abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92435312
Dat adres kan er altijd uit gehaald worden ;)

Houden we het allemaal wel netjes hier? TS wil graag tips, niet afgebrand ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92435328
Ik zou je uiterste prijs inderdaad even weghalen en ook alle linken naar jouw huis.

Maar als ik jouw huis nu zou kopen voor de vraagprijs, dan heb ik een hypotheek van 220.000. Dan wil ik er nog wel wat aan gaan klussen. Groene vloer uit en er wat anders in, muren sauzen en de schrotenplafond eruit. Badkamer en keuken vind ik prima om mee te beginnen dus die laat ik zo. Ik denk dat ik dan nog zo 25.000 euro kwijt ben. Al met al heb ik dus 245.000 nodig om er leuk te kunnen wonen, zou jij dat er zelf voor over hebben?

Dus ik denk dat je vraagprijs te hoog is maar ik zag ook dat je al gezakt bent sinds het in de verkoop staat. Daarom ben ik eigenlijk ook benieuwd wat jouw makelaar dan gezegd heeft in de afgelopen maanden?
pi_92435418
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:16 schreef Knexpert het volgende:

[..]

Wat stel jij dan voor? Zakken met de prijs?
Als je er snel vanaf wilt zul je in elk geval lager moeten gaan zitten dan alle vergelijkbare huizen in de omgeving. Je loopt dan wel het risico dat prijsdalingen elkaar op gaan volgen en dat is precies wat makelaars niet willen. Die blijven liever hopen dat de markt overmorgen spontaan weer aantrekt, en zadelen jou met het risico op dat je er over drie jaar nog steeds mee zit.

Je zult dus zelf een keuze moeten maken:
Een lagere prijs, met eventueel een restschuld.
Óf geen lagere prijs, maar wel het risico lopen dat de markt niet snel aantrekt en je het voorlopig niet verkoopt.

Je enige uitweg is dat de markt binnenkort weer aantrekt. Maar dat heb je zelf niet in de hand. Persoonlijk denk ik juist niet dat dat gaat gebeuren, maar daar mag ieder natuurlijk z'n eigen ideeën over hebben. :)
pi_92435666
Foto's op Funda. (nog niet genoemd :P )
En de foto van de buitenkant vind ik erg leuk maar als ik de eerste foto van de woonkamer zie ben ik al wel klaar. Het ziet er uit alsof er niet geleefd word of dat de bewoner geen geld meer heeft. Dat was mijn gedachte. Zet er wat planten neer om het een beetje vrolijk te maken en die meubels in de woonkamer zijn ook niet echt om vrolijk van te worden en dat wil ik juist wel als ik rondkijk.
Dat de rest van het huis leeg is zou me denk ik niet meer storen als de woonkamer er gezellig uitziet.
pi_92435904
Overigens zal je makelaar deze week wel contact met je opnemen na alle hits op jouw huis dit weekend :-)
  zondag 6 februari 2011 @ 22:32:57 #56
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92435929
De belangen van jou en je makelaar lopen uiteen.

Je MOET foto's op Funda hebben. Ik zoek al bijna een jaar naar een woning, maar ik heb nog NOOIT doorgeklikt op zo'n raar gespiderd non-Funda-geen-foto's huis. Instant red flag, ik vertrouw dat gewoon niet. Óok niet met een lage prijs, want een lage prijs in huizenland betekent meestal "verdacht". Je moet tegenwoordig gewoon echt een makelaar hebben die foto's op Funda kan plaatsen.

En zorg ook voor betere foto's. Deze foto's zijn onprofessioneel en niet inspirerend. Dat hebben wij door de makelaar laten regelen, maar je kan ook een kennis vragen zolang die maar een beetje een oog voor foto's heeft en een fish-eye lens. Doe het met goed weer en zorg ook voor wat aankleding.

Verder ben ik geen voorstander van ruimtes weglaten op de foto. Hoe matig ze ook mogen zijn, als er een ruimte ontbreekt heb je wat te verbergen. En kwantificeerbaar slecht geeft een koper meer vertrouwen dan een ongedefinieerd risico.

Ik kan niet zeggen of je de prijs moet verlagen. Ik vind het ook vreemd dat velen dat wel nu al adviseren, want om te weten of de prijs echt zo slecht is moet je 'benchmarken' met andere woningen in de buurt. Zet van een aantal objecten in Excel de m² + locatie + staat van onderhoud, dan weet je wat er gevraagd wordt. Je kan ook in het kadaster de transactieprijs opzoeken van woningen die wél verkocht zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 6 februari 2011 @ 22:35:20 #57
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92436089
Ok, tot zover heb ik de volgende bruikbare tips die min of meer makkelijk uit te voeren zijn en gaan gebeuren...

1.: Makelaar eruit trappen en eentje nemen die wél op Funda kan.
2.: Benedenmuren schilderen in wit.. Vloer en plafond laat ik maar even zo. Buiten het feit dat ik er liever niet zoveel geld meer aan besteed, heb ik ook de tijd niet er heel veel aan te doen.
3.: Meubels omgooien (oftewel: Eettafel naar keukenkant en banken naar raam) en eventueel "nieuwe" meubels aanschaffen.
4.: Tuin met hogedrukreiniger schoonspuiten en zooi ruimen
5.: Peertjes in kamers boven vervangen door spotjes of plaffoniére.
6.: Toekomstige makelaar plattegrondjes laten tekenen en maten bij alle vertrekken zetten.

Denk dat ik dan de beste tips van hierboven wel op een rijtje heb.. Qua prijs: Tuurlijk zullen er huizen zijn die goedkoper zijn, maar die hebben wellicht geen parkeerplaats/keuken/badkamer/uitbouw/ruime zolder (Echt, dat ding is HUGE) Dus als de makelaar, waarvan ik hoop dat hij de buurt/stad ook echt kent ook zo beslist, laten we hem maar even staan. 3 prijsverlagingen in één jaar is ook erg triest.

Weet iemand trouwens hoeveel tijd er overheen moet gaan voordat jaap/huislijn e.d. het huis "vergeet"? Niet dat als ik hem bij een andere makelaar plaats, hij weer terug onderaan de zoekresultaten staat...
Forget the past and you're condemned to relive it
  zondag 6 februari 2011 @ 22:36:18 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92436154
Als hij op Funda gezet wordt is hij daar weer 'nieuw'. Op jaap/zoekallehuizen e.d. wordt een huis nooit "vergeten", maar volgens mij kijkt 90% gewoon op Funda.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 6 februari 2011 @ 22:37:28 #59
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92436223
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:32 schreef Knexpert het volgende:
Overigens zal je makelaar deze week wel contact met je opnemen na alle hits op jouw huis dit weekend :-)
Thanks.. die had ik even nodig... :')

Zal geen prettig gesprek voor hem worden... Krijgt hij te horen dat hij horizontaal mijn pand verlaat.

Op zich wel een leuke test trouwens of hij écht serieus met huizen bezig is. Als hem dat zou opvallen!
  zondag 6 februari 2011 @ 22:40:35 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92436410
Kan trouwens zijn dat de makelaar best moeilijk gaat doen als je er weg wil... Ik heb dat gelukkig niet gehad. Ik weet niet of je echt voldoende hard kan maken dat hij zijn werk slecht heeft gedaan; dat hij geen foto's op Funda zette wist je natuurlijk 18 maanden geleden al en vond je toen prima. En je kan ook niet echt ontkrachten dat huizen nu eenmaal kut lopen... Maar ja, als je echt hoog van de toren blaast doet hij misschien niet al te lastig. :)
pi_92436530
18 maanden is trouwens nog niks. Zat huizen die al 3 jaar te koop staan, vaak wel in een hoger segment. Ik ken appartementencomplexen in de prijsklasse 4+ ton, waar al drie jaar geen enkel appartement meer is verkocht, terwijl er gedurende die tijd wel meerdere te koop hebben gestaan.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:46:38 #62
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92436768
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:42 schreef Asfyxia het volgende:
18 maanden is trouwens nog niks. Zat huizen die al 3 jaar te koop staan, vaak wel in een hoger segment. Ik ken appartementencomplexen in de prijsklasse 4+ ton, waar al drie jaar geen enkel appartement meer is verkocht, terwijl er gedurende die tijd wel meerdere te koop hebben gestaan.
Heerlijk opbeurend... Maar realiteit is realiteit.

Heb begrepen dat alles onder de 2 ton in principe wel gaat... Alles in de wijk schijnt verder ook wel goed te lopen, maar alleen die van ons niet. Hopelijk met nieuwe makelaar en opgedane tips istie met 2 weken weg..:)
pi_92436905
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:46 schreef Kluiven-79 het volgende:

[..]

Heerlijk opbeurend... Maar realiteit is realiteit.

Heb begrepen dat alles onder de 2 ton in principe wel gaat... Alles in de wijk schijnt verder ook wel goed te lopen, maar alleen die van ons niet. Hopelijk met nieuwe makelaar en opgedane tips istie met 2 weken weg..:)
Ik denk ook dat het wel goedkomt. Nieuwe, lichtere foto's op funda zal wonderen doen.

Maar echt, steek er geen geld en tijd in qua verbouwingen enzo, want die centen zie je nooit meer terug. Dat kan wel werken, maar niet in deze prijsklasse.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:53:50 #64
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_92437216
Kan je dat vloer niet een beetje bewerken met vloerverf ?
Dat groen doet echt pijn...
zo goed..?
  zondag 6 februari 2011 @ 22:59:31 #65
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_92437522
quote:
11s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:53 schreef Diepvriez het volgende:
Kan je dat vloer niet een beetje bewerken met vloerverf ?
Dat groen doet echt pijn...
Korreltapijt is een "open" vloer. Dan moet ik een centimeter of anderhalf aan vloerverf er overheen gieten... Kan wel natuurlijk, maar is niet echt een optie denk ik.

En nogmaals: Als je het live ziet valt het best wel mee.. Ik heb me in die tijd dat we er woonden nooit aan gestoord. Tot nu toe dan, want nu raak ik hem niet kwijt...
pi_92437683
Als die vloer makkelijk te verven is, is dat natuurlijk ook een pluspunt die de makelaar in de omschrijving op kan nemen.

Technisch gezien vind ik het allemaal wel meevallen, je kunt er echt wel een mooi stekje van maken.
Groot zat voor een gezin, wat er aan moet gebeuren is alleen maar "optisch", hoekhuis, plek voor de auto, grote zolder nog erbij, ruime woonkamer.
pi_92437729
- Alle muren beneden wit, (niet spierwit goedkoop latex wit overigens) verven
- Trap wit verven, nergens ander is bruin hout te zien en het is geen mooie trap die zo extra opvalt
- In die hoek waar nu links de banken staan rechts, waar verwarming zit zeg maar, eettafel & stoelen plaatsen
- Zithoek voor in t huis (dus zit- en eethoek omdraaien)
- Lampen, n foto/ schilderij, planten..t huis mist warmte, sfeer
- Keuken; simpel vouwgordijn of zo ipv die kantoor-lamellen, dat maakt t zo koud
- Indien mogelijk dat schrotenplafond verwijderen, t zit heel laag, spiegelt lelijk en daarnaast zijn die schroten vaak levensgevaarlijk. Daarbij denken veel kopers (vaak terecht) dat 'daar vast iets onder verstopt zit'
- Slaapkamers inrichten..dat kan wél prima met kringloop spul, die hebben vaak heel leuke dingen voor weinig
- Badkamer. iets van n kleurtje dmv badmat, handdoek etc
- Zolder wit verven. eventueel ook inrichten
- Tuin opruimen, wat kleur, plantjes, 1 jarig spul wat leuk en snel bloeit
- Voorkant, geen 'curb-appeal' mss een plantenbak onder t raam oid, lijkt zo kaal en saai nu

En zoals al gezegd:
Laat je makelaar aub de maten aangeven, en daar het accentop leggen, juist die extra m2 maken jouw huis meer waard. Zelfde geldt voor en tekst over de vloer en deur naar boven etc Plus kies een makelaar die kan spellen, die goede verkoopteksten kan schrijven, laat goede foto's maken én laat die op Funda plaatsen
pi_92437933
Heb je ook foto's tijdens het voorjaar/zomer? Alles ziet er wat grauw uit, zeker de buitenboel zal er in de zomer beter uitzien.

Wat ik zelf heel fijn vind is een plattegrond met maten erop.
pi_92438010
En die vloer zou ik gewoon zo laten..goedkoop laminaat zie je meteen op foto's en is net zo onaantrekkelijk. . zo niet erger. Daarbij zou ik als koper het vervelend vinden dat ik dat er moet uitbreken.
Laat je makelaar duidelijk aangeven wat voor soort vloer er in ligt, dit soort vloeren is namelijk wel mooi egaal en perfect als ondervloer voor laminaat, hout. linoleum, vloerbedekking wat dan ook..
pi_92438175
En de kopers die huizen in jouw wijk zoeken, weten waarschijnlijk echt wel dat jouw huis al lang te koop staat en is mogelijk afgewezen "omdat er dan wel wat mis moet zijn". Via funda zie je dat vaak niet, maar huizenzoeker laat wel zien of je huis vaker opnieuw is aangemeld.
pi_92438403
als je toch met de tuin bezig gaat. koop wat bloeiende bloembollen en planten die.
narcissen enzo die al bloeien kan je gewoon nu al in de tuin zetten. als het vriest gaat dat wel ff plat liggen maar zodra het weer mooi weer is heb je allemaal bloemen, lente in de tuin maakt vrolijk dus dat verkoopt vast goed ;)
pi_92438795
De prijs verlagen, 2 ton is een te hoge vraagprijs voor zo'n woning. Ik denk dat je er voor 150k zo vanaf bent.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92438841
Schilder dat laatste restje blauw buitenschilderwerk ook over. Op google streetview is ook de voorkant nog blauw, gelukkig heb je daar al wat aan gedaan.

Hoe dan ook: de woning blijft gedateerd qua decor. Zowel de keuken, woonkamer met plafond en vloer en open trap, als de buitenzijde. Boven valt het wel mee. Het positiefste aan je huis is de ruime badkamer, hoewel het wastafelmeubel niet mijn smaak is. Het bad en douche maken echter wel een hoop goed!
pi_92441147
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:22 schreef aloe_vera het volgende:
Schilder dat laatste restje blauw buitenschilderwerk ook over. Op google streetview is ook de voorkant nog blauw, gelukkig heb je daar al wat aan gedaan.

Hoe dan ook: de woning blijft gedateerd qua decor. Zowel de keuken, woonkamer met plafond en vloer en open trap, als de buitenzijde. Boven valt het wel mee. Het positiefste aan je huis is de ruime badkamer, hoewel het wastafelmeubel niet mijn smaak is. Het bad en douche maken echter wel een hoop goed!
Dat is toch zo 2006 als je denkt dat je een huis kan verkopen door een pot verf tegen de muur aan te smijten _O-
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 7 februari 2011 @ 00:19:20 #75
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92441355
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:13 schreef loecje het volgende:
als je toch met de tuin bezig gaat. koop wat bloeiende bloembollen en planten die.
narcissen enzo die al bloeien kan je gewoon nu al in de tuin zetten. als het vriest gaat dat wel ff plat liggen maar zodra het weer mooi weer is heb je allemaal bloemen, lente in de tuin maakt vrolijk dus dat verkoopt vast goed ;)
Vergeet de appeltaart niet
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')