abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:55:20 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92637986
Mij :')
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92638572
quote:
Op vrijdag 11 februari 2011 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
Super, mrien! Hopelijk is dit het begin van de opwaartse spiraal. Heb jij ook wat rust gekregen vannacht? :*
Redelijk! Had vannacht een hele lieve verpleegster die ik de nacht ervoor ook al had. Die heeft het zo geregeld qua dingen die gedaan moesten worden dat ik 3 uur achter elkaar kon slapen en dat heeft me heel goed gedaan!
Daarna was Jelle wat wakker enzo, maar dat maakt niet uit. Vanmorgen nog uurtje geslapen en nu ff rusten.

Vanmorgen dronk hij 30cc (en spuugde het vervolgens weer uit (:) maar daarnet weer 70cc. Zo blij daarmee!

De adviezen hier zijn ook niet echt lekker, plaatste het net al op twitter. Van de verpleegkundige hoefde ik toch echt niet te gaan kolven na het voeden (1 borst) want het ging toch goed zo?
En toen ze terugkwam met wat afgekolfde melk voor de sonde en zag dat er nog 2(!) flessen in de koelkast stonden vond ze helemaal dat ik het kolven moet minderen want zometeen kreeg ik overproductie (?).
Lijkt me niet dus, links produceert met beetje geluk 50cc en dat is voor mij echt niks, rechts lijkt wat op te krabbelen met 120 daarnet. Heb haar maar even verteld dat ik liever overproductie ;) heb dan te weinig haha

Draakje wat moeilijk zeg, denk ook echt aan jezelf hoor!
pi_92638811
Overigens kan ik inmiddels goed voorstellen dat moeders stoppen met kolven als hun kindje in het ziekenhuis ligt omdat het erg zwaar is om vol te houden. Of full time kolven, ik heb er diep respect voor! 8x per dag kolven is wel pittig, ben echt blij met mijn kolf (pisa van medela) en inmiddels met het tubetje tepelcreme ;) werd een beetje gevoelig na bijna 3 hele dagen kolven.
pi_92638946
Ik vond dat hele ritueel vrij slopend: eerst je kind aan de borst proberen te voeden (dat duurde gerust 45 minuten), dan m.b.v. fingerfeeding afgekolfde melk nageven en daarnog nog kolven. Ik heb het gelukkig maar een paar dagen hoeven doen.

Ik heb ook ontzettend veel respect voor moeders die dat voor elkaar weten te krijgen, vooral voor langere tijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:19:41 #280
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92639070
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:55 schreef Saffier het volgende:
Mij :')
Oh ja :')

quote:
Ik vond dat hele ritueel vrij slopend: eerst je kind aan de borst proberen te voeden (dat duurde gerust 45 minuten), dan m.b.v. fingerfeeding afgekolfde melk nageven en daarnog nog kolven. Ik heb het gelukkig maar een paar dagen hoeven doen.
En dan ook nog elke 2 uur opnieuw.
Nou ja, ik hoefde maar 5 minuten per keer aan de kolf. Als er dan nog niets uitkwam (en dat kwam niet) kon ik er weer van af. En ik had een man die het feeden voor zn rekening nam.
Maar slopend it is.
Het schijnt zo te zijn dat et bij een 2de veel makkelijker gaat. Daar doen we het voor.
pi_92655230
Even dat van dat bloedverlies nuanceren: als je op de ic ligt opgenomen, aan de beademing ligt en niet meer in staat bent om te communiceren, ja, dán is borstvoeding op dat moment hopeloos te noemen. Als je een 'gewone' fluxus (>1 liter bloedverlies) hebt gehad en op een kraamafdeling ligt, dan heb je echt wel kans om borstvoeding te laten slagen. Feit is echter wel dat de productie later op gang kan komen na een fluxus en borstvoeding dus meer werk kost dan bij je buuf die is bevallen met 200cc bloedverlies. En ja, als je dan ook nog een kindje hebt die te laag in z'n glucoses zit, dan snap ik dat je beren op de weg kunt zien. Maar ik vind het schandalig dat de verpleging bij voorbaat roept dat borstvoeding hopeloos is ipv mevrouw te ondersteunen in haar keuzes en te helpen waar mogelijk! Ik mag hopen dat dit geen gecertificeerd ziekenhuis is.
pi_92657989
Ik bedoelde ook levensgevaarlijk veel bloedverlies ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:33:15 #283
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92662839
We hebben hier er weer een regel/krampjesdag op zitten. Die 2 zijn blijkbaar verbonden met elkaar. Eline begon vanochtend met 'gewoon' regelen (zo'n beetje elk uur/ anderhalf uur komen) en moest dat 's middags bekopen met krampjes. Ik legde haar wel aan de meest lege borst aan, maar na een paar minuutjes zuigen wordt ze dan zo ongelovelijk boos dat er niet veel komt, dat ik haar maar aan de andere borst leg. Ik hoop voor haar (en een beetje voor mezelf) dat het morgen weer 'normaal' gaat.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:53:54 #284
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_92663795
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik bedoelde ook levensgevaarlijk veel bloedverlies ;)
Zelfs dan is het nog mogelijk. (Ben bijna 2 dagen beademd op de IC na een bloedverlies van ruim 4 liter. Maar heb dan ook wel een beetje vals gespeeld met de 16 zakjes bloed die ik gekregen heb.)
Mijn kinderen hadden al lang en breed de eerste kunstvoeding binnen en mijn zuurverdiende eerste gekolfde moedermelk mocht wegens overload aan medicatie zo door de gootsteen. Helaas is live-voeden niet meer gelukt, maar ik kreeg het middels kolven wel op gang en kon op den duur beide kinderen volledig voorzien.
Het kan, maar het vraagt echt heel veel van jezelf. En verpleegkundigen die je opbrengst als puur goud behandelen. ;) Zonder hun motivatie was dit zeker niet gelukt. (Maar zonder de mijne ook niet.)

Toevoeging: beide kinderen= tweeling
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_92669957
Wow smikke. Wat een verhaal!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 09:09:47 #286
259886 pessie
pi_92670309
Smikke wow!
pi_92670365
Heftig inderdaad smikke!

Gisteravond 130 gedronken, hiha! Daarna 2x sonde en vanmorgen 50 en rest sonde. Drinkt nu vaak de helft van wat hij moet drinken zelf
pi_92670815
Heftig zeg Smikke :{

Hier is in het zh wel bijgevoed met kv. Elin's glucose moest idd op peil gehouden worden en ik was uitgeput. Ze wilde zo ieder uur een 3 kwartier aan de borst. Om half 2 's nachts is er besloten (oa door mij ;) ) om iets bij te voeden. Mn hoofd stond op dat moment niet bepaald naar kolven dus t is kv geworden. Ik wist niet dat fluxus invloed kon hebben op de bv, geloof dat wij daar weinig van hebben gemerkt gelukkig.

Elin heeft last van verslikken enzo :{ tijdens de tsr maar soms ook zonder tsr. Alleen liggend gaat het iets beter, tegen de stroom in is het zo mogelijk nog erger :?

Wat was nou het handigst met krampjes? Ze heeft er best behoorlijk last van maar ik ben bang om te snel steeds aan te leggen waardoor je het zelf in de hand werkt zeg maar. Kan ik wel gewoon zo vaak aanleggen als ik wil als we een soort blokvoeden aanhouden?

Verder gaat het aanhappen en drinken prima. T lijkt erop dat ze net als haar zus een snelle drinker is en dat ze aan 1 kant per keer voldoende heeft.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92678008
Smikke _O_

Huup, je kunt zo vaak aanleggen als je wilt. Maar als het voor troost is, kun je beter de lege borst aanbieden. Blokvoeden is de dag indelen in blokken van een aantal uur en gedurende zo'n blok steeds dezelfde borst aanbieden. Niet doen als je een onderproductie hebt, maar daar lijkt het niet bepaald op in jouw verhaal. Met blokvoeden zorg je dat ze vooral vette achtermelk krijgt en niet steeds een sloot suikerrijke voormelk, wat kan gaan gisten wat voor meer krampen zorgt. Moedermelk werkt ook pijnstillend voor die kleintjes, dus het is fijn voor Elin als je inderdaad ingaat op haar vraag.

Fijn mrien!
pi_92678280
aight thnx :)
dan gaan we over op een soort blokvoeden, ik denk aan 3 uur en dan wisselen van kant. Ik wist dat er iets was met voormelk en krampjes maar wat... :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92678405
We hebben hier de eerste wekelijkse meting erop zitten: 250 gram aangekomen! *O*

Niks aan de hand dus. Het gaat gewoon goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92678627
Fijn claudia!

Wup, nog even een vraagje over de domperidom. Heb het nu hier liggen, maar zijn maar 10 tabletjes, niet veel dus. Denk niet dat ik mn schoonmoeder nog zo ver krijg het nog een keer te halen, want ze vond het maar niks dat het geregistreerd werd enzo en vond het eigenlijk maar niks dat ik het wilde gebruiken (ze vind het troep).
Zou het voor 1 zo'n doosje zin hebben? Als ik weer thuis ben wil ik zelf wel weer halen maar dat kan nog een paar dagen duren..als ik 3x per dag zou doen kan ik maar 3 dagen vooruit
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:45:43 #293
259886 pessie
pi_92681022
Claudia goed!!!!!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:15:31 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92696231
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:31 schreef mrien het volgende:
Fijn claudia!

Wup, nog even een vraagje over de domperidom. Heb het nu hier liggen, maar zijn maar 10 tabletjes, niet veel dus. Denk niet dat ik mn schoonmoeder nog zo ver krijg het nog een keer te halen, want ze vond het maar niks dat het geregistreerd werd enzo en vond het eigenlijk maar niks dat ik het wilde gebruiken (ze vind het troep).
Zou het voor 1 zo'n doosje zin hebben? Als ik weer thuis ben wil ik zelf wel weer halen maar dat kan nog een paar dagen duren..als ik 3x per dag zou doen kan ik maar 3 dagen vooruit
Er is een zgn handverpakking: dat zijn die 10 stuks en je hebt een andere verpakking van 30 stuks. Daar moet je wel even om vragen.
Een lactatiekundige zou starten met je 3x3 voor te schrijven :D

Bij mij wordt trouwens niks geregistreerd. Ik ben van de week nog gaan halen. Kreeg een doosje van 10 aangeboden. Heb toen gevraagd om een grotere hoeveelheid en die haalde ze toen achter. Niks geen vragen gesteld.

Misschien anders je man even sturen voor een grotere verpakking?
pi_92696401
De vragen die gesteld worden zijn puur om te voorkomen dat je bijv. met een maagzweer blijft doorlopen. Hier stelden ze vragen, maar toen ik zei waarvoor het was, was het geen probleem. Ging ze echt om maag problemen.

Krijg je ze niet mee kun je altijd nog online bestellen!
pi_92697864
Ik gebruik zelf ook 3x1 en dat is hier (ruim) afdoende. Een lactatiekundige zou misschien met een hogere dosis beginnen, maar dat is dan ook in het geval van onderproductie. Daar heb ik zelf geen last van (ik gebruik het voor een hogere kolfopbrengst) en ik weet niet hoe het nu precies bij jou zit. Je moet inderdaad even vragen om de verpakking van 30 stuks, die ligt meestal niet in het display. Die registratie is om te voorkomen dat je geen andere medicatie tegelijk gebruikt wat invloed op elkaar zou kunnen hebben. (overigens werd het bij niet geregistreerd, ze vroeg alleen de laatste keer of ik nog iets anders gebruikte. de eerste keer werd er niks gevraagd, kreeg het zo mee.)
Misschien kun je iemand anders vragen om het te halen als je schoonmoeder haar kont tegen de krib gooit? Borstvoeding lijkt me toch superbelangrijk voor Jelle, zeker nu hij ziek is. Neem aan dat oma het daar toch wel mee eens is als je het zo brengt ;)

Pfff, ik heb daarstraks weer 175cc in 1 keer gekolfd. Ze waren ook keihard, deed zeer. Emma was aan d'r middagslaap begonnen zonder te drinken, alweer! Dus voordat ik naar m'n werk ging nooit meer gevoed. Vervolgens uiteraard superdruk en ik kon uiteindelijk pas om 19.15u kolven. Ik hoop vanavond in ieder geval weer wat in de vriezer te kunnen schuiven. Voorraad staat inmiddels op 250 geloof ik

Oja en grrrrrrr: m'n moeder dacht gisteren lief te zijn en me te laten slapen (ik kwam uit de nachtdienst), dus ze had Emma een flesje moedermelk gegeven. Ja leuk, maar ik werd dus wakker met onwijze stuwing en een kind wat vervolgens nog een half uur doorsliep :')
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:12:16 #297
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_92698865
Ik heb een neefje, yay!
Alleen, het ventje moet in het ziekenhuis blijven omdat hij heel erg geel is.
Moeder wil borstvoeding geven, personeel van het zkh sjouwt met flesjes -O-
Vader en moeder zijn niet zo mondig..wat is nu wijsheid?
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:31:47 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92699722
Gewoon zeggen dat je hem graag borstvoeding wilt geven.

Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_92707646
Juist bij gele babies is borstvoeding zo belangrijk. Omdat die eerste druppels laxerend werken dan zijn ze die eerste poep snel kwijt.
Mag jij langs? Gewoon vragen naar de laktatiekundige. Die mag namelijk een beleid uitstippen waar dan ook de verpleging zich aan te houden heeft.
  zondag 13 februari 2011 @ 08:26:24 #300
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92707714
Wat is dat toch momenteel met verpleging en flesjes? :{

Kennisje van me mocht gister naar huis en heeft zoals ik heb begrepen een hele leuke kraam die ze met de bv zou helpen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')