Voor Roosendaalse begrippen een zeer redelijke buurt... "Wij" als huizen van 2 ton kijken uit op villa;s van 6 ton..quote:Op maandag 7 februari 2011 18:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het lijkt me wel een net huis TS. Beetje rare constructie voor dat rolluik bij het bovenraam. (Steekt boven de dakgoot uit?) Maar dat hebben alle huizen in die straat zag ik.
Inderdaad meer en duidelijkere foto's plaatsen en een betere omschrijving. Nog verder zakken zou ik niet doen, dit lijkt me een redelijke prijs. (Mits het een normale buurt is, ik ken de situatie daar niet)
Ik zou het niet zo stellen maar ik denk wel dat mensen vaak liever a) echt nieuwbouw kiezen of b) leuke oude huisjes kiezen. Jaren 70/80 huizen zijn kwalitatief minder dan huidige huizen. Ik bedoel dan pure feiten als plafondhoogte(!), lichtinval, de maten van de deuren, niet standaard een badkamer en een wc, en ga zo maar door. Oude huizen missen die kwaliteit ook vaak maar ze zijn vaak wel gunstiger gelegen, lekker dichtbij het centrum, en zien er gewoon sfeervoller uit.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:10 schreef xenobinol het volgende: Maar we praten hier over een 13 in een dozijn 'uitgebouwde' rijtjescontainer aan een drukke straatweg, dat is echt niet het 'goud' waar mensen massaal naar aan het graven zijn.
Elk bewoonbaar huis in een redelijke buurt is verkoopbaar voor de juiste prijs. Als je na 18 maanden je huis nog niet verkocht hebt is de prijs gewoon niet marktconform. Ik snap dat PV snapt dat maar snap jij dat ook?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:03 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wat een onzin.Als een huis niet verkoopt kan dat aan veel oorzaken liggen, prijs is daar slechts één mogelijke oorzaak van.
QFT... vraag is dus.... waar vind je een goede makelaar?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:21 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal maar heel erg weinig "goede" makelaars. In een opgaande markt kan elke drol met een grote bek een huis verkopen. Maar nu scheidt het kaf zich van het koren.
LOLquote:Op maandag 7 februari 2011 19:57 schreef Terrorizer het volgende:
Ik zou niet meer zakken met de prijs. Dat is onaantrekkelijk voor de eventuele kopers, omdat ze dan minder HRA winst kunnen maken.
Aangezien je huis ook al 'af' is naar de smaak van de meesten nederlanders, is de drempel ook hoger om een extra lening af te sluiten voor woningverbetering.
De prijs moet verder omhoog, het is gewoon te goedkoop!
Ik blijf dit een lastige discussie vinden. In geval van TS misschien wel, hij heeft nauwelijks kijkers gehad. Ik heb in een kleine 18 maanden liefst 40 kijkers gehad, waarvan een aantal 2x en een zelfs 3x. Die laatste haakte overigens af omdat deze persoon 'vergeten' was bij de bank na te gaan wat hij kon lenen. Dit bleek een ton onder mijn vraagprijs te liggen...quote:Op maandag 7 februari 2011 19:59 schreef xenobinol het volgende:
Elk bewoonbaar huis in een redelijke buurt is verkoopbaar voor de juiste prijs. Als je na 18 maanden je huis nog niet verkocht hebt is de prijs gewoon niet marktconform. Ik snap dat PV snapt dat maar snap jij dat ook?
Het oogt ruimerquote:Op maandag 7 februari 2011 20:13 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik blijf dit een lastige discussie vinden. In geval van TS misschien wel, hij heeft nauwelijks kijkers gehad. Ik heb in een kleine 18 maanden liefst 40 kijkers gehad, waarvan een aantal 2x en een zelfs 3x. Die laatste haakte overigens af omdat deze persoon 'vergeten' was bij de bank na te gaan wat hij kon lenen. Dit bleek een ton onder mijn vraagprijs te liggen...![]()
Maar goed, met zoveel kijkers zou het goed moeten komen, denk je. De een wil echter meer slaapkamers (dat kon je toch lezen???), de ander vindt het beneden te krap, een derde vindt het te groot, maar dus ook redenen als gebrek aan sfeer of dat men de inrichting of kleur niet mooi vond. Duizendéén redenen, maar niemand die een bod doet dat veel lager is dan vraagprijs of zelfs zegt dat hij/zij het te duur vindt.
Misschien ter illustratie en voor TS. Dit was mijn woonkamer, jarenlang fijn gewoond en in mijn ogen nog steeds geen vervelend ogende ruimte:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk hebben we de boel gerestyled en is het dit geworden. Het huis is nog niet verkocht (zo ziet het er nu 3 weken uit), maar we hebben tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad. En dat terwijl IK me er nu helemaal niet meer thuis voel...:
[ afbeelding ]
Maar goed, alles voor de koper. En als dit is wat de gemiddelde Nederlander aanspreekt, dan richt ik mijn huis zo in...
Ik geef je gelijk. Ik zie het in Delft ook. Ik heb huizen gekeken van rond de twee ton, een starterswoning in deze omgeving. Ik heb uiteindelijk een leuk huis gevonden (na 17 bezichtigingen) maar ik loer nog steeds op funda. Soms denk ik : dat huis is zo weg want het is gewoon in een keer goed geprijsd.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Elk bewoonbaar huis in een redelijke buurt is verkoopbaar voor de juiste prijs. Als je na 18 maanden je huis nog niet verkocht hebt is de prijs gewoon niet marktconform. Ik snap dat PV snapt dat maar snap jij dat ook?
Aha dan hoor ik zeker bij de gemiddelde Nederlanderquote:Op maandag 7 februari 2011 20:13 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik blijf dit een lastige discussie vinden. In geval van TS misschien wel, hij heeft nauwelijks kijkers gehad. Ik heb in een kleine 18 maanden liefst 40 kijkers gehad, waarvan een aantal 2x en een zelfs 3x. Die laatste haakte overigens af omdat deze persoon 'vergeten' was bij de bank na te gaan wat hij kon lenen. Dit bleek een ton onder mijn vraagprijs te liggen...![]()
Maar goed, met zoveel kijkers zou het goed moeten komen, denk je. De een wil echter meer slaapkamers (dat kon je toch lezen???), de ander vindt het beneden te krap, een derde vindt het te groot, maar dus ook redenen als gebrek aan sfeer of dat men de inrichting of kleur niet mooi vond. Duizendéén redenen, maar niemand die een bod doet dat veel lager is dan vraagprijs of zelfs zegt dat hij/zij het te duur vindt.
Misschien ter illustratie en voor TS. Dit was mijn woonkamer, jarenlang fijn gewoond en in mijn ogen nog steeds geen vervelend ogende ruimte:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk hebben we de boel gerestyled en is het dit geworden. Het huis is nog niet verkocht (zo ziet het er nu 3 weken uit), maar we hebben tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad. En dat terwijl IK me er nu helemaal niet meer thuis voel...:
[ afbeelding ]
Maar goed, alles voor de koper. En als dit is wat de gemiddelde Nederlander aanspreekt, dan richt ik mijn huis zo in...
FOUT, heb je net die ene klant in je huisquote:
Niets aan te merken op je woonkamer, zowel voor als na de restyling. Maar misschien is je vraagprijs wel veel te hoog. Tot een paar maanden geleden waren huizenverkopers hier snel beledigt als je zelfs maar een paar tientjes onder de vraagprijs boodquote:Op maandag 7 februari 2011 20:13 schreef Coelho het volgende:
Ik blijf dit een lastige discussie vinden. In geval van TS misschien wel, hij heeft nauwelijks kijkers gehad. Ik heb in een kleine 18 maanden liefst 40 kijkers gehad, waarvan een aantal 2x en een zelfs 3x.
Het is wel een aanpak die ik zie bij huizen die wederom op Funda komen, ze doen gewoon de vraagprijs omhoog, wie weet werkt hetquote:Op maandag 7 februari 2011 19:57 schreef Terrorizer het volgende:
De prijs moet verder omhoog, het is gewoon te goedkoop!
Mee eens... maar mensen blijven het proberen. Uiteindelijk zal de markt de werkelijke waarde bepalen.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:35 schreef skrn het volgende:
Dat laatste huis is gewoon onverkoopbaar met die prijs. Ver weg van het centrum, geen tuin, en een verschrikkelijke vloer. Ik snap werkelijk niet wat die mensen, of de makelaar denken. Of ze hopen maar dat er een gek langskomt.
Ik zou de volgorde omdraaienquote:Op maandag 7 februari 2011 21:41 schreef fs180 het volgende:
1) zet foto's op funda
2) maak fatsoenlijke !!!! foto's
quote:Op maandag 7 februari 2011 21:34 schreef Whuzz het volgende:
@ Xeno, Asfixia en Terrorizer, hier een mooie link voor jullie.
Dat is denk ik veel minder van belang. Als je echt door een huis loopt kun je namelijk de grootte vrij redelijk inschatten. Sterker nog, als je er loopt lijkt het groter als het leeg is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 03:23 schreef YskaFredriksson het volgende:
je kan wel meubels huren maar wat kost dat dan? Want het moet er ook staan als iemand komt kijken.
Hehe, weet je hoe dat komt? Omdat jouw vriend wel beseft *wie* er uiteindelijk de lul is als er geklust moet wordenquote:Mijn vriend kan ook niet door woningen heen kijken die leeg zijn en nog werk nodig hebben. Die vallen bij hem resoluut af. Ik heb genoeg K&W topics bekeken om het potentieel wel te zienmaar wij wonen nu wel in een huis waar weinig aan hoefde te gebeuren.
Heel herkenbaarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat is denk ik veel minder van belang. Als je echt door een huis loopt kun je namelijk de grootte vrij redelijk inschatten. Sterker nog, als je er loopt lijkt het groter als het leeg is.
Op foto's is dat anders. Zonder het referentiekader van meubels is het heel moeilijk om in te schatten of iets groot lijkt. Daarnaast is het op foto's ook vaak "meubelloos = sfeerloos".
Als mensen komen kijken is het voor de makelaar vrij makkelijk om uit te leggen dat de foto's genomen zijn toen er nog gewoond werd, maar dat de meubels inmiddels verhuist zijn.
Maar dan heb je die mensen in elk geval binnen en ben je niet al afgevallen in de "foto fase".
[..]
Hehe, weet je hoe dat komt? Omdat jouw vriend wel beseft *wie* er uiteindelijk de lul is als er geklust moet worden(grapje natuurlijk... maar wel met een kern van waarheid
)
Mijn vriendin is net zo. "Ooh dit heeft potentie! Hakken we dit muurtje er even uit, plaatsen we daar het kookeiland, deze vloer slopen we er uit en leggen we vloerverwarming en mooie tegels, hier doen we ff de electra anders.... zooo veel potentie!"
Tja, kun je zeggen dat zij zo goed is in "er door heen kijken", maar ik weet wie er aan de slag mag met de moker, luchthamer en breekijzer om vervolgens de eerst komende 200 weekenden volledig op te offeren aan alles opbouwen. Ik zie mervrouwtje van 1m65 en 49 kilo nog niet met die voorhamer aan de slag gaan...
En aan het eind van de rit hebben "wij" zo geweldig verbouwd...![]()
De meeste mannen kunnen ook prima door een afgeleefd intereur heen kijken, met het verschil dat zij niet alleen het eindresultaat voor zich zien, maar ook het hele traject daar naar toe, iets wat vrouwen vaak voor het gemak even weglaten
Allemaal een beetje overdreven natuurlijk. Ik vind klussen heerlijk hoor en ik doe het met plezier, maar ik heb wel degelijk af en toe mijn vriendin wat moeten temperen. Die keek heel enthausiast overal doorheen, even vergetend dat ik ook nog een baan en een leven heb en gewoon niet de tijd heb om alles zelf te realiseren.
Mijn vriendin help ook echt wel mee met klussen, maar er zijn gewoon een hoop dingen die zij niet kan door gebrek aan kracht of ervaring. Ervaring moet je op doen natuurlijk, maar soms zijn materialen wat te kostbaar om daar nou eens even lekker wat ervaring aan op te doen
Joh! Briljant!! Dat ik daar zelf niet op ben gekomentquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:50 schreef lezzer het volgende:
Whuzz en Oceanblue, jij zou ook kunnen overwegen om het verbouwen iemand anders te laten doen.
Dat weet ik heus wel hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Joh! Briljant!! Dat ik daar zelf niet op ben gekoment![]()
Het is altijd een afweging tussen tijd en kosten. Iemand anders inhuren kost echt enórm veel meer dan het zelf doen.
Welk deel van "Ik vind klussen heerlijk hoor en ik doe het met plezier" was te moeilijk voor jequote:
Termen als jankhuilie komen dan weer een beetje babykindje over zeg maarquote:kwam een beetje jankhuillie over zeg maar
Nou.... ik vind een woning van 2 ton niet bepaald een starterswoning.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 03:23 schreef YskaFredriksson het volgende:
Met 2ton zit je op een markt met o.a. starters.
Meen je dat serieus? Het zijn geen kleuters lijkt mij.quote:Mensen die voor het eerst een huis gaan kopen. En die kunnen dus vaak niet door de dingen heen kijken. Je moet het ze aanreiken op een presenteerblaadje.
Second that, hoewel ik geen koopwoning heb word ik regelmatig door wanhopige vrienden uitgenodigd om een 'biertje' te komen drinkenquote:
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:14 schreef simmu het volgende:
eigenlijk kan je het in een zin samenvatten: wie wil er nou in roosendaal wonen joh! god weet dat ik op mijn 18de heel hard maakte dat ik wegkwam daar
Te moeilijk?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welk deel van "Ik vind klussen heerlijk hoor en ik doe het met plezier" was te moeilijk voor je
Dat doen mannen, vrouwen overigens ookquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:59 schreef lezzer het volgende:
Te moeilijk?
Je vind het fijn maar je gaat hier zitten klagen over je vrouw?
Kennelijk is de luchtige ondertoon in mijn verhaal je compleet ontgaan. Geeft niet hoor. Ik klaag niet over mijn vriendin, ik gaf alleen een (gechargeerde) indruk van het verschil hoe mannen en vrouwen soms tegen huizen aankijken. Kennelijk een gevoelige snaar bij jouquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:59 schreef lezzer het volgende:
[..]
Te moeilijk?
Je vind het fijn maar je gaat hier zitten klagen over je vrouw?
Precies. Ik zeur over mijn vriendin, maar andere vrouwen zeuren ook over mijn vriendin. Stukje jaloezie denk ik dan altijd maarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:07 schreef xenobinol het volgende:
Dat doen mannen, vrouwen overigens ook
Misschien niet in de polders van Noord Groningen waar je voor 2 ton vrijstaand koopt met 5000m2, maar in de rest van het land wordt 2 ton onder starter gerekend. Je weet vast dat de NHG garantie t/m 312.500 loopt (met max. 350.000 hypotheek), voor dat geld heb je - afhankelijk van lokatie - een wat grotere rijwoning, hoekhuis of kleine tweekapper. Alles wat kleiner/goedkoper is, zal dus al snel een starterswoning zijn. En ja, daar moet je inderdaad in veel gevallen met z'n tweeën voor werken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:35 schreef xenobinol het volgende:
Nou.... ik vind een woning van 2 ton niet bepaald een starterswoning.
Hoeveel ervaring heeft de gemiddelde begin twintiger met het kopen van een huis, of het uitgeven van tonnen? Dat is behoorlijk overweldigend. Je weet niet waar je op moet letten, marktconform is een term die vooral door makelaars gehanteerd wordt etc. Ik weet wel dat ik na de aankoop van mijn eerste woning stukken kritischer ben geworden voor volgende woningen.quote:Meen je dat serieus? Het zijn geen kleuters lijkt mij.
Er is echt iets interessants aan de gang in dit topic. Het zakken in prijs is schijnbaar een mystiek en onbegrijpbaar proces in de markt, maar vage oplossingen zonder duidelijk meetbaar effect zijn heilig. Je beschuldigt hem nu letterlijk dat hij niet kan onderbouwen dat als je in de prijs zakt er meer mensen komen (lijkt me toch echt ronduit evident), terwijl er geen enkel bewijs wordt geleverd dat een paar duizend investeren in interieur beter is.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:14 schreef Mercer het volgende:
[..]
Je kan lachen, maar ik heb wel gelijk. En onderbouwen kan je de boel verder ook al niet, dus verder ook geen behoefte om met je in discussie te gaan. Beter gewoon ontopic blijven, zodat het topic niet helemaal verziekt wordt.![]()
Zou het in die prijsklassen werken dan heb je met de laaste alinea volledig gelijk!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:19 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er is echt iets interessants aan de gang in dit topic. Het zakken in prijs is schijnbaar een mystiek en onbegrijpbaar proces in de markt, maar vage oplossingen zonder duidelijk meetbaar effect zijn heilig. Je beschuldigt hem nu letterlijk dat hij niet kan onderbouwen dat als je in de prijs zakt er meer mensen komen (lijkt me toch echt ronduit evident), terwijl er geen enkel bewijs wordt geleverd dat een paar duizend investeren in interieur beter is.
Sterker nog, het niet eens zijn met deze aanpak die 'iedereen toch weet' is het verzieken van het topic, aluhoedje en het proberen te creëren van een zeepbel (wtf). Als je dat soort redenaties maakt ben je te geïnvesteerd in het onderwerp om er nog kritisch naar te kijken schijnbaar.
Het gaat uiteindelijk echt alleen maar om de return of investment. Als je dat niet gelooft, stel je voor dat de keus was 100K investeren of de prijs 100K omlaag gooien, wat denk jij dat het meeste effect heeft?
En dan wordt mij een gebrek aan benul verweten...
^^ Dit.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:23 schreef Kluiven-79 het volgende:
[..]
Zou het in die prijsklassen werken dan heb je met de laaste alinea volledig gelijk!
Maar stel dat je met een investering van zeg 1000 euro een prijsdaling van bijvoorbeeld 10000 kan voorkomen, zou dat dan geen goede actie zijn?
Uiteraard, het punt is dat dat verre van gegarandeerd wordt. Men doet daar echt te luchtig over, net alsof iedere huizenkoper een beetje achterlijk is. Ik zou vooral naar je concurrentie kijken en dan niet alleen binnen Rosendaal, maar ook op vergelijkbare plaatsen. Ik denk zelf namelijk dat je de extra's van je huis tov die huizen in waarde overschat. Het gaat om de waarde die een potentiële koper er aan geeft.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:23 schreef Kluiven-79 het volgende:
[..]
Zou het in die prijsklassen werken dan heb je met de laaste alinea volledig gelijk!
Maar stel dat je met een investering van zeg 1000 euro een prijsdaling van bijvoorbeeld 10000 kan voorkomen, zou dat dan geen goede actie zijn?
Maar hoe waarschijnlijk acht jij die kans? Een koper gaat toch geen 10k extra bieden omdat jij een vloertje van 1k er in gelegd hebt? De argumenten van de voorstanders van het 'huispimpen' hebben imo te veel naar de huizenprogramma's op TV gekeken. Uiteraard komt een fris huis beter over, maar ik geloof dat de meeste mensen echt wel voorbij de groene vloer en de blauwe muur kunnen kijken. Heb je overigens nog een gesprek gehad met je makelaar over de nieuwe aanpak?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:23 schreef Kluiven-79 het volgende:
Klopt.. Zou ik ook hebben als ik extern mocht adviseren, maar als je zelf in de situatie zit is de keuze echt zo makkelijk niet...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
^^ Dit.
Het lijkt me inderdaad dat de keus tussen 10k investeren of 10k omlaag in prijs simpel is. 10k omlaag in prijs geeft meer resultaat denk ik dan 10k investeren en is nog makkelijker ook. Maar het kost wel minimaal 10k (en meer, omdat mensen altijd willen onderhandelen en je marge wordt kleiner).
Maar als je het huis kunt verkopen door 1k, 2k, of zelfs 5k te investeren is dat simpelweg goedkoper. En het gaat wel om geld.
Het verhaal is zo lastig omdat je nooit garantie hebt. Investeer je 5k en het verkoopt nóg niet en je moet alsnog 10k omlaag in prijs ben je weer duurder uit. Ga je 10k omlaag en het blijkt echt aan de buurt + uitstraling te liggen ben je wel in prijs gezakt en moet je alsnog investeren.
Ik snap TS wel... even "makkelijk kiezen" zoals sommigen het doen voorkomen is er niet bij.
tis meer andersom denk ik. een koper heeft zal ipv een startbod van (ik roep maar wat hoor!) 180k dan eerder een wat hoger startbod van 190k doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar hoe waarschijnlijk acht jij die kans? Een koper gaat toch geen 10k extra bieden omdat jij een vloertje van 1k er in gelegd hebt? De argumenten van de voorstanders van het 'huispimpen' hebben imo te veel naar de huizenprogramma's op TV gekeken. Uiteraard komt een fris huis beter over, maar ik geloof dat de meeste mensen echt wel voorbij de groene vloer en de blauwe muur kunnen kijken. Heb je overigens nog een gesprek gehad met je makelaar over de nieuwe aanpak?
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef xenobinol het volgende:
Maar hoe waarschijnlijk acht jij die kans? Een koper gaat toch geen 10k extra bieden omdat jij een vloertje van 1k er in gelegd hebt? De argumenten van de voorstanders van het 'huispimpen' hebben imo te veel naar de huizenprogramma's op TV gekeken. Uiteraard komt een fris huis beter over, maar ik geloof dat de meeste mensen echt wel voorbij de groene vloer en de blauwe muur kunnen kijken.
Ja.... maar aangezien makelaars tot een paar jaar geleden overal mee weg konden komen....quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:41 schreef Kluiven-79 het volgende:
Wat is dat trouwens met makelaars bedenk ik me net: Iedereen "vergeet" de BTW erbij te tellen. Je werkt toch vrijwel uitsluitend met particulieren? Dan ben je toch verplicht alle prijzen incl BTW voor te stellen?
Dat is denk ik ook de juiste conclusie. Hiermee gaan we dus ook aan de gang! Ik vind hem perfect geformuleerd en vat denk ik het hele topic wel zo'n beetje samen...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Als je naar de cijfers kijkt wordt het huis vaak zat gevonden een aangeklikt op de huizensites. Als het echt te hoog in prijs zat, dan kwamen mensen niet eens op de pagina. Maar als ze dan zien wat ze voor die prijs krijgen (of er niet voor krijgen) haken ze kennelijk af.
Jij trekt dan conclusies die ik niet onderbouwd vind. Hoe weet jij dat ze dan afhaken vanwege de prijs? De prijs viel kennelijk wel binnen hun zoekopdracht. Hoe weet je dat ze niet afknappen op het plaatje dat ze zien en hoe weet jij dat dit niet te verbeteren is met een kleine opfrisbeurt?
Dat is toch hetzelfde als bereid zijn 10k meer op te hoestenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:41 schreef simmu het volgende:
tis meer andersom denk ik. een koper heeft zal ipv een startbod van (ik roep maar wat hoor!) 180k dan eerder een wat hoger startbod van 190k doen.
Dat ligt er aan waarvoor je de woning hebt gekocht en hoeveel er is afgelost. Vergeet ook niet dat een tweede woning je wel iedere maand geld kost. Stel dat je de woning nog twee jaar moet aanhouden, dan was het beter geweest om de woning voor 10k minder te verkopen, scheelt je een hoop nachtrustquote:vergeet ook niet dat het geld voor opleuken makkelijker te regelen valt dan zakken in de prijs. als je zakt in de prijs krijg je te maken met de hypotheekverstrekker die wellicht bezwaar maakt en eventuele restschuld. opleuken kan je makkelijk zat zelf regelen (vanuit spaargeld of een PL of zoiets)
Dat zegt echt helemaal niets Whuzz, een collega van mij heeft zijn woning voor 650k te koop staan en die krijgt iedere maand wel 2000 bezoekers op funda. Hij krijgt echter geen kijkers en een bod is nog nooit voorgekomen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:41 schreef Whuzz het volgende:
Waarom denk je dat?
Als je naar de cijfers kijkt wordt het huis vaak zat gevonden een aangeklikt op de huizensites.
Het vat samen wat je hoopt, want dat is helaas konzin. Mensen zoeken op een prijsrange die ze kunnen betalen en zoeken daar dan een huis bij. Daarna gaat men filteren. Je huis wordt dus gefilterd. Dat kan nog steeds alle oorzaken hebben, ook dat hij te duur is voor wat men krijgt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:48 schreef Kluiven-79 het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook de juiste conclusie. Hiermee gaan we dus ook aan de gang! Ik vind hem perfect geformuleerd en vat denk ik het hele topic wel zo'n beetje samen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |