)
 )

waarom zou hij? jij ben toch thuis en hij moet werken. moet hij nou ook nog koken?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:03 schreef DJMO het volgende:
nou ja, als ik hier m'n man moet laten koken, dan heb ik met sint juttemis wellicht een keer een glas aangebrand water en een zwart ei .. (oke, dat is wel heel overdreven, maar echt, hij kan nog steeds NIET koken, hoezeer ik er ook op hamer dat hij 't moet leren met straks twee kids)

dat was het eerste dat ik kon bedenken, maar ja, dan moet zij weer koken en hij niet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:29 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Je kan ook voor een week eten in de vriezer zetten alvast, dan heb je daar straks weinig omkken meer naar. Of weet hij ook niet hoe de magnetron werkt?

Wat wij ook doen is net iets meer koken dan we zelf eten en de restanten invriezen. Ivan eet in principe met de pot mee, maar als we iets eten wat we voor hem niet zo geschikt vinden dan krijgt hij opgewarmde restjes.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:59 schreef danic het volgende:
Ja dat ben ik ook van plan om te gaan doen. Zodra ze groenten mag, om die op bv zondag te gaan koken en porties te maken voor de hele week. Makkelijk voor de werkdagen en zo uit de vriezer te halen.
Wat ik wel doe is pannenkoeken en ovenmaaltijden (schotels enzo, niet van die kant en klaar bakken, daar doen we eigenlijk niet aan).

Ga jij je druk maken om wat je man moet koken als je dood bent? Als de nood aan de man komt kan hij écht wel koken heurquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:38 schreef DJMO het volgende:
pfff .. zijn jullie op een rel uit ofzo? je kan het krijgen hoe je het hebben wil. Ik wilde het niet zo héél bot neerzetten, maar ik had het meer over: "als ik ooit weg mocht vallen" oftewel, de pijp uit zou gaan. Koken is een hobby van me, en ik doe het graag, maar als ik onder de groene zoden lig kan ik het niet meer he?

Ja ben ik ook met je eens. Alleen ik begreep dat de allerkleinsten in het begin alleen zoutloos mochten eten en aangezien wij altijd wel wat zout in de pan met groenten gooien, leek het me handig om dit apart klaar te maken per week. Als ze wat ouders is kan ze idd met de pot mee-eten voor zover de maaltijd dat toelaat.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat wij ook doen is net iets meer koken dan we zelf eten en de restanten invriezen. Ivan eet in principe met de pot mee, maar als we iets eten wat we voor hem niet zo geschikt vinden dan krijgt hij opgewarmde restjes.

Dan vindt hij toch gewoon een nieuwe vrouw om voor hem te koken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:38 schreef DJMO het volgende:
pfff .. zijn jullie op een rel uit ofzo? je kan het krijgen hoe je het hebben wil. Ik wilde het niet zo héél bot neerzetten, maar ik had het meer over: "als ik ooit weg mocht vallen" oftewel, de pijp uit zou gaan. Koken is een hobby van me, en ik doe het graag, maar als ik onder de groene zoden lig kan ik het niet meer he?

uh uh, weet ikquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:46 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dan vindt hij toch gewoon een nieuwe vrouw om voor hem te koken.
Nee joh, maar mannen kunnen soms zo makkelijk zijn in zeggen 'dat kan ik niet' terwijl als het écht moet, het heus wel gebeurt.
 maar met dat verschil dat mijn man (ook met de gedachte dat ik toch wel langer leef dan hij en ik idd degene ben die thuis ben) echt niet kan en wil leren koken. sjah.. ik vind hoe dan ook dat iedereen in staat moet zijn een stukje vlees te bakken, aardappels en groente te koken. iets met zelfredzaamheid
 maar met dat verschil dat mijn man (ook met de gedachte dat ik toch wel langer leef dan hij en ik idd degene ben die thuis ben) echt niet kan en wil leren koken. sjah.. ik vind hoe dan ook dat iedereen in staat moet zijn een stukje vlees te bakken, aardappels en groente te koken. iets met zelfredzaamheid  en hij leunt wat dat betreft iets te veel op mij, maar goed, dat is een discussie die hier niet thuishoort imo.
 en hij leunt wat dat betreft iets te veel op mij, maar goed, dat is een discussie die hier niet thuishoort imo.

die zie ik er nog wel voor aan om naar hun zus te gaanquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:50 schreef She-Wolf het volgende:
Nou ja, zorg als moeder dat jouw zoons het wel kunnen later. Meer kan je niet doen.
 mjah, ik heb het koken van mijn vader geleerd, en er zijn nog steeds momenten dat ik 'm zou willen bellen om te vragen hoe hij ook al weer iets klaarmaakte. gaat helaas niet meer ..
 mjah, ik heb het koken van mijn vader geleerd, en er zijn nog steeds momenten dat ik 'm zou willen bellen om te vragen hoe hij ook al weer iets klaarmaakte. gaat helaas niet meer ..

nee, anders had ik wel over vaatwassers begonnenquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:38 schreef DJMO het volgende:
pfff .. zijn jullie op een rel uit ofzo?

en sjah, die vaatwasser, laat ik daar maar niks over zeggen
 en sjah, die vaatwasser, laat ik daar maar niks over zeggen  

De periode dat je kind niet met de pot mee-eet duurt betrekkelijk kort. Wij zijn met 6 maanden begonnen om langzaamaan voedsel te introduceren en met 1 jaar ging Ivan met de pot eten. Vanaf die leeftijd mag je ook iets makkelijker omgaan met bijvoorbeeld zout, al blijft het goed om mate te houden (maar dat is het voor jezelf ook!). Wij laten Ivan alleen iets anders eten als we ons eten voor hem qua textuur te lastig vinden, bijvoorbeeld als we biefstuk eten met een rucolasalade.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:44 schreef danic het volgende:
[..]
Ja ben ik ook met je eens. Alleen ik begreep dat de allerkleinsten in het begin alleen zoutloos mochten eten en aangezien wij altijd wel wat zout in de pan met groenten gooien, leek het me handig om dit apart klaar te maken per week. Als ze wat ouders is kan ze idd met de pot mee-eten voor zover de maaltijd dat toelaat.

laat ik het dan heel vriendelijk zeggen: je hebt je award meer dan verdiendquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:00 schreef DJMO het volgende:
whehe, als ik 'm af zou branden zou ik wel veel erger zijn geweest hooren sjah, die vaatwasser, laat ik daar maar niks over zeggen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |