Hoera!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:44 schreef simmu het volgende:
het is gelukt![]()
eerst kiro's miniflesje met medicijn (helemaal op) en toen zijn eigen fles (de oude, alles terug naar browns dus), waarvan hij ook nog wat dronk. nu heeft hij zonder gedoetje medicijn *en* 110 cc aan melk op![]()
nog steeds helemaal koortsvrij, maar wel met nare hoest, het wurm. nu moet mama voorlezen....
Dat doet Thomas ookquote:Op woensdag 26 januari 2011 10:07 schreef ymme het volgende:
Mart is zelf een banaan aan het eten.
Geef hem beste grote stukken (breek ik af van de banaan) en hij eet het smakelijk op.
hmm, hij was/is ook zielig: meneertje heeft koortsquote:Op donderdag 27 januari 2011 08:27 schreef Asyniur het volgende:
Maar hij is wel aan het oefenen met mama
Hoor je opeens mmmmmmmmm mmmmmmm mmumm mmmummmaa
en een hoop gejengel tussendoor omdat hij zich zielig vindt![]()
Ach, soms overvallen die dingen je gewoon een beetje. Het is ook allemaal erg heftig geweest voor jullie. Maar alles is gelukkig goed gekomen. Jullie eigenste wondertjequote:Op donderdag 27 januari 2011 19:22 schreef Keshet het volgende:
Ik had vanochtend ook wel een #fail momentje hoor.![]()
Emma lag op bed, ik hoorde dat ze wakker was en ging haar dus uit bed plukken. Kom ik haar kamertje in ligt ze daar superduperubervrolijk te zijn en heen en weer te hupsen. Ineens kreeg ik een flashback naar exact een jaar geleden, dat ik het ziekenhuis inging terwijl ik 26 weken zwanger was en met het idee dat ze elk moment geboren moest worden.
Ik vond de tegenstelling zo groot dat ik ineens uit het niks een jankbui kreeg. Tot ik 10 seconden later bedacht dat het helemaal niet vandaag een jaar geleden was maar morgen pas. De jankbui was ineens over. Vervolgens kreeg ik de slappe lach, Emma kreeg de slappe lach van mij en zo stonden we dan op haar kamertje, lekker te knuffelen met alletwee een hysterische lachbui en tranen in onze ogen.![]()
/einde dagboek.
Lijkt me ook heel apart, vorig jaar wist je niet wat er allemaal zou gaan gebeuren. En zie nuquote:Op donderdag 27 januari 2011 19:22 schreef Keshet het volgende:
Ik had vanochtend ook wel een #fail momentje hoor.![]()
Emma lag op bed, ik hoorde dat ze wakker was en ging haar dus uit bed plukken. Kom ik haar kamertje in ligt ze daar superduperubervrolijk te zijn en heen en weer te hupsen. Ineens kreeg ik een flashback naar exact een jaar geleden, dat ik het ziekenhuis inging terwijl ik 26 weken zwanger was en met het idee dat ze elk moment geboren moest worden.
Ik vond de tegenstelling zo groot dat ik ineens uit het niks een jankbui kreeg. Tot ik 10 seconden later bedacht dat het helemaal niet vandaag een jaar geleden was maar morgen pas. De jankbui was ineens over. Vervolgens kreeg ik de slappe lach, Emma kreeg de slappe lach van mij en zo stonden we dan op haar kamertje, lekker te knuffelen met alletwee een hysterische lachbui en tranen in onze ogen.![]()
/einde dagboek.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:01 schreef Keshet het volgende:
Zie haar eens netjes de 'ik ben heul niet ondervoed' lijn volgen!
hij slaapt nu aan de borst. haren zijn kletsnat...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:36 schreef becky27 het volgende:
Orea, Noortje is net 9 maanden ja.
Arme Harry, hopelijk is de koorts niet terug, Noortje heeft het (ok bij de fles dan) ook wel eens na het drinken, bezweet en warm, alsof het veel inspanning kost.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:59 schreef pessie het volgende:
Ontaarde moeder: Ik heb in mn slaap om 1.15 de babyfoon uitgezet. Gelukkig was manlief wel wakker geworden en heeft hij Nathan opgehaald. Ik was helemaal "de babyoon is uitgevallen!
". Manlief had al gemerkt dat ik nog sliep toen ik em uitzette...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de kinderen voelen het aan en zijn stomvervelend, haha, zal je net zien![]()
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:25 schreef freecell het volgende:
Dank jullie allemaal
FLorian net: komt een bakje tegen van het soort waar ik wel eens fruit of rozijntje indoe. Leeg. Kijkt erin en gooit hemmet een teleurgesteld piepje weg
En liep hij aan één hand en toen prutste ik die hand los en stond hij los een beetje verbaasd te kijkenEen seconde of 5 denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou ik even niks geven van deze dingen geven totdat de uitslag weg is en dan zou ik ze 1 voor 1 opnieuw introduceren...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:53 schreef draculettetje het volgende:
even een domme vraag tussendoor (misschien beter in rapley topic)
hoe merk je of ze ergens allergisch voor zijn?
ik ben beetje af van de 2 a 3 dagen hetzelfde geven, maar ze zit nu wel een beetje onder de uitslag (nog niet echt heel erg eigenlijk)
kan natuurlijk ook ergens anders van zijn, maar deze week voor het eerst vis en voor het eerst doperwtjes gegeten en nog iets geloof ik
dank ik dacht al zoietsquote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dan zou ik even niks geven van deze dingen geven totdat de uitslag weg is en dan zou ik ze 1 voor 1 opnieuw introduceren...
ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ze echt slaapt, vandaag overdag een uurtje bij me in de draagzak vanaf kdv, maar ze was gewoon super vrolijkquote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:54 schreef Orea het volgende:
Draak, kan mini draak niet eens een nachtje 'logeren' ? Bij je zus bijv? (ik roep maar iets geks?) zodat je even echt bij kunt tanken? Dan zijn jullie allebei even uit de situatie, want dit wordt volgens mij alleen maar erger door vermoeidheidarme mini draak en arme jij! Hoeveel slaapt ze nu bij elkaar in 24 uur?
Asy, gefeliciteerd met je tanteschap
Kom je toch bij mij uit!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:27 schreef draculettetje het volgende:
weet je eigenlijk ging het slapen weer goed totdat vorige week de benauwdheid toenam
maar idd dit is wel slopend, ik zou zo alleen niet weten bij wie ze zou kunnen logeren
mn schoonouders gaan de ventolin niet gebruiken, zus hoe lief ook dat ze het zou willen met haar d'r eigen monstertjes en de verhuis romslomp heeft ze haar rust ook nodig
andere fam is ze niet bekend genoeg mee
Ooh, dat is vervelend zeg!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:34 schreef draculettetje het volgende:
ze zijn het er niet mee eens dat we niet meer naar de homeopatische arts gaan
en de "normale" medische weg nu een kans geven
toen ze koorts had moesten we vooral ook geen pcm geven dat soort dingen
dan doen jullie elk een keertje voor de ander, kunnen jullie allebei een nachtje bijtanken!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:11 schreef draculettetje het volgende:
asymaar je hebt je nachtrust ook nodig
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:02 schreef pessie het volgende:
Ik heb vannacht de babyfoon niet uitgezet
Jammer dat ze zo reageren, maar misschien kan je het bij de apotheek vragen. Mijn nichtje is daar een paar jaar terug erg goed geholpen met een zalf.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:01 schreef Shandaly het volgende:
Ja, blijkbaar is het gek om voor luieruitslag te bellen. Waarom krijg ik toch altijd het gevoel dat ik iets doms doe als ik een dokter bel? Het enige wat ik altijd te horen krijg is "Daar kunnen we niets aan doen, mevrouw. Zelf uitzieken, mevrouw." Bah...
Dit had ik natuurlijk niet moeten zeggen.. 't Arme kind heeft van half 1 tot kwart voor 2 liggen brullen vannacht, en niets hielp. Paracetamol niet (39 graden koorts), Dentinox niet, mama niet..quote:En en, 't kind is al 8 maanden, we hebben eindelijk tanden in zicht! Twee ook meteen maar.. Vooralsnog heeft ze er nog niet veel last van.
Ja nou, je denkt dan echt: waar zal ik aan beginnen want hij wordt toch zo wakker...quote:Op zondag 30 januari 2011 14:23 schreef becky27 het volgende:
Asyniur, heerlijk toch? Gek he, dat je dan iet weet wat je moet doen...
Noortje heeft dat ook, over het algemeen slaapt ze maar heel kort 's ochtends, hooguit een uurtje en van de week sliep ze ineens 3 uur. Gek he, om 's nachts weer heel slecht te slapen maar goed, dat wijt ik maar aan die uren slaap overdag.
Eensch!quote:Op maandag 31 januari 2011 11:00 schreef Shandaly het volgende:
Ik vond de tijd altijd al snel gaan, maar sinds ik mama ben is het helemaal niet meer bij te houden.
Je hebt gelijkquote:Op maandag 31 januari 2011 10:35 schreef Keshet het volgende:
Flowerbox, ik wist heul niet dat mini-flower jarig was! Nog van harte gefeliciteerd! Leuke kadootjes hebben jullie uitgezocht!
Floris tijgert!
om Leia en Orea aan te moedigen om beter te worden!
Hopelijk kun je nog een beetje bijslapen vandaag Pessie!
Marlinde, Emma is nog lang niet jarig hoor! Ze is in februari pas jarig en nu is 't nog januari.
Eén is nog wat klein,maar met anderhalf (dus van het zomer!) kan hij het wel denk ikquote:Op maandag 31 januari 2011 11:50 schreef ymme het volgende:
Kan een kindje van 1 jaar al met een loopfiets?
Ik dacht altijd dat ze daar een jaar of 2 voor 'moeten' zijn ofzo.
Vanwege het omvallen en dergelijke.
Kleding opruimen.. dat zou ik ook eens moeten doen. Maar telkens als ik daar tijd voor heb, dan ligt Lars te slapen en wil ik niet op zijn kamer aan het rommelen zijn... hmm...quote:Op maandag 31 januari 2011 12:51 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist weer kleding opgeruimd voor Mart.
In de maten 69/74 en 80 echt belachelijk veel wat weg kan voor een klein bedrag.
Geen zin om foto's te maken haha. Lui hè. Dus als iemand zin heeft om te neuzen, kom gezellig langs!
PM maar als je interesse hebtquote:Op maandag 31 januari 2011 15:58 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Kleding opruimen.. dat zou ik ook eens moeten doen. Maar telkens als ik daar tijd voor heb, dan ligt Lars te slapen en wil ik niet op zijn kamer aan het rommelen zijn... hmm...
Enneh.. waar zouden we langs moeten komen?
morgenquote:Op maandag 31 januari 2011 09:39 schreef Orea het volgende:
Zo snelle Jelle die Floris! Filmpje maken Son
Ik ben ook ziek thuis nu. Ik heb Leia vannacht bij me gehouden en daardoor hebben we allebei super geslapen, was ook nodig. En nu liggen we samen in bed. Papa is er wel (papadag) maar Leia en ik zijn allebei zo niet lekker dan we het heerlijk vinden, tegen elkaar aangeplakt!
Ze ligt nu weer tegen me aan te slapen, dus ik ga maar even mee tukken!
Becky, dat is ook precies hoe ik het zou doen. Een werkster voor een paar uur per week zou ik fantastisch vinden maar ik denk niet dat dat financieel haalbaar is.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:09 schreef becky27 het volgende:
oh ik zou het heerlijk vinden, een dag wel thuis zonder Noortje (erg he, maar die nachten breken me zo op). Dan ga ik eerst uitslapen en binnen een halve dag het hele huis poetsen (dat gebeurt nu in etappes iedere keer een onderdeel en dat schiet niet op, is het ene schoon dan is het andere al weer vies), even de stad in nieuwe kleren shoppen en dan mijn mop weer ophalen. Maar ja, dan moet ik een dag vrij nemen en ik heb er niet heul veel.
och arme julliequote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:13 schreef pessie het volgende:
Het kindje van mn broer is geboren en overleden![]()
Pessie, gecondoleerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:29 schreef pessie het volgende:
De vliezen zijn gebroken bij 19 weken zwangerschap. Vandaag was ze 27+2. Er was altijd al weinig kans maar de artsen hadden vorige week gezegd dat er misschien toch wel iets mogelijk was en opeens was er weer hoop.Ze heeft vorige week ook preventief de prikken gehad maar de longetjes waren gewoon veel te klein, ze konden er geen lucht in krijgen
Oh wat erg!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:13 schreef pessie het volgende:
Het kindje van mn broer is geboren en overleden![]()
jeetje, wat naar zegquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:29 schreef pessie het volgende:
De vliezen zijn gebroken bij 19 weken zwangerschap. Vandaag was ze 27+2. Er was altijd al weinig kans maar de artsen hadden vorige week gezegd dat er misschien toch wel iets mogelijk was en opeens was er weer hoop.Ze heeft vorige week ook preventief de prikken gehad maar de longetjes waren gewoon veel te klein, ze konden er geen lucht in krijgen
Ik weet eigenlijk verder niets. Mn broer kon vannacht in de haast zn mobiel niet vinden en weet ook niet goed of ik het ziekenhuis kan bellen met de vraag of ze me doorverbinden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:20 schreef Ticootje het volgende:
En nu pessie? Er was toch ook de vraag of ze ooit nog eens zwanger kon worden? Hoe is het lichamelijk nu met haar?
Hopelijk wordt de temp niet te hoog en is hij straks lekker uitgeslapen en vrolijk en vooral niet ziek.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:15 schreef freecell het volgende:
Hier ligt het hummeltje ook weer op bed. Temp loopt weer wat op.. Even afwachten
gewoon proberen joh. als ze het niet willen merk je het snel genoeg.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk verder niets. Mn broer kon vannacht in de haast zn mobiel niet vinden en weet ook niet goed of ik het ziekenhuis kan bellen met de vraag of ze me doorverbinden.
Uitslag hebben we al, hij mag nu alles. En krijgt idd nog AB.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:41 schreef ymme het volgende:
[..]
Hopelijk wordt de temp niet te hoog en is hij straks lekker uitgeslapen en vrolijk en vooral niet ziek.
Krijgt hij overigens nog steeds ab elke dag? En wanneer kreeg je ook al weer de uitslagen van die testen in het ziekenhuis? (of heb ik nu ergens overheen gelezen'.
Peuter is wat opstandigquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:24 schreef simmu het volgende:
is toch logisch free![]()
kan je niet zelf ook ff lekker gaan liggen?
Dat is in elk geval nog wel goed nieuws, ondanks dat het een hele zware klap moet zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:05 schreef pessie het volgende:
Ik heb hem aan de lijn gehad. Baarmoeder is gewoon intact dus daarmee gelukkig geen problemen (ze waren bang dat als er een infectie op zou treden ze alles eruit zouden moeten halen). We gaan morgen heen, manlief neemt morgen vrij.
Hij is om 8.46 geboren en om 9.45 overleden. Toch nog een uur geleefd dus.
nee tuurlijk is dat geen onzin!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:49 schreef freecell het volgende:
39,8
En hij heeft steeds blauwe lippenAls het morgen nog zo is misschien toch de dokter bellen? Of is dat onzin?
Toch zou ik dan even overleggen met de HAP.. grote kans dat het niks is, maar blauwe lippen zou ook kunnen duiden op zuurstoftekort achtig iets.. Dit hoeft dat natuurlijk niet te zijn (hoop het ook nietquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:10 schreef freecell het volgende:
Mja... het buurjongentje (leanders leeftijd) heeft ook al een paar dagen af en aan koorts en blauwe lippen... Dan denk ik toch al snel 'ach, het zal wel heersen' ofzo.
Voor zover blauwe lippen kunne heersen
ik zou in elk geval even wachten totdat het hoesten wat minder is. Anders blijf je toch steeds terugkomen, al is het maar omdat je denkt dat ze er in blijft. En zij snapt niet waarom je dan wel komt (of gaat juist hoesten omdat je dan komt, been there, done that).quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:33 schreef draculettetje het volgende:
oke het mag duidelijk wezen dat minidraak wat moeite op dit moment heeft met slapen
al weet ik niet of het slapen op zich het probleem is
maar ik zit wel een beetje in dubio:
overdag gaat mw prima zonder probleem 1 a 2 uur in d'r eigen bed
s'avonds gaat ze er ook keurig in, soms moeten we 3 tot 5x terug maar dan slaapt ze wel
de laatste dagen wil ze steevast alleen maar bij mij slapen
en nou weet ik niet zeker of dit door de tandjes komt, of het benauwd zijn (ze piept zo nu en dan nog) of dat ze aan het afdwingen is dat ze bij mij wil slapen....
de 5 min regel hebben we regelmatig toe gepast, helpt niet, wat op dit moment ook nog eens extra in een hoestbui halve verslikkingen opleverd en ons nog verder van haar bed brengt
kan ze het nu aan het afdwingen zijn, of toch echt last van de tandjes (die echt in record tempo doorbreken) of iets anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |