Houden we enkel AJ overquote:Op maandag 31 januari 2011 16:25 schreef horned_reaper het volgende:
Wat zou er gaan gebeuren als straks alle mobiele signalen in Egypte uit de lucht worden gehaald en alle grenzen dicht gaan?
Er zijn twitteraars op Tahrir Square die via satelliet twitterenquote:Op maandag 31 januari 2011 16:25 schreef horned_reaper het volgende:
Wat zou er gaan gebeuren als straks alle mobiele signalen in Egypte uit de lucht worden gehaald en alle grenzen dicht gaan?
Tjah... Twitter heeft al eerder aangetoond nou niet bepaald ongevoelig te zijn voor wat lichte dwang vanuit de overheid (zie Wikileaks), dus wie weet wordt er eea geblocked?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:26 schreef Bartholomaeus het volgende:
Vraag me nou toch echt af waarom er zo weinig tweets binnen komen.
dat hoop ik dat de EU zich er eens mee gaat bemoeien.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:25 schreef horned_reaper het volgende:
quote:Tahrir Square protesters say they plan to march Friday to the presidential palace in Heliopolis unless the army makes its stance clear.
Youth-led groups issued a statement calling for all Egyptians to march on the palace, the People's Assembly and the television building, in what they are calling the "Friday of Departure."
They say the army must choose which side they are on: That of the people, or the regime.
"We the people and the youth of Egypt demand that our brothers in the national armed forces clearly define their stance by either lining up with the real legitimacy provided by millions of Egyptians on strike on the streets, or standing in the camp of the regime that has killed our people, terrorized them and stole from them," read the statement.
The protesters say the army has until Thursday morning to make its position clear. A lack of response will be interpreted as support for Egypt's ruling regime.
The march will commence after Friday Muslim prayers and Christian services, according to the statement.
en de automagische updates zijn geen streams?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef remlof het volgende:
Ik ga over een kwartiertje naar huis, dan kan ik weer streamen
staat nu stickyquote:Op maandag 31 januari 2011 16:28 schreef mazaru het volgende:
http://livelive24.com/live-tv/egypt-al-baghdadia.html
Is wel goedkoper gewordenquote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Muridae het volgende:
Wie wilt gaan ?
http://i52.tinypic.com/30u607c.png
Dankquote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
http://www.almasryalyoum.(...)eadline-choose-sides
Hey dat is die demonstratie van aanstaande vrijdag waar mijn vrienden in luxor het vanochtend al over hadden. daar verwachten ze veel van.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
http://www.almasryalyoum.(...)eadline-choose-sides
Ik hou twitter niet in de gaten, heb ik jullie voorquote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Het stond net sowieso ook al een paar keer op twitter.
Die poepen 10 kleuren. Mubarak is een van de weinige Arabische leiders waar Isreal nog enigszins meer overweg kan. Als er meer islamitisch georiėnteerd regime aan de macht komt kan Isreal grote problemen hebben en het gevecht om/vanuit de Sinai zo weer oplaaien.quote:
Ik keek nog op de site van m'n hotelletje in Luxor, maar daar hebben ze het alleen over wat 'disrupt communications', ze raden je NIET af weg te blijven, de Cairo vestiging van het hotel welquote:Op maandag 31 januari 2011 16:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hey dat is die demonstratie van aanstaande vrijdag waar mijn vrienden in luxor het vanochtend al over hadden. daar verwachten ze veel van.
Mijn hotelletjes worden altijd geregeld door mijn vrienden.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik keek nog op de site van m'n hotelletje in Luxor, maar daar hebben ze het alleen over wat 'disrupt communications', ze raden je NIET af weg te blijven, de Cairo vestiging van het hotel wel
Ik denk dat het allemaal in gaat zakken en we het meeste al hebben gehad.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:35 schreef Loveless85 het volgende:
Aldus Twitter vertrekken er ondertussen ook weer mensen. Morgen zou de grote dag moeten worden, en daarna donderdag/vrijdag, als het regime dan nog niet gevallen is verloopt donderdag het ultimatum aan het leger en vrijdag zouden ze op willen trekken naar het presidentiele paleis in Heliopolis (buitenwijk van Cairo)
lol , įls ik ga zou het zijn om mee te demonstreren ... miss. idee als het nou echt spotkoop word , gaan we meedoen met het protest :pquote:Op maandag 31 januari 2011 16:30 schreef Muridae het volgende:
Wie wilt gaan ?
http://i52.tinypic.com/30u607c.png
Heel goed. Mubarak gokt misschien op doodbloeden van de opstand, dan moet je de boel op scherp stellen.quote:
Ik vrees er ook voor, maar als het leger echt aan dat ultimatum wordt gehouden en ze genoeg mensen op de been krijgen om tegen het einde van de week richting overheidsgebouwen te trekken kan het nog heel spannend worden. Als ze dan het momentum niet al kwijt zijn of Mubarak voor die tijd ingrijptquote:Op maandag 31 januari 2011 16:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik denk dat het allemaal in gaat zakken en we het meeste al hebben gehad.
Ik vond het nog duur. Vlieg normaal gesproken voor minder naar egypte vanaf belgie.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
lol , įls ik ga zou het zijn om mee te demonstreren ... miss. idee als het nou echt spotkoop word , gaan we meedoen met het protest :p
kunnen die vrienden van jou als ik ga niet wat regelen :pquote:Op maandag 31 januari 2011 16:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mijn hotelletjes worden altijd geregeld door mijn vrienden.
**** hotelkamer voor 10 euro per nacht ofzo.
Toeristen uitzuigen in nationale hobby daar. Als je daar vrienden hebt wordt alles in eens 10 keer goedkoper
Als dat zou zijn, zou het heel jammer zijn. Zoals Mohamed ElBaradei al zei: het is nu of nooit.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vrees er ook voor, maar als het leger echt aan dat ultimatum wordt gehouden en ze genoeg mensen op de been krijgen om tegen het einde van de week richting overheidsgebouwen te trekken kan het nog heel spannend worden. Als ze dan het momentum niet al kwijt zijn of Mubarak voor die tijd ingrijpt
Die aantallen zou ik met een grote korrel zout nemen, zoveel mensen zijn er niet eens in Tahrir Square.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef rakotto het volgende:
Er waren 500.000 mensen op de voet na het middag gebed. (Dat gebeurde vandaag alweer)
...
In andere steden gebeurt nog steeds hetzelfde. In Mansoura, waar het inwonersaantal 500.000 is, lopen er nu 100.000 mensen mee in de protesten.
als ik x naar egypte wil, mag jij het regelen !!quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vond het nog duur. Vlieg normaal gesproken voor minder naar egypte vanaf belgie.
Retourtje van 150 euro is geen uitzondering.
Die aantal zijn ietwat te enthousiast naar het schijnt, en gewoon op een plein 'staan' haalt weinig uit, dat heeft Mubarak wel laten zien.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:40 schreef Ulpianus het volgende:
Mensen die zeggen dat het doodbloed terwijl er vandaag 250K op Tahrir stonden en 500K in Alexandriė.
Jullie geduld raakt op, maar de Egyptenaren hebben hier lang genoeg op gewacht om het nog een week vol te houden hoor.
Mooie samenvatting.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef rakotto het volgende:
Dankzij Aljazeera (Engels en Arabisch) kunnen wij meer updates geven over de tweede hoofdstad van Egypte, namelijk Alexandriė.
Gisteren werd er weer massaal gedemonstreerd in Alexandriė. Er waren 500.000 mensen op de voet na het middag gebed. (Dat gebeurde vandaag alweer) Wat de mensen eerst deden, was een dienst houden voor de slachtoffers die een dag eerder zijn overleden door schoten die gelost waren door de politie. Nadat de mensen massaal gingen protesteren, hebben zij ook de straten beschermd en o.a. het gemeentehuis verbrand.
Men moest een dag haar buurten verdedigen voor criminelen (De Egyptische politie die undercover (Als burger) die chaos veroorzaken door heel Egypte. Er zijn tientallen politie ambtenaren gearresteerd door de burgers. De gearresteerde politie werd uiteindelijk overhandigd aan het leger dat massaal aanwezig is in Alexandriė.
Men wou ook graag dat Aljazeera het ziekenhuis van binnen zou filmen. Reden daarvoor is dat er veel lichamen binnen lagen die op een gruwelijke wijze doodgeschoten waren door de politie en de geheime dienst.
Een Egyptische man zei dat zijn zoon die vermoord werd in de winkel was toen hij vermoord werd door een geheime agent. Hij overleed direct aan een schotwond in zijn hoofd. Een andere man zei dat hij een zoon heeft verloren, maar dat hij er nog twee heeft en dat die niet meer op zullen geven totdat de President Mubarak berecht wordt.
Veel mensen eisen het vertrek van Mubarak, maar niet naar het buitenland. Ze eisen dat hij zijn positie als president verlaat en dat hij berecht wordt. De meeste mensen zijn het er nu over eens dat hij de doodstraf moet krijgen omdat al die mensen zijn overleden.
In andere steden gebeurt nog steeds hetzelfde. In Mansoura, waar het inwonersaantal 500.000 is, lopen er nu 100.000 mensen mee in de protesten.
Er is ook nog steeds geen internet verbinding in het land en men geeft nu persoonlijk aan elkaar door dat er morgen hevige protesten plaats zullen vinden en dat zij een miljoen willen bereiken.
Dit is even een samenvatting van gisteren en vandaag voor de FP... Dat mijn username erbij gezet wordt vind ik niet erg.Ik hoop dat het voldoende is.
Als genoeg menen dat vinden, verandert eer iets. Maar dan moet ieder individu zich er mee bemoeien. Zoals wij in dit topic, maar ook op straat, en NL-politici onder druk zetten. NL heeft als Amerika-slaaf ook boter op z'n hoofd.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:41 schreef schommelstoel het volgende:
Ik zou het een schande vinden als er uiteindelijk geen vorderingen zijn zoals het volk ook graag ziet.
Niet alleen een schande van Egypte, maar ook van buiten Egypte.
En dan is er ook nog de vrees dat het juist wel erg geweldadig zou kunnen worden.
Schande dat Mubarak nog gewoon doet als of zijn neus bloed!
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef rakotto het volgende:
Dankzij Aljazeera (Engels en Arabisch) kunnen wij meer updates geven over de tweede hoofdstad van Egypte, namelijk Alexandriė.
Gisteren werd er weer massaal gedemonstreerd in Alexandriė. Er waren 500.000 mensen op de voet na het middag gebed. (Dat gebeurde vandaag alweer) Wat de mensen eerst deden, was een dienst houden voor de slachtoffers die een dag eerder zijn overleden door schoten die gelost waren door de politie. Nadat de mensen massaal gingen protesteren, hebben zij ook de straten beschermd en o.a. het gemeentehuis verbrand.
Men moest een dag haar buurten verdedigen voor criminelen (De Egyptische politie die undercover (Als burger) die chaos veroorzaken door heel Egypte. Er zijn tientallen politie ambtenaren gearresteerd door de burgers. De gearresteerde politie werd uiteindelijk overhandigd aan het leger dat massaal aanwezig is in Alexandriė.
Men wou ook graag dat Aljazeera het ziekenhuis van binnen zou filmen. Reden daarvoor is dat er veel lichamen binnen lagen die op een gruwelijke wijze doodgeschoten waren door de politie en de geheime dienst.
Een Egyptische man zei dat zijn zoon die vermoord werd in de winkel was toen hij vermoord werd door een geheime agent. Hij overleed direct aan een schotwond in zijn hoofd. Een andere man zei dat hij een zoon heeft verloren, maar dat hij er nog twee heeft en dat die niet meer op zullen geven totdat de President Mubarak berecht wordt.
Veel mensen eisen het vertrek van Mubarak, maar niet naar het buitenland. Ze eisen dat hij zijn positie als president verlaat en dat hij berecht wordt. De meeste mensen zijn het er nu over eens dat hij de doodstraf moet krijgen omdat al die mensen zijn overleden.
Er is ook nog steeds geen internet verbinding in het land en men geeft nu persoonlijk aan elkaar door dat er morgen hevige protesten plaats zullen vinden en dat zij een miljoen willen bereiken.
Dit is even een samenvatting van gisteren en vandaag voor de FP... Dat mijn username erbij gezet wordt vind ik niet erg.Ik hoop dat het voldoende is.
Dat is Al Arabiya op dat screenshot, keine staats TV.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef deleriouz het volgende:
Staats TV neemt het gewoon over van Al Jazeera
Of andersom, de staats-tv is zelf ook verdeeld.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef deleriouz het volgende:
Staats TV neemt het gewoon over van Al Jazeera
Vliegreis is niet zo moeilijk. Dat is boeken bij thomas cook,quote:Op maandag 31 januari 2011 16:41 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
als ik x naar egypte wil, mag jij het regelen !!
Er zijn een hoop schotels in Egypte, die mensen kunnen gewoon met ons meekijken.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:45 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk met schotel TV? Kan de overheid daar dingen van blocken of als je een schotel hebt en een frequentie pik je het signaal gewoon op, en die satelliet hangt ergens hoog in de lucht en kan alleen beinvloed worden door de eigenaar ervan (of wellicht de regering van het land waar de eigenaar van de schotel gezeteld is)
Pak ook het ultimatum en het plan om Heliopolis een bezoekje te brengne vrijdag ff mee :pquote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
, ben nu ff bezig om een nieuw bericht te typen... Duurt dus ff voordat het online komt.
Ehm, nee. Dat waren beelden van de Staats TV. Werd zelf gezegd door die presentratrice...quote:Op maandag 31 januari 2011 16:45 schreef Muridae het volgende:
[..]
Dat is Al Arabiya op dat screenshot, keine staats TV.
Is een van de commerciele kanalen die het Midden-Oosten kent.
(onderdeel van MBC groep)
http://www.alarabiya.net/english/
Een deadline stellen aan het leger houd het momentum voorlopig in stand.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:38 schreef Loveless85 het volgende:
Als ze dan het momentum niet al kwijt zijn
Ten tijde van wijlen Hassan II waren in Marokko de schotelantenne's simpelweg verboden.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:45 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk met schotel TV? Kan de overheid daar dingen van blocken of als je een schotel hebt en een frequentie pik je het signaal gewoon op, en die satelliet hangt ergens hoog in de lucht en kan alleen beinvloed worden door de eigenaar ervan (of wellicht de regering van het land waar de eigenaar van de schotel gezeteld is)
Zet dit er dan ook ff bij:quote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
, ben nu ff bezig om een nieuw bericht te typen... Duurt dus ff voordat het online komt.
Dit ? er staat toch echt Al Arabiya in de rechter corner.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:46 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ehm, nee. Dat waren beelden van de Staats TV. Werd zelf gezegd door die presentratrice...
Nee johquote:Op maandag 31 januari 2011 16:48 schreef Muridae het volgende:
[..]
Dit ? er staat toch echt Al Arabiya in de rechter corner.
[ afbeelding ]
Verdeeldheid. Vorige week was er al iemand weggestuurd, gisteren zag ik plotseling beelden van Tahrirplein op de staats-tv. Vandaag is iedereen open en vrij aan het discussiėren over de situatie, las ik in het vorige deel.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:49 schreef horned_reaper het volgende:
Mag ik vragen waarom de staats TV nu wel de demonstratie aan het uitzenden is?
Ze wouden toch juist doen alsof er niets aan de hand is?
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:52 schreef Flashbox het volgende:
sharifkouddous woman tells me: We've been at this for 7 days & there's been no change. We'll try to march tomorrow to Mubarak's house. All of us. #Egypt 3 minutes ago via Echofon
Officiele ultimatum is dat het leger een kant moet kiezen voor vrijdag.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:55 schreef One_of_the_few het volgende:
Speciale politietroepen in Cairo klinkt niet goed.
Heb het ultimatum gemist, kan iemand dat toelichten?
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:55 schreef mazaru het volgende:
The Scrapbook team are at once amused and terrified by the increasingly fevered rants from Fox News and talk radio firebrand Glenn Beck. In his latest prophecy, the reveals that if the Muslim Brotherhood seize power in Egypt, then a Muslim coup in the UK is inevitable.
![]()
![]()
http://politicalscrapbook(...)r&utm_source=twitter
donderdagochtendquote:Op maandag 31 januari 2011 16:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Officiele ultimatum is dat het leger een kant moet kiezen voor vrijdag.
Protesten Egypte: Deadline voor het legerquote:Op maandag 31 januari 2011 16:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik vind dat soort berichten lastig te plaatsen. Is dat de mening van één persoon, gaat een hele ploeg daarheen? Is dat 'stiekem' de afspraak en gaat het morgen ineens los.quote:
Trouwens, dat is een screencap van Alexandriė. In het arabisch staat er dat het de beelden zijn uit Alexandriė.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:48 schreef Muridae het volgende:
[..]
Dit ? er staat toch echt Al Arabiya in de rechter corner.
[ afbeelding ]
doe ik !!quote:Op maandag 31 januari 2011 16:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Vliegreis is niet zo moeilijk. Dat is boeken bij thomas cook,
maar via belgische site en opstijgen in belgie.
Kan je zo af en toe honderden euro's schelen.
mocht je ooit richting luxor gaan dan pm me maar
Precies, schattingen varieren van 25.000 tot 250.000quote:Op maandag 31 januari 2011 16:59 schreef senesta het volgende:
DannyRamadan Danny -Ahmed Ramadan
Three hours into the curfew and Tahrir square is filled with people to the max. I have never seen such a thing in my life. #jan25
Moeilijk om te bepalen zonder beelden hoe groot het nou werkelijk is. Je hoort zoveel verschillende schattingen en verhalen.
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Protesten Egypte: Deadline voor het leger
Donequote:Op maandag 31 januari 2011 16:48 schreef -jos- het volgende:
[..]
Zet dit er dan ook ff bij:
-Treinen rijden niet meer ( naar Cairo iig, las ook tweets in heel Egypte geen treinen?)
-Militairen hebben prikkeldraad en betonblokken op belangrijke bruggen over de Nijl in Cairo en bij Tahrir square geplaatst.
-Film en camera apparatuur van internationale journalisten is ingenomen.
FatmaNaib Fatma Naib
Via state #egypt tv trains have completely stopped in the country
http://twitter.com/search?q=trains+egypt
alle treinen zijn gestopt dus.
juist , met zn allen daarheen !!!!quote:Op maandag 31 januari 2011 16:52 schreef Flashbox het volgende:
sharifkouddous woman tells me: We've been at this for 7 days & there's been no change. We'll try to march tomorrow to Mubarak's house. All of us. #Egypt 3 minutes ago via Echofon
quote:Op maandag 31 januari 2011 16:59 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat niemand dat wat uit kan maken...
Maar Mubarak luistert tóch nietquote:AJELive AJELive
The EU is now calling for free and fair elections in #Egypt. More details to come soon...
Ik blijf bang dat hij wacht tot de menigte weer in beweging komt richting een presidentieel paleis, of ministerie of iets en het dan aangrijpt hard terug te slaan... De vraag is dan of het leger het vuur opent op het eigen volk... Wellicht niet, alhoewel je altijd NSB'ers houdt natuurlijk, die presendentiele garde zou er wel op geselecteerd worden. Dat zijn juist de mannen die getraind zijn voor zoiets.quote:NickKristof I think Mubarak either oversees a bloody crackdown, and army obeys (neither certain, both possible)--or he's out. #Egypt #Jan25
7 minutes ago via web
Wist ik niet, toen was ik aant werkquote:Op maandag 31 januari 2011 17:04 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Dat werd vanmorgen ook al geroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |