abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92269929
Vorige deel: Borstvoeding deel 86
101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:16:19 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92269975
Asy, misschien steekt Harry meer tijd in wakker zijn dan energie in groeien?
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:18:20 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92270062
Op CB curve zit hij ver onder de onderste lijn en hij week meer af dan de keer ervoor, maar de verpleegkundige maakte zich daar geen zorgen om. Ze zei: hij ziet er goed uit en hij det het goed.
Er zit ook geen knik in de curve daar.

Wat ik echter vergeten was, is dat ik 16 dec Harry een keertje extra ben gaan meten en wegen. Dat staat bij het CB dan niet in de curves, maar bij mij hier wel.
16 dec was hij 7420 gram en 71 cm en nu was hij 7410 gram en 71,5 cm.
Maar op het CB is dit dus niet ter sprake gekomen (omdat ik het vergeten ben), dus ik heb er ook niet naar kunnen vragen....
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:19:26 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92270112
En op zich doet hij het goed, Daar maak ik me an sich niet zorgen over.
Maar toch, 10 gram afgevallen en een halve cm gegroeid in 1,5 maand...
pi_92270169
Asyniur, bel anders even terug om er toch nog even over te kunnen sparren. Ik merk dat je je zorgen maakt, die kunnen wij niet wegnemen.
pi_92270387
hoi lieve meiden

Na bijna 14 maanden BV zit het er hier toch echt op. Mijn productie is door de zwangerschap enorm teruggelopen en Evie heeft weinig zin meer om moeite te doen voor zulke kleine beetjes. Jammer maar helaas.
Ik ben heel erg blij dat ik het toch zo heb mogen meemaken en trots dat we het uiteindelijk, na zo'n slechte start, zo goed hebben volgehouden.
Ik zal de heerlijke knusse intieme momentjes dan ook zeker koesteren...

de bedoeling is wel om in augustus, weer met frisse moed met nr 2 te gaan borstvoeden.

Tussendoor nog laten aanhappen heeft Evie tot dusver weinig zin in, die drinkt inmiddels liever een beetje roosvicee ;)

(en eerlijk gezegd, ben ik ook zo moe en misselijk, dat ik het wel even lekker vind om mijn lijf rust te gunnen.).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_92270905
Jammer dat het afgelopen is, maar wat een geweldig leuke reden heeft het! Hoe ver ben je nu precies? Ik hoop voor een makkelijkere start met nr 2, we gaan voor een natuurtalentje dit keer, waarbij de kolf gaat liggen verstoffen ;)
pi_92270989
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef WupWup het volgende:
Jammer dat het afgelopen is, maar wat een geweldig leuke reden heeft het! Hoe ver ben je nu precies? Ik hoop voor een makkelijkere start met nr 2, we gaan voor een natuurtalentje dit keer, waarbij de kolf gaat liggen verstoffen ;)
ik hoop het ook! dat fulltime kolven was het meest zware en minst leuke deel....

en inmiddels 11 weekjes zwanger. Eerste kwart zit er dus alweer op ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_92271125
Tjee dat gaat ook alweer rap zeg. Voor je het weet voel je 'm alweer schoppen O+ Ben benieuwd of ik bij de geboorte van jouw tweede ook nog pas mijn eerste aan de borst heb. Ik ga wel achterlopen zo :P
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:27:56 #10
259886 pessie
pi_92273311
BJ *O*
Maar -O- voor het stoppen en de momentjes samen die nu voorbij zijn.
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:12:31 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92278387
*O* voor Evie en BJ! Dat jullie (en vooral jij BJ) het zo lang volgehouden hebben!

Wup, ik heb gebeld, maar er was niemand meer op het CB zelf.
Ga maar even het algemeen nummer bellen. Dan belt morgen mij iemand wel weer terug...
Ze gaan kijken of iemand mij vandaag nog even terug belt.

Overigens bedenk ik zojuist: ik ben in die tijd ook gestopt met kolven 's ochtends en 's middags. 's Ochtends maakte ik daar dan pap van die hij opat en die van de middag dronk hij bij het brood.
Harry drinkt nog wel 's ochtends aan de borst, maar eet als ontbijt een boterham met wat karnemelk. 's Middags drinkt hij gewoon thee en geef ik hem later nog de borst. Bij opa en oma krijgt hij nog bv uit de vriezer 's middags. Misschien toch maar weer gaan kolven 's morgens en pap gaan geven?

[ Bericht 46% gewijzigd door Asyniur op 03-02-2011 16:26:12 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:23:42 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92285088
BJ, jammer dat het over is, maar gelukkig is er een leuke reden voor ;)

Asy, verbruikt Harry niet gewoon veel meer energie nu hij beweeglijker is?
Dan gaat dat groeien ook wat minder hard, maar als hij er gewoon goed uitziet en zich verder goed ontwikkelt dan hangt het op die leeftijd niet meer zo om groei.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_92285563
Wat lastig Asy! Hij heeft altijd al wel dat onderste lijntje een beetje gevolgd, en ze zeggen vaak dat kindjes rond de 1 een tijdje amper groeien... Hoop dat ze je snel wat gerust kunnen stellen! voel me bijna bezwaard om mijn bollo :o Leia is al dik 8 kilo en net een half jaar... :@

BJ, mooie tijd toch geweest! Nu even alle energie in je lichaam/zwangerschap stoppen.. en dan straks weer zo'n mooie mini aan de borst! O+ fijn ook dat het voor Evie zo goed is. Dat scheelt toch een hoop gedoe :)
pi_92286903
ben je nog teruggebeld?
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:30:42 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92288230
Asy, ik denk dat als je de thee vervangt voor een (afgekolfde) bv, het al een hoop kan schelen.

Wel vervelend dat hij weer gezakt is van het lijntje...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92288728
Beessie Jen *G* 14 maanden bv gegeven! dat heb je toch maar mooi gedaan
idd je lichaam nu rust geven en energie opbouwen voor nr 2

asy :* vervelend hoor, ik heb helaas geen wijze woorden voor je
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:51:38 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92289287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:03 schreef WupWup het volgende:
ben je nog teruggebeld?
ja, alleen is de netwerkverbinding is huis de laatste tijd slecht. Toen ik het huis uitliep voor boodschappen, kreeg ik een sms dat er een voicemail was. De telefoon is nooit overgegaan.
Ze belt morgen terug.

orea, je niet bezwaard voelen hoor met je bollo!
Ik maak me normaal helemaal geen zorgen over zijn groei en ontwikkeling. Hij doet het prima en volgt zijn eigen curve. Maar helemaal niks aangekomen in 1,5 maand tijd vind ik toch wel weinig. Ik wil het eigenlijk gewoon vooral even voorleggen. Ik hou me maar steeds voor: als ik niet tussendoor was gaan wegen, had ik dit niet geweten en was er niks aan de hand geweest. Maar het feit dát ik het weet, maakt dat ik er toch een beetje onrustig van word.
tel hier bij op: fikse vermoeidheid en ongesteld met bijbehorende huilerigheid en dan wordt alles opeens een drama ;)
pi_92290447
Maar Asy hij beweegt nu ook veel meer he :* Hij wil gewoon al lopen, zo stoer! Zijn lichaam moet ook nog wennen aan dat hij meer energie verbruikt en dus meer moet eten. En misschien is hij het gewicht wat hij gegroeid was wel verloren toen hij vorige week ziek was.
Ik vind de curve er niet schrikbarend uit zien, er is geen knik te zien, alleen een beetje een afvlakking. Dikke kans dat het lijntje de volgende keer zich weer herstelt en stijl omhoog gaat.
Wat je kunt proberen is vaker eten aanbieden, creatief zijn met hoe je het aanbiedt (geprakt, hele kleine stukjes, hele grote stukken, als shake, etc.) en bij iedere maaltijd wat vet te geven. Een goede laag roomboter op het brood, pindakaas en andere notenpasta's, een extra scheut olijfolie of klont boter door zijn avondeten. Toe volle yoghurt of kwark. Karnemelk is mager, misschien kun je daarvoor in de plaats volle melk aanbieden. En vaker de borst of kolven als dat lukt. (Toen Niels' curve een zelfde soort afvlakking vertoonde heb ik raad gevraagd op het bijvoedingsforum van Kleintjes.)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92290896
Asy :*

Haaaai *meld* ik mag weer O+ en het gaat heerlijk tot nu toe. Het lijkt al goed te lopen er wordt iig gulzig geklokt c_/
Ik heb een lieve kraam, wat oudere dame, die me voorzichtig polste over hoe ik over dingen dacht want zij was erg van "op verzoek" en dat ik niet raar moest kijken als Elin de eerste dagen zomaar 10 of 20 keer op een dag wil drinken. Fijn!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92290936
Oooh dat klinkt geweldig Huup!! O+ laat je maar fijn verwennen! :*
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:24:37 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92291057
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:21 schreef huuphuup het volgende:

Haaaai *meld* ik mag weer O+ en het gaat heerlijk tot nu toe. Het lijkt al goed te lopen er wordt iig gulzig geklokt c_/
Ik heb een lieve kraam, wat oudere dame, die me voorzichtig polste over hoe ik over dingen dacht want zij was erg van "op verzoek" en dat ik niet raar moest kijken als Elin de eerste dagen zomaar 10 of 20 keer op een dag wil drinken. Fijn!
Ooh huup, wat klinkt dat fijn! Geniet ervan hoor! :*

Twinkly, hij krijgt karnemelk omdat hij het zo lekker vindt. Maar ik heb inmiddels volle melk en yoghurt gehaald. En maar wat extra's door zijn warme maaltijd roeren. Hij eet prima, dat is het probleem niet.
pi_92291212
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:21 schreef huuphuup het volgende:

Huup, wat heerlijk! O+ Het klinkt alsof je het goed getroffen hebt met de kraamhulp <3
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:58:40 #23
259886 pessie
pi_92293051
Huup gefeliciteerd!!! Heerlijk, zo'n kraam!
pi_92297759
haaaai huup, we zaten al op je te wachten ;) fijn zo'n kraam!
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:51:20 #25
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_92300341
Huup, gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat het voeden al fijn gaat.

Beessie-Jen, geweldig dat je zolang gevoed heb. Hopelijk gaat het met de volgende gemakkelijker :*.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_92312264
Ik ben benaderd door mijn lactatiekundige, ze gaan een advertentie plaatsen in het blad wat op de huishoudbeurs wordt uitgedeeld. Ze zijn helemaal niet van de advertenties, maar dit was een super aanbod, dus konden ze het niet laten. Ze wilden er heel graag een foto van een drinkende baby bij zijn/haar mama bij. We hebben veel contact dus ze durfde het mij wel te vragen en ik heb natuurlijk ja gezegd!!

Foto is inmiddels ook verstuurd naar de uitgever :D zo leuk!!

Als het blad er is plaats ik hier wel een plaatje!
pi_92312304
Huup, gefeliciteerd! En dat klinkt als een fijne kraamhulp! ^O^

Asy, ik heb geen tips, maar die van Twinkly klinken logisch.

Davinia, dank voor je bemoedigende woorden over de bijvoeding. Mijne is dus niet maf :P Ik wil d'r ook niet pushen, laatst was er een vriendin hier en toen kreeg Isabel een banaan. Nou, vriendin vond dat ze toch echt die banaan moest opeten. Terwijl ik dacht: geen druk, niet pushen, laat maar, ze eet wel als ze het lekker vind/zin in heeft. Ik moest vroeger tegen heug en meug mijn bord leeg eten, en dat duurde eeeeeeuwen (mijn zusje at en eet veel sneller). 'k Heb regelmatig op de trap/ in de keuken gegeten omdat mijn moeder het niet meer aan kon zien. Dat wil ik vermijden, want dan wordt eten echt niet leuk. :N

Pessie, even hier: sterkte :*

BJ, jammer dat de BV afgelopen is emt Evie, maar gefeliciteerd om de reden!

*handig die auto-updates* Leuk Orea! Ben benieuwd!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92314239
Hoelang blijf je een baby eigenlijk in ieder geval elke 3 uur voeden? Ik merk dat Lena steeds minder vaak op een dag gaat drinken. Het komt inmiddels vaker voor dat ik haar zelf wakker maak voor een voeding dan dat ze er zelf om vraagt (met uitzondering van de nachten). Aan de ene kant zit het me niet lekker (ze drinkt ook vaak maar één borst tenzij ik tussendoor verschoon in plaats van tevoren) maar aan de andere kant is ze volstrekt tevreden, heel alert tussen voedingen door en heeft ze ook genoeg plasluiers.

Maandag maar weer eens wegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:13:22 #29
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92314898
Ik hou bij Eline nog steeds max 3 uur aan, maar ze komt dan vaak ook al zelf. Soms ook wel eerder. De laatste 2 nachten zat er 5 uur tussen! 0.00 de laatste voeding en om 5 uur meldde ze zich.
pi_92314930
Eigenlijk voed ik nog steeds in blokken Claudia, als Isabel er binnen 3 uur om vraagt dan. En ze heeft eigenlijk nooit meer dan 1 borst per keer gedronken. Met 2 maanden sliep ze 's nachts zo'n 7 uur, overdag liet ze er niet meer dan 2 a 3 uur tussen. Dat is heel langzaam vanzelf verschoven met een maand of 4. Maar zo oud is Lena nog niet.. Dus of je hier wat aan hebt :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92315252
Ik laat het aan hem over.
Hij komt soms zelf na de 3 uur, maar soms ook na de 2 uur.. zolang hij het heel duidelijk en goed zelf kan aangeven dan vind ik dat de beste manier. Hij is alert, levendig en gezellig.
Zou hij alleen maar slapen en moe zijn dan zou ik hem toch wel die boost geven en meer aanleggen.
Zo deed ik het vanaf het begin eigenlijk, maar toen dronk hij gerust 2 uur lang en dan na 1,5 uur weer

Ik belde de dokter voor wat spray.. De assistente kende het volgens mij niet :+
Maar ze zei ik zal het aan de dokter vragen ik bel voor 12uur terug als de dokter vragen heeft.
En gaat de dokter er mee akkoord dan kan je het om 15:00 ophalen.
Dat ging gelukkig iig makkelijk *O*
pi_92315409
Leia drinkt pas sinds een tijdje 2 borsten per voeding, en nog niet lang altijd.. Echt geclusterd heeft ze ook nooit.. Vanaf moment 1 liet ze er 3 uur tussen en volgens mij ging ze vrij vlot naar om de 4 uur. Daar is ze een tijd best consequent in geweest.

Hoeveel drinkt Lena dan ongeveer nu?
pi_92315523
Ik vind het lastig. Lena is morgen 3 weken oud en de meeste baby's slapen die eerste tijd nou eenmaal de hele dag. Dat is op zich niet verontrustend. Ik wil haar graag de gelegenheid geven om zelf aan te geven hoe vaak en hoeveel ze wil drinken, maar als ze nog goed te prikkelen is voor een tweede borst dan vraag ik me wel af of ze uit zichzelf om genoeg voeding vraagt.

Ideaal is als ze zelf om een voeding vraagt en ik na één borst verschoon zodat ze daarna nog gretig een tweede borst drinkt. Wat de laatste dagen vaker voorkomt is dat ik haar verschoon voorafgaand aan het voeden omdat ze nog slaapt en zelf niet om een voeding vraagt, en daarna heeft ze geen zin meer.

Nou ja, meten is weten. Ik had haar gister graag willen wegen, maar toen kwam het er niet van. Ik ga maandag echt even langs.

Ik ga even kijken hoe vaak ze drinkt op een dag.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:31:50 #34
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92315751
Claudia, hoeveel slaapt ze op een dag? Heb je het idee dat ze teveel slaapt?
Hoe lang slaapt ze per keer, als je haar niet wakker maakt?

En als je haar 'gewoon' wakker maakt, en dan na de eerste borst verschoont?

Naja, als je ongerust bent, is maandag wegen wellicht een goede optie.

Orea, wat leuk dat je in zo'n magazin komt te staan! :)
pi_92315777
De afgelopen week:

Zaterdag: 9x 2 borsten, 3x 1 borst
Zondag: 4x 2 borsten, 6x 1 borst
Maandag: 6x 2 borsten, 4x 1 borst
Dinsdag: 7x 2 borsten (maar 's avonds van 19-21 uur geclusterd)
Woensdag: 5x 2 borsten, 4x 1 borst
Donderdag: 6x 2 borsten ('s avonds weer geclusterd), 2x 1 borst

Ik tel voor mezelf 1 borst als een halve voeding, dus ik kom de laatste dagen voor m'n gevoel vaak niet eens aan de 8 voedingen per dag. Ze heeft wel van die buien dat ze even bij lijkt te tanken. Dan hangt ze een paar uur lang aan de borst. Maar wat ze dan nou werkelijk binnenkrijgt...?
pi_92315817
Ik zou persoonlijk overdag nog wel iedere 3 uur de borst aanbieden. Als ze dan niet wil geeft ze het wel aan toch? Dan maakt het ook niet uit als ze er 's nachts een lange tijd tussen laat. Misschien kun je haar ipv door te verschonen ook wel wakker houden door over haar ruggetje of onder haar voetjes te kriebelen (ik was best wel een gemene mama ;) ) en dan tussendoor wel verschonen en de tweede borst proberen.
Hoeveel borsten ze per keer drinkt ligt heel erg aan jouw eigen productie en opslagcapaciteit, dat kun je niet vergelijken met een ander.

Ik zal het ook even voor je controleren in het borstvoedingsboek.
pi_92316119
Wel fijn om te horen dat jullie het ook niet raar vinden om haar elke 3 uur wakker te maken. Ik vind het lastig te zeggen hoeveel ze daadwerkelijk slaapt. Daar zit nog totaal geen ritme in.

Het lukt me wel om haar wakker genoeg te krijgen, hoor. Dat gaat niet altijd even makkelijk, maar ik ken de foefjes. De vraag is alleen of ik dat wíl doen elke keer. Het voelt erg alsof ik haar de voedingen opdring en haar niet de gelegenheid geef om haar eigen slaapritme te vinden. Als het nodig is dan doe ik dat natuurlijk wel. Goed groeien is het belangrijkste. (Als ik het idee had dat ze suf was dan zou ik hier overigens helemaal niet over twijfelen.)
pi_92316316
"Na de kraamweek, als de baby op krachten gekomen is en van jouw melk groeit, worden de tussenpozen tussen de voedingen vanzelf langer en regelmatiger. Je zult nu merken dat je baby een paar uur tussen de voedingen kan laten. Het is het beste als je minstens acht tot twaalf voedingen per etmaal geeft, inclusief de nachtvoedingen.
Je melkproductie neemt nog steeds toe en frequent voeden helpt om het evenwicht te krijgen tussen vraag en aanbod. Rond de tweede of derde week drinkt je baby een halve tot driekwart liter moedermelk per etmaal. De hoeveelheden zijn indrukwekkend en op topdagen kun je wel tot een liter maken.
Het bereiken van een goede melkproductie tijdens de eerste vier weken garandeert voldoende melk voor de volgende vijf maanden als je uitsluitend borstvoeding wilt blijven geven. Het is daarom belangrijk dat je de eerste maand de nadruk legt op uitsluitend en frequent borstvoeden zodat problemen met "te weinig melk" in de toekomst voorkomen worden. Dit heeft te maken met het activeren van de melkcellen. Met een degelijke "basisproductie" maak je snel en gemakkelijk weer meer melk, mocht de vraag op een later moment toenemen.
Zeer regelmatig aan de borst en kleine beetjes drinken - clustervoeden - is normaal babygedragmaar past volgens sommigen niet in onze westerse samenleving. Men noemt deze baby's dan "onrustig". Over een baby die clustert hoef je je geen zorgen te maken; hij regelt namelijk met het clusteren een goede melkproductie en houdt daarmee zijn bloedsuikerspiegel mooi op peil."
pi_92316416
Dankjewel, Twinkly! :*
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:45:23 #40
259886 pessie
pi_92316418
Claudia, ik weet het zelf niet goed maar ik denk dat het afhankelijk is van het kind. Nathan drinkt nog steeds elke 2.5 a 3.5 uur.

Orea wat leuk!

Morretje dank je.

Gisteravond heb ik om 20.30 gedaan alsof hij naar bed ging. Dus pyama, luier alle (3!) zalfjes en hup zn bed in. Om 22.10 aangelegd voor een slaapvoeding die hij volgens mij redelijk heeft gedronken en daarna heeft hij geslapen tot 2.30. Aangezien hij al tijden om 2.30 wakker wordt voor een voeding reken ik dat maar even als "normaal". Hoop dat we nu 's avonds weer es met zn tweetjes zijn, zou wel fijn zijn om weer es aandacht voor elkaar te hebben.
pi_92316517
Claudia is het niet een optie om gewoon even een weegschaal te huren?
Dat gaf mij toen hij in het ziekenhuis lag best een fijn gevoel.
pi_92316558
"Hoe weet je nu of je voldoende melk produceert? Het antwoord op die vraag is eenvoudig: alsje baby voldoende groeit, maak jij voldoende melk. Een baby die voldoende moedermelk drinkt, komt tijdens de eerste maand tussen de 100 en 200 gram per week aan, dus ongeveer tussen de 500 en 600 gram per maand. Naast wegen zijn er verschillende andere manieren om te beoordelen hoe het met je baby en je melkproductie gaat:
-hoe ziet je baby eruit? Is hij alert? Kijkt hij helder uit zijn oogjes? Maakt hij een levendige indruk?
-Hoeveel voedingen vraagt je baby? Als je baby elke paar uur of vaker voor een voeding komt en daarbij goed en effectief drinkt, komt hij zeker niets tekort. Minstens zeven tot acht voedingen per etmaal is normaal, meer is beter.
-Hoe voelen je borsten aan? Voor een voeding zouden je borsten wat voller en meer gespannen moeten voelen dan erna.
-Hoor je je baby slikken tijdens het drinken?
-Hoeveel natte luiers tel je op een dag? Natte luiers zijn in combinatie met poepluiers een betrouwbare graadmeter om te weten hoe het met je baby gaat. Hij zal ongeveer vier tot zes volle, zware wegwerpluiers per dag hebben, of zes tot acht katoenen luiers.
-Hoe vaak heeft je baby ontlasting en hoe ziet die eruit? Elke dag twee tot vijf poepluiers is, tot zes weken, normaal."

(Borstvoeding, Broekhuijsen, Kleintjes)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:48:50 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92316580
Claudia, Harry vroeg ook niet snel om (meer) voedingen. Die was heel tevreden met een buik vol voormelk, Ik heb dus ook nog heel lang hem steeds elke 3 uur wakker gemaakt en inderdaad tussentijds verschoond.
pi_92316827
Ik zou dolgraag een weegschaal willen huren! Ik heb er nog naar gevraagd bij het intakegesprek van de kraamzorg, maar toen werd er aangegeven dat dat tegenwoordig niet meer mogelijk is bij de thuiszorg. Zou ik er nog op een andere manier aan kunnen komen?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:54:43 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92316866
Nog een kleine toevoeging: een effectief drinkende baby heeft zijn ogen open. Dus niet alleen goed aangelegd, en de juiste drinkbeweging en horen slokken. Ook de ogen moeten open zijn. Ze staan wel op standje "zen", maar dat maakt niet uit. ;)

En zitten er vetbolletjes in de poep? dan krijgt ze voldoende achtermelk binnen.
pi_92316917
Ik zal eens op de ogen letten! Geen idee eigenlijk. :@

Hoe zien vetbolletjes in de poep eruit? :D
pi_92316989
Hmm, het "gevaar" van een weegschaal huren is dat je iedere dag gaat wegen en in de stress schiet als ze een dag wat minder gedronken heeft of een enorme poepluier geproduceerd heeft. Ik denk dat ik zelf de voorkeur zou geven aan iedere week bij het cb even wegen.

Witte stukjes :9 Maar die zag ik ook niet altijd :?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:57:55 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92317021
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zal eens op de ogen letten! Geen idee eigenlijk. :@

Hoe zien vetbolletjes in de poep eruit? :D
het is geen gladde mosterd.
Weet je hoe pindakaas met stukjes pinda erin eruit ziet? Die pindastukjes zijn hard en scherp, maar vetbolletjes zijn dus zacht en rond. Ongeveer de helft van die grootte (als ik het me goed herinner)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:08:20 #49
259886 pessie
pi_92317412
Davinia, die vetbolletjes zijn toch ook wittig?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:13:03 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92317648
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:08 schreef pessie het volgende:
Davinia, die vetbolletjes zijn toch ook wittig?
Dat schreef Twinky net ook. Kan ik me echt niet herinneren. (Ik keek niet al te lang naar de poep, werd ik misselijk van. Even een kleine gluur en dan gauw dicht.) Je ziet ze iig goed zitten, als ze er zijn. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')