abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92269929
Vorige deel: Borstvoeding deel 86
101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:16:19 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92269975
Asy, misschien steekt Harry meer tijd in wakker zijn dan energie in groeien?
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:18:20 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92270062
Op CB curve zit hij ver onder de onderste lijn en hij week meer af dan de keer ervoor, maar de verpleegkundige maakte zich daar geen zorgen om. Ze zei: hij ziet er goed uit en hij det het goed.
Er zit ook geen knik in de curve daar.

Wat ik echter vergeten was, is dat ik 16 dec Harry een keertje extra ben gaan meten en wegen. Dat staat bij het CB dan niet in de curves, maar bij mij hier wel.
16 dec was hij 7420 gram en 71 cm en nu was hij 7410 gram en 71,5 cm.
Maar op het CB is dit dus niet ter sprake gekomen (omdat ik het vergeten ben), dus ik heb er ook niet naar kunnen vragen....
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:19:26 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92270112
En op zich doet hij het goed, Daar maak ik me an sich niet zorgen over.
Maar toch, 10 gram afgevallen en een halve cm gegroeid in 1,5 maand...
pi_92270169
Asyniur, bel anders even terug om er toch nog even over te kunnen sparren. Ik merk dat je je zorgen maakt, die kunnen wij niet wegnemen.
pi_92270387
hoi lieve meiden

Na bijna 14 maanden BV zit het er hier toch echt op. Mijn productie is door de zwangerschap enorm teruggelopen en Evie heeft weinig zin meer om moeite te doen voor zulke kleine beetjes. Jammer maar helaas.
Ik ben heel erg blij dat ik het toch zo heb mogen meemaken en trots dat we het uiteindelijk, na zo'n slechte start, zo goed hebben volgehouden.
Ik zal de heerlijke knusse intieme momentjes dan ook zeker koesteren...

de bedoeling is wel om in augustus, weer met frisse moed met nr 2 te gaan borstvoeden.

Tussendoor nog laten aanhappen heeft Evie tot dusver weinig zin in, die drinkt inmiddels liever een beetje roosvicee ;)

(en eerlijk gezegd, ben ik ook zo moe en misselijk, dat ik het wel even lekker vind om mijn lijf rust te gunnen.).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_92270905
Jammer dat het afgelopen is, maar wat een geweldig leuke reden heeft het! Hoe ver ben je nu precies? Ik hoop voor een makkelijkere start met nr 2, we gaan voor een natuurtalentje dit keer, waarbij de kolf gaat liggen verstoffen ;)
pi_92270989
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef WupWup het volgende:
Jammer dat het afgelopen is, maar wat een geweldig leuke reden heeft het! Hoe ver ben je nu precies? Ik hoop voor een makkelijkere start met nr 2, we gaan voor een natuurtalentje dit keer, waarbij de kolf gaat liggen verstoffen ;)
ik hoop het ook! dat fulltime kolven was het meest zware en minst leuke deel....

en inmiddels 11 weekjes zwanger. Eerste kwart zit er dus alweer op ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_92271125
Tjee dat gaat ook alweer rap zeg. Voor je het weet voel je 'm alweer schoppen O+ Ben benieuwd of ik bij de geboorte van jouw tweede ook nog pas mijn eerste aan de borst heb. Ik ga wel achterlopen zo :P
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:27:56 #10
259886 pessie
pi_92273311
BJ *O*
Maar -O- voor het stoppen en de momentjes samen die nu voorbij zijn.
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:12:31 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92278387
*O* voor Evie en BJ! Dat jullie (en vooral jij BJ) het zo lang volgehouden hebben!

Wup, ik heb gebeld, maar er was niemand meer op het CB zelf.
Ga maar even het algemeen nummer bellen. Dan belt morgen mij iemand wel weer terug...
Ze gaan kijken of iemand mij vandaag nog even terug belt.

Overigens bedenk ik zojuist: ik ben in die tijd ook gestopt met kolven 's ochtends en 's middags. 's Ochtends maakte ik daar dan pap van die hij opat en die van de middag dronk hij bij het brood.
Harry drinkt nog wel 's ochtends aan de borst, maar eet als ontbijt een boterham met wat karnemelk. 's Middags drinkt hij gewoon thee en geef ik hem later nog de borst. Bij opa en oma krijgt hij nog bv uit de vriezer 's middags. Misschien toch maar weer gaan kolven 's morgens en pap gaan geven?

[ Bericht 46% gewijzigd door Asyniur op 03-02-2011 16:26:12 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:23:42 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92285088
BJ, jammer dat het over is, maar gelukkig is er een leuke reden voor ;)

Asy, verbruikt Harry niet gewoon veel meer energie nu hij beweeglijker is?
Dan gaat dat groeien ook wat minder hard, maar als hij er gewoon goed uitziet en zich verder goed ontwikkelt dan hangt het op die leeftijd niet meer zo om groei.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_92285563
Wat lastig Asy! Hij heeft altijd al wel dat onderste lijntje een beetje gevolgd, en ze zeggen vaak dat kindjes rond de 1 een tijdje amper groeien... Hoop dat ze je snel wat gerust kunnen stellen! voel me bijna bezwaard om mijn bollo :o Leia is al dik 8 kilo en net een half jaar... :@

BJ, mooie tijd toch geweest! Nu even alle energie in je lichaam/zwangerschap stoppen.. en dan straks weer zo'n mooie mini aan de borst! O+ fijn ook dat het voor Evie zo goed is. Dat scheelt toch een hoop gedoe :)
pi_92286903
ben je nog teruggebeld?
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:30:42 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92288230
Asy, ik denk dat als je de thee vervangt voor een (afgekolfde) bv, het al een hoop kan schelen.

Wel vervelend dat hij weer gezakt is van het lijntje...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92288728
Beessie Jen *G* 14 maanden bv gegeven! dat heb je toch maar mooi gedaan
idd je lichaam nu rust geven en energie opbouwen voor nr 2

asy :* vervelend hoor, ik heb helaas geen wijze woorden voor je
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:51:38 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92289287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:03 schreef WupWup het volgende:
ben je nog teruggebeld?
ja, alleen is de netwerkverbinding is huis de laatste tijd slecht. Toen ik het huis uitliep voor boodschappen, kreeg ik een sms dat er een voicemail was. De telefoon is nooit overgegaan.
Ze belt morgen terug.

orea, je niet bezwaard voelen hoor met je bollo!
Ik maak me normaal helemaal geen zorgen over zijn groei en ontwikkeling. Hij doet het prima en volgt zijn eigen curve. Maar helemaal niks aangekomen in 1,5 maand tijd vind ik toch wel weinig. Ik wil het eigenlijk gewoon vooral even voorleggen. Ik hou me maar steeds voor: als ik niet tussendoor was gaan wegen, had ik dit niet geweten en was er niks aan de hand geweest. Maar het feit dát ik het weet, maakt dat ik er toch een beetje onrustig van word.
tel hier bij op: fikse vermoeidheid en ongesteld met bijbehorende huilerigheid en dan wordt alles opeens een drama ;)
pi_92290447
Maar Asy hij beweegt nu ook veel meer he :* Hij wil gewoon al lopen, zo stoer! Zijn lichaam moet ook nog wennen aan dat hij meer energie verbruikt en dus meer moet eten. En misschien is hij het gewicht wat hij gegroeid was wel verloren toen hij vorige week ziek was.
Ik vind de curve er niet schrikbarend uit zien, er is geen knik te zien, alleen een beetje een afvlakking. Dikke kans dat het lijntje de volgende keer zich weer herstelt en stijl omhoog gaat.
Wat je kunt proberen is vaker eten aanbieden, creatief zijn met hoe je het aanbiedt (geprakt, hele kleine stukjes, hele grote stukken, als shake, etc.) en bij iedere maaltijd wat vet te geven. Een goede laag roomboter op het brood, pindakaas en andere notenpasta's, een extra scheut olijfolie of klont boter door zijn avondeten. Toe volle yoghurt of kwark. Karnemelk is mager, misschien kun je daarvoor in de plaats volle melk aanbieden. En vaker de borst of kolven als dat lukt. (Toen Niels' curve een zelfde soort afvlakking vertoonde heb ik raad gevraagd op het bijvoedingsforum van Kleintjes.)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92290896
Asy :*

Haaaai *meld* ik mag weer O+ en het gaat heerlijk tot nu toe. Het lijkt al goed te lopen er wordt iig gulzig geklokt c_/
Ik heb een lieve kraam, wat oudere dame, die me voorzichtig polste over hoe ik over dingen dacht want zij was erg van "op verzoek" en dat ik niet raar moest kijken als Elin de eerste dagen zomaar 10 of 20 keer op een dag wil drinken. Fijn!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92290936
Oooh dat klinkt geweldig Huup!! O+ laat je maar fijn verwennen! :*
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:24:37 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92291057
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:21 schreef huuphuup het volgende:

Haaaai *meld* ik mag weer O+ en het gaat heerlijk tot nu toe. Het lijkt al goed te lopen er wordt iig gulzig geklokt c_/
Ik heb een lieve kraam, wat oudere dame, die me voorzichtig polste over hoe ik over dingen dacht want zij was erg van "op verzoek" en dat ik niet raar moest kijken als Elin de eerste dagen zomaar 10 of 20 keer op een dag wil drinken. Fijn!
Ooh huup, wat klinkt dat fijn! Geniet ervan hoor! :*

Twinkly, hij krijgt karnemelk omdat hij het zo lekker vindt. Maar ik heb inmiddels volle melk en yoghurt gehaald. En maar wat extra's door zijn warme maaltijd roeren. Hij eet prima, dat is het probleem niet.
pi_92291212
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:21 schreef huuphuup het volgende:

Huup, wat heerlijk! O+ Het klinkt alsof je het goed getroffen hebt met de kraamhulp <3
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:58:40 #23
259886 pessie
pi_92293051
Huup gefeliciteerd!!! Heerlijk, zo'n kraam!
pi_92297759
haaaai huup, we zaten al op je te wachten ;) fijn zo'n kraam!
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:51:20 #25
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_92300341
Huup, gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat het voeden al fijn gaat.

Beessie-Jen, geweldig dat je zolang gevoed heb. Hopelijk gaat het met de volgende gemakkelijker :*.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_92312264
Ik ben benaderd door mijn lactatiekundige, ze gaan een advertentie plaatsen in het blad wat op de huishoudbeurs wordt uitgedeeld. Ze zijn helemaal niet van de advertenties, maar dit was een super aanbod, dus konden ze het niet laten. Ze wilden er heel graag een foto van een drinkende baby bij zijn/haar mama bij. We hebben veel contact dus ze durfde het mij wel te vragen en ik heb natuurlijk ja gezegd!!

Foto is inmiddels ook verstuurd naar de uitgever :D zo leuk!!

Als het blad er is plaats ik hier wel een plaatje!
pi_92312304
Huup, gefeliciteerd! En dat klinkt als een fijne kraamhulp! ^O^

Asy, ik heb geen tips, maar die van Twinkly klinken logisch.

Davinia, dank voor je bemoedigende woorden over de bijvoeding. Mijne is dus niet maf :P Ik wil d'r ook niet pushen, laatst was er een vriendin hier en toen kreeg Isabel een banaan. Nou, vriendin vond dat ze toch echt die banaan moest opeten. Terwijl ik dacht: geen druk, niet pushen, laat maar, ze eet wel als ze het lekker vind/zin in heeft. Ik moest vroeger tegen heug en meug mijn bord leeg eten, en dat duurde eeeeeeuwen (mijn zusje at en eet veel sneller). 'k Heb regelmatig op de trap/ in de keuken gegeten omdat mijn moeder het niet meer aan kon zien. Dat wil ik vermijden, want dan wordt eten echt niet leuk. :N

Pessie, even hier: sterkte :*

BJ, jammer dat de BV afgelopen is emt Evie, maar gefeliciteerd om de reden!

*handig die auto-updates* Leuk Orea! Ben benieuwd!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92314239
Hoelang blijf je een baby eigenlijk in ieder geval elke 3 uur voeden? Ik merk dat Lena steeds minder vaak op een dag gaat drinken. Het komt inmiddels vaker voor dat ik haar zelf wakker maak voor een voeding dan dat ze er zelf om vraagt (met uitzondering van de nachten). Aan de ene kant zit het me niet lekker (ze drinkt ook vaak maar één borst tenzij ik tussendoor verschoon in plaats van tevoren) maar aan de andere kant is ze volstrekt tevreden, heel alert tussen voedingen door en heeft ze ook genoeg plasluiers.

Maandag maar weer eens wegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:13:22 #29
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92314898
Ik hou bij Eline nog steeds max 3 uur aan, maar ze komt dan vaak ook al zelf. Soms ook wel eerder. De laatste 2 nachten zat er 5 uur tussen! 0.00 de laatste voeding en om 5 uur meldde ze zich.
pi_92314930
Eigenlijk voed ik nog steeds in blokken Claudia, als Isabel er binnen 3 uur om vraagt dan. En ze heeft eigenlijk nooit meer dan 1 borst per keer gedronken. Met 2 maanden sliep ze 's nachts zo'n 7 uur, overdag liet ze er niet meer dan 2 a 3 uur tussen. Dat is heel langzaam vanzelf verschoven met een maand of 4. Maar zo oud is Lena nog niet.. Dus of je hier wat aan hebt :+
pi_92315252
Ik laat het aan hem over.
Hij komt soms zelf na de 3 uur, maar soms ook na de 2 uur.. zolang hij het heel duidelijk en goed zelf kan aangeven dan vind ik dat de beste manier. Hij is alert, levendig en gezellig.
Zou hij alleen maar slapen en moe zijn dan zou ik hem toch wel die boost geven en meer aanleggen.
Zo deed ik het vanaf het begin eigenlijk, maar toen dronk hij gerust 2 uur lang en dan na 1,5 uur weer

Ik belde de dokter voor wat spray.. De assistente kende het volgens mij niet :+
Maar ze zei ik zal het aan de dokter vragen ik bel voor 12uur terug als de dokter vragen heeft.
En gaat de dokter er mee akkoord dan kan je het om 15:00 ophalen.
Dat ging gelukkig iig makkelijk *O*
pi_92315409
Leia drinkt pas sinds een tijdje 2 borsten per voeding, en nog niet lang altijd.. Echt geclusterd heeft ze ook nooit.. Vanaf moment 1 liet ze er 3 uur tussen en volgens mij ging ze vrij vlot naar om de 4 uur. Daar is ze een tijd best consequent in geweest.

Hoeveel drinkt Lena dan ongeveer nu?
pi_92315523
Ik vind het lastig. Lena is morgen 3 weken oud en de meeste baby's slapen die eerste tijd nou eenmaal de hele dag. Dat is op zich niet verontrustend. Ik wil haar graag de gelegenheid geven om zelf aan te geven hoe vaak en hoeveel ze wil drinken, maar als ze nog goed te prikkelen is voor een tweede borst dan vraag ik me wel af of ze uit zichzelf om genoeg voeding vraagt.

Ideaal is als ze zelf om een voeding vraagt en ik na één borst verschoon zodat ze daarna nog gretig een tweede borst drinkt. Wat de laatste dagen vaker voorkomt is dat ik haar verschoon voorafgaand aan het voeden omdat ze nog slaapt en zelf niet om een voeding vraagt, en daarna heeft ze geen zin meer.

Nou ja, meten is weten. Ik had haar gister graag willen wegen, maar toen kwam het er niet van. Ik ga maandag echt even langs.

Ik ga even kijken hoe vaak ze drinkt op een dag.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:31:50 #34
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92315751
Claudia, hoeveel slaapt ze op een dag? Heb je het idee dat ze teveel slaapt?
Hoe lang slaapt ze per keer, als je haar niet wakker maakt?

En als je haar 'gewoon' wakker maakt, en dan na de eerste borst verschoont?

Naja, als je ongerust bent, is maandag wegen wellicht een goede optie.

Orea, wat leuk dat je in zo'n magazin komt te staan! :)
pi_92315777
De afgelopen week:

Zaterdag: 9x 2 borsten, 3x 1 borst
Zondag: 4x 2 borsten, 6x 1 borst
Maandag: 6x 2 borsten, 4x 1 borst
Dinsdag: 7x 2 borsten (maar 's avonds van 19-21 uur geclusterd)
Woensdag: 5x 2 borsten, 4x 1 borst
Donderdag: 6x 2 borsten ('s avonds weer geclusterd), 2x 1 borst

Ik tel voor mezelf 1 borst als een halve voeding, dus ik kom de laatste dagen voor m'n gevoel vaak niet eens aan de 8 voedingen per dag. Ze heeft wel van die buien dat ze even bij lijkt te tanken. Dan hangt ze een paar uur lang aan de borst. Maar wat ze dan nou werkelijk binnenkrijgt...?
pi_92315817
Ik zou persoonlijk overdag nog wel iedere 3 uur de borst aanbieden. Als ze dan niet wil geeft ze het wel aan toch? Dan maakt het ook niet uit als ze er 's nachts een lange tijd tussen laat. Misschien kun je haar ipv door te verschonen ook wel wakker houden door over haar ruggetje of onder haar voetjes te kriebelen (ik was best wel een gemene mama ;) ) en dan tussendoor wel verschonen en de tweede borst proberen.
Hoeveel borsten ze per keer drinkt ligt heel erg aan jouw eigen productie en opslagcapaciteit, dat kun je niet vergelijken met een ander.

Ik zal het ook even voor je controleren in het borstvoedingsboek.
pi_92316119
Wel fijn om te horen dat jullie het ook niet raar vinden om haar elke 3 uur wakker te maken. Ik vind het lastig te zeggen hoeveel ze daadwerkelijk slaapt. Daar zit nog totaal geen ritme in.

Het lukt me wel om haar wakker genoeg te krijgen, hoor. Dat gaat niet altijd even makkelijk, maar ik ken de foefjes. De vraag is alleen of ik dat wíl doen elke keer. Het voelt erg alsof ik haar de voedingen opdring en haar niet de gelegenheid geef om haar eigen slaapritme te vinden. Als het nodig is dan doe ik dat natuurlijk wel. Goed groeien is het belangrijkste. (Als ik het idee had dat ze suf was dan zou ik hier overigens helemaal niet over twijfelen.)
pi_92316316
"Na de kraamweek, als de baby op krachten gekomen is en van jouw melk groeit, worden de tussenpozen tussen de voedingen vanzelf langer en regelmatiger. Je zult nu merken dat je baby een paar uur tussen de voedingen kan laten. Het is het beste als je minstens acht tot twaalf voedingen per etmaal geeft, inclusief de nachtvoedingen.
Je melkproductie neemt nog steeds toe en frequent voeden helpt om het evenwicht te krijgen tussen vraag en aanbod. Rond de tweede of derde week drinkt je baby een halve tot driekwart liter moedermelk per etmaal. De hoeveelheden zijn indrukwekkend en op topdagen kun je wel tot een liter maken.
Het bereiken van een goede melkproductie tijdens de eerste vier weken garandeert voldoende melk voor de volgende vijf maanden als je uitsluitend borstvoeding wilt blijven geven. Het is daarom belangrijk dat je de eerste maand de nadruk legt op uitsluitend en frequent borstvoeden zodat problemen met "te weinig melk" in de toekomst voorkomen worden. Dit heeft te maken met het activeren van de melkcellen. Met een degelijke "basisproductie" maak je snel en gemakkelijk weer meer melk, mocht de vraag op een later moment toenemen.
Zeer regelmatig aan de borst en kleine beetjes drinken - clustervoeden - is normaal babygedragmaar past volgens sommigen niet in onze westerse samenleving. Men noemt deze baby's dan "onrustig". Over een baby die clustert hoef je je geen zorgen te maken; hij regelt namelijk met het clusteren een goede melkproductie en houdt daarmee zijn bloedsuikerspiegel mooi op peil."
pi_92316416
Dankjewel, Twinkly! :*
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:45:23 #40
259886 pessie
pi_92316418
Claudia, ik weet het zelf niet goed maar ik denk dat het afhankelijk is van het kind. Nathan drinkt nog steeds elke 2.5 a 3.5 uur.

Orea wat leuk!

Morretje dank je.

Gisteravond heb ik om 20.30 gedaan alsof hij naar bed ging. Dus pyama, luier alle (3!) zalfjes en hup zn bed in. Om 22.10 aangelegd voor een slaapvoeding die hij volgens mij redelijk heeft gedronken en daarna heeft hij geslapen tot 2.30. Aangezien hij al tijden om 2.30 wakker wordt voor een voeding reken ik dat maar even als "normaal". Hoop dat we nu 's avonds weer es met zn tweetjes zijn, zou wel fijn zijn om weer es aandacht voor elkaar te hebben.
pi_92316517
Claudia is het niet een optie om gewoon even een weegschaal te huren?
Dat gaf mij toen hij in het ziekenhuis lag best een fijn gevoel.
pi_92316558
"Hoe weet je nu of je voldoende melk produceert? Het antwoord op die vraag is eenvoudig: alsje baby voldoende groeit, maak jij voldoende melk. Een baby die voldoende moedermelk drinkt, komt tijdens de eerste maand tussen de 100 en 200 gram per week aan, dus ongeveer tussen de 500 en 600 gram per maand. Naast wegen zijn er verschillende andere manieren om te beoordelen hoe het met je baby en je melkproductie gaat:
-hoe ziet je baby eruit? Is hij alert? Kijkt hij helder uit zijn oogjes? Maakt hij een levendige indruk?
-Hoeveel voedingen vraagt je baby? Als je baby elke paar uur of vaker voor een voeding komt en daarbij goed en effectief drinkt, komt hij zeker niets tekort. Minstens zeven tot acht voedingen per etmaal is normaal, meer is beter.
-Hoe voelen je borsten aan? Voor een voeding zouden je borsten wat voller en meer gespannen moeten voelen dan erna.
-Hoor je je baby slikken tijdens het drinken?
-Hoeveel natte luiers tel je op een dag? Natte luiers zijn in combinatie met poepluiers een betrouwbare graadmeter om te weten hoe het met je baby gaat. Hij zal ongeveer vier tot zes volle, zware wegwerpluiers per dag hebben, of zes tot acht katoenen luiers.
-Hoe vaak heeft je baby ontlasting en hoe ziet die eruit? Elke dag twee tot vijf poepluiers is, tot zes weken, normaal."

(Borstvoeding, Broekhuijsen, Kleintjes)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:48:50 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92316580
Claudia, Harry vroeg ook niet snel om (meer) voedingen. Die was heel tevreden met een buik vol voormelk, Ik heb dus ook nog heel lang hem steeds elke 3 uur wakker gemaakt en inderdaad tussentijds verschoond.
pi_92316827
Ik zou dolgraag een weegschaal willen huren! Ik heb er nog naar gevraagd bij het intakegesprek van de kraamzorg, maar toen werd er aangegeven dat dat tegenwoordig niet meer mogelijk is bij de thuiszorg. Zou ik er nog op een andere manier aan kunnen komen?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:54:43 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92316866
Nog een kleine toevoeging: een effectief drinkende baby heeft zijn ogen open. Dus niet alleen goed aangelegd, en de juiste drinkbeweging en horen slokken. Ook de ogen moeten open zijn. Ze staan wel op standje "zen", maar dat maakt niet uit. ;)

En zitten er vetbolletjes in de poep? dan krijgt ze voldoende achtermelk binnen.
pi_92316917
Ik zal eens op de ogen letten! Geen idee eigenlijk. :@

Hoe zien vetbolletjes in de poep eruit? :D
pi_92316989
Hmm, het "gevaar" van een weegschaal huren is dat je iedere dag gaat wegen en in de stress schiet als ze een dag wat minder gedronken heeft of een enorme poepluier geproduceerd heeft. Ik denk dat ik zelf de voorkeur zou geven aan iedere week bij het cb even wegen.

Witte stukjes :9 Maar die zag ik ook niet altijd :?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:57:55 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92317021
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zal eens op de ogen letten! Geen idee eigenlijk. :@

Hoe zien vetbolletjes in de poep eruit? :D
het is geen gladde mosterd.
Weet je hoe pindakaas met stukjes pinda erin eruit ziet? Die pindastukjes zijn hard en scherp, maar vetbolletjes zijn dus zacht en rond. Ongeveer de helft van die grootte (als ik het me goed herinner)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:08:20 #49
259886 pessie
pi_92317412
Davinia, die vetbolletjes zijn toch ook wittig?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:13:03 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92317648
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:08 schreef pessie het volgende:
Davinia, die vetbolletjes zijn toch ook wittig?
Dat schreef Twinky net ook. Kan ik me echt niet herinneren. (Ik keek niet al te lang naar de poep, werd ik misselijk van. Even een kleine gluur en dan gauw dicht.) Je ziet ze iig goed zitten, als ze er zijn. ;)
pi_92318191
Oh, ik zal op de vetbolletjes gaan letten! Het is wel iets waar ik alert op ben, het hele voormelk/achtermelk-verhaal.

Ik ben niet bang om in de stress te schieten van elke dag wegen. Ik weeg mezelf ook elke dag en laat Excel de verwachte gewichtsafname lineair plotten om te kunnen abstraheren. :Y)
pi_92318593
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou dolgraag een weegschaal willen huren! Ik heb er nog naar gevraagd bij het intakegesprek van de kraamzorg, maar toen werd er aangegeven dat dat tegenwoordig niet meer mogelijk is bij de thuiszorg. Zou ik er nog op een andere manier aan kunnen komen?
Wat gek.. Hier kan ik het gewoon huren bij de thuiszorgwinkel..
pi_92318606
Ze blijken weegschalen te verhuren bij het borstvoedingscentrum in mijn wijk! We gaan er morgen een halen.
pi_92318650
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ze blijken weegschalen te verhuren bij het borstvoedingscentrum in mijn wijk! We gaan er morgen een halen.
ik had het net ook gevonden inderdaad. Ik was gaan googlen *O* *O*
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:13:59 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92323101
Ik lees zo even bij:
Harry is nu 71,5 cm en 7410 gram (tenminste gisteren dan ;) )
Wijkverpleegkundige heeft terug gebeld maar met mijn man gesproken. In elk geval over op volle produkten en wat extra boter door zijn eten.
Maar zij kent Harry en hij heeft haar gisteren laten zien dat hij snel kan kruipen en dat hij zo goed als loopt, dus ze zei ook dat het best kon zijn dat hij zoveel energie verbruikt dat hij er niet tegenop gegeten krijgt. Ze gaat nog overleggen met een arts en dan hoor ik maandagmiddag meer.
pi_92324533
Fijn dat ze je vraag zo serieus nemen, Asyniur! Het klinkt als een heel plausibele verklaring. Heb je ook het gevoel dat ze goed meedenken?

Lief van je, Pvoesss!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:55:17 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92331101
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben niet bang om in de stress te schieten van elke dag wegen. Ik weeg mezelf ook elke dag en laat Excel de verwachte gewichtsafname lineair plotten om te kunnen abstraheren. :Y)
Als je, nadat je jezelf gewogen hebt, met Lena in je armen op de weegschaal gaat staan dan weet je ook wat ze weegt.
Per 100 gram is dan minder precies dan met een baby-weegschaal, maar je kunt het wel iets in de gaten houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_92338173
Ach, het is een kleine moeite om een weegschaal te huren. Mijn weegschaal is niet precies genoeg om haar gewicht goed in de gaten te houden, maar bij Ivan doen we dat inderdaad wel eens!

Ik heb vandaag gelet op de punten die je aanstipte, Davinia. Ik heb inderdaad vetbolletjes gevonden in de poepluiers! En ze drinkt met ogen open. Dat zit dus wel goed. Ik heb wat dat betreft helemaal geen signalen dat ze tekort komt.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:29:36 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92345001
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, het is een kleine moeite om een weegschaal te huren. Mijn weegschaal is niet precies genoeg om haar gewicht goed in de gaten te houden, maar bij Ivan doen we dat inderdaad wel eens!

Ik heb vandaag gelet op de punten die je aanstipte, Davinia. Ik heb inderdaad vetbolletjes gevonden in de poepluiers! En ze drinkt met ogen open. Dat zit dus wel goed. Ik heb wat dat betreft helemaal geen signalen dat ze tekort komt.
Hopelijk geeft dat ook war rust. :*
nu de grote vraag: wat voor kleur hadden de vetbolletjes? :9
pi_92345777
Zal ik er een foto van maken? :+

Ze zijn wit! Haar poep is trouwens al een tijdje oranje.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:54:49 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92346715
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn dat ze je vraag zo serieus nemen, Asyniur! Het klinkt als een heel plausibele verklaring. Heb je ook het gevoel dat ze goed meedenken?

Ja, echt! Het zijn heel fijne mensen, vooral de wijkverpleegkundige is super. Die maakt tussendoor ook gewoon even tijd voor je, als je alleen maar even (illegaal) extra komt wegen.

Ik heb zojuist voor het eerst sinds ruim 1,5 maand weer eens gekolfd: 50 ml uit 2 borsten...
Morgenvroeg nog maar eens kolven en daar maar pap van maken.
pi_92360305
Klinkt goed claudia!

Fijn dat ze even gebeld heeft asy

En wwlkom terug huup!

Jelle verschoon ik eigenlijk altijd tussendoor om hem de 2e borst nog te geven, die drinkt hij vrijwel altijd. Hij komt wisselend, vaak laat hij er precies 3 uur tussen. Ik doe ook maar wat eigenlijk, bij vermoeden honger of troost aanleggen en hij blij, ik blij
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:15:49 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92362589
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 04:12 schreef mrien het volgende:
Klinkt goed claudia!

Fijn dat ze even gebeld heeft asy

En wwlkom terug huup!

Jelle verschoon ik eigenlijk altijd tussendoor om hem de 2e borst nog te geven, die drinkt hij vrijwel altijd. Hij komt wisselend, vaak laat hij er precies 3 uur tussen. Ik doe ook maar wat eigenlijk, bij vermoeden honger of troost aanleggen en hij blij, ik blij
Nou ja, ik denk dat je het dan wel goed doet ;)
Ik zei laatst nog tegen mijn schoonzusje (met verser baby): niks makkelijker dan een pasgeboren baby. Het is óf honger óf slaap óf oncomfortabel gevoel (vieze luier/koud/warm/mamahonger). Oplossing: bij mama zijn c.q. aanleggen of in bed leggen :D
Hoe groter ze worden, hoe meer er te raden is :P
pi_92362782
Ik vermoed ook wel dat ik het goed doe, hij is in 5 weken tijd 1800 gram aangekomen, dus dat zit wel goed ;)

Je hebt gelijk, hoe groter ze worden hoe moeilijker het te raden is wat er aan de hand is :)
pi_92363672
Het klinkt alsof de borstvoeding heerlijk gaat bij jullie, mrien!

Wat ik zo vervelend vind aan pasgeborenen is dat ze tevreden kunnen lijken terwijl er niet aan hun behoeftes wordt voldaan. Mensen hebben vaak een stereotypisch beeld in hun hoofd van een baby'tje dat de hele dag door krijst omdat het iets wil, maar Lena is net als Ivan een heel tevreden kind. Het kan er daardoor vrij makkelijk insluipen dat je zo'n baby structureel iets ondervoedt, vermoed ik.

Later sloeg dat bij Ivan de andere kant uit: je kon hem wel eten blijven geven, ook als hij niet echt honger meer had. Daarom durf ik er ook niet blind op te vertrouwen dat dit soort dingen zichzelf wel reguleren.

Deze keer ben ik trouwens terughoudender met spenen en (semi-)bakerzakjes. Lena's zuigbehoefte blijkt niet zo enorm te zijn, dus ze heeft nu geen speen. En ze slaapt vrij rustig, dus ik ga de Puckababy alleen gebruiken als ze straks in de armwapperfase komt en zichzelf daardoor wakker houdt.
pi_92364304
Claudia, weet je wat me bij zwaardere kidnjes lastg lijkt. Dat je je zorgen maakt als ze zakken kwa lijn en minder hard gaan groeien in gewicht dan je gezien de eerste tijd zou verwachten.

Misschien een hele rare vraag hoor, maar zou het kunnen dat je dat 'ondervoeden' toen met Ivan verkeerd geïnterpreteerd hebt?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:08:25 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92369129
Harry was ook heel makkelijk qua voedingen. Daarom heb ik ook niet gemerkt in eerste instantie dat hij vooral veel voormelk binnenkreeg. Dat zag ik pas toen hij niet goed aankwam, want drinken deed hij prima.
Als je niet in de stress raakt van zelf wegen dan zou ik het gewoon lekker doen. :Y

Ik heb Harry nooit ingebakerd. Ik stopte hem wel heel erg strak in onder zijn dekentje.
Speen heb ik ook niet gebruikt. Eerste tijd heb ik veel met pink opgevangen en dat heb ik 'gewoon' weggelaten toen hij meer en meer op zijn eigen handen ging sabbelen.
Overigens zuigt hij geen duim of vingers. Helemaal niks. Alleen als hij niet lekker in zijn vel zit of hard moet huilen dan stopt hij zijn handen in zijn mond, maar niet echt om te zuigen.
pi_92369612
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien een hele rare vraag hoor, maar zou het kunnen dat je dat 'ondervoeden' toen met Ivan verkeerd geïnterpreteerd hebt?
Het is helemaal geen rare vraag! Je zou even goed kunnen concluderen dat hij met flesvoeding overvoed raakte omdat hij daar minder moeite voor hoefde te doen. Nu hij van de flesvoeding af is en uitsluitend vast voedsel eet (met hier en daar wat zuivel in de vorm van melk en yoghurt) zien we echter dat zijn gewichtslijn vrij hoog zit. Dat lijkt toch wel bij hem te horen en het volgt hetzelfde patroon als zijn flesvoedingsperiode (en niet zijn borstvoedingsperiode).

Achja, ik heb er al zoveel over gezegd en het blijft gissen. Het belangrijkste nu is dat Lena het goed doet! Zometeen wegen.
pi_92372116
Ze weegt nu 4420 gram! Als die meting klopt dan zou ze in 9 dagen tijd 300 gram zijn aangekomen. :o Ten opzichte van haar geboortegewicht 3 weken geleden is ze 370 gram aangekomen.

En nu denk ik dus dat de meting niet klopt. :Y) Nou ja, we blijven doorwegen.
pi_92372466
Iemand interesse in voedingsbeha's? Ik stuur ze op tegen verzendkosten.

• Wit, 75C, twee stuks (Hema)

• Zwart, kan de maat niet meer lezen, schat een D75 of C80. Geen idee welk merk.

• Zwart 75C (Hema)
pi_92379253
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ze weegt nu 4420 gram! Als die meting klopt dan zou ze in 9 dagen tijd 300 gram zijn aangekomen. :o Ten opzichte van haar geboortegewicht 3 weken geleden is ze 370 gram aangekomen.

Maar zo blijf je bezig, Claudia :D
Ze zeggen toch: meten = weten. Heb je goede redenen om aan te nemen dat de meting niet klopt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:04:52 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92379415
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:42 schreef Claudia_x het volgende:

Hoezo zou het niet kloppen?

Na de geboorte vallen ze af, en na een week tot 10 dagen zijn ze weer op geboortegewicht, dus dan is 300 gram in 9 dagen vs 370 gram in 3 weken niet zo'n groot verschil meer...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_92379762
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:53 schreef Ssserpente het volgende:
Iemand interesse in voedingsbeha's? Ik stuur ze op tegen verzendkosten.

• Wit, 75C, twee stuks (Hema)

• Zwart, kan de maat niet meer lezen, schat een D75 of C80. Geen idee welk merk.

• Zwart 75C (Hema)
Je inbox is vol. Maar ik heb opzich wel interesse! Alleen dan moet je me wel een prijs noemen, want tegen verzendkosten vind ik te gek..
Lotte!
Noah!
pi_92380141
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:14 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Je inbox is vol. Maar ik heb opzich wel interesse! Alleen dan moet je me wel een prijs noemen, want tegen verzendkosten vind ik te gek..
Nee joh, ik hoef er echt niets voor te hebben. Anders gooi ik ze weg. Maar pas jij in een 75C dan? Ik heb het idee dat jij veel grotere borsten hebt dan ik. :Y)

Inbox is een beetje leger.
pi_92380241
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is helemaal geen rare vraag! Je zou even goed kunnen concluderen dat hij met flesvoeding overvoed raakte omdat hij daar minder moeite voor hoefde te doen. Nu hij van de flesvoeding af is en uitsluitend vast voedsel eet (met hier en daar wat zuivel in de vorm van melk en yoghurt) zien we echter dat zijn gewichtslijn vrij hoog zit. Dat lijkt toch wel bij hem te horen en het volgt hetzelfde patroon als zijn flesvoedingsperiode (en niet zijn borstvoedingsperiode).

Achja, ik heb er al zoveel over gezegd en het blijft gissen. Het belangrijkste nu is dat Lena het goed doet! Zometeen wegen.
Ik zou er gewoon wat meer op proberen te vertrouwen dat het wel goed zit. Ik dacht misschien is de zorg die je gevoeld hebt bij het voeden van Ivan wat makkelijker los te laten als je het wat kan relativeren. Misschien kon hij met behoorlijk wat minder zonder werkelijk ondervoed te raken inderdaad. Als de algemene gewichtstoename maar voldoende is toch? En ik denk dat tevredenheid over het algemeen juist wel een teken is dat je serieus mag nemen (net zoals ontevredenheid ook een teken is in mijn ogen).

Ik las het al ergens, maar ik zou ook overdag wèl om de (max) drie uur voeden (en dus wakkermaken als dat nodig is) en dan 's nachts gewoon lekker laten slapen en pas voeden als ze daarom vraagt. Grotere/zwaardere babies laten toch gewoon sowieso wat sneller meer tijd tussen voedingen? Dat heb ik ten minste zo begrepen. En daar vielen die van mij al onder, die nog behoorlijk wat lichter waren dan die van jou ;) .
pi_92381320
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar zo blijf je bezig, Claudia :D
Ze zeggen toch: meten = weten. Heb je goede redenen om aan te nemen dat de meting niet klopt?
Nee hoor. Het is puur dat ik vind dat ze net te weinig om een voeding vraagt. Daarom is die check voor mij heel fijn: als ze én tevreden is én goed aankomt dan is er niks aan de hand. Nu ik de weegschaal in huis heb durf ik het ook beter aan om te kijken wat er gebeurt als ik Lena wat meer de regie geef.

Bij Ivan waren we blij als hij 100 gram per week was aangekomen, daarom klinkt 300 gram mij als een zo'n enorme gewichtstoename in de oren dat ik het haast niet durf te geloven. :+ En ze is elke keer gewogen met een andere weegschaal.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:58:27 #77
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92381583
*binnenvalt
Ylana heeft honger, aanleggen dus. het gaat van zuigzuizuigzuigzuigzuigzuig-slik zuigzuigzuigzuigzuigzuig-slik GIL.Andere kant precies hetzelfde.
Hoeveel kwaad kan het voor mijn productie (ben ongesteld) om haar nu een voeding uit de vriezer te geven?

Dat zou dan voor het eerst zijn overigens, dat ze ontevreden is met live voeding.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92381599
Ik was dit stuk nog tegengekomen van borstvoeding.com: Krijgt mijn baby wel genoeg? Ik vond het vooral heel nuttig om het filmpje te zien van een baby die effectief drinkt. Had zo een filmpje van Lena kunnen zijn!

Dit vond ik ook interessant:

De baby wil na het voeden nog wel een flesje
Dit betekent niet noodzakelijkerwijs dat de baby nog honger heeft. Dit is geen goede test, omdat flesjes geven de borstvoeding kan verstoren. Vaak kunnen baby's nog behoorlijk wat uit een flesje drinken, zelfs al zijn ze al vol.

Bij Ivan hebben we dat indertijd gedaan en dat maakte me erg onzeker.
pi_92381680
Saffier: wat heb je al geprobeerd? Haar héél vaak aanleggen? Wisselvoeden? Borstcompressie?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:02:32 #80
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92381752
Ben nu aan het wisselen en compressie. Ze is nu zo'n 45 minuten bezig en geeft HONGERRRRRR aan.
Ylana
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:04:10 #81
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92381812
Zodra ze 5 keer heeft losgelaten en gaat gillen (mijn oren :X) krijgt ze de andere kant weer. Om 15,15 heeft ze heeeeeeeel kort gedronken maar was ze tevreden. 17.15 gedronken en tevreden, ook heel kort. Uurtje geslapen daarna en nu dus niet tevreden.
Ylana
pi_92381824
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:58 schreef Saffier het volgende:
*binnenvalt
Ylana heeft honger, aanleggen dus. het gaat van zuigzuizuigzuigzuigzuigzuig-slik zuigzuigzuigzuigzuigzuig-slik GIL.Andere kant precies hetzelfde.
Hoeveel kwaad kan het voor mijn productie (ben ongesteld) om haar nu een voeding uit de vriezer te geven?

Dat zou dan voor het eerst zijn overigens, dat ze ontevreden is met live voeding.
Je hebt kans dat ze met wat voeding in haar buikje daarna meer geduld heeft om meer moeite te doen voor meer melk. Dus ik zou haar wel een voeding uit de vriezer geven. Niet standaard doen, maar om haar even rustig te krijgen zodat ze straks weer wat harder werkt, ja!
pi_92381852
Vooral gezien de hoeveelheid van je ongesteldheid kan het goed dat dáár even je energie heen gaat, ipv naar de borstvoeding...
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:06:52 #84
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92381918
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:04 schreef Orea het volgende:

[..]

Je hebt kans dat ze met wat voeding in haar buikje daarna meer geduld heeft om meer moeite te doen voor meer melk. Dus ik zou haar wel een voeding uit de vriezer geven. Niet standaard doen, maar om haar even rustig te krijgen zodat ze straks weer wat harder werkt, ja!
Dit was mijnj idee ook ja.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:05 schreef Orea het volgende:
Vooral gezien de hoeveelheid van je ongesteldheid kan het goed dat dáár even je energie heen gaat, ipv naar de borstvoeding...
Daar ben ik héél erg bang voor :{ Ik ben ook ongelooflijk moe ;(

Fles staat al te ontdooien, kan dit niet lang aanzien hoor, en dan zal ik haar tegen 23 uur uit bed halen om te drinken of ik ga kolven
Ylana
pi_92381948
Frustrerend. :{ Ik laat het advies geven maar over aan de dames die ervaring hebben met borstvoeding geven en weer menstrueren.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:10:09 #86
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92382064
Heb spontaan de neiging om meteen de pil te gaan halen en die door te gaan slikken. geen idee of dat werkt overigens en ik heb niet eens zin in de pil :D
Ylana
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:10:49 #87
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92382096
Ze spuugt een hele golf melk uit as we speak :S
Ylana
pi_92382133
Ah gets Saffier, wat een ellende voor je mupje.. Was dat het flesje wat er nu weer uitkomt? Drinkt ze vaker uit flesjes, misschien te snel gedronken?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:12:25 #89
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92382159
Nee, flesje staat nog te ontdooien.
het was een guts die eruitkwam. Niet echt veel, wel meer dan normaal voor haar is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ylana
pi_92382267
Is ze echt over de rooie/ boos? Kan ook zijn omdat ze zo tekeer gaat..

Straks rustig het flesje d'r in en misschien nog een borst aanbieden?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:18:29 #91
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92382415
Ze gaat nogal makkelijk over de rooie, fiks temperamentje ;) . Ze is nu wel rustig met steeds een andere borst (tot de fles klaar is) maar is goed pissig dat er zo weinig uitkomt. Dan gaat ze weer zuigen en doet dan ook echt haar best om te drinken.
Flesje is bijna klaar. Had vanmiddag net alles in de vriezer gezet }:| meestal staat er wel íets in de koelkast, zal je net zien :')
Ylana
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:20:48 #92
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92382528
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:07 schreef Claudia_x het volgende:
Frustrerend. :{ Ik laat het advies geven maar over aan de dames die ervaring hebben met borstvoeding geven en weer menstrueren.
Bedankt voor het meedenken! :*
Ylana
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:26:54 #93
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92382779
Morgen maar extra vaak aanleggen/kolven?
Ylana
pi_92382982
Zou ik doen! En zelf proberen wat extra slaap te fixen, en maandag even een dokter bellen als je nog zó ongesteld bent... :*
pi_92383117
Dat wat Orea zegt inderdaad! ^O^
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:35:44 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92383171
Zolang je niet standaard steeds een flesje geeft als ze wat harder moet werken, kan het geen kwaad hoor Saffier!
Dus gewoon een fles geven als ze heel erg hongerig is :Y
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:39:19 #97
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92383339
Er zit al 140 in van de 170 die we net aangeboden hebben.Morgen pak ik zoveel mogelijk rust en dan bel ik idd maandag de huisars even :{ Balen, want we hebben een nieuwe en de vorige was zooooo tof en pro-bv. Nieuwe ken ik nog niet.

Het is het eerste flesje 'bijvoeding' nu Asy.
Bedankt dames :*
Ylana
pi_92383450
:*
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:42:24 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92383491
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:39 schreef Saffier het volgende:
Er zit al 140 in van de 170 die we net aangeboden hebben.Morgen pak ik zoveel mogelijk rust en dan bel ik idd maandag de huisars even :{ Balen, want we hebben een nieuwe en de vorige was zooooo tof en pro-bv. Nieuwe ken ik nog niet.

Het is het eerste flesje 'bijvoeding' nu Asy.
Bedankt dames :*
Bij mij dipte de bv ook gigantisch als ik ongesteld werd.
Ik weet niet hoe makkelijk Ylana is maar anders zou je kunnen proberen haar elke 2 uur aan te leggen (en 's nachts evt iets langer er tussen laten)
pi_92383520
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:23 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Nee joh, ik hoef er echt niets voor te hebben. Anders gooi ik ze weg. Maar pas jij in een 75C dan? Ik heb het idee dat jij veel grotere borsten hebt dan ik. :Y)

Inbox is een beetje leger.
Qua foto's zou ik dat ook zeggen ja, maar 75C it is... met af en toe, afhakelijk van het merk een uitschietertje naar een 80C... Verder via PM?
Lotte!
Noah!
pi_92401035
Saffier, relax je doet het goed :Y Een dipje bij de menstruatie is normaal en al wat je kunt doen is meegaan met je kind: aanleggen tot je erbij neervalt. En dat doe je zo te lezen ook. Dat je een flesje hebt gegeven, kan voor die ene keer geen kwaad, echt niet! Je kind is al een paar maanden oud, je kunt dat inmiddels echt wel opvangen. Gewoon niet stelselmatig bijvoeden, maar dat was je toch al niet van plan. Blijven ademen en blijven aanleggen!
  zondag 6 februari 2011 @ 08:48:37 #102
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92401182
Ik heb haar gister niet meer wakker gemaakt rond middernacht, ik was zó vreselijk moe :@ dat ik zelf alleen nog maar wilde slapen. Tegen 3/3.30 (geloof ik) werd ze wakker voor een voeding, netjes rond haar normale tijd en had ik volle borsten-gevoel. Ze wilde maar 1 borst en ging daarna weer voldaan slapen. Net werd ze om 7.30 weer wakker en heeft anderhalve borst gedronken, mijn linker voelt nog erg vol, die kolf ik zo nog even na.
Ik hoop dat we er weer zijn zo!
Bedankt voor alle steun en adviezen gisteravond en nu net ook Wup. Ze is bijna 6 maanden idd.

mijn moeder begon wéér over stoppen, doet ze gemiddeld 1 keer per maand, wordt het niet te zwaar voor mij, krijgt Ylana echt nog wel genoeg, met 6 maanden mogen ze toch nog maar 4 flessen? ja mam, flessen ja, ik geef bv. Nu je ongesteld bent kan het vást niet meer samen (dat was haar nl verteld vroeger) val ik echt niet te veel af? Nee mam, ik ben nog steeds 10 kilo zwaarder dan vóór mijn zwangerschap. enz enz. ik wíl níét stoppen. Ik snap ook wel dat zij bezorgd is om mij, maar het viel dit keer ff verkeerd
Ylana
pi_92401210
Och lieve Saffier.. inderdaad, ze is gewoon vreselijk bezorgd om je en dat is alleen maar heel erg lief! Maar begrijp goed dat je dat nu even niet kunt gebruiken, die opmerkingen.. terwijl jij je zorgen maakt of je nog wel langer zou kúnnen geven (en dat kan je!! Gaat goedkomen, écht!!)

Het komt goed!! :Y :*
  zondag 6 februari 2011 @ 09:13:49 #104
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92401334
Orea :* :*

Ik heb net nog 40cc nagekolfd uit links, had het gevoel dat er meer inzat, maar dat boeit niet, ben al erg blij dat ik dit heb gekolfd!
Ylana
pi_92401367
Wat fijn dat je productie weer lijkt toe te nemen Saffier. Echt rot dat je zo'n last hebt van je ongesteldheid. Ik kan me voorstellen dat die opmerkingen je wel een keer je strot uitkomen, al zijn ze goedbedoeld, juist als je ongesteld bent en je zo je best doet :*
pi_92401405
Saffier :* fijn dat het bij jou drinken vannacht en vanmorgen goed is gegaan!
  zondag 6 februari 2011 @ 09:42:51 #107
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92401574
En ik snap ook écht wel waar ze vandaan komt hoor. Ik wil het beste voor míjn kind, zij het beste voor háár kind. En zij heeft vroeger zulke andere info gehad over bv, dat komt zo niet overeen met wat ik nu weet. Ze dring dat ook absoluut niet op ofzo en vindt het wel vervelend dat ze me geen relevant advies kan geven verder. Maar dat viel dus ff verkeerd :)
Ylana
  zondag 6 februari 2011 @ 11:25:16 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92403286
Ach Saffier, je hebt gewoon soms van die dagen en dan kun je nét wat slechter tegen bepaalde opmerkingen dan andere dagen...
pi_92403391
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 09:42 schreef Saffier het volgende:
Ik wil het beste voor míjn kind, zij het beste voor háár kind.
Inderdaad! Ze leeft gewoon heel erg met je mee. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet fijn vindt dat ze aanstuurt op stoppen met de borstvoeding. Soms wil je gewoon even horen dat het heel rot is voor je zonder dat daar een advies aan verbonden wordt, hoe goedbedoeld ook. :*

Ik kolf elke ochtend nog steeds na en dat levert me 40-60 ml per keer op. Vanochtend stapte ik met mijn duffe hoofd uit bed, struikelde en mijn zojuist afgekolfde melk viel op de grond. :'(
  zondag 6 februari 2011 @ 11:39:46 #110
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92403684
Ow wat rot Claudia!! Dan baal je echt even flink :{

Ik had laatst zo'n 150cc, ben nog aan het kolven en ineens schiet het kolfbekertje los van de kolf :X rechtstandig naar beneden, ik kon hem opvangen en verloor zo'n 40-50cc, maar mennn wat baal je dan zeg :X
Ylana
  zondag 6 februari 2011 @ 11:40:00 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92403693
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad! Ze leeft gewoon heel erg met je mee. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet fijn vindt dat ze aanstuurt op stoppen met de borstvoeding. Soms wil je gewoon even horen dat het heel rot is voor je zonder dat daar een advies aan verbonden wordt, hoe goedbedoeld ook. :*

Ik kolf elke ochtend nog steeds na en dat levert me 40-60 ml per keer op. Vanochtend stapte ik met mijn duffe hoofd uit bed, struikelde en mijn zojuist afgekolfde melk viel op de grond. :'(
Ooh dat is echt balen!
  zondag 6 februari 2011 @ 13:13:06 #112
259886 pessie
pi_92407314
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 09:42 schreef Saffier het volgende:
En ik snap ook écht wel waar ze vandaan komt hoor. Ik wil het beste voor míjn kind, zij het beste voor háár kind. En zij heeft vroeger zulke andere info gehad over bv, dat komt zo niet overeen met wat ik nu weet. Ze dring dat ook absoluut niet op ofzo en vindt het wel vervelend dat ze me geen relevant advies kan geven verder. Maar dat viel dus ff verkeerd :)
En als je haar verwijst naar bijvoorbeeld borstvoeding.com?

Claudia, flink balen zeg!

Hier een keer een nieuwe fles gehad, met een of andere rare dop. Had het meegenomen en was de helft kwijt doordat ik niet doorhad hoe de fles werkte. Ik baalde ook gigantisch, dus kan me je goed voorstellen.
  zondag 6 februari 2011 @ 13:28:02 #113
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92407852
Hoe zit dat nou met spruw? Eline is sinds vannacht onrustig aan de borst, happen - zuigen - loslaten - huilen, Verder zijn er geen symptomen bij haar. Ik heb zelf af en toe last van jeuk en steken

Claudia, dat is balen!
pi_92413746
Geen verstand van spruw hier. Lena laat wel vaak los, vind ik, maar dat komt doordat de toeschietreflex wat heftig is voor haar. (Ben ik ook helemaal niet gewend van Ivan! Mijn borsten doen allerlei rare dingen deze keer.) Zit je niet op een regelmoment, Sugarsnap?

Ja, het is wel balen om je melk zo te verspillen. Ik kom er wel weer overheen, hoor. :Y)

Ik moet zo lachen om het gezichtje dat Lena trekt als ze genoeg heeft gedronken. Het is een soort mafiosotronie met opgetrokken wenkbrauwen en afhangende mondhoeken.

:+
  zondag 6 februari 2011 @ 16:11:02 #115
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92414561
regeldagen hebben we net gehad, dat gaat ook heel anders. Maar ik bel morgen wel ff de huisarts
pi_92414747
Klinkt verstandig.

En het is niet mogelijk dat je menstruatie weer op gang komt, misschien?
  zondag 6 februari 2011 @ 16:34:55 #117
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92415705
Dat lijkt me sterk, aangezien het vloeien nog niet gestopt is. Maar de voeding net verliep al weer wat rustiger. Misschien is ze net zo'n ongeduldig typje als haar broer.

Dit zijn voor mij wel de vervelende dagen. Bij Bram stopte ik met 1 maand en dat is ze alweer bijna...
pi_92419017
Even een vraagje tussendoor... Ik gebruik sinds een maand domperidon, maar nu kom ik net achter dat het op is (ik dacht dat ik nog een doosje had, maar niet dus). Nu wil ik de borstvoeding ergens tussen nu en een maand stoppen/afbouwen. Maar ik las ook dat je domperidon moet afbouwen. Maar is dat echt nodig? Ik bedoel, moet ik nu snel nog een nieuw doosje gaan bestellen, of kan ik er gewoon zo in één mee stoppen? Het is dus op zich niet zo'n probleem als mijn productie dan ineens weer minder wordt.

En het afbouwen van de borstvoeding, ik las dat je één voeding per keer moet laten vallen. En als je geen stuwing meer hebt, dan kon je er weer één laten vallen. Maar ik heb sowieso nooit stuwing. Dus in watvoor tempo zou ik dat dan het beste kunnen doen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 6 februari 2011 @ 18:03:40 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92419323
quote:
Op zondag 6 februari 2011 13:28 schreef Sugarsnap het volgende:
Hoe zit dat nou met spruw? Eline is sinds vannacht onrustig aan de borst, happen - zuigen - loslaten - huilen, Verder zijn er geen symptomen bij haar. Ik heb zelf af en toe last van jeuk en steken

Claudia, dat is balen!
Dat klinkt best een beetje spruwerig, ja. Bij Aviva heb ik ook nooit wat gezien, maar wel honger en niet aangehapt (kunnen) blijven.

Als je spul krijgt, doe dan daktarin orale gel ipv nystatine. Nystatine schijnt plakspul te zijn. Daktarin (voetschimmelcreme ) voor jou en daktarin voor Eline.
Na iedere voeding een beetje op je tepels smeren, en een beetj ter grootte van een erwt bij Eline in haar mond smeren. De HA vindt wrs dat je 4 maal daags moet doen, maar na iedere voeding is effectiever.

En anders is er altijd nog gentiaan violet :)
  zondag 6 februari 2011 @ 18:05:52 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92419421
Tessie ik denk dat je het beste met je LK kan bellen, want jouw situatie is toch anders dan 'normaal'

Iig petje af dat je tnt hebt gekolfd _O_ (zeker ook met Graeme erbij)
pi_92420454
We zijn hier alweer bijna op geboortegewicht! :o morgen weer wegen, ik ben heel benieuwd. Gister zat Elin alweer op 4200 rond (geb.gew. was 4270).

Ze kan de stuwing erg goed wegdrinken, ik wil het niet teveel jinxen (je zult net zien :') :X ) maar ik heb tot nu toe nauwelijks last gehad van de stuwing. Ze doet het zo goed! O+ Aanhappen enz. gaat ook erg goed, ik gok nog 1 of 2 nachtjes waarin ze veel zal komen en dan hoop ik dat ze er wat meer tijd tussen zal laten 's nachts.
Vannacht is ze van 12 tot 4 ieder uur gekomen om een half uur te tanken. Ze ziet vandaag wel erg geel maar omdat ze keigoed plast en poept zal het wel loslopen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92420679
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:55 schreef tessie het volgende:
En het afbouwen van de borstvoeding, ik las dat je één voeding per keer moet laten vallen. En als je geen stuwing meer hebt, dan kon je er weer één laten vallen. Maar ik heb sowieso nooit stuwing. Dus in watvoor tempo zou ik dat dan het beste kunnen doen?
Op borstvoeding.com staat een heel goed stuk over verschillende manieren om af te bouwen.

Ik heb zelf indertijd een wat 'riskantere' methode gekozen dan een voeding per week laten vervallen, namelijk 'alleen kolven bij stuwing'. Het kwam erop neer dat ik wachtte tot mijn borsten onaangenaam vol aanvoelden en dan kolfde ik het noodzakelijke af om me weer comfortabel te voelen. Soms kolfde ik niet maar liet ik in plaats daarvan Ivan drinken net voor zijn flesje. Ik zou deze methode niet adviseren, maar bij mij werkte het prima.
pi_92421175
ik heb t ook zo gedaan claudia
ik heb geloof k 3 of 4 keer hoeven kolven en toen geen last meer van gehad
  zondag 6 februari 2011 @ 19:00:31 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92421971
@ Pessie: mijn moeder is niet zo'n pc-typje ;) het loopt wel los :Y

huup welkom O+ fijn dat je een natuurtalentje hebt O+ en al weer bijna op gewicht, wat fijn!!

Ik heb vanmiddag heel bewust een uur of 3 met Ylana in bed gelegen. Zij al slapend en af en toe half wakker steeds drinkend. Ik gok dat dat een goede boost is.
Ze is wakker zo te horen!
Ylana
pi_92424805
tessie dat langzaam afbouwen met domperidon is bedoeld om je productie in stand te houden. het geeft geen ontwenningsverschijnselen oid.
Qua afbouwen zou ik eigenlijk ook doen wat Claudia zegt. Sowieso is hier per keer een voeding laten vallen geen optie, want ik weet niet eens hoe vaak ze drinkt :+ Voeden of kolven als het echt 'moet' van je borsten en verder alert blijven op een borstontsteking.
pi_92427389
Ik kolf gewoon 5 keer per dag, dus daarmee is het op zich natuurlijk wel makkelijk om er steeds eentje af te laten vallen...
Ik denk dat ik nu gewoon de één na laatste keer kolven van de dag nu ga skippen en ga kijken hoe het gaat. En dan over een week weer eentje eraf.
Want de manier die Claudia zei, durf ik niet zo goed aan, omdat ik dus nooit iets van stuwing voel enzo, en dan ben ik bang dat ik een borstontsteking krijgt.
En bovendien vind ik het voor mezelf denk ik ook wel prettig om langzaam af te bouwen, kan ik ook rustig aan het idee wennen ;)
  zondag 6 februari 2011 @ 21:27:15 #127
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92431340
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:35 schreef tessie het volgende:
Ik kolf gewoon 5 keer per dag, dus daarmee is het op zich natuurlijk wel makkelijk om er steeds eentje af te laten vallen...
Ik denk dat ik nu gewoon de één na laatste keer kolven van de dag nu ga skippen en ga kijken hoe het gaat. En dan over een week weer eentje eraf.
Want de manier die Claudia zei, durf ik niet zo goed aan, omdat ik dus nooit iets van stuwing voel enzo, en dan ben ik bang dat ik een borstontsteking krijgt.
En bovendien vind ik het voor mezelf denk ik ook wel prettig om langzaam af te bouwen, kan ik ook rustig aan het idee wennen ;)
Volgens mij is dat de meest 'veilige' methode :Y
En petje af dat je zo ver bent gekomen _O_
Ylana
pi_92431596
Als je dat zelf ook het fijnste idee vindt zou ik dat zeker zo doen, tessie! Ik had trouwens ook nooit last van stuwing, maar daar kreeg ik met het afbouwen vanzelf last van.

Ik ben heel benieuwd hoe je nu op de borstvoedingsperiode terugkijkt. Ben je uiteindelijk blij met hoe het is gegaan en bouw je met een goed gevoel af?
  zondag 6 februari 2011 @ 22:18:14 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92434985
Tessie, een borstontsteking voel je echt aankomen. Dat is echt een kwestie van goed voelen of er gevoelige plekken ontstaan. Niet zozeer vol, echt beurs/gevoelig. Zolang dat niet gebeurt, ben je redelijk veilig op borstontstekingsgebied.
(Aldus de ervaringsdeskundige)

Heb je dan Anna een half jaar bv gegeven?
pi_92442428
Anna is morgen 5 maanden Davinia, dus afhankelijk van hoe lang het afbouwen duurt, mss kom ik nog wel aan de 6 maanden.

En hoe ik op de borstvoedingsperiode terug kijk... ik vind dat best lastig om dat nu te zeggen eigenlijk, omdat het voor mijn gevoel nu nog geen terug kijken is,omdat ik er nog inzit...
Ik vind het ook wel moeilijker dan verwacht om te stoppen. In mijn hoofd ben ik er wel al uit, heb er lang over nagedacht, maar het voelt gewoon toch nog best moeilijk. Het is emotioneler dan ik had verwacht, om te stoppen.

Maar het is goed zo. Ik had vantevoren echt nooit verwacht dat ik het zo lang zou doen, en dat het nog zo goed zou gaan, dat Anna zoveel moedermelk zou krjgen van mij. Vooral in het begin, toen ze nog echt uit de borst dronk..wow, dat vind ik echt nog steeds zo mooi en zo bijzonder. Ik ben echt heel blij dat ik dat mee heb gemaakt, dat had ik dus echt niet willen missen. Geweldig dat dat toch, ondanks wat iedereen zei, gelukt is.

Het was op zich wel veel inspanning allemaal, maar wel de moeite waard. Ik vond (vind) het fijn dat ik Anna toch nog heel wat moedermelk heb kunnen geven. Het gevoel van verbondenheid.. ik vind het lastig uit te leggen, maar ook al was het grotendeels uit een flesje, het voelde toch heel anders dan kunstvoeding.

Nou ja, beetje warrig verhaal zo... mss dat ik er over een tijdje nog iets duidelijker wat over kan zeggen :)
pi_92448347
Goed hoor tessie!

Net voor het eerst weer een keer gekolft omdat ik sinds gisteren al stuwing in 1 borst heb die niet verdwijnt. Jelle is ook wat benauwd en vond het ook lastig om aan te happen, dus dronk het niet goed leeg.
Was het nu wel zat dus maar even kort nagekolft..100 cc..geloof dat het kolven nog steeds erg makkelijk gaat
  maandag 7 februari 2011 @ 09:58:18 #132
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92449555
Tessie, wat goed dat het toch al weer zo lang gelukt is!

Ik heb de huisarts gebeld en deze vermoed ook spruw nav de omschrijving. Eind van de dag kan ik bij de apotheek de spulletjes ophalen.
  maandag 7 februari 2011 @ 10:07:59 #133
259886 pessie
pi_92449785
Tessie wat goed dat je het zo hebt volgehouden! Ik ben er echt van onder de indruk! Wow!

Mijn zoon heeft een tand en nu beeld ik me in dat ie em soms voel tijdens het drinken, dat kan niet toch? Daar zit zn tong als het goed is overheen?
  maandag 7 februari 2011 @ 14:58:54 #134
259886 pessie
pi_92460043

7025 gram *O*
pi_92460715
Nathan gaat goed!

Tessie, wat fijn dat je Anna tot nu toe bv hebt kunnen geven. Het is moeilijk te verwoorden waarom dat zo bijzonder is, he? Maar ik denk dat ik je "warrige" uitleg wel begrijp! :)

E doet het ook nog steeds goed op de bv. Vanmorgen weer gemeten en gewogen, et voila:

Saai he :D
  maandag 7 februari 2011 @ 17:05:04 #136
259886 pessie
pi_92465605
Cantare, je hebt een perfect kind!
  maandag 7 februari 2011 @ 17:07:29 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92465692
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:05 schreef pessie het volgende:
Cantare, je hebt een perfect kind!
bijna, ze is iets te zwaar :7
  maandag 7 februari 2011 @ 17:28:32 #138
259886 pessie
pi_92466623
quote:
12s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:07 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

bijna, ze is iets te zwaar :7
:6
  maandag 7 februari 2011 @ 17:40:16 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92467051
tessie, wat goed zeg! *O*
Succes met afbouwen.

Nathan, mooie curves! En ook voor E! Ze volgt mooi de curve inderdaad :D
pi_92469005
Tessie O+ echt supergoed!! Dat had je zo niet van te voren durven hopen, dat je het zolang vol zou houden!! Succes met afbouwen.. :*

Elise en Nathan, super mooie curves!!
pi_92477234
Die groeicurves, prachtig!

Saffier hoe is het vandaag?

Pessie als het een ondertand is, is dat niet de bedoeling inderdaad. Even spieken of z'n tong er netjes overheen zit?

Twinkly hoe is het bij jullie?
  maandag 7 februari 2011 @ 21:27:28 #142
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92478157
Wat een schitterende curves O+ O+

Wupwup Ylana heeft vandaag een compleet ander ritme aangehouden dan we tot nu toe gewend zijn van haar :') Ze kwam afgelopen nacht om 0.20 nadat ze er pas tegen 21 uur inlag na een uur spelen in de box. 2 borsten gedronken, stevig doorgedronken en pas tegen 4 uur hoorde ik haar even, maar nog voor ik mijn bed uit was, was ze alweer stil.
Om 7.15 meldde ze zich echt voor een voeding, daarna om 10.15 weer en om 11.30 weer aangelegd voor een snelle slok (daarna moest ik naar mijn werk) en vervolgens heeft ze doorgeslapen tot 15.10 :o
15.30 bij papa een fles gekregen (eerst moest Tobias van school gehaald). Om 19 uur was ik thuis van werk en werd ze net weer wakker. 20.30 nog een fles ingepropt met ong 80cc al ontdooide melk, vond het zonde om weg te gooien nl. Ze slaapt nog geen 20minuten nu, dus wakker maken tegen 22 uur vind ik ook niet zo'n heel goed idee, al twijfel ik er wel over....
Ylana
pi_92479579
Klinkt weer goed toch of zie ik dat mis?
  maandag 7 februari 2011 @ 21:52:53 #144
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92479816
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:48 schreef WupWup het volgende:
Klinkt weer goed toch of zie ik dat mis?
Klinkt weer goed :Y
Ik kolf zo nog even en dan ga ik naar bed. Ben bang dat als ik haar nu wakker ga maken we er niet gelukkig van gaan worden ;)

En sorry voor het zeeeeer uitgebreid omschreven, maar nu kan ik het terugzoeken mocht het nodig zijn :)
Ylana
pi_92479864
*O* voor jullie dan!
  maandag 7 februari 2011 @ 21:54:08 #146
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92479889
:D dankje :D
Ylana
  maandag 7 februari 2011 @ 21:58:10 #147
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92480141
pfff, mag ik even uitblazen hier?
Eline heeft vanaf een uur of half 2 tot 19.00 bijna non stop aan de borst gelegen. Telkens kleine beetjes drinken en dan in slaap vallen, na 15 min weer wakker worden en dan weer zoeken/happen/krijsen. Dit gaat nu al een paar dagen zo en ik geef er elke keer maar weer aan toe, maar het is wel ontzettend vermoeiend. Het clusteren was ik wel gewend van haar, vanaf een uurtje of 4 tot 8, maar dit is toch wat anders. Het meiske is zelf ook helemaal op en ze wil dan zo graag slapen, maar dan komen de krampjes weer om de hoek. Ik weet het af en toe niet meer...
pi_92480157
wat een mooie en goede curves zag ik voorbij komen!

claudia da's altijd balen als je melk omgaat! tis gewoon hard werken!

huup wat fijn dat het zo goed gaat!

tessie, niks geen warrig verhaal en ik snap je helemaal!
en hulde aan jou dat je zo lang hebt kunnen voorzien van moedermelk!
  maandag 7 februari 2011 @ 22:03:09 #149
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92480481
Oh wat zwaar is dat sugarsnap :{ Heb je al iets tegen de krampjes? En doe je aan blokvoeden?
Ylana
pi_92480735
Sugarsnap natuurlijk mag je hier spuien. Ik herken het van Emma in het begin en dat vond ik ook zwaar, en dan had ik er niet eens nog een kind bij rondlopen! Heb je een idee waarom ze de hele dag kleine slokjes wilt drinken? Komt het bijvoorbeeld door krampjes of hebben jullie misschien regeldagen? In dat eerste geval zou je misschien de doek eens kunnen proberen voor troost en warmte.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:07:52 #151
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92480745
Infacol en cinababy geprobeerd, maar werkt niet echt. Blokvoeden doe ik inderdaad, alleen houd ik dan geen blokken van 3 uur aan, maar eerder anderhalf tot 2 uur. Ze wordt anders soms echt boos als er nauwelijks iets meer uit komt.
Het zal vanzelf wel goed komen, waarschijnlijk is het een combinatie van regelen, zuigbehoefte en krampjes. Ik ga maar gewoon mee in de flow, maar vind het vooral vaak sneu voor Bram, die op dit moment een beetje jaloers begint te worden. En natuurlijk voor Eline, want ze gilt het soms uit van de krampjes
  maandag 7 februari 2011 @ 22:11:15 #152
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92480875
Draagdoek gebruik ik regelmatig, dan valt ze gelukkig ook wel een poosje in slaap. En gelukkig staat J. helemaal achter me en vangt alles in huis op. Die arme vent begint om 6 uur met werken, tot 14.00, doet dan een hoop in huis, speelt met Bram, knuffelt en pinkt af en toe met Eline om me wat rust te geven en speelt ober voor me. Ik vind het dan ook niet raar dat hij om 20.00 Bram naar bed is gaan brengen en tot nu toe nog niet naar beneden is gekomen. Die ligt zeer waarschijnlijk naast zijn zoon te slapen.
pi_92490488
Je had toch een vermoeden van spruw, Sugarsnap? Kan het daar nog mee te maken hebben?

Wat hier trouwens helpt is om mezelf op de grond te parkeren als Lena drinkt. Ik merk dat Ivan dat veel veter trekt. Dan scharrelt hij lekker om me heen en komt zo nu en dan even kijken. Ik weet niet of je dit lichamelijk trekt, maar dat op de grond zitten kan een hoop verschil maken. Ik vind het wel lastig als Ivan tussendoor iets moet. Dan moet ik er toch even een laten huilen of mopperen, al word ik er steeds beter in om dingen te combineren.

Sterkte ermee, het is gewoon niet makkelijk. :* Gelukkig springt je lief zo goed bij.
pi_92491084
Mooie curve cantare en goede groei pessie!

Moeilijk sugarsnap, van die kleine beetjes drinken kunnen ze natuurlijk ook weer krampjes krijgen. Dan krijg je zo'n wisselwerking..hopelijk gaat het snel beter

Jelle is momenteel verkouden en heeft het snel benauwd en moet dan hoesten, nu drinkt hij dus gelijk een stuk slechter. Logisch natuurlijk ook, maar wel minder prettig voor mij qua stuwing ;) ik ga nu maar proberen na te kolven als er echt te weinig gedronken is. Vanmorgen de stuwing borst maar gekolfd en hem de andere gegeven, dat luchte op zeg, deed echt pijn (: na het kolven (150cc) heeft hij die nog even gedronken, pfieeuw!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:22:01 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92491225
Sugarsnap, weet je zeker dat het krampjss zijn? Kan het niet verborgen reflux of andere van dat soort 'gezellige' dingen zijn?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:30:09 #156
259886 pessie
pi_92491387
Sugarsnap, spui maar lekker, daar zijn we ook voor!

Ik zal even letten op de tong, hoe kn ik het beste spieken?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:38:38 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92491621
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:30 schreef pessie het volgende:
Sugarsnap, spui maar lekker, daar zijn we ook voor!

Ik zal even letten op de tong, hoe kn ik het beste spieken?
ik zou zeggen, leg hem op zijn rug (op de commode of zo) en ga kietelen ;)
Of doe het met z'n tweetjes. De een kietelt, de ander gluurt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:02:11 #158
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92492163
Davinia, dat durf ik niet te zeggen, maar maandag moeten we naar het cb, zal het daar ook meven navragen. Spugen doet ze niet veel, af en toe een mondje terug.
pi_92492446
Tessie, ik vond het ook helemaal geen warrig verhaal! Ik vind het heel fijn voor je dat je de borstvoedingservaring hebt opgedaan waar je op hoopte. En ik hoop dat je ook later met een goed gevoel op deze periode zult terugkijken.

De curves die hier voorbij kwamen zijn jaloersmakend! Mooi, hoor!
pi_92492584
Oh, ik wou ook nog iets zeggen over het wegen hier. Dat gaat ontzettend goed! Het is nog wat vroeg om er iets definitiefs over te zeggen, want ik weeg niet elke dag op hetzelfde tijdstip en een voeding er net voor of na kan natuurlijk veel verschil maken. Desalniettemin zie ik nu al dat Lena heel netjes aankomt. En dat geeft me veel rust. Gister dronk ze naar mijn smaak te weinig en heeft ze de hele dag geslapen, maar ik maak me vandaag al geen zorgen meer omdat ze genoeg poep- en plasluiers blijft hebben en de gewichtstoename oké is.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:19:50 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92492614
Fijn dat het wegen je zoveel rust geeft, Claudia. Hoeveel weegt ze ondertussen?
pi_92492685
Vanochtend zat ze op 4450 gram! Vooralsnog loopt de curve netjes parallel aan de gemiddelde groeicurve, net iets erboven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 08-02-2011 10:28:35 ]
pi_92495587
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:38 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik zou zeggen, leg hem op zijn rug (op de commode of zo) en ga kietelen ;)
Of doe het met z'n tweetjes. De een kietelt, de ander gluurt.
Best lastig tijdens het voeden :')
pessie je kunt z'n onderlip naar beneden proberen te doen, dan zou je de tong moeten zien. Ik moet zeggen dat nu Emma nooit meer stilligt en allerlei capriolen uithaalt tijdens het drinken, ik ook regelmatig zo die tong kan zien zitten. Misschien hoef je dus niet eens aan z'n lip te komen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:48:15 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92495681
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:45 schreef WupWup het volgende:

[..]

Best lastig tijdens het voeden :')
pessie je kunt z'n onderlip naar beneden proberen te doen, dan zou je de tong moeten zien. Ik moet zeggen dat nu Emma nooit meer stilligt en allerlei capriolen uithaalt tijdens het drinken, ik ook regelmatig zo die tong kan zien zitten. Misschien hoef je dus niet eens aan z'n lip te komen.
ik zat in m'n hoofd bij checken op spruw. Verkeerd aangesloten. My bad. ;)

Fijn, Claudia, dat het zo goed gaat!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:56:07 #165
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92495962
Fijn Claudia! Ik ben benieuwd hoeveel Eline nu weegt. Vorige week vrijdag (28-1) woog ze 3390, maar we zien haar hier groeien en dan vooral in de lengte! En ze krijgt ook lekkere spekbeentjes en een onderkinnetje. Maar ze past nog wel vooral in mt 50 qua kleertjes, broekjes moeten wel 56 zijn met haar lange stelten.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:01:17 #166
259886 pessie
pi_92496139
Davinia ik snapte je tip al niet! Maar zodoende. Ik zal straks tijdens het voeden even erop letten, althans proberen. Hij laat wel eens los tijdens het voeden om even te lachen naar me en dan zie ik wel altijd zn tongetje netjes er een beetje uit komen. Tijdens het voeden heb ik vaak het idee dat ik zn kaak voel, niet altijd.
pi_92496939
Kolfloze weekendjes zijn echt funest voor mn hoge productie. Nou ja... Moeten ze op het kdv maar iets zuiniger zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92497229
Tico er werd toch ook iedere keer zoveel weggegooid op het kdv? moeten ze dat maar eens gaan laten zou ik denken
pi_92497848
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:36 schreef WupWup het volgende:
Tico er werd toch ook iedere keer zoveel weggegooid op het kdv? moeten ze dat maar eens gaan laten zou ik denken
Ja er gaat iets tussen de 100 en 150 cc door de gootsteen.. Maar ik had toch genoeg, dus boeie.. Maar nu moet ik ff zuinig aan laten doen.
pi_92497983
waarom gooien ze zoveel weg.??

Hij had net op het kdv 180CC gedronken.. zoveel kolf ik nog niet dus maar snel even opkrikken :o
Al had er net wel best wat uit.. had precies tot het vacuum klepje (gele ding) dus ik gok rond de 160CC *O*
pi_92498089
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:02 schreef Pvoesss het volgende:
waarom gooien ze zoveel weg.??

Hij had net op het kdv 180CC gedronken.. zoveel kolf ik nog niet dus maar snel even opkrikken :o
Al had er net wel best wat uit.. had precies tot het vacuum klepje (gele ding) dus ik gok rond de 160CC *O*
Omdat er geen peil op te trekken is wat ze drinkt.. Dan drinkt ze 150cc in 1x weg en de volgende keer denken ze dan, maak ik lekker een flesje van 150cc voor dr en drinkt ze 60 ofzo...
pi_92498409
hahaha oh ja ik ben heel gemeen voor het kdv..
Ze mogen van mij maar 60cc opwarmen per keer. :+
(hij drinkt altijd minstens 120 :@ maar ik ben zuinig op mijn melk :D
pi_92498605
Oh ik heb toch melk zat, en ze denken heel erg mee om haar goed te laten drinken. Dat er dan toch een hoop door de gootsteen gaat, dat is niet anders.
pi_92498641
Maar als ze 60 zouden maken en de fles is op en dan nog eens 60, kan het dus net zo goed zijn dat ze die ook weg kunnen doen. :D er is echt geen peil op te trekken.
pi_92499371
vriend maakt hier ook 60-80 warm en als ze meer wil, dan nog een beetje bij. natuurlijk niet nogmaals 80, dat drinkt ze never. een heel enkele keer staat ie 3 keer te warmen. rottig.
pi_92499558
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:41 schreef WupWup het volgende:
vriend maakt hier ook 60-80 warm en als ze meer wil, dan nog een beetje bij. natuurlijk niet nogmaals 80, dat drinkt ze never. een heel enkele keer staat ie 3 keer te warmen. rottig.
Maar stel dat ze dat dus 3x doet en dat ze steeds zeg 40cc warm maken dat ze dan niet zou hoeven is dat ook 120 cc bij elkaar ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:51:51 #177
144006 chacama
Ondernemend!
pi_92499826
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar stel dat ze dat dus 3x doet en dat ze steeds zeg 40cc warm maken dat ze dan niet zou hoeven is dat ook 120 cc bij elkaar ;)
Ja, maar dan gooien ze maximaal 40ml weg. Nu gooien ze meer weg. Op zich geen probleem als je genoeg hebt, maar als je wilt dat ze zuiniger aan doen, dan zouden ze al kunnen beginnen met 80ml.
pi_92499837
ze drinkt toch minimaal 60 zei je? dan de eerste keer 60 warm maken en dan nog evt 40 erbij ofzo? gewoon een beetje proberen in te schatten en zorgen dat er niet 100cc door de gootsteen gaat
pi_92499962
ik snap nu wat je bedoelt: 3x40 gedurende de dag. maar is dat reeel?
pi_92500075
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:56 schreef Sugarsnap het volgende:
Fijn Claudia! Ik ben benieuwd hoeveel Eline nu weegt. Vorige week vrijdag (28-1) woog ze 3390, maar we zien haar hier groeien en dan vooral in de lengte! En ze krijgt ook lekkere spekbeentjes en een onderkinnetje. Maar ze past nog wel vooral in mt 50 qua kleertjes, broekjes moeten wel 56 zijn met haar lange stelten.
Heb je binnenkort de eerste afspraak op het consultatiebureau? Of heb je die al gehad?

Lena heeft volgens mij niet zulke lange stelten. Ze past nog steeds prima in maat 56, maar pakjes uit één stuk beginnen erg te trekken onderaan de luier, bijvoorbeeld het gestreepte pakje van de Hema. Haar geboortepakje past ze allang niet meer. Verder heeft ze een lekker bol buikje, vind ik.

We krijgen voortdurend opmerkingen dat Lena zulke lange vingers heeft. Ik vind het zo knap dat mensen dat zien. Ik zou niet weten wat lang en wat kort is als het op vingers aankomt.
pi_92500233
Ik hoop dat ze hier straks op het kinderdagverblijf wel zuinig aan gaan doen met de melk, want ik verwacht niet bepaald over te houden. Ik hoop dat Lena net zo'n voorspelbare drinker wordt als Ivan (d.w.z., die dronk altijd alles op :') ).
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:05:18 #182
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92500338
Maandag de eerste afspraak. Eline past haar eerste pakje (mt 50) nog wel, was ook best te groot toen, maar die wordt te kort bij de beentjes.

Ik heb de tip van wupwup gebruikt en bij de eerste tekenen van onrust haar in de draagdoek gedaan, daar ligt ze nu alweer een half uur te slapen
pi_92513322
hij heeft gedronken vandaag:

11:15 180cc
15:00 160cc
17:30 90cc

En dan had hij dus thuis om 08:00 ook nog een half uur gedronken.
ik moet maar goed aan de kolf gaan :o :o
pi_92517987
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop dat ze hier straks op het kinderdagverblijf wel zuinig aan gaan doen met de melk, want ik verwacht niet bepaald over te houden. Ik hoop dat Lena net zo'n voorspelbare drinker wordt als Ivan (d.w.z., die dronk altijd alles op :') ).
Leia drinkt wat ze aangeboden krijgt (blijft dus drinken zeg maar), daar heb ik me, voor ik ging werken, best wel zorgen om gemaakt.. Thuis kon ze natuurlijk aan de tap ;) wanneer ze wilde en dat zou daar niet kunnen.. Maar gek genoeg draait ze daar gewoon mee in het ritme, en heeft ze genoeg aan 2 keer 150/160 en ze krijgt 's morgens bij binnenkomst nog een 60 cc (vooral als ze 's morgens thuis slecht heeft gedronken).. Terwijl ze daar, als ze thuis bij mij is, naar mijn mening echt niet genoeg aan zou hebben. Ze dronk bij mij veel vaker en veel meer, had ik het idee.

Gelukkig ging ze ook 's nachts niet inhalen, dus het was genoeg. Dus probeer je nog niet teveel zorgen te maken!

Ik kolf normaal gemiddeld tussen de 150/180 cc per kolfbeurt. Afgelopen week heb ik elke dag even 3 keer gekolft, om een extra boost te krijgen en dat heeft gewerkt.. de afgelopen 2 dagen kolf ik 220 per kolfbeurt :o en waar ik begin januari nog 'maar' 900 cc in de vriezer had, zit er inmiddels al weer ruim 2500 cc in :o
pi_92518078
Of ik lees even goed en zie dat je je geen zorgen maakt. Maar juist hoopt dat ze alles opdrinkt zodat er niks weggegooid hoeft te worden. :Y) (het was onrustig vannacht, vroeg vanmorgen en druk op het werk :') goeiemorgen.. ik ga maar tv kijken denk ik..)

Enfin, ook grote kans dat dat goedkomt ;) zie Leia :P nog geen druppel weg hoeven gooien!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:19:37 #186
259886 pessie
pi_92520709
En ik ben al blij met mn 650cc :')

Sugarsnap, kolf je ook? Dat continu willen drinken e.d. doet me eigenlijk een beetje denken aan Nathan na een maand. Dat bleek hyperlactatie te zijn. Kun je anders een LK raadplegen?
Nathan had opeens krampjes, was onrustig, wilde voortdurend aangelegd, was niet happy... Ik heb toen 1 keer volledig afgekolfd, direct na die kolfbeurt wilde Nathan drinken, toen kreeg hij alleen achtermelk en werd hij vrijwel meteen rustig en waren de krampjes weer weg. Daarna blokvoeden in blokken van 3 uur.

Nathan had een rare dag vandaag, daardoor zat er vandaag een keer 5 uur tussen 2 voedingen waar hij normaal binnen 3.5 uur weer drinkt. Nu is links nog steeds niet leeg. Ik hoop dat hij em leeg drinkt bij zn droomvoeding, anders moet ik em maar afkolven ofzo.
Hij begon zonet zelfs te lekken 8)7 ik had vannacht ook al een lekkende borst :? Ik ben was zindelijk?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:28:13 #187
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92521131
Pessie, ik herken het niet als hyperlactatie, maar gewoon als combi van clusteren en krampjes. Maar lief dat iedereen zo actief meedenkt :*
Vandaag was namelijk een goede dag, weinig tot geen krampjes en slechts geclusterd van 17.45 tot 19.30 *O* Ze heeft vanavond haar wekelijkse poepluier gehad en net nog even in slaap gelurkt (we waren even naar vrienden van ons, om te horen dat in oktober Bram en Eline bruidskinderen mogen zijn O+ ). Ze ligt nu weer heerlijk bij papa te slapen en krijgt rond twaalf uur nog een droomvoeding. Wat ik ook zo fijn vind is dat ze op dit soort dagen haar fopspeen nauwelijks nodig heeft/wil.
pi_92521686
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:19 schreef pessie het volgende:
En ik ben al blij met mn 650cc :')
Da's toch ook prima? Ik heb helemaal niet zoveel in de vriezer (2 x 150 bij het kdv en iets van 250 hier), maar tot nu toe hoef ik er ook nooit gebruik van te maken. En zeker geen halve liter tegelijk. ;) Dus ik kolf eigenlijk alleen maar wat E de volgende werkdag nodig heeft (2 x 180).
quote:
Nathan had een rare dag vandaag, daardoor zat er vandaag een keer 5 uur tussen 2 voedingen waar hij normaal binnen 3.5 uur weer drinkt. Nu is links nog steeds niet leeg. Ik hoop dat hij em leeg drinkt bij zn droomvoeding, anders moet ik em maar afkolven ofzo.
Waarom zou je dat moeten afkolven?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:44:19 #189
259886 pessie
pi_92522027
Het voelt vervelend (er zitten bulten in mn linkerborst) en ik ga liever "leeg" de nacht in.

Ik kneep net even links en er kwamen stralen uit. Zou het komen door onze regeldagen donderdag en vrijdag?
pi_92524319
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 21:44 schreef pessie het volgende:
Het voelt vervelend (er zitten bulten in mn linkerborst) en ik ga liever "leeg" de nacht in.

Ik kneep net even links en er kwamen stralen uit. Zou het komen door onze regeldagen donderdag en vrijdag?
Bulten is niet goed! Zeker in combinatie met beurs/gevoelig... controleer voordat je gaat kolven of je melkblaren hebt op links. Dat zie je aan ietwat lichtere plekken op de tepel. Anders eerst ff douchen/warm maken voor het kolven.

Melkboeren kan je gewoon doorprikken met een steriele naald
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:58:27 #191
259886 pessie
pi_92535914
Nathan heeft in zn halve slaap modus toch links nog goed leeggedronken. Rechts was niet helemaal leeg maar daar zaten geen bulten in dus ik ben zonder kolven gaan slapen. Nu voelt alles weer normaal.

Geen melkblaren.
pi_92536235
Oh ik heb ook wel eens harde bulten en een beurs gevoel. Maar dat hoeft echt niet meteen een borstontsteking te worden. Gewoon lekker goed laten drinken en een beetje masseren doet een hoop.
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:37:48 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92536989
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 10:10 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik heb ook wel eens harde bulten en een beurs gevoel. Maar dat hoeft echt niet meteen een borstontsteking te worden. Gewoon lekker goed laten drinken en een beetje masseren doet een hoop.
Tuurlijk. Maar het is een hele grote waarschuwing. Laten we het zo stellen: als je met bulten/gevulde, danwel gevoelige stukken (dus bulten goeddeels weg, maar blijft erg beurs/gevoelig en steviger dan een normale, lege borst) naar bed gaat, heb je een flink risico om 's ochtends een beginnende bo te hebben.

Als je eea voor het slapen gaan helemaal rustig hebt gekregen, is het gevaar goeddeels geweken.
pi_92549856
NOOOOOOO ik gooide mn gekolfde melk om...
pi_92550474
Argh Tico! :{ Wat zonde...
pi_92550527
Ja... Zo kut!
pi_92560151
:X hoeveel was het?
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:13:26 #198
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92560202
Da's balen zeg.
Ylana
pi_92561666
Niet zo heel veel, maar t was de vette melk waar ik best voor moet kolven. Boehoe.
  woensdag 9 februari 2011 @ 21:04:20 #200
259886 pessie
pi_92564381
Hoe goed het van de week ging met kolven, hoe bagger het nu gaat. Kolf gelukkig net voldoende voor een voeding voor in de sonde (90cc) en ben nu druk aan het kolven om productie weer terug te krijgen. Is dus in 1,5 compleet om zeep geholpen, hoezo stress enzo.
  woensdag 9 februari 2011 @ 21:28:37 #202
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92565102
Stress (of zorgen) en bv gaan zo vreselijk niet samen :{
Heel veel sterkte mrien, hopelijk is je bv er snel bovenop en je mannetje natuurlijk ook! Veel slapen helpt mijn productie, buiten veel kolven en of aanleggen natuurlijk.
Ylana
pi_92566133
Slapen, goeie ;) dat zal allicht meehelpen
Verwacht vannacht alleen niet al te veel slaap, ga vannacht echt om de 3 uur kolven, afgelopen nacht was ik zo moe dat ik er per ongeluk wat langer tussen had zitten (5 uur ofzo)
pi_92568398
Slapen is ook kei belangrijk. Die productie komt echt wel goed.
  donderdag 10 februari 2011 @ 08:40:26 #205
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92579094
Heb je kunnen slapen tussen het kolven door mrien? En hoe doet de kleine man het?
Ylana
pi_92579516
Inderdaad, beetje kunnen slapen mrien?
Tico -O- dat is zwaar ruk, al is het maar weinig, het is gewoon zonde (en lomp! Muppet! :* )
pi_92579779
Heb best goed kunnen slapen tussen het kolven/vernevelen van Jelle en het aanleggen door. Uur of 5, wat op zich prima is.
Heb tot nu toe nog net genoeg kunnen kolven, maar vraag me af of er voor de volgende keer genoeg is. Nja, anders krijgt hij maar kv bij, 't is niet anders.
Heb net wel gevraagd om recept voor syntocinon, hopelijk krijg ik dat en anders bel ik de huisarts wel. Kan ik het straks beneden in ziekenhuisapotheek ff ophalen. Wie weet helpt dat net een beetje.

Jelle heeft een goede nacht gehad, rustig geslapen en minder aan het piepen. Was vannacht ook gewoon echt wakker en helder. Hij begint ook weer een beetje te brabbelen en te lachen, dat deed hij even dus niet. Gister alweer een stuiplach en vandaag ook.
Heeft daarstraks zelf eerst aan de borst mogen drinken en daarna wegen en rest met de sonde.
Hij drinkt heel rustig maar je merkt dat het erg vermoeiend voor hem is.
We zitten hier sowieso tot zaterdag wel, minimaal. Hij moet eerst een nacht zonder extra zuurstof kunnen en alle voedingen weer zelf drinken voor we naar huis mogen.
pi_92580184
Fijn dat je wat hebt kunnen slapen Mrien.. En wat naar dat je productie zo dipt nu. Gelukkig gaat het met Jelle weer wat beter dus? Sterkte hoor, dit is niet niks.. :{
pi_92582943
Ik ben weer even wezen meten :o
20 januari ben ik nog geweest en toen was ze 7755 gram.. had verwacht dat ze wel rond de 8000 zou zitten nu, maar ik schrok me rot :D 8675 :o :D precies 5 kilo zwaarder dan haar geboortegewicht..

Maar mijn 6,5 maand oude baby gewoon bijna 9 kilo :o

Verder was het echt een fijne afspraak bij het CB. BV, fijn hè werd er zelfs gezegd. Geen vragen over hoe vaak ze kwam (zou ik ook niet vragen met dit gewicht :')) of ze 's nachts kwam (meer: als jullie je er fijn bij voelen, dan is er niks aan de hand!). Gewoon een dikke vette sticker!
pi_92583471
Toppie! Die curve :D Ze is niet extreem dik, maar dat knikje is wel grappig. Is toevallig ook het punt waarop je begonnen bent met bijvoeding? Hier zijn ze trouwens ook steeds heel enthousiast als ik vertel dat E nog volledig BV krijgt. :Y
pi_92583623
Nee, ik ben een week voor dat ze 6 maanden was begonnen met bijvoeden :) dus nu zo'n 3 weken geleden.. dat dipje was rond de 4 maanden (4 maanden dip :D kind uit de boeken) en toen had ik ook een mega dip in mijn bv.. ze dronk amper nog ;) dat weer opgekrikt, en dit is het resultaat :P

Ze ziet er inderdaad niet heel michelinmannetje-achtig uit! Ze is wel lekker vol zeg maar, en ze heeft stiekjes in haar armen sinds een paar weken (ja ik snap nu ook waarom :D)

Ik vind het totaal niet erg, het is BV dus kan geen kwaad. Ze krijgt nog niet zo heel veel bijvoeding (wil haar vandaag eens een stukje brood met boter gaan geven :D) dus het loopt allemaal wel los O+
pi_92583687
Ik bedoel niet het dipje maar het knikje omhoog. ;) Tussen het vorige en huidige meetmoment dus.

Ff voor mijn beeldvorming omdat E ook bijna aan de bijvoeding gaat: wat eet Leia nu zo ongeveer aan bijvoeding (mag ook in ander topic)?
pi_92583709
Oh ja :D dan wel! Maar zoveel krijgt ze nog niet binnen eigenlijk...
pi_92583799
Ze krijgt op een dag een stuk fruit (soms een zelfgemaakt fruithapje dan gaat er meer in want dat voer ik) ala rapley, dus eet ze misschien de helft van. Een broodkorst of 2 (stukjes dus, niet de broodkorst van 2 boterhammen uiteraard :D), kwart rijstenwafel en 's avonds wat groente en een stukje aardappel. En 1 a 2 keer per week borstvoeding gemengd met pap (van Bambix).

Ze krijgt wel iets binnen natuurlijk, maar veel is het niet.
pi_92583880
Oh dat vind ik al best aardig wat, eigenlijk! Maar lekker toch, ik houd wel van bolle & bourgondische babies. O+
pi_92584025
Het klinkt best veel, vooral als je beeb nog geen bijvoeding krijgt..

Maar idem, ik wilde een spek baby, and there she is!! O+
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:10:35 #217
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92584122
Met recht een speklap, Orea! :D
Kom ik aan met mijn tengere tuinkabouter van nog geen 7,5 kilo bij bijna 12 maanden :D

Oi, wat is er met Jelle dan?
Wel balen dat het kolven nu zo moeizaam gaat.
Succes mrien :*
pi_92584148
Jelle is opgenomen met het RS virus Asy...
pi_92584231
Wow Orea, wat een sprongetje op de curve! :D
Lekkere bolle Leia! O+
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:16:22 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92584276
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:11 schreef Orea het volgende:
Jelle is opgenomen met het RS virus Asy...
Ow wat naar! Beterschap voor Jelle :*
pi_92584283
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:16 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ow wat naar! Beterschap voor Jelle :*
dat

Zo, kind slaapt :) Ik merk dat Emma overdag steeds minder vaak om de borst vraagt. Ze is nu zonder borst gaan slapen, net als gisteren. Dat betekent dat we nog maar 3-4 voedingen overdag hebben. En over de nacht gaan we niet praten :') ik zag bobbels in d'r tandvlees zitten, dus het is verklaarbaar dat ze 's nachts vaker wakker is

[ Bericht 34% gewijzigd door WupWup op 10-02-2011 12:56:37 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:18:55 #222
259886 pessie
pi_92586247
Wat naar, Jelle met RS virus -O- .

Orea, ik vind het ook best veel klinken. Nathan krijgt fruit of rijstewafel of broodkorstje, en 's avonds beetje groente met aardappel. Alle à la Rapley trouwens.
pi_92586683
Euh, correct me if i'm wrong, enige wat ze meer krijgt dan Nathan is een kwart stuk rijstenwafel en een broodkorst? En dat klinkt als veel? :')

Ook ala rapley, dus lang niet alles gaat erin!
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:39:06 #224
259886 pessie
pi_92586768
Oh ja, nu zie ik het (sorry, ben een beetje gaar). Eigenlijk krijgt zij nu wat Nathan kreeg voordat hij verstopt begon te zitten.

Nathan wil geen mango :') .
pi_92586965
Lekker zo'n spekjesbeeb Orea! O+

Hier gaat het afbouwen echt heel snel. Productie is ook gehalveerd zowat, en ik kolf nu nog maar 3 keer per dag ipv 5 keer. Zit erover te denken om vandaag zelfs al naar 2 keer over te stappen, omdat ik toch zo weinig kolf...
pi_92588369
Ik ben een beetje uhhh flabbergasted..
De vrouw van het CB had commentaar op de groeicurve van V.
Maar ik zie dus eigenlijk niets mis.. Ze wil dus dat ik over 2 weken terug kom om nog een keer te wegen en meten.. Hij heeft verdomme zo in het ziekenhuis gelegen en is pas een weekje echt beter.

Ik zie het echt niet, wat vinden jullie?
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:35:50 #227
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92588570
Dat mens is niet wijs joh.
Ylana
pi_92588590
Lengte is heel hard gegroeid en gewicht lijkt ie z'n lijn te volgen. Tenzij er andere indicaties zijn om vinger aan de pols te houden, zie ik het ook niet
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:36:23 #229
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92588593
Hij is in de lengte iets harder gegaan dan zijn gewicht, logisch toch, lijkt mij. Hij heeft hoe dan ook wat moeten inleveren met het ziek zijn.
Ik zou ze fijn opbellen dat je je geen zorgen maakt en dat je graag over vier weken weer een afspraak wil. Zo zou ik het tenminste doen, zo lang jij denkt dat ie genoeg eet, groeit en goed in orde is, zou ik me niet teveel aantrekken van het bureau.
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 februari 2011 @ 14:38:13 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_92588655
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:
Lengte is heel hard gegroeid en gewicht lijkt ie z'n lijn te volgen. Tenzij er andere indicaties zijn om vinger aan de pols te houden, zie ik het ook niet
Qua gewicht volgt hij zijn lijn eigenlijk niet, zoals ik het bekijk... Hij begint op het midden en is nu hard onderweg naar de onderlijn. Ik kan me best voorstellen dat ze het gewoon een beetje in de gaten willen houden. Zie ook het probleem daarvan niet echt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_92588701
Lengte is mooi lijkt mij, gewicht wel van zijn eerste lijntje.. Maar ik weet ook niet in hoeverre dat dan weer normaal is.
En juist omdat hij zo ziek is geweest, is het toch niet verkeerd om dat goed in de gaten te houden en een keer extra te gaan wegen?
pi_92588812
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Qua gewicht volgt hij zijn lijn eigenlijk niet, zoals ik het bekijk... Hij begint op het midden en is nu hard onderweg naar de onderlijn. Ik kan me best voorstellen dat ze het gewoon een beetje in de gaten willen houden. Zie ook het probleem daarvan niet echt...
Vanaf z'n geboortegewicht is 'ie tot 6 weken naar z'n eigen lijn gegaan, vanaf daar groeit ie gewoon mee met de curve.
pi_92589202
Ik heb hem altijd tussendoor gewogen, ook een weegschaal gehuurd hij komt als je het opdeelt in weken prima aan. Hij is hoog begonnen dat klopt inderdaad.. maar juist doordat hij weken alles er uit heeft gespuugd vind ik het echt perfect. Dit weten ze dus ik snap de zorgen niet.

Hij loopt van ontwikkeling zo enorm voor het is een blije baby.. :? tevreden etc.
en juist omdat hij gewoon mee groeit met de curve zie ik dus niets geks.

Nu moet ik wel zeggen dat haar advies heel lief was verder hoor :Y
Ze zei dat ik maar gewoon deze weken dan altijd om de 2 a 3 uur moet aanleggen en dan kijken of dat verschil maakt. Heel borstvoeding vriendelijk advies dus :)
pi_92590537
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:42 schreef WupWup het volgende:

[..]

Vanaf z'n geboortegewicht is 'ie tot 6 weken naar z'n eigen lijn gegaan, vanaf daar groeit ie gewoon mee met de curve.
Nou, precies! Prachtige curves, Pvoesss, en zolang jij je geen zorgen maakt begrijp ik de zorgen van het consultatiebureau niet.

mrien, ik blijf het heftig vinden klinken. Lig je daar met je kleine jongen... Ik sluit me aan bij de anderen: zorg dat je genoeg slaap probeert te krijgen! En inderdaad, dan geven ze hem maar een keer kunstvoeding.

Orea, nog zo'n mooie curve! Wat heerlijk dat ze goed groeit.
pi_92591082
Ik vind het een mooie curve hoor Pvoesss, hij volgt gewoon mooi zijn eigen lijn. Wat wordt hij lang!

haha, spekkie Leia O+

Mrien, wat heftig :'( Je arme kleine ventje. Hopelijk knapt hij snel op en neemt jouw productie snel weer toe :* Misschien kun je anders ook wel domperidon proberen?
pi_92594020
Ik snap wel dat ze ff extra willen wegen hoor. Hij is immers ziek geweest...
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:13:44 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92595374
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:44 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap wel dat ze ff extra willen wegen hoor. Hij is immers ziek geweest...
Dan moeten ze het zo brengen, en niet de afwijking in curve tov het geboortegewicht als basis voor een extra weging nemen.

Het is prima als ze het in de gaten willen houden, juist omdat hij ziek is geweest, maar vooralsnog ziet zijn curve er ondanks zijn ziek zijn keurig uit, zolang je het gewicht na de dip maar als basis neemt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_92595679
Domperidom wil ik ook gaan proberen, maar moest het even verdelen, net syntocinon neusspray beneden bij de apotheek gehaald, leek me niet slim om dan gelijk om domperidom te vragen omdat ze vaak moeilijk doen over de combi ;) en had ff geen zin in die discussie. Zo maar ff nog naar beneden als Sander er is

Had al gevonden als dosis 3x daags 1 tabletje, wat had jij ook alweer?
pi_92596920
Oh Mrien, wat heftig! Lijkt me zo moeilijk, je kleintje in het ziekenhuis. Zorg inderdaad ook goed voor jezelf. En hopelijk werkt de spray om je productie weer op te krikken. :*
En beterschap voor Jelle! :*

Tessie, ik vind je een stoere! :*

Pvoess, gelukkig was het advies verder wel heel lief. Anders bel je gewoon nog even. Gelukkig is V. beter! :*

En een dikke zoen voor alle andere moeders die het nodig hebben in dit topic! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92596955
Precies dat wat Leandra zegt.
Als ze als reden het ziek zijn hadden dan was mijn gevoel anders geweest.
Letterlijk was de curve de reden om me terug te laten komen :? dat snap ik dus niet want aan de curve zie ik niets bijzonders om terug te laten komen. Hij komt sowieso minstens 100gram aan per week en hij schiet in lengte ook goed omhoog.

Hopelijk helpt de spray en de domperidon je een beetje! Mrien :* :*
pi_92605198
Curve ziet er toch netjes uit idd, snap die reden dan niet helemaal

Mn schoonmoeder haalt morgen domperidom voor me, hier in ziekenhuis apotheek hadden ze alleen zetpillen, liever niet ;)
pi_92605449
M'n productie begint weer opkrabbelen. Geen kolfloze weekendjes meer doen. Zeker niet als de dame zich ook niet lekker voelt.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:55:25 #243
259886 pessie
pi_92606962
mrien kan me voorstellen dat je dan liever je schoonmoeder die pillen laat halen.

Wat betreft de curve van V. Hij lijkt gewoon een lang, smal ventje. Prima denk ik?
pi_92613025
die zetpillen zijn geloof ik ook gelijk 30mg per stuk ipv 10mg zoals de tabletjes.
pi_92623901
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 22:15 schreef WupWup het volgende:
die zetpillen zijn geloof ik ook gelijk 30mg per stuk ipv 10mg zoals de tabletjes.
Thx
Mn schoonmoeder was wel in de gelegenheid om ff bij een andere apotheek langs te gaan, lief van d'r

Mag ik even jompelen, hij heeft gisteravond om 22 uur genoeg voeding gedronken zodat dat niet aangevuld hoefde te worden met de sonde! Ik kan er nog niet helebaal bij met mn hoofd, vraag me nog steeds af of de getallen wel klopten enzo, maar mn man had meegekeken bij het wegen 1e keer en opschrijven en bij het 2e keer wegen hebben we het toch echt op dezelfde manier gedaan. 90cc ! Woei!
Jelle slaapt weer dus ik ga ook nog ff uurtje pakken
pi_92624246
Mrien, wat super! *O*
Het ligt er vast ook aan dat Jelle nu genoeg kracht heeft om goed te drinken.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 08:19:15 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92624660
jippie! goed gedaan jelle! *O*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 08:27:23 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92624781
Super Mrien!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_92625116
Lief jullie reacties!
Ben er erg blij mee, daarna was hij wel helemaal kapot en heeft tot 5 uur geslapen (voedingen via sonde gedaan). Maar om half 7 weer 40 cc gedronken en 100 gekolft, het loopt dus weer op :)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 09:00:33 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92625275
Gaaf mrien, krijg er gewoon kippenvel van! Klinkt in elk geval alsof het de goede kant op gaat!
pi_92625886
Wat fijn Mrien!!
pi_92625972
Mrien, wat fijn! ^O^
  vrijdag 11 februari 2011 @ 09:48:33 #253
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92626324
Wat fijn mrien *O*
Ylana
pi_92626438
Super, mrien! Hopelijk is dit het begin van de opwaartse spiraal. Heb jij ook wat rust gekregen vannacht? :*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:04:48 #255
259886 pessie
pi_92626714
Mrien wat fijn zeg!
pi_92628126
Oooh wat fijn Mrien *O* *O*
pi_92631338
wat fijn mrien en beterschap voor het mannetje :*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:22:13 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92631492
Ow Pvoesss, ik ben nog vergeten te reageren op jou (geloof ik). Maar ik zie ook niet echt een reden om je zorgen te maken. Zeker niet om de reden die ze noemt...
pi_92631803
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:22 schreef Asyniur het volgende:
Ow Pvoesss, ik ben nog vergeten te reageren op jou (geloof ik). Maar ik zie ook niet echt een reden om je zorgen te maken. Zeker niet om de reden die ze noemt...
dat dus

en ik zit enorm met mezelf in de knoop zo erg dat ik nu met tranen zit terwijl ik dit typ
door de nachten die minidraak maakt, en overdag ook niet echt gaat slapen gaat mn been enorm opspelen in zin van kramp, en ergens heb ik mn meds nu weer nodig
dus moet ik de bv stoppen, maaaar ik wil niet (al heeft ze boven verwachting nu bijna 9 mnd gehad)
maar ergens denk ik als nou wel weer goed gaat slapen en ik ook mn rust kan pakken dan is het toch ook zonde om te stoppen?
pi_92631899
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:30 schreef draculettetje het volgende:

[..]

dat dus

en ik zit enorm met mezelf in de knoop zo erg dat ik nu met tranen zit terwijl ik dit typ
door de nachten die minidraak maakt, en overdag ook niet echt gaat slapen gaat mn been enorm opspelen in zin van kramp, en ergens heb ik mn meds nu weer nodig
dus moet ik de bv stoppen, maaaar ik wil niet (al heeft ze boven verwachting nu bijna 9 mnd gehad)
maar ergens denk ik als nou wel weer goed gaat slapen en ik ook mn rust kan pakken dan is het toch ook zonde om te stoppen?
heb je al eens overlegd of er een alternatief is voor de medicatie die wel samengaat met bv?
pi_92632099
En kun je niet eens kijken of je je mini toch een nachtje ergens anders kan laten slapen? Of dat jij ergens een nachtje kunt gaan slapen en je meneer even een volledige nacht mini op zich neemt? Zodat je in elk geval even bij kunt tanken??

Lijkt me zo zwaar, vind het al zo knap van je dat je het tot nu toe zo hebt volgehouden! :*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:23:44 #262
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92633931
Draculet :* ik hoop dat er een alternatief medicijn voor je is of idd even een nachtje of 2 logeren?

Gisteravond om 23.09 is een kennisje van me bevallen van een dochtertje. Het was een behoorlijk zware bevalling heb ik net begrepen, ze valt steeds weg, ze kan niet zitten en is behoorlijk wat bloed verloren. Kindje ligt op een andere verdieping wegens te lage bloedsuiker.
Nu heeft personeel al gezegd dat de bv gaat mislukken. Ze is nog geen 24 uur geleden bevallen, heeft de kans nog niet gekregen om een beetje op te knappen of om haar kindje bij haar te hebben en dan meteen al roepen dat de bv 'm niet gaat worden :N vind het zo sneu voor haar!!

Ben zo blij dat ik niet in dát zh ben bevallen :{
Ylana
pi_92634110
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:23 schreef Saffier het volgende:
Draculet :* ik hoop dat er een alternatief medicijn voor je is of idd even een nachtje of 2 logeren?

Gisteravond om 23.09 is een kennisje van me bevallen van een dochtertje. Het was een behoorlijk zware bevalling heb ik net begrepen, ze valt steeds weg, ze kan niet zitten en is behoorlijk wat bloed verloren. Kindje ligt op een andere verdieping wegens te lage bloedsuiker.
Nu heeft personeel al gezegd dat de bv gaat mislukken. Ze is nog geen 24 uur geleden bevallen, heeft de kans nog niet gekregen om een beetje op te knappen of om haar kindje bij haar te hebben en dan meteen al roepen dat de bv 'm niet gaat worden :N vind het zo sneu voor haar!!

Ben zo blij dat ik niet in dát zh ben bevallen :{
Nou... ik weet niet hoe erg het is... Maar als je echt heeeeeel veel bloed verliest dan is bv geen optie meer. Het is een product uit bloed ;)
Als het gewoon veel bloed is maar niet levensgevaarlijk veel, dan vragen naar de laktatiekundige van het ziekenhuis of er 1 langs laten komen. Met 1 dag is er nog niets verloren.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:32:45 #264
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92634281
Dat vroeg ik ook, of ze voor de gezondheid van de moeder vrezen met de bv erbij, maar daar wordt nogal vaag over gedaan.
(het is de schoonzus van mijn beste vriendin)
Ylana
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:41:02 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92634607
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 12:37 schreef Orea het volgende:
En kun je niet eens kijken of je je mini toch een nachtje ergens anders kan laten slapen? Of dat jij ergens een nachtje kunt gaan slapen en je meneer even een volledige nacht mini op zich neemt? Zodat je in elk geval even bij kunt tanken??

Lijkt me zo zwaar, vind het al zo knap van je dat je het tot nu toe zo hebt volgehouden! :*
Dit dus draakje.
Probeer eerst dan eens een keer goed bij te slapen, eventueel door de zorg even uit te besteden aan manlief of een nachtje naar vamp.
Het alternatief (stoppen) kun je dan altijd nog doen, maar dan kun je jezelf niet achteraf verwijten dat je niet alles geprobeerd hebt :*

Saffier, wat naar!
pi_92635094
jullie zijn lief :*
helaas de meds die ik er nu bij zou moeten kunnen echt niet met de bv en geen ander alternatief
de andere heflt kon dat gelukkig wel vandaar dat de bv toch gelukt is
we hadden laatst net bedacht mini overdag naar mn schoonouders te doen, maar daar zijn ze allemaal ziek dus die vlieger ging niet op
maar we prakkiseren nog even verder...

saffier wat naar, sterkte voor daar (je leeft toch altijd wel weer mee he :*)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:56:22 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92635261
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:52 schreef draculettetje het volgende:
jullie zijn lief :*
helaas de meds die ik er nu bij zou moeten kunnen echt niet met de bv en geen ander alternatief
de andere heflt kon dat gelukkig wel vandaar dat de bv toch gelukt is
we hadden laatst net bedacht mini overdag naar mn schoonouders te doen, maar daar zijn ze allemaal ziek dus die vlieger ging niet op
maar we prakkiseren nog even verder...

saffier wat naar, sterkte voor daar (je leeft toch altijd wel weer mee he :*)
Je schoonouders blijven niet eeuwig ziek ;)
Dus over een paar daagjes mini even naar je schoonouders, lekker even bijtanken en dan met helder hoofd een goed afgewogen beslissing maken waar je met een goed gevoel op kan terug kijken.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 13:56:26 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92635268
Draculettetje wat verschrikkelijk zonde als je de BV nu moet opgeven, vooral omdat je al zover gekomen bent :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_92635719
dracu, na een paar nachten goed slapen kan de situatie er heel anders uitzien. Het is nu weekeinde: is het mogelijk dat je iets afspreekt met je lief zodat jij bij kunt tanken? Wat de anderen al zeggen, je kunt altijd nog stoppen. Ik vind het ook superknap dat je al zolang gevoed hebt. Het belangrijkste is dat je een keuze maakt waar je zelf achter kunt staan en later met een goed gevoel op terugkijkt. :*

Saffier, het klinkt alsof er heel vervelend gecommuniceerd wordt en je kennis wel iemand zou kunnen gebruiken die meedenkt. Ik ken de situatie niet, dus ik kan er moeilijk over oordelen. Het klinkt wel alsof in deze situatie de borstvoeding te belastend zou kunnen zijn voor de moeder. Bovendien heeft het kind op een bepaald moment (ik weet niet precies wélk moment) voeding nodig, vooral bij problemen met de bloedsuikerspiegel.
pi_92635958
dank dames echt, idd volgend weekend eens kijken of ze wel naar mn schoonouders kan
en meneer doet echt ook zo'n best hoor, ik moet ook mn mama knopje uitzetten
pi_92636091
Toegeven dat het zo niet meer gaat is vaak de belangrijkste stap. Dan uithuilen, jezelf bij elkaar rapen en een oplossing bedenken. Komt wel goed, hoe dan ook!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:17:26 #272
259886 pessie
pi_92636315
Draakje ik vind het al zo knap dat je zo ver gekomen bent! Inderdaad misschien even overleggen met je lief.

Saffier, wat jammer zeg! Misschien kan ze idd even de LK van het ziekenhuis laten komen, die kan dan wel zeggen of het hopeloos is of niet. Verpleegkundigen hebben mijn inziens niet heel veel verstand van bv.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:42:32 #273
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92637425
Ik heb het advies om een lk in te schakelen al doorgegeven idd.
@ Claudia ivm die bloedsuikerspiegel zal het meisje vast (bij)gevoed moeten worden, maar dat is nog geen reden om de bv bij voorbaad al aan te geven als mislukt door de verpleging.
Ik heb ook het idee dat de communicatie niet zo heel geweldig verloopt op het moment. Ik heb ook gezegd tegen mijn vriendin dat de gezondheid van de mama vóór de bv gaat. Om het heel cru te zeggen een kindje zonder bv kan prima maar niet zonder moeder natuurlijk, daar is mijn vriendin het van harte mee eens.
Ik weet helaas niet goed genoeg hoe het met de moeder is en ik kan uiteraard ook niet beoordelen of zij 'gezond' genoeg is na haar bevalling of niet om wel of niet bv te kunnen geven natuurlijk.
Ik zou het alleen heel erg sneu vinden voor haar dat het bij voorbaad al wordt opgegeven als dat niet hoeft terwijl ze zelf graag bv wilde geven.
Meer dan de telefoonnummers van de vrijwilligers doorgeven en het advies om een lk in te schakelen kan ik volgens mij niet voor haar doen.
Ylana
pi_92637682
Mijn ervaring is ook dat artsen makkelijk grijpen naar bijvoeding en je zelf initiatief moet nemen om een borstvoedingsbeleid uit te stippelen. Dat is extra lastig als je voor het eerst moeder wordt/borstvoeding geeft en je nog niet precies weet wat er allemaal mogelijk is.

Het moet, afhankelijk van de gezondheid van moeder en kind, toch mogelijk zijn om wat tijd te hebben voor huid-op-huid-contact, proberen om aan te leggen en om te kolven. Als ik de moeder was en graag borstvoeding zou geven, zou ik ook proberen om een verpleegkundige aan te klampen waarvan ik het idee heb dat ze goed luistert en aan haar vragen om mee te denken. Hij/zij weet in ieder geval wat de voorzieningen in het ziekenhuis zijn. Ik wist bijvoorbeeld niet eens dat er kolfapparaten in het ziekenhuis aanwezig waren en dat er op bepaalde dagen een lactatiekundige rondes deed.

Ik heb zelf op een bepaald moment met de arts afgesproken dat hij mocht bepalen hoeveel Lena per keer/op een dag binnen moest krijgen, maar dat ik dat eerst m.b.v. een livevoeding wilde proberen, daarna aangevuld met afgekolfde melk en tot slot aangevuld met kunstvoeding als dat nodig was.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:51:57 #275
259886 pessie
pi_92637822
Tegen wie had de verpleging ook alweer gezegd na een ziekenhuis opname dat ze haar dochter beter kv kon geven omdat ze zelf ziek was en AB slikte?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:55:20 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92637986
Mij :')
Ylana
pi_92638572
quote:
Op vrijdag 11 februari 2011 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
Super, mrien! Hopelijk is dit het begin van de opwaartse spiraal. Heb jij ook wat rust gekregen vannacht? :*
Redelijk! Had vannacht een hele lieve verpleegster die ik de nacht ervoor ook al had. Die heeft het zo geregeld qua dingen die gedaan moesten worden dat ik 3 uur achter elkaar kon slapen en dat heeft me heel goed gedaan!
Daarna was Jelle wat wakker enzo, maar dat maakt niet uit. Vanmorgen nog uurtje geslapen en nu ff rusten.

Vanmorgen dronk hij 30cc (en spuugde het vervolgens weer uit (:) maar daarnet weer 70cc. Zo blij daarmee!

De adviezen hier zijn ook niet echt lekker, plaatste het net al op twitter. Van de verpleegkundige hoefde ik toch echt niet te gaan kolven na het voeden (1 borst) want het ging toch goed zo?
En toen ze terugkwam met wat afgekolfde melk voor de sonde en zag dat er nog 2(!) flessen in de koelkast stonden vond ze helemaal dat ik het kolven moet minderen want zometeen kreeg ik overproductie (?).
Lijkt me niet dus, links produceert met beetje geluk 50cc en dat is voor mij echt niks, rechts lijkt wat op te krabbelen met 120 daarnet. Heb haar maar even verteld dat ik liever overproductie ;) heb dan te weinig haha

Draakje wat moeilijk zeg, denk ook echt aan jezelf hoor!
pi_92638811
Overigens kan ik inmiddels goed voorstellen dat moeders stoppen met kolven als hun kindje in het ziekenhuis ligt omdat het erg zwaar is om vol te houden. Of full time kolven, ik heb er diep respect voor! 8x per dag kolven is wel pittig, ben echt blij met mijn kolf (pisa van medela) en inmiddels met het tubetje tepelcreme ;) werd een beetje gevoelig na bijna 3 hele dagen kolven.
pi_92638946
Ik vond dat hele ritueel vrij slopend: eerst je kind aan de borst proberen te voeden (dat duurde gerust 45 minuten), dan m.b.v. fingerfeeding afgekolfde melk nageven en daarnog nog kolven. Ik heb het gelukkig maar een paar dagen hoeven doen.

Ik heb ook ontzettend veel respect voor moeders die dat voor elkaar weten te krijgen, vooral voor langere tijd.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:19:41 #280
259886 pessie
pi_92639070
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:55 schreef Saffier het volgende:
Mij :')
Oh ja :')

quote:
Ik vond dat hele ritueel vrij slopend: eerst je kind aan de borst proberen te voeden (dat duurde gerust 45 minuten), dan m.b.v. fingerfeeding afgekolfde melk nageven en daarnog nog kolven. Ik heb het gelukkig maar een paar dagen hoeven doen.
En dan ook nog elke 2 uur opnieuw.
Nou ja, ik hoefde maar 5 minuten per keer aan de kolf. Als er dan nog niets uitkwam (en dat kwam niet) kon ik er weer van af. En ik had een man die het feeden voor zn rekening nam.
Maar slopend it is.
Het schijnt zo te zijn dat et bij een 2de veel makkelijker gaat. Daar doen we het voor.
pi_92655230
Even dat van dat bloedverlies nuanceren: als je op de ic ligt opgenomen, aan de beademing ligt en niet meer in staat bent om te communiceren, ja, dán is borstvoeding op dat moment hopeloos te noemen. Als je een 'gewone' fluxus (>1 liter bloedverlies) hebt gehad en op een kraamafdeling ligt, dan heb je echt wel kans om borstvoeding te laten slagen. Feit is echter wel dat de productie later op gang kan komen na een fluxus en borstvoeding dus meer werk kost dan bij je buuf die is bevallen met 200cc bloedverlies. En ja, als je dan ook nog een kindje hebt die te laag in z'n glucoses zit, dan snap ik dat je beren op de weg kunt zien. Maar ik vind het schandalig dat de verpleging bij voorbaat roept dat borstvoeding hopeloos is ipv mevrouw te ondersteunen in haar keuzes en te helpen waar mogelijk! Ik mag hopen dat dit geen gecertificeerd ziekenhuis is.
pi_92657989
Ik bedoelde ook levensgevaarlijk veel bloedverlies ;)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:33:15 #283
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92662839
We hebben hier er weer een regel/krampjesdag op zitten. Die 2 zijn blijkbaar verbonden met elkaar. Eline begon vanochtend met 'gewoon' regelen (zo'n beetje elk uur/ anderhalf uur komen) en moest dat 's middags bekopen met krampjes. Ik legde haar wel aan de meest lege borst aan, maar na een paar minuutjes zuigen wordt ze dan zo ongelovelijk boos dat er niet veel komt, dat ik haar maar aan de andere borst leg. Ik hoop voor haar (en een beetje voor mezelf) dat het morgen weer 'normaal' gaat.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:53:54 #284
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_92663795
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik bedoelde ook levensgevaarlijk veel bloedverlies ;)
Zelfs dan is het nog mogelijk. (Ben bijna 2 dagen beademd op de IC na een bloedverlies van ruim 4 liter. Maar heb dan ook wel een beetje vals gespeeld met de 16 zakjes bloed die ik gekregen heb.)
Mijn kinderen hadden al lang en breed de eerste kunstvoeding binnen en mijn zuurverdiende eerste gekolfde moedermelk mocht wegens overload aan medicatie zo door de gootsteen. Helaas is live-voeden niet meer gelukt, maar ik kreeg het middels kolven wel op gang en kon op den duur beide kinderen volledig voorzien.
Het kan, maar het vraagt echt heel veel van jezelf. En verpleegkundigen die je opbrengst als puur goud behandelen. ;) Zonder hun motivatie was dit zeker niet gelukt. (Maar zonder de mijne ook niet.)

Toevoeging: beide kinderen= tweeling
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_92669957
Wow smikke. Wat een verhaal!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 09:09:47 #286
259886 pessie
pi_92670309
Smikke wow!
pi_92670365
Heftig inderdaad smikke!

Gisteravond 130 gedronken, hiha! Daarna 2x sonde en vanmorgen 50 en rest sonde. Drinkt nu vaak de helft van wat hij moet drinken zelf
pi_92670815
Heftig zeg Smikke :{

Hier is in het zh wel bijgevoed met kv. Elin's glucose moest idd op peil gehouden worden en ik was uitgeput. Ze wilde zo ieder uur een 3 kwartier aan de borst. Om half 2 's nachts is er besloten (oa door mij ;) ) om iets bij te voeden. Mn hoofd stond op dat moment niet bepaald naar kolven dus t is kv geworden. Ik wist niet dat fluxus invloed kon hebben op de bv, geloof dat wij daar weinig van hebben gemerkt gelukkig.

Elin heeft last van verslikken enzo :{ tijdens de tsr maar soms ook zonder tsr. Alleen liggend gaat het iets beter, tegen de stroom in is het zo mogelijk nog erger :?

Wat was nou het handigst met krampjes? Ze heeft er best behoorlijk last van maar ik ben bang om te snel steeds aan te leggen waardoor je het zelf in de hand werkt zeg maar. Kan ik wel gewoon zo vaak aanleggen als ik wil als we een soort blokvoeden aanhouden?

Verder gaat het aanhappen en drinken prima. T lijkt erop dat ze net als haar zus een snelle drinker is en dat ze aan 1 kant per keer voldoende heeft.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92678008
Smikke _O_

Huup, je kunt zo vaak aanleggen als je wilt. Maar als het voor troost is, kun je beter de lege borst aanbieden. Blokvoeden is de dag indelen in blokken van een aantal uur en gedurende zo'n blok steeds dezelfde borst aanbieden. Niet doen als je een onderproductie hebt, maar daar lijkt het niet bepaald op in jouw verhaal. Met blokvoeden zorg je dat ze vooral vette achtermelk krijgt en niet steeds een sloot suikerrijke voormelk, wat kan gaan gisten wat voor meer krampen zorgt. Moedermelk werkt ook pijnstillend voor die kleintjes, dus het is fijn voor Elin als je inderdaad ingaat op haar vraag.

Fijn mrien!
pi_92678280
aight thnx :)
dan gaan we over op een soort blokvoeden, ik denk aan 3 uur en dan wisselen van kant. Ik wist dat er iets was met voormelk en krampjes maar wat... :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92678405
We hebben hier de eerste wekelijkse meting erop zitten: 250 gram aangekomen! *O*

Niks aan de hand dus. Het gaat gewoon goed.
pi_92678627
Fijn claudia!

Wup, nog even een vraagje over de domperidom. Heb het nu hier liggen, maar zijn maar 10 tabletjes, niet veel dus. Denk niet dat ik mn schoonmoeder nog zo ver krijg het nog een keer te halen, want ze vond het maar niks dat het geregistreerd werd enzo en vond het eigenlijk maar niks dat ik het wilde gebruiken (ze vind het troep).
Zou het voor 1 zo'n doosje zin hebben? Als ik weer thuis ben wil ik zelf wel weer halen maar dat kan nog een paar dagen duren..als ik 3x per dag zou doen kan ik maar 3 dagen vooruit
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:45:43 #293
259886 pessie
pi_92681022
Claudia goed!!!!!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:15:31 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92696231
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:31 schreef mrien het volgende:
Fijn claudia!

Wup, nog even een vraagje over de domperidom. Heb het nu hier liggen, maar zijn maar 10 tabletjes, niet veel dus. Denk niet dat ik mn schoonmoeder nog zo ver krijg het nog een keer te halen, want ze vond het maar niks dat het geregistreerd werd enzo en vond het eigenlijk maar niks dat ik het wilde gebruiken (ze vind het troep).
Zou het voor 1 zo'n doosje zin hebben? Als ik weer thuis ben wil ik zelf wel weer halen maar dat kan nog een paar dagen duren..als ik 3x per dag zou doen kan ik maar 3 dagen vooruit
Er is een zgn handverpakking: dat zijn die 10 stuks en je hebt een andere verpakking van 30 stuks. Daar moet je wel even om vragen.
Een lactatiekundige zou starten met je 3x3 voor te schrijven :D

Bij mij wordt trouwens niks geregistreerd. Ik ben van de week nog gaan halen. Kreeg een doosje van 10 aangeboden. Heb toen gevraagd om een grotere hoeveelheid en die haalde ze toen achter. Niks geen vragen gesteld.

Misschien anders je man even sturen voor een grotere verpakking?
pi_92696401
De vragen die gesteld worden zijn puur om te voorkomen dat je bijv. met een maagzweer blijft doorlopen. Hier stelden ze vragen, maar toen ik zei waarvoor het was, was het geen probleem. Ging ze echt om maag problemen.

Krijg je ze niet mee kun je altijd nog online bestellen!
pi_92697864
Ik gebruik zelf ook 3x1 en dat is hier (ruim) afdoende. Een lactatiekundige zou misschien met een hogere dosis beginnen, maar dat is dan ook in het geval van onderproductie. Daar heb ik zelf geen last van (ik gebruik het voor een hogere kolfopbrengst) en ik weet niet hoe het nu precies bij jou zit. Je moet inderdaad even vragen om de verpakking van 30 stuks, die ligt meestal niet in het display. Die registratie is om te voorkomen dat je geen andere medicatie tegelijk gebruikt wat invloed op elkaar zou kunnen hebben. (overigens werd het bij niet geregistreerd, ze vroeg alleen de laatste keer of ik nog iets anders gebruikte. de eerste keer werd er niks gevraagd, kreeg het zo mee.)
Misschien kun je iemand anders vragen om het te halen als je schoonmoeder haar kont tegen de krib gooit? Borstvoeding lijkt me toch superbelangrijk voor Jelle, zeker nu hij ziek is. Neem aan dat oma het daar toch wel mee eens is als je het zo brengt ;)

Pfff, ik heb daarstraks weer 175cc in 1 keer gekolfd. Ze waren ook keihard, deed zeer. Emma was aan d'r middagslaap begonnen zonder te drinken, alweer! Dus voordat ik naar m'n werk ging nooit meer gevoed. Vervolgens uiteraard superdruk en ik kon uiteindelijk pas om 19.15u kolven. Ik hoop vanavond in ieder geval weer wat in de vriezer te kunnen schuiven. Voorraad staat inmiddels op 250 geloof ik

Oja en grrrrrrr: m'n moeder dacht gisteren lief te zijn en me te laten slapen (ik kwam uit de nachtdienst), dus ze had Emma een flesje moedermelk gegeven. Ja leuk, maar ik werd dus wakker met onwijze stuwing en een kind wat vervolgens nog een half uur doorsliep :')
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:12:16 #297
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_92698865
Ik heb een neefje, yay!
Alleen, het ventje moet in het ziekenhuis blijven omdat hij heel erg geel is.
Moeder wil borstvoeding geven, personeel van het zkh sjouwt met flesjes -O-
Vader en moeder zijn niet zo mondig..wat is nu wijsheid?
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:31:47 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92699722
Gewoon zeggen dat je hem graag borstvoeding wilt geven.

Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_92707646
Juist bij gele babies is borstvoeding zo belangrijk. Omdat die eerste druppels laxerend werken dan zijn ze die eerste poep snel kwijt.
Mag jij langs? Gewoon vragen naar de laktatiekundige. Die mag namelijk een beleid uitstippen waar dan ook de verpleging zich aan te houden heeft.
  zondag 13 februari 2011 @ 08:26:24 #300
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92707714
Wat is dat toch momenteel met verpleging en flesjes? :{

Kennisje van me mocht gister naar huis en heeft zoals ik heb begrepen een hele leuke kraam die ze met de bv zou helpen.
Ylana
pi_92707727
Vraag me af of dat ziekenhuis het bv certificaat heeft...

Gestart met de domperidom :) kolven na de voeding ga ik nu om de voeding doen, kijken hoe dat gaat. Ook om Jelle de kans de geven alles zelf weer te regelen. Ook iets meer rust voor mezelf en dat is ook wel erg belangrijk natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')