abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:59:34 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91983389
Vorige deel: Borstvoeding deel 85
101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_91983406
Orea *O* wat goed he!

Oeke :* ik snap je!

Ik had afgelopen week een vriendinnetje op bezoek. Haar dochter is nu ook ruim 6 maanden. Ze is ook begonnen met bv, maar had in het begin net zoals ik het idee dat ze max 6 maanden ging voeden en dan zou stoppen. Ik had haar al verteld dat ik dat ook had gedacht, maar dat het juist rond die tijd zo fijn en gemakkelijk bleek, dat ik toch doorgegaan ben. En zij had het hetzelfde ervaren! Ze voed dus ook nog steeds en is van plan nog wel een tijdje door te gaan, naar het rapleyen. Zo leuk vind ik dat!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:02:16 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91983494
Laatste posts:
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:26 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou een collega van mij heeft dat dus ook gedaan op advies van haar kinderarts en het CB. :o Ze had een (premature) tweeling en die moesten dus ook van de nachtvoedingen af ergens rond de 3 maanden. Manlief en zij hebben dus ruim een week lang met huilende baby's 's nachts rondgelopen die dus honger hadden maar niks meer kregen omdat dat beter zou zijn.... :X
ik vind het nu nog tenenkrommend...
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:27 schreef Asyniur het volgende:
Ow en Harry slaapt ook nog niet door, maar dat vind ik geen probleem. Net zo min als ik het niet erg vind dat andermans baby wel doorslaapt. Fijn voor hen! Echt! Heerlijk lijkt me dat. Maar ik ga er geen kunst en vliegwerk voor uithalen.
Er komt een dag dat ik Harry zijn nest moet 'uitschoppen' ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:30 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

dat had ik dus ook en verder ben ik het dus helemaal met jouw verhaal en dat van claudia eens!

vooral ook de laatste zin van claudia!
ik vind t bijvoorbeeld knap dat mensen t kunnen om ondanks alles bv te blijven geven of het niet vervelend vinden als je kind 20 keer op een dag komt, maar zo zit ik niet in elkaar. En dan vind ik t dus best vervelende opmerkingen die hier staan zeg maar. Alsof je een slechte moeder ben als je dat er niet voor over heb. En dan denk ik dus waarom lees ik eigenlijk :') maar er staan ook wel dingen die ik interessant vind om te lezen.
(ik snap ook wel dat t irritant vind als mensen vinden dat t anders moet dan waar je zelf achter staat, maar andersom werkt dat dus ook zo. En ik denk dat mensen t ook niet altijd rot bedoelen)

En jeetje groof, wat naar idd zeg. Dat zou ik dus echt niet kunnen.
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:43 schreef WupWup het volgende:
Maar een kind wat zelf weer in slaap weet te vallen is toch ook niet onnatuurlijk? Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik zeg alleen dat het helemaal normaal is dat iedereen, baby's én volwassenen meerdere keren wakker worden 's nachts. Sommige baby's hebben daarbij troost en/of voeding nodig, anderen niet. En wij volwassenen hebben niet eens meer door dat we wakker worden. Als je daar de kriebels van krijgt, moet je toch echt bij jezelf te rade gaan :?
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:45 schreef oeke het volgende:

[..]

Volgens mij ging het gesprek hierover, omdat het zo ergerniswekkend is.
En omdat je blijkbaar een zieligerd bent als je kind niet doorslaapt en nog een nachtvoeding nodig heeft. En dat geen enkele baby doorslaapt, alleen de ene baby kan wel weer in slaap vallen nadat het wakker werd en de ander niet.

En ik vind het wel interessant dat de algemene gedachtegang over het slaapgedrag van baby's veranderd is met de komst van kunstvoeding en de gestegen populariteit daarvan. Is het zo raar daarover te praten?
Dit is toch een topic over borstvoeding en de zaken die daarbij komen kijken zoals nachtvoedingen ed?
Waarom zou je je zo aangevallen moeten voelen? Ik snap dat werkelijk niet. Het spijt me.
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Sonnetje, over het '20 keer op een dag komen' ben je zelf bij. De een legt direct aan bij huilen, (dan kom je al heel snel op 20 voedingen) de ander troost op andere manieren. Linksomof rechtsom ben je met zo lang in de weer met je kind. De manier waarop verschilt alleen.
Hetzelfde met de nachten. 20keer speenploppen of 3 nachtvoedingen. Gebroken nacht is gebroken nacht. Alleen als je dan voedt heeft men er een mening over. Soit.
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:19 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ben ik 't helemaal mee eens, hoor. :) Ik heb het ook wel even jammer gevonden dat E 's nachts niet meer kwam. Het heeft zoiets knus en intiems.

@WupWup: met doorslapen bedoelen de meeste mensen volgens mij dat de baby niet gevoed hoeft te worden, niet dat de baby tussendoor nooit wakker wordt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 08:29 schreef Orea het volgende:
Half jaar in de pocket! 8-) op naar het volgende half jaar! *O*
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 10:27 schreef Asyniur het volgende:
Goed gedaan Orea! *O*

Ik zit nu op de bank. Zoonlief wilde NIKS. Alles is gillen/jengelen/huilen maar slokje borst wilde meneer wel En nu is mijn grote kleine baby in slaap gevallen. O+
Durf ik niet te bewegen. Net als 'vroegah'...
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:19 schreef oeke het volgende:
Orea, wat fijn en het is zo heerlijk te lezen dat zowel jij als Leia er zo van genieten! *O*

Lief is dat he Asy, als ze ineens weer zo klein zijn. O+
Ko wilde vanochtend ook heel lang drinken, samen onder het dekbed. O+

Oh Pessie! :D Ik vind het eigenlijk wel grappig. Kan gebeuren toch? ;)
En jij ook nog gefeliciteerd met je halve jaar! Goed zeg! *O*

Het moet me toch van het hart merk ik, ben er al sinds gister over aan het malen.
Voor mij is dit topic een veilige plek waar ik mijn frustraties en gelukjes kwijt kan aangaande borstvoeding en de zaken die daarmee gerelateerd zijn.
Dus ook irritaties over vragen/blikken die je krijgt over het feit dat je bv geeft. Dat je kind nog steeds niet doorslaapt, dat je doorvoedt na 3 of 6 maanden of wat ook gebruikelijk/gewenst is.
Ik voed nu bijna 20 maanden en er zullen heus wel mensen zijn die denken dat Ko 20 keer per dag aan mijn borst hangt en dat ik totaal geen eigen leven of wil heb.
Maar ik wil me daar niet voor hoeven verantwoorden in dit topic. Ik doe dat al genoeg in het dagelijkse leven, en in de andere topics.
Zoals die keer dat ik zei dat een kindje zo lekker uitgeput was van de kv, dat deed ik niet op de letterlijke manier die ik hierboven beschreef. Natuurlijk niet. Het was een beleefde steek onder water op zijn hoogst, over de lichte verteerbaarheid van moedermelk en de zwaardere verteerbaarheid van kv.
Maar ik wil niet ook hier met elke zin die ik hier schrijf rekening houden met de gevoelens van moeders die kv geven. Dat doe ik al genoeg in de rest van mijn leven.

En het feit dat we Twinkly een hart onder de riem proberen te steken omdat Niels nog vaak wakker wordt 's nachts en een voeding wil, en dat dat bij de meeste baby's normaal gedrag is, betekent niet dat we andere moeders veroordelen wiens kind wel 'doorslaapt'.
Wat Orea zegt, natuurlijk zou elke ouder blij zijn met een doorslapend kind. Maar het komt gewoon niet zo vaak voor, als je borstvoeding geeft.
En dat is ook gewoon fijn om te weten.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:08:41 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91983757
oeke, je hoeft je echt niet bezwaard te voelen om je mening hier te posten. Of je te verantwoorden voor je mening. Zoals je ziet, zijn er meer mensen die jouw mening delen. Daar gaat het toch om?

ik had trouwens een vraagje: Aviva drinkt anders dan vroeger. Ze laat minstens 85x los voordat ze goed blijft liggen. Dus ook op een tsr laat ze los. Geeft een fijne kliederboel. Als de melkstroom minder is, blijft ze wel liggen (hangen, if you will ;) ) Ze heeft in 3 weken 4 tanden gekregen, dus daar zal het vast ook mee te maken hebben, maar herkent iemand dit? (Alle 4 de tanden moeten nog wel uitgroeien)

En ik voed haar in de rugbyhouding. Ze begint dus zittend naast me, gaat languit liggen, staat half op, maar zonder verder haar mond / hap te draaien. Herkenbaar? In de doorgeschoven madonnahouding blijft ze trouwens beter liggen en laat minder los. Maar ik leg haar pas aan het eind van de voeding zo neer. Rugbyhouding ben ik toch meer gewend. Of zou ze te lang worden voor de rugbyhouding?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:21:14 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91984253
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:08 schreef DaviniaHR het volgende:
ik had trouwens een vraagje: Aviva drinkt anders dan vroeger. Ze laat minstens 85x los voordat ze goed blijft liggen. Dus ook op een tsr laat ze los. Geeft een fijne kliederboel. Als de melkstroom minder is, blijft ze wel liggen (hangen, if you will ;) ) Ze heeft in 3 weken 4 tanden gekregen, dus daar zal het vast ook mee te maken hebben, maar herkent iemand dit? (Alle 4 de tanden moeten nog wel uitgroeien)

En ik voed haar in de rugbyhouding. Ze begint dus zittend naast me, gaat languit liggen, staat half op, maar zonder verder haar mond / hap te draaien. Herkenbaar? In de doorgeschoven madonnahouding blijft ze trouwens beter liggen en laat minder los. Maar ik leg haar pas aan het eind van de voeding zo neer. Rugbyhouding ben ik toch meer gewend. Of zou ze te lang worden voor de rugbyhouding?
Ik wissel tussen madonna en doorgeschoven madonna. Heel soms gaat Harry half zitten, maar dan ga ik niet extra moeite doen om hem aan het drinken te houden. Hij moet gewoon blijven liggen. Net als bij ons eten aan tafel/zittend is en niet rennend door het huis.
En 100duizend keer loslaten: check. Als ik klaar ben met het gesodemieter dan pak ik de boel in. Dan heeft hij gewoon pech gehad....

oeke (maar ook anderen) niet malen om andermans mening! Doen waar jij en je kind je goed bij voelen. Dát is het allerbelangrijkste. De rest is maar bijzaak.
Ik moest laatst trouwens ook lachen met een collega van mij. Zij was verbaasd dat ik nog 1 nachtvoeding gaf, dat zou zij niet trekken en dat terwijl ze zelf 10x per nacht eruit moest op te speenploppen :D
Dus ik droog: jij staat 10x op en ik 1x. Zij: Oja :D
We hebben er hartelijk om gelachen
pi_91984326
Davinia _O_ Ik houd van quote-openingsposts ^O^

Pessie en Orea een half jaar *O*!!

Oeke :*
Ik ben het met je eens.

Sonnetje ik snap je reactie eigenlijk niet, en ik doe altijd heel erg mijn best om me in te leven :@ Hier wordt toch helemaal geen aanval gepleegd op kv, we hebben het er alleen over dat kv moeilijker te verteren is en dat daarom veel kinderen langer doorslapen omdat ze minder snel honger hebben. De natuurlijke reactie op minder honger is langer doorslapen :P

Even alleen een reactie op het doorslaapadvies wat ik kreeg van het CB.
Toen Niels ivm verkoudheid de borst weigerde rond zijn eerste verjaardag heb ik een week lang iedere nacht een paar keer met hem beneden gezeten om hem te voeden uit een tuitbeker. In bed lukte dat niet, dan werd hij heel boos. De eerste nachten dronk hij redelijk wat per keer (50 ml), maar de opeenvolgende nachten werd dat steeds minder, een paar slokjes en helemaal niets. Hij bleef echter wel wakker worden.
Ik vermoed dat het wakker worden en niet zelf inslapen van Niels een combinatie is van controleren of mama en papa er nog zijn, geborgenheid door drinken bij mama en daarvan lekker loom worden en makkelijk weer in slaap vallen, gewoontevorming (als ik iedere nacht een appel eet word ik ook wakker van de honger ;))
Als ik hem nu ipv de borst afgekolfde melk of water aan zou bieden, om de methode van Groofsken toe te passen, dan zou dat waarschijnlijk een drama worden. Dan moet ik Niels helemaal wakker maken (en mezelf ook), mee naar beneden nemen en daarna moet hij van helemaal wakker weer in slaap vallen.
Nu wordt hij half wakker, drinkt kort en valt weer in slaap. En ik val ook direct weer in slaap door de oxytocine. Heel relaxed eigenlijk :)
Ik vermoed dat het hier net zo zal gaan als bij oeke, en oeke's ervaring geeft mij daar ook vertrouwen in. Niels drinkt nu 1-2 keer per nacht, terwijl hij kort geleden nog 2-3 keer per nacht dronk en er ook tijden geweest zijn dat hij iedere 2 uur dronk.
Als hij nu korte tijd na het drinken weer wakker wordt wil hij ook helemaal niet aan de borst, dan wil hij alleen maar even getroost worden en wordt hij boos als ik hem niet in bed leg. Ook wordt hij als wij naar bed gaan vaak wakker, maar valt zelf weer in slaap.

Vaag verhaal wrsch. sorry. Ik ben moe en kan niet zo goed nadenken (na een week lang mezelf wakker houden 's nachts met mijn gehoest).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:30:40 #7
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91984578
Dank Twink :)

Naast gewoonte, zijn de nachtvoedingen wrs ook vermoeiend voor Niels. Tenminste, bija Aviva is het wel zo. Ze breekt ook haar eigen nacht.
Als je iets aan de nachtvoedingen zou willen doen, zou je mss kunnen probren om Niels weer een beetje wakker te krijgen voor je hem terug legt. tenminste, ik merkte bij Aviva als ik haar in slaap voedde, dat madam steeds vaker kwam, want tja, tis wel zo makkelijk en gezellig om weer in slaap gevoed te worden. Dus als ze nu nachtvoedingen krijgt, zorg ik er altijd voor dat er tenminste 1 oog helemaal open is als ik haar in bed leg. Ze ligt in de kamer naast de onze, dus ik moet sowieso mijn bed uit.
pi_91985290
Over dat leren weer zelf te slapen en afleren te drinken als het een gewoonte is geworden, staat een fijn stukje in het boek "lekker slapen zonder huilen"

Dit is dus als het drinken niet om honger gaat, en als je dit op een zachte manier zou willen verminderen. De bedoeling is dan dat je heel alert bent op het drinken van je kind. Op het moment dat het drinken geen drinken meer is (zuig-slik) maar overgaat in sabbelen, probeer je dan zachtjes het vacuum te verbreken. Reageert je kindje door wakker worden en verder willen drinken, gewoon doen natuurlijk. Op den duur (maar dit kan dus wel weken duren!) zal je kind steeds korter drinken, omdat er geen honger is die gestild moet worden en hij ook went aan het minder lang drinken. En uiteindelijk zal hij niet meer om die borst komen 's nachts, omdat die gewoonte op die manier wordt doorbroken.

Ik vond het jammer dat ik dit niet eerder had gelezen, want zo had ik het graag willen doen. Ik trok het op een bepaald moment niet meer ivm werk en vroeg op moeten, en ben dus overgestapt op pyjamapapjes. Dat werkte ook, maar deze manier had me meer aangestaan.

Niet dat iemand hier iets mee moet, hoor, maar ik vond het zo'n zachte, vriendelijke manier, dus ik wilde het even delen :)
pi_91985525
Niels valt eigenlijk zelden in slaap aan de borst, ik haat namelijk het gevoel van sabbelen dus dan koppel ik hem los ;) Dan protesteert hij wel eventjes, maar valt in bed in slaap.
Maar het drinken maakt hem wel loom, waardoor hij makkelijker in slaap valt.

Ik merk het eigenlijk niet aan hem of hij 1 of 3 keer wakker geworden is 's nachts, hij is wel prikkelbaarder 's morgens als hij te vroeg wakker geworden is.

Een vriendin van mij heeft de nachtvoedingen afgebouwd door de slokjes te tellen. Haar zoontje dronk precies 30 slokjes en dan koppelde ze hem na 15 slokjes los.
Maar hier werkt dat niet: ik ben te slaperig om te tellen, Niels drinkt niet precies een bepaalde hoeveelheid en hij wordt woest als hij nog niet klaar is met drinken en ik koppel hem los (als hij bijvoorbeeld verkeerd aangehapt ligt, dan moet ik hem eerst helemaal tot bedaren brengen voor hij weer aan wil happen).

Maar ik vind het wel ok zo hoor, ik vind 1-2 keer wakker worden niet vermoeiend. (Maar om 6 uur klaar zijn met slapen wel }:| )
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91985595
Davinia, ik heb nooit echt in rubyhouding gevoed, misschien 1-2 keer, dus ik weet het niet zo goed. Ook herken ik het klieder-na-tsr-niet. Ik heb dat ook nooit gehad.
Hopelijk gaat het snel weer goed, het drinken. :)

Grappig Miss, dat je vriendin hetzelfde had. Zo ging het bij mij ook. gewoon open erin gaan eigenlijk, wel met het 6 maanden idee, maar verder was ik blanco. :D
Klinkt ook goed, Miss, die methode. Moet je zelf wel wakker genoeg voor zijn, natuurlijk. :D Ik lig altijd half door te slapen bij nachtvoedingen.

En Asy, ik moest lachen! lekker adrem was je. ;)

Twinks, het klinkt echt als Ko, alleen hebben we misschien niet echt die hele moeilijke nachten gehad, van veel voeden, of ik ben ze alweer vergeten. :D
Ko dronk volgens mij 2 maanden geleden nog 1 keer 's nachts, rond 4 uur, en dat verplaatste langzaam naar 5-6 en nu half 8. :)
Met trouwens wel af en toe een terugval, bij oorontsteking bv.
Ik hoop dat het gewoon bij jullie ook zo gaat. Ik weet wel dat ik op een bepaald moment ook wat wanhopig was en klaar ermee, en dat hij rond diezelfde tijd ineens niet meer kwam. En dat dat ook weer tijd nodig had, om me dat te realiseren. :')
Nouja, bij wat je ook doet, sterkte en een zoen, het gaat over! :*
Oh en beterschap!

Dank jullie wel voor de lieve woorden. Het valt me vaak op dat er wel gepraat mag worden over de borstvoedingsmaffia, maar niet over de kunstvoedingsmaffia. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91985603
En ik denk nog steeds dat het ene kind eerder toe is aan doorslapen dan het andere kind. Ik denk dat Niels gewoon behoefte aan nabijheid heeft en dat wil ik hem graag geven.
Op zijn 18e heeft hij vast geen behoefte meer aan een slokje 's nachts, Ko ging ook vanzelf doorslapen ^O^
pi_91985668
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:00 schreef oeke het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve woorden. Het valt me vaak op dat er wel gepraat mag worden over de borstvoedingsmaffia, maar niet over de kunstvoedingsmaffia. :')
Precies. Over kv moet je gewoon je mond houden.

Mijn Lief toen we terugfietsten van het CB: "nee, natuurlijk ben je het niet eens met de arts, jij bent ook van de bv-maffia"
}:|
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 13:05:26 #13
5428 crew  miss_sly
pi_91985763
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:00 schreef Twinkly het volgende:
En ik denk nog steeds dat het ene kind eerder toe is aan doorslapen dan het andere kind. Ik denk dat Niels gewoon behoefte aan nabijheid heeft en dat wil ik hem graag geven.
Op zijn 18e heeft hij vast geen behoefte meer aan een slokje 's nachts, Ko ging ook vanzelf doorslapen ^O^
Ik denk dat dat met alles is mbt kinderen. Er is geen algemene handleiding die van toepassing is op ieder kind, ongeacht welk kind, of het nou gaat om drinken, eten, slapen, spelen, ontwikkelen, noem maar op. En je kent zelf je kind het beste, dus je bent zelf degene die de juiste beslissingen kan nemen.

En soms weet je het even niet meer, vaak op momenten dat anderen dingen tegen je zeggen die niet jouw eigen gevoel volgen en waardoor je toch aan het twijfelen slaat. En iedere keer bleek toch dat mijn gevoel de beste raadgever was!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:14:53 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91986048
Even een verhaaltje van mijn kant.

Iemand die ik ken gaf haar eerste kind bv, totdat ie 3 weken oud was, toen kreeg ze BO en was het volgens haar niet meer te doen om te voeden. En hij had een lastige start gehad en nu wist ze tenminste hoeveel hij dronk.

Tweede kind, weer met bv begonnen. Na zes weken vertelde ze vol trots dat ze hem had 'geleerd' om de nachten door te slapen, gewoon een speentje geven en zo rekken, zei ze....
En ze was het zat dat hij soms 3 kwartier of een uur aan de borst lag, dat kostte toch wel veel tijd en vond ze onhandig, want ja er liep er al een rond. Dus haalde ze hem na een half uur van de borst af.

Een paar weken later sprak ik haar weer, bleek dat ze gestopt was. Ze had met 7 weken weer een BO gekregen en had er toen geen zin meer in. Dus overgestapt op de fles en met 8 weken had ze hem 'keurig' volgens haar, op vier flessen per dag. Lekker makkelijk en ze wisten nu in ieder geval hoeveel hij binnenkreeg. 8)7

Ik zat echt :? :X zo op de bank, wist gewoon niet wat ik moest zeggen. Dan weet ik nu al zoveel meer over bv en dat je dus ook 's nachts aan de vraag moet voldoen, je niet je kind moet laten stoppen als het nog niet uitgedronken is. Volgens mij waren haar borsten gewoon snel te vol en bleef er teveel melk achter doordat ze niet werden leeggedronken en kreeg ze daardoor BO.

Bij een evt derde kind gaat ze er niet meer aan beginnen, want nu was het ook niet gelukt en zoveel gedoe..... :N

Dit soort verhalen moedigen mij enorm aan om vooral door te zetten tzt en te laten zien hoe het ook kan. :)
pi_91986345
:X Juud!
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:14 schreef Juud79 het volgende:
Volgens mij waren haar borsten gewoon snel te vol en bleef er teveel melk achter doordat ze niet werden leeggedronken en kreeg ze daardoor BO.
Dat denk ik ook.....

Ik ken ook een leuk verhaal.
Collega van mijn man, zo'n opschepperig figuur die zijn eigenwaarde uit materialistische zaken haalt, vertelde vol trots dat ze na de laatste voeding hun pasgeboren zoontje nog een fles erbij in propten zodat hij door zou slapen. Ook voor een CB bezoek propten ze er nog een extra fles in zodat hij zwaarder zou zijn op de weegschaal :X
Het zal je niet verbazen dat ze na een poosje op hun kop gekregen hebben van het CB, want het kind ontwikkelde overgewicht :')
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:29:05 #16
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91986554
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:23 schreef Twinkly het volgende:
:X Juud!

[..]

Dat denk ik ook.....

Ik ken ook een leuk verhaal.
Collega van mijn man, zo'n opschepperig figuur die zijn eigenwaarde uit materialistische zaken haalt, vertelde vol trots dat ze na de laatste voeding hun pasgeboren zoontje nog een fles erbij in propten zodat hij door zou slapen. Ook voor een CB bezoek propten ze er nog een extra fles in zodat hij zwaarder zou zijn op de weegschaal :X
Het zal je niet verbazen dat ze na een poosje op hun kop gekregen hebben van het CB, want het kind ontwikkelde overgewicht :')
Ow my... :N
pi_91986601
Whaah, Twinks, zwaarder op de weegschaal? Hoe bizar, dat je zoiets zou doen! :o

Juud, fijn dat je zin hebt in het voeden. En zo'n positieve houding helpt alleen maar bij het proces, maar het belangrijkste is toch dat jij en je kindje ervan genieten, en niet dat je laat zien hoe het ook kan, toch? ;)
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 13:32:25 #18
5428 crew  miss_sly
pi_91986672
Ik vind het verhaal van twinkly dan toch weer anders dan het verhaal van Juud.

Als ik neit op Fok had gezeten en hier al veel had gelezen over bv, was het bij mij waarschijnlijk ook heel anders verlopen. Ik had vroeger toch echt wel zo'n idee dat bv iets natuurlijks en dus ook vanzelfsprekends was. Je kind zou weten hoe het moest drinken en jij hoe je moest voeden en dat zou allemaal vanzelf gaan. Hier heb ik pas een reeel beeld van bv gekregen en dat heeft me wel geholpen. Ik vind het dus van dat eerste verhaal vooral heel jammer dat ze kennelijk niet zoveel info en kennis ter beschikking had om het voeden goed en fijn te kunnen doen.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:36:27 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91986811
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:30 schreef oeke het volgende:
Whaah, Twinks, zwaarder op de weegschaal? Hoe bizar, dat je zoiets zou doen! :o

Juud, fijn dat je zin hebt in het voeden. En zo'n positieve houding helpt alleen maar bij het proces, maar het belangrijkste is toch dat jij en je kindje ervan genieten, en niet dat je laat zien hoe het ook kan, toch? ;)
Klopt dat is ook zo, ik hou niet van een onderbreking in mijn nachtrust, maar ik zal daar straks enorm van genieten, ik en mijn meisje in het grote bed. Om 04.00 uur 's nachts de zon op zien komen... :)
En dan gewoon fijn 's middags een tukje doen om de slaap in te halen, haha..
pi_91987083
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Maar stond Juud's verhaal dan niet los van mijn verhaal en ging het gewoon over hoe een moeder haar kind liet doorslapen?

Ja, erg he :X Ik zei iets van zorgen ze er dan ook voor dat hij nog niet heeft gepoept? :')
Gek genoeg bleef de borstvoeding van zijn vrouw schijnbaar wel op peil.
pi_91987189
Hihi, een kurk tussen zijn billen. :o
Ik ben echt trots op Ko en vind hem de mooiste en de leukste. Maar ik kan me niks voorstellen bij het feit dat je je kind volstopt om de hoogste cijfers bij het wegen te hebben. :X
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 13:48:55 #22
5428 crew  miss_sly
pi_91987286
Ow twink, ja, stond misschien wel los ervan. Ik vind het alleen soms toch ookwel lastig om te lezen hoe er gepraat wordt over moeders die het anders (lees minder lang of geen bv) doen. Soms klinkt dat zo veroordelend, en dat vind ik dan ook weer niet fijn. Sorry!

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:46 schreef oeke het volgende:
Hihi, een kurk tussen zijn billen. :o
Ik ben echt trots op Ko en vind hem de mooiste en de leukste. Maar ik kan me niks voorstellen bij het feit dat je je kind volstopt om de hoogste cijfers bij het wegen te hebben. :X
Sowieso ben ik nooit opzoek naar bevestiging van een ander dat de mijne de mooiste, leukste, beste is...dat zal niemand buiten schaap en ik ook daadwerkelijk vinden, denk ik zomaar :+
pi_91987464
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:48 schreef miss_sly het volgende:
Ow twink, ja, stond misschien wel los ervan. Ik vind het alleen soms toch ookwel lastig om te lezen hoe er gepraat wordt over moeders die het anders (lees minder lang of geen bv) doen. Soms klinkt dat zo veroordelend, en dat vind ik dan ook weer niet fijn. Sorry!
Nee, dat vind ik ook niet fijn hoor. Ik vind het verhaal van Twinks ook echt anders dan dat van Juud.
Wel apart trouwens, Twinkly dat haar bv er niet onder leed.
quote:
Sowieso ben ik nooit opzoek naar bevestiging van een ander dat de mijne de mooiste, leukste, beste is...dat zal niemand buiten schaap en ik ook daadwerkelijk vinden, denk ik zomaar :+
Haha, ik ook niet, ik kan zelf ook slecht opscheppen over mijn kind. Misschien dat ik me daarom ook zo erger aan andermans trotse opmerkingen over het doorslapen van hun kind. :P
pi_91987567
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef miss_sly het volgende:

Als ik neit op Fok had gezeten en hier al veel had gelezen over bv, was het bij mij waarschijnlijk ook heel anders verlopen. Ik had vroeger toch echt wel zo'n idee dat bv iets natuurlijks en dus ook vanzelfsprekends was. Je kind zou weten hoe het moest drinken en jij hoe je moest voeden en dat zou allemaal vanzelf gaan. Hier heb ik pas een reeel beeld van bv gekregen en dat heeft me wel geholpen. Ik vind het dus van dat eerste verhaal vooral heel jammer dat ze kennelijk niet zoveel info en kennis ter beschikking had om het voeden goed en fijn te kunnen doen.
Nu ik erover nadenk heb je wel gelijk. Als je niet weet hoe het werkt met voeden op verzoek en overal hoort over hoe je de hoeveelheid voedingen moet minderen en de tijd ertussen moet rekken.
De :X geldt dan alleen wanneer ze wel had geweten hoe anders bv werkt.
pi_91988091
Volgens mij is het wel interessant je af te vragen nog, of het een daadwerkelijke behoefte is, of dat het een patroon is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')