abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:29:26 #251
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92326915
Wat vervelend lijkt me dat, voor jullie dat je maar zo weinig hulp krijgt en voor de kraamhulp dat ze zo moet vliegen en nergens relaxed mee bezig kan zijn.

Hier gelukkig ook geen grootstedelijke tekorten voor zover ik weet/hoor. Heb indicatie voor 59 uur kraamzorg en we mogen dat zelf invullen zoals we willen. Dus 7 volledige dagen en een half dagje (heeft denk ik de voorkeur) of wat meer uitgesmeerd. Maar misschien gaat alles wel zo goed dat ze al eerder met ontslag mag bij ons ;) .
pi_92327013
Ik heb geen idee hoeveel uur ik krijg.
Ik heb alleen een bevestiging ontvangen waarmee kraamzorg toegekend is.
pi_92327172
Dat komt vanzelf met je intake fr.
En ondanks grote stad geen tekort hier zo ver ik weet.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_92327289
Ja inderdaad, een boel juffen! :W

Laiveneertiekje, dit staat op de site van het CNV:
quote:
VO: Wordt zwangerschapsverlof gecompenseerd als het in de vakantie valt?Het verlof wordt bij samenloop met de zomervakantie volledig gecompenseerd voor directie en onderwijsgevend personeel.
Bas is geboren op 24 december, (8> was met kerst sowieso thuis en had ook met Oud-/Nieuwjaarsdag verplicht vrij. Hij heeft in totaal 3 weken vrij gehad toen. Nu spaart hij dus zijn vakantiedagen weer op en blijft de hele maand juli thuis.

Miss_Sly, ik ben het helemaal met je eens! Ook voor de papa's verandert er veel! :Y

Over kraamhulp; wij kregen bij Bas 49 uur. Ze kwam op 1e kerstdag voor het eerst en op Oudjaardag voor het laatst. De eerste dagen waren dagen van 7 of 8 uur en daarna steeds wat korter. Wij hebben weer dezelfde kraamhulp aangevraagd! Zoooo'n leuk mens! :D
Mijn vriendin had twee keer kraamhulp via hetzelfde bureau en de tweede keer was er een babyboom, waardoor ze tekort aan personeel hadden. Zij huren dan mensen van een ander bureau in, zodat je toch je kraamhulp krijgt, maar mogelijk wel minder uren.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_92327434
Ik vind het eigenlijk wel lekker dat mijn vriend vrij vroeg weer aan het werk is gegaan. Ik red het alleen prima en hij vindt het fijn om eruit te zijn. Iedereen blij. Het scheelt wel dat hij voor zichzelf werkt en niet 8-9 uur per dag van huis is. We hebben gewoon structureel veel tijd samen en dat vind ik waardevoller dan een intense kraamtijd.

Maar ik had zelf een vader die veel werkte en ik heb nooit het gevoel gehad dat hij zijn gezin tekort deed. Sterker nog, op een of andere manier was hij er meer voor ons dan onze moeder, die de hele dag thuis was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 15:47:45 #256
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92327841
Krijg je inderdaad tijdens de intake te horen f_r. 49 Uur is volgens mij de basis als je borstvoeding gaat geven en voor specifieke omstandigheden kun je extra uren toegewezen krijgen (in mijn geval medische indicatie, maar kan ook gezinsituatie of iets anders zijn). Je kunt zelf ook uren bijkopen (althans dat kan hier, weet niet of dat overal kan).
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lekker dat mijn vriend vrij vroeg weer aan het werk is gegaan. Ik red het alleen prima en hij vindt het fijn om eruit te zijn. Iedereen blij. Het scheelt wel dat hij voor zichzelf werkt en niet 8-9 uur per dag van huis is. We hebben gewoon structureel veel tijd samen en dat vind ik waardevoller dan een intense kraamtijd.

Maar ik had zelf een vader die veel werkte en ik heb nooit het gevoel gehad dat hij zijn gezin tekort deed. Sterker nog, op een of andere manier was hij er meer voor ons dan onze moeder, die de hele dag thuis was.
:Y Ik denk ook dat iedereen daarin verschillend is en dat iedereen het derhalve moet invullen zoals jullie twee dat het meest zien zitten en naar gelang de mogelijkheden die er zijn.
pi_92329023
Zooo, Vanyel heeft nog wel ff een buikbaby.
Kindje doet het haske goed en zwemt in een oceaan van vruchtwater. Baarmoeder half verstreken en nul ontsluiting...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:16:34 #258
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92329346
Jij bent gewoon een heel goed kraamhotel Vanyel! Wanneer moet je terugkomen? En hoe voel je je?
pi_92329405
Voel je je goed vanyel?
Sterkte met de laatste loodjes
pi_92329819
De kraamzorg komt 9 februari voor de intake. Kamertje is dan nog niet klaar maar was geen probleem volgens de mevrouw aan de telefoon. Manlief neemt vrij wanneer de kraamzorg weg is. Mijn ouders willen ook graag een week vrij nemen als de kleine er is en elke dag langs komen :')
Misschien dat lief zelfs daarna 2 weken vrij neemt. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_92329961
Bij de geboorte van Jaël had manlief geregeld dat hij daarna meteen 2 weken vakantie had, dat was echt heerlijk. Nu had hij het weer zo geregeld, maar goed baan kwijt en nog neits anders dus vermoedeljk is hij in ieder geval de eerste week gewoon thuis na de bevalling :)

Wij krijgen 49 uur kraamzorg omdat ik aangegeven heb borstvoeding te willen geven, had ik aangegeven dit niet te willen dan had ik maar recht op 45 uur. De vorige keer werd onze 49 uur verlengd met 2x 6 ivm ks.

Hier alles goed, gisteravond wel veel onrust in mijn lijf en weet nog steeds niet wat het nou precies was, ook slecht geslapen, maar nu gaat het wel weer!

Mooi toch dat de kleine het zo goed bij je heeft Vanyel en wie weet word het wel morgen geboren, je kan er meestal toch niet veel zinnigs over zeggen volgens mij...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92329976
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:09 schreef Vanyel het volgende:
Zooo, Vanyel heeft nog wel ff een buikbaby.
Kindje doet het haske goed en zwemt in een oceaan van vruchtwater. Baarmoeder half verstreken en nul ontsluiting...
Half verstreken is toch al best aardig, of niet?

Hebben jullie het al gehad over een eventuele inleiding en weet je wat het protocol van het ziekenhuis is? Of loop je niet in een ziekenhuis?
pi_92330470
Dat halve verstrijken heeft wel een week geduurd, dus ging niet zo snel. Wij willen graag tegen woensdag inleiding starten, maar in t ziekenhuis mikken ze toch meer op 42 volle weken. Gek, agz de vk juist roept dat dat echt niet meer de bedoeling is.
Maandag opnieuw ctg en dan ook consult bij de gynaecoloog. Dan gaan wij aangeven wat we willen. Doen ze echt heel moeilijk, overwegen we dan of wij evt een ander ziekenhuis willen opzoeken. Vandaag was de eerste keer in dit ziekenhuis, dus we hebben er toch niet echt een band mee.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:43:45 #264
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92330582
Hopelijk komt het dit weekend vanzelf op gang Vanyel!

Moet je je trouwens ook zorgen maken als je buikbaby een dag helemaal hyper is (terwijl ik uitgeput ben van de fijne nacht (not) die achter me ligt)? ;) Jemig, wat een circus in mijn buik vandaag, ze is de hele dag al bezig :D .
pi_92330792
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

Hier was dat ook zo ongeveer.
Althans hij is de eerste week thuis geweest (vond ie ook wel fijn met de gebroken nachten, kon hij daar ook aan wennen zonder te moeten werken, ook moest ie me wel helpen met Floris uit bed halen ivm hechtingen en hoog bed). De tweede week is ie al rustig aan begonnen met werken (toen deed ik de nachten ook gewoon zelf). En de derde week weer volledig, maar ik was ook heel snel weer op de been.

Oh en met de kraamzorg, ik had graag minder uren gehad. 3 uur was hier eigenlijk wel prima geweest. Althans na de eerste 2 dagen. Toen was het wel fijn de hele dag ivm borstvoeding enzo, maar dat liep gewoon heel snel goed. Een boterham kan mijn vriend ook wel pakken en drinken ook. Fruitshakes maken deed ie ook al, dus daar hadden we ook geen kraamzorg voor nodig. D
Volgende keer ga ik daar echt meer op mn strepen staan!

Moet zeggen dat we de eerste week eigenlijk geen kraamvisite gehad hebben. Sowieso werd het afgeraden door het ziekemhuis ivm de vaccuumpomp. En toen zn hoofdpijn weg was, vond ik een extra dagje met zn 3en ook wel prettig. Even een beetje bijkomen van alles, ook voor Floris.

Vanyel en DML ga s even gauw een verse baby laten zien!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:02:51 #266
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_92333854
Ben iig blij om te lezen dat het bij jullie ook een beetje normaal is dat manlief een weekje (of 2 of meer) vrij pakt (tijdens of na de kraamhulp).
Dacht al dat ik teveel met mezelf bezig was toen mijn collega's het zeiden :D
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 februari 2011 @ 18:44:34 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92335753
ik heb ook weer een indicatie voor 49 uur, ook omdat ik aangegeven heb toch weer bv te willen proberen. ik denk maar zo; drie keer is scheepsrecht.

vanmiddag met Jan een dik uur (misschien zelfs nog wat langer) op de bank liggen slapen. Niet de meest ideale plaats, maar mén wat heb ik dat uurtje rust/slaap hard nodig. (ook al schijnt mijn man te denken dat ik nog even vrolijk rond kan huppelen als toen ik 5 weken zwanger was :') )

Ik ben vandaag de deur niet uitgeweest, was veel te bang dat ik omver zou waaien. Er is in onze achtertuin, een stuk van de schutting van onze buren en ons weggewaaid. Dat stuk zat tegen de achtergevel aan, dus redelijk goed beschut, als dat al wegwaait, hoe moet dat dan met de freule lichtgewicht die ik nog steeds ben :D

LLM's :* :%

Heeft iemand nog een update van kersjes? Of heb ik na de laatste update dat ze haar maagsonde uitgepsuugd had iets gemist? :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_92339138
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef Vanyel het volgende:
Dat halve verstrijken heeft wel een week geduurd, dus ging niet zo snel. Wij willen graag tegen woensdag inleiding starten, maar in t ziekenhuis mikken ze toch meer op 42 volle weken. Gek, agz de vk juist roept dat dat echt niet meer de bedoeling is.
Maandag opnieuw ctg en dan ook consult bij de gynaecoloog. Dan gaan wij aangeven wat we willen. Doen ze echt heel moeilijk, overwegen we dan of wij evt een ander ziekenhuis willen opzoeken. Vandaag was de eerste keer in dit ziekenhuis, dus we hebben er toch niet echt een band mee.
Goed dat jullie daar een duidelijk beeld van hebben! Het klinkt mij allemaal heel verstandig in de oren, al hoop ik dat je dit weekeinde gewoon spontaan bevalt. Die kans is vrij groot!
pi_92339595
oh Vanyel, fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden en dat het allemaal in orde was. Ik hoop zo dat het gewoon dit weekend gebeurt, het kan zomaar ineens op gang komen, ook als t eerst potdicht zit!

Ik spiek regelmatig even op mn telefoon om te zien of jij of DML al aan de gang zijn. Hopelijk snel jullie verse beebjes bij jullie O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92339686
Hier is ook de aanvraag 49 uur, ook omdat ik weer borstvoeding ga proberen. We zien wel of dat lukt. Juich trouwens niet te hard als je in bv Brabant zit en VGZ of CZ verzekert bent. Deze hebben (meestal) een contract voor de kraamzorg met de 'oude' kraamzorg/thuiszorg/kruiswerk instanties. En laten dat nou ook net de organisaties zijn waar de meeste zwangeren voor kiezen...met andere woorden, als er ergens een tekort ontstaat, dan is het bij dat soort organisaties. Nou hoef je natuurlijk niet voor die instanties te kiezen, ik heb IZZ (ook onderdeel van UVIT, net als VGZ) en heb gekozen voor een particulier bureau.

Weinig nieuws hier verder, maandag weer naar de vk, ik verwacht niets speciaals. Voel mijn bekken en been redelijk vaak, maar goed, daar houden we dan maar rekening mee.

Vanyel, komt vast goed!

En, Takkembah, succes met verhuizen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92339886
oja en het ging nog over vaders en verlof. Vorige keer heeft mijn man in de week na de geboorte van Driekus een halve dag gewerkt en vervolgens drie weken vrij gehad. Let wel op, de dag van de geboorte valt niet onder de 2 dagen verlof die je wettelijk krijgt, de bevallingsdag is calamiteiten of zorgverlof. Dus dan heb je in totaal 3 dagen.
Nu gaan we het weer zo doen dat mijn man vrij neemt na de bevalling. We willen dat 'sparen' door hem in mijn verlof geen papadag op te laten nemen. Dan werkt ie mooi over en kan die uren later terugpakken. Mocht dat nou allemaal niet lukken, dan kunnen we altijd nog extra ouderschapsverlof opnemen
pi_92340130
We gaan weer fijn relaxen dit weekend en hopen dat dat helpt. En dan kom ik jullie zsm vervelen bij de kleine baby's :)

Overigens zou ik uiteraard liever niet hoeven inleiden, maar we hebben gewoon het gevoel dat 42+ weken niet goed kan zijn voor de kleine. Niet geheel rationeel misschien (wel hier en daar wat onderzoek over gelezen, maar toch), maar zo voelt t wel heel erg.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:09:16 #273
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92340273
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:07 schreef Vanyel het volgende:
We gaan weer fijn relaxen dit weekend en hopen dat dat helpt. En dan kom ik jullie zsm vervelen bij de kleine baby's :)

Overigens zou ik uiteraard liever niet hoeven inleiden, maar we hebben gewoon het gevoel dat 42+ weken niet goed kan zijn voor de kleine. Niet geheel rationeel misschien (wel hier en daar wat onderzoek over gelezen, maar toch), maar zo voelt t wel heel erg.
Ik zou 41 weken gevoelsmatig al echt de max vinden voor het ukje, ik zou het heel eng vinden om nog langer dan dat over tijd te lopen. Op een gegeven moment is het toch 'op' van binnen en moet het ukje er gewoon uit.
pi_92340364
Vandaar vandaag ctg en echo. Ze heeft het echt heerlijk daarbinnen!
pi_92340369
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:07 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan niet wachten! Er is echt wat nieuwe aanwas nodig en ik ben héél benieuwd!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:16:01 #276
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92340622
Ik heb altijd gehoord dat ze inleiden omdat het risico groot wordt na +- 10 dagen na de 40w dat het kind behoefte doet in het vruchtwater?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:19:34 #277
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92340815
Je moet ook gewoon lekker je gevoel volgen Vanyel. Zo te horen weet je heel goed wat je wilt en waarom.

Ikzelf had het toentertijd juist andersom. Ik vond het inleiden te vroeg voor mijn gevoel. Bizar is dat.

@ mef, thnx! En inderdaad, in Brabant is er wellicht meer kraamzorg over het aantal gezinnen, maar ook dan kun je de pech hebben in een geboortegolf oid te zitten. En doe je rustig aan met je rug/bekken?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 februari 2011 @ 20:40:48 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92341965
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:09 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik zou 41 weken gevoelsmatig al echt de max vinden voor het ukje, ik zou het heel eng vinden om nog langer dan dat over tijd te lopen. Op een gegeven moment is het toch 'op' van binnen en moet het ukje er gewoon uit.
met Jan ben ik met 40w6d ingeleid, omdat ik dacht minder leven te voelen, en mijn rug op was zeg maar. M'n gyn zag wel aan me dat ik het echt niet meer trok op dat moment (zaterdagavond, hij had gelukkig zelf dienst). Toen ik er laatst naar vroeg was het antwoord dat ze in principe niet voor de 41 weken in gaan leiden, tenzij er een (dwingende) reden is. Ergens hoop ik dat deze kleine zichzelf aandient tussen de 38 en 40 weken, maar ik ben zelf bang dat ik gewoon weer overtijd ga lopen.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_92342361
nou ja, hier kan je op je kop gaan staan, maar als je kindje het nog goed doet dan krijg je echt geen inleiding met minder dan 41 weken. Nou ben ik dus ingeleid met 41w4, maar toen ie er eenmaal uit was, was duidelijk dat de placenta niet optimaal meer was, maar hij was gewoon nog goed genoeg. Ik heb zelfs na een complete nacht overslaan door voorweeën te horen gekregen dat ik niet inleidbaar was (geen ontsluiting oid) en dat ik alleen naar het ziekenhuis mocht om te slapen mbv medicijnen.

Deze keer wil inleiden heel graag voorkomen, mits verantwoord voor ukkie, want ik reageer iets te heftig op weeënopwekkers. Dus thanks, but no thanks.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 februari 2011 @ 20:49:48 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92342573
als ik aan de laatste keer denk word ik ook liever niet ingeleid mefke ;) toen ik eenmaal reageerde op de tabletten die vaginaal ingebracht waren, werd het ook meteen ontzettend pijnlijk. Pijnlijker dan de rugweeen die ik had bij m'n eerste, die waren nog weg te zuchten onder de douche. Dit werd pas draaglijk nadat ik een ruggeprik had gekregen.

pi_92342645
Ik vind die 41 weken ook wel logisch als je bedenkt dat (afaik) 70% van de kindjes met die termijn spontaan gekomen is.
pi_92342673
Omg elke keer als ik gegeten heb heb ik een uur erna weer echt honger! Echt een knorrende maag en als ik er niks aan doe word ik misselijk.
Echt heel erg vervelend, ik eet echt wel genoeg maar dit is echt zwaar irritant.
In de eerste weken van de zwangerschap had ik er geen last van, eigenlijk vanaf deze week is het op komen zetten. Ik had het bij de vorige zwangerschap ook.
Hadden jullie er ook last van en zo ja, wat deed je er aan?
Tralalalaaa
pi_92342878
Ik ben vooral kleine porties gaan eten, en dan dus tussendoor dingen die wel vulden, maar mij niet al te slecht leken...
pi_92342885
In steeds meer ziekenhuizen is het steeds vaker beleid om al met 41 weken in te leiden ipv 42 weken.
Er zijn toenemend aantal onderzoeken die aantonen dat na de 41 weken de risico's toenemen, en aangezien inleiden steeds subtielere technieken kent beginnen ze daar tegenwoordig dus vaak al eerder mee.

Sophia Rotterdam is inleiden bij 41.0 standaard, maar als het inleiden neit doorzet dan kan het dan nog wel een dag of 3-4 duren.
Westeinde Den Haag heb ik nagevraagd, en is het in principe 41.0 tenzij de zwangere zelf niet wil, dan is het dagelijks ctg en bloeddruk controle.

Ik heb het nagevraagd omdat Pepijn spontaan met 41.4 kwam en ik dus echt niet al bij stipt 41.0 ingeleid wil gaan worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 februari 2011 @ 20:57:50 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92343027
ik beval dus in sophia r'dam piglet :D

ik snack vooral plakjes worst TAP :@ en dan maakt het me weinig uit of het cervelaat, boterhamworst of ontbijtspek is .. en als ik eenmaal een pakje beleg opengemaakt heb, gaat het meestal dezelfde dag nog op :')

pi_92343181
Dat vermoeden had ik al DJMO ;)

Ik weet van mijn co-schap daar, dat ze daar niet zo heel moeilijk zijn om laagdrempelig in te leiden.
Ik ben wel nieuwsgierig wie jou gyn is, wil je dat PM'men?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 februari 2011 @ 21:02:18 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92343299
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:00 schreef p_iglet het volgende:
Dat vermoeden had ik al DJMO ;)

Ik weet van mijn co-schap daar, dat ze daar niet zo heel moeilijk zijn om laagdrempelig in te leiden.
Ik ben wel nieuwsgierig wie jou gyn is, wil je dat PM'men?
rechts onderin je scherm :+

pi_92343600
Wat ik mij trouwens nog afvroeg, kan het zijn dat er rond 22-23 weken een groeispurtje is? Mijn buik voelt nu ook vaak hard aan, net alsof hij wat onder spanning staat, en hij is ineens ook wel groter geworden. Bandenpijn zat er een beetje bij, en dat is al wel een paar weken zo, maar die spanning is echt van de afgelopen dagen.
Ik zat zelf aan een groeispurtje te denken, maar zou dat het kunnen zijn?

Sowieso voel ik de uk anders bewegen, er komen minder armpjes/benen langs, en de bewegingen zitten echt op "vaste" plekken..
pi_92343705
Vanyel, spannend!
pi_92344293
L'tiekje, ik had de vorige keer rond die termijn mijn groeispurtje en ik denk dat ik em nu weer heb, dus ja, dus kan kloppen.

En TAP, truc van de dag: blijven eten, kleine beetjes, als zijn het maar droge crackers.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:28:37 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_92344932
Haha even mosterd na de maaltijd, maar die opmerking over helpen in huishouden, zeer terecht.
Ik krijg ook altijd kromme tenen als iemand zegt dat papa op aan het passen is?
Wtf oppassen? Ik mag toch hopen dat de papa mede verantwoordrljk is voor de opvoeding, en dus zorg draagt voor zm kind, oppassen klinkt echt denigrerend. Maar das mijn mening :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:29:04 #292
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92344964
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Omg elke keer als ik gegeten heb heb ik een uur erna weer echt honger! Echt een knorrende maag en als ik er niks aan doe word ik misselijk.
Echt heel erg vervelend, ik eet echt wel genoeg maar dit is echt zwaar irritant.
In de eerste weken van de zwangerschap had ik er geen last van, eigenlijk vanaf deze week is het op komen zetten. Ik had het bij de vorige zwangerschap ook.
Hadden jullie er ook last van en zo ja, wat deed je er aan?
Ik heb dat 'pas' sinds twee weken ongeveer. Ik word wakker met een rommelende maag en na twee uur weer een rommelende maag. Als ik boodschappen of iets zwaars in huis doe krijg ik daar ook honger van, vreselijk... Mijn dagmenu is nu ongeveer als volgt, het wisselt wel eens wat.

8.30: Brinta gemaakt met 250 ml melk.
10.15: Koffie met veel melk en ontbijtkoek
12.30: Drie boterhammen met kaas, appelstroop, oid... en drinkyoghurt van Arla
14.00: Koffie met warme melk
16.00: Plak ontbijtkoek en een stuk fruit en thee of water
18.30: Avondmaaltijd
20.00: Soms een toetje of een koekje en thee of appelsap

Ik probeer zo mijn suikerpeil niet teveel te laten schommelen en te voorkomen dat ik enorme honger krijg, want dan eet je snel teveel.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:34:20 #293
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92345319
Hier idd ook een groeispurt, tenminste dat denk ik, voel haar wat minder duidelijk bewegen de afgelopen dagen en was echt heel erg moe. Dat even een paar dagen moe heb ik soms en vaak is daarna mijn buik gegroeid. De mijne is ook wat groter steviger en soms onderin wat harder, ook geregeld wat pijntjes aan de banden, dus vast groei.

Ik wil maandag wel eens even navragen wat normale vermoeiheid is en wanneer ik me zorgen moet maken, soms ben ik echt heel slapjes, gistermiddag heb ik voor het eerst tijdens mijn zwangerschap een uurtje op de bank liggen slapen, niets voor mij en was ik ook nog niet van plan, maar ik kon niet meer....

En ik ga om 22.30 slapen en om 07.00 op, dus ik slaap voldoende.
pi_92345335
o dan hier ook nog een spuit elf. Mijn man was 28 toen hij het huis uit ging, zijn moeder kookt als een dweil, zijn vader kan nog geen spaghetti koken en toch he...mijn man leerde in no time koken en kookt nu niet alleen vaker dan ik, maar ook nog lekkerder. Het gaat er om of je het wilt leren. Niet dat je het kunt leren.
pi_92345424
juud, tis ook topsport he, zwanger zijn. Dus zo'n tukkie is juist goed, lekker effe bij tanken. Beter dan maar door blijven hollen terwijl je doodop bent. Ik zou wel even je ijzer laten nakijken, dat kan ineens heel rap dalen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 februari 2011 @ 21:37:32 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92345542
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:34 schreef mefke79 het volgende:
o dan hier ook nog een spuit elf. Mijn man was 28 toen hij het huis uit ging, zijn moeder kookt als een dweil, zijn vader kan nog geen spaghetti koken en toch he...mijn man leerde in no time koken en kookt nu niet alleen vaker dan ik, maar ook nog lekkerder. Het gaat er om of je het wilt leren. Niet dat je het kunt leren.
psies. en die van mij wil dus niet, zolang ik er ben om het te doen ;) :')

pi_92345897
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:37 schreef DJMO het volgende:

[..]

psies. en die van mij wil dus niet, zolang ik er ben om het te doen ;) :')
En tis aan jou om daar wel of geen genoegen mee te nemen. Ik zou er dus nooit genoegen mee nemen, maar ja, dat ben ik nou eenmaal.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 februari 2011 @ 21:46:26 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92346135
ik push om de zoveel tijd :P vaak maak ik me er maar niet druk over, maar nu met die hormonenbende kan ik er pissig om worden dat ie niet eens even meekijkt hoe ik het doe, zodat hij in geval van nood zich toch weet te redden .. mjah, dat zullen m'n hormonen wel zijn ..

OT: last van maagzuur :r

pi_92346966
Om nog even terug te komen op het verlof van de partner. Die van mij stelt z'n vakantie uit om vier weken vakantie te nemen als de baby er is. Vind ik zelf wel prettig denk ik. Kan hij er ook een beetje ingroeien.

Over koken gesproken dat kan en wil hij niet daar kan ik wel of geen genoegen mee nemen maar dat betekend dan niet eten of een magnetron maaltijd. Heb me er na verschillende jaren maar bij neergelegd. Misschien als ik hoog zwanger ben nog eens een poging wagen..
pi_92361752
Hier is het de bedoeling dat vriendlief vakantie opneemt nadat de kraamzorg weg is. Hoeveel uren we krijgen weten we nog niet precies, want we moeten de intake nog hebben. Aangezien we nu in de 7e maand zitten zullen ze binnenkort wel bellen, ander bel ik eind februari voor een afspraak.
D. werkt onregelmatig, dus stiekem zou het fijn zijn als de bevalling is op de eerste van 3 werkdagen. Dat is dan zijn callamiteitenverlof + daarna 2 dagen ouderschapsverlof. Daarna is ie sowieso minimaal 2 (of 3) dagen vrij, dus dan zijn we de eerste week al bijna helemaal samen.

Juud hoe komt het dat jij al na ongeveer 7 weken weer gaat werken? Je hebt toch recht op minimaal 10 weken erna? (afhankelijk hoeveel weken je ervoor stopt).
Hier heb ik nog veel vakantie uren staan en de uren van vorig jaar kan ik opnemen na mijn verlof. Ik ga daarom 18-03 met verlof en ga pas 05-09 weer werken. Echt heerlijk. Afhankelijk of ze op tijd geboren wordt kijken we achteraf of me dit 6 weken vakantieuren heeft gekost of iets minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')