Bas is geboren op 24 december,quote:VO: Wordt zwangerschapsverlof gecompenseerd als het in de vakantie valt?Het verlof wordt bij samenloop met de zomervakantie volledig gecompenseerd voor directie en onderwijsgevend personeel.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lekker dat mijn vriend vrij vroeg weer aan het werk is gegaan. Ik red het alleen prima en hij vindt het fijn om eruit te zijn. Iedereen blij. Het scheelt wel dat hij voor zichzelf werkt en niet 8-9 uur per dag van huis is. We hebben gewoon structureel veel tijd samen en dat vind ik waardevoller dan een intense kraamtijd.
Maar ik had zelf een vader die veel werkte en ik heb nooit het gevoel gehad dat hij zijn gezin tekort deed. Sterker nog, op een of andere manier was hij er meer voor ons dan onze moeder, die de hele dag thuis was.
Half verstreken is toch al best aardig, of niet?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:09 schreef Vanyel het volgende:
Zooo, Vanyel heeft nog wel ff een buikbaby.
Kindje doet het haske goed en zwemt in een oceaan van vruchtwater. Baarmoeder half verstreken en nul ontsluiting...
Hier was dat ook zo ongeveer.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lekker dat mijn vriend vrij vroeg weer aan het werk is gegaan. Ik red het alleen prima en hij vindt het fijn om eruit te zijn. Iedereen blij. Het scheelt wel dat hij voor zichzelf werkt en niet 8-9 uur per dag van huis is. We hebben gewoon structureel veel tijd samen en dat vind ik waardevoller dan een intense kraamtijd.
Goed dat jullie daar een duidelijk beeld van hebben! Het klinkt mij allemaal heel verstandig in de oren, al hoop ik dat je dit weekeinde gewoon spontaan bevalt. Die kans is vrij groot!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef Vanyel het volgende:
Dat halve verstrijken heeft wel een week geduurd, dus ging niet zo snel. Wij willen graag tegen woensdag inleiding starten, maar in t ziekenhuis mikken ze toch meer op 42 volle weken. Gek, agz de vk juist roept dat dat echt niet meer de bedoeling is.
Maandag opnieuw ctg en dan ook consult bij de gynaecoloog. Dan gaan wij aangeven wat we willen. Doen ze echt heel moeilijk, overwegen we dan of wij evt een ander ziekenhuis willen opzoeken. Vandaag was de eerste keer in dit ziekenhuis, dus we hebben er toch niet echt een band mee.
Ik zou 41 weken gevoelsmatig al echt de max vinden voor het ukje, ik zou het heel eng vinden om nog langer dan dat over tijd te lopen. Op een gegeven moment is het toch 'op' van binnen en moet het ukje er gewoon uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:07 schreef Vanyel het volgende:
We gaan weer fijn relaxen dit weekend en hopen dat dat helpt. En dan kom ik jullie zsm vervelen bij de kleine baby's
Overigens zou ik uiteraard liever niet hoeven inleiden, maar we hebben gewoon het gevoel dat 42+ weken niet goed kan zijn voor de kleine. Niet geheel rationeel misschien (wel hier en daar wat onderzoek over gelezen, maar toch), maar zo voelt t wel heel erg.
Ik kan niet wachten! Er is echt wat nieuwe aanwas nodig en ik ben héél benieuwd!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:07 schreef Vanyel het volgende:
We gaan weer fijn relaxen dit weekend en hopen dat dat helpt. En dan kom ik jullie zsm vervelen bij de kleine baby's
met Jan ben ik met 40w6d ingeleid, omdat ik dacht minder leven te voelen, en mijn rug op was zeg maar. M'n gyn zag wel aan me dat ik het echt niet meer trok op dat moment (zaterdagavond, hij had gelukkig zelf dienst). Toen ik er laatst naar vroeg was het antwoord dat ze in principe niet voor de 41 weken in gaan leiden, tenzij er een (dwingende) reden is. Ergens hoop ik dat deze kleine zichzelf aandient tussen de 38 en 40 weken, maar ik ben zelf bang dat ik gewoon weer overtijd ga lopen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:09 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik zou 41 weken gevoelsmatig al echt de max vinden voor het ukje, ik zou het heel eng vinden om nog langer dan dat over tijd te lopen. Op een gegeven moment is het toch 'op' van binnen en moet het ukje er gewoon uit.
rechts onderin je schermquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:00 schreef p_iglet het volgende:
Dat vermoeden had ik al DJMO
Ik weet van mijn co-schap daar, dat ze daar niet zo heel moeilijk zijn om laagdrempelig in te leiden.
Ik ben wel nieuwsgierig wie jou gyn is, wil je dat PM'men?
Ik heb dat 'pas' sinds twee weken ongeveer. Ik word wakker met een rommelende maag en na twee uur weer een rommelende maag. Als ik boodschappen of iets zwaars in huis doe krijg ik daar ook honger van, vreselijk... Mijn dagmenu is nu ongeveer als volgt, het wisselt wel eens wat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Omg elke keer als ik gegeten heb heb ik een uur erna weer echt honger! Echt een knorrende maag en als ik er niks aan doe word ik misselijk.
Echt heel erg vervelend, ik eet echt wel genoeg maar dit is echt zwaar irritant.
In de eerste weken van de zwangerschap had ik er geen last van, eigenlijk vanaf deze week is het op komen zetten. Ik had het bij de vorige zwangerschap ook.
Hadden jullie er ook last van en zo ja, wat deed je er aan?
psies. en die van mij wil dus niet, zolang ik er ben om het te doenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:34 schreef mefke79 het volgende:
o dan hier ook nog een spuit elf. Mijn man was 28 toen hij het huis uit ging, zijn moeder kookt als een dweil, zijn vader kan nog geen spaghetti koken en toch he...mijn man leerde in no time koken en kookt nu niet alleen vaker dan ik, maar ook nog lekkerder. Het gaat er om of je het wilt leren. Niet dat je het kunt leren.
En tis aan jou om daar wel of geen genoegen mee te nemen. Ik zou er dus nooit genoegen mee nemen, maar ja, dat ben ik nou eenmaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:37 schreef DJMO het volgende:
[..]
psies. en die van mij wil dus niet, zolang ik er ben om het te doen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |