Nope. Ben geen fotograaf, maar ik weet zeker dat ze er wel moeten zijn op internet.quote:
Die gele Alliance Kubussies zijn dus naar Tuzla, blijkens een foto op OViB/dezeweek.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:52 schreef marcel.nl het volgende:
Gezien op OViB, foto gemaakt door Harald Jans:
[foto GD Citaro met pompeblêdden is al weer foetsie]
Ik vind hem tenenkrommend lelijk zo
quote:Strippenkaart blijft nog maanden in Friesland
Gepubliceerd op 27 januari 2011, 16:26
LEEUWARDEN - Friese busreizigers kunnen nog bijna heel 2011 gebruik maken van de strippenkaart.
Groningen en Drenthe stappen pas in het laatste kwartaal van dit jaar over op de ov-chipkaart. Friesland zal dat niet eerder doen, zegt verkeersminister Melanie Schultz van Haegen in een brief aan de Tweede Kamer. Friesland zou eind 2010 al overstappen, maar moest pas op de plaats maken.
quote:AMSTERDAM - De bezuinigingen in het openbaar vervoer hebben grote gevolgen voor Amsterdam.
© ANP
De gemeente is van plan 13 miljoen euro te bezuinigen, bevestigde een woordvoerster van VVD-wethouder Eric Wiebes (verkeer en vervoer) dinsdag naar aanleiding van een bericht in Het Parool.
Vervoersbedrijf GVB moet volgend jaar al avond- en weekeindediensten van bus- en tramlijnen schrappen. Daarnaast worden routes ingekort.
Forse klappen
De wethouder maakt deze week in een brief aan de gemeenteraad bekend waar de klappen precies vallen. Hij spreekt van forse ingrepen waar veel Amsterdammers last van krijgen.
De 13 miljoen euro is nog maar een begin. Tussen 2013 en 2017 moet jaarlijks zo'n 70 miljoen euro worden bezuinigd.
Dit is het gevolg van het regeerakkoord van het huidige kabinet. Amsterdam, Rotterdam en Den Haag moeten samen 120 miljoen euro per jaar besparen op het openbaar vervoer. De hoofdstad draagt daar voor het grootste deel aan bij.
Overstappen
Volgens de wethouder moeten er van de zestien tramlijnen zes verdwijnen en van de 44 buslijnen blijven er slechts 24 over. Mensen die met de metro reizen, zullen vaker moeten overstappen.
Wiebes staat open voor bezuinigingen, maar vindt de plannen van het kabinet veel te ver gaan. Hij vreest dat de bereikbaarheid van de stad in het geding komt. Het is volgens hem bijna niet mogelijk te besparen op onderhoud en infrastructuur.
Het geld moet dus vooral uit het exploitatiebudget van 122 miljoen euro per jaar komen. ,,Dat wordt vanaf 2013 dus gehalveerd'', aldus de wethouder.
http://www.nu.nl/economie(...)n-amsterdams-ov.html
Mag ie gratis mee van 'de bus' en dan ook nog klagen.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:43 schreef Brembo het volgende:
Van de buschauffeur mocht ik niet zo hard op de bus kloppen, zometeen zat er een deuk in. Mijn inziens, zag de bus mij aankomen rennen en had ook eventjes kunnen wachten, de eikel! Hij reed al vier minuten voor zijn rooster... Alle OV-chipkaartapparatuur was ook al defect, nou weet niet hoe ze geld willen verdienen bij Syntus maar zo word ik er niet vrolijk van.
quote:DEN HAAG (AFN) - Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) ziet geen reden om de beoogde fusie tussen de Franse vervoersbedrijven Veolia Transport en Transdev te blokkeren. De ondernemingen zijn in Nederland actief via dochterbedrijven Connexxion en Veolia Transport.
In de Tweede Kamer was dinsdag een debat over de kwestie. Een deel van de Kamer vreest dat het fusiebedrijf straks te groot wordt op de Nederlandse markt, wat weer slecht zou kunnen uitpakken voor reizigers maar ook voor werknemers. Maar Schultz stelde dat er ,,voldoende markt zal overblijven''. Eerder gaf de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) groen licht voor de fusie.
Volgens sommige oppositiepartijen kan het kabinet een veto uitspreken over de fusie, omdat Nederland nog een derde van de aandelen in Connexxion heeft. Maar Schultz ziet daar geen reden voor. Zij gelooft dat de positie van werknemers van de beide vervoersbedrijven, zoals die van chauffeurs, goed beschermd is. ,,Ze kunnen niet als een speelbal gebruikt worden bij deze fusie'', zei ze.
Filialisering
Maar .......
quote:Gunning regio Utrecht ongedaan gemaakt
De rechter heeft hedenmiddag 3 februari het verzoek van Connexxion tot schorsing van het gunningsbesluit van Bestuur Regio Utrecht toegewezen. Daarmee is de gunning aan Qbuzz van de concessie voor het openbaar vervoer in de regio Utrecht ongedaan gemaakt.
Wij gaan, als zittend vervoerder, graag met Bestuur Regio Utrecht in overleg over de thans ontstane situatie en de daaruit voortvloeiende consequenties.
Ons doel is daarbij goede dienstverlening aan onze reizigers te continueren.
Bron: Connexxion
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |