quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:26 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou een collega van mij heeft dat dus ook gedaan op advies van haar kinderarts en het CB.Ze had een (premature) tweeling en die moesten dus ook van de nachtvoedingen af ergens rond de 3 maanden. Manlief en zij hebben dus ruim een week lang met huilende baby's 's nachts rondgelopen die dus honger hadden maar niks meer kregen omdat dat beter zou zijn....
ik vind het nu nog tenenkrommend...
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:27 schreef Asyniur het volgende:
Ow en Harry slaapt ook nog niet door, maar dat vind ik geen probleem. Net zo min als ik het niet erg vind dat andermans baby wel doorslaapt. Fijn voor hen! Echt! Heerlijk lijkt me dat. Maar ik ga er geen kunst en vliegwerk voor uithalen.
Er komt een dag dat ik Harry zijn nest moet 'uitschoppen'
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dat had ik dus ook en verder ben ik het dus helemaal met jouw verhaal en dat van claudia eens!
vooral ook de laatste zin van claudia!
ik vind t bijvoorbeeld knap dat mensen t kunnen om ondanks alles bv te blijven geven of het niet vervelend vinden als je kind 20 keer op een dag komt, maar zo zit ik niet in elkaar. En dan vind ik t dus best vervelende opmerkingen die hier staan zeg maar. Alsof je een slechte moeder ben als je dat er niet voor over heb. En dan denk ik dus waarom lees ik eigenlijkmaar er staan ook wel dingen die ik interessant vind om te lezen.
(ik snap ook wel dat t irritant vind als mensen vinden dat t anders moet dan waar je zelf achter staat, maar andersom werkt dat dus ook zo. En ik denk dat mensen t ook niet altijd rot bedoelen)
En jeetje groof, wat naar idd zeg. Dat zou ik dus echt niet kunnen.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:43 schreef WupWup het volgende:
Maar een kind wat zelf weer in slaap weet te vallen is toch ook niet onnatuurlijk? Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik zeg alleen dat het helemaal normaal is dat iedereen, baby's én volwassenen meerdere keren wakker worden 's nachts. Sommige baby's hebben daarbij troost en/of voeding nodig, anderen niet. En wij volwassenen hebben niet eens meer door dat we wakker worden. Als je daar de kriebels van krijgt, moet je toch echt bij jezelf te rade gaan
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:45 schreef oeke het volgende:
[..]
Volgens mij ging het gesprek hierover, omdat het zo ergerniswekkend is.
En omdat je blijkbaar een zieligerd bent als je kind niet doorslaapt en nog een nachtvoeding nodig heeft. En dat geen enkele baby doorslaapt, alleen de ene baby kan wel weer in slaap vallen nadat het wakker werd en de ander niet.
En ik vind het wel interessant dat de algemene gedachtegang over het slaapgedrag van baby's veranderd is met de komst van kunstvoeding en de gestegen populariteit daarvan. Is het zo raar daarover te praten?
Dit is toch een topic over borstvoeding en de zaken die daarbij komen kijken zoals nachtvoedingen ed?
Waarom zou je je zo aangevallen moeten voelen? Ik snap dat werkelijk niet. Het spijt me.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Sonnetje, over het '20 keer op een dag komen' ben je zelf bij. De een legt direct aan bij huilen, (dan kom je al heel snel op 20 voedingen) de ander troost op andere manieren. Linksomof rechtsom ben je met zo lang in de weer met je kind. De manier waarop verschilt alleen.
Hetzelfde met de nachten. 20keer speenploppen of 3 nachtvoedingen. Gebroken nacht is gebroken nacht. Alleen als je dan voedt heeft men er een mening over. Soit.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:19 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ben ik 't helemaal mee eens, hoor.Ik heb het ook wel even jammer gevonden dat E 's nachts niet meer kwam. Het heeft zoiets knus en intiems.
@WupWup: met doorslapen bedoelen de meeste mensen volgens mij dat de baby niet gevoed hoeft te worden, niet dat de baby tussendoor nooit wakker wordt.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:29 schreef Orea het volgende:
Half jaar in de pocket!op naar het volgende half jaar!
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:27 schreef Asyniur het volgende:
Goed gedaan Orea!
Ik zit nu op de bank. Zoonlief wilde NIKS. Alles is gillen/jengelen/huilen maar slokje borst wilde meneer wel En nu is mijn grote kleine baby in slaap gevallen.
Durf ik niet te bewegen. Net als 'vroegah'...
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:19 schreef oeke het volgende:
Orea, wat fijn en het is zo heerlijk te lezen dat zowel jij als Leia er zo van genieten!
Lief is dat he Asy, als ze ineens weer zo klein zijn.![]()
Ko wilde vanochtend ook heel lang drinken, samen onder het dekbed.
Oh Pessie!Ik vind het eigenlijk wel grappig. Kan gebeuren toch?
![]()
En jij ook nog gefeliciteerd met je halve jaar! Goed zeg!![]()
Het moet me toch van het hart merk ik, ben er al sinds gister over aan het malen.
Voor mij is dit topic een veilige plek waar ik mijn frustraties en gelukjes kwijt kan aangaande borstvoeding en de zaken die daarmee gerelateerd zijn.
Dus ook irritaties over vragen/blikken die je krijgt over het feit dat je bv geeft. Dat je kind nog steeds niet doorslaapt, dat je doorvoedt na 3 of 6 maanden of wat ook gebruikelijk/gewenst is.
Ik voed nu bijna 20 maanden en er zullen heus wel mensen zijn die denken dat Ko 20 keer per dag aan mijn borst hangt en dat ik totaal geen eigen leven of wil heb.
Maar ik wil me daar niet voor hoeven verantwoorden in dit topic. Ik doe dat al genoeg in het dagelijkse leven, en in de andere topics.
Zoals die keer dat ik zei dat een kindje zo lekker uitgeput was van de kv, dat deed ik niet op de letterlijke manier die ik hierboven beschreef. Natuurlijk niet. Het was een beleefde steek onder water op zijn hoogst, over de lichte verteerbaarheid van moedermelk en de zwaardere verteerbaarheid van kv.
Maar ik wil niet ook hier met elke zin die ik hier schrijf rekening houden met de gevoelens van moeders die kv geven. Dat doe ik al genoeg in de rest van mijn leven.
En het feit dat we Twinkly een hart onder de riem proberen te steken omdat Niels nog vaak wakker wordt 's nachts en een voeding wil, en dat dat bij de meeste baby's normaal gedrag is, betekent niet dat we andere moeders veroordelen wiens kind wel 'doorslaapt'.
Wat Orea zegt, natuurlijk zou elke ouder blij zijn met een doorslapend kind. Maar het komt gewoon niet zo vaak voor, als je borstvoeding geeft.
En dat is ook gewoon fijn om te weten.
Ik wissel tussen madonna en doorgeschoven madonna. Heel soms gaat Harry half zitten, maar dan ga ik niet extra moeite doen om hem aan het drinken te houden. Hij moet gewoon blijven liggen. Net als bij ons eten aan tafel/zittend is en niet rennend door het huis.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:08 schreef DaviniaHR het volgende:
ik had trouwens een vraagje: Aviva drinkt anders dan vroeger. Ze laat minstens 85x los voordat ze goed blijft liggen. Dus ook op een tsr laat ze los. Geeft een fijne kliederboel. Als de melkstroom minder is, blijft ze wel liggen (hangen, if you will) Ze heeft in 3 weken 4 tanden gekregen, dus daar zal het vast ook mee te maken hebben, maar herkent iemand dit? (Alle 4 de tanden moeten nog wel uitgroeien)
En ik voed haar in de rugbyhouding. Ze begint dus zittend naast me, gaat languit liggen, staat half op, maar zonder verder haar mond / hap te draaien. Herkenbaar? In de doorgeschoven madonnahouding blijft ze trouwens beter liggen en laat minder los. Maar ik leg haar pas aan het eind van de voeding zo neer. Rugbyhouding ben ik toch meer gewend. Of zou ze te lang worden voor de rugbyhouding?
Precies. Over kv moet je gewoon je mond houden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:00 schreef oeke het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve woorden. Het valt me vaak op dat er wel gepraat mag worden over de borstvoedingsmaffia, maar niet over de kunstvoedingsmaffia.
Ik denk dat dat met alles is mbt kinderen. Er is geen algemene handleiding die van toepassing is op ieder kind, ongeacht welk kind, of het nou gaat om drinken, eten, slapen, spelen, ontwikkelen, noem maar op. En je kent zelf je kind het beste, dus je bent zelf degene die de juiste beslissingen kan nemen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:00 schreef Twinkly het volgende:
En ik denk nog steeds dat het ene kind eerder toe is aan doorslapen dan het andere kind. Ik denk dat Niels gewoon behoefte aan nabijheid heeft en dat wil ik hem graag geven.
Op zijn 18e heeft hij vast geen behoefte meer aan een slokje 's nachts, Ko ging ook vanzelf doorslapen
Dat denk ik ook.....quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:14 schreef Juud79 het volgende:
Volgens mij waren haar borsten gewoon snel te vol en bleef er teveel melk achter doordat ze niet werden leeggedronken en kreeg ze daardoor BO.
Ow my...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:23 schreef Twinkly het volgende:
Juud!
[..]
Dat denk ik ook.....
Ik ken ook een leuk verhaal.
Collega van mijn man, zo'n opschepperig figuur die zijn eigenwaarde uit materialistische zaken haalt, vertelde vol trots dat ze na de laatste voeding hun pasgeboren zoontje nog een fles erbij in propten zodat hij door zou slapen. Ook voor een CB bezoek propten ze er nog een extra fles in zodat hij zwaarder zou zijn op de weegschaal![]()
Het zal je niet verbazen dat ze na een poosje op hun kop gekregen hebben van het CB, want het kind ontwikkelde overgewicht
Klopt dat is ook zo, ik hou niet van een onderbreking in mijn nachtrust, maar ik zal daar straks enorm van genieten, ik en mijn meisje in het grote bed. Om 04.00 uur 's nachts de zon op zien komen...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:30 schreef oeke het volgende:
Whaah, Twinks, zwaarder op de weegschaal? Hoe bizar, dat je zoiets zou doen!![]()
Juud, fijn dat je zin hebt in het voeden. En zo'n positieve houding helpt alleen maar bij het proces, maar het belangrijkste is toch dat jij en je kindje ervan genieten, en niet dat je laat zien hoe het ook kan, toch?
Maar stond Juud's verhaal dan niet los van mijn verhaal en ging het gewoon over hoe een moeder haar kind liet doorslapen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het verhaal van twinkly dan toch weer anders dan het verhaal van Juud.
Sowieso ben ik nooit opzoek naar bevestiging van een ander dat de mijne de mooiste, leukste, beste is...dat zal niemand buiten schaap en ik ook daadwerkelijk vinden, denk ik zomaarquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:46 schreef oeke het volgende:
Hihi, een kurk tussen zijn billen.
Ik ben echt trots op Ko en vind hem de mooiste en de leukste. Maar ik kan me niks voorstellen bij het feit dat je je kind volstopt om de hoogste cijfers bij het wegen te hebben.
Nee, dat vind ik ook niet fijn hoor. Ik vind het verhaal van Twinks ook echt anders dan dat van Juud.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:48 schreef miss_sly het volgende:
Ow twink, ja, stond misschien wel los ervan. Ik vind het alleen soms toch ookwel lastig om te lezen hoe er gepraat wordt over moeders die het anders (lees minder lang of geen bv) doen. Soms klinkt dat zo veroordelend, en dat vind ik dan ook weer niet fijn. Sorry!
Haha, ik ook niet, ik kan zelf ook slecht opscheppen over mijn kind. Misschien dat ik me daarom ook zo erger aan andermans trotse opmerkingen over het doorslapen van hun kind.quote:Sowieso ben ik nooit opzoek naar bevestiging van een ander dat de mijne de mooiste, leukste, beste is...dat zal niemand buiten schaap en ik ook daadwerkelijk vinden, denk ik zomaar
Nu ik erover nadenk heb je wel gelijk. Als je niet weet hoe het werkt met voeden op verzoek en overal hoort over hoe je de hoeveelheid voedingen moet minderen en de tijd ertussen moet rekken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het verhaal van twinkly dan toch weer anders dan het verhaal van Juud.
Als ik neit op Fok had gezeten en hier al veel had gelezen over bv, was het bij mij waarschijnlijk ook heel anders verlopen. Ik had vroeger toch echt wel zo'n idee dat bv iets natuurlijks en dus ook vanzelfsprekends was. Je kind zou weten hoe het moest drinken en jij hoe je moest voeden en dat zou allemaal vanzelf gaan. Hier heb ik pas een reeel beeld van bv gekregen en dat heeft me wel geholpen. Ik vind het dus van dat eerste verhaal vooral heel jammer dat ze kennelijk niet zoveel info en kennis ter beschikking had om het voeden goed en fijn te kunnen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |