abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 februari 2011 @ 21:03:09 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92293323
nou ja, als ik hier m'n man moet laten koken, dan heb ik met sint juttemis wellicht een keer een glas aangebrand water en een zwart ei .. (oke, dat is wel heel overdreven, maar echt, hij kan nog steeds NIET koken, hoezeer ik er ook op hamer dat hij 't moet leren met straks twee kids :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2011 @ 21:17:32 #127
37843 lady-wrb
kortaf
pi_92294115
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:03 schreef DJMO het volgende:
nou ja, als ik hier m'n man moet laten koken, dan heb ik met sint juttemis wellicht een keer een glas aangebrand water en een zwart ei .. (oke, dat is wel heel overdreven, maar echt, hij kan nog steeds NIET koken, hoezeer ik er ook op hamer dat hij 't moet leren met straks twee kids :') )
waarom zou hij? jij ben toch thuis en hij moet werken. moet hij nou ook nog koken?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 februari 2011 @ 21:19:30 #128
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92294231
beetje overtrokken reactie van je Lady-wrb ... het gaat mij erom dat hij het kán .. misschien moet ik wel wat langer blijven in het ziekenhuis, of als er een keer wat gebeurt ofzo.. hij kan z'n kinderen moeilijk elke avond patat voorzetten.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

† In Memoriam † donderdag 3 februari 2011 @ 21:26:25 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_92294643
maak je niet zo druk. als het nodig is, kan hij het vast wel. en zo niet, koopt hij toch een magnetronmaaltijd? flesje melk opwarmen en een potje olvarit opentrekken lukt ook vast wel.
opgelost.
pi_92294796
Je kan ook voor een week eten in de vriezer zetten alvast, dan heb je daar straks weinig omkken meer naar. Of weet hij ook niet hoe de magnetron werkt?
On zeh laptop
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2011 @ 21:32:53 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_92295023
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:29 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Je kan ook voor een week eten in de vriezer zetten alvast, dan heb je daar straks weinig omkken meer naar. Of weet hij ook niet hoe de magnetron werkt?
dat was het eerste dat ik kon bedenken, maar ja, dan moet zij weer koken en hij niet.
pi_92295284
Ja nou ja..tijd zat toch?
On zeh laptop
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:38:33 #133
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_92295384
Kom op zeg, als het echt moet dan lukt het hem heus wel. En dan zal het geen culinair hoogstandje zijn, maar eten kan hij het wel.

Mijn man kookt 3 a 4 x per week. En ik de andere dagen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 februari 2011 @ 21:38:53 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92295412
pfff .. zijn jullie op een rel uit ofzo? je kan het krijgen hoe je het hebben wil. Ik wilde het niet zo héél bot neerzetten, maar ik had het meer over: "als ik ooit weg mocht vallen" oftewel, de pijp uit zou gaan. Koken is een hobby van me, en ik doe het graag, maar als ik onder de groene zoden lig kan ik het niet meer he?

pi_92295590
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:59 schreef danic het volgende:
Ja dat ben ik ook van plan om te gaan doen. Zodra ze groenten mag, om die op bv zondag te gaan koken en porties te maken voor de hele week. Makkelijk voor de werkdagen en zo uit de vriezer te halen.
Wat ik wel doe is pannenkoeken en ovenmaaltijden (schotels enzo, niet van die kant en klaar bakken, daar doen we eigenlijk niet aan).
Wat wij ook doen is net iets meer koken dan we zelf eten en de restanten invriezen. Ivan eet in principe met de pot mee, maar als we iets eten wat we voor hem niet zo geschikt vinden dan krijgt hij opgewarmde restjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92295597
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 21:38 schreef DJMO het volgende:
pfff .. zijn jullie op een rel uit ofzo? je kan het krijgen hoe je het hebben wil. Ik wilde het niet zo héél bot neerzetten, maar ik had het meer over: "als ik ooit weg mocht vallen" oftewel, de pijp uit zou gaan. Koken is een hobby van me, en ik doe het graag, maar als ik onder de groene zoden lig kan ik het niet meer he?
Ga jij je druk maken om wat je man moet koken als je dood bent? Als de nood aan de man komt kan hij écht wel koken heur :')
pi_92295856
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat wij ook doen is net iets meer koken dan we zelf eten en de restanten invriezen. Ivan eet in principe met de pot mee, maar als we iets eten wat we voor hem niet zo geschikt vinden dan krijgt hij opgewarmde restjes.
Ja ben ik ook met je eens. Alleen ik begreep dat de allerkleinsten in het begin alleen zoutloos mochten eten en aangezien wij altijd wel wat zout in de pan met groenten gooien, leek het me handig om dit apart klaar te maken per week. Als ze wat ouders is kan ze idd met de pot mee-eten voor zover de maaltijd dat toelaat.
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:46:13 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92295966
Danic, wij eten sinds Sasha mee eet ook zoutloos, bevalt eig prima. :Y
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:46:19 #139
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_92295973
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:38 schreef DJMO het volgende:
Dan vindt hij toch gewoon een nieuwe vrouw om voor hem te koken. :P
Nee joh, maar mannen kunnen soms zo makkelijk zijn in zeggen 'dat kan ik niet' terwijl als het écht moet, het heus wel gebeurt.
pi_92296098
Niemand is onmisbaar,uiteindelijk. Dus mocht je dood neervallen zal hij wel wat kunnen verzinnen. En hoeveel moeite is het om de komende tijd soms wat te veel te koken en het overschot in te vriezen? Compilatiemaaltijden ftw!
On zeh laptop
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 februari 2011 @ 21:49:35 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92296191
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:46 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Dan vindt hij toch gewoon een nieuwe vrouw om voor hem te koken. :P
Nee joh, maar mannen kunnen soms zo makkelijk zijn in zeggen 'dat kan ik niet' terwijl als het écht moet, het heus wel gebeurt.
uh uh, weet ik :Y maar met dat verschil dat mijn man (ook met de gedachte dat ik toch wel langer leef dan hij en ik idd degene ben die thuis ben) echt niet kan en wil leren koken. sjah.. ik vind hoe dan ook dat iedereen in staat moet zijn een stukje vlees te bakken, aardappels en groente te koken. iets met zelfredzaamheid ;) en hij leunt wat dat betreft iets te veel op mij, maar goed, dat is een discussie die hier niet thuishoort imo.

pi_92296290
Bij ons gaat dat niet op. Hij kan niet koken (heeft het echt geprobeerd en heeft bij elke keer mijn keuken in de fik gestoken - per ongeluk) en we hebben geen vriezer. Dus hij gaat maar naar zijn moeder. En als ik thuis ben en ik kan niet koken dan haalt hij zijn moeder maar :{w :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:50:56 #143
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_92296293
Nou ja, zorg als moeder dat jouw zoons het wel kunnen later. Meer kan je niet doen. ;)
pi_92296330
Mijn mannetje heeft een horeca opleiding das toch wel een uitkomst, maar koken lijkt bij hem wel altijd veeeeeeel langer te duren dan bij mij, maar goed wat dan op tafel staat smaakt wel :)
En wij maken ook altijd wat extra en dat vriezen we in en sinds de kleine er is eten wij ook zoutloos, niets mis mee :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 februari 2011 @ 21:53:18 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92296436
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:50 schreef She-Wolf het volgende:
Nou ja, zorg als moeder dat jouw zoons het wel kunnen later. Meer kan je niet doen. ;)
die zie ik er nog wel voor aan om naar hun zus te gaan _O- mjah, ik heb het koken van mijn vader geleerd, en er zijn nog steeds momenten dat ik 'm zou willen bellen om te vragen hoe hij ook al weer iets klaarmaakte. gaat helaas niet meer ..

† In Memoriam † donderdag 3 februari 2011 @ 21:59:05 #146
37843 lady-wrb
kortaf
pi_92296826
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:38 schreef DJMO het volgende:
pfff .. zijn jullie op een rel uit ofzo?
nee, anders had ik wel over vaatwassers begonnen :(

ik vind je bij tijd en wijle gewoon vervelend als je je vent zo afbrandt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 februari 2011 @ 22:00:52 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92296947
whehe, als ik 'm af zou branden zou ik wel veel erger zijn geweest hoor :') en sjah, die vaatwasser, laat ik daar maar niks over zeggen :P

pi_92297035
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:44 schreef danic het volgende:

[..]

Ja ben ik ook met je eens. Alleen ik begreep dat de allerkleinsten in het begin alleen zoutloos mochten eten en aangezien wij altijd wel wat zout in de pan met groenten gooien, leek het me handig om dit apart klaar te maken per week. Als ze wat ouders is kan ze idd met de pot mee-eten voor zover de maaltijd dat toelaat.
De periode dat je kind niet met de pot mee-eet duurt betrekkelijk kort. Wij zijn met 6 maanden begonnen om langzaamaan voedsel te introduceren en met 1 jaar ging Ivan met de pot eten. Vanaf die leeftijd mag je ook iets makkelijker omgaan met bijvoorbeeld zout, al blijft het goed om mate te houden (maar dat is het voor jezelf ook!). Wij laten Ivan alleen iets anders eten als we ons eten voor hem qua textuur te lastig vinden, bijvoorbeeld als we biefstuk eten met een rucolasalade.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2011 @ 22:06:05 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_92297297
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:00 schreef DJMO het volgende:
whehe, als ik 'm af zou branden zou ik wel veel erger zijn geweest hoor :') en sjah, die vaatwasser, laat ik daar maar niks over zeggen :P
laat ik het dan heel vriendelijk zeggen: je hebt je award meer dan verdiend :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 februari 2011 @ 22:11:35 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92297648
ben dr ook reuze trots op :D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')