NoBody122 | dinsdag 25 januari 2011 @ 00:45 |
Welkom in alweer het 38e Bussentopic Vorige topics: Bussentopic #37 - Komt die Bus Bussentopic #36: wordt Qbuzz groter dan Connexxion ? Bussentopic #35 Busje komt zo? Bussentopic #34 met Amba... Bussentopic #33... Bus... B... | |
NoBody122 | dinsdag 25 januari 2011 @ 00:47 |
| |
Bitlord | dinsdag 25 januari 2011 @ 01:04 |
In 2008 reisde ik met deze wagen van Pskov naar Novgorod, Rusland. Ooit zoiets lelijks gezien?![]() | |
NoBody122 | dinsdag 25 januari 2011 @ 01:07 |
Onder welk te lage viaduct heeft hij geprobeerd door te rijden? | |
Sounddragon | dinsdag 25 januari 2011 @ 01:14 |
En dan maken ze het gedrocht nog roze ook ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 25 januari 2011 @ 01:29 |
Gezien de staat van die bus, zou het zomaar kunnen, dat roze niet de originele kleur is. | |
Sounddragon | dinsdag 25 januari 2011 @ 01:57 |
Maakt niet uit of het origineel is; één of andere hork heeft het ding mismaakt, en alsof dat niet erg genoeg was, hebben ze hem ook maar roze gemaakt; dat ding schaamt zich dood, kán niet anders ![]() ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 25 januari 2011 @ 11:21 |
in de tussentijd is het angstvallig stil gebleven. | |
Peterselieman | dinsdag 25 januari 2011 @ 11:45 |
Inschrijvers waren xx Tours en Arriva Touring voor zover ik weet | |
NoBody122 | dinsdag 25 januari 2011 @ 12:51 |
Één van de weinige (deels) Fryske lijnen die ik nog nooit heb gereden en wat dus waarschijnlijk ook nooit gaat plaatsvinden ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 25 januari 2011 @ 16:52 |
Gezien op OViB, foto gemaakt door Harald Jans:![]() Ik vind hem tenenkrommend lelijk zo | |
BeefRWijker | dinsdag 25 januari 2011 @ 20:05 |
Ook een vorm van je middelvinger opsteken ![]() Absoluut: ![]() [ Bericht 90% gewijzigd door BeefRWijker op 25-01-2011 20:17:10 ] | |
Bitlord | dinsdag 25 januari 2011 @ 20:43 |
Die is ook lelijk, maar heeft zo gelukkig nooit bestaan. | |
springer1980 | dinsdag 25 januari 2011 @ 21:16 |
@ Bitlord: Het busmodel is al lelijk genoeg, in wat voor kleurstelling dan ook... | |
Mr.Jorn. | dinsdag 25 januari 2011 @ 21:41 |
Qbuzz Groningen is flink ontregeld: stad op streek, streek op stad, qliner op stad en citybussen op streek. Het gaat lekker! | |
Alexxxxx | dinsdag 25 januari 2011 @ 22:54 |
Niet zo huilen, blij zijn dat er überhaupt bussen rijden. | |
Mr.Jorn. | dinsdag 25 januari 2011 @ 23:46 |
Inderdaad. En het is allemaal beter dan het Cxx materieel wat in Friesland rond rijdt.. | |
NoBody122 | dinsdag 25 januari 2011 @ 23:49 |
Niets mis met onze Integro's hoor ![]() En de meeste MAN Lion's City's zijn ook te doen. | |
Mr.Jorn. | dinsdag 25 januari 2011 @ 23:53 |
Ik doel eigenlijk op alles behalve de Integro's. Ik zat laatst in een Man op lijn 50, dat ding maakte echt een herrie. Fryskers, ook zulk leuk materiaal. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 januari 2011 @ 23:58 |
Er duiken ook meer bussen uit de nieuwere serie Ramba's op in Fryslân en die zijn al een heel stuk beter dan eerste serie. Geloof dat het omslagpunt bij xx bij een wagenparknummer rond de 8445 ligt. | |
NoBody122 | woensdag 26 januari 2011 @ 00:21 |
Was dat dan niet een Caetano, die op lijn 50? | |
Mr.Jorn. | woensdag 26 januari 2011 @ 00:33 |
Lijn 50 is toch Leeuwarden - Dokkum en dan in de snelle vorm? Maar nee, het was echt zo'n Man, als ik mij niet vergis de 8835. | |
BeefRWijker | woensdag 26 januari 2011 @ 01:18 |
Ehm, niemand tv gekeken vandaag (i.e. gisteren) ? Treinreiziger.nl Die laatst ingestroomde Zaanse wagens hebben idd het nieuwe dashboard 8800's reutelen over 't algemeen behoorlijk vergeleken met de 3800's. Maar soms verbaas je je omdat een specifieke 8800 eigenlijk best lekker rijdt en een zekere 3800 dan juist weer groffer klinkt dan je uit je herinnering eigenlijk zou verwachten. Heel dubbel. Hebben jullie dan ook wel 2 of 3 van hè, (als ze 't doen, tenminste). Zo te horen (weer 'Ramba' op 350) zijn die 5 à 6 wagens van Harlingen toch geconfisqueerd door touring of een andere vestiging. [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 26-01-2011 15:02:29 ] | |
achterlijke_gladiool | woensdag 26 januari 2011 @ 09:15 |
Dat zal wel een wagen zijn geweest die voorheen in Delft heeft gereden, daar reden namelijk de Caetano's van CXX. | |
Je-zus | woensdag 26 januari 2011 @ 11:02 |
8428/29 ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 26 januari 2011 @ 15:29 |
Heb ik weer eens iets gemist? | |
Bitlord | woensdag 26 januari 2011 @ 16:16 |
Daar was in eerste instantie sprake van maar heeft niet plaatsgevonden. Ik baseer mij oP hobbyistische bronnen die niet altijd juist zijn. | |
Peterselieman | woensdag 26 januari 2011 @ 16:52 |
sterker nog volgens mij hebben zelfs enkele van die bussen in de Breng-kleuren gereden, maar voldeden de bussen niet aan de emissie-eisen, waardoor het al snel weer einde verhaal was. Daarna zijn de bussen die er al waren weer naar Fryslân teruggekeerd. In plaats daarvan rijden nu de Volvo's in Gelderland. | |
Bitlord | woensdag 26 januari 2011 @ 16:58 |
Heb jij er foto's van? | |
Peterselieman | woensdag 26 januari 2011 @ 16:59 |
Nope. Ben geen fotograaf, maar ik weet zeker dat ze er wel moeten zijn op internet. | |
Peterselieman | woensdag 26 januari 2011 @ 17:06 |
Hmm, edit werkt niet, maar ik heb na een snelle zoektocht al eentje gevonden: http://wiki.ovinnederland(...)_-_Molenhoek_Station | |
BeefRWijker | woensdag 26 januari 2011 @ 17:56 |
Die ene dus plus nog een groene van in de eerste dagen. Volgens mij is dit nooit gematerialiseerd. Volgens de Breng Wiki zou de hele vloot Friese MANs zelfs elders zijn ondergebracht. Dat moet dan alles even aan onze aandacht hier zijn ontsnapt. Die gele Alliance Kubussies zijn dus naar Tuzla, blijkens een foto op OViB/dezeweek. Ze stonden dan ook inderdaad al te koop toen/voordat ze naar Kubus gingen. Blijkbaar kun je bij Womy al bussen kopen terwijl ze nog ergens vrolijk rond rijden. [ Bericht 30% gewijzigd door BeefRWijker op 27-01-2011 07:42:31 ] | |
Gnittoo | donderdag 27 januari 2011 @ 21:51 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 28 januari 2011 @ 20:57 |
Vandaag heeft een xx chauffeur in Leeuwarden een slechte dag gehad. Hij reed namelijk op de buffer achteruit en raakte daarbij een busje dat net achter hem langs reed. Gevolg: een Frysker had aan één zijkant alle ramen er uit | |
Brembo | maandag 31 januari 2011 @ 18:43 |
Van de buschauffeur mocht ik niet zo hard op de bus kloppen, zometeen zat er een deuk in. Mijn inziens, zag de bus mij aankomen rennen en had ook eventjes kunnen wachten, de eikel! Hij reed al vier minuten voor zijn rooster... Alle OV-chipkaartapparatuur was ook al defect, nou weet niet hoe ze geld willen verdienen bij Syntus maar zo word ik er niet vrolijk van ![]() | |
Rdaalwil | maandag 31 januari 2011 @ 22:45 |
Nah, of je zit 45 minuten vast in een Volansbus. Omdat een mevrouw niet uit de bus wilde na hele discussie met de chauffeur ![]() ![]() Hoezo zijn Brabantse chauffeurs gezellig ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 1 februari 2011 @ 11:59 |
Tsja.. Brabant hè ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 1 februari 2011 @ 14:49 |
| |
BeefRWijker | dinsdag 1 februari 2011 @ 15:21 |
geen woord over personele consequentiesMag ie gratis mee van 'de bus' en dan ook nog klagen. Nieuw in Alkmaar: Connexxion TV in de bus! [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 01-02-2011 15:52:37 ] | |
marcel.nl | dinsdag 1 februari 2011 @ 21:55 |
Vandaag op de A7 tweemaal een ex-Qbuzz Fryslan zien rijden op de Qbuzz GD Qliner 301 van Groningen en Veendam en terug. Lion's regio met nog de opdruk van pompebleden. Kan zelfde bus heen als terug zijn, kon ik niet zien, ik reed beide keren 120km p/u in tegenovergestelde richting. | |
BeefRWijker | woensdag 2 februari 2011 @ 11:28 |
Schultz achter fusie Connexxion en Veolia
| |
dennistd | woensdag 2 februari 2011 @ 19:40 |
Bij TSN/CXX Taxi Services in Enschede had men vandaag de CXX 7824 ietjes te ver naar achteren geparkeerd: het hek dat erachter stond had een mooie deuk, en de paal van het hek zat zo'n beetje in de bumper. | |
NoBody122 | donderdag 3 februari 2011 @ 16:23 |
![]() | |
Gnittoo | zondag 6 februari 2011 @ 11:39 |
![]() ![]() http://www.pvopdelftsewielen.nl/Veolia/Reportages/cement.htm | |
marcel.nl | zondag 6 februari 2011 @ 13:00 |
Dit zijn echt van die foto's waarbij je kunt zetten: "What was he thinking ?" | |
BeefRWijker | maandag 7 februari 2011 @ 21:33 |
Dank zij een oplettende sjoof heeft Hermes vandaag gratis zendtijd gekregen in het programma Radar van de TROS. Als klap op de vuurpijl hebben ze daar ook een douche mee gescored. Kunnen ze mooi hun bussen mee schoon 'douchen'. En oh ja, de opmerking van hierboven geldt ook hier, blijkt maar weer. | |
NoBody122 | dinsdag 8 februari 2011 @ 17:46 |
Kamer stemt tegen fusie Connexxion en Veolia | |
Dr_Flash | donderdag 10 februari 2011 @ 17:27 |
![]() Waar? Op een bedrijventerrein tussen Ede en Veenendaal. Staat er al een week, ben er in de lunch maar even naartoe gelopen voor een plaatje. Waarom daar? ![]() | |
NoBody122 | donderdag 10 februari 2011 @ 17:49 |
Pech gehad wellicht? Zal wel in- of uitgevoerd worden/zijn. Zit nu op mn GSM, dus ga t NL'se kenteken nu even niet checken bij de RDW ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 februari 2011 @ 17:57 |
Even het kenteken intikken leert dat deze bus in het bezit is van stichting MB200world. de website van die stichting is echter onbereikbaar Ik vond op Flickr wel een plaatje van het vehikel: http://www.flickr.com/photos/arthur-a/4652376022/ op de account van Arthur-A. | |
Dr_Flash | donderdag 10 februari 2011 @ 18:57 |
Typisch. Nou ja, nu staatie dus in Ede, mocht iemand hem missen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 februari 2011 @ 19:52 |
Genoeg studenten die vanmiddag vanuit Leeuwarden om 16.00 uur naar Alkmaar wilden, maar geen versterkingsbus die op kwam dagen. De gewone Qliner kon natuurlijk niet iedereen meenemen, dus leken er mensen te moeten wachten op de volgende die een uur later pas gaat. Vanuit mijn eigen bus kon ik zien dat er wel een touringcar op de buffer stond en dat de sjoof van de Qliner met hem stond te praten. Hoe dat afgelopen is en of de bus alsnog op de dienst van 16:00 uur is ingezet weet ik helaas niet. | |
Alexxxxx | vrijdag 11 februari 2011 @ 20:02 |
stopte je lijn 22 wel gewoon bij de manege? Of was dit ECHT het spannendste wat je vandaag mee hebt gemaakt? | |
Peterselieman | vrijdag 11 februari 2011 @ 20:42 |
Er zal vandaag vast wel een keer eentje gestopt zijn Uiteraard | |
BeefRWijker | vrijdag 11 februari 2011 @ 23:17 |
Apropos Flickr, een paar Dubai Citeas in 't wild:![]() ![]() En dit hier lijkt ook een VDL produkt maar is 't dat wel? ![]() Volgens bijschrift zou 't een citaro zijn. Oh, en hier nog een hamster: ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 11-02-2011 23:24:27 ] | |
Gnittoo | vrijdag 11 februari 2011 @ 23:46 |
afschuwelijk grote spiegels. | |
NoBody122 | zaterdag 12 februari 2011 @ 01:29 |
Dat de chaufs met elkaar stonden te praten, zegt natuurlijk niks. Er stonden vandaag overigens sowieso aardig wat touringcars, van voornamelijk Arriva volgens mij, op de buffer. Onduidelijk, waarom die er precies waren. Er schijnen er ook gespot te zijn bij de NHL op de Rengerslaan. | |
Peterselieman | zaterdag 12 februari 2011 @ 11:10 |
Ze hebben daar gisteren een centrum voor watertechnologie geopend. Waarschijnlijk was het daar voor. | |
wesleycool | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:08 |
Dus deze touringcar chauf zat in Madrid en was (gelukkig) helemaal leeg (behalve ik en de 2e chauffeur). een of andere Spaanse vrachtwagen chauffeur kan zijn eigen lengte niet inschatten bij het inhalen en raakt met zijn trailer heel de hoek v/d voorkant! kabots! het resultaat van wat een stomme Spanjaard kan aanrichten op mijn bus: ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:10 |
Pegaso logo's op die bus ![]() ![]() ![]() | |
wesleycool | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:16 |
haha inderdaad ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door wesleycool op 12-02-2011 21:19:03 (iets extra's toevoegen. ) ] | |
BastiaanL | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:20 |
Da's het kontje van een Neoplan Centroliner. Rijdt daar ook rond in onder anderen een gelede uitvoering en als dubbeldekker: ![]() Overijsselse huisstijl staat 'm goed ![]() | |
springer1980 | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:21 |
Maar een touringcar kan toch veel harder dan een vrachtwagen? Hoe krijg je het dan voor elkaar om ingehaald te worden, mijn ervaring is juist dat ik als vrachtwagen chauffeur juist ingehaald wordt door touringcars of had deze Spanjool zijn begrenzer eraf liggen? | |
Alexxxxx | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:23 |
is geen Pegaso toch? Maar de eerste bus die ze hadden was een Smit op Pegaso chassis, en daarom dat logo blijven gebruiken? | |
wesleycool | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:23 |
haha ik denk dat z'n begrenzer eraf was ![]() | |
Je-zus | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:26 |
Gezien de schade aan de rechterkant was jij zelf van plan om de vrachtwagen in te halen? | |
wesleycool | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:28 |
het is/was wel een bedrijf van Pegaso. maar of dat de eerste bus was weet ik niet XD. maar voorzover ikweet was de eerste bus een VanHool. deze bus is een: VDL Berkhof | |
wesleycool | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:29 |
onoplettende "Espanjol'' zegmaar ![]() | |
springer1980 | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:40 |
Normaal gesproken zijn het juist de Polen die bezopen achter het stuur zitten. Wellicht had deze Spanjool iets te veel Sangria op ofzo... Mooi klote voor je, is die Spanjool nog gestopt of is ie doorgereden...? | |
wesleycool | zaterdag 12 februari 2011 @ 21:51 |
hij is gestopt om te helpen en het papierwerk te doen. de kosten zijn voor dat bedrijf ![]() | |
Xanland | maandag 14 februari 2011 @ 21:46 |
Even toch een vraagje met betrekking tot foto's. Ben zelf sinds kort ook geïnteresseerd in bussen (don't ask how and why ![]() Ik maak zelf atm foto's van de bussen op de buffer in Apeldoorn (zal het ook wel bij blijven, gok ik). Iemand toevallig nog een goede, handige of bekenbare site om ze up te loaden? Geen idee namelijk of zo'n site bestaat. ![]() | |
Peterselieman | maandag 14 februari 2011 @ 22:17 |
Mocht je foto's in een album willen hebben dan zijn flickr en Photobucket ideaal. Van daar uit kun je ze op andere sites publiceren. Om imageshack moet je met een hele grote boog heen lopen. | |
Xanland | maandag 14 februari 2011 @ 22:30 |
Mwah, dat niet zo specifiek. Heb zelf btw ook wel programmeerervaring en webstek zat. Is er toevallig geen algemene/bekende site waar veel foto's van bussen op staan? Ik zit dus meer in de richting te zoeken van iets wat al bestaat ofzo. ![]() | |
Peterselieman | maandag 14 februari 2011 @ 22:38 |
Openbaarvervoerinboskoop | |
springer1980 | dinsdag 15 februari 2011 @ 01:33 |
.nl | |
wesleycool | dinsdag 15 februari 2011 @ 16:29 |
www.tinypic.com. is ook een goede ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:54 |
Jup, en dan komen je interessantste foto's vanzelf op imageshack terecht ![]() Zet ze op een permanente site (eentje die direct linking toestaat) opdat niemand geneigd is ze zelf dan maar (maar dan zonder jouw toestemming) ergens anders naar toe te kopieren. [ Bericht 24% gewijzigd door BeefRWijker op 15-02-2011 19:36:09 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 15 februari 2011 @ 18:56 |
Stop eens te janken man, jij jat ook fotos van Jan en Alleman om ze in dit topic te posten... Of ben je zelf naar dubai geweest? | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:03 |
Beef: -> ouwe koe, vlees is bedorven, vecht dat even uit via PM ofzo ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:32 |
Jij weet donders goed dat ik geen foto's "jat" om ze hier te laten zien Alexxxxx dus dat neem je maar terug. Die Dubai foto's waren direct links van waar ze oorspronkelijk gepubliceerd zijn. Dat stond er zelfs bij. Busfotodotnl weet precies wat er van hem verwacht wordt, dat hoeft niet nog eens via pm herhaald te worden. [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 15-02-2011 19:45:11 ] | |
Peter | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:42 |
Jongens, het is heel simpel: Heb je geen expliciete toestemming van de fotograaf ( hetzij op schrift, op mail of met een creative commons licence online), dan zit je altijd fout. Ookal noem je de bron of fotograaf. Dat je niet snel gepakt wordt wegens het schenden van copyright is een tweede. Verder lijkt mij een discussie hierover meer in het subforum Fotografie thuishoren, niet hier. En als een fotograaf bij FOK! ( admins@fok.nl / forum@fok.nl ) aangeeft dat zijn foto's ergens door een user zonder toestemming zijn gepost, worden deze weggehaald. Crew post niet zomaar foto's zonder toestemming op Frontpage, games, sport e.d. Dat is niet voor niets ![]() En hup, bussen maarweer, niet zo zemelen over die bijkomende dingetjes. | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:42 |
Dat geldt ook voor jou, lees die PM even die ik je heb gestuurd... En als het voor busfoto niet via PM herhaald hoeft te worden, hoef jij het al helemaal hier niet weer in het topic op te rakelen; end of story.. Ow, en ongevraagd namen van users posten is banwaardig, houd daar rekening mee. | |
Je-zus | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:46 |
Een plaatje* van een (parttime)sjoof dan maar? Niet erom vechten hè jongens ![]() ![]() *Mede mogelijk gemaakt door imageshack tinypic [ Bericht 12% gewijzigd door Je-zus op 15-02-2011 20:07:51 ] | |
Sounddragon | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:47 |
Imageshack; dat werkt niet .. ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:52 |
Niet via FOK in ieder geval, zoals ik net gemerkt heb. Zelfs links niet terwijl ze vanuit een lege browser wel goed werken. Blijkbaar is er iets in FOK dat 't vernaggelt. | |
Peterselieman | dinsdag 15 februari 2011 @ 19:54 |
Het is andersom. Imageshack (die baggerboer) wil soms niet dat de plaatjes op FOK! te zien zijn. | |
BeefRWijker | dinsdag 15 februari 2011 @ 20:36 |
In de regel laten ze dat wel weten via een vervangende thumbnail. In werkelijkheid geven ze je op de betreffende pagina alle mogelijkheden om de afgebeelde foto's te linken. Zonder restricties, voorzover ik kan zien. Op SkyscraperCity kun je ze opvragen zoveel als je wilt. In de ogen van ImageShack is FOK dus blijkbaar een 'baggerboer' en Skyscraper niet. http://www.skyscrapercity(...)359986&postcount=547 De foto daar blijft ook gewoon afgebeeld worden hoe vaak je die pagina ook oproept. FOK vernaggelt dus iets waardoor ImageShack in de stress gaat. [ Bericht 31% gewijzigd door BeefRWijker op 15-02-2011 22:23:01 ] | |
BeefRWijker | woensdag 16 februari 2011 @ 00:23 |
-knip, daar gingen we het hier niet meer over hebben- Als je verder nog wat te mauwen hebt : [PTA FAQ & Feedback] [ Bericht 46% gewijzigd door Sounddragon op 16-02-2011 01:00:52 ] | |
BeefRWijker | woensdag 16 februari 2011 @ 00:49 |
En, wat kost dat nou, zo'n Nokia E72 en bevalt het nog een beetje? | |
BeefRWijker | woensdag 16 februari 2011 @ 18:06 |
Website bundelt alle info OV concessies Israëlisch bedrijf aast op Waterlands busvervoer [ Bericht 47% gewijzigd door BeefRWijker op 17-02-2011 19:47:35 ] | |
Gnittoo | vrijdag 18 februari 2011 @ 11:44 |
Politie haalt autobussen van de weg HARDINXVELD-GIESSENDAM - Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft donderdagavond vijf Nederlandse autobussen van de weg gehaald omdat zij met Duitse exportkentekenplaten reden en dat mag niet. Dat gebeurde op de A15 ter hoogte van Hardinxveld-Giessendam, liet een woordvoerder van het KLPD vrijdag weten. De chauffeurs waren zich er niet van bewust dat zij in overtreding waren, zij reden in opdracht van een bedrijf in Zevenaar. Zij kregen ieder een boete van 800 euro en de platen zijn in beslag genomen. Volgens de woordvoerder reden de bussen waarschijnlijk niet met Nederlandse exportkentekens omdat zij niet meer apk gekeurd waren. De vijf bussen zijn op een bedrijventerrein neergezet. De eigenaar moet zorgen voor een alternatieve wijze van vervoer. http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland | |
Gnittoo | vrijdag 18 februari 2011 @ 11:51 |
keek voor de gein even op de site van egged: ![]() | |
Dangel | vrijdag 18 februari 2011 @ 12:07 |
T5 is zo te zien een Kutsenits | |
NoBody122 | vrijdag 18 februari 2011 @ 17:46 |
Die spiegel ![]() | |
Peter | vrijdag 18 februari 2011 @ 17:55 |
Daar kunnen ze een wortel aan een touwtje aan hangen om de paardenkrachten onder de motorkap harder te laten lopen ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 18 februari 2011 @ 18:53 |
![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 18 februari 2011 @ 23:39 |
Die eerder door Marcel getoonde omgekatte GD wagens waren dus niet de enigste. Er zijn ook nog een handvol Rotterdamse wagens omge'blêd'. Hoeveel bussen heeft dat buitengewest van Fryslân eigenlijk nodig of rijden ze soms alles aan gort? OViB/Harald Jans Meervoud. [ Bericht 18% gewijzigd door BeefRWijker op 18-02-2011 23:50:19 ] | |
Bitlord | zaterdag 19 februari 2011 @ 01:57 |
Kijkende naar de gebruikersvoorwaarden van Fok zie ik De zinsnede "Hieronder inbegrepen, maar niet beperkt tot" impliceert dat foto's niet alleen door Fok! gebruikt mogen worden, maar ook door een ieder ander, onbeperkt, onbegrensd en onvoorwaardelijk. Maar als Beef er problemen mee heeft dan wil ik er met jou foto's wel mee stoppen. Ik sluit af met een plaatje van alweer tweeenhalfjaar geleden, een GVU dubbelgelede is vanaf de Uithof weer op weg naar Utrecht Centraal. ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 19 februari 2011 @ 09:04 |
Nu dan rijden er in Frysland ex-Rotterdam en ex-GD bussen bij Qbuzz. Maar hier in Groningen tuft dan nog altijd die friese Qliner (Man Lions city) met oranje dak. Ik zag hem van de week tijdens mijn werk weer bij station Veendam stoppen. | |
Peterselieman | zaterdag 19 februari 2011 @ 17:04 |
Als het goed is rijden er zelfs twee MAN Regio's in Groningen rond. | |
wesleycool | zondag 20 februari 2011 @ 18:57 |
Ze hebben bij ons (Sabeh Tours) twee nieuwe VanHools gekocht ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:32 |
Had m al tijden niet meer gezien, maar de 1851 zit nog steeds in Fryslân. Zat vanmiddag op lijn 95 volgens mij. | |
NoBody122 | zaterdag 26 februari 2011 @ 02:13 |
Klopt. 2 weken terug nog even mee gehad ook ![]() | |
wesleycool | zondag 27 februari 2011 @ 19:50 |
type van de eerste bus is: VanHool T917 ACRON. als ik er ben zal ik wel een paar foto's maken. de v.i.p. komt over een maand pas ![]() | |
Bitlord | zondag 27 februari 2011 @ 21:37 |
Tis rustig hier. Heb zelf ook niet veel te melden, behalve dan dat ik: - zaterdagnacht vermoedelijke een oude CFL-Berkhof tegenkwam op de snelweg bij Rotterdam - dinsdag een ritje heb gedaan in een Optare van Arnhem naar Barneveld. De cabine leek bijzonder krap, de vering was bijzonder stug. En er zaten uiteraard geen reizigers in op dat tijdstip (19:00) | |
ohjajohh | maandag 28 februari 2011 @ 19:51 |
Kan ik een RET chipkaart ook in een Amsterdamse bus gebruiken of heb ik daar weer een GVB chipkaart voor nodig? | |
Alexxxxx | maandag 28 februari 2011 @ 20:11 |
Je kunt het beste naar Den Haag om een HTM chipkaart te kopen, die is zowel in Amsterdam als Rotterdam geldig ![]() | |
Bitlord | maandag 28 februari 2011 @ 20:16 |
Dat kan, als je maar gewoon reist op saldo en niet iets als een dagkaart. Ook werken wegwerpkaarten niet in een andere stad. Anonieme kaarten wel | |
Gnittoo | donderdag 3 maart 2011 @ 10:25 |
Connexxion halveert service op zondag Gepubliceerd op 02 maart 11, 12:20 Wie op zondag de bus van Den Helder naar Leeuwarden pakt, dreigt vanaf 1 mei een uur in Den Oever op aansluiting te moeten wachten. Dat is één van de gevolgen van de bezuinigingen op het busvervoer in Noord-Holland Noord. Omdat de provincie Noord-Holland dit jaar 5,2 miljoen euro schrapt bij het busvervoer, moet Connexxion het aantal ritten flink terugbrengen. Er is voor gekozen om dit op zondag te doen, omdat er dan de minste reizigers zijn. In Noord-Holland Noord komt het neer op een halvering van de ritten op zon- en feestdagen. Vanaf 1 mei gaan op verschillende lijnen de bussen pas later rijden en stoppen ze er ook vroeger mee. Ook gaan bussen minder frequent rijden. Zo wordt met name Egmond aan Zee slecht bereikbaar en gaan in Hoorn alle stadslijnen terug naar een uursdienst. De Reizigersadvies Rocov-NH, die eerder al tegen de bezuinigingen heeft geprotesteerd, vindt een aantal van de voorgestelde maatregelen onacceptabel. In elk geval moet de aansluiting van lijn 135 op lijn 350 in Den Oever gehandhaafd blijven, vindt Rocov-NH. Ook komt de reizigersraad op voor de bereikbaarheid van Egmond aan Zee. Ten slotte vindt Rocov-NH dat in het algemeen met name 's ochtends te veel ritten worden geschrapt. Rocov-NH stelt overigens geen echt deugdelijk advies te kunnen geven, omdat Connexxion weigert de exacte reizigersgetallen vrij te geven. Onder meer de gemeente Hoorn heeft al geprotesteerd tegen de plannen. Daarentegen zegt Alkmaar er geen moeite mee te hebben. ,,Het ziet er goed uit.'' De bezuinigingen per 1 mei zijn nog maar een eerste stap. Per 1 januari 2012 haalt de provincie nog eens 5 miljoen weg bij het openbaar vervoer. Connexxion krijgt vanaf dat moment van Noord-Holland geen geld meer, alleen het rijksgeld dat via de provincie wordt doorgesluisd. Volgens reizigersvereniging Rover zullen dan pas de echte klappen vallen. De bezuinigingen betreffen alleen de concessies waar de provincie Noord-Holland zeggenschap over heeft. Het busvervoer dat wordt georganiseerd door de Stadsregio Amsterdam valt erbuiten. Connexxion was gisteren niet in staat commentaar geven. http://www.noordhollandsd(...)rt-service-op-zondag | |
NoBody122 | donderdag 3 maart 2011 @ 14:53 |
In welke mate heeft dat gevolgen voor lijn 350? Lijkt me sterk dat er zomaar een Alkmaarse omloop tussenuit gaat. Dan krijg je een onregelmatige dienstregeling.. | |
Rdaalwil | vrijdag 4 maart 2011 @ 12:31 |
vandaag: 2.5° | morgen: 6° | 0 km Fusie Veolia en Connexxion definitief BREDA - De fusie tussen de Franse vervoersbedrijven Veolia Transport en Transdev is rond. Dat hebben de bedrijven vrijdag bekendgemaakt. De ondernemingen zijn in Nederland actief via dochterbedrijven Connexxion in Hilversum en Veolia Transport in Breda. In een verklaring laten ze weten in Nederland als zusterbedrijven te zullen opereren. De Nederlandse Mededingingsautoriteit had eerder zorgen over de samensmelting, omdat de bedrijven samen een te groot marktaandeel zouden bestrijken. Na onderzoek keurde de NMa het samengaan alsnog goed. Ook een deel van de Tweede Kamer probeerde de fusie te voorkomen. Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) zag echter geen reden te zien om de fusie te blokkeren. Volgens haar blijft er 'voldoende markt' over. Connexxion is in Nederland actief in het openbaar vervoer met bussen, treinen, boten en trams. Verder rijdt het bedrijf touringcars, taxi's en ambulances. Veolia onderhoudt ferry-, bus- en treinverbindingen in Nederland en rijdt regiotaxi's. http://www.omroepbrabant.(...)xion+definitief.aspx | |
Zug-Chef | vrijdag 4 maart 2011 @ 23:28 |
Frequentie/aantal ritten van lijn 350 blijft in ieder geval tot december 2011 onveranderd. | |
NoBody122 | zaterdag 5 maart 2011 @ 02:30 |
Ok, dat is goed om te weten ![]() | |
Bitlord | maandag 7 maart 2011 @ 03:09 |
Nog kort en dan wordt de 1.000.000-ste foto bekeken op Busfoto.nl! Sinds de start van de telling eind 2009 (na een reset) worden gemiddeld 2000 foto's per dag bekeken. Als ook de telling voor de reset wordt meegerekend (sinds 2006) ligt het aantal views overigens op tenminste 2,2 miljoen. ![]() | |
NoBody122 | maandag 7 maart 2011 @ 23:36 |
Mooie cijfers! Gefeliciteerd alvast ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 11 maart 2011 @ 16:30 |
Over exact negen maanden stapt een nieuwe vervoerder in de Nederlandse OV-markt. Klik op deze link om te weten wie dan het vervoer in de regio Waterland overneemt... | |
Peterselieman | vrijdag 11 maart 2011 @ 16:53 |
Een Israëlisch bedrijf dus. Geen onbekende voor Nederland trouwens, want ze rijden rond met Ramba's van Berkhof. Opvallend is dat deze zo ongeveer in de xx-kleuren gespoten zijn. | |
Alexxxxx | vrijdag 11 maart 2011 @ 17:24 |
heb idd een paar van hun hokken in Hveen op de plaat gezet ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 11 maart 2011 @ 20:45 |
Is het niet gewoon stiekem Connexxion? Met dat X'je als logo en het feit, dat de buskleuren kennelijk vrijwel gelijk zijn.. | |
wesleycool | vrijdag 11 maart 2011 @ 21:33 |
Gister met de MAN Lions Coach weg geweest. Begon meteen al goed: PER ONGELUK over de trambaan gereden in Delft op station. zijn we net weg komt er een of andere gek aan: ''VOLGEN POLITIE'' ze hadden nl. een melding dat er een dronken chauf over de trambaan reed. Wist ik veel :S. Het was een aanvoer tot aan Bedburg - Bedburgerland west. andere chauf ging met de dronken irritante studenten naar Oostenrijk. hij had nog veel problemen gehad had ik gehoord. Hij had gebeld naar Duke Travel (de opdrachtgever) en die zij van: ''als ze het hotel uitgezet worden laat ze d'r troep er maar uithalen en kom maar leeg terug''. oftewel: laat ze daar maar staan en kom leeg terug. | |
Alexxxxx | vrijdag 11 maart 2011 @ 21:41 |
let je wel op met namen van werkgevers icm gebeurtenissen? Niet iedere baas vind het leuk dat soort dingen terug te lezen he? | |
wesleycool | vrijdag 11 maart 2011 @ 22:02 |
er is met Duke Travel (duke for life) niets aan de hand hoor. het is de schuld van de groep ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 12 maart 2011 @ 11:26 |
![]() ![]() | |
wesleycool | zaterdag 12 maart 2011 @ 13:25 |
ja zoiets was het ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 12 maart 2011 @ 13:38 |
Ja, dat is ook wel zo, maar toch gooi je eigenlijk vertrouwelijke bedrijfsinfo op het net.. maargoed, suit yourself, maar je bent niet de eerste die om zoiets de zak zou krijgen, al eerder gebeurd, en niet één keer, maar al meerdere keren ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 12 maart 2011 @ 13:39 |
![]() Die is de weg kwijt, maar niet het spoor bijster ![]() | |
wesleycool | zaterdag 12 maart 2011 @ 14:13 |
lol, ''vertrouwelijke info'' dit maakt toch niets uit? als ik nou echte gegevens op het net zou gooien... oké. maar wat er die dag is gebeurt enz? zou eigenlijk niet veel uit moeten maken ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 12 maart 2011 @ 15:23 |
Het is aan jezelf wat je post, maar kom niet over een paar weken huilen of SD en Anne toch aub die berichten weg willen halen en dat je ontslagen bent... Je bent bij je volle verstand, en nog gewaarschuwd ook. Jij denkt dat het meevalt, fijn. Dat dachten de andere mensen ook. Denk dat ze het bij het UWV in hun broek doen van het lachen trouwens als je dan de reden van je ontslag opgeeft ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 12 maart 2011 @ 15:32 |
tuurlijk is het interessant om zulke dingen te lezen, maar het is imho niet echt nodig om man en paard te noemen, nogmaals; mij maakt het niet uit, maar werkgevers hebben al mensen voor minder ontslagen omdat er dingen op FOK! waren gepost.. je moet het helemaal zelf weten ![]() | |
Peter | zaterdag 12 maart 2011 @ 15:34 |
Off-topic ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 12 maart 2011 @ 15:44 |
True, ik ga er ook over ophouden ![]() Kom maar op met die buspraat ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:04 |
ik ben vandaag Nobody net misgelopen op busstation leeuwarden ![]() | |
NoBody122 | zondag 13 maart 2011 @ 00:49 |
Zonder het "I'm at" had je dat dus nooit geweten ![]() | |
Alexxxxx | zondag 13 maart 2011 @ 00:51 |
ja maar in de bus is dat gewoon leuk. was ook meer een aanklacht naar iemand die een minut daar voor 'i'm at Albrt Heijn zoetermeer' en een minuut later 'im at parkeergarage albert heijn zoetermeer' tweette ![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | zondag 13 maart 2011 @ 07:08 |
Oh, ja. Dat is idd onzinnig. Zo heb je op de Efteling en Walibi voor iedere attractie een eigen venue, waar je op in kunt checken ![]() | |
marcel.nl | zondag 13 maart 2011 @ 08:12 |
Op OViB staat een foto van de nieuwe Arriva stadsbussen voor Dordrecht. Hybride van Volvo. Bus zelf ziet er mooi uit, maar ik vind de kleurstelling nog achterlijker dan die van de laatste serie hybride Van Hool bij Connexxion. Is waarschijnlijk bepaald door de provincie, dus zitten daar kennelijk mensen die geen verstand en inzicht bij kleuren heeft. Over smaak valt niet te twisten, maar dit ziet er niet uit. | |
NoBody122 | zondag 13 maart 2011 @ 08:31 |
Wellicht ontworpen door het zoontje van de één of andere hooggeplaatste provinciepipo, dan.. | |
Je-zus | zondag 13 maart 2011 @ 10:02 |
Ik vind de kleustelling een stuk beter dan de hybride schommelboten bij Connexxion. Overigens slaat de provincie af en toe door op het gebied van zinloze OV bestedingen met hybride bussen en een marketing campagne van 1.8 miljoen | |
marcel.nl | zondag 13 maart 2011 @ 17:15 |
In Farmsum (Delfzijl) is een toenmalige Arriva bus afgebrand. | |
Gnittoo | donderdag 17 maart 2011 @ 10:35 |
gisteren in leeuwarden:![]() | |
NoBody122 | donderdag 17 maart 2011 @ 15:23 |
Reed zeker versterking? | |
dennistd | donderdag 17 maart 2011 @ 19:36 |
Wat ik op google vind met het busnummer 1028 is dit een van de bussen die naar de NS is gegaan voor vervoer bij stremmingen (standplaatsen Zutphen en Hengelo). | |
NoBody122 | donderdag 17 maart 2011 @ 23:30 |
Dan wordt het hoog tijd, dat de NS z'n eigen stickers erop plakt. | |
Alexxxxx | donderdag 17 maart 2011 @ 23:42 |
Syntus is deels toch een NS dochter? of niet (meer?) | |
springer1980 | vrijdag 18 maart 2011 @ 01:59 |
Moest gisteren naar het Belgische Hasselt. Op de terug weg even langs VDL Valkenwaard gereden en langs het hek stonden al de eerste ex-Connexxion MAN Caetano's te wachten op een nieuwe eigenaar. Geheel ontdaan van stickers stonden een stuk of 5 langs het hek met de neus richting de weg... Op de ring van Eindhoven (A2) zag ik volgens mij bij een andere(?) vestiging van VDL-CBC (http://www.vdlgroep.com/?division/37172/Gebruikte+bussen.aspx) de daken van een aantal ex amba's van de BBA / Veolia of GVU (blauw witte daken) en onderweg kwam ik nog een ex amba tegen van Veolia Veluwe die met pech op de vluchtstrook stond. Was helaas niet in de gelegenheid om het bus nummer op te schrijven. Bus zag er nog exact uit zoals ze afgevoerd waren, compleet met alle bestickering dus... | |
Ofyles2 | vrijdag 18 maart 2011 @ 02:51 |
50% NS, 50% Keolis. | |
wesleycool | vrijdag 18 maart 2011 @ 22:48 |
morgen onder begeleiding van de wouten naar Venlo. Supporters rijden van Willem 2. specs van de bus vind je hier onder. Voertuigsoort: bedrijfsauto Merk: DAF BUS Handelsbenaming: SB 3000 Brandstof: Diesel Datum aanvang tenaamstelling: 26-03-1999 Omschrijving van de inrichting: bus Aantal zitplaatsen: 52 Aantal staanplaatsen: 0 Kleuren: Grijs, Blauw Brandstof: Diesel Aantal cilinders: 6 Cilinderinhoud; niet geregistreerd Vermogen: 268 kW (365 PK) Massa leeg voertuig: 13.392 kg Laadvermogen: n.v.t. Toegestane maximum massa voertuig: 18.600 kg Massa rijklaar: 13.492 kg ![]() Bron: RDW. | |
marcel.nl | zaterdag 19 maart 2011 @ 07:21 |
Carrosserie: Smit te Joure (Fr) | |
wesleycool | zaterdag 19 maart 2011 @ 15:19 |
Precies ![]() | |
Bitlord | zaterdag 19 maart 2011 @ 15:24 |
Lekker oud touringcarretje! | |
wesleycool | zondag 20 maart 2011 @ 13:35 |
ja is het ook:) hij is van 1999. kijk hier maar het filmpje het filmpje zelf begint op: 4:43 [ Bericht 0% gewijzigd door wesleycool op 20-03-2011 13:53:26 ] | |
Peterselieman | woensdag 23 maart 2011 @ 14:49 |
Arriva heeft de concessie voor lijn 315 gewonnen. Gaat om een concessie van anderhalf jaar voor het vervoer tussen Groningen en Lelystad. De lijn gaat na de opening van de Hanzelijn tussen Zwolle en Lelystad anders opgezet worden. http://fryslan.nl/sjablon(...)w.asp?objectID=34404 | |
wesleycool | woensdag 30 maart 2011 @ 14:54 |
en toen was het topic uitgestorven ![]() | |
_Arual_ | woensdag 30 maart 2011 @ 20:55 |
Is er hier iemand die met iets over busabo's kan vertellen, of zit ik dan in het verkeerde topic ![]() | |
Je-zus | woensdag 30 maart 2011 @ 21:19 |
Ja, nee ![]() | |
_Arual_ | woensdag 30 maart 2011 @ 21:31 |
Ok dan! Ik moet straks vijf keer per week heen en weer met de bus naar mijn werk. Nu heb ik even op ov9292 gekeken wat dat me kost. Maar ik vond het heel raar: als ik zou reizen met een strippenkaart, zou het me 30 strippen per week kosten. Neem ik een weekabo, dan kost dat me ongeveer 22 euro. Veel duurder dus. Dat is toch raar? Waar zit de instinker? (Ik reis straks vanuit Nijmegen-Noord naar de Meijhorst in Nijmegen.) | |
Je-zus | woensdag 30 maart 2011 @ 21:41 |
Er is geen instinker, het zijn gewoon de tarieven. Een abonnement is ongelimiteert te gebruiken binnen de aangegeven zones en geldigheidsduur. Daarnaast kan je met een 2* abonnement nog een zone verder reizen dan met de drie strippen die je nu per reis betaalt. | |
_Arual_ | woensdag 30 maart 2011 @ 21:46 |
Maar ik wil niet verder... strippenkasrt is dus voordeliger? | |
Bitlord | woensdag 30 maart 2011 @ 23:42 |
Wat is je precieze vertrek- en aankomsthalte? Een enkele rit kost je kennelijk dus met een strippenkaart ¤1,54 en met een weekabonnement ¤2,20. Misschien is reizen met de OV-chipkaart voordeliger? Met voltarief ben je voordeliger uit als je reis minder lang is dan 6,7kilometer. Vertrek je in ná 09:00 of in het weekend, dan is de OV-chipkaart voordeliger tot een afstand van 10,2 kilometer. Bestel dan wel even voor 1 cent het kortingsdingetje via deze link. | |
Bitlord | woensdag 30 maart 2011 @ 23:43 |
leeg | |
_Arual_ | donderdag 31 maart 2011 @ 08:05 |
Ik reis van De Ster in Lent naar Meijhorst 13e straat in Nijmegen... OV-chipkaart, jee, dat is ook zoiets. | |
Kentekenplaat | donderdag 31 maart 2011 @ 10:58 |
En een maandkaart? Is dat niet goedkoper? | |
Bitlord | donderdag 31 maart 2011 @ 11:59 |
Die ex TCR Den Oudsten B85/86 ex museumbus die een paar maanden geleden langs de A2 bij Zaltbommel te koop stond lag net op zn kant bij Stator, een brandweeroefencentrum in Utrecht, Cartesiusweg. | |
_Arual_ | donderdag 31 maart 2011 @ 13:49 |
Eerst eens mijn proeftijd doorkomen ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 31 maart 2011 @ 15:13 |
Dan zou ik tot die tijd lekker op strippenkaarten gaan reizen. ![]() | |
_Arual_ | donderdag 31 maart 2011 @ 15:15 |
Ik zie trouwens dat ik op plein 1944 maar een minuut of drie heb om van bus 1 bus 2 in te hoppen. Iemand die weet of dat wel haalbaar is? Ik ben niet nerveus of zo ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 31 maart 2011 @ 15:30 |
Als de bussen vlakbij elkaar stoppen wel. ![]() | |
_Arual_ | donderdag 31 maart 2011 @ 15:37 |
Ik mis bus drie die langs alle belangrijke spots in Nijmegen ging en die van Oosterhout naar Wijchen liep. Als je nu uit Noord komt, moet je hoe dan ook overstappen. Grapjassen. | |
NoBody122 | donderdag 31 maart 2011 @ 21:00 |
Dan ga je dat stuk fietsen ![]() | |
Bitlord | donderdag 31 maart 2011 @ 22:40 |
Per dag ben je de volgende kosten kwijt voor je heen- en terugrit samen in Nijmegen: ¤ 4,10 Strippenkaart ¤ 4,28 Weekabonnement ¤ 3,49 Maandabonnement (uitgaande van 4 weken per maand) ¤ 3,76 OV-chipkaart met gratis dalurenkorting, waarbij de reis heen voor 9:00 begint. ¤ 3,34 OV-chipkaart met gratis dalurenkorting, waarbij de reis heen na 9:00 begint. Reizen met een persoonlijke OV-chipkaart lijkt mij in jouw geval dus het voordeligst als je niet aan een maandabonnement vast wil zitten. | |
_Arual_ | donderdag 31 maart 2011 @ 22:41 |
Ik ben lui :p maar als het mooi weer is doe ik dat zeker. Nu loop ik vier keer per week naar mijn werk, dus dat ga ik vast missen. | |
Kentekenplaat | vrijdag 1 april 2011 @ 09:37 |
Met welke strippenkaart heb je gerekend? | |
_Arual_ | vrijdag 1 april 2011 @ 10:14 |
Ging perfect, de overstap.. alleen 4 strippen ipv 3? Heel raar,in mijn herinnering waren het er 3. Ik ga zo'n chipkaart aanvragen, kom ik straks ook niet voor verrassingen te staan! En nu is deze dwangneuroot weer een uur te vroeg. [ Bericht 1% gewijzigd door _Arual_ op 01-04-2011 12:07:05 (Automatische woordaanvulling deed hyper) ] | |
_Arual_ | vrijdag 1 april 2011 @ 10:15 |
Ik haat automatische woordaanvulling. | |
_Arual_ | vrijdag 1 april 2011 @ 10:25 |
45 strippen. Maar de berekening klopt nu niet meer... | |
_Arual_ | vrijdag 1 april 2011 @ 10:26 |
[ Bericht 100% gewijzigd door _Arual_ op 01-04-2011 10:26:52 ] | |
Bitlord | vrijdag 1 april 2011 @ 22:35 |
Syntus heeft tenminste vier oude Veolia Veluwe Ambassadors omgestickerd naar Veluwelijn-kleuren. Ik neem aan dat ze gebruikt gaan worden op lijn 294. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-27145 http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-27144 http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-27142 http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-27143 Op deze lijn rijden nu nog Volvo 7000-en uit de Achterhoek http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-27091 http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-27092 | |
Xanland | zaterdag 2 april 2011 @ 18:54 |
Neem van me aan dat ze gebruikt gaan worden op de middag/non-spits ritten op beide Veluwelijnen. Het mag immers, aangezien het duidelijk is van hoe en wat. Dit aangezien de 294 in de (vroege) ochtendspits geleed MOET zijn, aangezien je in het beste geval de eerste 4/5 haltes in Apeldoorn mee kan nemen als met normaal materiaal rijdt. In ieder geval ben ik benieuwd aanstaande maandag over de inzet van wat waar m.b.t. de Veluwelijn! ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Xanland op 02-04-2011 19:42:27 ] | |
fotostarter | zondag 3 april 2011 @ 13:12 |
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?album=20&pos=7 deze bussen waren in mijn tijd echt tof ![]() Als klein fotostartertje in nijmegen veel mee mogen meerijden ![]() http://www.busfoto.nl/fot(...)m=search&cat=0&pos=3 eckte eckte! | |
springer1980 | zondag 3 april 2011 @ 15:52 |
Jammer, dat betekend dus geen gele Syntus bussen meer op de Veluwe. Vond die toch wel de mooiste bussen van Nederland, beter dan die walgelijke blauwe bussen. De amba's uit de achterhoek zijn reeds ook allemaal omgestickerd / gespoten, ook de korte 10 meter amba's. Ben ik btw de enige die de groene stadsbussen erg veel vind lijken op de oude huisstijl van NoordNet of zijn er meer mensen die dat vinden? Wat een onzin, lijn 294 hoeft helemaal niet geleed uit gevoerd te worden, of dat verstandiger is is een ander verhaal. Alleen lijn 90 dient geleed te zijn volgens de consessie voorwaarden! | |
Peter | zondag 3 april 2011 @ 15:57 |
Ik vind de blauwe Overijssel bestickering wel mooi ![]() | |
Isambard | zondag 3 april 2011 @ 16:50 |
Dat je een kleur niet mooi vindt kan, maar om het dan gelijk te hebben over "die walgelijke blauwe bussen" vind ik een beetje overdreven. Het is slechts jouw mening maar je doet het overkomen alsof het een feit is ![]() | |
Ofyles2 | zondag 3 april 2011 @ 17:11 |
Zoiets denk ik ook. | |
Xanland | zondag 3 april 2011 @ 17:36 |
NoordNed-verhaal klopt wel, is ook "aangegeven" op de OVinNL-wiki en normale wiki over de concessieverdeling. Sorry, woordje moet bedoelde ik meer in de zin van verstandigheid. Anders krijg je daar zoveel klachten over binnen (al aantal keer gehad dat ie binnen die 4/5 haltes vol is!), dat is geheid. Edit: Om even te gaan mierenneuken over het 294-verhaal. Volgens http://sis.prv.gelderland(...)WOORD/SIS_7451B2.PDF documentpagina 67 C.1.11 t/m C.1.17 worden er verschillende dingen gezegd over onder andere lijn 294! De bijlage E.9.2 geeft onder het kopje Normeringen - II Bijzondere lijnen geleed materiaal weer. Daarnaast is op bijlage 5.11 de rijtijden voor de 294 aangepast naar 2 maal per uur aangepast. Ook staat er het volgende zinnetje bij: "In de nieuwe concessie rijdt de Veluwelijn (90+294) met gelede bussen met HOV-styling". Dus volgens mij is het wel een vereiste. Zoals aangegeven mag het reservematerieel (die tijdelijke 14xx-serie die er op reed) wel normaal zijn. Als 294a er nooit was geweest, had Syntus geheid een probleem met het vervoeren van de passagiers. De bron van al deze problemen ligt eigenlijk bij het uitgaan van de vroegere Veolia-dienstregeling die zo verdomde krap is/was, dat er zeer hard gereden c.q. gescheurd moest worden om het haalbaar te halen. Dat is nu verleden tijd wegens de nieuwe dienstregeling die vandaag is ingegaan! [ Bericht 31% gewijzigd door Xanland op 03-04-2011 17:50:58 ] | |
springer1980 | zondag 3 april 2011 @ 21:10 |
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn... Maar ik heb zowieso nooit begrepen waarom lijn 90 een HOV verbinding is geworden. Een snelle buslijn, dwars door dorpen heen zonder vrije busbanen. Schiet mij maar lek maar van te voren was toch al te verwachten dat een 10 min dienstregeling niet zou werken??? Ik zou het logischer hebben gevonden als (alleen) lijn 294 een HOV lijn zal worden. Die bus gaat bij Apd Nrd de A50 op en gaat direct door naar Zwolle. En waarom is lijn 231 geen HOV lijn geworden? Onder Veolia is die lijn een normale streeklijn geworden, onder VAD / Midnet / Connexxion was het een interliner, lijn 331... | |
springer1980 | zondag 3 april 2011 @ 21:12 |
Voor mij is het ook een feit dat ik ze oerlelijk zijn, vooral in vergelijking met de oude eigen huisstijl van Syntus. Maar natuurlijk is dat mijn eigen mening, je hoeft er niet mee eens te zijn... | |
wesleycool | zondag 3 april 2011 @ 21:14 |
aaaahhh: de VJ-99-ZV (ex Hermes 5369). dat waren nog eens mooie tijden XD. het was altijd een mooie bus. die inmiddels al weg is bij ons ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 april 2011 @ 21:14 |
Ik weet dat die bus bij Veolivla regelmatig in een kwartiersdienst reed en dan in de ochtendspits meende ik zelfs om de tien minuten. Toen had je echter ook nog lijn 95 die tussen Heerde en Zwolle een stukje afstak en hiermee al redelijk wat passagiers voor de 90 wegnam. | |
wesleycool | zondag 3 april 2011 @ 21:20 |
Die bus is van ons ![]() ![]() | |
fotostarter | zondag 3 april 2011 @ 21:45 |
Foto? ![]() | |
Xanland | zondag 3 april 2011 @ 21:58 |
Dat klopt van 294, aangezien dat volgens de concessie-eisen is toegestaan. Wel waren ze bestickerd met Veluwelijn-stickers (goh, stickeren met stickers ![]() Er is tijdelijk express voor gekozen, omdat er dus tijdelijk 294a was, om 90 compleet geleed te rijden - aangezien het daar meer nodig was dan op de 294(a), in de spits na. De oorspronkelijke bedoeling was zelfs, dat alle 3 die lijnen, dus 90, 294 en 294a geleed werden gereden. Dit is wat ik uit betrouwbare bron heb gehoord, maar dat was dus vanwege de Veolia-dienstregeling onmogelijk. Want die gele pokke-Volvo's die wij kregen, waren eigenlijk geen doen. Daar is al heel veel gekloot geweest, en ze worden nu weer gebruikt om in ZHO te gaan rijden. ![]() 231 heeft idd al interliner gereden ja onder die 331. Denk dat het toendertijd afgeschaft is, vanwege de in totaal 4 lijnen die al tussen Apd - Ah rijden. Tevens zal het, Veolia kennende, wel overbodig zijn geweest ofzoiets. Kan ook zijn omdat het van (toendertijd) KAN Noord naar Veluwe is gegaan. Maar ik heb verder geen verstand van die lijn/hoek/regio. ![]() | |
Bitlord | zondag 3 april 2011 @ 22:03 |
Onder aan elke fotopagina staat een permalink. Nu wordt de url uit de adresbalk gekopieerd en kun je m niet meer terugvindne. Ik denk dat ie deze bedoelt: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-2924 | |
springer1980 | maandag 4 april 2011 @ 01:52 |
Veolia heeft toch ook alle interliner lijnen uit Haaglanden gedegradeerd tot een normale streeklijn? Maar welke lijnen rijden nog meer naar Arnhem vanuit Apd dan buiten de scholieren lijnen? Ik kom niet verder dan de lijnen 91 en 43. En van die Volvo's, tja het is mij idd wel opgevallen dat ze problemen hebben met de lijnfilm maar in tegenstelling tot de volvo's van Veolia rammelden deze bussen (nog) niet bijna uit elkaar. Er schijnt nu zelfs een oude Apeldoornse stadsbus op de stadsdienst van Maastricht te rijden. Ik had een tijdje terug een schaalmodel gekocht op Marktplaats van iemand die in Maastricht woont en die wist dat te melden... | |
wesleycool | maandag 4 april 2011 @ 14:15 |
ja en nee XD die bus is ook wel heel erg tof. maar de v.i.p. nog toffer ![]() p.s. we hebben nu twee nieuwe ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door wesleycool op 04-04-2011 14:27:47 ] | |
Bitlord | maandag 4 april 2011 @ 14:19 |
Kun je niet goed lezen ofzo, dr staat toch in mijn vorige tekst dat je niet de URL moet kopieren? | |
wesleycool | maandag 4 april 2011 @ 14:24 |
nee ik kan niet goed lezen. dat zie je toch XD | |
NoBody122 | maandag 4 april 2011 @ 15:37 |
Wubbo Ockels presenteert superbus ![]() | |
fotostarter | maandag 4 april 2011 @ 18:16 |
Ik heb ook een verkeerde url denk ik mwhehehe ik bedoel die donkerpaarse bussen ![]() | |
fotostarter | maandag 4 april 2011 @ 18:17 |
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21880 die ![]() | |
wesleycool | maandag 4 april 2011 @ 19:08 |
aah die die zijn ook mooi ![]() | |
Isambard | maandag 4 april 2011 @ 20:13 |
Ik mag hopen dat de bocht die hij in het filmpje draait niet zijn minimale draaicirkel is? ![]() | |
Xanland | maandag 4 april 2011 @ 21:29 |
Na enige tijd zoeken op OVinNL het volgende weten te vinden: Sinds 22 augustus 1999 is de Interliner 331 langzaamaan uitgefaseerd. Op dat moment ging 231 de avond- en zaterdagritten al overnemen. Tegelijkertijd werd lijn 91 als alternatief aangeboden die op die momenten ging rijden. Spitslijn 292 werd toen ook opgeheven die 2-4 spitsritten reed. In het jaar daarna (2000) zijn ook lijn 119 en 43 samengevoegd. Vervolgens is kennelijk ergens tussen 2002 en ergens eerste dagen 2003 de Interliner 331 opgeheven. Tot zover heb ik nog even de concessiewijzigingen doorgenomen aangezien ik er op hun wiki mee bezig was. ![]() | |
Alexxxxx | maandag 4 april 2011 @ 23:00 |
marcel.nl | dinsdag 5 april 2011 @ 06:36 |
waar is die citaro gefotografeerd ? Is wel een gave locatie ! | |
fotostarter | dinsdag 5 april 2011 @ 07:33 |
Geen enkele bus kan tippen aan die oude CVD bussen. En dan die geur en het geluid ![]() | |
Dangel | dinsdag 5 april 2011 @ 09:39 |
op de pier van Holwerd ![]() | |
wesleycool | dinsdag 5 april 2011 @ 15:36 |
die geur en geluid zijn wel lekker ja. maar toch vind ik persoonlijk toch de v.i.p. mooier. ieder zijn eigen smaak ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 april 2011 @ 18:50 |
Hier stond net een Engelse Mercedes buiten. Weet iemand wat dit voor apparaat is? Heb hier in NL nog niet eerder zoiets gezien ![]() ![]() | |
Bitlord | dinsdag 5 april 2011 @ 20:13 |
Lol de chauffeur is de we kwijt. Zit in de Brabantliner van Breda naar Utrecht en we zitten nu in Utrecht Lage Weide.. | |
Ofyles2 | dinsdag 5 april 2011 @ 21:07 |
Dat zal betekenen dat elke Veolia-bus binnenkort een TomTom krijgt... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 april 2011 @ 21:08 |
Welnee man die hebben nog geen cent om een gebarsten voorruit te vervangen ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 5 april 2011 @ 21:09 |
Zijn de regionale gelden uit het hoofdkantoor in Frankrijk opgesoupeerd? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 april 2011 @ 21:20 |
Geen idee eigenlijk, Syntus rijdt tegenwoordig op de veluwe ![]() | |
NoBody122 | woensdag 6 april 2011 @ 14:39 |
Dan ben je waarschijnlijk langs mijn huis aldaar gereden ![]() Hoe is hij verder gereden? | |
TeringHenkie | woensdag 6 april 2011 @ 20:03 |
Mag ik bij deze even vermelden dat de Ambassador 200 een schijtbus is? Ding veert gewoonweg niet, dus rijden over klinkers = gegarandeerd hoofpdijn. Elke keer als de sjoof de remmen ook maar een beetje aantikt ligt iedereen zowat voorin. Filerijden is daardoor gewoon een hel ![]() | |
marcel.nl | woensdag 6 april 2011 @ 20:48 |
![]() | |
NoBody122 | woensdag 6 april 2011 @ 21:15 |
Daar hebben ze lang niet allemaal last van. En dat remmen ligt waarschijnlijk vooral aan de betreffende chauffeur.. | |
Gnittoo | woensdag 6 april 2011 @ 21:41 |
vooral de nieuwere amba's rijden imo prima (8714/1851) | |
NoBody122 | woensdag 6 april 2011 @ 23:56 |
![]() | |
Je-zus | donderdag 7 april 2011 @ 19:36 |
Remmen ligt gewoon aan de chauf. Wat de vering betreft, veren doen ze prima, ik kan me geen veel beter verende lagevloersbus bedenken (muv B96) | |
wesleycool | vrijdag 8 april 2011 @ 23:02 |
Morgen rijd ik op een Mercedes-Benz Turismo ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 9 april 2011 @ 01:40 |
Er zijn overigens wel Amba's, waarvan de retarder meteen behoorlijk fel reageert. Vandaar het 'waarschijnlijk' in m'n post. | |
Pinnenmutske | zaterdag 9 april 2011 @ 01:51 |
De sneldienst Wuustwezel-Antwerpen is verdorie handig. Die rijdt over de E19. Alleen de richtingaanwijzer klinkt wel eens als een kwakende eend ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 9 april 2011 @ 02:27 |
Gaat het om een Jonckheere Communo? | |
Pinnenmutske | zaterdag 9 april 2011 @ 12:48 |
Geen idee | |
marcel.nl | zaterdag 9 april 2011 @ 21:34 |
Hier tuffen heel de dag Qliners heen en weer. Blauwe Integro's met "Treinvervangend vervoer" voorop en aan de zijkant in hoofdletters: ARRIVA TOURING. Ook reed er een witte mercedes touring car ARRIVA TOURING een rit. | |
Kentekenplaat | zondag 10 april 2011 @ 10:14 |
Tussen Groningen en Leer zijn werkzaamheden aan het spoor, dus dat zal het zijn | |
marcel.nl | zondag 10 april 2011 @ 12:59 |
Klopt ja. Vandaag rijden ze er weer, ondanks tijdstip van 9uur zaten er toch weer wat mensen in ![]() | |
NoBody122 | zondag 10 april 2011 @ 13:16 |
Er zijn altijd wel mensen die willen reizen. Zelfs op zondagochtend. | |
wesleycool | maandag 11 april 2011 @ 15:31 |
ja en als chauf weet ik er alles van XD | |
NoBody122 | maandag 11 april 2011 @ 18:44 |
Insgelijks. | |
wesleycool | maandag 11 april 2011 @ 21:08 |
haha. wat voor chauf ben jij? een op stadsbus/regiobus of touringcar? | |
NoBody122 | dinsdag 12 april 2011 @ 14:05 |
Voornamelijk regiobus, soms stadsbus. Jij? | |
Je-zus | dinsdag 12 april 2011 @ 17:10 |
stad en regio Leiden/duin en bollen ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 12 april 2011 @ 17:57 |
Stad en regio Leeuwarden/Fryslân. Binnenkort mogelijk Utrecht. | |
marcel.nl | dinsdag 12 april 2011 @ 18:20 |
Dat wordt een flinke rit Qliner dan ![]() | |
Bitlord | dinsdag 12 april 2011 @ 20:50 |
Eerste dag in Albanië. Tot nu toe 1 ouwe NL-lijnbus gezien, dezelfde als in de aflevering van Top Gear over Aobanië. | |
Dangel | dinsdag 12 april 2011 @ 23:24 |
hier in Hongarije (dag 2 is net over inmiddels) vooralsnog alleen Ikarus, Karosa en Raba gezien, maar een deel van de Raba's zijn welk Berkhof kopieën, erg gaaf ![]() ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 12 april 2011 @ 23:31 |
Een rit op de QLiner naar Alkmaar duurt een half uur langer, dan met de auto vanaf dezelfde plek naar Utrecht, en dan rij ik in de auto 110 KM/u op de teller ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 april 2011 @ 23:33 |
Over die Qliner naar Alkmaar gesproken: waarom geeft xx maar de dienstregeling tot Den Oever aan? | |
NoBody122 | dinsdag 12 april 2011 @ 23:49 |
Men heeft bedacht, dat het op papier 2 ritten moesten worden (Leeuwarden <-> Den Oever en Den Oever <-> Alkmaar). Waarschijnlijk i.v.m. de verschillende consessies, die de lijn rijden. In onze diensten zijn het ook aparte ritten. In de praktijk is het natuurlijk gewoon 1 rit, maar kennelijk laat men de theorie desondanks ook doorwerken in de communicatie richting de klant (dienstregeling), waar niemand eigenlijk baat bij heeft. | |
Peterselieman | dinsdag 12 april 2011 @ 23:57 |
Zoiets dacht ik al, maar goed, de klant telt in dit soort dingen al jaren niet meer | |
Dangel | woensdag 13 april 2011 @ 23:57 |
![]() | |
wesleycool | donderdag 14 april 2011 @ 14:42 |
al iemand anders de MAN Lion's Coach geprobeerd? ik heb vandaag op een andere van de drie die we hebben gereden, maar, het sturen is drie keer niets. veel te fijn afgesteld. dus: je voelt elk windstootje | |
Gnittoo | donderdag 14 april 2011 @ 20:16 |
The new Mercedes-Benz Citaro is coming![]() Mannheim/Stuttgart With more than 30,000 examples delivered to date, the bestselling Mercedes-Benz Citaro now has a successor. And with numerous innovative features for both the interior and exterior, the new Mercedes-Benz Citaro is sure to make urban public transport even more attractive. The design of the Citaro leaves no doubt that this is a fundamental, new development, from the headlamps to the tail lights. Brighter colours and an uncluttered roof design make the interior of the new Citaro appear even more inviting. The driver takes his seat in a new, slightly higher cockpit. The instrument cluster meets the requirements of the Association of German Transport Operators (VDV), but is now considerably more informative and ergonomically exemplary. The safety concept of the new Citaro also sets new standards. The Electronic Stability Program ESP is available for this urban regular service bus for the first time, and likewise for the inter-urban buses in their low-floor and low-entry versions. As a unique feature for urban regular service buses, there is also frontal impact protection, as well as an even more rigid body structure. The new Citaro has adopted the economical and environmentally friendly engines with Blue-Tec diesel technology in emission classes Euro-5 and EEV from its predecessor. The new Mercedes-Benz Citaro will be presented in May, followed by a gradual market introduction from the end of 2011. | |
marcel.nl | donderdag 14 april 2011 @ 20:30 |
Heeft toch verdacht veel weg van die Setra (zie die van Juijn) Wel mooi overigens ! | |
Zug-Chef | vrijdag 15 april 2011 @ 10:35 |
Apart chipkaart tarief voor beide provincies. [ Bericht 23% gewijzigd door Zug-Chef op 15-04-2011 10:46:07 ] | |
classpc | vrijdag 15 april 2011 @ 11:11 |
Een rebranded Berkhof? | |
Bitlord | vrijdag 15 april 2011 @ 20:09 |
Vandaag in Tirana aangekomen na een paar dagen mrt zn vijftigen door Albanië te hebben gereisd. Hier in de stad tot nu toe vier Hermes Alliances gezien. Morgen tijd om foto's te maken, de rest van de tijd andere dingen (studiegerelateerd, bier, whiskey, vrouwkes) Ik heb nog een kleine hoopje op een hele leuke verassing hier, een bus die ik in een seconde in mn ooghoek zag. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-26847 | |
Dangel | vrijdag 15 april 2011 @ 22:08 |
geen idee, weet wel dat Raba ook lang DAF cabines heeft gebruikt. Volgens eenHongaarse kennis die ook gek op bussen is (en heeft geregdl dat we zondag in een oldtimer Ikarus door Budapest gaan ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 19 april 2011 @ 22:47 |
DAAAG CXX 3803 ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 19 april 2011 @ 23:27 |
Perte totale? | |
Peterselieman | dinsdag 19 april 2011 @ 23:28 |
Mja, dat valt helaas wel wat mee: http://www.112fryslan.nl/Home?&action=show&newsid=6444 | |
Ou-Tannu | dinsdag 19 april 2011 @ 23:30 |
poederblusser is best killing voor de rest ![]() | |
NoBody122 | woensdag 20 april 2011 @ 00:07 |
Moest natuurlijk weer net één van die paar 38xx-Fryskers zijn dus.. Die rijden over het algemeen nog net een tikje beter dan de 37xx-varianten. [edit] Wat deed die trouwens op een Dokkumer omloop ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 20 april 2011 @ 00:10 |
kapot lopen ![]() | |
NoBody122 | woensdag 20 april 2011 @ 00:25 |
Dat blijkt, ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 april 2011 @ 00:49 |
Arriva Wadden BV heeft trouwens de busconcessie in Lelydorp gewonnen http://www.omroepflevolan(...)a-krijgt-buscontract | |
NoBody122 | woensdag 20 april 2011 @ 09:24 |
Arriva Liwwadden BV? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 april 2011 @ 09:56 |
Volgens mij is dan een van de BV-namen van Arriva die nog niet bestaat ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 20 april 2011 @ 09:58 |
worden ze vast vrolijk van in lelystad ![]() | |
marcel.nl | woensdag 20 april 2011 @ 19:53 |
Why not ? | |
ACT-F | woensdag 20 april 2011 @ 21:16 |
Iemand enig idee voor welk land deze bussen bedoeld zijn? Het waren er 5 stuks maar ik heb het idee dat er meer gepland zijn. Foto's zijn een uur geleden gemaakt bij busbedrijf Staman in Goor:![]() ![]() | |
marcel.nl | donderdag 21 april 2011 @ 05:51 |
Het lijkt de Arubaanse vlag.... . ![]() | |
Je-zus | donderdag 21 april 2011 @ 19:42 |
TCR @ Tempeliernstraat Haarlem, foto van afgelopen middag![]() | |
Bitlord | donderdag 21 april 2011 @ 22:36 |
Leuke vangst gisteren in Sarajevo: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-27189 Meer plaatjes verschijnen de komende tijd! | |
Peterselieman | donderdag 21 april 2011 @ 22:41 |
Kan zijn dat ze oefenen voor het festivalseizoen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 april 2011 @ 11:33 |
En ook een Ramba kan naar de eeuwige jachtvelden: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/353773 | |
NoBody122 | vrijdag 22 april 2011 @ 18:04 |
Stond vanmiddag rond 14:30 een rood/witte Amba op een terrein bij Jirnsum (aan de kant van Makkum Akkrum), met lijn 91 - Uden op de filmkast.. [ Bericht 10% gewijzigd door NoBody122 op 22-04-2011 21:15:29 ] | |
Kentekenplaat | vrijdag 22 april 2011 @ 18:39 |
Dat is een lange rit. ![]() ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 22 april 2011 @ 18:40 |
Daar zou ik niet op rekenen. Is ook geen Fryske kleurstelling ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 april 2011 @ 18:50 |
Is dat geen Brabantliner? | |
NoBody122 | vrijdag 22 april 2011 @ 19:15 |
Zo'n geval dus. Arriva. | |
Alexxxxx | vrijdag 22 april 2011 @ 19:41 |
Elzinga? | |
Peterselieman | vrijdag 22 april 2011 @ 20:12 |
Kan niet anders dan dat ie daar bij de spuiterij staat ja Al is het natuurlijk niet de kant van Makkum, maar Akkrum ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 22 april 2011 @ 21:15 |
![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 april 2011 @ 09:49 |
daar hadden ze geen bliksemsnelle sjoof met een poederblusser ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 23 april 2011 @ 12:51 |
marcel.nl | zaterdag 23 april 2011 @ 19:40 |
Jammer van die Duitse schijtstem onder deze film. Verder wel mooi filmpje. | |
NoBody122 | maandag 25 april 2011 @ 02:04 |
Vanmiddag is er op Leeuwarden CS weer een (Maxx-)Frysker overhit geraakt en dientengevolge in de hens gegaan.. | |
springer1980 | maandag 25 april 2011 @ 02:19 |
Een aantal oude Amba's van de Veluwe staan nu te koop bij VDL in Nederland en Duitsland > http://www.mascus.nl/Tran(...)nce,tweedehands.html De paarse stadsbussen van Apeldoorn zag ik afgelopen donderdag samen met een aantal rood / witte broertjes bij VDL Berghof in Valkenswaard staan... | |
wesleycool | maandag 25 april 2011 @ 10:58 |
ik moet vanavond spoorstremming rijden. breda-lage zwaluwe-zwijndrecht. met de Iveco Irisbus ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 25 april 2011 @ 11:12 |
mooi! ![]() | |
Rdaalwil | dinsdag 26 april 2011 @ 01:25 |
En vergeet de blauwe Brabantse stadbussen niet ): .. Ik heb toch 5 jaar lang met die dingen gereisd! En als er hier weer geen stadsbus doet/rijdt, dan zetten ze een streekbus in.. (kansloos gwn) | |
Bitlord | dinsdag 26 april 2011 @ 01:41 |
Nou beter een streekbus dan een geenbus niet? | |
springer1980 | dinsdag 26 april 2011 @ 19:25 |
De blauw-witte Volvo's heb ik niet zien staan toen ik voorbij reed, alleen de paarse stadsbussen en de rood-witte. Maar wat is er mis met een streekbus op een stadsdienst? Hier in Apeldoorn waren de streekbussen van Veolia iets beter te doen dan de rammelde stadsbussen. Ook Syntus zet op dit moment regelmatig een streekbus in op een Apeldoornse stadslijn. Voordeel is wel dat je dan meer zitplaatsen hebt in de bus... | |
Rdaalwil | dinsdag 26 april 2011 @ 21:08 |
Ik heb het verkeerd verwoord, sorry.. Hmm. Ik weet alleen dat de 255 nog in Breda rijdt en de rest van de 250-series zijn afgevoerd. Maar dan zullen ze wel ergens anders gestaan hebben. Waar ik woon zijn de routes net te krap voor de streekbussen waardoor ze regelmatig tot vaak minimaal een vertraging hebben van 10 a 15 minuten. Waardoor je vaak genoeg je overstap op een andere bus of de trein mist. Natuurlijk heeft zo streekbus voordelen, wat je ook aangaf meer zitplaatsen en hier hebben ze nog streekbussen met full-airco (erg prettig met het warme weer).. Alleen nemen ze in ons hoekje (Bergen op Zoom en Roosendaal) niet zo nauw met de schoonmaak van de bussen.. Waardoor de streekbussen altijd smerig zijn, voorbeelden wat ik gezien heb zijn: Kauwgom aan knoppen en bekleding, opengesneden bekleding, halve vuilniscontainer in de bus. Waardoor het snel armoedig en verwaarloos uitziet.. Weet iemand waarom die Volvo bussen nou zo rammelen bij Veolia? Rijden de chauffeurs er nou zo slecht mee of ligt het puur aan het onderhoud? Want nu rijden er ex-tilburgse stadbussen hier en die rammelen idd aan alle kanten en ze hebben ook last van schimmel vorming :S (net als de meeste streekbussen hier) | |
springer1980 | woensdag 27 april 2011 @ 01:37 |
Wat naar mijn idee ook niet echt geholpen heeft is dat de het Apeldoonse wegennet 1 grote gatenkaas is. Er is hier de afgelopen jaren flink bezuinigd op het wegen onderhoud met als gevolg dat de halve stad open ligt om het achterstallige werk enigsins in te halen. (wat ze niet echt lukt btw) Het is echt een drame hier! | |
Xanland | woensdag 27 april 2011 @ 11:06 |
Dat er een groene bus soms gewisseld wordt met een blauwe of andersom, ligt aan iets anders. Ligt meer aan het feit dat ze nog steeds (nee, echt niet) niet alle bussen hebben en ze daarom geen andere keus hebben. Alleen op de Veluwelijn gaat het goed met de bussen, en soms ook gewoon wel op de stadsdienst. Sommige dagen gaat het perfect, en andere dagen is het een kleurenmix. ![]() | |
Rdaalwil | vrijdag 29 april 2011 @ 15:40 |
De 256 is ook niet meer hoe die geweest was.. Ik snap wel waarom Veolia deze bussen weg doen!! Gisteren waren kuren met de deuren en hij wilde eerst niet starten ![]() En had gelezen dat die 4ton had gereden ( is ook niet veel lijkt me?) | |
springer1980 | vrijdag 29 april 2011 @ 16:28 |
Wellicht is de teller opnieuw begonnen met tellen? | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 april 2011 @ 16:29 |
dat hadden de O408tjes destijds wel toen noordned (nostalgie <3) nog bestond ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 april 2011 @ 19:31 |
Toen was meer dan een miljoen kilometer heel gewoon. Bussen werden regelmatig pas vervangen als er 1,4 miljoen kilometer op de teller stond. | |
NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 20:34 |
Een aantal van die Alliances zat ook (ver) over de 1.000.000 ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 april 2011 @ 20:53 |
toen waren bussen nog degelijk en comfortabel ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 20:58 |
En dat heb ik geweten ook.. Ooit 1x op een behoorlijk warme zomerdag met zo'n groene op de stadsdienst gezeten (was weer eens een Maxx-Amba te weinig). Amper rijwind dus en 0 airco... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 april 2011 @ 21:01 |
Maar wel comfortabele stoelen voor de passagiers ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 21:03 |
Voorkeuren verschillen natuurlijk, maar ik sta nog liever in een goed verkoelde ruimte, dan zittend met die plakkerige warme zooi.. | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 april 2011 @ 21:03 |
ja! en vering er onder ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 april 2011 @ 21:06 |
Vorige week in een Frysker met een klapperende schokbreker gezeten. Gaf me een behoorlijk lawaai. Toen trouwens gratis gereisd omdat het spul het niet deed en vandaag kon ik weer gratis mee ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 29 april 2011 @ 21:07 |
Benieuwd hoe het morgen af gaat lopen met de gebruikelijke koninginnedagdrukte in het Fryske OV.. |