abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92564381
Hoe goed het van de week ging met kolven, hoe bagger het nu gaat. Kolf gelukkig net voldoende voor een voeding voor in de sonde (90cc) en ben nu druk aan het kolven om productie weer terug te krijgen. Is dus in 1,5 compleet om zeep geholpen, hoezo stress enzo.
  woensdag 9 februari 2011 @ 21:28:37 #202
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92565102
Stress (of zorgen) en bv gaan zo vreselijk niet samen :{
Heel veel sterkte mrien, hopelijk is je bv er snel bovenop en je mannetje natuurlijk ook! Veel slapen helpt mijn productie, buiten veel kolven en of aanleggen natuurlijk.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_92566133
Slapen, goeie ;) dat zal allicht meehelpen
Verwacht vannacht alleen niet al te veel slaap, ga vannacht echt om de 3 uur kolven, afgelopen nacht was ik zo moe dat ik er per ongeluk wat langer tussen had zitten (5 uur ofzo)
pi_92568398
Slapen is ook kei belangrijk. Die productie komt echt wel goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 10 februari 2011 @ 08:40:26 #205
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92579094
Heb je kunnen slapen tussen het kolven door mrien? En hoe doet de kleine man het?
Ylana
pi_92579516
Inderdaad, beetje kunnen slapen mrien?
Tico -O- dat is zwaar ruk, al is het maar weinig, het is gewoon zonde (en lomp! Muppet! :* )
pi_92579779
Heb best goed kunnen slapen tussen het kolven/vernevelen van Jelle en het aanleggen door. Uur of 5, wat op zich prima is.
Heb tot nu toe nog net genoeg kunnen kolven, maar vraag me af of er voor de volgende keer genoeg is. Nja, anders krijgt hij maar kv bij, 't is niet anders.
Heb net wel gevraagd om recept voor syntocinon, hopelijk krijg ik dat en anders bel ik de huisarts wel. Kan ik het straks beneden in ziekenhuisapotheek ff ophalen. Wie weet helpt dat net een beetje.

Jelle heeft een goede nacht gehad, rustig geslapen en minder aan het piepen. Was vannacht ook gewoon echt wakker en helder. Hij begint ook weer een beetje te brabbelen en te lachen, dat deed hij even dus niet. Gister alweer een stuiplach en vandaag ook.
Heeft daarstraks zelf eerst aan de borst mogen drinken en daarna wegen en rest met de sonde.
Hij drinkt heel rustig maar je merkt dat het erg vermoeiend voor hem is.
We zitten hier sowieso tot zaterdag wel, minimaal. Hij moet eerst een nacht zonder extra zuurstof kunnen en alle voedingen weer zelf drinken voor we naar huis mogen.
pi_92580184
Fijn dat je wat hebt kunnen slapen Mrien.. En wat naar dat je productie zo dipt nu. Gelukkig gaat het met Jelle weer wat beter dus? Sterkte hoor, dit is niet niks.. :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92582943
Ik ben weer even wezen meten :o
20 januari ben ik nog geweest en toen was ze 7755 gram.. had verwacht dat ze wel rond de 8000 zou zitten nu, maar ik schrok me rot :D 8675 :o :D precies 5 kilo zwaarder dan haar geboortegewicht..

Maar mijn 6,5 maand oude baby gewoon bijna 9 kilo :o

Verder was het echt een fijne afspraak bij het CB. BV, fijn hè werd er zelfs gezegd. Geen vragen over hoe vaak ze kwam (zou ik ook niet vragen met dit gewicht :')) of ze 's nachts kwam (meer: als jullie je er fijn bij voelen, dan is er niks aan de hand!). Gewoon een dikke vette sticker!
pi_92583471
Toppie! Die curve :D Ze is niet extreem dik, maar dat knikje is wel grappig. Is toevallig ook het punt waarop je begonnen bent met bijvoeding? Hier zijn ze trouwens ook steeds heel enthousiast als ik vertel dat E nog volledig BV krijgt. :Y
pi_92583623
Nee, ik ben een week voor dat ze 6 maanden was begonnen met bijvoeden :) dus nu zo'n 3 weken geleden.. dat dipje was rond de 4 maanden (4 maanden dip :D kind uit de boeken) en toen had ik ook een mega dip in mijn bv.. ze dronk amper nog ;) dat weer opgekrikt, en dit is het resultaat :P

Ze ziet er inderdaad niet heel michelinmannetje-achtig uit! Ze is wel lekker vol zeg maar, en ze heeft stiekjes in haar armen sinds een paar weken (ja ik snap nu ook waarom :D)

Ik vind het totaal niet erg, het is BV dus kan geen kwaad. Ze krijgt nog niet zo heel veel bijvoeding (wil haar vandaag eens een stukje brood met boter gaan geven :D) dus het loopt allemaal wel los O+
pi_92583687
Ik bedoel niet het dipje maar het knikje omhoog. ;) Tussen het vorige en huidige meetmoment dus.

Ff voor mijn beeldvorming omdat E ook bijna aan de bijvoeding gaat: wat eet Leia nu zo ongeveer aan bijvoeding (mag ook in ander topic)?
pi_92583709
Oh ja :D dan wel! Maar zoveel krijgt ze nog niet binnen eigenlijk...
pi_92583799
Ze krijgt op een dag een stuk fruit (soms een zelfgemaakt fruithapje dan gaat er meer in want dat voer ik) ala rapley, dus eet ze misschien de helft van. Een broodkorst of 2 (stukjes dus, niet de broodkorst van 2 boterhammen uiteraard :D), kwart rijstenwafel en 's avonds wat groente en een stukje aardappel. En 1 a 2 keer per week borstvoeding gemengd met pap (van Bambix).

Ze krijgt wel iets binnen natuurlijk, maar veel is het niet.
pi_92583880
Oh dat vind ik al best aardig wat, eigenlijk! Maar lekker toch, ik houd wel van bolle & bourgondische babies. O+
pi_92584025
Het klinkt best veel, vooral als je beeb nog geen bijvoeding krijgt..

Maar idem, ik wilde een spek baby, and there she is!! O+
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:10:35 #217
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92584122
Met recht een speklap, Orea! :D
Kom ik aan met mijn tengere tuinkabouter van nog geen 7,5 kilo bij bijna 12 maanden :D

Oi, wat is er met Jelle dan?
Wel balen dat het kolven nu zo moeizaam gaat.
Succes mrien :*
pi_92584148
Jelle is opgenomen met het RS virus Asy...
pi_92584231
Wow Orea, wat een sprongetje op de curve! :D
Lekkere bolle Leia! O+
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:16:22 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92584276
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:11 schreef Orea het volgende:
Jelle is opgenomen met het RS virus Asy...
Ow wat naar! Beterschap voor Jelle :*
pi_92584283
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:16 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ow wat naar! Beterschap voor Jelle :*
dat

Zo, kind slaapt :) Ik merk dat Emma overdag steeds minder vaak om de borst vraagt. Ze is nu zonder borst gaan slapen, net als gisteren. Dat betekent dat we nog maar 3-4 voedingen overdag hebben. En over de nacht gaan we niet praten :') ik zag bobbels in d'r tandvlees zitten, dus het is verklaarbaar dat ze 's nachts vaker wakker is

[ Bericht 34% gewijzigd door WupWup op 10-02-2011 12:56:37 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:18:55 #222
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92586247
Wat naar, Jelle met RS virus -O- .

Orea, ik vind het ook best veel klinken. Nathan krijgt fruit of rijstewafel of broodkorstje, en 's avonds beetje groente met aardappel. Alle à la Rapley trouwens.
pi_92586683
Euh, correct me if i'm wrong, enige wat ze meer krijgt dan Nathan is een kwart stuk rijstenwafel en een broodkorst? En dat klinkt als veel? :')

Ook ala rapley, dus lang niet alles gaat erin!
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:39:06 #224
259886 pessie
pi_92586768
Oh ja, nu zie ik het (sorry, ben een beetje gaar). Eigenlijk krijgt zij nu wat Nathan kreeg voordat hij verstopt begon te zitten.

Nathan wil geen mango :') .
pi_92586965
Lekker zo'n spekjesbeeb Orea! O+

Hier gaat het afbouwen echt heel snel. Productie is ook gehalveerd zowat, en ik kolf nu nog maar 3 keer per dag ipv 5 keer. Zit erover te denken om vandaag zelfs al naar 2 keer over te stappen, omdat ik toch zo weinig kolf...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_92588369
Ik ben een beetje uhhh flabbergasted..
De vrouw van het CB had commentaar op de groeicurve van V.
Maar ik zie dus eigenlijk niets mis.. Ze wil dus dat ik over 2 weken terug kom om nog een keer te wegen en meten.. Hij heeft verdomme zo in het ziekenhuis gelegen en is pas een weekje echt beter.

Ik zie het echt niet, wat vinden jullie?
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:35:50 #227
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92588570
Dat mens is niet wijs joh.
Ylana
pi_92588590
Lengte is heel hard gegroeid en gewicht lijkt ie z'n lijn te volgen. Tenzij er andere indicaties zijn om vinger aan de pols te houden, zie ik het ook niet
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:36:23 #229
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92588593
Hij is in de lengte iets harder gegaan dan zijn gewicht, logisch toch, lijkt mij. Hij heeft hoe dan ook wat moeten inleveren met het ziek zijn.
Ik zou ze fijn opbellen dat je je geen zorgen maakt en dat je graag over vier weken weer een afspraak wil. Zo zou ik het tenminste doen, zo lang jij denkt dat ie genoeg eet, groeit en goed in orde is, zou ik me niet teveel aantrekken van het bureau.
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 februari 2011 @ 14:38:13 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_92588655
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:36 schreef WupWup het volgende:
Lengte is heel hard gegroeid en gewicht lijkt ie z'n lijn te volgen. Tenzij er andere indicaties zijn om vinger aan de pols te houden, zie ik het ook niet
Qua gewicht volgt hij zijn lijn eigenlijk niet, zoals ik het bekijk... Hij begint op het midden en is nu hard onderweg naar de onderlijn. Ik kan me best voorstellen dat ze het gewoon een beetje in de gaten willen houden. Zie ook het probleem daarvan niet echt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_92588701
Lengte is mooi lijkt mij, gewicht wel van zijn eerste lijntje.. Maar ik weet ook niet in hoeverre dat dan weer normaal is.
En juist omdat hij zo ziek is geweest, is het toch niet verkeerd om dat goed in de gaten te houden en een keer extra te gaan wegen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92588812
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Qua gewicht volgt hij zijn lijn eigenlijk niet, zoals ik het bekijk... Hij begint op het midden en is nu hard onderweg naar de onderlijn. Ik kan me best voorstellen dat ze het gewoon een beetje in de gaten willen houden. Zie ook het probleem daarvan niet echt...
Vanaf z'n geboortegewicht is 'ie tot 6 weken naar z'n eigen lijn gegaan, vanaf daar groeit ie gewoon mee met de curve.
pi_92589202
Ik heb hem altijd tussendoor gewogen, ook een weegschaal gehuurd hij komt als je het opdeelt in weken prima aan. Hij is hoog begonnen dat klopt inderdaad.. maar juist doordat hij weken alles er uit heeft gespuugd vind ik het echt perfect. Dit weten ze dus ik snap de zorgen niet.

Hij loopt van ontwikkeling zo enorm voor het is een blije baby.. :? tevreden etc.
en juist omdat hij gewoon mee groeit met de curve zie ik dus niets geks.

Nu moet ik wel zeggen dat haar advies heel lief was verder hoor :Y
Ze zei dat ik maar gewoon deze weken dan altijd om de 2 a 3 uur moet aanleggen en dan kijken of dat verschil maakt. Heel borstvoeding vriendelijk advies dus :)
pi_92590537
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:42 schreef WupWup het volgende:

[..]

Vanaf z'n geboortegewicht is 'ie tot 6 weken naar z'n eigen lijn gegaan, vanaf daar groeit ie gewoon mee met de curve.
Nou, precies! Prachtige curves, Pvoesss, en zolang jij je geen zorgen maakt begrijp ik de zorgen van het consultatiebureau niet.

mrien, ik blijf het heftig vinden klinken. Lig je daar met je kleine jongen... Ik sluit me aan bij de anderen: zorg dat je genoeg slaap probeert te krijgen! En inderdaad, dan geven ze hem maar een keer kunstvoeding.

Orea, nog zo'n mooie curve! Wat heerlijk dat ze goed groeit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92591082
Ik vind het een mooie curve hoor Pvoesss, hij volgt gewoon mooi zijn eigen lijn. Wat wordt hij lang!

haha, spekkie Leia O+

Mrien, wat heftig :'( Je arme kleine ventje. Hopelijk knapt hij snel op en neemt jouw productie snel weer toe :* Misschien kun je anders ook wel domperidon proberen?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92594020
Ik snap wel dat ze ff extra willen wegen hoor. Hij is immers ziek geweest...
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:13:44 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92595374
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:44 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap wel dat ze ff extra willen wegen hoor. Hij is immers ziek geweest...
Dan moeten ze het zo brengen, en niet de afwijking in curve tov het geboortegewicht als basis voor een extra weging nemen.

Het is prima als ze het in de gaten willen houden, juist omdat hij ziek is geweest, maar vooralsnog ziet zijn curve er ondanks zijn ziek zijn keurig uit, zolang je het gewicht na de dip maar als basis neemt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_92595679
Domperidom wil ik ook gaan proberen, maar moest het even verdelen, net syntocinon neusspray beneden bij de apotheek gehaald, leek me niet slim om dan gelijk om domperidom te vragen omdat ze vaak moeilijk doen over de combi ;) en had ff geen zin in die discussie. Zo maar ff nog naar beneden als Sander er is

Had al gevonden als dosis 3x daags 1 tabletje, wat had jij ook alweer?
pi_92596920
Oh Mrien, wat heftig! Lijkt me zo moeilijk, je kleintje in het ziekenhuis. Zorg inderdaad ook goed voor jezelf. En hopelijk werkt de spray om je productie weer op te krikken. :*
En beterschap voor Jelle! :*

Tessie, ik vind je een stoere! :*

Pvoess, gelukkig was het advies verder wel heel lief. Anders bel je gewoon nog even. Gelukkig is V. beter! :*

En een dikke zoen voor alle andere moeders die het nodig hebben in dit topic! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92596955
Precies dat wat Leandra zegt.
Als ze als reden het ziek zijn hadden dan was mijn gevoel anders geweest.
Letterlijk was de curve de reden om me terug te laten komen :? dat snap ik dus niet want aan de curve zie ik niets bijzonders om terug te laten komen. Hij komt sowieso minstens 100gram aan per week en hij schiet in lengte ook goed omhoog.

Hopelijk helpt de spray en de domperidon je een beetje! Mrien :* :*
pi_92605198
Curve ziet er toch netjes uit idd, snap die reden dan niet helemaal

Mn schoonmoeder haalt morgen domperidom voor me, hier in ziekenhuis apotheek hadden ze alleen zetpillen, liever niet ;)
pi_92605449
M'n productie begint weer opkrabbelen. Geen kolfloze weekendjes meer doen. Zeker niet als de dame zich ook niet lekker voelt.
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:55:25 #243
259886 pessie
pi_92606962
mrien kan me voorstellen dat je dan liever je schoonmoeder die pillen laat halen.

Wat betreft de curve van V. Hij lijkt gewoon een lang, smal ventje. Prima denk ik?
pi_92613025
die zetpillen zijn geloof ik ook gelijk 30mg per stuk ipv 10mg zoals de tabletjes.
pi_92623901
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 22:15 schreef WupWup het volgende:
die zetpillen zijn geloof ik ook gelijk 30mg per stuk ipv 10mg zoals de tabletjes.
Thx
Mn schoonmoeder was wel in de gelegenheid om ff bij een andere apotheek langs te gaan, lief van d'r

Mag ik even jompelen, hij heeft gisteravond om 22 uur genoeg voeding gedronken zodat dat niet aangevuld hoefde te worden met de sonde! Ik kan er nog niet helebaal bij met mn hoofd, vraag me nog steeds af of de getallen wel klopten enzo, maar mn man had meegekeken bij het wegen 1e keer en opschrijven en bij het 2e keer wegen hebben we het toch echt op dezelfde manier gedaan. 90cc ! Woei!
Jelle slaapt weer dus ik ga ook nog ff uurtje pakken
pi_92624246
Mrien, wat super! *O*
Het ligt er vast ook aan dat Jelle nu genoeg kracht heeft om goed te drinken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 11 februari 2011 @ 08:19:15 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92624660
jippie! goed gedaan jelle! *O*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 08:27:23 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92624781
Super Mrien!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_92625116
Lief jullie reacties!
Ben er erg blij mee, daarna was hij wel helemaal kapot en heeft tot 5 uur geslapen (voedingen via sonde gedaan). Maar om half 7 weer 40 cc gedronken en 100 gekolft, het loopt dus weer op :)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 09:00:33 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92625275
Gaaf mrien, krijg er gewoon kippenvel van! Klinkt in elk geval alsof het de goede kant op gaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')