Arme Kersjesquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Even een kersjes update, ze ligt inderdaad in het ziekenhuis. Het gaat niet goed. Ze blijft ondanks medicatie overgeven. Vandaag heeft ze zelfs de maagsonde uitgespuugd. Het is erger dan de vorige keer. Ze voelt zich meer dood dan levend.
Wat een ellende toch, lieve kersjes...heel veel sterkte, ik hoop dat het maar snel beter gaat met je
Trap op en af, wonderolie, voetendrukpuntmassagequote:
Snel die topics vol typen dan redt je dat welquote:Op donderdag 3 februari 2011 09:48 schreef Vanyel het volgende:
Misschien moet ik mijn uitdaging eens omdraaien. Kijken of ik 3 topics aan kop kan blijven
Daar werd ik zelf gisterochtend mee wakker. En morgenochtend wil ik het daar even met de verloskundige over hebben. Even mijn zorgen laten wegnemenquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:29 schreef MamaPurk het volgende:
Manlief werd vanmorgen wakker met het gevoel dat ik de 40 weken niet vol ga maken... Nou het maakt me niet zo heel veel uit maar nog een week of 2 wachten mag wat mij betreft wel, dan is de kleine ook net even iets zwaarder weer
Gelukkig is het getrappel voor mij tot nu toe niet pijnlijk, soms wel een beetje irritant.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:56 schreef mefke79 het volgende:
Och, Kersjes, dat het toch zo moet lopen zeg. Pff, wat zul je het zwaar hebben. Ik hoop dat heel snel iets gevonden wordt dat er voor gaat zorgen dat je je een beetje minder beroerd voelt. Sterkte!
O, die bedden hier in het vakantiehuisje zijn niet gemaakt voor mijn rug. Auw. Veel te zacht, dus ik heb 's ochtends echt even nodig om op gang te komen. En de vakantie zorgt ook voor de verwachtte groeispurt. Ik voel Tienus echt heel goed, hij ligt ook regelmatig te vervelen op mijn blaas en op de overgang van nieren naar blaas (auw). Zo gek, ik herken dat gewoon nog van Driekus en deze doet het dus ook. Het past schijnbaar niet anders bij mij.
DML, mijlpaal!
F_R jij zit toch bij mij in de buurt? Mijn SEO was wel 3 kwartier en we kregen juist wel veel uitleg, je moet als echoscopiste ook wel heel snel zijn wil je alles in 20 minuten zien zeg.
Maar jij moet ook nog wel even! Ik ben de 37 weken net gepasseerd, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Alleen omdat het kindje nu pas rond de 5 pond is zou ik het wel fijn vinden als het nog een weekje of 2 blijft zitten dan heeft ze net iets meer reservesquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Daar werd ik zelf gisterochtend mee wakker. En morgenochtend wil ik het daar even met de verloskundige over hebben. Even mijn zorgen laten wegnemen
Dat gevoel ken ik ook maar al te goed. Heel irritant, maar toch ook wel weer heel erg lief en geruststellendquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:40 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Gelukkig is het getrappel voor mij tot nu toe niet pijnlijk, soms wel een beetje irritant.
Zeker als je iets voelt prikken in je zij als je precies op die zij ligt in bed![]()
Volgens mij weet ze het dat ik dan niet makkelijk in slaap kom
Mja ik heb zelf het gevoel dat ze niet kan draaien straks wanneer zou moeten. Ik mis een gedeelte van mijn baarmoeder en ik denk dat ze dan net ruimte te kort komt. Ik merk het nu met "bewegen" en schoppen dat ik dr ALTIJD op hetzelfde plekje voel. Enige verschil is of ik dr voetjes boven mijn schaambot voel of helemaal rechts (voor de kijkers thuis links) voel. Ik kan niet meer in elkaar zitten (voor overgebogen) omdat ik daar haar hoofdje voel. Ook eigenlijk altijd.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:45 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Maar jij moet ook nog wel even! Ik ben de 37 weken net gepasseerd, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Alleen omdat het kindje nu pas rond de 5 pond is zou ik het wel fijn vinden als het nog een weekje of 2 blijft zitten dan heeft ze net iets meer reserves
De laatste keer lag ze half onvolkomen in stuitquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:59 schreef seilram het volgende:
Tally, ligt ze in volkomen stuit? of onvolkomen?
MamaPurk, hou d'r nog maar even bij! even nog spekjes bij mama kweken
Ik ga voor de KS. Dat draaien heb ik niet zo veel vertrouwen in. En dan bedoel ik niet geen vertrouwen in de verloskundige of gynaecoloog. Maar meer dat ik ook denk dat ik daar niet genoeg ruimte voor heb. Maar op dit moment ben ik daarin gewoon een doom denker en wil ik alle opties af gaan en bedenken wat ik er mee zou willen doen als......quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:08 schreef seilram het volgende:
Weet je al voor jezelf wat je gaat doen? Wil je vaginaal bevallen of met een keizersnee?
Of ga je nog voor een handmatige draai poging (en sorry als je dat hier allemaal al verteld hebt).
Joep lag namelijk ook onvolkomen, dus ik mocht zo bevallen. Ik had op 12-5 een handmatige poging staan tot draaien (al voelde ik me daar niet helemaal goed bij, nu zou ik daar niet meer voor kiezen. Ik voelde me heel erg opgedrongen door het zkh om dat te laten doen). Maar goed, 6-5 braken mijn vliezen en 7-5 was Joep al geboren hahaha, dus die hele draaiing is niet meer door gegaan.
Ik heb nog 10 wekenquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:58 schreef seilram het volgende:
MamaPurk, heb jij ook een stuitligger dan?
Tally, je weet het niet he... je kindje kan nog zeker draaien. Al had ik toen zelf het gevoel dat mijn kindje dat niet ging doen. Kweenie, gewoon zo'n voorgevoel.
Wel een andere regio. Ik denk dat jij in je eigen stad mag ik moest naar E'hovenquote:Op donderdag 3 februari 2011 09:56 schreef mefke79 het volgende:
Och, Kersjes, dat het toch zo moet lopen zeg. Pff, wat zul je het zwaar hebben. Ik hoop dat heel snel iets gevonden wordt dat er voor gaat zorgen dat je je een beetje minder beroerd voelt. Sterkte!
O, die bedden hier in het vakantiehuisje zijn niet gemaakt voor mijn rug. Auw. Veel te zacht, dus ik heb 's ochtends echt even nodig om op gang te komen. En de vakantie zorgt ook voor de verwachtte groeispurt. Ik voel Tienus echt heel goed, hij ligt ook regelmatig te vervelen op mijn blaas en op de overgang van nieren naar blaas (auw). Zo gek, ik herken dat gewoon nog van Driekus en deze doet het dus ook. Het past schijnbaar niet anders bij mij.
DML, mijlpaal!
F_R jij zit toch bij mij in de buurt? Mijn SEO was wel 3 kwartier en we kregen juist wel veel uitleg, je moet als echoscopiste ook wel heel snel zijn wil je alles in 20 minuten zien zeg.
Mijn verloskundige vindt dat de kleine al vroeg zo is gaan liggen als het moet en zegt dat het nog zomaar kan veranderen.quote:
Nee, dat snappen mensen echt nietquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:43 schreef seilram het volgende:
Waar ik trouwens niet zo goed tegen kan, is van die opmerkingen: Zooooo dat is al een flinke buik!
Snappen mensen nou echt niet dat zwangeren daar helemaal niet op zitten te wachten.
Daarom post ik het ook maar evenquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:50 schreef seilram het volgende:
LB, zo had ik het nog niet bekeken... ik moet er misschien bij zeggen, dat dat overal het algemeen ook mannen zijn, dus ik verwacht niet dat zij graag zo'n buik willen.
Vrouwen zijn wel subtieler in mijn omgeving: wat zie je er goed uit of je buik groeit goed zeg! dat klinkt zo anders vind ik zelf.
Ja, maar dat is dus niet de bedoeling van die opmerkingenquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou als je pas op de helft bent en mensen vinden je al enorm en je bent ook nog eens best wat kilo's aangekomen dan kan je dat best onzeker maken kan ik me zo indenken.
Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor dus ik geloof direct dat mensen het alleen maar goed bedoelen en vaak is het ook slecht het termijn in kunnen schatten van een buitenstaander. Zeker voor een man denk ik.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus niet de bedoeling van die opmerkingenDus in plaats van aanstoot te nemen aan wat mensen zeggen, kun je jezelf maar beter voorhouden dat ze het goed bedoelen of gewoon niks beters te zeggen weten.
Dankquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
LB, ik hoop dat je snel dat tweede streepje piest trouwens
zelfs daarvoor is hij niet gebruikt hier. daar hadden we een vuilniszak voor.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:51 schreef Sannne het volgende:
Ga je thuis bevallen MamaPurk? Dan wordt ie vaak voor de placenta gebruikt!
Zo ligt die van mij nu ook in de auto te wachten tot die weer terug gaatquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:52 schreef MamaPurk het volgende:
Nee ik beval in het ziekenhuis... Maar ik heb hem braaf meegenomen en in de kast gezet om hem niet te gebruiken en terug te brengen na de bevalling
maar waarom vertel je dan dat het je 3e is? Just asking!quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:45 schreef DJMO het volgende:
ach ik krijg elke keer te horen dat ik een stuk dikker ben dan bij jan (door bekenden) en onbekenden staan altijd raar te kijken als ik zeg dat ik "pas" in maart ben uitgerekend .. als ik dan vertel dat 't m'n derde is, krijg je te horen oh maar dan heb je die ruimte wel ja om zo dik te worden ..
éérst de aardappels opzetten, zodra ze beginnen te koken het vlees aanbraden en de groente aanzetten (mits blik/potgroente, met verse groente, gelijk opzetten met de aardappelsquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef danic het volgende:
Mijn vriend kookt gelukkig altijd al, want ik vind het echt niets! Hij zegt ook altijd: 'ik krijg bij jou altijd een 3-gangenmenu, 1. het vlees, dan de aardappelen en daarna de groenten![]()
Ik ben gewoon niet zo goed in timen.
Sinds een paar weken haalt vriendlief de boodschappen, maar moet eerlijk zeggen, er is altijd wat.
Dan is er iets op (heb ik dus dan niet) of net als nu vergeet ie de helft en op de één of andere manier is ie altijd duurder uit.
Ik denk dat ik me er stiekem weer tussenwurm en het zelf ga doen en dan vraag of hij het even uit de auto wil sjouwen.
En Seilram: jouw kleine lettertjes zijn heel herkenbaar! Zuur heb ik dan weer geen last van.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef danic het volgende:
Hij zegt ook altijd: 'ik krijg bij jou altijd een 3-gangenmenu, 1. het vlees, dan de aardappelen en daarna de groenten![]()
waarom zou hij? jij ben toch thuis en hij moet werken. moet hij nou ook nog koken?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:03 schreef DJMO het volgende:
nou ja, als ik hier m'n man moet laten koken, dan heb ik met sint juttemis wellicht een keer een glas aangebrand water en een zwart ei .. (oke, dat is wel heel overdreven, maar echt, hij kan nog steeds NIET koken, hoezeer ik er ook op hamer dat hij 't moet leren met straks twee kids)
dat was het eerste dat ik kon bedenken, maar ja, dan moet zij weer koken en hij niet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:29 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Je kan ook voor een week eten in de vriezer zetten alvast, dan heb je daar straks weinig omkken meer naar. Of weet hij ook niet hoe de magnetron werkt?
Wat wij ook doen is net iets meer koken dan we zelf eten en de restanten invriezen. Ivan eet in principe met de pot mee, maar als we iets eten wat we voor hem niet zo geschikt vinden dan krijgt hij opgewarmde restjes.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:59 schreef danic het volgende:
Ja dat ben ik ook van plan om te gaan doen. Zodra ze groenten mag, om die op bv zondag te gaan koken en porties te maken voor de hele week. Makkelijk voor de werkdagen en zo uit de vriezer te halen.
Wat ik wel doe is pannenkoeken en ovenmaaltijden (schotels enzo, niet van die kant en klaar bakken, daar doen we eigenlijk niet aan).
Ga jij je druk maken om wat je man moet koken als je dood bent? Als de nood aan de man komt kan hij écht wel koken heurquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:38 schreef DJMO het volgende:
pfff .. zijn jullie op een rel uit ofzo? je kan het krijgen hoe je het hebben wil. Ik wilde het niet zo héél bot neerzetten, maar ik had het meer over: "als ik ooit weg mocht vallen" oftewel, de pijp uit zou gaan. Koken is een hobby van me, en ik doe het graag, maar als ik onder de groene zoden lig kan ik het niet meer he?
Ja ben ik ook met je eens. Alleen ik begreep dat de allerkleinsten in het begin alleen zoutloos mochten eten en aangezien wij altijd wel wat zout in de pan met groenten gooien, leek het me handig om dit apart klaar te maken per week. Als ze wat ouders is kan ze idd met de pot mee-eten voor zover de maaltijd dat toelaat.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat wij ook doen is net iets meer koken dan we zelf eten en de restanten invriezen. Ivan eet in principe met de pot mee, maar als we iets eten wat we voor hem niet zo geschikt vinden dan krijgt hij opgewarmde restjes.
Dan vindt hij toch gewoon een nieuwe vrouw om voor hem te koken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:38 schreef DJMO het volgende:
pfff .. zijn jullie op een rel uit ofzo? je kan het krijgen hoe je het hebben wil. Ik wilde het niet zo héél bot neerzetten, maar ik had het meer over: "als ik ooit weg mocht vallen" oftewel, de pijp uit zou gaan. Koken is een hobby van me, en ik doe het graag, maar als ik onder de groene zoden lig kan ik het niet meer he?
uh uh, weet ikquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:46 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dan vindt hij toch gewoon een nieuwe vrouw om voor hem te koken.![]()
Nee joh, maar mannen kunnen soms zo makkelijk zijn in zeggen 'dat kan ik niet' terwijl als het écht moet, het heus wel gebeurt.
die zie ik er nog wel voor aan om naar hun zus te gaanquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:50 schreef She-Wolf het volgende:
Nou ja, zorg als moeder dat jouw zoons het wel kunnen later. Meer kan je niet doen.
nee, anders had ik wel over vaatwassers begonnenquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:38 schreef DJMO het volgende:
pfff .. zijn jullie op een rel uit ofzo?
De periode dat je kind niet met de pot mee-eet duurt betrekkelijk kort. Wij zijn met 6 maanden begonnen om langzaamaan voedsel te introduceren en met 1 jaar ging Ivan met de pot eten. Vanaf die leeftijd mag je ook iets makkelijker omgaan met bijvoorbeeld zout, al blijft het goed om mate te houden (maar dat is het voor jezelf ook!). Wij laten Ivan alleen iets anders eten als we ons eten voor hem qua textuur te lastig vinden, bijvoorbeeld als we biefstuk eten met een rucolasalade.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:44 schreef danic het volgende:
[..]
Ja ben ik ook met je eens. Alleen ik begreep dat de allerkleinsten in het begin alleen zoutloos mochten eten en aangezien wij altijd wel wat zout in de pan met groenten gooien, leek het me handig om dit apart klaar te maken per week. Als ze wat ouders is kan ze idd met de pot mee-eten voor zover de maaltijd dat toelaat.
laat ik het dan heel vriendelijk zeggen: je hebt je award meer dan verdiendquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:00 schreef DJMO het volgende:
whehe, als ik 'm af zou branden zou ik wel veel erger zijn geweest hooren sjah, die vaatwasser, laat ik daar maar niks over zeggen
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:27 schreef Aventura het volgende:
Vanavond kookt niemand want ik ben jarig
Ik blijf het vreemd vinden wanneer vrouwen aan hun mans bijdrage in het huis refereren als helpenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:30 schreef Cyntiaa het volgende:
Van harte Aventura!![]()
Mijn lief kookt ook zeer regelmatig, vaak koken we zelfs samen. Lekker kneuterigEn qua huishouden helpt hij super goed. Nu ben ik wel weer in staat om zelf lekker wat te doen, dat was de eerste 3 maand wel anders.
dankjequote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden wanneer vrouwen aan hun mans bijdrage in het huis refereren als helpenMaar dat zal wel weer aan mij liggen.
Vanyel kind. Ik blijf gewoon F5en!
QFTquote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden wanneer vrouwen aan hun mans bijdrage in het huis refereren als helpenMaar dat zal wel weer aan mij liggen.
Ik hoop van harte dat je niet door hoeft te gaan tot die knop kapot is. Vanmiddag checken voor strippen, dan zien we weer verder.quote:Vanyel kind. Ik blijf gewoon F5en!
gefeliciteerd! feest ze!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:31 schreef Aventura het volgende:
Dankje!
Oja: en Hillibillie feli met 12 weken! Wat snel gaat het hè. En Tally en JJ 30 weken! Verlof komt in beeld!
Helemaal mee eens DP, als je samen werkt dan is het niet meer dan normaal dat je samen het huishouden doet, geen twijfel over mogelijk. Zo was het bij ons ook altijd. Maar nu ik zelf niet meer werk omdat ik ben afgekeurd, vind ik wel dat mijn lief 's avonds niet meer de helft van het huishouden voor zijn rekening hoeft te nemen. Ik doe alles gewoon in kleine etappes, verspreid over de week. En als het echt niet gaat dan doet hij het dus zonder dat ik er om hoef te vragen, dat is wel heel fijn. Nu is het sowieso een doener, zijn ouders zijn gescheiden en hij woonde daarna samen met zijn vader, dus hij weet niet anders (ze hadden echt een supernet huishouden die mannen als ik de verhalen hoor!).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
ah, dus vrij gelijkaardig als hier, maximum 6 weken op voorhand en minimum 1 week, 9 achteraf, maar van die 6 ervoor kan je dus 5 doorschuiven.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Beregd, bij ons is dat 4 tot 6 weken voor de uitgerekende datum. Bij 6 hou je nog 10 weken na bevalling over, bij 4 nog 12.
Dat is trouwens eigen keus als je niet ziek bent tevoren. En als je kind na de uitgerekende datum komt, krijg je die dagen extra aan t eind van je verlof geplakt. Ik heb dus nu een volle week extra verlof, want 41 weken inmiddels...
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:58 schreef Takkembah het volgende:
DancingPhoebe, toch is het zo hoor. Mannen zien het vaak ook als helpen. Zo nieuwerwets zijn gezinnen niet, denk ik. Ik heb zelfs een vriend die als hij thuis is met zijn kind, het oppassen noemt :x
ff voor de duidelijkheid... EEN vriend he, niet MIJN mannetjequote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:58 schreef Takkembah het volgende:
DancingPhoebe, toch is het zo hoor. Mannen zien het vaak ook als helpen. Zo nieuwerwets zijn gezinnen niet, denk ik. Ik heb zelfs een vriend die als hij thuis is met zijn kind, het oppassen noemt :x
ja, hier is twee weken wel standaard, ook in de private sector (waarvan de helft aan 80% betaald, maar ok)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:59 schreef Takkembah het volgende:
@ Bergend MAAAAAAAAAAAR twee. Manlief krijgt hier ook maar 2 dagen. De vorige keer heeft dat zelfs invloed gehad op de beslissing om op vrijdag ipv maandag in te leiden.
Maar ja, had ie maar voor de overheid moeten blijven werken, daar had ie ook 2 weken gekregen.
Hey je beschrijft mijn manquote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:27 schreef Aventura het volgende:
Hoe kan een man niet koken? Dan heeft ie zeker tot zijn 25ste bij moeders gewoond en daarna meteen gaan samenwonen![]()
Gelukkig heb ik een vent die ddw elke dag kookt. Ik kook vr za zo.
Prima en zo gaan we met alles om. Zorg, huishouden en werk ong. 50/50 verdeeld. Ik wil niet anders.
Vanavond kookt niemand want ik ben jarig
Valt wel mee, want dan worden de weken die je niet aan zwangerschapsverlof hebt gehad, aan je bevallingsverlof geplakt. Je hebt altijd minimaal 16 weken in totaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:44 schreef Aventura het volgende:
Nav post Vanyel: dan ist eigk lullig als je te vroeg bevalt!
Hier ook zoiets. Mijn ouders' idee van exotisch koken was macaroni met hawaiisausquote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:47 schreef She-Wolf het volgende:
En toch begrijp ik die mannen af en toe niet. Ik heb ook niet leren koken, ik hoefde thuis ook niets te doen. Maar toen ik op mezelf ging wonen op mijn 20e moest ik toch ook eten. En na een tijdje ben je de snackbar etc ook wel zat. Het ging best wel eens mis en ik moest ook best wel eens navraag doen over hoe iets bereid moest worden, maar het is allemaal goed gekomen.
Dan moet het je wel interesserenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:47 schreef She-Wolf het volgende:
En toch begrijp ik die mannen af en toe niet. Ik heb ook niet leren koken, ik hoefde thuis ook niets te doen. Maar toen ik op mezelf ging wonen op mijn 20e moest ik toch ook eten. En na een tijdje ben je de snackbar etc ook wel zat. Het ging best wel eens mis en ik moest ook best wel eens navraag doen over hoe iets bereid moest worden, maar het is allemaal goed gekomen.
Met die extra spatie staat dat heel grappigquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:16 schreef Tally het volgende:
Goed gekeurd! Maandag een groei echo en dan bij 33 weken weer. Bij 33 weken gaan ze kijken of ze nog steeds in stuit ligt en gaan dan al draaien (anders is het waarschijnlijk te laat).
Zo krijg je te horen dat je achterloopt en zo krijg je te horen dat je waarschijnlijk voor loopt
Bij het voelen van de baarmoeder lijkt het alsof het net zo groot is als een zwangerschap van 32 weken. Gelukkig krijgen we daar maandag iets over te horen.
Ik moest even door gespoten worden. Leidingen leeg enzo. Verse olie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Met die extra spatie staat dat heel grappig
Ik zie je al op zo'n brug staan met een stel monteurs onder je.
Maar omdat mijn baarmoeder kleiner is (ik mis een gedeelte) gaan ze eerder draaien en krijg ik extra echo'squote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:07 schreef _evenstar_ het volgende:
Tally in principe kan je kleintje nog gaan draaien zelf tot dat hij in gaat dalen.
En zelfs na de uitgerekende datum kunnen ze nog draaienEn dan kan een versie ook nog, alleen met 34 weken/35 weken is dat het meest ideale moment idd
ah dat wist ik niet, goed dat ze dan ook die extra maatregelen nemenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Maar omdat mijn baarmoeder kleiner is (ik mis een gedeelte) gaan ze eerder draaien en krijg ik extra echo's
Ja als de ruimte veel te klein word dan gaan ze dat proberen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:11 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ah dat wist ik niet, goed dat ze dan ook die extra maatregelen nemenwordt je hierdoor ook eerder ingeleid eventueel? *nieuwsgierig aagje is
*
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:05 schreef Jeetjejom het volgende:
Wat fijn toch dat ik Tally heb voor mijn mijlpalen bij te houden
Oh fijn!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja als de ruimte veel te klein word dan gaan ze dat proberen.
[..]
Niet alleen in oudquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:31 schreef twentemeisje het volgende:
Volgens mij is er hier echt een heel hoog juffenpercentage in OUD!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:37 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik weet eigenlijk nog niet wat hubbie gaat doen met zijn verlof.... Bij Jorja is dat door de ziekenhuisopname een beetje anders gelopen, maar ik denk dat als de kraamhulp er is hij gewoon gaat werken en dan daarna 2 weekjes pakt....
Zijn er hier trouwens dames waarvan de man na 2 dagen weer aan het werk gaat?Ik ben wel nieuwsgierig waarom je daar zo'n uitgesproken mening over hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zijn ze daar niet wat flexibel in als het om een zwangerschap gaat? wel jammerquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:46 schreef Lujaxa het volgende:
Ventje is nu zijn verlofdagen aan het sparen.. maar het probleem is dat ze voor maart moeten doorgeven wanneer ze hun verlofdagen gaan opnemen... en echt kijken naar 26sept is wat moeilijk omdat ik al 2 keer overtijd ben gegaan...
Ik heb werkelijk geen idee hoe hij het officieel geregeld heeft met wettelijke vrije dagen en vakantiedagen enz, maar vanaf de dag van de bevalling (die begon om 5 uur 's ochtends dus tjaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:53 schreef Jeetjejom het volgende:
Nou, op mijn vorige werk (gewoon administratiekantoor, dus geen verplichte vrije dagen, want tja, dan is het natuurlijk niet anders), was het heel normaal dat papa na 2 dagen kraamverlof weer gewoon kwam werken.
Ik vind dat nog altijd een beetje belachelijk en die mening werd daar niet echt gedeeld, want tja de wereld draait toch gewoon door he. Maar het is ook voor mama misschien fijn als ze een beetje steun krijgt de eerste paar dagen toch?
Kijk, dat is het geluk van in Broaboant wonenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Als schaap was gaan werken toen te kraamhulp er nog was, had ik het toch wel erg zwaar gehad, want die kwam maar nauwelijks 3 uurtjes per dag en deed daarin alleen de fysieke controles van Senna en mij. Niet overal is de kraamhulp er de hele dag en doet ze een hoop in huis
Mijn officiele indicatie was ook gewoon fulltime kraamzorg, wat 49 uur is (of toen was, volgens mij) maar wel met de opmerking dat het wel moet kunnen qua bezetting. Maar in Amsterdam is het erg druk kennelijk, en mijn kraamhulp had 3 gezinnen per dag; wij waren de middelste en de gemakkelijkste want bij ons ging alles goed. Dus dan blijft er krap 3 uur per dag over en moet ze al hard genoeg rennen om ze alledrie te bezoeken iedere dag.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:11 schreef Takkembah het volgende:
Nou niet standaard, verwacht ik. Ik had het VGZ luxe kraampakket en onze kraamhulp was er tien dagen heel de dag (9-4).
Sly woont in A'dam en in die regio schijnt het gewoon nijpend te zijn qua tijd voor de kraamzorgers.
Bas is geboren op 24 december,quote:VO: Wordt zwangerschapsverlof gecompenseerd als het in de vakantie valt?Het verlof wordt bij samenloop met de zomervakantie volledig gecompenseerd voor directie en onderwijsgevend personeel.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lekker dat mijn vriend vrij vroeg weer aan het werk is gegaan. Ik red het alleen prima en hij vindt het fijn om eruit te zijn. Iedereen blij. Het scheelt wel dat hij voor zichzelf werkt en niet 8-9 uur per dag van huis is. We hebben gewoon structureel veel tijd samen en dat vind ik waardevoller dan een intense kraamtijd.
Maar ik had zelf een vader die veel werkte en ik heb nooit het gevoel gehad dat hij zijn gezin tekort deed. Sterker nog, op een of andere manier was hij er meer voor ons dan onze moeder, die de hele dag thuis was.
Half verstreken is toch al best aardig, of niet?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:09 schreef Vanyel het volgende:
Zooo, Vanyel heeft nog wel ff een buikbaby.
Kindje doet het haske goed en zwemt in een oceaan van vruchtwater. Baarmoeder half verstreken en nul ontsluiting...
Hier was dat ook zo ongeveer.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lekker dat mijn vriend vrij vroeg weer aan het werk is gegaan. Ik red het alleen prima en hij vindt het fijn om eruit te zijn. Iedereen blij. Het scheelt wel dat hij voor zichzelf werkt en niet 8-9 uur per dag van huis is. We hebben gewoon structureel veel tijd samen en dat vind ik waardevoller dan een intense kraamtijd.
Goed dat jullie daar een duidelijk beeld van hebben! Het klinkt mij allemaal heel verstandig in de oren, al hoop ik dat je dit weekeinde gewoon spontaan bevalt. Die kans is vrij groot!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef Vanyel het volgende:
Dat halve verstrijken heeft wel een week geduurd, dus ging niet zo snel. Wij willen graag tegen woensdag inleiding starten, maar in t ziekenhuis mikken ze toch meer op 42 volle weken. Gek, agz de vk juist roept dat dat echt niet meer de bedoeling is.
Maandag opnieuw ctg en dan ook consult bij de gynaecoloog. Dan gaan wij aangeven wat we willen. Doen ze echt heel moeilijk, overwegen we dan of wij evt een ander ziekenhuis willen opzoeken. Vandaag was de eerste keer in dit ziekenhuis, dus we hebben er toch niet echt een band mee.
Ik zou 41 weken gevoelsmatig al echt de max vinden voor het ukje, ik zou het heel eng vinden om nog langer dan dat over tijd te lopen. Op een gegeven moment is het toch 'op' van binnen en moet het ukje er gewoon uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:07 schreef Vanyel het volgende:
We gaan weer fijn relaxen dit weekend en hopen dat dat helpt. En dan kom ik jullie zsm vervelen bij de kleine baby's
Overigens zou ik uiteraard liever niet hoeven inleiden, maar we hebben gewoon het gevoel dat 42+ weken niet goed kan zijn voor de kleine. Niet geheel rationeel misschien (wel hier en daar wat onderzoek over gelezen, maar toch), maar zo voelt t wel heel erg.
Ik kan niet wachten! Er is echt wat nieuwe aanwas nodig en ik ben héél benieuwd!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:07 schreef Vanyel het volgende:
We gaan weer fijn relaxen dit weekend en hopen dat dat helpt. En dan kom ik jullie zsm vervelen bij de kleine baby's
met Jan ben ik met 40w6d ingeleid, omdat ik dacht minder leven te voelen, en mijn rug op was zeg maar. M'n gyn zag wel aan me dat ik het echt niet meer trok op dat moment (zaterdagavond, hij had gelukkig zelf dienst). Toen ik er laatst naar vroeg was het antwoord dat ze in principe niet voor de 41 weken in gaan leiden, tenzij er een (dwingende) reden is. Ergens hoop ik dat deze kleine zichzelf aandient tussen de 38 en 40 weken, maar ik ben zelf bang dat ik gewoon weer overtijd ga lopen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:09 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik zou 41 weken gevoelsmatig al echt de max vinden voor het ukje, ik zou het heel eng vinden om nog langer dan dat over tijd te lopen. Op een gegeven moment is het toch 'op' van binnen en moet het ukje er gewoon uit.
rechts onderin je schermquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:00 schreef p_iglet het volgende:
Dat vermoeden had ik al DJMO
Ik weet van mijn co-schap daar, dat ze daar niet zo heel moeilijk zijn om laagdrempelig in te leiden.
Ik ben wel nieuwsgierig wie jou gyn is, wil je dat PM'men?
Ik heb dat 'pas' sinds twee weken ongeveer. Ik word wakker met een rommelende maag en na twee uur weer een rommelende maag. Als ik boodschappen of iets zwaars in huis doe krijg ik daar ook honger van, vreselijk... Mijn dagmenu is nu ongeveer als volgt, het wisselt wel eens wat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Omg elke keer als ik gegeten heb heb ik een uur erna weer echt honger! Echt een knorrende maag en als ik er niks aan doe word ik misselijk.
Echt heel erg vervelend, ik eet echt wel genoeg maar dit is echt zwaar irritant.
In de eerste weken van de zwangerschap had ik er geen last van, eigenlijk vanaf deze week is het op komen zetten. Ik had het bij de vorige zwangerschap ook.
Hadden jullie er ook last van en zo ja, wat deed je er aan?
psies. en die van mij wil dus niet, zolang ik er ben om het te doenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:34 schreef mefke79 het volgende:
o dan hier ook nog een spuit elf. Mijn man was 28 toen hij het huis uit ging, zijn moeder kookt als een dweil, zijn vader kan nog geen spaghetti koken en toch he...mijn man leerde in no time koken en kookt nu niet alleen vaker dan ik, maar ook nog lekkerder. Het gaat er om of je het wilt leren. Niet dat je het kunt leren.
En tis aan jou om daar wel of geen genoegen mee te nemen. Ik zou er dus nooit genoegen mee nemen, maar ja, dat ben ik nou eenmaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:37 schreef DJMO het volgende:
[..]
psies. en die van mij wil dus niet, zolang ik er ben om het te doen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |