Mensen die daar niet doorheen kunnen kijken zul je altijd tegen komen, maar persoonlijk kan ik daar wel doorheen kijken. Ik denk dat klusfoobje het wel mooi verwoord heeft... je hebt mensen die er direct in willen trekken en mensen die het huis naar eigen smaak willen inrichten. De eerste groep mensen zullen een huis zoeken dat zo dicht mogelijk bij hun smaak past, de tweede groep ziet het liefst een kale woning.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:09 schreef Coelho het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Uiteraard zal een veel lager geprijsd huis interessanter zijn (tenzij dat weer argwaan oproept), maar veel mensen zijn niet in staat om ruimtes te beoordelen. Als jij een mooi ingerichte woning hebt, zien zij zich eerder wonen dan wanneer dezelfde woning helemaal volgebouwd is. Ik heb meerdere kijkers gehad die 'geen klik' hadden met de woning wegens gebrek aan sfeer of omdat de kleuren hen niet aanstonden!
Uiteraard zit er een kern van waarheid in, maar ik denk niet dat je dit met enkel een likje verf en een goedkoop laminaat vloertje gaat oplossen. Starters hebben momenteel enorm veel keuze en kunnen dus lekker gaan 'cherry picken'. Alleen een grondige verbouwing zal de prijs rechtvaardigen... mijn inziens is het dan beter je prijs te verlagen... dan word dit huis meteen een stuk interessanter voor 'klussers'.quote:Mensen kunnen wel denken dat ze die troep er als eerste uit gaan halen, om bij jouw formulering te blijven, maar mensen die naar foto's op Funda kijken die willen een mainstream woning zien. Niet iets wat afwijkend is van hun eigen verwachtingspatroon. De grote meerderheid zal eerder getriggerd worden door een neutrale houtkleur (wit eiken oid) dan door een groene korrelvloer. Om nog maar niet te spreken over het negatieve sentiment dat om deze gietvloeren heen hangt...
Onzin, een huis koop je niet op basis van een foto.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:44 schreef Whuzz het volgende:
Met andere woorden: Een groothoeklens gebruiken in je foto's is al irritant, maar om je foto's echt te gaan shoppen is mijn insziens een vorm van misleiding. Ik weet dat het gebeurt hoor, maar het blijft triest.
Het zoeken naar een schuldige is niet direct mijn grootste punt.. Inderdaad, het is MIJN huis en voor MIJN rekening. Ik ging er vanuit dat mijn makelaar echter integer genoeg was mij te wijzen op punten die mij ontgingen. Zoals je op de google-maps foto kan zien heb ik er ook een eigen zaak bij waar ik enorm veel tijd en moeite heb ingestoken. Daarbij wist de makelaar me ook al te vertellen dat het gerust 6-9 maanden kon duren voordat het gemiddeld genomen verkocht kon worden.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:07 schreef klusfoobje het volgende:
Dit topic eens doorgelezen en al met al verbaast het me totaal niet dat dit huis al 18 maanden te koop staat. naar mijn idee moet TS niet raar opkijken als er nog eens 18 maanden gaan bijkomen.
De aannames die gedaan worden zijn echt leuk.
Het gros van de kopers is niet in staat door de huidige aankleding heen te kijken. Grofweg heb je twee soorten kopers.
Die groep die er direct wil intrekken en maximaal even de plafonds en muren wil sausen. De andere groep wil graag klussen en er wat geld en tijd in stoppen.
Het huis van TS gaat totaal voorbij aan die twee groepen. Met alleen even sausen red je het niet om hier iets leuks van te maken. De mensen zien die vloer en dat plafond en klikken verder. Schrootjes is iets dat je erin zet als je het wilt, maar niet iets dat je wilt aantreffen in een huis.
De klussers klikken ook door. De prijs is veel te hoog om in het huis te investeren. Elke straat en huis heeft nu eenmaal een max prijs. Daarbij is er bij dit huis geen enkele (zichtbare) mogelijkheid om mogelijk winst te maken. Niet in geld en niet in kwaliteit.
Over de locatie kan ik niets zeggen. Geen idee of Roosendaal leuk is. Je hebt echte rook nergens informatie staan voor iemand die die wijk niet kent. Zijn er leuke winkels in de buurt ? Wat maakt die wijk aantrekkelijk om te wonen ?
Verder komt TS in dit topic op mij over als een ...tsja... vul zelf maar in.
Niet alleen je makelaar heeft zitten slapen maar TS is en blijft de eindverantwoordelijke. Het is JOUW geld! Of je beter eerst had kunnen verkopen is persoonlijk. Met de afgelopen tijd was dat misschien wel verstandig geweest maar dat is de koe in de kont kijken.
Mijn advies, zove rje er iets mee wilt doen.
1 Makelaar eruit
2 nieuwe makerlaar erin en afspraak maken op basis van lage courtage en winst afspraak
3 met nieuwe makelaar afspreken wat er naar zijn mening nodig is om het te verkopen.
4 iig de muren netjes wit/neutraal maken
5 plafond eruit slopen en wit maken
6 laminaat erin en probeer dan echt even de 2 euro /m2 te mijden.
7 toch aankleden. De klusser kopen je hut echt niet en de andere groep wil een voorstelling op een presentatie blaadje krijgen
8 Vergeet het winst/verlies verhaal. Nu kost het elke maand geld en ergens gaat de bank piepen
9 realiseer je dat het huis niet meer waard is geworden omdat jij erin hebt gewoond gedurende zoveel tijd. De eigenaar met die arrogantie betaald uiteindelijk....
10 zet eventueel je auto op de oprit ( wel ff eerst door de wasstraat) tenzij het een barrel is....( of leen de auto van de makelaar) Geef aan hoe de parkeer situatie is
11 verdiep je in je doelgroep. Kinderkamers? waar zitten de scholen ?
12 trek je huis een maand uit de verkoop. maak de punten in orde en ga er fris op staan...
en als laatste...
stop met zoeken naar een schuldige, het is JOUW huis!
Nee, en je hebt lieve meisjes en mooie meisjes....quote:Op maandag 7 februari 2011 11:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Onzin, een huis koop je niet op basis van een foto.
In gesprek zijn is niet relevant, je moet iemand hebben die een bod wil uitbrengen.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:17 schreef klusfoobje het volgende:
Kan allemaal zijn, maar dan is TS wel in GESPREK met een potentiele koper. Nu heeft hij niet eens iemand die er iets van zegt.
Als je als verkoper investeert in een woning en de koper wil die aanpassingen niet dan is de barrière bij de verkopende partij om een lager bod te accepteren alleen maar groter. Wat maakt het uit of er een verrotte keuken of een andere keuken in zit als de koper deze uberhaupt wil vervangen? Je denkt toch niet dat een koper gaat betalen voor een nieuwe keuken die hij er uit gaat slopen? De koper kijkt naar zijn budget en denkt ja... doei...quote:Ik weet dat er mensen een nagelnieuwe keuken in hebben gezet. Door de nieuwe kopers ging dat ding er direct uit. MAAR, dat was een KEUZE die men had, het hoefde niet. Als er een verrotte keuken in zit MOET de nieuwe koper er een andere in gaan zetten. Die kijkt dan naar de prijs en denkt ja doei.....
En daar is niks mis mee.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:29 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Nee, en je hebt lieve meisjes en mooie meisjes....
Mag jij raden op welke je als eerste afstapt om te kijken OF het een lief meisje is....
Zou er bij beide meisjes een uitgebreide beschijving zitten met voor- en nadelen zou je de keuze altijd nog iets verstandiger kunnen maken. Mooie meisjes zijn in de regel altijd erg duur, zeker de Wassenaarse meisjes met tig hectare eigen grond. Terwijl je met een beter betaalbaar meisje met wat kleine aanpassingen altijd nog een goed bewoonbaar meisje kan krijgen.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:29 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Nee, en je hebt lieve meisjes en mooie meisjes....
Mag jij raden op welke je als eerste afstapt om te kijken OF het een lief meisje is....
en wanneer denk jij dat je een bod gaat krijgen ??? Door een gesprek en bezichtiging of zonder gesprek en bezichtiging ??? Als iemand over die details begint ben je al een eind hoor, dan is de kijker al in zijn hoofd met de koop bezig.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In gesprek zijn is niet relevant, je moet iemand hebben die een bod wil uitbrengen.
[..]
Als je als verkoper investeert in een woning en de koper wil die aanpassingen niet dan is de barrière bij de verkopende partij om een lager bod te accepteren alleen maar groter. Wat maakt het uit of er een verrotte keuken of een andere keuken in zit als de koper deze uberhaupt wil vervangen? Je denkt toch niet dat een koper gaat betalen voor een nieuwe keuken die hij er uit gaat slopen? De koper kijkt naar zijn budget en denkt ja... doei...
Geld stoppen in een huis dat je wilt verkopen is gewoon dom... zak gewoon met je vraagprijs... de tijd dat je met een investering van 10k je woning voor 20k meer kon verkopen is echt verleden tijd.
dat klopt wel, maar wat ik bedoelde... iemand die huizen zoekt kijkt na het sorteren op prijs als eerste naar die eerste foto. DAN pas klik je verder. die eerste foto moet dus wel aantrekkelijk zijn...quote:Op maandag 7 februari 2011 11:35 schreef Kluiven-79 het volgende:
[..]
Zou er bij beide meisjes een uitgebreide beschijving zitten met voor- en nadelen zou je de keuze altijd nog iets verstandiger kunnen maken. Mooie meisjes zijn in de regel altijd erg duur, zeker de Wassenaarse meisjes met tig hectare eigen grond. Terwijl je met een beter betaalbaar meisje met wat kleine aanpassingen altijd nog een goed bewoonbaar meisje kan krijgen.
Zou wat zijn trouwens, en goede beschrijving/handboek van een meisje...
Als je komt kijken ben je toch al bezig met het kopen van een woning? Maar hoe zorg je dat mensen komen kijken? Ik zou gerust op een woning van 200k afstappen en slechts 150k bieden, maar dat ben ik... veel mensen die eerst naar de prijs kijken en dan snel doorklikken.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:38 schreef klusfoobje het volgende:
en wanneer denk jij dat je een bod gaat krijgen ??? Door een gesprek en bezichtiging of zonder gesprek en bezichtiging ??? Als iemand over die details begint ben je al een eind hoor, dan is de kijker al in zijn hoofd met de koop bezig.
Ik begreep hem, maar kon het niet laten deze analogie wat verder uit te diepen...quote:Op maandag 7 februari 2011 11:39 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
dat klopt wel, maar wat ik bedoelde... iemand die huizen zoekt kijkt na het sorteren op prijs als eerste naar die eerste foto. DAN pas klik je verder. die eerste foto moet dus wel aantrekkelijk zijn...
gesprek/bezichtiging, das gelijk aan elkaar in dit geval.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je komt kijken ben je toch al bezig met het kopen van een woning? Maar hoe zorg je dat mensen komen kijken? Ik zou gerust op een woning van 200k afstappen en slechts 150k bieden, maar dat ben ik... veel mensen die eerst naar de prijs kijken en dan snel doorklikken.
Wat een bull shit... verdienen aan een koopwoning is zo 2001. Tegenwoordig mag je blij zijn als je zonder kleerscheuren van je troep af kan komen.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:36 schreef klusfoobje het volgende:
Daarbij, IEDEREEN die een huis wil kopen, wil wat van de vraagprijs af. Ook jij en ik.
als je ondernemer bent, en die indruk krijg ik, dan weet je dat je moet investeren om te verdienen.
OMGquote:Ga naar de ikea, zorg dat je een klanten pas hebt , koop wat leuke meubels. Schroef de boel in elkaar, kleed het mooi aan en zorg dat de verpakkingen zo heel mogelijk blijven...
Als je alle foto's hebt gemaakt dek je de boel met wat lakens af.
Zodra de max tijd in de buurt komt van terugbrengen zonder vragen.... schroef je alles weer uit elkaar en brengt de hele handel terug! Het voordeel van die kaart.... tot meen ik 2 maanden lang mag je alles terugbrengen en worden er geen vragen gesteld om je geld terug te krijgen!
Eventueel wel ff spreiden over 2 ikea's
Het is geen Bullshit hoor. Ik vermoed dat je het verdienen hebt gelezen als "winst maken". Dat bedoelde ik niet. TS verdient geld als hij het kwijtraakt. Nu is het een blok aan zijn been en knaagt het ws ook aan de slaap die hij heeft.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat een bull shit... verdienen aan een koopwoning is zo 2001. Tegenwoordig mag je blij zijn als je zonder kleerscheuren van je troep af kan komen.
[..]
OMG![]()
Nu weet ik ook meteen weer waarom ik nooit iets bij de IKEA koop... krijg je troep in dozen die door hogehuizenprijsminnende klussers gebruikt is voor het pimpen van hun woning
De meeste vraagprijzen zijn volslagen krankzinnigquote:Op maandag 7 februari 2011 11:43 schreef klusfoobje het volgende:
gesprek/bezichtiging, das gelijk aan elkaar in dit geval.
Zoveel lager kun je idd prima bieden, maar om serieus te worden genomen zul je wel een dergelijk laag bod moeten uitleggen. Geen verkoper neemt je serieus als je obv funda een mailtje doet en ff een bod uitbrengt dat substantieel lager ligt dan de vraagprijs.
Dan kan TS ook geld verdienen door flink te zakken met zijn vraagprijs... scheelt je ook nog eens een hoop gesleur met meubels van de IKEA die jij onder valse voorwendselen hebt gekochtquote:Op maandag 7 februari 2011 11:53 schreef klusfoobje het volgende:
Het is geen Bullshit hoor. Ik vermoed dat je het verdienen hebt gelezen als "winst maken". Dat bedoelde ik niet. TS verdient geld als hij het kwijtraakt. Nu is het een blok aan zijn been en knaagt het ws ook aan de slaap die hij heeft.
Hij had wat eerder de juiste vragen kunnen stellen ja.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:28 schreef klusfoobje het volgende:
Ik ben misschien idd een tikje hard voor TS maar laten we reeel blijven.
Je gaat toch niet 18 maanden stil op de bank zitten wachten terwijl je ziet hoe je huis word aangeboden ???
De allereerste vraag die je jezelf stelt als verkoper.... zou IK het op deze manier kopen.....
ja, idd...quote:Op maandag 7 februari 2011 12:27 schreef Terrorizer het volgende:
Waarom wil je het huis verkopen als je (dubbel) HRA heb? Weet je wel hoeveel winst je dan misloopt.
Ik zou het huis houden, en de eventuele voorwaarde maximaal opnemen.
Goed punt, die dubbele HRA is toch wel even lekker extra geld in the pocketquote:Op maandag 7 februari 2011 12:27 schreef Terrorizer het volgende:
Waarom wil je het huis verkopen als je (dubbel) HRA heb? Weet je wel hoeveel winst je dan misloopt.
Ik zou het huis houden, en de eventuele voorwaarde maximaal opnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |