Wat gek.. Hier kan ik het gewoon huren bij de thuiszorgwinkel..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou dolgraag een weegschaal willen huren! Ik heb er nog naar gevraagd bij het intakegesprek van de kraamzorg, maar toen werd er aangegeven dat dat tegenwoordig niet meer mogelijk is bij de thuiszorg. Zou ik er nog op een andere manier aan kunnen komen?
ik had het net ook gevonden inderdaad. Ik was gaan googlenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ze blijken weegschalen te verhuren bij het borstvoedingscentrum in mijn wijk! We gaan er morgen een halen.
Als je, nadat je jezelf gewogen hebt, met Lena in je armen op de weegschaal gaat staan dan weet je ook wat ze weegt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben niet bang om in de stress te schieten van elke dag wegen. Ik weeg mezelf ook elke dag en laat Excel de verwachte gewichtsafname lineair plotten om te kunnen abstraheren.
Hopelijk geeft dat ook war rust.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, het is een kleine moeite om een weegschaal te huren. Mijn weegschaal is niet precies genoeg om haar gewicht goed in de gaten te houden, maar bij Ivan doen we dat inderdaad wel eens!
Ik heb vandaag gelet op de punten die je aanstipte, Davinia. Ik heb inderdaad vetbolletjes gevonden in de poepluiers! En ze drinkt met ogen open. Dat zit dus wel goed. Ik heb wat dat betreft helemaal geen signalen dat ze tekort komt.
Ja, echt! Het zijn heel fijne mensen, vooral de wijkverpleegkundige is super. Die maakt tussendoor ook gewoon even tijd voor je, als je alleen maar even (illegaal) extra komt wegen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn dat ze je vraag zo serieus nemen, Asyniur! Het klinkt als een heel plausibele verklaring. Heb je ook het gevoel dat ze goed meedenken?
Nou ja, ik denk dat je het dan wel goed doetquote:Op zaterdag 5 februari 2011 04:12 schreef mrien het volgende:
Klinkt goed claudia!
Fijn dat ze even gebeld heeft asy
En wwlkom terug huup!
Jelle verschoon ik eigenlijk altijd tussendoor om hem de 2e borst nog te geven, die drinkt hij vrijwel altijd. Hij komt wisselend, vaak laat hij er precies 3 uur tussen. Ik doe ook maar wat eigenlijk, bij vermoeden honger of troost aanleggen en hij blij, ik blij
Het is helemaal geen rare vraag! Je zou even goed kunnen concluderen dat hij met flesvoeding overvoed raakte omdat hij daar minder moeite voor hoefde te doen. Nu hij van de flesvoeding af is en uitsluitend vast voedsel eet (met hier en daar wat zuivel in de vorm van melk en yoghurt) zien we echter dat zijn gewichtslijn vrij hoog zit. Dat lijkt toch wel bij hem te horen en het volgt hetzelfde patroon als zijn flesvoedingsperiode (en niet zijn borstvoedingsperiode).quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien een hele rare vraag hoor, maar zou het kunnen dat je dat 'ondervoeden' toen met Ivan verkeerd geïnterpreteerd hebt?
Maar zo blijf je bezig, Claudiaquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ze weegt nu 4420 gram! Als die meting klopt dan zou ze in 9 dagen tijd 300 gram zijn aangekomen.Ten opzichte van haar geboortegewicht 3 weken geleden is ze 370 gram aangekomen.
En nu denk ik dus dat de meting niet klopt.Nou ja, we blijven doorwegen.
Hoezo zou het niet kloppen?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ze weegt nu 4420 gram! Als die meting klopt dan zou ze in 9 dagen tijd 300 gram zijn aangekomen.Ten opzichte van haar geboortegewicht 3 weken geleden is ze 370 gram aangekomen.
En nu denk ik dus dat de meting niet klopt.Nou ja, we blijven doorwegen.
Je inbox is vol. Maar ik heb opzich wel interesse! Alleen dan moet je me wel een prijs noemen, want tegen verzendkosten vind ik te gek..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:53 schreef Ssserpente het volgende:
Iemand interesse in voedingsbeha's? Ik stuur ze op tegen verzendkosten.
• Wit, 75C, twee stuks (Hema)
• Zwart, kan de maat niet meer lezen, schat een D75 of C80. Geen idee welk merk.
• Zwart 75C (Hema)
Nee joh, ik hoef er echt niets voor te hebben. Anders gooi ik ze weg. Maar pas jij in een 75C dan? Ik heb het idee dat jij veel grotere borsten hebt dan ik.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:14 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Je inbox is vol. Maar ik heb opzich wel interesse! Alleen dan moet je me wel een prijs noemen, want tegen verzendkosten vind ik te gek..
Ik zou er gewoon wat meer op proberen te vertrouwen dat het wel goed zit. Ik dacht misschien is de zorg die je gevoeld hebt bij het voeden van Ivan wat makkelijker los te laten als je het wat kan relativeren. Misschien kon hij met behoorlijk wat minder zonder werkelijk ondervoed te raken inderdaad. Als de algemene gewichtstoename maar voldoende is toch? En ik denk dat tevredenheid over het algemeen juist wel een teken is dat je serieus mag nemen (net zoals ontevredenheid ook een teken is in mijn ogen).quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is helemaal geen rare vraag! Je zou even goed kunnen concluderen dat hij met flesvoeding overvoed raakte omdat hij daar minder moeite voor hoefde te doen. Nu hij van de flesvoeding af is en uitsluitend vast voedsel eet (met hier en daar wat zuivel in de vorm van melk en yoghurt) zien we echter dat zijn gewichtslijn vrij hoog zit. Dat lijkt toch wel bij hem te horen en het volgt hetzelfde patroon als zijn flesvoedingsperiode (en niet zijn borstvoedingsperiode).
Achja, ik heb er al zoveel over gezegd en het blijft gissen. Het belangrijkste nu is dat Lena het goed doet! Zometeen wegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |