abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92401035
Saffier, relax je doet het goed :Y Een dipje bij de menstruatie is normaal en al wat je kunt doen is meegaan met je kind: aanleggen tot je erbij neervalt. En dat doe je zo te lezen ook. Dat je een flesje hebt gegeven, kan voor die ene keer geen kwaad, echt niet! Je kind is al een paar maanden oud, je kunt dat inmiddels echt wel opvangen. Gewoon niet stelselmatig bijvoeden, maar dat was je toch al niet van plan. Blijven ademen en blijven aanleggen!
  zondag 6 februari 2011 @ 08:48:37 #102
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92401182
Ik heb haar gister niet meer wakker gemaakt rond middernacht, ik was zó vreselijk moe :@ dat ik zelf alleen nog maar wilde slapen. Tegen 3/3.30 (geloof ik) werd ze wakker voor een voeding, netjes rond haar normale tijd en had ik volle borsten-gevoel. Ze wilde maar 1 borst en ging daarna weer voldaan slapen. Net werd ze om 7.30 weer wakker en heeft anderhalve borst gedronken, mijn linker voelt nog erg vol, die kolf ik zo nog even na.
Ik hoop dat we er weer zijn zo!
Bedankt voor alle steun en adviezen gisteravond en nu net ook Wup. Ze is bijna 6 maanden idd.

mijn moeder begon wéér over stoppen, doet ze gemiddeld 1 keer per maand, wordt het niet te zwaar voor mij, krijgt Ylana echt nog wel genoeg, met 6 maanden mogen ze toch nog maar 4 flessen? ja mam, flessen ja, ik geef bv. Nu je ongesteld bent kan het vást niet meer samen (dat was haar nl verteld vroeger) val ik echt niet te veel af? Nee mam, ik ben nog steeds 10 kilo zwaarder dan vóór mijn zwangerschap. enz enz. ik wíl níét stoppen. Ik snap ook wel dat zij bezorgd is om mij, maar het viel dit keer ff verkeerd
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92401210
Och lieve Saffier.. inderdaad, ze is gewoon vreselijk bezorgd om je en dat is alleen maar heel erg lief! Maar begrijp goed dat je dat nu even niet kunt gebruiken, die opmerkingen.. terwijl jij je zorgen maakt of je nog wel langer zou kúnnen geven (en dat kan je!! Gaat goedkomen, écht!!)

Het komt goed!! :Y :*
  zondag 6 februari 2011 @ 09:13:49 #104
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92401334
Orea :* :*

Ik heb net nog 40cc nagekolfd uit links, had het gevoel dat er meer inzat, maar dat boeit niet, ben al erg blij dat ik dit heb gekolfd!
Ylana
pi_92401367
Wat fijn dat je productie weer lijkt toe te nemen Saffier. Echt rot dat je zo'n last hebt van je ongesteldheid. Ik kan me voorstellen dat die opmerkingen je wel een keer je strot uitkomen, al zijn ze goedbedoeld, juist als je ongesteld bent en je zo je best doet :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92401405
Saffier :* fijn dat het bij jou drinken vannacht en vanmorgen goed is gegaan!
  zondag 6 februari 2011 @ 09:42:51 #107
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92401574
En ik snap ook écht wel waar ze vandaan komt hoor. Ik wil het beste voor míjn kind, zij het beste voor háár kind. En zij heeft vroeger zulke andere info gehad over bv, dat komt zo niet overeen met wat ik nu weet. Ze dring dat ook absoluut niet op ofzo en vindt het wel vervelend dat ze me geen relevant advies kan geven verder. Maar dat viel dus ff verkeerd :)
Ylana
  zondag 6 februari 2011 @ 11:25:16 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92403286
Ach Saffier, je hebt gewoon soms van die dagen en dan kun je nét wat slechter tegen bepaalde opmerkingen dan andere dagen...
pi_92403391
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 09:42 schreef Saffier het volgende:
Ik wil het beste voor míjn kind, zij het beste voor háár kind.
Inderdaad! Ze leeft gewoon heel erg met je mee. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet fijn vindt dat ze aanstuurt op stoppen met de borstvoeding. Soms wil je gewoon even horen dat het heel rot is voor je zonder dat daar een advies aan verbonden wordt, hoe goedbedoeld ook. :*

Ik kolf elke ochtend nog steeds na en dat levert me 40-60 ml per keer op. Vanochtend stapte ik met mijn duffe hoofd uit bed, struikelde en mijn zojuist afgekolfde melk viel op de grond. :'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 6 februari 2011 @ 11:39:46 #110
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92403684
Ow wat rot Claudia!! Dan baal je echt even flink :{

Ik had laatst zo'n 150cc, ben nog aan het kolven en ineens schiet het kolfbekertje los van de kolf :X rechtstandig naar beneden, ik kon hem opvangen en verloor zo'n 40-50cc, maar mennn wat baal je dan zeg :X
Ylana
  zondag 6 februari 2011 @ 11:40:00 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92403693
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad! Ze leeft gewoon heel erg met je mee. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet fijn vindt dat ze aanstuurt op stoppen met de borstvoeding. Soms wil je gewoon even horen dat het heel rot is voor je zonder dat daar een advies aan verbonden wordt, hoe goedbedoeld ook. :*

Ik kolf elke ochtend nog steeds na en dat levert me 40-60 ml per keer op. Vanochtend stapte ik met mijn duffe hoofd uit bed, struikelde en mijn zojuist afgekolfde melk viel op de grond. :'(
Ooh dat is echt balen!
  zondag 6 februari 2011 @ 13:13:06 #112
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92407314
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 09:42 schreef Saffier het volgende:
En ik snap ook écht wel waar ze vandaan komt hoor. Ik wil het beste voor míjn kind, zij het beste voor háár kind. En zij heeft vroeger zulke andere info gehad over bv, dat komt zo niet overeen met wat ik nu weet. Ze dring dat ook absoluut niet op ofzo en vindt het wel vervelend dat ze me geen relevant advies kan geven verder. Maar dat viel dus ff verkeerd :)
En als je haar verwijst naar bijvoorbeeld borstvoeding.com?

Claudia, flink balen zeg!

Hier een keer een nieuwe fles gehad, met een of andere rare dop. Had het meegenomen en was de helft kwijt doordat ik niet doorhad hoe de fles werkte. Ik baalde ook gigantisch, dus kan me je goed voorstellen.
  zondag 6 februari 2011 @ 13:28:02 #113
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92407852
Hoe zit dat nou met spruw? Eline is sinds vannacht onrustig aan de borst, happen - zuigen - loslaten - huilen, Verder zijn er geen symptomen bij haar. Ik heb zelf af en toe last van jeuk en steken

Claudia, dat is balen!
pi_92413746
Geen verstand van spruw hier. Lena laat wel vaak los, vind ik, maar dat komt doordat de toeschietreflex wat heftig is voor haar. (Ben ik ook helemaal niet gewend van Ivan! Mijn borsten doen allerlei rare dingen deze keer.) Zit je niet op een regelmoment, Sugarsnap?

Ja, het is wel balen om je melk zo te verspillen. Ik kom er wel weer overheen, hoor. :Y)

Ik moet zo lachen om het gezichtje dat Lena trekt als ze genoeg heeft gedronken. Het is een soort mafiosotronie met opgetrokken wenkbrauwen en afhangende mondhoeken.

:+
  zondag 6 februari 2011 @ 16:11:02 #115
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92414561
regeldagen hebben we net gehad, dat gaat ook heel anders. Maar ik bel morgen wel ff de huisarts
pi_92414747
Klinkt verstandig.

En het is niet mogelijk dat je menstruatie weer op gang komt, misschien?
  zondag 6 februari 2011 @ 16:34:55 #117
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92415705
Dat lijkt me sterk, aangezien het vloeien nog niet gestopt is. Maar de voeding net verliep al weer wat rustiger. Misschien is ze net zo'n ongeduldig typje als haar broer.

Dit zijn voor mij wel de vervelende dagen. Bij Bram stopte ik met 1 maand en dat is ze alweer bijna...
pi_92419017
Even een vraagje tussendoor... Ik gebruik sinds een maand domperidon, maar nu kom ik net achter dat het op is (ik dacht dat ik nog een doosje had, maar niet dus). Nu wil ik de borstvoeding ergens tussen nu en een maand stoppen/afbouwen. Maar ik las ook dat je domperidon moet afbouwen. Maar is dat echt nodig? Ik bedoel, moet ik nu snel nog een nieuw doosje gaan bestellen, of kan ik er gewoon zo in één mee stoppen? Het is dus op zich niet zo'n probleem als mijn productie dan ineens weer minder wordt.

En het afbouwen van de borstvoeding, ik las dat je één voeding per keer moet laten vallen. En als je geen stuwing meer hebt, dan kon je er weer één laten vallen. Maar ik heb sowieso nooit stuwing. Dus in watvoor tempo zou ik dat dan het beste kunnen doen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 6 februari 2011 @ 18:03:40 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92419323
quote:
Op zondag 6 februari 2011 13:28 schreef Sugarsnap het volgende:
Hoe zit dat nou met spruw? Eline is sinds vannacht onrustig aan de borst, happen - zuigen - loslaten - huilen, Verder zijn er geen symptomen bij haar. Ik heb zelf af en toe last van jeuk en steken

Claudia, dat is balen!
Dat klinkt best een beetje spruwerig, ja. Bij Aviva heb ik ook nooit wat gezien, maar wel honger en niet aangehapt (kunnen) blijven.

Als je spul krijgt, doe dan daktarin orale gel ipv nystatine. Nystatine schijnt plakspul te zijn. Daktarin (voetschimmelcreme ) voor jou en daktarin voor Eline.
Na iedere voeding een beetje op je tepels smeren, en een beetj ter grootte van een erwt bij Eline in haar mond smeren. De HA vindt wrs dat je 4 maal daags moet doen, maar na iedere voeding is effectiever.

En anders is er altijd nog gentiaan violet :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 6 februari 2011 @ 18:05:52 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92419421
Tessie ik denk dat je het beste met je LK kan bellen, want jouw situatie is toch anders dan 'normaal'

Iig petje af dat je tnt hebt gekolfd _O_ (zeker ook met Graeme erbij)
pi_92420454
We zijn hier alweer bijna op geboortegewicht! :o morgen weer wegen, ik ben heel benieuwd. Gister zat Elin alweer op 4200 rond (geb.gew. was 4270).

Ze kan de stuwing erg goed wegdrinken, ik wil het niet teveel jinxen (je zult net zien :') :X ) maar ik heb tot nu toe nauwelijks last gehad van de stuwing. Ze doet het zo goed! O+ Aanhappen enz. gaat ook erg goed, ik gok nog 1 of 2 nachtjes waarin ze veel zal komen en dan hoop ik dat ze er wat meer tijd tussen zal laten 's nachts.
Vannacht is ze van 12 tot 4 ieder uur gekomen om een half uur te tanken. Ze ziet vandaag wel erg geel maar omdat ze keigoed plast en poept zal het wel loslopen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92420679
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:55 schreef tessie het volgende:
En het afbouwen van de borstvoeding, ik las dat je één voeding per keer moet laten vallen. En als je geen stuwing meer hebt, dan kon je er weer één laten vallen. Maar ik heb sowieso nooit stuwing. Dus in watvoor tempo zou ik dat dan het beste kunnen doen?
Op borstvoeding.com staat een heel goed stuk over verschillende manieren om af te bouwen.

Ik heb zelf indertijd een wat 'riskantere' methode gekozen dan een voeding per week laten vervallen, namelijk 'alleen kolven bij stuwing'. Het kwam erop neer dat ik wachtte tot mijn borsten onaangenaam vol aanvoelden en dan kolfde ik het noodzakelijke af om me weer comfortabel te voelen. Soms kolfde ik niet maar liet ik in plaats daarvan Ivan drinken net voor zijn flesje. Ik zou deze methode niet adviseren, maar bij mij werkte het prima.
pi_92421175
ik heb t ook zo gedaan claudia
ik heb geloof k 3 of 4 keer hoeven kolven en toen geen last meer van gehad
  zondag 6 februari 2011 @ 19:00:31 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92421971
@ Pessie: mijn moeder is niet zo'n pc-typje ;) het loopt wel los :Y

huup welkom O+ fijn dat je een natuurtalentje hebt O+ en al weer bijna op gewicht, wat fijn!!

Ik heb vanmiddag heel bewust een uur of 3 met Ylana in bed gelegen. Zij al slapend en af en toe half wakker steeds drinkend. Ik gok dat dat een goede boost is.
Ze is wakker zo te horen!
Ylana
pi_92424805
tessie dat langzaam afbouwen met domperidon is bedoeld om je productie in stand te houden. het geeft geen ontwenningsverschijnselen oid.
Qua afbouwen zou ik eigenlijk ook doen wat Claudia zegt. Sowieso is hier per keer een voeding laten vallen geen optie, want ik weet niet eens hoe vaak ze drinkt :+ Voeden of kolven als het echt 'moet' van je borsten en verder alert blijven op een borstontsteking.
pi_92427389
Ik kolf gewoon 5 keer per dag, dus daarmee is het op zich natuurlijk wel makkelijk om er steeds eentje af te laten vallen...
Ik denk dat ik nu gewoon de één na laatste keer kolven van de dag nu ga skippen en ga kijken hoe het gaat. En dan over een week weer eentje eraf.
Want de manier die Claudia zei, durf ik niet zo goed aan, omdat ik dus nooit iets van stuwing voel enzo, en dan ben ik bang dat ik een borstontsteking krijgt.
En bovendien vind ik het voor mezelf denk ik ook wel prettig om langzaam af te bouwen, kan ik ook rustig aan het idee wennen ;)
  zondag 6 februari 2011 @ 21:27:15 #127
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92431340
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:35 schreef tessie het volgende:
Ik kolf gewoon 5 keer per dag, dus daarmee is het op zich natuurlijk wel makkelijk om er steeds eentje af te laten vallen...
Ik denk dat ik nu gewoon de één na laatste keer kolven van de dag nu ga skippen en ga kijken hoe het gaat. En dan over een week weer eentje eraf.
Want de manier die Claudia zei, durf ik niet zo goed aan, omdat ik dus nooit iets van stuwing voel enzo, en dan ben ik bang dat ik een borstontsteking krijgt.
En bovendien vind ik het voor mezelf denk ik ook wel prettig om langzaam af te bouwen, kan ik ook rustig aan het idee wennen ;)
Volgens mij is dat de meest 'veilige' methode :Y
En petje af dat je zo ver bent gekomen _O_
Ylana
pi_92431596
Als je dat zelf ook het fijnste idee vindt zou ik dat zeker zo doen, tessie! Ik had trouwens ook nooit last van stuwing, maar daar kreeg ik met het afbouwen vanzelf last van.

Ik ben heel benieuwd hoe je nu op de borstvoedingsperiode terugkijkt. Ben je uiteindelijk blij met hoe het is gegaan en bouw je met een goed gevoel af?
  zondag 6 februari 2011 @ 22:18:14 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92434985
Tessie, een borstontsteking voel je echt aankomen. Dat is echt een kwestie van goed voelen of er gevoelige plekken ontstaan. Niet zozeer vol, echt beurs/gevoelig. Zolang dat niet gebeurt, ben je redelijk veilig op borstontstekingsgebied.
(Aldus de ervaringsdeskundige)

Heb je dan Anna een half jaar bv gegeven?
pi_92442428
Anna is morgen 5 maanden Davinia, dus afhankelijk van hoe lang het afbouwen duurt, mss kom ik nog wel aan de 6 maanden.

En hoe ik op de borstvoedingsperiode terug kijk... ik vind dat best lastig om dat nu te zeggen eigenlijk, omdat het voor mijn gevoel nu nog geen terug kijken is,omdat ik er nog inzit...
Ik vind het ook wel moeilijker dan verwacht om te stoppen. In mijn hoofd ben ik er wel al uit, heb er lang over nagedacht, maar het voelt gewoon toch nog best moeilijk. Het is emotioneler dan ik had verwacht, om te stoppen.

Maar het is goed zo. Ik had vantevoren echt nooit verwacht dat ik het zo lang zou doen, en dat het nog zo goed zou gaan, dat Anna zoveel moedermelk zou krjgen van mij. Vooral in het begin, toen ze nog echt uit de borst dronk..wow, dat vind ik echt nog steeds zo mooi en zo bijzonder. Ik ben echt heel blij dat ik dat mee heb gemaakt, dat had ik dus echt niet willen missen. Geweldig dat dat toch, ondanks wat iedereen zei, gelukt is.

Het was op zich wel veel inspanning allemaal, maar wel de moeite waard. Ik vond (vind) het fijn dat ik Anna toch nog heel wat moedermelk heb kunnen geven. Het gevoel van verbondenheid.. ik vind het lastig uit te leggen, maar ook al was het grotendeels uit een flesje, het voelde toch heel anders dan kunstvoeding.

Nou ja, beetje warrig verhaal zo... mss dat ik er over een tijdje nog iets duidelijker wat over kan zeggen :)
pi_92448347
Goed hoor tessie!

Net voor het eerst weer een keer gekolft omdat ik sinds gisteren al stuwing in 1 borst heb die niet verdwijnt. Jelle is ook wat benauwd en vond het ook lastig om aan te happen, dus dronk het niet goed leeg.
Was het nu wel zat dus maar even kort nagekolft..100 cc..geloof dat het kolven nog steeds erg makkelijk gaat
  maandag 7 februari 2011 @ 09:58:18 #132
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92449555
Tessie, wat goed dat het toch al weer zo lang gelukt is!

Ik heb de huisarts gebeld en deze vermoed ook spruw nav de omschrijving. Eind van de dag kan ik bij de apotheek de spulletjes ophalen.
  maandag 7 februari 2011 @ 10:07:59 #133
259886 pessie
pi_92449785
Tessie wat goed dat je het zo hebt volgehouden! Ik ben er echt van onder de indruk! Wow!

Mijn zoon heeft een tand en nu beeld ik me in dat ie em soms voel tijdens het drinken, dat kan niet toch? Daar zit zn tong als het goed is overheen?
  maandag 7 februari 2011 @ 14:58:54 #134
259886 pessie
pi_92460043

7025 gram *O*
pi_92460715
Nathan gaat goed!

Tessie, wat fijn dat je Anna tot nu toe bv hebt kunnen geven. Het is moeilijk te verwoorden waarom dat zo bijzonder is, he? Maar ik denk dat ik je "warrige" uitleg wel begrijp! :)

E doet het ook nog steeds goed op de bv. Vanmorgen weer gemeten en gewogen, et voila:

Saai he :D
  maandag 7 februari 2011 @ 17:05:04 #136
259886 pessie
pi_92465605
Cantare, je hebt een perfect kind!
  maandag 7 februari 2011 @ 17:07:29 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92465692
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:05 schreef pessie het volgende:
Cantare, je hebt een perfect kind!
bijna, ze is iets te zwaar :7
  maandag 7 februari 2011 @ 17:28:32 #138
259886 pessie
pi_92466623
quote:
12s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:07 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

bijna, ze is iets te zwaar :7
:6
  maandag 7 februari 2011 @ 17:40:16 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92467051
tessie, wat goed zeg! *O*
Succes met afbouwen.

Nathan, mooie curves! En ook voor E! Ze volgt mooi de curve inderdaad :D
pi_92469005
Tessie O+ echt supergoed!! Dat had je zo niet van te voren durven hopen, dat je het zolang vol zou houden!! Succes met afbouwen.. :*

Elise en Nathan, super mooie curves!!
pi_92477234
Die groeicurves, prachtig!

Saffier hoe is het vandaag?

Pessie als het een ondertand is, is dat niet de bedoeling inderdaad. Even spieken of z'n tong er netjes overheen zit?

Twinkly hoe is het bij jullie?
  maandag 7 februari 2011 @ 21:27:28 #142
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92478157
Wat een schitterende curves O+ O+

Wupwup Ylana heeft vandaag een compleet ander ritme aangehouden dan we tot nu toe gewend zijn van haar :') Ze kwam afgelopen nacht om 0.20 nadat ze er pas tegen 21 uur inlag na een uur spelen in de box. 2 borsten gedronken, stevig doorgedronken en pas tegen 4 uur hoorde ik haar even, maar nog voor ik mijn bed uit was, was ze alweer stil.
Om 7.15 meldde ze zich echt voor een voeding, daarna om 10.15 weer en om 11.30 weer aangelegd voor een snelle slok (daarna moest ik naar mijn werk) en vervolgens heeft ze doorgeslapen tot 15.10 :o
15.30 bij papa een fles gekregen (eerst moest Tobias van school gehaald). Om 19 uur was ik thuis van werk en werd ze net weer wakker. 20.30 nog een fles ingepropt met ong 80cc al ontdooide melk, vond het zonde om weg te gooien nl. Ze slaapt nog geen 20minuten nu, dus wakker maken tegen 22 uur vind ik ook niet zo'n heel goed idee, al twijfel ik er wel over....
Ylana
pi_92479579
Klinkt weer goed toch of zie ik dat mis?
  maandag 7 februari 2011 @ 21:52:53 #144
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92479816
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:48 schreef WupWup het volgende:
Klinkt weer goed toch of zie ik dat mis?
Klinkt weer goed :Y
Ik kolf zo nog even en dan ga ik naar bed. Ben bang dat als ik haar nu wakker ga maken we er niet gelukkig van gaan worden ;)

En sorry voor het zeeeeer uitgebreid omschreven, maar nu kan ik het terugzoeken mocht het nodig zijn :)
Ylana
pi_92479864
*O* voor jullie dan!
  maandag 7 februari 2011 @ 21:54:08 #146
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92479889
:D dankje :D
Ylana
  maandag 7 februari 2011 @ 21:58:10 #147
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92480141
pfff, mag ik even uitblazen hier?
Eline heeft vanaf een uur of half 2 tot 19.00 bijna non stop aan de borst gelegen. Telkens kleine beetjes drinken en dan in slaap vallen, na 15 min weer wakker worden en dan weer zoeken/happen/krijsen. Dit gaat nu al een paar dagen zo en ik geef er elke keer maar weer aan toe, maar het is wel ontzettend vermoeiend. Het clusteren was ik wel gewend van haar, vanaf een uurtje of 4 tot 8, maar dit is toch wat anders. Het meiske is zelf ook helemaal op en ze wil dan zo graag slapen, maar dan komen de krampjes weer om de hoek. Ik weet het af en toe niet meer...
pi_92480157
wat een mooie en goede curves zag ik voorbij komen!

claudia da's altijd balen als je melk omgaat! tis gewoon hard werken!

huup wat fijn dat het zo goed gaat!

tessie, niks geen warrig verhaal en ik snap je helemaal!
en hulde aan jou dat je zo lang hebt kunnen voorzien van moedermelk!
  maandag 7 februari 2011 @ 22:03:09 #149
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92480481
Oh wat zwaar is dat sugarsnap :{ Heb je al iets tegen de krampjes? En doe je aan blokvoeden?
Ylana
pi_92480735
Sugarsnap natuurlijk mag je hier spuien. Ik herken het van Emma in het begin en dat vond ik ook zwaar, en dan had ik er niet eens nog een kind bij rondlopen! Heb je een idee waarom ze de hele dag kleine slokjes wilt drinken? Komt het bijvoorbeeld door krampjes of hebben jullie misschien regeldagen? In dat eerste geval zou je misschien de doek eens kunnen proberen voor troost en warmte.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:07:52 #151
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92480745
Infacol en cinababy geprobeerd, maar werkt niet echt. Blokvoeden doe ik inderdaad, alleen houd ik dan geen blokken van 3 uur aan, maar eerder anderhalf tot 2 uur. Ze wordt anders soms echt boos als er nauwelijks iets meer uit komt.
Het zal vanzelf wel goed komen, waarschijnlijk is het een combinatie van regelen, zuigbehoefte en krampjes. Ik ga maar gewoon mee in de flow, maar vind het vooral vaak sneu voor Bram, die op dit moment een beetje jaloers begint te worden. En natuurlijk voor Eline, want ze gilt het soms uit van de krampjes
  maandag 7 februari 2011 @ 22:11:15 #152
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92480875
Draagdoek gebruik ik regelmatig, dan valt ze gelukkig ook wel een poosje in slaap. En gelukkig staat J. helemaal achter me en vangt alles in huis op. Die arme vent begint om 6 uur met werken, tot 14.00, doet dan een hoop in huis, speelt met Bram, knuffelt en pinkt af en toe met Eline om me wat rust te geven en speelt ober voor me. Ik vind het dan ook niet raar dat hij om 20.00 Bram naar bed is gaan brengen en tot nu toe nog niet naar beneden is gekomen. Die ligt zeer waarschijnlijk naast zijn zoon te slapen.
pi_92490488
Je had toch een vermoeden van spruw, Sugarsnap? Kan het daar nog mee te maken hebben?

Wat hier trouwens helpt is om mezelf op de grond te parkeren als Lena drinkt. Ik merk dat Ivan dat veel veter trekt. Dan scharrelt hij lekker om me heen en komt zo nu en dan even kijken. Ik weet niet of je dit lichamelijk trekt, maar dat op de grond zitten kan een hoop verschil maken. Ik vind het wel lastig als Ivan tussendoor iets moet. Dan moet ik er toch even een laten huilen of mopperen, al word ik er steeds beter in om dingen te combineren.

Sterkte ermee, het is gewoon niet makkelijk. :* Gelukkig springt je lief zo goed bij.
pi_92491084
Mooie curve cantare en goede groei pessie!

Moeilijk sugarsnap, van die kleine beetjes drinken kunnen ze natuurlijk ook weer krampjes krijgen. Dan krijg je zo'n wisselwerking..hopelijk gaat het snel beter

Jelle is momenteel verkouden en heeft het snel benauwd en moet dan hoesten, nu drinkt hij dus gelijk een stuk slechter. Logisch natuurlijk ook, maar wel minder prettig voor mij qua stuwing ;) ik ga nu maar proberen na te kolven als er echt te weinig gedronken is. Vanmorgen de stuwing borst maar gekolfd en hem de andere gegeven, dat luchte op zeg, deed echt pijn (: na het kolven (150cc) heeft hij die nog even gedronken, pfieeuw!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:22:01 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92491225
Sugarsnap, weet je zeker dat het krampjss zijn? Kan het niet verborgen reflux of andere van dat soort 'gezellige' dingen zijn?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:30:09 #156
259886 pessie
pi_92491387
Sugarsnap, spui maar lekker, daar zijn we ook voor!

Ik zal even letten op de tong, hoe kn ik het beste spieken?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:38:38 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92491621
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:30 schreef pessie het volgende:
Sugarsnap, spui maar lekker, daar zijn we ook voor!

Ik zal even letten op de tong, hoe kn ik het beste spieken?
ik zou zeggen, leg hem op zijn rug (op de commode of zo) en ga kietelen ;)
Of doe het met z'n tweetjes. De een kietelt, de ander gluurt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:02:11 #158
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92492163
Davinia, dat durf ik niet te zeggen, maar maandag moeten we naar het cb, zal het daar ook meven navragen. Spugen doet ze niet veel, af en toe een mondje terug.
pi_92492446
Tessie, ik vond het ook helemaal geen warrig verhaal! Ik vind het heel fijn voor je dat je de borstvoedingservaring hebt opgedaan waar je op hoopte. En ik hoop dat je ook later met een goed gevoel op deze periode zult terugkijken.

De curves die hier voorbij kwamen zijn jaloersmakend! Mooi, hoor!
pi_92492584
Oh, ik wou ook nog iets zeggen over het wegen hier. Dat gaat ontzettend goed! Het is nog wat vroeg om er iets definitiefs over te zeggen, want ik weeg niet elke dag op hetzelfde tijdstip en een voeding er net voor of na kan natuurlijk veel verschil maken. Desalniettemin zie ik nu al dat Lena heel netjes aankomt. En dat geeft me veel rust. Gister dronk ze naar mijn smaak te weinig en heeft ze de hele dag geslapen, maar ik maak me vandaag al geen zorgen meer omdat ze genoeg poep- en plasluiers blijft hebben en de gewichtstoename oké is.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:19:50 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92492614
Fijn dat het wegen je zoveel rust geeft, Claudia. Hoeveel weegt ze ondertussen?
pi_92492685
Vanochtend zat ze op 4450 gram! Vooralsnog loopt de curve netjes parallel aan de gemiddelde groeicurve, net iets erboven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 08-02-2011 10:28:35 ]
pi_92495587
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:38 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik zou zeggen, leg hem op zijn rug (op de commode of zo) en ga kietelen ;)
Of doe het met z'n tweetjes. De een kietelt, de ander gluurt.
Best lastig tijdens het voeden :')
pessie je kunt z'n onderlip naar beneden proberen te doen, dan zou je de tong moeten zien. Ik moet zeggen dat nu Emma nooit meer stilligt en allerlei capriolen uithaalt tijdens het drinken, ik ook regelmatig zo die tong kan zien zitten. Misschien hoef je dus niet eens aan z'n lip te komen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:48:15 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92495681
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:45 schreef WupWup het volgende:

[..]

Best lastig tijdens het voeden :')
pessie je kunt z'n onderlip naar beneden proberen te doen, dan zou je de tong moeten zien. Ik moet zeggen dat nu Emma nooit meer stilligt en allerlei capriolen uithaalt tijdens het drinken, ik ook regelmatig zo die tong kan zien zitten. Misschien hoef je dus niet eens aan z'n lip te komen.
ik zat in m'n hoofd bij checken op spruw. Verkeerd aangesloten. My bad. ;)

Fijn, Claudia, dat het zo goed gaat!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:56:07 #165
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92495962
Fijn Claudia! Ik ben benieuwd hoeveel Eline nu weegt. Vorige week vrijdag (28-1) woog ze 3390, maar we zien haar hier groeien en dan vooral in de lengte! En ze krijgt ook lekkere spekbeentjes en een onderkinnetje. Maar ze past nog wel vooral in mt 50 qua kleertjes, broekjes moeten wel 56 zijn met haar lange stelten.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:01:17 #166
259886 pessie
pi_92496139
Davinia ik snapte je tip al niet! Maar zodoende. Ik zal straks tijdens het voeden even erop letten, althans proberen. Hij laat wel eens los tijdens het voeden om even te lachen naar me en dan zie ik wel altijd zn tongetje netjes er een beetje uit komen. Tijdens het voeden heb ik vaak het idee dat ik zn kaak voel, niet altijd.
pi_92496939
Kolfloze weekendjes zijn echt funest voor mn hoge productie. Nou ja... Moeten ze op het kdv maar iets zuiniger zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92497229
Tico er werd toch ook iedere keer zoveel weggegooid op het kdv? moeten ze dat maar eens gaan laten zou ik denken
pi_92497848
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:36 schreef WupWup het volgende:
Tico er werd toch ook iedere keer zoveel weggegooid op het kdv? moeten ze dat maar eens gaan laten zou ik denken
Ja er gaat iets tussen de 100 en 150 cc door de gootsteen.. Maar ik had toch genoeg, dus boeie.. Maar nu moet ik ff zuinig aan laten doen.
pi_92497983
waarom gooien ze zoveel weg.??

Hij had net op het kdv 180CC gedronken.. zoveel kolf ik nog niet dus maar snel even opkrikken :o
Al had er net wel best wat uit.. had precies tot het vacuum klepje (gele ding) dus ik gok rond de 160CC *O*
pi_92498089
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:02 schreef Pvoesss het volgende:
waarom gooien ze zoveel weg.??

Hij had net op het kdv 180CC gedronken.. zoveel kolf ik nog niet dus maar snel even opkrikken :o
Al had er net wel best wat uit.. had precies tot het vacuum klepje (gele ding) dus ik gok rond de 160CC *O*
Omdat er geen peil op te trekken is wat ze drinkt.. Dan drinkt ze 150cc in 1x weg en de volgende keer denken ze dan, maak ik lekker een flesje van 150cc voor dr en drinkt ze 60 ofzo...
pi_92498409
hahaha oh ja ik ben heel gemeen voor het kdv..
Ze mogen van mij maar 60cc opwarmen per keer. :+
(hij drinkt altijd minstens 120 :@ maar ik ben zuinig op mijn melk :D
pi_92498605
Oh ik heb toch melk zat, en ze denken heel erg mee om haar goed te laten drinken. Dat er dan toch een hoop door de gootsteen gaat, dat is niet anders.
pi_92498641
Maar als ze 60 zouden maken en de fles is op en dan nog eens 60, kan het dus net zo goed zijn dat ze die ook weg kunnen doen. :D er is echt geen peil op te trekken.
pi_92499371
vriend maakt hier ook 60-80 warm en als ze meer wil, dan nog een beetje bij. natuurlijk niet nogmaals 80, dat drinkt ze never. een heel enkele keer staat ie 3 keer te warmen. rottig.
pi_92499558
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:41 schreef WupWup het volgende:
vriend maakt hier ook 60-80 warm en als ze meer wil, dan nog een beetje bij. natuurlijk niet nogmaals 80, dat drinkt ze never. een heel enkele keer staat ie 3 keer te warmen. rottig.
Maar stel dat ze dat dus 3x doet en dat ze steeds zeg 40cc warm maken dat ze dan niet zou hoeven is dat ook 120 cc bij elkaar ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:51:51 #177
144006 chacama
Ondernemend!
pi_92499826
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar stel dat ze dat dus 3x doet en dat ze steeds zeg 40cc warm maken dat ze dan niet zou hoeven is dat ook 120 cc bij elkaar ;)
Ja, maar dan gooien ze maximaal 40ml weg. Nu gooien ze meer weg. Op zich geen probleem als je genoeg hebt, maar als je wilt dat ze zuiniger aan doen, dan zouden ze al kunnen beginnen met 80ml.
pi_92499837
ze drinkt toch minimaal 60 zei je? dan de eerste keer 60 warm maken en dan nog evt 40 erbij ofzo? gewoon een beetje proberen in te schatten en zorgen dat er niet 100cc door de gootsteen gaat
pi_92499962
ik snap nu wat je bedoelt: 3x40 gedurende de dag. maar is dat reeel?
pi_92500075
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:56 schreef Sugarsnap het volgende:
Fijn Claudia! Ik ben benieuwd hoeveel Eline nu weegt. Vorige week vrijdag (28-1) woog ze 3390, maar we zien haar hier groeien en dan vooral in de lengte! En ze krijgt ook lekkere spekbeentjes en een onderkinnetje. Maar ze past nog wel vooral in mt 50 qua kleertjes, broekjes moeten wel 56 zijn met haar lange stelten.
Heb je binnenkort de eerste afspraak op het consultatiebureau? Of heb je die al gehad?

Lena heeft volgens mij niet zulke lange stelten. Ze past nog steeds prima in maat 56, maar pakjes uit één stuk beginnen erg te trekken onderaan de luier, bijvoorbeeld het gestreepte pakje van de Hema. Haar geboortepakje past ze allang niet meer. Verder heeft ze een lekker bol buikje, vind ik.

We krijgen voortdurend opmerkingen dat Lena zulke lange vingers heeft. Ik vind het zo knap dat mensen dat zien. Ik zou niet weten wat lang en wat kort is als het op vingers aankomt.
pi_92500233
Ik hoop dat ze hier straks op het kinderdagverblijf wel zuinig aan gaan doen met de melk, want ik verwacht niet bepaald over te houden. Ik hoop dat Lena net zo'n voorspelbare drinker wordt als Ivan (d.w.z., die dronk altijd alles op :') ).
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:05:18 #182
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92500338
Maandag de eerste afspraak. Eline past haar eerste pakje (mt 50) nog wel, was ook best te groot toen, maar die wordt te kort bij de beentjes.

Ik heb de tip van wupwup gebruikt en bij de eerste tekenen van onrust haar in de draagdoek gedaan, daar ligt ze nu alweer een half uur te slapen
pi_92513322
hij heeft gedronken vandaag:

11:15 180cc
15:00 160cc
17:30 90cc

En dan had hij dus thuis om 08:00 ook nog een half uur gedronken.
ik moet maar goed aan de kolf gaan :o :o
pi_92517987
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop dat ze hier straks op het kinderdagverblijf wel zuinig aan gaan doen met de melk, want ik verwacht niet bepaald over te houden. Ik hoop dat Lena net zo'n voorspelbare drinker wordt als Ivan (d.w.z., die dronk altijd alles op :') ).
Leia drinkt wat ze aangeboden krijgt (blijft dus drinken zeg maar), daar heb ik me, voor ik ging werken, best wel zorgen om gemaakt.. Thuis kon ze natuurlijk aan de tap ;) wanneer ze wilde en dat zou daar niet kunnen.. Maar gek genoeg draait ze daar gewoon mee in het ritme, en heeft ze genoeg aan 2 keer 150/160 en ze krijgt 's morgens bij binnenkomst nog een 60 cc (vooral als ze 's morgens thuis slecht heeft gedronken).. Terwijl ze daar, als ze thuis bij mij is, naar mijn mening echt niet genoeg aan zou hebben. Ze dronk bij mij veel vaker en veel meer, had ik het idee.

Gelukkig ging ze ook 's nachts niet inhalen, dus het was genoeg. Dus probeer je nog niet teveel zorgen te maken!

Ik kolf normaal gemiddeld tussen de 150/180 cc per kolfbeurt. Afgelopen week heb ik elke dag even 3 keer gekolft, om een extra boost te krijgen en dat heeft gewerkt.. de afgelopen 2 dagen kolf ik 220 per kolfbeurt :o en waar ik begin januari nog 'maar' 900 cc in de vriezer had, zit er inmiddels al weer ruim 2500 cc in :o
pi_92518078
Of ik lees even goed en zie dat je je geen zorgen maakt. Maar juist hoopt dat ze alles opdrinkt zodat er niks weggegooid hoeft te worden. :Y) (het was onrustig vannacht, vroeg vanmorgen en druk op het werk :') goeiemorgen.. ik ga maar tv kijken denk ik..)

Enfin, ook grote kans dat dat goedkomt ;) zie Leia :P nog geen druppel weg hoeven gooien!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:19:37 #186
259886 pessie
pi_92520709
En ik ben al blij met mn 650cc :')

Sugarsnap, kolf je ook? Dat continu willen drinken e.d. doet me eigenlijk een beetje denken aan Nathan na een maand. Dat bleek hyperlactatie te zijn. Kun je anders een LK raadplegen?
Nathan had opeens krampjes, was onrustig, wilde voortdurend aangelegd, was niet happy... Ik heb toen 1 keer volledig afgekolfd, direct na die kolfbeurt wilde Nathan drinken, toen kreeg hij alleen achtermelk en werd hij vrijwel meteen rustig en waren de krampjes weer weg. Daarna blokvoeden in blokken van 3 uur.

Nathan had een rare dag vandaag, daardoor zat er vandaag een keer 5 uur tussen 2 voedingen waar hij normaal binnen 3.5 uur weer drinkt. Nu is links nog steeds niet leeg. Ik hoop dat hij em leeg drinkt bij zn droomvoeding, anders moet ik em maar afkolven ofzo.
Hij begon zonet zelfs te lekken 8)7 ik had vannacht ook al een lekkende borst :? Ik ben was zindelijk?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:28:13 #187
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92521131
Pessie, ik herken het niet als hyperlactatie, maar gewoon als combi van clusteren en krampjes. Maar lief dat iedereen zo actief meedenkt :*
Vandaag was namelijk een goede dag, weinig tot geen krampjes en slechts geclusterd van 17.45 tot 19.30 *O* Ze heeft vanavond haar wekelijkse poepluier gehad en net nog even in slaap gelurkt (we waren even naar vrienden van ons, om te horen dat in oktober Bram en Eline bruidskinderen mogen zijn O+ ). Ze ligt nu weer heerlijk bij papa te slapen en krijgt rond twaalf uur nog een droomvoeding. Wat ik ook zo fijn vind is dat ze op dit soort dagen haar fopspeen nauwelijks nodig heeft/wil.
pi_92521686
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:19 schreef pessie het volgende:
En ik ben al blij met mn 650cc :')
Da's toch ook prima? Ik heb helemaal niet zoveel in de vriezer (2 x 150 bij het kdv en iets van 250 hier), maar tot nu toe hoef ik er ook nooit gebruik van te maken. En zeker geen halve liter tegelijk. ;) Dus ik kolf eigenlijk alleen maar wat E de volgende werkdag nodig heeft (2 x 180).
quote:
Nathan had een rare dag vandaag, daardoor zat er vandaag een keer 5 uur tussen 2 voedingen waar hij normaal binnen 3.5 uur weer drinkt. Nu is links nog steeds niet leeg. Ik hoop dat hij em leeg drinkt bij zn droomvoeding, anders moet ik em maar afkolven ofzo.
Waarom zou je dat moeten afkolven?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:44:19 #189
259886 pessie
pi_92522027
Het voelt vervelend (er zitten bulten in mn linkerborst) en ik ga liever "leeg" de nacht in.

Ik kneep net even links en er kwamen stralen uit. Zou het komen door onze regeldagen donderdag en vrijdag?
pi_92524319
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 21:44 schreef pessie het volgende:
Het voelt vervelend (er zitten bulten in mn linkerborst) en ik ga liever "leeg" de nacht in.

Ik kneep net even links en er kwamen stralen uit. Zou het komen door onze regeldagen donderdag en vrijdag?
Bulten is niet goed! Zeker in combinatie met beurs/gevoelig... controleer voordat je gaat kolven of je melkblaren hebt op links. Dat zie je aan ietwat lichtere plekken op de tepel. Anders eerst ff douchen/warm maken voor het kolven.

Melkboeren kan je gewoon doorprikken met een steriele naald
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:58:27 #191
259886 pessie
pi_92535914
Nathan heeft in zn halve slaap modus toch links nog goed leeggedronken. Rechts was niet helemaal leeg maar daar zaten geen bulten in dus ik ben zonder kolven gaan slapen. Nu voelt alles weer normaal.

Geen melkblaren.
pi_92536235
Oh ik heb ook wel eens harde bulten en een beurs gevoel. Maar dat hoeft echt niet meteen een borstontsteking te worden. Gewoon lekker goed laten drinken en een beetje masseren doet een hoop.
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:37:48 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92536989
quote:
Op woensdag 9 februari 2011 10:10 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik heb ook wel eens harde bulten en een beurs gevoel. Maar dat hoeft echt niet meteen een borstontsteking te worden. Gewoon lekker goed laten drinken en een beetje masseren doet een hoop.
Tuurlijk. Maar het is een hele grote waarschuwing. Laten we het zo stellen: als je met bulten/gevulde, danwel gevoelige stukken (dus bulten goeddeels weg, maar blijft erg beurs/gevoelig en steviger dan een normale, lege borst) naar bed gaat, heb je een flink risico om 's ochtends een beginnende bo te hebben.

Als je eea voor het slapen gaan helemaal rustig hebt gekregen, is het gevaar goeddeels geweken.
pi_92549856
NOOOOOOO ik gooide mn gekolfde melk om...
pi_92550474
Argh Tico! :{ Wat zonde...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92550527
Ja... Zo kut!
pi_92560151
:X hoeveel was het?
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:13:26 #198
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92560202
Da's balen zeg.
Ylana
pi_92561666
Niet zo heel veel, maar t was de vette melk waar ik best voor moet kolven. Boehoe.
  woensdag 9 februari 2011 @ 21:04:20 #200
259886 pessie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')