Houden we enkel AJ overquote:Op maandag 31 januari 2011 16:25 schreef horned_reaper het volgende:
Wat zou er gaan gebeuren als straks alle mobiele signalen in Egypte uit de lucht worden gehaald en alle grenzen dicht gaan?
Er zijn twitteraars op Tahrir Square die via satelliet twitterenquote:Op maandag 31 januari 2011 16:25 schreef horned_reaper het volgende:
Wat zou er gaan gebeuren als straks alle mobiele signalen in Egypte uit de lucht worden gehaald en alle grenzen dicht gaan?
Tjah... Twitter heeft al eerder aangetoond nou niet bepaald ongevoelig te zijn voor wat lichte dwang vanuit de overheid (zie Wikileaks), dus wie weet wordt er eea geblocked?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:26 schreef Bartholomaeus het volgende:
Vraag me nou toch echt af waarom er zo weinig tweets binnen komen.
dat hoop ik dat de EU zich er eens mee gaat bemoeien.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:25 schreef horned_reaper het volgende:
quote:Tahrir Square protesters say they plan to march Friday to the presidential palace in Heliopolis unless the army makes its stance clear.
Youth-led groups issued a statement calling for all Egyptians to march on the palace, the People's Assembly and the television building, in what they are calling the "Friday of Departure."
They say the army must choose which side they are on: That of the people, or the regime.
"We the people and the youth of Egypt demand that our brothers in the national armed forces clearly define their stance by either lining up with the real legitimacy provided by millions of Egyptians on strike on the streets, or standing in the camp of the regime that has killed our people, terrorized them and stole from them," read the statement.
The protesters say the army has until Thursday morning to make its position clear. A lack of response will be interpreted as support for Egypt's ruling regime.
The march will commence after Friday Muslim prayers and Christian services, according to the statement.
en de automagische updates zijn geen streams?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef remlof het volgende:
Ik ga over een kwartiertje naar huis, dan kan ik weer streamen
staat nu stickyquote:Op maandag 31 januari 2011 16:28 schreef mazaru het volgende:
http://livelive24.com/live-tv/egypt-al-baghdadia.html
Is wel goedkoper gewordenquote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Muridae het volgende:
Wie wilt gaan ?
http://i52.tinypic.com/30u607c.png
Dankquote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
http://www.almasryalyoum.(...)eadline-choose-sides
Hey dat is die demonstratie van aanstaande vrijdag waar mijn vrienden in luxor het vanochtend al over hadden. daar verwachten ze veel van.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
http://www.almasryalyoum.(...)eadline-choose-sides
Ik hou twitter niet in de gaten, heb ik jullie voorquote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Het stond net sowieso ook al een paar keer op twitter.
Die poepen 10 kleuren. Mubarak is een van de weinige Arabische leiders waar Isreal nog enigszins meer overweg kan. Als er meer islamitisch georinteerd regime aan de macht komt kan Isreal grote problemen hebben en het gevecht om/vanuit de Sinai zo weer oplaaien.quote:
Ik keek nog op de site van m'n hotelletje in Luxor, maar daar hebben ze het alleen over wat 'disrupt communications', ze raden je NIET af weg te blijven, de Cairo vestiging van het hotel welquote:Op maandag 31 januari 2011 16:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hey dat is die demonstratie van aanstaande vrijdag waar mijn vrienden in luxor het vanochtend al over hadden. daar verwachten ze veel van.
Mijn hotelletjes worden altijd geregeld door mijn vrienden.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik keek nog op de site van m'n hotelletje in Luxor, maar daar hebben ze het alleen over wat 'disrupt communications', ze raden je NIET af weg te blijven, de Cairo vestiging van het hotel wel
Ik denk dat het allemaal in gaat zakken en we het meeste al hebben gehad.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:35 schreef Loveless85 het volgende:
Aldus Twitter vertrekken er ondertussen ook weer mensen. Morgen zou de grote dag moeten worden, en daarna donderdag/vrijdag, als het regime dan nog niet gevallen is verloopt donderdag het ultimatum aan het leger en vrijdag zouden ze op willen trekken naar het presidentiele paleis in Heliopolis (buitenwijk van Cairo)
lol , ls ik ga zou het zijn om mee te demonstreren ... miss. idee als het nou echt spotkoop word , gaan we meedoen met het protest :pquote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Muridae het volgende:
Wie wilt gaan ?
http://i52.tinypic.com/30u607c.png
Heel goed. Mubarak gokt misschien op doodbloeden van de opstand, dan moet je de boel op scherp stellen.quote:
Ik vrees er ook voor, maar als het leger echt aan dat ultimatum wordt gehouden en ze genoeg mensen op de been krijgen om tegen het einde van de week richting overheidsgebouwen te trekken kan het nog heel spannend worden. Als ze dan het momentum niet al kwijt zijn of Mubarak voor die tijd ingrijptquote:Op maandag 31 januari 2011 16:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal in gaat zakken en we het meeste al hebben gehad.
Ik vond het nog duur. Vlieg normaal gesproken voor minder naar egypte vanaf belgie.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
lol , ls ik ga zou het zijn om mee te demonstreren ... miss. idee als het nou echt spotkoop word , gaan we meedoen met het protest :p
kunnen die vrienden van jou als ik ga niet wat regelen :pquote:Op maandag 31 januari 2011 16:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mijn hotelletjes worden altijd geregeld door mijn vrienden.
**** hotelkamer voor 10 euro per nacht ofzo.
Toeristen uitzuigen in nationale hobby daar. Als je daar vrienden hebt wordt alles in eens 10 keer goedkoper
Als dat zou zijn, zou het heel jammer zijn. Zoals Mohamed ElBaradei al zei: het is nu of nooit.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vrees er ook voor, maar als het leger echt aan dat ultimatum wordt gehouden en ze genoeg mensen op de been krijgen om tegen het einde van de week richting overheidsgebouwen te trekken kan het nog heel spannend worden. Als ze dan het momentum niet al kwijt zijn of Mubarak voor die tijd ingrijpt
Die aantallen zou ik met een grote korrel zout nemen, zoveel mensen zijn er niet eens in Tahrir Square.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef rakotto het volgende:
Er waren 500.000 mensen op de voet na het middag gebed. (Dat gebeurde vandaag alweer)
...
In andere steden gebeurt nog steeds hetzelfde. In Mansoura, waar het inwonersaantal 500.000 is, lopen er nu 100.000 mensen mee in de protesten.
als ik x naar egypte wil, mag jij het regelen !!quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vond het nog duur. Vlieg normaal gesproken voor minder naar egypte vanaf belgie.
Retourtje van 150 euro is geen uitzondering.
Die aantal zijn ietwat te enthousiast naar het schijnt, en gewoon op een plein 'staan' haalt weinig uit, dat heeft Mubarak wel laten zien.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:40 schreef Ulpianus het volgende:
Mensen die zeggen dat het doodbloed terwijl er vandaag 250K op Tahrir stonden en 500K in Alexandri.
Jullie geduld raakt op, maar de Egyptenaren hebben hier lang genoeg op gewacht om het nog een week vol te houden hoor.
Mooie samenvatting.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef rakotto het volgende:
Dankzij Aljazeera (Engels en Arabisch) kunnen wij meer updates geven over de tweede hoofdstad van Egypte, namelijk Alexandri.
Gisteren werd er weer massaal gedemonstreerd in Alexandri. Er waren 500.000 mensen op de voet na het middag gebed. (Dat gebeurde vandaag alweer) Wat de mensen eerst deden, was een dienst houden voor de slachtoffers die een dag eerder zijn overleden door schoten die gelost waren door de politie. Nadat de mensen massaal gingen protesteren, hebben zij ook de straten beschermd en o.a. het gemeentehuis verbrand.
Men moest een dag haar buurten verdedigen voor criminelen (De Egyptische politie die undercover (Als burger) die chaos veroorzaken door heel Egypte. Er zijn tientallen politie ambtenaren gearresteerd door de burgers. De gearresteerde politie werd uiteindelijk overhandigd aan het leger dat massaal aanwezig is in Alexandri.
Men wou ook graag dat Aljazeera het ziekenhuis van binnen zou filmen. Reden daarvoor is dat er veel lichamen binnen lagen die op een gruwelijke wijze doodgeschoten waren door de politie en de geheime dienst.
Een Egyptische man zei dat zijn zoon die vermoord werd in de winkel was toen hij vermoord werd door een geheime agent. Hij overleed direct aan een schotwond in zijn hoofd. Een andere man zei dat hij een zoon heeft verloren, maar dat hij er nog twee heeft en dat die niet meer op zullen geven totdat de President Mubarak berecht wordt.
Veel mensen eisen het vertrek van Mubarak, maar niet naar het buitenland. Ze eisen dat hij zijn positie als president verlaat en dat hij berecht wordt. De meeste mensen zijn het er nu over eens dat hij de doodstraf moet krijgen omdat al die mensen zijn overleden.
In andere steden gebeurt nog steeds hetzelfde. In Mansoura, waar het inwonersaantal 500.000 is, lopen er nu 100.000 mensen mee in de protesten.
Er is ook nog steeds geen internet verbinding in het land en men geeft nu persoonlijk aan elkaar door dat er morgen hevige protesten plaats zullen vinden en dat zij een miljoen willen bereiken.
Dit is even een samenvatting van gisteren en vandaag voor de FP... Dat mijn username erbij gezet wordt vind ik niet erg.Ik hoop dat het voldoende is.
Als genoeg menen dat vinden, verandert eer iets. Maar dan moet ieder individu zich er mee bemoeien. Zoals wij in dit topic, maar ook op straat, en NL-politici onder druk zetten. NL heeft als Amerika-slaaf ook boter op z'n hoofd.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:41 schreef schommelstoel het volgende:
Ik zou het een schande vinden als er uiteindelijk geen vorderingen zijn zoals het volk ook graag ziet.
Niet alleen een schande van Egypte, maar ook van buiten Egypte.
En dan is er ook nog de vrees dat het juist wel erg geweldadig zou kunnen worden.
Schande dat Mubarak nog gewoon doet als of zijn neus bloed!
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef rakotto het volgende:
Dankzij Aljazeera (Engels en Arabisch) kunnen wij meer updates geven over de tweede hoofdstad van Egypte, namelijk Alexandri.
Gisteren werd er weer massaal gedemonstreerd in Alexandri. Er waren 500.000 mensen op de voet na het middag gebed. (Dat gebeurde vandaag alweer) Wat de mensen eerst deden, was een dienst houden voor de slachtoffers die een dag eerder zijn overleden door schoten die gelost waren door de politie. Nadat de mensen massaal gingen protesteren, hebben zij ook de straten beschermd en o.a. het gemeentehuis verbrand.
Men moest een dag haar buurten verdedigen voor criminelen (De Egyptische politie die undercover (Als burger) die chaos veroorzaken door heel Egypte. Er zijn tientallen politie ambtenaren gearresteerd door de burgers. De gearresteerde politie werd uiteindelijk overhandigd aan het leger dat massaal aanwezig is in Alexandri.
Men wou ook graag dat Aljazeera het ziekenhuis van binnen zou filmen. Reden daarvoor is dat er veel lichamen binnen lagen die op een gruwelijke wijze doodgeschoten waren door de politie en de geheime dienst.
Een Egyptische man zei dat zijn zoon die vermoord werd in de winkel was toen hij vermoord werd door een geheime agent. Hij overleed direct aan een schotwond in zijn hoofd. Een andere man zei dat hij een zoon heeft verloren, maar dat hij er nog twee heeft en dat die niet meer op zullen geven totdat de President Mubarak berecht wordt.
Veel mensen eisen het vertrek van Mubarak, maar niet naar het buitenland. Ze eisen dat hij zijn positie als president verlaat en dat hij berecht wordt. De meeste mensen zijn het er nu over eens dat hij de doodstraf moet krijgen omdat al die mensen zijn overleden.
Er is ook nog steeds geen internet verbinding in het land en men geeft nu persoonlijk aan elkaar door dat er morgen hevige protesten plaats zullen vinden en dat zij een miljoen willen bereiken.
Dit is even een samenvatting van gisteren en vandaag voor de FP... Dat mijn username erbij gezet wordt vind ik niet erg.Ik hoop dat het voldoende is.
Dat is Al Arabiya op dat screenshot, keine staats TV.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef deleriouz het volgende:
Staats TV neemt het gewoon over van Al Jazeera
Of andersom, de staats-tv is zelf ook verdeeld.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef deleriouz het volgende:
Staats TV neemt het gewoon over van Al Jazeera
Vliegreis is niet zo moeilijk. Dat is boeken bij thomas cook,quote:Op maandag 31 januari 2011 16:41 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
als ik x naar egypte wil, mag jij het regelen !!
Er zijn een hoop schotels in Egypte, die mensen kunnen gewoon met ons meekijken.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:45 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk met schotel TV? Kan de overheid daar dingen van blocken of als je een schotel hebt en een frequentie pik je het signaal gewoon op, en die satelliet hangt ergens hoog in de lucht en kan alleen beinvloed worden door de eigenaar ervan (of wellicht de regering van het land waar de eigenaar van de schotel gezeteld is)
Pak ook het ultimatum en het plan om Heliopolis een bezoekje te brengne vrijdag ff mee :pquote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
, ben nu ff bezig om een nieuw bericht te typen... Duurt dus ff voordat het online komt.
Ehm, nee. Dat waren beelden van de Staats TV. Werd zelf gezegd door die presentratrice...quote:Op maandag 31 januari 2011 16:45 schreef Muridae het volgende:
[..]
Dat is Al Arabiya op dat screenshot, keine staats TV.
Is een van de commerciele kanalen die het Midden-Oosten kent.
(onderdeel van MBC groep)
http://www.alarabiya.net/english/
Een deadline stellen aan het leger houd het momentum voorlopig in stand.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef Loveless85 het volgende:
Als ze dan het momentum niet al kwijt zijn
Ten tijde van wijlen Hassan II waren in Marokko de schotelantenne's simpelweg verboden.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:45 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk met schotel TV? Kan de overheid daar dingen van blocken of als je een schotel hebt en een frequentie pik je het signaal gewoon op, en die satelliet hangt ergens hoog in de lucht en kan alleen beinvloed worden door de eigenaar ervan (of wellicht de regering van het land waar de eigenaar van de schotel gezeteld is)
Zet dit er dan ook ff bij:quote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
, ben nu ff bezig om een nieuw bericht te typen... Duurt dus ff voordat het online komt.
Dit ? er staat toch echt Al Arabiya in de rechter corner.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:46 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ehm, nee. Dat waren beelden van de Staats TV. Werd zelf gezegd door die presentratrice...
Nee johquote:Op maandag 31 januari 2011 16:48 schreef Muridae het volgende:
[..]
Dit ? er staat toch echt Al Arabiya in de rechter corner.
[ afbeelding ]
Verdeeldheid. Vorige week was er al iemand weggestuurd, gisteren zag ik plotseling beelden van Tahrirplein op de staats-tv. Vandaag is iedereen open en vrij aan het discussiren over de situatie, las ik in het vorige deel.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:49 schreef horned_reaper het volgende:
Mag ik vragen waarom de staats TV nu wel de demonstratie aan het uitzenden is?
Ze wouden toch juist doen alsof er niets aan de hand is?
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:52 schreef Flashbox het volgende:
sharifkouddous woman tells me: We've been at this for 7 days & there's been no change. We'll try to march tomorrow to Mubarak's house. All of us. #Egypt 3 minutes ago via Echofon
Officiele ultimatum is dat het leger een kant moet kiezen voor vrijdag.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:55 schreef One_of_the_few het volgende:
Speciale politietroepen in Cairo klinkt niet goed.
Heb het ultimatum gemist, kan iemand dat toelichten?
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:55 schreef mazaru het volgende:
The Scrapbook team are at once amused and terrified by the increasingly fevered rants from Fox News and talk radio firebrand Glenn Beck. In his latest prophecy, the reveals that if the Muslim Brotherhood seize power in Egypt, then a Muslim coup in the UK is inevitable.
![]()
![]()
http://politicalscrapbook(...)r&utm_source=twitter
donderdagochtendquote:Op maandag 31 januari 2011 16:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Officiele ultimatum is dat het leger een kant moet kiezen voor vrijdag.
Protesten Egypte: Deadline voor het legerquote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik vind dat soort berichten lastig te plaatsen. Is dat de mening van n persoon, gaat een hele ploeg daarheen? Is dat 'stiekem' de afspraak en gaat het morgen ineens los.quote:
Trouwens, dat is een screencap van Alexandri. In het arabisch staat er dat het de beelden zijn uit Alexandri.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:48 schreef Muridae het volgende:
[..]
Dit ? er staat toch echt Al Arabiya in de rechter corner.
[ afbeelding ]
doe ik !!quote:Op maandag 31 januari 2011 16:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Vliegreis is niet zo moeilijk. Dat is boeken bij thomas cook,
maar via belgische site en opstijgen in belgie.
Kan je zo af en toe honderden euro's schelen.
mocht je ooit richting luxor gaan dan pm me maar
Precies, schattingen varieren van 25.000 tot 250.000quote:Op maandag 31 januari 2011 16:59 schreef senesta het volgende:
DannyRamadan Danny -Ahmed Ramadan
Three hours into the curfew and Tahrir square is filled with people to the max. I have never seen such a thing in my life. #jan25
Moeilijk om te bepalen zonder beelden hoe groot het nou werkelijk is. Je hoort zoveel verschillende schattingen en verhalen.
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Protesten Egypte: Deadline voor het leger
Donequote:Op maandag 31 januari 2011 16:48 schreef -jos- het volgende:
[..]
Zet dit er dan ook ff bij:
-Treinen rijden niet meer ( naar Cairo iig, las ook tweets in heel Egypte geen treinen?)
-Militairen hebben prikkeldraad en betonblokken op belangrijke bruggen over de Nijl in Cairo en bij Tahrir square geplaatst.
-Film en camera apparatuur van internationale journalisten is ingenomen.
FatmaNaib Fatma Naib
Via state #egypt tv trains have completely stopped in the country
http://twitter.com/search?q=trains+egypt
alle treinen zijn gestopt dus.
juist , met zn allen daarheen !!!!quote:Op maandag 31 januari 2011 16:52 schreef Flashbox het volgende:
sharifkouddous woman tells me: We've been at this for 7 days & there's been no change. We'll try to march tomorrow to Mubarak's house. All of us. #Egypt 3 minutes ago via Echofon
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:59 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat niemand dat wat uit kan maken...
Maar Mubarak luistert tch nietquote:AJELive AJELive
The EU is now calling for free and fair elections in #Egypt. More details to come soon...
Ik blijf bang dat hij wacht tot de menigte weer in beweging komt richting een presidentieel paleis, of ministerie of iets en het dan aangrijpt hard terug te slaan... De vraag is dan of het leger het vuur opent op het eigen volk... Wellicht niet, alhoewel je altijd NSB'ers houdt natuurlijk, die presendentiele garde zou er wel op geselecteerd worden. Dat zijn juist de mannen die getraind zijn voor zoiets.quote:NickKristof I think Mubarak either oversees a bloody crackdown, and army obeys (neither certain, both possible)--or he's out. #Egypt #Jan25
7 minutes ago via web
Wist ik niet, toen was ik aant werkquote:Op maandag 31 januari 2011 17:04 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Dat werd vanmorgen ook al geroepen.
Dat kan dan verklaren waarom er gister 3 vliegtuigen vol met munitie aankwamen op het vliegveld in Cairo.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:03 schreef Loveless85 het volgende:
Ik kan me vinden in dit scenario;
[..]
Ik blijf bang dat hij wacht tot de menigte weer in beweging komt richting een presidentieel paleis, of ministerie of iets en het dan aangrijpt hard terug te slaan... De vraag is dan of het leger het vuur opent op het eigen volk... Wellicht niet, alhoewel je altijd NSB'ers houdt natuurlijk, die presendentiele garde zou er wel op geselecteerd worden. Dat zijn juist de mannen die getraind zijn voor zoiets.
Inderdaad RvLaak. Je doet het heel erg goed vind ik en je houd alles mooi op to date. Ga zo door.quote:
Ik heb het al aangepast, klopt de huidige tekst nog met de feiten? Zo ja, laat ik het staan zoals het nu staatquote:Op maandag 31 januari 2011 17:05 schreef rakotto het volgende:
Ik merk dat ik een paar dingen grammaticaal verkeerd heb getypt.Sorry voor het niet nachecken.
![]()
Een Egyptische man zei dat zijn zoon die vermoord werd in de winkel was toen hij vermoord werd door een geheime agent.
Hoort te zijn:
Een Egyptische man zei dat zijn zoon vermoord werd in een winkel. Hij was doodgeschoten door een geheim agent.
Dank, maar vergeet de bijdrage van raistlin6 niet... Hij heeft de afgelopen paar dagen ook hard gewerktquote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Inderdaad RvLaak. Je doet het heel erg goed vind ik en je houd alles mooi op to date. Ga zo door.
Misschien kan je nog linken naar deze topicreeks?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb het al aangepast, klopt de huidige tekst nog met de feiten? Zo ja, laat ik het staan zoals het nu staat
Het is nou niet echt fijn om de komende tijd zonder eten te zitten...quote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef yvonne het volgende:
Stelletje jankzakken:
Dit is onmenselijk!'
CARO - Op het vliegveld van Caro is het een complete chaos. Het drinken raakt op en mensen moeten bedelen voor wat te eten. Een groep gestrande bejaarden heeft zijn toevlucht gezocht tot de ballenbak en wacht lepeltje lepeltje op een vlucht.
Foto: AFP
Op de luchthaven is het echter zoeken geblazen naar vertrekkende vluchten naar Nederland. Veel toeristen willen zo snel mogelijk het land verlaten, maar het wordt steeds drukker. "Je voelt je hier net een zwerver. Er is geen drinken en geen eten meer. Je moet hier bedelen om je voedsel", zegt de Liselore Molema vanmiddag op Radio 1. De vrouw zit al twee dagen vast op het vliegveld. "Ik slaap op een kartonnen doos die ik toevallig heb kunnen krijgen bij een winkel."
"Achttien hoogbejaarden die met een ouderenreis mee waren, zitten lepeltje lepeltje in de ballenbak. Dit kan niet, het is gewoon onmenselijk."
http://www.telegraaf.nl/r(...)elijk____.html?p=3,1
Is tot nu toe nog neit gedaan & ik vind het wel lekker rustig hierzo, zo zonder de FP users erbijquote:Op maandag 31 januari 2011 17:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
Misschien kan je nog linken naar deze topicreeks?
Is dat nou al ergens bevestigd?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:05 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Dat kan dan verklaren waarom er gister 3 vliegtuigen vol met munitie aankwamen op het vliegveld in Cairo.
In het vorige topic was er al een bericht van een andere (lees echte) krant die de "ellende" van de Televaag zwaar nuanceerde.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:08 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Het is nou niet echt fijn om de komende tijd zonder eten te zitten...
zeker niet als bejaarde, ook al zijn ze nog fit genoeg om te reizen kennelijk.
quote:Op maandag 31 januari 2011 17:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar wat ik nu niet snap is wat ze nog meer kunnen doen? Ik bedoel wat kunnen ze nog doen zodat hij opstapt?
die mensen zijn idd het spoort bijster. Sowieso op een vliegveld zitten terwijl er chaos is, is niet bijster slim.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef yvonne het volgende:
Stelletje jankzakken:
Dit is onmenselijk!'
CARO - Op het vliegveld van Caro is het een complete chaos. Het drinken raakt op en mensen moeten bedelen voor wat te eten. Een groep gestrande bejaarden heeft zijn toevlucht gezocht tot de ballenbak en wacht lepeltje lepeltje op een vlucht.
Op de luchthaven is het echter zoeken geblazen naar vertrekkende vluchten naar Nederland. Veel toeristen willen zo snel mogelijk het land verlaten, maar het wordt steeds drukker. "Je voelt je hier net een zwerver. Er is geen drinken en geen eten meer. Je moet hier bedelen om je voedsel", zegt de Liselore Molema vanmiddag op Radio 1. De vrouw zit al twee dagen vast op het vliegveld. "Ik slaap op een kartonnen doos die ik toevallig heb kunnen krijgen bij een winkel."
"Achttien hoogbejaarden die met een ouderenreis mee waren, zitten lepeltje lepeltje in de ballenbak. Dit kan niet, het is gewoon onmenselijk."
Heb je helemaal gelijk in. Laat ze maar lekker op de FP blijven. Vind het een prima reeks zonder al te veel gekke dingen.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is tot nu toe nog neit gedaan & ik vind het wel lekker rustig hierzo, zo zonder de FP users erbij
'quote:Op maandag 31 januari 2011 17:08 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Het is nou niet echt fijn om de komende tijd zonder eten te zitten...
zeker niet als bejaarde, ook al zijn ze nog fit genoeg om te reizen kennelijk.
Geweldig h... 'je moet bedelen om je voedsel', hoe ignorant zijn sommige mensenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef yvonne het volgende:
Stelletje jankzakken:
Dit is onmenselijk!'
Niet op het plein staan iig, er moet een reden zijn voor mubarak om in ijn nood-vliegtuig te stappen, een bestorming van het paleis bijv. dan wel met slachtoffers als gevolg.quote:
Gewoon de directe link naar het topic doorgeven, zou moeten werkenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:08 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
hoe kom ik op die topic die al de update;s heeft is dat deze ;
Revolutie in Egypte, de highlights & nuttige links ??
aangezien ik via Protesten Egypte: Deadline voor het leger
ergens anders op uit kom .. komt ik wil iemand die ken ken ff al het verzamelde nieuws laten lezen , die was erg benieuwd ...
kom ik b.t.w. via die laatste link op Ingang school Boxtel opgeblazen
ik woon daar ; ik heb niks gemerkt hahah , ben meer op de hoogte van egypte nu .....
quote:NicRobertsonCNN Protesters in #Alexandria tell us they trust Army SOLDIERS but fear the OFFICERS are #Mubarak loyalists. #egypt #jan25
Idd, laat die 80 miljoen egyptenaren (waarvan 40% minder dan 2 USD per dag verdient) maar honger lijden, ze willen terug naar het veilige nederland!quote:Op maandag 31 januari 2011 17:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geweldig h... 'je moet bedelen om je voedsel', hoe ignorant zijn sommige mensen![]()
Het klopt.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb het al aangepast, klopt de huidige tekst nog met de feiten? Zo ja, laat ik het staan zoals het nu staat
maar dus in de eerste link staat ook de info van de tweede link ?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Gewoon de directe link naar het topic doorgeven, zou moeten werken
quote:dancefromiraq video of officer claiming allegiance to people, not president. #jan25 via @AidaElkashef
Zodat mensen naar huis gaan in de hoop dat het water dan weer wordt aangesloten. Je houd het een paar dagen uit zonder water. Maar demonstreren in de zon en de hele tijd hard schreeuwen kost veel energie. Dus dan heb je gewoon water nodig. Weer zo'n misselijke streek van Mubarak.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:08 schreef TheFamousMan het volgende:
Waarom is het water eigenlijk afgesloten?
Mijn hemel, geen idee. Heb ff vierkante oogjes & ben niet op de hoogte van de inhoud van het sticky topicquote:Op maandag 31 januari 2011 17:11 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
maar dus in de eerste link staat ook de info van de tweede link ?
Ja, als het leger voor vrijdag nog geen partij heeft gekozen dan gaan de demostranten F5-en! Dat zal ze leren!quote:Op maandag 31 januari 2011 16:55 schreef One_of_the_few het volgende:
Speciale politietroepen in Cairo klinkt niet goed.
Heb het ultimatum gemist, kan iemand dat toelichten?
En dat pikken de media dan wel weer opquote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef yvonne het volgende:
Stelletje jankzakken:
Dit is onmenselijk!'
Wordt tijd van de VN ingrijpt hierop, je kan toch niet het water gaan afsluiten voor je landbewoners..quote:Op maandag 31 januari 2011 17:12 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Zodat mensen naar huis gaan in de hoop dat het water dan weer wordt aangesloten. Je houd het een paar dagen uit zonder water. Maar demonstreren in de zon en de hele tijd hard schreeuwen kost veel energie. Dus dan heb je gewoon water nodig. Weer zo'n misselijke streek van Mubarak.
Vertaling?quote:
Helemaal mee eens. Er wordt amper aandacht besteed aan de situatie in Egypte. Dit is toch gewoon breaking news. Dat is mijn mening in ieder geval. Het enige wat ik heb gezien is dat het in buitenhof op zondagmiddag, of hoe dat programma ook mag heten, en dat in nieuwsuur er over werd gepraat.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
'
Jankzakken dus.
Dat is het soort nieuws dat Nederland doorsluist.
Belachelijk
quote:NicRobertsonCNN Nic Robertson
A 10-yr-old American-Egyptian boy tells us he wants Egypt to be like US -- "democratic." #egypt #jan25 #mubarak
Voor donderdagochtend.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:12 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, als het leger voor vrijdag nog geen partij heeft gekozen dan gaan de demostranten F5-en! Dat zal ze leren!
Maar het was duidelijk drukker dan gisteren.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:59 schreef senesta het volgende:
DannyRamadan Danny -Ahmed Ramadan
Three hours into the curfew and Tahrir square is filled with people to the max. I have never seen such a thing in my life. #jan25
Moeilijk om te bepalen zonder beelden hoe groot het nou werkelijk is. Je hoort zoveel verschillende schattingen en verhalen.
quote:sharifkouddous Sharif Kouddous
A large group of men women and children are sitting in a line forming the word 'leave' #Egypt
maakt niet uit .. ja ik ken deze site niet zo goed , maar ik geef er gewoon een haffel linkies mag ze het zelf uitzoeken ... ik onderhand ook vierkante oogjes want ik ben ook ondertussennu aan het mailen en op andere site ,,... word echt teveel nu ... kan amper die livestream nog volgen en dit forum ...quote:Op maandag 31 januari 2011 17:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mijn hemel, geen idee. Heb ff vierkante oogjes & ben niet op de hoogte van de inhoud van het sticky topic. Ik doe eigenlijk enkel de FP
Zoals ik al zei, het is niet zo erg als de Telegraaf doet geloven:quote:Op maandag 31 januari 2011 17:13 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Er wordt amper aandacht besteed aan de situatie in Egypte. Dit is toch gewoon breaking news. Dat is mijn mening in ieder geval. Het enige wat ik heb gezien is dat het in buitenhof op zondagmiddag, of hoe dat programma ook mag heten, en dat in nieuwsuur er over werd gepraat.
quote:Op maandag 31 januari 2011 14:00 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Groningers vast op vliegveld Caro
Geplaatst: maandag 31 januari 2011 12:20
Gewijzigd: maandag 31 januari 2011 12:20
CAIRO - Meerdere Groningers zitten al dagen vast op het vliegveld van Cairo in Egypte.
Volgens de Groningers is het een complete chaos op het vliegveld. Het leger staat voor de deur en er zijn beelden van een lokale tv-zender te zien, maar die informatie is gecensureerd. Van het personeel op het vliegveld horen de Groningers wel wat er aan de hand is in Cairo.
Slapen op de grond
Verder wordt weinig geregeld voor de gestrande reizigers. Er staan geen stretchers, dus de mensen moeten op de grond slapen. Wel worden voedselpakketten uitgedeeld, maar daar wordt om gevochten. Ook bij het omboeken van reizen zouden vechtpartijen ontstaan.
Extra personeel ambassade
Ondertussen heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken besloten om drie extra mensen naar de ambassade in Cairo te sturen. Zij hopen meer te kunnen doen voor de gestrande reizigers.
Bron: RTVNoord
Stuur misstique hier eens een pm over?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:13 schreef Loveless85 het volgende:
Yv, is het niet leuk om de grote oude media eens een tijdje te schaduwen? Gewoon een tijdelijk sub'je, we hebben hier de resources en mensen om bv. nieuws in arabisch of andere talen directer bij de bron te kunnen checken. En gewoon eens even een tijdje kijken wat we hier nou wel en niet door krijgen. Uitdaging is wel objectief te blijven in zoiets en goede bronnen te gebruiken, en niet te vervallen in conspiracy-gelul en onduidelijk of benvloedde bronnen.
Kan als het goed uitpakt zeker wat aandacht voor FOK! genereren ook.
Iemand die dat kan is wel gewenst ja.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:13 schreef Zith het volgende:
[..]
Vertaling?ziet er uit als een goed gesprek
Nou ja, vergeleken met die zoutzakken van demostranten zijn die toeristen toch wel de echte helden hoor.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
'
Jankzakken dus.
Dat is het soort nieuws dat Nederland doorsluist.
Belachelijk
k, donequote:Op maandag 31 januari 2011 17:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Stuur misstique hier eens een pm over?
( ik moet zo werken nl en ben bang dat ik het vergeet)
quote:Op maandag 31 januari 2011 17:15 schreef rakotto het volgende:
Trouwens, water is weer terug.
De waterstations zijn gisteren of eergisteren? (weet het niet meer) bezet door het leger. Sindsdien heeft iedereen weer water.
dat gaat vroeg of laat zeker fout, uitdroging gebeurd idd in zo'n omgeving heel snel.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:12 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Zodat mensen naar huis gaan in de hoop dat het water dan weer wordt aangesloten. Je houd het een paar dagen uit zonder water. Maar demonstreren in de zon en de hele tijd hard schreeuwen kost veel energie. Dus dan heb je gewoon water nodig. Weer zo'n misselijke streek van Mubarak.
Ik zal het vertalen zodra ik thuis ben. Ik zit momenteel nog in de trein en ook nog in de stiltecoup.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:16 schreef knuppelhaar het volgende:
[..]
Iemand die dat kan is wel gewenst ja.
Je hulp wordt zeer gewaardeerd.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:18 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik zal het vertalen zodra ik thuis ben. Ik zit momenteel nog in de trein en ook nog in de stiltecoup.Dus het gaat moeielijk worden om te luisteren.
Zijn tot nu toe enkel geruchten, maar blijken wel hardnekkigquote:Op maandag 31 januari 2011 17:21 schreef Pien85 het volgende:
AJE heeft het over een tegendemonstratie van Mubarak aanhangers? Iemand enige meer info?
Ik had het gisteren nog gezien.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:18 schreef -jos- het volgende:
Geweldige video, ook al versta je ze niet de emoties zeggen genoeg.
is dat niet naar buiten gebracht door de staatstv? Ik las op twitter nl dat ze beelden uitzendden (voor het eerst) van het plein in Cairoquote:Op maandag 31 januari 2011 17:21 schreef Pien85 het volgende:
AJE heeft het over een tegendemonstratie van Mubarak aanhangers? Iemand meer info?
quote:Op maandag 31 januari 2011 17:21 schreef Pien85 het volgende:
AJE heeft het over een tegendemonstratie van Mubarak aanhangers? Iemand meer info?
Lees dit eens door.quote:Overal ter wereld zijn dictators woedend de straat op gegaan om te protesteren tegen de Egyptische opstand. De dictators willen hiermee laten zien dat president Hosni Mubarak niet alleen staat in zijn strijd tegen ongewapende betogers. Mubaraks levenswerk staat op het spel, aldus een woedende Kim Jong-Il (Schitterende Ster van de Paektu Berg, Noord-Korea). Je investeert jaren van je leven in het opzetten van een efficinte geheime dienst, martelt honderden burgers en verziekt de toch al corrupte economie van je land, en wat krijg je ervoor terug? Boze burgers die je partijbureau in de fik steken.
Aleksandr Loekasjenko (Stalen Leidsman, Wit-Rusland) is bang dat het hek van de dam is als de demonstraties in de Arabische wereld nog langer doorgaan. Ik zie het somber in als de Egyptenaren blijven volharden in dit onverantwoordelijke gedrag, aldus de alleenheerser. Ik roep alle rechtgeaarde fascisten en antidemocraten daarom op om zo snel mogelijk een einde te maken aan deze wandaden.
Robert Mugabe (Neger des Heils, Rhodesi) ziet de invloed van blanke infiltranten in het Noord-Afrikaanse land als doorslaggevend. Witte mensen kunnen daar ongehinderd over straat. Dan vraag je natuurlijk om moeilijkheden. Bij ons laten ze het al een jaar of twintig uit hun hoofd na Roberts speciale voetzolenbehandeling. Twee dagen voor een revolutie zwaaien met gummiknuppels is daarbij vergeleken ronduit amateuristisch.
De verbijsterde despoten hebben een Facebook-pagina in het leven geroepen om Mubarak te steunen, genaamd Tyrants United. Hier zijn tal van emotionele reacties te vinden, onder andere van de Libische leider Khadaffi die verklaart de gezamenlijke folteravondjes nooit te zullen vergeten.
Goeie update, maar klein foutje:quote:
heeft er voor gezorgdquote:Tot op heden heeft het leger vooral zorg gedraagd voor de veiligheid van de demonstranten. Onder andere door het bevel om met scherp op de mensen te schieten te negeren.
Prachtig!quote:Op maandag 31 januari 2011 17:23 schreef rakotto het volgende:
Er was al een tegendemonstratie op de eerste dag van de protesten. Echter.![]()
![]()
Is iedereen die tegendemonstreerde snel overgegaan naar de andere kant.
Wat ook gebeurde was dat veel huisvrouwen vies afwaswater op hun gooiden via het balkom... Emmers vol.Daar zijn nog wel beelden van te vinden op youtube.
Sowieso is het niet "gedragen", 'het leger' is enkelvoudquote:Op maandag 31 januari 2011 17:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Goeie update, maar klein foutje:
[..]
heeft er voor gezorgd
of
heeft zorg gedragen
Sorry, ben een taalnazi
quote:Op maandag 31 januari 2011 17:23 schreef rakotto het volgende:
Er was al een tegendemonstratie op de eerste dag van de protesten. Echter.![]()
![]()
Is iedereen die tegendemonstreerde snel overgegaan naar de andere kant.
Wat ook gebeurde was dat veel huisvrouwen vies afwaswater op hun gooiden via het balkom... Emmers vol.Daar zijn nog wel beelden van te vinden op youtube.
wat is er met die vlieger dan?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Bartholomaeus het volgende:
Eindelijk die vlieger gespot:
[ afbeelding ]
hahahahahaha lol.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Bartholomaeus het volgende:
[ afbeelding ]
Obama heeft een sex-change gehadquote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Bartholomaeus het volgende:
[ afbeelding ]
Uurtje of 2quote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
hahahahahaha lol.
Daar heb je even voor nodig gehad
JA!quote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Bartholomaeus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb dat ding nooit met de tekst "live" zien vliegerenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:30 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
JA!ik heb dat ding dus al tig keer over het plein zien vliegen
nou.... ik welquote:Op maandag 31 januari 2011 17:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb dat ding nooit met de tekst "live" zien vliegeren
Heb 2 uur half zitten kijken en spot 'm nu pas haha.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb dat ding nooit met de tekst "live" zien vliegeren
Die zielige toeristen moeten een dag of twee leven zoals menig Egyptenaar z'n hele leven doorbrengt. Zo ziet u hoe egoistisch (uit onwetendheid of anders) de mens van nature is, en altijd is geweest.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef yvonne het volgende:
Stelletje jankzakken:
Dit is onmenselijk!'
Wel jammer dat ze de naam Rhodesi gebruiken. Geeft de 'grap' een beetje nare bijsmaak.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Bron: http://www.speld.nl/2011/(...)rotest-de-straat-op/
van onder naar boven lezenquote:SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Mahmoud Sabra "& if this report was longer than one page, the whole world would turn upside down. He does not want to know what's happening"
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Mahmoud Sabra (cont'd )"..these documents that reflect the events in Egypt, that he claims to care about, do not exceed one single page"
Mahmoud Sabra "..that summarise the local events & internationally. His direct & specific orders, those that you cannot disobey were that.."
Mahmoud Sabra "I will tell you now about stories, I wish, & I challenge him (Mubarak) to deny them. First of all I present three reports .."
Mahmoud Sabra to Al Jazeera (cont'd) "..happening on the streets, that I listen to what is happening on the streets, he is being untruthful"
1 minute ago Favorite Retweet Reply
Mahmoud Sabra "The former President deals with the people like he deals with soldiers. When the former President says I know what is ..."
2 minutes ago
Mahmoud Sabra (emotional) "The former President Mubarak is untruthful. His clownish gestures of moving ministers around are useless"
5 minutes ago
Al Jazeera interviews former office manager of Mubarak, identified as Mahmoud Sabra. He refers to Mubarak as a "clown" & "former president"
8 minutes ago
Ook al is die vlieger nog zo snel, Fok! achterhaalt hem wel.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Bartholomaeus het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was me al een tijdje bekend.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:32 schreef waht het volgende:
[..]
Die zielige toeristen moeten een dag of twee leven zoals menig Egyptenaar z'n hele leven doorbrengt. Zo ziet u hoe egoistisch (uit onwetendheid of anders) de mens van nature is, en altijd is geweest.
Natuurlijk is het klote, zeker voor die bejaarden. En je houdt als Westerling vast een licht trauma er aan over. Maar kom op zeg, kreten als 'We moeten bedelen voor ons eten'... Hebben die mensen dan verder geen enkel benul in welk land ze zijn? Hoe arm het grootste deel van de bevolking daar is? En wat daar nu gaande is?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:34 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die mensen die nu lopen te zeiken op mensen op dat vliegveld. Als jullie daar zouden zitten zouden jullie precies hetzelfde doen. De hypocrisie van sommige mensen is echt om van te huilen.
Tot vanavondquote:Op maandag 31 januari 2011 17:35 schreef RvLaak het volgende:
Mensen, mijn vrouw is thuis... Ik kap er mee voor een paar uur
quote:Op maandag 31 januari 2011 17:35 schreef RvLaak het volgende:
Mensen, mijn vrouw is thuis... Ik kap er mee voor een paar uur
Hoezo bedelen dan? Hebben ze geen geld meer ofzo? Ze kunnen toch gewoon pinnen. En dat er helemaal geen voedsel is, geloof ik niet.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het klote, zeker voor die bejaarden. En je houdt als Westerling vast een licht trauma er aan over. Maar kom op zeg, kreten als 'We moeten bedelen voor ons eten'... Hebben die mensen dan verder geen enkel benul in welk land ze zijn? Hoe arm het grootste deel van de bevolking daar is? En wat daar nu gaande is?
Welnee, je ligt juist hartstikke lekker in een ballenbak. Bovendien zijn het allemaal bejaarden. Die hebben vast al jaren niet "lepeltje, lepeltje" gelegen.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:34 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die mensen die nu lopen te zeiken op mensen op dat vliegveld. Als jullie daar zouden zitten zouden jullie precies hetzelfde doen. De hypocrisie van sommige mensen is echt om van te huilen. Beetje stoer van achter je pc met je zak chips zeggen hoe "zielig en het spoor bijster" ze zijn.
Ik had me een AK'tje aangeschaft en beetje schieten daar op die politie mensen..quote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hier nog mooie beelden van een week geleden:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |