Zoiets denk ik ook.quote:Op zondag 3 april 2011 15:52 schreef springer1980 het volgende:
Ben ik btw de enige die de groene stadsbussen erg veel vind lijken op de oude huisstijl van NoordNet of zijn er meer mensen die dat vinden?
NoordNed-verhaal klopt wel, is ook "aangegeven" op de OVinNL-wiki en normale wiki over de concessieverdeling.quote:Op zondag 3 april 2011 15:52 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Jammer, dat betekend dus geen gele Syntus bussen meer op de Veluwe. Vond die toch wel de mooiste bussen van Nederland, beter dan die walgelijke blauwe bussen. De amba's uit de achterhoek zijn reeds ook allemaal omgestickerd / gespoten, ook de korte 10 meter amba's.
Ben ik btw de enige die de groene stadsbussen erg veel vind lijken op de oude huisstijl van NoordNet of zijn er meer mensen die dat vinden?
[..]
Wat een onzin, lijn 294 hoeft helemaal niet geleed uit gevoerd te worden, of dat verstandiger is is een ander verhaal. Alleen lijn 90 dient geleed te zijn volgens de consessie voorwaarden!
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn...quote:Op zondag 3 april 2011 16:50 schreef Isambard het volgende:
Dat je een kleur niet mooi vindt kan, maar om het dan gelijk te hebben over "die walgelijke blauwe bussen" vind ik een beetje overdreven. Het is slechts jouw mening maar je doet het overkomen alsof het een feit is
Sorry, woordje moet bedoelde ik meer in de zin van verstandigheid. Anders krijg je daar zoveel klachten over binnen (al aantal keer gehad dat ie binnen die 4/5 haltes vol is!), dat is geheid.
Edit: Om even te gaan mierenneuken over het 294-verhaal.
Volgens http://sis.prv.gelderland(...)WOORD/SIS_7451B2.PDF documentpagina 67 C.1.11 t/m C.1.17 worden er verschillende dingen gezegd over onder andere lijn 294! De bijlage E.9.2 geeft onder het kopje Normeringen - II Bijzondere lijnen geleed materiaal weer.
Daarnaast is op bijlage 5.11 de rijtijden voor de 294 aangepast naar 2 maal per uur aangepast. Ook staat er het volgende zinnetje bij: "In de nieuwe concessie rijdt de Veluwelijn (90+294) met gelede bussen met HOV-styling".
Dus volgens mij is het wel een vereiste. Zoals aangegeven mag het reservematerieel (die tijdelijke 14xx-serie die er op reed) wel normaal zijn. Als 294a er nooit was geweest, had Syntus geheid een probleem met het vervoeren van de passagiers.
De bron van al deze problemen ligt eigenlijk bij het uitgaan van de vroegere Veolia-dienstregeling die zo verdomde krap is/was, dat er zeer hard gereden c.q. gescheurd moest worden om het haalbaar te halen. Dat is nu verleden tijd wegens de nieuwe dienstregeling die vandaag is ingegaan!
Voor mij is het ook een feit dat ik ze oerlelijk zijn, vooral in vergelijking met de oude eigen huisstijl van Syntus. Maar natuurlijk is dat mijn eigen mening, je hoeft er niet mee eens te zijn...quote:Op zondag 3 april 2011 16:50 schreef Isambard het volgende:
Dat je een kleur niet mooi vindt kan, maar om het dan gelijk te hebben over "die walgelijke blauwe bussen" vind ik een beetje overdreven. Het is slechts jouw mening maar je doet het overkomen alsof het een feit is
Ik weet dat die bus bij Veolivla regelmatig in een kwartiersdienst reed en dan in de ochtendspits meende ik zelfs om de tien minuten. Toen had je echter ook nog lijn 95 die tussen Heerde en Zwolle een stukje afstak en hiermee al redelijk wat passagiers voor de 90 wegnam.quote:Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn...
Maar ik heb zowieso nooit begrepen waarom lijn 90 een HOV verbinding is geworden. Een snelle buslijn, dwars door dorpen heen zonder vrije busbanen. Schiet mij maar lek maar van te voren was toch al te verwachten dat een 10 min dienstregeling niet zou werken???
Die bus is van onsquote:Op zondag 3 april 2011 13:12 schreef fotostarter het volgende:
http://www.busfoto.nl/fot(...)m=search&cat=0&pos=3
eckte eckte!
Foto?quote:Op zondag 3 april 2011 21:20 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Die bus is van onsecht een tering mooie bus. een paar weken geleden nog mee gereden. bij ons noemen we die: 'De Grote V.I.P.'. we hebben ook nog een kleine. waarvan ik later nog wat foto's van zal posten. lol en die bus is nog steeds tof
Dat klopt van 294, aangezien dat volgens de concessie-eisen is toegestaan. Wel waren ze bestickerd met Veluwelijn-stickers (goh, stickeren met stickersquote:Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn...
Maar ik heb zowieso nooit begrepen waarom lijn 90 een HOV verbinding is geworden. Een snelle buslijn, dwars door dorpen heen zonder vrije busbanen. Schiet mij maar lek maar van te voren was toch al te verwachten dat een 10 min dienstregeling niet zou werken??? Ik zou het logischer hebben gevonden als (alleen) lijn 294 een HOV lijn zal worden. Die bus gaat bij Apd Nrd de A50 op en gaat direct door naar Zwolle. En waarom is lijn 231 geen HOV lijn geworden? Onder Veolia is die lijn een normale streeklijn geworden, onder VAD / Midnet / Connexxion was het een interliner, lijn 331...
Onder aan elke fotopagina staat een permalink. Nu wordt de url uit de adresbalk gekopieerd en kun je m niet meer terugvindne. Ik denk dat ie deze bedoelt:quote:
Veolia heeft toch ook alle interliner lijnen uit Haaglanden gedegradeerd tot een normale streeklijn? Maar welke lijnen rijden nog meer naar Arnhem vanuit Apd dan buiten de scholieren lijnen? Ik kom niet verder dan de lijnen 91 en 43.quote:Op zondag 3 april 2011 21:58 schreef Xanland het volgende:
[..]
Dat klopt van 294, aangezien dat volgens de concessie-eisen is toegestaan. Wel waren ze bestickerd met Veluwelijn-stickers (goh, stickeren met stickers) zodat het duidelijk was dat het erbij hoorde.
Er is tijdelijk express voor gekozen, omdat er dus tijdelijk 294a was, om 90 compleet geleed te rijden - aangezien het daar meer nodig was dan op de 294(a), in de spits na.
De oorspronkelijke bedoeling was zelfs, dat alle 3 die lijnen, dus 90, 294 en 294a geleed werden gereden. Dit is wat ik uit betrouwbare bron heb gehoord, maar dat was dus vanwege de Veolia-dienstregeling onmogelijk. Want die gele pokke-Volvo's die wij kregen, waren eigenlijk geen doen. Daar is al heel veel gekloot geweest, en ze worden nu weer gebruikt om in ZHO te gaan rijden.
231 heeft idd al interliner gereden ja onder die 331. Denk dat het toendertijd afgeschaft is, vanwege de in totaal 4 lijnen die al tussen Apd - Ah rijden. Tevens zal het, Veolia kennende, wel overbodig zijn geweest ofzoiets. Kan ook zijn omdat het van (toendertijd) KAN Noord naar Veluwe is gegaan. Maar ik heb verder geen verstand van die lijn/hoek/regio.
ja en nee XD die bus is ook wel heel erg tof. maar de v.i.p. nog tofferquote:Op zondag 3 april 2011 22:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Onder aan elke fotopagina staat een permalink. Nu wordt de url uit de adresbalk gekopieerd en kun je m niet meer terugvindne. Ik denk dat ie deze bedoelt:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-2924
nee ik kan niet goed lezen. dat zie je toch XDquote:Op maandag 4 april 2011 14:19 schreef Bitlord het volgende:
Kun je niet goed lezen ofzo, dr staat toch in mijn vorige tekst dat je niet de URL moet kopieren?
Ik heb ook een verkeerde url denk ik mwhehehequote:Op maandag 4 april 2011 14:15 schreef wesleycool het volgende:
[..]
ja en nee XD die bus is ook wel heel erg tof. maar de v.i.p. nog toffer. ff linkje opnieuw: http://www.busfoto.nl/fot(...)m=search&cat=0&pos=3. ik zal v/d week of volgende week wel foto's van de binnenkant posten.
p.s. we hebben nu twee nieuwe: *1 VanHool T917 Acron en de andere: VanHool T*nog iets*. Alicron
aah die die zijn ook mooiquote:Op maandag 4 april 2011 18:17 schreef fotostarter het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21880
die
Ik mag hopen dat de bocht die hij in het filmpje draait niet zijn minimale draaicirkel is?quote:
Na enige tijd zoeken op OVinNL het volgende weten te vinden: Sinds 22 augustus 1999 is de Interliner 331 langzaamaan uitgefaseerd. Op dat moment ging 231 de avond- en zaterdagritten al overnemen. Tegelijkertijd werd lijn 91 als alternatief aangeboden die op die momenten ging rijden. Spitslijn 292 werd toen ook opgeheven die 2-4 spitsritten reed.quote:Op maandag 4 april 2011 01:52 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Veolia heeft toch ook alle interliner lijnen uit Haaglanden gedegradeerd tot een normale streeklijn? Maar welke lijnen rijden nog meer naar Arnhem vanuit Apd dan buiten de scholieren lijnen? Ik kom niet verder dan de lijnen 91 en 43.
En van die Volvo's, tja het is mij idd wel opgevallen dat ze problemen hebben met de lijnfilm maar in tegenstelling tot de volvo's van Veolia rammelden deze bussen (nog) niet bijna uit elkaar. Er schijnt nu zelfs een oude Apeldoornse stadsbus op de stadsdienst van Maastricht te rijden. Ik had een tijdje terug een schaalmodel gekocht op Marktplaats van iemand die in Maastricht woont en die wist dat te melden...
Geen enkele bus kan tippen aan die oude CVD bussen. En dan die geur en het geluidquote:Op maandag 4 april 2011 19:08 schreef wesleycool het volgende:
[..]
aah die die zijn ook mooimaar de v.i.p. nog mooier (A)
op de pier van Holwerdquote:Op dinsdag 5 april 2011 06:36 schreef marcel.nl het volgende:
waar is die citaro gefotografeerd ? Is wel een gave locatie !
die geur en geluid zijn wel lekker ja. maar toch vind ik persoonlijk toch de v.i.p. mooier. ieder zijn eigen smaakquote:Op dinsdag 5 april 2011 07:33 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geen enkele bus kan tippen aan die oude CVD bussen. En dan die geur en het geluid
Dat zal betekenen dat elke Veolia-bus binnenkort een TomTom krijgt...quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Bitlord het volgende:
Lol de chauffeur is de we kwijt. Zit in de Brabantliner van Breda naar Utrecht en we zitten nu in Utrecht Lage Weide..
Welnee man die hebben nog geen cent om een gebarsten voorruit te vervangenquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zal betekenen dat elke Veolia-bus binnenkort een TomTom krijgt...
Zijn de regionale gelden uit het hoofdkantoor in Frankrijk opgesoupeerd?quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee man die hebben nog geen cent om een gebarsten voorruit te vervangen
Dan ben je waarschijnlijk langs mijn huis aldaar geredenquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Bitlord het volgende:
Lol de chauffeur is de we kwijt. Zit in de Brabantliner van Breda naar Utrecht en we zitten nu in Utrecht Lage Weide..
Daar hebben ze lang niet allemaal last van. En dat remmen ligt waarschijnlijk vooral aan de betreffende chauffeur..quote:Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Mag ik bij deze even vermelden dat de Ambassador 200 een schijtbus is? Ding veert gewoonweg niet, dus rijden over klinkers = gegarandeerd hoofpdijn. Elke keer als de sjoof de remmen ook maar een beetje aantikt ligt iedereen zowat voorin. Filerijden is daardoor gewoon een hel
vooral de nieuwere amba's rijden imo prima (8714/1851)quote:Op woensdag 6 april 2011 21:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daar hebben ze lang niet allemaal last van. En dat remmen ligt waarschijnlijk vooral aan de betreffende chauffeur..
quote:Op woensdag 6 april 2011 21:41 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
vooral de nieuwere amba's rijden imo prima (8714/1851)
Remmen ligt gewoon aan de chauf. Wat de vering betreft, veren doen ze prima, ik kan me geen veel beter verende lagevloersbus bedenken (muv B96)quote:Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Mag ik bij deze even vermelden dat de Ambassador 200 een schijtbus is? Ding veert gewoonweg niet, dus rijden over klinkers = gegarandeerd hoofpdijn. Elke keer als de sjoof de remmen ook maar een beetje aantikt ligt iedereen zowat voorin. Filerijden is daardoor gewoon een hel
Er zijn overigens wel Amba's, waarvan de retarder meteen behoorlijk fel reageert. Vandaar het 'waarschijnlijk' in m'n post.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:36 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Remmen ligt gewoon aan de chauf. Wat de vering betreft, veren doen ze prima, ik kan me geen veel beter verende lagevloersbus bedenken (muv B96)
Gaat het om een Jonckheere Communo?quote:Op zaterdag 9 april 2011 01:51 schreef sararaats het volgende:
De sneldienst Wuustwezel-Antwerpen is verdorie handig. Die rijdt over de E19.
Alleen de richtingaanwijzer klinkt wel eens als een kwakende eend
Tussen Groningen en Leer zijn werkzaamheden aan het spoor, dus dat zal het zijnquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:34 schreef marcel.nl het volgende:
Hier tuffen heel de dag Qliners heen en weer. Blauwe Integro's met "Treinvervangend vervoer" voorop en aan de zijkant in hoofdletters: ARRIVA TOURING.
Ook reed er een witte mercedes touring car ARRIVA TOURING een rit.
ja en als chauf weet ik er alles van XDquote:Op zondag 10 april 2011 13:16 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn altijd wel mensen die willen reizen. Zelfs op zondagochtend.
Insgelijks.quote:Op maandag 11 april 2011 15:31 schreef wesleycool het volgende:
[..]
ja en als chauf weet ik er alles van XD
haha. wat voor chauf ben jij? een op stadsbus/regiobus of touringcar?quote:
Voornamelijk regiobus, soms stadsbus. Jij?quote:Op maandag 11 april 2011 21:08 schreef wesleycool het volgende:
[..]
haha. wat voor chauf ben jij? een op stadsbus/regiobus of touringcar?
Dat wordt een flinke rit Qliner danquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:57 schreef NoBody122 het volgende:
Stad en regio Leeuwarden/Fryslân. Binnenkort mogelijk Utrecht.
hier in Hongarije (dag 2 is net over inmiddels) vooralsnog alleen Ikarus, Karosa en Raba gezien, maar een deel van de Raba's zijn welk Berkhof kopieën, erg gaafquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:50 schreef Bitlord het volgende:
Eerste dag in Albanië. Tot nu toe 1 ouwe NL-lijnbus gezien, dezelfde als in de aflevering van Top Gear over Aobanië.
Een rit op de QLiner naar Alkmaar duurt een half uur langer, dan met de auto vanaf dezelfde plek naar Utrecht, en dan rij ik in de auto 110 KM/u op de tellerquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:20 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat wordt een flinke rit Qliner dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |