Optische investeringen heb je er heel snel uit bij de verkoop van een huis.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:02 schreef kingmob het volgende:
Ik denk idd dat je wel duidelijk moet afvragen hoeveel nut investeringen in de inrichting hebben. Om het echt goed te krijgen kost dat handen vol met geld (en tijd). Is het dan niet verstandiger, sneller en makkelijker om gewoon in prijs te zakken. Je raakt een doelgroep kwijt (de "door de inrichting onder de indruk" groep) maar zo groot is die ook weer niet denk ik, zeker als je een paar duizend onder de gewone prijs kan zitten omdat je niet in die troep hebt geīnvesteerd.
Verder bevestigd dit topic al mijn vooroordelen over makelaren en de huizenmarkt
Hoezo verbaas jij je? TS vraagt gewoon geen marktconforme prijs en raakt daardoor deze woning niet kwijt. Ik beweer ook niet dat het verbeteren van de presentatie zinloos is, maar om te denken dat kopers zich daardoor laten misleiden is een beetje beledigend naar de koper toe. Ik denk dat de meeste 'greater fools' al lang in de woningmarkt zijn ingestapt. Blijft over de mensen die het niet kunnen betalen en de mensen die het niet willen betalenquote:Op maandag 7 februari 2011 12:56 schreef bleiblei het volgende:
Maar zoals velen verbaas ik me wel over dit topic. Wel vermakelijk though.
Wat was precies het gene wat niet toegestaan was? Want ik zie geen reden vermeldt?quote:
De link. Plus dat deze discussie niet aansluit bij wat TS vraagt, namelijk tips geen hele verhandeling over de huizenmarktquote:Op maandag 7 februari 2011 13:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat was precies het gene wat niet toegestaan was? Want ik zie geen reden vermeldt?
Oke... duidelijk, ik zal mijn alu hoedje in het andere topic latenquote:Op maandag 7 februari 2011 13:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
De link. Plus dat deze discussie niet aansluit bij wat TS vraagt, namelijk tips geen hele verhandeling over de huizenmarkt
quote:Op maandag 7 februari 2011 13:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Oke... duidelijk, ik zal mijn alu hoedje in het andere topic laten
Wat is een 1500 a 2000 euro voor een laminaatvloer nu, tegenover nog een jaar aan dubbele hypotheek? Kan meestal bovenop je huidige vloer, soms moet je je deuren wat afschaven.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:46 schreef Kluiven-79 het volgende:
[..]
Daar kan ik, gedeeltelijk, iets mee... Die groene vloer.. tja.. Dat kost een vermogen om eruit te halen. Daarbij zal er ook iets terug in moeten. Iets te grote investering. Daarbij: smaken verschillen! De vorige eigenaren hebben het erin gelegd en wij hebben het gekocht. Wij zullen toch niet de enige mensen zijn die het mooi vinden? Al lijkt dat, gezien de reacties hier, er wel op...
Verder wel goede tips.. thanks!
Het is niet compleet zinloos, maar ik vraag me af hoe zinvol het daadwerkelijk is in dit geval. Verder komt je denken op mij nogal raar over. Je praat er geld bij wat er niet is. Het punt is natuurlijk dat je kopers kan trekken met interieur, maar ook door te dalen in prijs, de vraag is welke het meest oplevert (en daar zou ik tijd en moeite ook bij tellen persoonlijk). Die 18 maanden tover je er bij, want die hebben niets met het vraagstuk te maken. Of je nou iets koopt, of in prijs zakt, beide kost het je gewoon geld.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Optische investeringen heb je er heel snel uit bij de verkoop van een huis.
18 maanden met een hypo van 2 ton is al gauw 10K rente die je kwijt bent.
Daar kan je echt wel ff een pot latex en een paar 100 euro aan laminaat voor tegen aan gooien.
Bij de verkoop van een huis is de presentatie alles zoals klusfoobje al zegt.
Hoe matiger de presentatie, des te lager het resultaat voor de verkoper. Daar is geen rocketscience voor nodig. Zelfs een klushuis levert meer op als er met minimale inspanning wat basisdingen op orde zijn gebracht. Maar zoals velen verbaas ik me wel over dit topic. Wel vermakelijk though.
Dat lijkt me toch raar, jij betaald uiteindelijk die interieurkosten. Als de verkoper die investering niet had gedaan, had jij het huis goedkoper kunnen krijgen. De enige reden waarom ik m'n huis zo opknappen is om kijkers te trekken, ik denk dat het daadwerkelijk mensen over de streep trekken een illusie is, weinig mensen zijn zo 'dom'. Een beetje verkoper praat daar bovendien zo omheen (het is immers veel logischer voor alle partijen om niet in te richten).quote:Op maandag 7 februari 2011 13:53 schreef Whuzz het volgende:
Mijn vriendin en ik waren op zoek naar een redelijk huis (minimaal 3 forse slaapkamers, liever 4) en waren bereid zelf behoorlijk te moeten klussen. Dus we zijn echt geen kopers die niet verder willen gaan dan een beetje schilderen, maar zelfs dán kies je toch voor het huis dat er het beste uit ziet binnen de eisen die je al stelde.
Wederom, valse voorwendselen waarmee je iemand gewoon op kosten jaagt. Als 18 maanden 10K kost, kun je met dezelfde logica de prijs 10K omlaag gooien.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:29 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Wat is een 1500 a 2000 euro voor een laminaatvloer nu, tegenover nog een jaar aan dubbele hypotheek? Kan meestal bovenop je huidige vloer, soms moet je je deuren wat afschaven.
Ik zeg idd vloer, tuin, en wat bewoonbaarder/gezelliger doen ogen.
Dit dus. Ik zou echt nooit in huis willen wonen wat ouder dan 10 jaar is.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:15 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik zou het nooit kopen. En na die foto's zeker niet meer. Maarja, ben gewoon nieuwere huizen gewend. Zal daar wel door komen.
Nee, want je weet van te voren niet of de tent 18 maanden te koop staat.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wederom, valse voorwendselen waarmee je iemand gewoon op kosten jaagt. Als 18 maanden 10K kost, kun je met dezelfde logica de prijs 10K omlaag gooien.
Heerlijk opbouwend.. Zal even met mijn makelaar in overleg gaan of ik wellicht zoveel van de prijs kan halen dat mijn huis 20 jaar nieuwer wordt...quote:Op maandag 7 februari 2011 15:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus. Ik zou echt nooit in huis willen wonen wat ouder dan 10 jaar is.
Whatever, jouw ervaringen zijn anders dan de mijne. Je kunt niet met dezelfde 'logica' aan het begin van je verkoop meteen 10k lager gaan, omdat dat simpelweg niet in iemands portemonnee hoeft te zitten! Of je bent nog in 2005 bezig, waar ieder die een huis verkocht steevast winst maakte in plaats van verlies.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wederom, valse voorwendselen waarmee je iemand gewoon op kosten jaagt. Als 18 maanden 10K kost, kun je met dezelfde logica de prijs 10K omlaag gooien.
Het punt is dat mensen niet eens komen *kijken*. Als ik uit 150 huizen kan kiezen die allemaal in de prijsrange zitten waar ik wil zoeken, allemaal in het gebied waar ik wil wonen, allemaal al meer kamers dan ik minimaal wil, groter zijn dan mijn minimale wens... waarom zou ik dan gaan kijken bij dat huis dat er matigjes uitziet op foto's, terwijl er 149 andere kandidaten zijn?quote:Op maandag 7 februari 2011 15:17 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch raar, jij betaald uiteindelijk die interieurkosten. Als de verkoper die investering niet had gedaan, had jij het huis goedkoper kunnen krijgen.
Ik ben blij dat er zoveel mensen zijn die denken dat er regels zijn in het handelen, dat maakt het voor mij altijd makkelijkerquote:Op maandag 7 februari 2011 15:25 schreef klusfoobje het volgende:
Kingmob,
Het is niet zo raar. De koper die besloten heeft om het huis te kopen zoekt vervolgens argumenten om een lagere prijs te bieden. Hoewel je gewoon een bedrag kunt noemen zul je als koper het toch aannemelijk proberen te maken waarom die prijs omlaag moet. Dan gaat het erom wat er redelijkerwijs aan moet gebeuren om er in te kunnen trekken.
Als je dan eerst alles netjes moet maken is dat een argument. Als alles er goed uit ziet is dat al lastiger. Tuurlijk, je kunt altijd wat roepen maar uiteindelijk gaat het erom dat je tot elkaar komt.
Dat geeft direct aan waarom een prijs verlaging in dit stadium geen zin heeft. Er komt geen hond kijken. Maak het eerst zo dat men WIL komen kijken.
Daarna begint het handje klap pas. Als je de prijs EERST omlaag doet en men komt kijken wil de koper toch altijd nog minder betalen....
Omlaag kun je altijd nog.
Nee, je begrijpt m'n punt niet. het punt is dat die 149 allemaal op dezelfde prijs zitten. Dan kan je concurreren door hetzelfde te doen en geld te investeren in het interieur alleen voor de fotootjes, of je kan dat zelfde geld investeren in een lagere prijs.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het punt is dat mensen niet eens komen *kijken*. Als ik uit 150 huizen kan kiezen die allemaal in de prijsrange zitten waar ik wil zoeken, allemaal in het gebied waar ik wil wonen, allemaal al meer kamers dan ik minimaal wil, groter zijn dan mijn minimale wens... waarom zou ik dan gaan kijken bij dat huis dat er matigjes uitziet op foto's, terwijl er 149 andere kandidaten zijn?
Dus het is pound foolish om iemand aan te raden 1500 euro te investeren om kopers te lokken, maar wel verstandig om iemand te adviseren de prijs met 10k omlaag te doen? (Of denk jij dat er ineens mensen komen kijken als de prijs met 1500 omlaag gaat?)quote:Op maandag 7 februari 2011 15:39 schreef kingmob het volgende:
Mij zou je interieur bijvoorbeeld aan m'n reet roesten, maar een lagere prijs kom ik kijken. Gewoon om aan te geven dat er ook andere keuzes zijn. Ik kriegel gewoon een beetje dat zoveel geld zo makkelijk wordt uitgegeven met zo'n slechte onderbouwing. De engelsen hebben daar een mooie uitspraak voor: "penny wise but pound foolish". Een zeer belangrijke opdrijver van huizenprijzen overigens dat effect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |