: lekker domme opmerking weer. Je haalt twee dingen door elkaar.
Het boeit de bank niet als er onderwaarde is zolang je de hypotheek blijft betalen. Als jij echter het onderpand tegen enorm verlies wil verkopen boeit het de bank natuurlijk wél wat. Dus TS heeft een beperkte mogelijkheid om dat te doen.
pi_92464108
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:04 schreef Kluiven-79 het volgende:

De prijs die nu op het huis staat is naar mijn idee marktconform voor dit soort huizen in deze buurt met deze eigenschappen. Tuurlijk bestaat de kans dat ik er eerder vanaf ben als ik de prijs flink laat zakken, maar dat hou ik eventueel als allerlaatste stap. Dat geldt uiteraard voor alle markten: Laat de autoverkoper de prijs met 50% zakken (zonder dat je de rest alsnog moet betalen dus) verkoopt 'ie ook gelijk een stuiter meer auto's.. Lijkt me logisch...

Ik ben er dan ook niet op uit om winst te maken op mijn huisje, die illusie heb ik al heel lang laten gaan, maar ik wil hem ook zeer zeker niet voor een dumpprijs wegdoen. En ik ben er van overtuigd dat met de juiste aanpak er nog best wat van te maken valt, zeker gezien de tips die jullie zo massaal gegeven hebben, bedankt daarvoor!
Ik denk dat het best is om met een makelaar te praten over wat een marktconforme prijs is, ik zeg ook niet dat je direct 50% korting moet geven maar onthoudt dat de rente oploopt. Houd deze dus goed in de gaten want dit gaat invloed hebben op je verkoopprijs, praat hier ook eens over met je makelaar.
I'll sing you a lullaby.
pi_92465254
Kluiven-79
quote:
want waar iedereen voor het gemak aan voorbij loopt: Het is gewoon een geweldig huis! Daar sta ik persoonlijk voor in.
Heel fijn dat jij daar persoonlijk voor in staat, maar dat doet natuurlijk niet ter zake. De presentatie is meer dan bagger. Maar dat is natuurlijk vooral de fout van de makelaar. Jouw fout is dat je niet veel eerder hebt ingegrepen. Maar die ben je nu aan het herstellen :)
pi_92466260
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:56 schreef Tja..1986 het volgende:
Kluiven-79

[..]

Heel fijn dat jij daar persoonlijk voor in staat, maar dat doet natuurlijk niet ter zake. De presentatie is meer dan bagger. Maar dat is natuurlijk vooral de fout van de makelaar. Jouw fout is dat je niet veel eerder hebt ingegrepen. Maar die ben je nu aan het herstellen :)
En ondertussen is de rente ruim een halve punt gestegen, goed voor minstens 10% daling van de verkoopprijs ^O^
Dus.... de woning is wel in prijs verlaagd maar dat is enkel om de gestegen rente te compenseren, om het huis daadwerkelijk verkocht te krijgen moet er toch echt nog wel een 20k van de vraagprijs af :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:32:09 #179
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_92466763
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik denk dat het best is om met een makelaar te praten over wat een marktconforme prijs is, ik zeg ook niet dat je direct 50% korting moet geven maar onthoudt dat de rente oploopt. Houd deze dus goed in de gaten want dit gaat invloed hebben op je verkoopprijs, praat hier ook eens over met je makelaar.
Ik lees het al, jij bent een goeie verkoper.
Aan de presentatie werken heeft geen zin, prijs omlaag! Dat werkt altijd direct! :') .
Als je van een bepaald goed af wil, dondert niet wat, wil je daar de beste prijs voor.
Om het onderste uit de kan te halen moet je beginnen bij de presentatie van je product.
Je product zodanig presenteren dat zoveel mogelijk mensen het mooi vinden en er geinteresseerd raken in het product dat je aanbiedt. Wanneer er veel mensen interesse hebben in je product kan je er een zo hoog mogelijke prijs voor vragen.

Pas wanneer je economisch gezien alle moeite voor de presentatie van je product hebt gedaan dat het eruit kan en er nog geen interesse is. Dan pas ga je aan de prijs rommelen.

Een prijs rucksichtlos naar beneden trekken kan namelijk nog veel meer andere signalen geven dan "ik heb een aantrekkelijk product in de verkoop".
Je geeft namelijk ook het signaal "ik moet er nu van af, je kan hier het onderste uit de kan halen qua onderhandelingen" of "hetgene dat ik probeer te verkopen is van miserabele kwaliteit, koop het asjeblieft!".
En dergelijke signalen hebben in het algemeen niet het gewenste effect van je doel "Als je van een bepaald goed af wil, dondert niet wat, wil je daar de beste prijs voor.".
  maandag 7 februari 2011 @ 17:34:36 #180
36431 bleiblei
pi_92466836
Voor bovenstaande heb ik trouwens niet eens marketing ofzo hoeven te studeren. Dat is gewoon simpel boeren verstand.

En dat users als Xeninobol en kingmob al jaren een poging doen om een self fullfilling prophecy te creeeren met onzin als huizenzeepbel.nl achtige klets staat geheel buiten het doel van de TS. Zijn huis zo snel mogelijk voor zo veel mogelijk geld verkopen.
pi_92466865
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:32 schreef bleiblei het volgende:
Een prijs rucksichtlos naar beneden trekken kan namelijk nog veel meer andere signalen geven dan "ik heb een aantrekkelijk product in de verkoop".
Je geeft namelijk ook het signaal "ik moet er nu van af, je kan hier het onderste uit de kan halen qua onderhandelingen" of "hetgene dat ik probeer te verkopen is van miserabele kwaliteit, koop het asjeblieft!".
En dergelijke signalen hebben in het algemeen niet het gewenste effect van je doel "Als je van een bepaald goed af wil, dondert niet wat, wil je daar de beste prijs voor.".
Ja maar........ dat kan toch helemaal niet?

Het kopen van een eigen huis is toch sowieso een nobrainer, waarmee je alleen maar winst kunt maken? De huizenprijzen kunnen toch alleen maar omhoog? En je kunt toch nooit teveel betalen voor een eigen huis? :?
  maandag 7 februari 2011 @ 17:36:26 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92466882
Als je huis 18 maanden te koop staat is de prijs te hoog
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92467128
Je makelaar zet je huis al die tijd niet op Funda, en dan vragen waarom het niet verkoopt? :D _O- Echt waar, sommige mensen zijn zo onwetend. :X
  maandag 7 februari 2011 @ 17:45:03 #184
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92467284
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:35 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ja maar........ dat kan toch helemaal niet?

Het kopen van een eigen huis is toch sowieso een nobrainer, waarmee je alleen maar winst kunt maken? De huizenprijzen kunnen toch alleen maar omhoog? En je kunt toch nooit teveel betalen voor een eigen huis? :?
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Serieus, hou het daar. Eén topic vol alu-hoedjes-spam en angsthazen is genoeg en het is hier niet alleen onzin, maar ook off-topic.
pi_92467387
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:45 schreef Whuzz het volgende:
Serieus
Serieus inderdaad. Het was een serieuze vraag.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:49:20 #186
36431 bleiblei
pi_92467459
Ik ben overigens zo onderhand wel benieuwd naar het to do lijstje van TS :) .
Of kluiven-79 al een idee heeft wat hij/zij aan actie gaat ondernemen.

Voor mij zou het iig. helder zijn.
- Andere makelaar zoeken
- Ruimtes met minimale kosten opknappen
- 100 euro investeren in witte verf ipv. dat blauwe
- 500 euro investeren in redelijk laminaat ipv. de groene grindvloer
- Wat spullen uit huidige huis terugplaatsen/ op creatieve wijze meer meubels vergaren om de ruimtes wat meer body te geven. Indeling ook logischer maken.
- Wat groen binnen neerzetten in de vorm van planten enzo.
- Andere foto's maken (in de lente met mooi weer en de tuin in bloei!)
- Advertentie op Funda zetten met goede tekst erbij (* zou eigenlijk actie nummer 1 moeten zijn, maar je hebt toch die foto's nodig).

En vervolgens 2 maanden aankijken of interesse in huis groeit, indien er in 2 maanden nog niets is gebeurd met de prijs een 5K tot 10K naar beneden gaan.

Maar goed, dat zou mijn lijst zijn. Wat ga jij doen TS?
  maandag 7 februari 2011 @ 17:49:58 #187
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92467479
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:47 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik dat dat het modje wel duidelijk was. Maar goed, met dat bord voor je hoofd is het misschien lastig lezen ;)

Nu ik thuis ben de foto's wat duidelijker bekeken. Als je makelaar langs komt zou ik hem opsluiten in de kelder TS. Dat is echt te slecht :(
  maandag 7 februari 2011 @ 17:51:31 #188
36431 bleiblei
pi_92467548
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:47 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Een huis koop je om in te wonen. Maar als je een nieuw huis hebt waar je in wil wonen wil je er de beste prijs voor. Of je er op vooruit gaat of niet. (Er staat daarom ook zo veel mogelijk geld! Niet zo veel mogelijk winst!). Al weet ik wel dat je dermate selectief leest zodat alles in je straatje past.

Imho. is een huis niets anders dan een auto met het bijkomende voordeel dat als je het goed doet, het makkelijker is om winst te pakken op je hoop bakstenen op een stukje grond dan met een auto :P .

Een gebruiks"voorwerp" dus.
pi_92467681
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:32 schreef bleiblei het volgende:

Ik lees het al, jij bent een goeie verkoper.
Aan de presentatie werken heeft geen zin, prijs omlaag! Dat werkt altijd direct! :') .
Voor 'me-too' producten werkt een gunstige prijsstelling meestal het beste. Aangezien dit huis weinig unieke selling points heeft zou ik niet inzien waarom dat niet de beste aanpak is.

quote:
Als je van een bepaald goed af wil, dondert niet wat, wil je daar de beste prijs voor.
Om het onderste uit de kan te halen moet je beginnen bij de presentatie van je product.
Je product zodanig presenteren dat zoveel mogelijk mensen het mooi vinden en er geinteresseerd raken in het product dat je aanbiedt. Wanneer er veel mensen interesse hebben in je product kan je er een zo hoog mogelijke prijs voor vragen.
Bij de NVM zijn ze er ondertussen achter dat je beter meer volume kan maken met een lagere marge... waarschijnlijk is dat ook de beste aanpak voor mensen die elke maand weer kosten moeten maken voor hun tweede hypotheek. Jij praat over 'veel interesse'.... nou.. nou.. nou wat is er veel interesse voor koopwoningen de laatste 3 jaar. Zoals ik reeds gezegd heb... dat is allemaal zo 2005.

quote:
Pas wanneer je economisch gezien alle moeite voor de presentatie van je product hebt gedaan dat het eruit kan en er nog geen interesse is. Dan pas ga je aan de prijs rommelen.
Klikt leuk... maar je kan beter een prognose maken over wat een woning je nu zal opleveren en wat het je oplevert in de toekomst minus de kosten die je maakt voor het aanhouden van de woning. Feitelijk ben je dan dus aan het speculeren. Tot 2005 was dat geen probleem.... helaas is het nu 2011.

quote:
Alsof het reclame is om een leegstaande woning 18 maanden in de verkoop te hebben, ik zou als verkoper bij voorbaat kunnen denken dat de verkoper een plaat voor zijn hoofd heeft en te koppig is om marktconform aanbod te accepteren. Het is heel simpel... zodra je een te koop bordje in je tuin zet in een kopersmarkt stel je je als verkopende partij kwetsbaar op.

quote:
Prachtig.... maar hoe je het ook wend of keert de markt bepaald de verkoopprijs. Tot dusver nog geen koper gesignaleerd.... ligt uiteraard enkel aan de kleur van het behang en de gedateerde toiletbril :')
I'll sing you a lullaby.
pi_92467715
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Amen.... topic kan dicht en de prijs omlaag ^O^
I'll sing you a lullaby.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:57:47 #191
45206 Pietverdriet
pi_92467777
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Amen.... topic kan dicht en de prijs omlaag ^O^
Zijn nu eenmaal veel mensen die niet begrijpen wat prijs is.
pi_92467942
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een onzin. :{w Als een huis niet verkoopt kan dat aan veel oorzaken liggen, prijs is daar slechts één mogelijke oorzaak van.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:12:23 #193
45206 Pietverdriet
pi_92468200
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:03 schreef Mercer het volgende:

[..]

Wat een onzin. :{w Als een huis niet verkoopt kan dat aan veel oorzaken liggen, prijs is daar slechts één mogelijke oorzaak van.
_O- _O-
pi_92468276
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
_O- _O-
Je kan lachen, maar ik heb wel gelijk. En onderbouwen kan je de boel verder ook al niet, dus verder ook geen behoefte om met je in discussie te gaan. Beter gewoon ontopic blijven, zodat het topic niet helemaal verziekt wordt. ^O^
  maandag 7 februari 2011 @ 18:15:34 #195
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92468303
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:49 schreef bleiblei het volgende:
Ik ben overigens zo onderhand wel benieuwd naar het to do lijstje van TS :) .
Of kluiven-79 al een idee heeft wat hij/zij aan actie gaat ondernemen.

Voor mij zou het iig. helder zijn.
- Andere makelaar zoeken
- Ruimtes met minimale kosten opknappen
- 100 euro investeren in witte verf ipv. dat blauwe
- 500 euro investeren in redelijk laminaat ipv. de groene grindvloer
- Wat spullen uit huidige huis terugplaatsen/ op creatieve wijze meer meubels vergaren om de ruimtes wat meer body te geven. Indeling ook logischer maken.
- Wat groen binnen neerzetten in de vorm van planten enzo.
- Andere foto's maken (in de lente met mooi weer en de tuin in bloei!)
- Advertentie op Funda zetten met goede tekst erbij (* zou eigenlijk actie nummer 1 moeten zijn, maar je hebt toch die foto's nodig).

En vervolgens 2 maanden aankijken of interesse in huis groeit, indien er in 2 maanden nog niets is gebeurd met de prijs een 5K tot 10K naar beneden gaan.

Maar goed, dat zou mijn lijst zijn. Wat ga jij doen TS?
TS heeft tussen de regels door hier en daar al wat plannen van aanpak geformuleerd.

Ik stel de huidige makelaar nog één maal op de proef met het volgende lijstje:

- Huis met nieuwe foto's op Funda.
- Maten bij alle ruimtes
- Omschrijving aanpassen waarbij het deze keer wel op een danige manier gaat dat het de verkoop/bezichtiging bevordert
- Maken van een plattegrondje voor alle verdiepingen
- In ieder geval één van de muren wit maken (mijn inspanning)
- Tuin verder opruimen en hogedruk afspuiten (ook mijn inspanning)
- Inrichting binnen aanpassen. Heb nog zat meubels die wel representatief zijn en die goed hier en daar geplaatst kunnen worden
- Planten binnen en buiten plaatsen (uiteraard vóór het maken van de foto's)

Punt is: Ik heb me nooit gestoord aan beschrijving en foto's omdat ik het huis simpelweg al live heb meegemaakt. Ik weet precies hoe alles eruit ziet en waarvoor het te gebruiken is. Nu ik van jullie de tips heb gehad besef ik me idd dat het beter kan (en MOET)

Waar mijn makelaar overigens wel heeeel goed in is, is het verkopen van lulkoek. Dan was het weer verkiezingen met HRA, dan was het weer een moeilijke tijd, dan was het weer winter enz enz enz... Zoals eerder gezegd: Volledig debet aan mezelf (En ik betaal daar ook de rekening voor) Maar nu is het gewoon klaar.

Ben benieuwd of hij alles voor elkaar kan krijgen. Kan een VBO-makelaar ook gewoon iets oop Funda knallen?
pi_92468483
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:15 schreef Kluiven-79 het volgende:

[..]

TS heeft tussen de regels door hier en daar al wat plannen van aanpak geformuleerd.

Ik stel de huidige makelaar nog één maal op de proef met het volgende lijstje:

- Huis met nieuwe foto's op Funda.
- Maten bij alle ruimtes
- Omschrijving aanpassen waarbij het deze keer wel op een danige manier gaat dat het de verkoop/bezichtiging bevordert
- Maken van een plattegrondje voor alle verdiepingen
- In ieder geval één van de muren wit maken (mijn inspanning)
- Tuin verder opruimen en hogedruk afspuiten (ook mijn inspanning)
- Inrichting binnen aanpassen. Heb nog zat meubels die wel representatief zijn en die goed hier en daar geplaatst kunnen worden
- Planten binnen en buiten plaatsen (uiteraard vóór het maken van de foto's)

Punt is: Ik heb me nooit gestoord aan beschrijving en foto's omdat ik het huis simpelweg al live heb meegemaakt. Ik weet precies hoe alles eruit ziet en waarvoor het te gebruiken is. Nu ik van jullie de tips heb gehad besef ik me idd dat het beter kan (en MOET)

Waar mijn makelaar overigens wel heeeel goed in is, is het verkopen van lulkoek. Dan was het weer verkiezingen met HRA, dan was het weer een moeilijke tijd, dan was het weer winter enz enz enz... Zoals eerder gezegd: Volledig debet aan mezelf (En ik betaal daar ook de rekening voor) Maar nu is het gewoon klaar.

Ben benieuwd of hij alles voor elkaar kan krijgen. Kan een VBO-makelaar ook gewoon iets oop Funda knallen?
Er zijn nu eenmaal maar heel erg weinig "goede" makelaars. In een opgaande markt kan elke drol met een grote bek een huis verkopen. Maar nu scheidt het kaf zich van het koren.
pi_92468502
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:15 schreef Kluiven-79 het volgende:
[..]
Kan een VBO-makelaar ook gewoon iets oop Funda knallen?
Dat hij jouw huis niet direct op Funda heeft gezet, geeft mij grote twijfels of je de juiste keuze maakt uberhaupt nog verder te gaan met deze makelaar. Sorry hoor, maar dan ben je toch echt wel een prutser als makelaar. En waarom zou je in hemelsnaam bij een slechte makelaar blijven? No cure, no pay zou ik zeggen.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:26:54 #198
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92468656
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:22 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat hij jouw huis niet direct op Funda heeft gezet, geeft mij grote twijfels of je de juiste keuze maakt uberhaupt nog verder te gaan met deze makelaar. Sorry hoor, maar dan ben je toch echt wel een prutser als makelaar. En waarom zou je in hemelsnaam bij een slechte makelaar blijven? No cure, no pay zou ik zeggen.
Dat ligt er een beetje aan. Heel eerlijk gezegd kijk ik bij het huizen zoeken ook verder dan Funda. Naar Jaap, Huislijn, ZAH en dat soort sites.. Dus dat viel me ook niet direct op, al begrijp ik dat Funda tegenwoordig de enige pagina is die nog telt...

No cure-no pay is dus nog even de vraag.. Ik heb de beste man 10% als voorschot mogen betalen en hoewel dat uiteraard niet opweegt tegen nóg 18 maanden ellende is dat toch een behoorlijk bedrag voor een schijnvertoning als deze.

Ik leg hem gewoon een en ander voor, ook dat ik info heb ingewonnen bij anderen en dat we uiteindelijk met een lijstje zijn gekomen... Als hij daar verder geen heil inziet is het end of practice.. Voor de veiligheid heb ik komende woensdag al een afspraak met een andere makelaar...
  maandag 7 februari 2011 @ 18:33:11 #199
45206 Pietverdriet
pi_92468922
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:14 schreef Mercer het volgende:

[..]

Je kan lachen, maar ik heb wel gelijk. En onderbouwen kan je de boel verder ook al niet, dus verder ook geen behoefte om met je in discussie te gaan. Beter gewoon ontopic blijven, zodat het topic niet helemaal verziekt wordt. ^O^
Het gaat altijd om de prijs. Vraag 100.000 euro voor het huis en je bent het morgen kwijt.
pi_92469572
Het lijkt me wel een net huis TS. Beetje rare constructie voor dat rolluik bij het bovenraam. (Steekt boven de dakgoot uit?) Maar dat hebben alle huizen in die straat zag ik.

Inderdaad meer en duidelijkere foto's plaatsen en een betere omschrijving. Nog verder zakken zou ik niet doen, dit lijkt me een redelijke prijs. (Mits het een normale buurt is, ik ken de situatie daar niet)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')