Ik mag hopen dat de bocht die hij in het filmpje draait niet zijn minimale draaicirkel is?quote:
Na enige tijd zoeken op OVinNL het volgende weten te vinden: Sinds 22 augustus 1999 is de Interliner 331 langzaamaan uitgefaseerd. Op dat moment ging 231 de avond- en zaterdagritten al overnemen. Tegelijkertijd werd lijn 91 als alternatief aangeboden die op die momenten ging rijden. Spitslijn 292 werd toen ook opgeheven die 2-4 spitsritten reed.quote:Op maandag 4 april 2011 01:52 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Veolia heeft toch ook alle interliner lijnen uit Haaglanden gedegradeerd tot een normale streeklijn? Maar welke lijnen rijden nog meer naar Arnhem vanuit Apd dan buiten de scholieren lijnen? Ik kom niet verder dan de lijnen 91 en 43.
En van die Volvo's, tja het is mij idd wel opgevallen dat ze problemen hebben met de lijnfilm maar in tegenstelling tot de volvo's van Veolia rammelden deze bussen (nog) niet bijna uit elkaar. Er schijnt nu zelfs een oude Apeldoornse stadsbus op de stadsdienst van Maastricht te rijden. Ik had een tijdje terug een schaalmodel gekocht op Marktplaats van iemand die in Maastricht woont en die wist dat te melden...
Geen enkele bus kan tippen aan die oude CVD bussen. En dan die geur en het geluidquote:Op maandag 4 april 2011 19:08 schreef wesleycool het volgende:
[..]
aah die die zijn ook mooimaar de v.i.p. nog mooier (A)
op de pier van Holwerdquote:Op dinsdag 5 april 2011 06:36 schreef marcel.nl het volgende:
waar is die citaro gefotografeerd ? Is wel een gave locatie !
die geur en geluid zijn wel lekker ja. maar toch vind ik persoonlijk toch de v.i.p. mooier. ieder zijn eigen smaakquote:Op dinsdag 5 april 2011 07:33 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geen enkele bus kan tippen aan die oude CVD bussen. En dan die geur en het geluid
Dat zal betekenen dat elke Veolia-bus binnenkort een TomTom krijgt...quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Bitlord het volgende:
Lol de chauffeur is de we kwijt. Zit in de Brabantliner van Breda naar Utrecht en we zitten nu in Utrecht Lage Weide..
Welnee man die hebben nog geen cent om een gebarsten voorruit te vervangenquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zal betekenen dat elke Veolia-bus binnenkort een TomTom krijgt...
Zijn de regionale gelden uit het hoofdkantoor in Frankrijk opgesoupeerd?quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee man die hebben nog geen cent om een gebarsten voorruit te vervangen
Dan ben je waarschijnlijk langs mijn huis aldaar geredenquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Bitlord het volgende:
Lol de chauffeur is de we kwijt. Zit in de Brabantliner van Breda naar Utrecht en we zitten nu in Utrecht Lage Weide..
Daar hebben ze lang niet allemaal last van. En dat remmen ligt waarschijnlijk vooral aan de betreffende chauffeur..quote:Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Mag ik bij deze even vermelden dat de Ambassador 200 een schijtbus is? Ding veert gewoonweg niet, dus rijden over klinkers = gegarandeerd hoofpdijn. Elke keer als de sjoof de remmen ook maar een beetje aantikt ligt iedereen zowat voorin. Filerijden is daardoor gewoon een hel
vooral de nieuwere amba's rijden imo prima (8714/1851)quote:Op woensdag 6 april 2011 21:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daar hebben ze lang niet allemaal last van. En dat remmen ligt waarschijnlijk vooral aan de betreffende chauffeur..
quote:Op woensdag 6 april 2011 21:41 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
vooral de nieuwere amba's rijden imo prima (8714/1851)
Remmen ligt gewoon aan de chauf. Wat de vering betreft, veren doen ze prima, ik kan me geen veel beter verende lagevloersbus bedenken (muv B96)quote:Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Mag ik bij deze even vermelden dat de Ambassador 200 een schijtbus is? Ding veert gewoonweg niet, dus rijden over klinkers = gegarandeerd hoofpdijn. Elke keer als de sjoof de remmen ook maar een beetje aantikt ligt iedereen zowat voorin. Filerijden is daardoor gewoon een hel
Er zijn overigens wel Amba's, waarvan de retarder meteen behoorlijk fel reageert. Vandaar het 'waarschijnlijk' in m'n post.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:36 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Remmen ligt gewoon aan de chauf. Wat de vering betreft, veren doen ze prima, ik kan me geen veel beter verende lagevloersbus bedenken (muv B96)
Gaat het om een Jonckheere Communo?quote:Op zaterdag 9 april 2011 01:51 schreef sararaats het volgende:
De sneldienst Wuustwezel-Antwerpen is verdorie handig. Die rijdt over de E19.
Alleen de richtingaanwijzer klinkt wel eens als een kwakende eend
Tussen Groningen en Leer zijn werkzaamheden aan het spoor, dus dat zal het zijnquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:34 schreef marcel.nl het volgende:
Hier tuffen heel de dag Qliners heen en weer. Blauwe Integro's met "Treinvervangend vervoer" voorop en aan de zijkant in hoofdletters: ARRIVA TOURING.
Ook reed er een witte mercedes touring car ARRIVA TOURING een rit.
ja en als chauf weet ik er alles van XDquote:Op zondag 10 april 2011 13:16 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn altijd wel mensen die willen reizen. Zelfs op zondagochtend.
Insgelijks.quote:Op maandag 11 april 2011 15:31 schreef wesleycool het volgende:
[..]
ja en als chauf weet ik er alles van XD
haha. wat voor chauf ben jij? een op stadsbus/regiobus of touringcar?quote:
Voornamelijk regiobus, soms stadsbus. Jij?quote:Op maandag 11 april 2011 21:08 schreef wesleycool het volgende:
[..]
haha. wat voor chauf ben jij? een op stadsbus/regiobus of touringcar?
Dat wordt een flinke rit Qliner danquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:57 schreef NoBody122 het volgende:
Stad en regio Leeuwarden/Fryslân. Binnenkort mogelijk Utrecht.
hier in Hongarije (dag 2 is net over inmiddels) vooralsnog alleen Ikarus, Karosa en Raba gezien, maar een deel van de Raba's zijn welk Berkhof kopieën, erg gaafquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:50 schreef Bitlord het volgende:
Eerste dag in Albanië. Tot nu toe 1 ouwe NL-lijnbus gezien, dezelfde als in de aflevering van Top Gear over Aobanië.
Een rit op de QLiner naar Alkmaar duurt een half uur langer, dan met de auto vanaf dezelfde plek naar Utrecht, en dan rij ik in de auto 110 KM/u op de tellerquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:20 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat wordt een flinke rit Qliner dan
quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Men heeft bedacht, dat het op papier 2 ritten moesten worden (Leeuwarden <-> Den Oever en Den Oever <-> Alkmaar). Waarschijnlijk i.v.m. de verschillende consessies, die de lijn rijden. In onze diensten zijn het ook aparte ritten.
In de praktijk is het natuurlijk gewoon 1 rit, maar kennelijk laat men de theorie desondanks ook doorwerken in de communicatie richting de klant (dienstregeling), waar niemand eigenlijk baat bij heeft.
Apart chipkaart tarief voor beide provincies.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Over die Qliner naar Alkmaar gesproken: waarom geeft xx maar de dienstregeling tot Den Oever aan?
Een rebranded Berkhof?quote:
Vandaag in Tirana aangekomen na een paar dagen mrt zn vijftigen door Albanië te hebben gereisd. Hier in de stad tot nu toe vier Hermes Alliances gezien. Morgen tijd om foto's te maken, de rest van de tijd andere dingen (studiegerelateerd, bier, whiskey, vrouwkes)quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:24 schreef Dangel het volgende:
[..]
hier in Hongarije (dag 2 is net over inmiddels) vooralsnog alleen Ikarus, Karosa en Raba gezien, maar een deel van de Raba's zijn welk Berkhof kopieën, erg gaafFoto's volgen
geen idee, weet wel dat Raba ook lang DAF cabines heeft gebruikt. Volgens eenHongaarse kennis die ook gek op bussen is (en heeft geregdl dat we zondag in een oldtimer Ikarus door Budapest gaanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |