ik hoop het ook! dat fulltime kolven was het meest zware en minst leuke deel....quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef WupWup het volgende:
Jammer dat het afgelopen is, maar wat een geweldig leuke reden heeft het! Hoe ver ben je nu precies? Ik hoop voor een makkelijkere start met nr 2, we gaan voor een natuurtalentje dit keer, waarbij de kolf gaat liggen verstoffen
ja, alleen is de netwerkverbinding is huis de laatste tijd slecht. Toen ik het huis uitliep voor boodschappen, kreeg ik een sms dat er een voicemail was. De telefoon is nooit overgegaan.quote:
Ooh huup, wat klinkt dat fijn! Geniet ervan hoor!quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:21 schreef huuphuup het volgende:
Asy
Haaaai *meld* ik mag weeren het gaat heerlijk tot nu toe. Het lijkt al goed te lopen er wordt iig gulzig geklokt
![]()
Ik heb een lieve kraam, wat oudere dame, die me voorzichtig polste over hoe ik over dingen dacht want zij was erg van "op verzoek" en dat ik niet raar moest kijken als Elin de eerste dagen zomaar 10 of 20 keer op een dag wil drinken. Fijn!
Huup, wat heerlijk!quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:21 schreef huuphuup het volgende:
Asy
Haaaai *meld* ik mag weeren het gaat heerlijk tot nu toe. Het lijkt al goed te lopen er wordt iig gulzig geklokt
![]()
Ik heb een lieve kraam, wat oudere dame, die me voorzichtig polste over hoe ik over dingen dacht want zij was erg van "op verzoek" en dat ik niet raar moest kijken als Elin de eerste dagen zomaar 10 of 20 keer op een dag wil drinken. Fijn!
het is geen gladde mosterd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zal eens op de ogen letten! Geen idee eigenlijk.![]()
Hoe zien vetbolletjes in de poep eruit?
Dat schreef Twinky net ook. Kan ik me echt niet herinneren. (Ik keek niet al te lang naar de poep, werd ik misselijk van. Even een kleine gluur en dan gauw dicht.) Je ziet ze iig goed zitten, als ze er zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:08 schreef pessie het volgende:
Davinia, die vetbolletjes zijn toch ook wittig?
Wat gek.. Hier kan ik het gewoon huren bij de thuiszorgwinkel..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou dolgraag een weegschaal willen huren! Ik heb er nog naar gevraagd bij het intakegesprek van de kraamzorg, maar toen werd er aangegeven dat dat tegenwoordig niet meer mogelijk is bij de thuiszorg. Zou ik er nog op een andere manier aan kunnen komen?
ik had het net ook gevonden inderdaad. Ik was gaan googlenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ze blijken weegschalen te verhuren bij het borstvoedingscentrum in mijn wijk! We gaan er morgen een halen.
Als je, nadat je jezelf gewogen hebt, met Lena in je armen op de weegschaal gaat staan dan weet je ook wat ze weegt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben niet bang om in de stress te schieten van elke dag wegen. Ik weeg mezelf ook elke dag en laat Excel de verwachte gewichtsafname lineair plotten om te kunnen abstraheren.
Hopelijk geeft dat ook war rust.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, het is een kleine moeite om een weegschaal te huren. Mijn weegschaal is niet precies genoeg om haar gewicht goed in de gaten te houden, maar bij Ivan doen we dat inderdaad wel eens!
Ik heb vandaag gelet op de punten die je aanstipte, Davinia. Ik heb inderdaad vetbolletjes gevonden in de poepluiers! En ze drinkt met ogen open. Dat zit dus wel goed. Ik heb wat dat betreft helemaal geen signalen dat ze tekort komt.
Ja, echt! Het zijn heel fijne mensen, vooral de wijkverpleegkundige is super. Die maakt tussendoor ook gewoon even tijd voor je, als je alleen maar even (illegaal) extra komt wegen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn dat ze je vraag zo serieus nemen, Asyniur! Het klinkt als een heel plausibele verklaring. Heb je ook het gevoel dat ze goed meedenken?
Nou ja, ik denk dat je het dan wel goed doetquote:Op zaterdag 5 februari 2011 04:12 schreef mrien het volgende:
Klinkt goed claudia!
Fijn dat ze even gebeld heeft asy
En wwlkom terug huup!
Jelle verschoon ik eigenlijk altijd tussendoor om hem de 2e borst nog te geven, die drinkt hij vrijwel altijd. Hij komt wisselend, vaak laat hij er precies 3 uur tussen. Ik doe ook maar wat eigenlijk, bij vermoeden honger of troost aanleggen en hij blij, ik blij
Het is helemaal geen rare vraag! Je zou even goed kunnen concluderen dat hij met flesvoeding overvoed raakte omdat hij daar minder moeite voor hoefde te doen. Nu hij van de flesvoeding af is en uitsluitend vast voedsel eet (met hier en daar wat zuivel in de vorm van melk en yoghurt) zien we echter dat zijn gewichtslijn vrij hoog zit. Dat lijkt toch wel bij hem te horen en het volgt hetzelfde patroon als zijn flesvoedingsperiode (en niet zijn borstvoedingsperiode).quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien een hele rare vraag hoor, maar zou het kunnen dat je dat 'ondervoeden' toen met Ivan verkeerd geïnterpreteerd hebt?
Maar zo blijf je bezig, Claudiaquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ze weegt nu 4420 gram! Als die meting klopt dan zou ze in 9 dagen tijd 300 gram zijn aangekomen.Ten opzichte van haar geboortegewicht 3 weken geleden is ze 370 gram aangekomen.
En nu denk ik dus dat de meting niet klopt.Nou ja, we blijven doorwegen.
Hoezo zou het niet kloppen?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ze weegt nu 4420 gram! Als die meting klopt dan zou ze in 9 dagen tijd 300 gram zijn aangekomen.Ten opzichte van haar geboortegewicht 3 weken geleden is ze 370 gram aangekomen.
En nu denk ik dus dat de meting niet klopt.Nou ja, we blijven doorwegen.
Je inbox is vol. Maar ik heb opzich wel interesse! Alleen dan moet je me wel een prijs noemen, want tegen verzendkosten vind ik te gek..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:53 schreef Ssserpente het volgende:
Iemand interesse in voedingsbeha's? Ik stuur ze op tegen verzendkosten.
• Wit, 75C, twee stuks (Hema)
• Zwart, kan de maat niet meer lezen, schat een D75 of C80. Geen idee welk merk.
• Zwart 75C (Hema)
Nee joh, ik hoef er echt niets voor te hebben. Anders gooi ik ze weg. Maar pas jij in een 75C dan? Ik heb het idee dat jij veel grotere borsten hebt dan ik.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:14 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Je inbox is vol. Maar ik heb opzich wel interesse! Alleen dan moet je me wel een prijs noemen, want tegen verzendkosten vind ik te gek..
Ik zou er gewoon wat meer op proberen te vertrouwen dat het wel goed zit. Ik dacht misschien is de zorg die je gevoeld hebt bij het voeden van Ivan wat makkelijker los te laten als je het wat kan relativeren. Misschien kon hij met behoorlijk wat minder zonder werkelijk ondervoed te raken inderdaad. Als de algemene gewichtstoename maar voldoende is toch? En ik denk dat tevredenheid over het algemeen juist wel een teken is dat je serieus mag nemen (net zoals ontevredenheid ook een teken is in mijn ogen).quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is helemaal geen rare vraag! Je zou even goed kunnen concluderen dat hij met flesvoeding overvoed raakte omdat hij daar minder moeite voor hoefde te doen. Nu hij van de flesvoeding af is en uitsluitend vast voedsel eet (met hier en daar wat zuivel in de vorm van melk en yoghurt) zien we echter dat zijn gewichtslijn vrij hoog zit. Dat lijkt toch wel bij hem te horen en het volgt hetzelfde patroon als zijn flesvoedingsperiode (en niet zijn borstvoedingsperiode).
Achja, ik heb er al zoveel over gezegd en het blijft gissen. Het belangrijkste nu is dat Lena het goed doet! Zometeen wegen.
Nee hoor. Het is puur dat ik vind dat ze net te weinig om een voeding vraagt. Daarom is die check voor mij heel fijn: als ze én tevreden is én goed aankomt dan is er niks aan de hand. Nu ik de weegschaal in huis heb durf ik het ook beter aan om te kijken wat er gebeurt als ik Lena wat meer de regie geef.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zo blijf je bezig, Claudia![]()
Ze zeggen toch: meten = weten. Heb je goede redenen om aan te nemen dat de meting niet klopt?
Je hebt kans dat ze met wat voeding in haar buikje daarna meer geduld heeft om meer moeite te doen voor meer melk. Dus ik zou haar wel een voeding uit de vriezer geven. Niet standaard doen, maar om haar even rustig te krijgen zodat ze straks weer wat harder werkt, ja!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:58 schreef Saffier het volgende:
*binnenvalt
Ylana heeft honger, aanleggen dus. het gaat van zuigzuizuigzuigzuigzuigzuig-slik zuigzuigzuigzuigzuigzuig-slik GIL.Andere kant precies hetzelfde.
Hoeveel kwaad kan het voor mijn productie (ben ongesteld) om haar nu een voeding uit de vriezer te geven?
Dat zou dan voor het eerst zijn overigens, dat ze ontevreden is met live voeding.
Dit was mijnj idee ook ja.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:04 schreef Orea het volgende:
[..]
Je hebt kans dat ze met wat voeding in haar buikje daarna meer geduld heeft om meer moeite te doen voor meer melk. Dus ik zou haar wel een voeding uit de vriezer geven. Niet standaard doen, maar om haar even rustig te krijgen zodat ze straks weer wat harder werkt, ja!
Daar ben ik héél erg bang voorquote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:05 schreef Orea het volgende:
Vooral gezien de hoeveelheid van je ongesteldheid kan het goed dat dáár even je energie heen gaat, ipv naar de borstvoeding...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Bedankt voor het meedenken!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:07 schreef Claudia_x het volgende:
Frustrerend.Ik laat het advies geven maar over aan de dames die ervaring hebben met borstvoeding geven en weer menstrueren.
Bij mij dipte de bv ook gigantisch als ik ongesteld werd.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:39 schreef Saffier het volgende:
Er zit al 140 in van de 170 die we net aangeboden hebben.Morgen pak ik zoveel mogelijk rust en dan bel ik idd maandag de huisars evenBalen, want we hebben een nieuwe en de vorige was zooooo tof en pro-bv. Nieuwe ken ik nog niet.
Het is het eerste flesje 'bijvoeding' nu Asy.
Bedankt dames
Qua foto's zou ik dat ook zeggen ja, maar 75C it is... met af en toe, afhakelijk van het merk een uitschietertje naar een 80C... Verder via PM?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:23 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Nee joh, ik hoef er echt niets voor te hebben. Anders gooi ik ze weg. Maar pas jij in een 75C dan? Ik heb het idee dat jij veel grotere borsten hebt dan ik.
Inbox is een beetje leger.
Inderdaad! Ze leeft gewoon heel erg met je mee. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet fijn vindt dat ze aanstuurt op stoppen met de borstvoeding. Soms wil je gewoon even horen dat het heel rot is voor je zonder dat daar een advies aan verbonden wordt, hoe goedbedoeld ook.quote:Op zondag 6 februari 2011 09:42 schreef Saffier het volgende:
Ik wil het beste voor míjn kind, zij het beste voor háár kind.
Ooh dat is echt balen!quote:Op zondag 6 februari 2011 11:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad! Ze leeft gewoon heel erg met je mee. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet fijn vindt dat ze aanstuurt op stoppen met de borstvoeding. Soms wil je gewoon even horen dat het heel rot is voor je zonder dat daar een advies aan verbonden wordt, hoe goedbedoeld ook.![]()
Ik kolf elke ochtend nog steeds na en dat levert me 40-60 ml per keer op. Vanochtend stapte ik met mijn duffe hoofd uit bed, struikelde en mijn zojuist afgekolfde melk viel op de grond.
En als je haar verwijst naar bijvoorbeeld borstvoeding.com?quote:Op zondag 6 februari 2011 09:42 schreef Saffier het volgende:
En ik snap ook écht wel waar ze vandaan komt hoor. Ik wil het beste voor míjn kind, zij het beste voor háár kind. En zij heeft vroeger zulke andere info gehad over bv, dat komt zo niet overeen met wat ik nu weet. Ze dring dat ook absoluut niet op ofzo en vindt het wel vervelend dat ze me geen relevant advies kan geven verder. Maar dat viel dus ff verkeerd
Dat klinkt best een beetje spruwerig, ja. Bij Aviva heb ik ook nooit wat gezien, maar wel honger en niet aangehapt (kunnen) blijven.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:28 schreef Sugarsnap het volgende:
Hoe zit dat nou met spruw? Eline is sinds vannacht onrustig aan de borst, happen - zuigen - loslaten - huilen, Verder zijn er geen symptomen bij haar. Ik heb zelf af en toe last van jeuk en steken
Claudia, dat is balen!
Op borstvoeding.com staat een heel goed stuk over verschillende manieren om af te bouwen.quote:Op zondag 6 februari 2011 17:55 schreef tessie het volgende:
En het afbouwen van de borstvoeding, ik las dat je één voeding per keer moet laten vallen. En als je geen stuwing meer hebt, dan kon je er weer één laten vallen. Maar ik heb sowieso nooit stuwing. Dus in watvoor tempo zou ik dat dan het beste kunnen doen?
Volgens mij is dat de meest 'veilige' methodequote:Op zondag 6 februari 2011 20:35 schreef tessie het volgende:
Ik kolf gewoon 5 keer per dag, dus daarmee is het op zich natuurlijk wel makkelijk om er steeds eentje af te laten vallen...
Ik denk dat ik nu gewoon de één na laatste keer kolven van de dag nu ga skippen en ga kijken hoe het gaat. En dan over een week weer eentje eraf.
Want de manier die Claudia zei, durf ik niet zo goed aan, omdat ik dus nooit iets van stuwing voel enzo, en dan ben ik bang dat ik een borstontsteking krijgt.
En bovendien vind ik het voor mezelf denk ik ook wel prettig om langzaam af te bouwen, kan ik ook rustig aan het idee wennen
bijna, ze is iets te zwaarquote:
Klinkt weer goedquote:Op maandag 7 februari 2011 21:48 schreef WupWup het volgende:
Klinkt weer goed toch of zie ik dat mis?
ik zou zeggen, leg hem op zijn rug (op de commode of zo) en ga kietelenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:30 schreef pessie het volgende:
Sugarsnap, spui maar lekker, daar zijn we ook voor!
Ik zal even letten op de tong, hoe kn ik het beste spieken?
Best lastig tijdens het voedenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:38 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ik zou zeggen, leg hem op zijn rug (op de commode of zo) en ga kietelen
Of doe het met z'n tweetjes. De een kietelt, de ander gluurt.
ik zat in m'n hoofd bij checken op spruw. Verkeerd aangesloten. My bad.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:45 schreef WupWup het volgende:
[..]
Best lastig tijdens het voeden
pessie je kunt z'n onderlip naar beneden proberen te doen, dan zou je de tong moeten zien. Ik moet zeggen dat nu Emma nooit meer stilligt en allerlei capriolen uithaalt tijdens het drinken, ik ook regelmatig zo die tong kan zien zitten. Misschien hoef je dus niet eens aan z'n lip te komen.
Ja er gaat iets tussen de 100 en 150 cc door de gootsteen.. Maar ik had toch genoeg, dus boeie.. Maar nu moet ik ff zuinig aan laten doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:36 schreef WupWup het volgende:
Tico er werd toch ook iedere keer zoveel weggegooid op het kdv? moeten ze dat maar eens gaan laten zou ik denken
Omdat er geen peil op te trekken is wat ze drinkt.. Dan drinkt ze 150cc in 1x weg en de volgende keer denken ze dan, maak ik lekker een flesje van 150cc voor dr en drinkt ze 60 ofzo...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:02 schreef Pvoesss het volgende:
waarom gooien ze zoveel weg.??
Hij had net op het kdv 180CC gedronken.. zoveel kolf ik nog niet dus maar snel even opkrikken![]()
Al had er net wel best wat uit.. had precies tot het vacuum klepje (gele ding) dus ik gok rond de 160CC
Maar stel dat ze dat dus 3x doet en dat ze steeds zeg 40cc warm maken dat ze dan niet zou hoeven is dat ook 120 cc bij elkaarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:41 schreef WupWup het volgende:
vriend maakt hier ook 60-80 warm en als ze meer wil, dan nog een beetje bij. natuurlijk niet nogmaals 80, dat drinkt ze never. een heel enkele keer staat ie 3 keer te warmen. rottig.
Ja, maar dan gooien ze maximaal 40ml weg. Nu gooien ze meer weg. Op zich geen probleem als je genoeg hebt, maar als je wilt dat ze zuiniger aan doen, dan zouden ze al kunnen beginnen met 80ml.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar stel dat ze dat dus 3x doet en dat ze steeds zeg 40cc warm maken dat ze dan niet zou hoeven is dat ook 120 cc bij elkaar
Heb je binnenkort de eerste afspraak op het consultatiebureau? Of heb je die al gehad?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:56 schreef Sugarsnap het volgende:
Fijn Claudia! Ik ben benieuwd hoeveel Eline nu weegt. Vorige week vrijdag (28-1) woog ze 3390, maar we zien haar hier groeien en dan vooral in de lengte! En ze krijgt ook lekkere spekbeentjes en een onderkinnetje. Maar ze past nog wel vooral in mt 50 qua kleertjes, broekjes moeten wel 56 zijn met haar lange stelten.
Leia drinkt wat ze aangeboden krijgt (blijft dus drinken zeg maar), daar heb ik me, voor ik ging werken, best wel zorgen om gemaakt.. Thuis kon ze natuurlijk aan de tapquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop dat ze hier straks op het kinderdagverblijf wel zuinig aan gaan doen met de melk, want ik verwacht niet bepaald over te houden. Ik hoop dat Lena net zo'n voorspelbare drinker wordt als Ivan (d.w.z., die dronk altijd alles op).
Da's toch ook prima? Ik heb helemaal niet zoveel in de vriezer (2 x 150 bij het kdv en iets van 250 hier), maar tot nu toe hoef ik er ook nooit gebruik van te maken. En zeker geen halve liter tegelijk.quote:
Waarom zou je dat moeten afkolven?quote:Nathan had een rare dag vandaag, daardoor zat er vandaag een keer 5 uur tussen 2 voedingen waar hij normaal binnen 3.5 uur weer drinkt. Nu is links nog steeds niet leeg. Ik hoop dat hij em leeg drinkt bij zn droomvoeding, anders moet ik em maar afkolven ofzo.
Bulten is niet goed! Zeker in combinatie met beurs/gevoelig... controleer voordat je gaat kolven of je melkblaren hebt op links. Dat zie je aan ietwat lichtere plekken op de tepel. Anders eerst ff douchen/warm maken voor het kolven.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:44 schreef pessie het volgende:
Het voelt vervelend (er zitten bulten in mn linkerborst) en ik ga liever "leeg" de nacht in.
Ik kneep net even links en er kwamen stralen uit. Zou het komen door onze regeldagen donderdag en vrijdag?
Tuurlijk. Maar het is een hele grote waarschuwing. Laten we het zo stellen: als je met bulten/gevulde, danwel gevoelige stukken (dus bulten goeddeels weg, maar blijft erg beurs/gevoelig en steviger dan een normale, lege borst) naar bed gaat, heb je een flink risico om 's ochtends een beginnende bo te hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:10 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik heb ook wel eens harde bulten en een beurs gevoel. Maar dat hoeft echt niet meteen een borstontsteking te worden. Gewoon lekker goed laten drinken en een beetje masseren doet een hoop.
Ow wat naar! Beterschap voor Jellequote:Op donderdag 10 februari 2011 12:11 schreef Orea het volgende:
Jelle is opgenomen met het RS virus Asy...
datquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:16 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ow wat naar! Beterschap voor Jelle
Qua gewicht volgt hij zijn lijn eigenlijk niet, zoals ik het bekijk... Hij begint op het midden en is nu hard onderweg naar de onderlijn. Ik kan me best voorstellen dat ze het gewoon een beetje in de gaten willen houden. Zie ook het probleem daarvan niet echt...quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:
Lengte is heel hard gegroeid en gewicht lijkt ie z'n lijn te volgen. Tenzij er andere indicaties zijn om vinger aan de pols te houden, zie ik het ook niet
Vanaf z'n geboortegewicht is 'ie tot 6 weken naar z'n eigen lijn gegaan, vanaf daar groeit ie gewoon mee met de curve.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Qua gewicht volgt hij zijn lijn eigenlijk niet, zoals ik het bekijk... Hij begint op het midden en is nu hard onderweg naar de onderlijn. Ik kan me best voorstellen dat ze het gewoon een beetje in de gaten willen houden. Zie ook het probleem daarvan niet echt...
Nou, precies! Prachtige curves, Pvoesss, en zolang jij je geen zorgen maakt begrijp ik de zorgen van het consultatiebureau niet.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:42 schreef WupWup het volgende:
[..]
Vanaf z'n geboortegewicht is 'ie tot 6 weken naar z'n eigen lijn gegaan, vanaf daar groeit ie gewoon mee met de curve.
Dan moeten ze het zo brengen, en niet de afwijking in curve tov het geboortegewicht als basis voor een extra weging nemen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:44 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap wel dat ze ff extra willen wegen hoor. Hij is immers ziek geweest...
Thxquote:Op donderdag 10 februari 2011 22:15 schreef WupWup het volgende:
die zetpillen zijn geloof ik ook gelijk 30mg per stuk ipv 10mg zoals de tabletjes.
dat dusquote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:22 schreef Asyniur het volgende:
Ow Pvoesss, ik ben nog vergeten te reageren op jou (geloof ik). Maar ik zie ook niet echt een reden om je zorgen te maken. Zeker niet om de reden die ze noemt...
heb je al eens overlegd of er een alternatief is voor de medicatie die wel samengaat met bv?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:30 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dat dus
en ik zit enorm met mezelf in de knoop zo erg dat ik nu met tranen zit terwijl ik dit typ
door de nachten die minidraak maakt, en overdag ook niet echt gaat slapen gaat mn been enorm opspelen in zin van kramp, en ergens heb ik mn meds nu weer nodig
dus moet ik de bv stoppen, maaaar ik wil niet (al heeft ze boven verwachting nu bijna 9 mnd gehad)
maar ergens denk ik als nou wel weer goed gaat slapen en ik ook mn rust kan pakken dan is het toch ook zonde om te stoppen?
Nou... ik weet niet hoe erg het is... Maar als je echt heeeeeel veel bloed verliest dan is bv geen optie meer. Het is een product uit bloedquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:23 schreef Saffier het volgende:
Draculetik hoop dat er een alternatief medicijn voor je is of idd even een nachtje of 2 logeren?
Gisteravond om 23.09 is een kennisje van me bevallen van een dochtertje. Het was een behoorlijk zware bevalling heb ik net begrepen, ze valt steeds weg, ze kan niet zitten en is behoorlijk wat bloed verloren. Kindje ligt op een andere verdieping wegens te lage bloedsuiker.
Nu heeft personeel al gezegd dat de bv gaat mislukken. Ze is nog geen 24 uur geleden bevallen, heeft de kans nog niet gekregen om een beetje op te knappen of om haar kindje bij haar te hebben en dan meteen al roepen dat de bv 'm niet gaat wordenvind het zo sneu voor haar!!
Ben zo blij dat ik niet in dát zh ben bevallen
Dit dus draakje.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:37 schreef Orea het volgende:
En kun je niet eens kijken of je je mini toch een nachtje ergens anders kan laten slapen? Of dat jij ergens een nachtje kunt gaan slapen en je meneer even een volledige nacht mini op zich neemt? Zodat je in elk geval even bij kunt tanken??
Lijkt me zo zwaar, vind het al zo knap van je dat je het tot nu toe zo hebt volgehouden!
Je schoonouders blijven niet eeuwig ziekquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:52 schreef draculettetje het volgende:
jullie zijn lief
helaas de meds die ik er nu bij zou moeten kunnen echt niet met de bv en geen ander alternatief
de andere heflt kon dat gelukkig wel vandaar dat de bv toch gelukt is
we hadden laatst net bedacht mini overdag naar mn schoonouders te doen, maar daar zijn ze allemaal ziek dus die vlieger ging niet op
maar we prakkiseren nog even verder...
saffier wat naar, sterkte voor daar (je leeft toch altijd wel weer mee he)
Redelijk! Had vannacht een hele lieve verpleegster die ik de nacht ervoor ook al had. Die heeft het zo geregeld qua dingen die gedaan moesten worden dat ik 3 uur achter elkaar kon slapen en dat heeft me heel goed gedaan!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
Super, mrien! Hopelijk is dit het begin van de opwaartse spiraal. Heb jij ook wat rust gekregen vannacht?
Oh jaquote:
En dan ook nog elke 2 uur opnieuw.quote:Ik vond dat hele ritueel vrij slopend: eerst je kind aan de borst proberen te voeden (dat duurde gerust 45 minuten), dan m.b.v. fingerfeeding afgekolfde melk nageven en daarnog nog kolven. Ik heb het gelukkig maar een paar dagen hoeven doen.
Zelfs dan is het nog mogelijk. (Ben bijna 2 dagen beademd op de IC na een bloedverlies van ruim 4 liter. Maar heb dan ook wel een beetje vals gespeeld met de 16 zakjes bloed die ik gekregen heb.)quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik bedoelde ook levensgevaarlijk veel bloedverlies
Er is een zgn handverpakking: dat zijn die 10 stuks en je hebt een andere verpakking van 30 stuks. Daar moet je wel even om vragen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:31 schreef mrien het volgende:
Fijn claudia!
Wup, nog even een vraagje over de domperidom. Heb het nu hier liggen, maar zijn maar 10 tabletjes, niet veel dus. Denk niet dat ik mn schoonmoeder nog zo ver krijg het nog een keer te halen, want ze vond het maar niks dat het geregistreerd werd enzo en vond het eigenlijk maar niks dat ik het wilde gebruiken (ze vind het troep).
Zou het voor 1 zo'n doosje zin hebben? Als ik weer thuis ben wil ik zelf wel weer halen maar dat kan nog een paar dagen duren..als ik 3x per dag zou doen kan ik maar 3 dagen vooruit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |