Frequentie/aantal ritten van lijn 350 blijft in ieder geval tot december 2011 onveranderd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:53 schreef NoBody122 het volgende:
In welke mate heeft dat gevolgen voor lijn 350?
Lijkt me sterk dat er zomaar een Alkmaarse omloop tussenuit gaat. Dan krijg je een onregelmatige dienstregeling..
er is met Duke Travel (duke for life) niets aan de hand hoor. het is de schuld van de groepquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
let je wel op met namen van werkgevers icm gebeurtenissen? Niet iedere baas vind het leuk dat soort dingen terug te lezen he?
ja zoiets was hetquote:
Ja, dat is ook wel zo, maar toch gooi je eigenlijk vertrouwelijke bedrijfsinfo op het net.. maargoed, suit yourself, maar je bent niet de eerste die om zoiets de zak zou krijgen, al eerder gebeurd, en niet één keer, maar al meerdere kerenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:02 schreef wesleycool het volgende:
[..]
er is met Duke Travel (duke for life) niets aan de hand hoor. het is de schuld van de groep
quote:
lol, ''vertrouwelijke info'' dit maakt toch niets uit? als ik nou echte gegevens op het net zou gooien... oké. maar wat er die dag is gebeurt enz? zou eigenlijk niet veel uit moeten makenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel zo, maar toch gooi je eigenlijk vertrouwelijke bedrijfsinfo op het net.. maargoed, suit yourself, maar je bent niet de eerste die om zoiets de zak zou krijgen, al eerder gebeurd, en niet één keer, maar al meerdere keren
tuurlijk is het interessant om zulke dingen te lezen, maar het is imho niet echt nodig om man en paard te noemen, nogmaals; mij maakt het niet uit, maar werkgevers hebben al mensen voor minder ontslagen omdat er dingen op FOK! waren gepost.. je moet het helemaal zelf wetenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:13 schreef wesleycool het volgende:
[..]
lol, ''vertrouwelijke info'' dit maakt toch niets uit? als ik nou echte gegevens op het net zou gooien... oké. maar wat er die dag is gebeurt enz? zou eigenlijk niet veel uit moeten maken
50% NS, 50% Keolis.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Syntus is deels toch een NS dochter? of niet (meer?)
Preciesquote:
ja is het ook:) hij is van 1999. kijk hier maar het filmpjequote:
Ja, neequote:Op woensdag 30 maart 2011 20:55 schreef _Arual_ het volgende:
Is er hier iemand die met iets over busabo's kan vertellen, of zit ik dan in het verkeerde topic?
En een maandkaart? Is dat niet goedkoper?quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik reis van De Ster in Lent naar Meijhorst 13e straat in Nijmegen... OV-chipkaart, jee, dat is ook zoiets.
Eerst eens mijn proeftijd doorkomenquote:Op donderdag 31 maart 2011 10:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En een maandkaart? Is dat niet goedkoper?
Dan zou ik tot die tijd lekker op strippenkaarten gaan reizen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:49 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Eerst eens mijn proeftijd doorkomen
Als de bussen vlakbij elkaar stoppen wel.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:15 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie trouwens dat ik op plein 1944 maar een minuut of drie heb om van bus 1 bus 2 in te hoppen. Iemand die weet of dat wel haalbaar is?
Ik ben niet nerveus of zo
Ik ben lui :p maar als het mooi weer is doe ik dat zeker. Nu loop ik vier keer per week naar mijn werk, dus dat ga ik vast missen.quote:
Met welke strippenkaart heb je gerekend?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:40 schreef Bitlord het volgende:
Per dag ben je de volgende kosten kwijt voor je heen- en terugrit samen in Nijmegen:
¤ 4,10 Strippenkaart
¤ 4,28 Weekabonnement
¤ 3,49 Maandabonnement (uitgaande van 4 weken per maand)
¤ 3,76 OV-chipkaart met gratis dalurenkorting, waarbij de reis heen voor 9:00 begint.
¤ 3,34 OV-chipkaart met gratis dalurenkorting, waarbij de reis heen na 9:00 begint.
Reizen met een persoonlijke OV-chipkaart lijkt mij in jouw geval dus het voordeligst als je niet aan een maandabonnement vast wil zitten.
45 strippen. Maar de berekening klopt nu niet meer...quote:Op vrijdag 1 april 2011 09:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Met welke strippenkaart heb je gerekend?
Jammer, dat betekend dus geen gele Syntus bussen meer op de Veluwe. Vond die toch wel de mooiste bussen van Nederland, beter dan die walgelijke blauwe bussen. De amba's uit de achterhoek zijn reeds ook allemaal omgestickerd / gespoten, ook de korte 10 meter amba's.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:35 schreef Bitlord het volgende:
Syntus heeft tenminste vier oude Veolia Veluwe Ambassadors omgestickerd naar Veluwelijn-kleuren. Ik neem aan dat ze gebruikt gaan worden op lijn 294.
Wat een onzin, lijn 294 hoeft helemaal niet geleed uit gevoerd te worden, of dat verstandiger is is een ander verhaal. Alleen lijn 90 dient geleed te zijn volgens de consessie voorwaarden!quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:54 schreef Xanland het volgende:
Neem van me aan dat ze gebruikt gaan worden op de middag/non-spits ritten op beide Veluwelijnen. Het mag immers, aangezien het duidelijk is van hoe en wat.
Dit aangezien de 294 in de (vroege) ochtendspits geleed MOET zijn, aangezien je in het beste geval de eerste 4/5 haltes in Apeldoorn mee kan nemen als met normaal materiaal rijdt.
In ieder geval ben ik benieuwd aanstaande maandag over de inzet van wat waar m.b.t. de Veluwelijn!
Zoiets denk ik ook.quote:Op zondag 3 april 2011 15:52 schreef springer1980 het volgende:
Ben ik btw de enige die de groene stadsbussen erg veel vind lijken op de oude huisstijl van NoordNet of zijn er meer mensen die dat vinden?
NoordNed-verhaal klopt wel, is ook "aangegeven" op de OVinNL-wiki en normale wiki over de concessieverdeling.quote:Op zondag 3 april 2011 15:52 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Jammer, dat betekend dus geen gele Syntus bussen meer op de Veluwe. Vond die toch wel de mooiste bussen van Nederland, beter dan die walgelijke blauwe bussen. De amba's uit de achterhoek zijn reeds ook allemaal omgestickerd / gespoten, ook de korte 10 meter amba's.
Ben ik btw de enige die de groene stadsbussen erg veel vind lijken op de oude huisstijl van NoordNet of zijn er meer mensen die dat vinden?
[..]
Wat een onzin, lijn 294 hoeft helemaal niet geleed uit gevoerd te worden, of dat verstandiger is is een ander verhaal. Alleen lijn 90 dient geleed te zijn volgens de consessie voorwaarden!
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn...quote:Op zondag 3 april 2011 16:50 schreef Isambard het volgende:
Dat je een kleur niet mooi vindt kan, maar om het dan gelijk te hebben over "die walgelijke blauwe bussen" vind ik een beetje overdreven. Het is slechts jouw mening maar je doet het overkomen alsof het een feit is
Sorry, woordje moet bedoelde ik meer in de zin van verstandigheid. Anders krijg je daar zoveel klachten over binnen (al aantal keer gehad dat ie binnen die 4/5 haltes vol is!), dat is geheid.
Edit: Om even te gaan mierenneuken over het 294-verhaal.
Volgens http://sis.prv.gelderland(...)WOORD/SIS_7451B2.PDF documentpagina 67 C.1.11 t/m C.1.17 worden er verschillende dingen gezegd over onder andere lijn 294! De bijlage E.9.2 geeft onder het kopje Normeringen - II Bijzondere lijnen geleed materiaal weer.
Daarnaast is op bijlage 5.11 de rijtijden voor de 294 aangepast naar 2 maal per uur aangepast. Ook staat er het volgende zinnetje bij: "In de nieuwe concessie rijdt de Veluwelijn (90+294) met gelede bussen met HOV-styling".
Dus volgens mij is het wel een vereiste. Zoals aangegeven mag het reservematerieel (die tijdelijke 14xx-serie die er op reed) wel normaal zijn. Als 294a er nooit was geweest, had Syntus geheid een probleem met het vervoeren van de passagiers.
De bron van al deze problemen ligt eigenlijk bij het uitgaan van de vroegere Veolia-dienstregeling die zo verdomde krap is/was, dat er zeer hard gereden c.q. gescheurd moest worden om het haalbaar te halen. Dat is nu verleden tijd wegens de nieuwe dienstregeling die vandaag is ingegaan!
Voor mij is het ook een feit dat ik ze oerlelijk zijn, vooral in vergelijking met de oude eigen huisstijl van Syntus. Maar natuurlijk is dat mijn eigen mening, je hoeft er niet mee eens te zijn...quote:Op zondag 3 april 2011 16:50 schreef Isambard het volgende:
Dat je een kleur niet mooi vindt kan, maar om het dan gelijk te hebben over "die walgelijke blauwe bussen" vind ik een beetje overdreven. Het is slechts jouw mening maar je doet het overkomen alsof het een feit is
Ik weet dat die bus bij Veolivla regelmatig in een kwartiersdienst reed en dan in de ochtendspits meende ik zelfs om de tien minuten. Toen had je echter ook nog lijn 95 die tussen Heerde en Zwolle een stukje afstak en hiermee al redelijk wat passagiers voor de 90 wegnam.quote:Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn...
Maar ik heb zowieso nooit begrepen waarom lijn 90 een HOV verbinding is geworden. Een snelle buslijn, dwars door dorpen heen zonder vrije busbanen. Schiet mij maar lek maar van te voren was toch al te verwachten dat een 10 min dienstregeling niet zou werken???
Die bus is van onsquote:Op zondag 3 april 2011 13:12 schreef fotostarter het volgende:
http://www.busfoto.nl/fot(...)m=search&cat=0&pos=3
eckte eckte!
Foto?quote:Op zondag 3 april 2011 21:20 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Die bus is van onsecht een tering mooie bus. een paar weken geleden nog mee gereden. bij ons noemen we die: 'De Grote V.I.P.'. we hebben ook nog een kleine. waarvan ik later nog wat foto's van zal posten. lol en die bus is nog steeds tof
Dat klopt van 294, aangezien dat volgens de concessie-eisen is toegestaan. Wel waren ze bestickerd met Veluwelijn-stickers (goh, stickeren met stickersquote:Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn...
Maar ik heb zowieso nooit begrepen waarom lijn 90 een HOV verbinding is geworden. Een snelle buslijn, dwars door dorpen heen zonder vrije busbanen. Schiet mij maar lek maar van te voren was toch al te verwachten dat een 10 min dienstregeling niet zou werken??? Ik zou het logischer hebben gevonden als (alleen) lijn 294 een HOV lijn zal worden. Die bus gaat bij Apd Nrd de A50 op en gaat direct door naar Zwolle. En waarom is lijn 231 geen HOV lijn geworden? Onder Veolia is die lijn een normale streeklijn geworden, onder VAD / Midnet / Connexxion was het een interliner, lijn 331...
Onder aan elke fotopagina staat een permalink. Nu wordt de url uit de adresbalk gekopieerd en kun je m niet meer terugvindne. Ik denk dat ie deze bedoelt:quote:
Veolia heeft toch ook alle interliner lijnen uit Haaglanden gedegradeerd tot een normale streeklijn? Maar welke lijnen rijden nog meer naar Arnhem vanuit Apd dan buiten de scholieren lijnen? Ik kom niet verder dan de lijnen 91 en 43.quote:Op zondag 3 april 2011 21:58 schreef Xanland het volgende:
[..]
Dat klopt van 294, aangezien dat volgens de concessie-eisen is toegestaan. Wel waren ze bestickerd met Veluwelijn-stickers (goh, stickeren met stickers) zodat het duidelijk was dat het erbij hoorde.
Er is tijdelijk express voor gekozen, omdat er dus tijdelijk 294a was, om 90 compleet geleed te rijden - aangezien het daar meer nodig was dan op de 294(a), in de spits na.
De oorspronkelijke bedoeling was zelfs, dat alle 3 die lijnen, dus 90, 294 en 294a geleed werden gereden. Dit is wat ik uit betrouwbare bron heb gehoord, maar dat was dus vanwege de Veolia-dienstregeling onmogelijk. Want die gele pokke-Volvo's die wij kregen, waren eigenlijk geen doen. Daar is al heel veel gekloot geweest, en ze worden nu weer gebruikt om in ZHO te gaan rijden.
231 heeft idd al interliner gereden ja onder die 331. Denk dat het toendertijd afgeschaft is, vanwege de in totaal 4 lijnen die al tussen Apd - Ah rijden. Tevens zal het, Veolia kennende, wel overbodig zijn geweest ofzoiets. Kan ook zijn omdat het van (toendertijd) KAN Noord naar Veluwe is gegaan. Maar ik heb verder geen verstand van die lijn/hoek/regio.
ja en nee XD die bus is ook wel heel erg tof. maar de v.i.p. nog tofferquote:Op zondag 3 april 2011 22:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Onder aan elke fotopagina staat een permalink. Nu wordt de url uit de adresbalk gekopieerd en kun je m niet meer terugvindne. Ik denk dat ie deze bedoelt:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-2924
nee ik kan niet goed lezen. dat zie je toch XDquote:Op maandag 4 april 2011 14:19 schreef Bitlord het volgende:
Kun je niet goed lezen ofzo, dr staat toch in mijn vorige tekst dat je niet de URL moet kopieren?
Ik heb ook een verkeerde url denk ik mwhehehequote:Op maandag 4 april 2011 14:15 schreef wesleycool het volgende:
[..]
ja en nee XD die bus is ook wel heel erg tof. maar de v.i.p. nog toffer. ff linkje opnieuw: http://www.busfoto.nl/fot(...)m=search&cat=0&pos=3. ik zal v/d week of volgende week wel foto's van de binnenkant posten.
p.s. we hebben nu twee nieuwe: *1 VanHool T917 Acron en de andere: VanHool T*nog iets*. Alicron
aah die die zijn ook mooiquote:Op maandag 4 april 2011 18:17 schreef fotostarter het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21880
die
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |