Probeer zelf daar eens een foto van Bariloche te vindenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Kon je geen mooi plaatje vinden op www.tipica-reizen.nl?
Moet je het internationale scholenwereldje eens uitproberen. Erg klein....quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was dat maar waar, dan waren er ook mooie vrouwen
Klein wereldje trouwens die expat wereld
Bouw eens een zoekfunctie op die site van je... Ik ga niet alle links af om de juiste plek te vinden. En daarnaast, de tt zegt alleen dat we niet in Bariloche gaan pokeren, niet dat het niet op een andere plek -zoals vuurland- kanquote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:29 schreef flipsen het volgende:
Fogel sukkel, die foto is in Vuurland gemaakt
Bariloche:
[ afbeelding ]
Zeg Diego, kennelijk hoef ik je dus niet te helpen aan onderdak in het Llaollao? VRAAG HET ME DAN NIET
Gelukkig blijf ik er meestal ver van weg, een paar leuke buitenlandse vrienden met een meer open blik is dan wel weer leukquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:52 schreef Gaoxing het volgende:
Moet je het internationale scholenwereldje eens uitproberen. Erg klein....
Gaat Transavia daar ook naartoe vliegen binnenkortquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:46 schreef Thetallguy het volgende:
Volgende week een dagje sightseeen in Dubai met wat collega's. Even kijken of het daar wat mooier weer is dan het grijze Nederland
Iemand een idee of we beter een auto kunnen huren voor een dagje of dat we beter met de taxi kunnen?
Privereisjequote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gaat Transavia daar ook naartoe vliegen binnenkort
Een toestel van Emirates lijkt me leuker om te charteren, maar dank voor het aanbodquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:07 schreef Thetallguy het volgende:
PrivereisjeMaar als je een toestel daarheen wilt charteren kan ik je wel met iemand in contact brengen.
Zou lekker zijn als het er volgende week nog 37 graden isquote:Op maandag 24 januari 2011 12:24 schreef flipsen het volgende:
Grappig he?
Fuk, DAM heeft de hitte van Buenos Aires meegenomen. Schijn 37 graden te worden vandaag. Welkom in PatagonieGelukkig koelt het s nachts wel af en staat er een windje as always.
quote:The Sydney-bound flight developed difficulties on Tuesday evening soon after taking off from the Thai capital and returned just after 7:00 pm (1200 GMT), said Somchai Thean-Anant of Thailand's air traffic control.
"The Qantas flight detected a mechanical problem shortly after it took off from Suvarnabhumi airport and the pilot drained the plane's fuel before turning back," he said.
A Qantas spokeswoman in Bangkok said the aircraft was carrying 354 passengers and 18 crew.
She said the jet was in the air for around two hours, but was unable to give details of the problem that forced it to return to Bangkok.
"In the past 90 years passenger safety has been Qantas' highest priority," she told AFP.
The flight is now set to depart from Thailand early Thursday morning using another aircraft flown in from Sydney.
Also on Tuesday, a Qantas Boeing 737-400 carrying 99 passengers lost cabin pressure mid-flight en route from Adelaide to Melbourne, prompting the pilot to dive 8,000 metres (26,000 feet) and panicking passengers.
Ja UIO, als je ideeën nodig hebt, gooi 't in de groep.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:57 schreef Hik het volgende:
Kunnen we mee brainstormen over een onderwerp UIO?
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:57 schreef Hik het volgende:
Kunnen we mee brainstormen over een onderwerp UIO?
Bedankt! Inmiddels ben ik verder gekomen dan dit, maar ik zal toch nog proberen uit te leggen waar ik mee bezig was.quote:Op zondag 30 januari 2011 01:06 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja UIO, als je ideeën nodig hebt, gooi 't in de groep.
Gaat over Oslo...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Onzin. Mensen uit de bouw/architectenwereld halen daar hun hart op.
Ik zag hetquote:
Wereld van verschil. Ook de beveiliging en alle rijen ontwijken maakt het veel ontspannender.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
En iets heel anders: loungetoegang maakt wachten op de volgende vlucht een stuk dragelijker
Dat kan over het algemeen al met silver.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Wereld van verschil. Ook de beveiliging en alle rijen ontwijken maakt het veel ontspannender.
Hoe zit dat eigenlijk met die 'lounge clubs' die je wel eens in inflight mags ziet. Addertje onder het gras? Ik heb geen zin prive 5 tot 10 keer meer te betalen voor een ticket.
Het gaat mij vooral om toegang voor een long haul vlucht waarvan ik er vorig jaar 3 prive heb gedaan. Europese vluchtjes zijn mij kort genoeg om tussen het voetvolk te gaan zitten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat kan over het algemeen al met silver.
Priority club heeft op veel plekken lounges, maar dat zijn dan gedeelde lounges waar ook mensen met andere kaarten kunnen komen. Het punt is dat je een jaarlijkse contributie moet betalen, en daarvoor krijg je een X aantal keer toegang, wil je vaker dan X, moet je betalen. Of je gaat voor een (duur) unlimited abo. Ik heb het ooit bekeken, en geconcludeerd dat het voor mij niet zo nuttig was.
Met een Diners Club credit card heb je ook op ca 400 vliegvelden loungetoegang, gratis. Aangezien ik een diners card van mijn werkgever heb, is dat wel makkelijk
Maargoed, de crown lounge op schiphol is vele malen beter dan die serviceair/menzies/etc lounges die priority en diners gebruiken. (en voor de diners lounge op schiphol moet je tegenwoordig ook niet betalen)
Annual Fee: EUR99 Member Visit Fee: EUR24 Guest Visit Fee: EUR24quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om toegang voor een long haul vlucht waarvan ik er vorig jaar 3 prive heb gedaan. Europese vluchtjes zijn mij kort genoeg om tussen het voetvolk te gaan zitten.
Post maar een link als er gestemd mag worden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:50 schreef flipsen het volgende:
Het is weer zover
Stemmen we allemaal even op Tipica Reizen? Bij voorbaat dank
Wat hij zegt!quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Post maar een link als er gestemd mag worden.
Geen upgrade kunnen regelen voor een iets betere nachtrust aan boord?quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:52 schreef Thetallguy het volgende:
Nog/al wakker. Heb 2 nachten nauwelijks geslapen door een tof dagje DubaiDinsdagnacht heengevlogen, afgelopen nacht terug. 6u geland, 6:20 op kantoor aangekomen, het licht aangedaan en gedoucht
Je hebt aardige concurrentie van Heart of Argentina.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:58 schreef flipsen het volgende:
Eerst de nominatieronde, waarin de 5 meest genoemde organisaties doorgaan naar de stemronde. Dus nomineren dan
Heen Economy Comfort, wat ook al een hoop scheelt! Terug zat flink vol, mocht allang blij zijn dat ik twee stoelen voor mijzelf had (+ KLM huisje nr.34)quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Geen upgrade kunnen regelen voor een iets betere nachtrust aan boord?
Ja, Jan is ook goed bezigquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Je hebt aardige concurrentie van Heart of Argentina.
Tipica is groter? Dat wil zeggen dat jij wat langer/zwaarder bent dan Jan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja, Jan is ook goed bezigWe kennen elkaar wel en houden elkaar ook wel op de hoogte van zaken. Ofwel, we bijten elkaar niet. Toch wel mooi, waar andere organisaties elkaar kapot proberen te concurreren geven wij elkaar tips
Tipica is wel groter en biedt ook totaalpakketten aan, waar hij vaak alleen onderkomens en excursies regelt.
Mijn vader heeft een aantal reizen geleid waarvan een aantal botanische reizen naar IJsland. Op 1 van die reizen wilden sommige mensen alleen maar hard doorlopen en hadden geen oog voor de flora van het land. Toen hij zei dat het een botanisch reis was en geen wandelvakantie kreeg hij via de organisatie een stortvloed aan klachten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:00 schreef Hik het volgende:
En nee, ik doel hier even niet op de hele wel/geen groepsreisdiscussie, maar de mensen in deze groepsreizen zijn echt zoooo erg.
Zwaarder zal we lukken ja, langer weet ik eigenlijk nietquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:47 schreef Gaoxing het volgende:
Tipica is groter? Dat wil zeggen dat jij wat langer/zwaarder bent dan Jan?
Maar hoe zit het dan met de route Londen - Amsterdam vanuit alle luchthavens van Londen (Gatwick, Luton, City, Heathrow en Stansted)?quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:37 schreef Fogel het volgende:
Er was enkele weken geleden een topic over de meest economisch gunstige route of de drukte, een van de twee... kan het nu niet terugvinden, maar heb wel een statistiek gevonden:
In Europa zijn dit de 10 meest gevlogen routes, de getallen geven het gemiddeld aantal vluchten per dag aan:
Geen idee, ik heb de lijst niet verzonnen. Weet je toevallig hoeveel vluchten er totaal heen gaan per dag?quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:56 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met de route Londen - Amsterdam vanuit alle luchthavens van Londen (Gatwick, Luton, City, Heathrow en Stansted)?
Tussen Oslo en Trondheim (Værnes) vliegen vrijwel uitsluitend 737 met ca 150 stoelen. Op deze route hebben ze jaarlijks ca 1.6 miljoen passagiers.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:57 schreef Individual het volgende:
Vreemd lijstje..
Je zou denken dat de grootste vliegvelden zoals AMS, LHR en STR er in voor zouden moeten komen, maar misschien gebruiken die gewoon veel grotere vliegtuigen?
Hoeveel passagiers vliegen er naar Oslo elke dag?
Heb je een bron/achtergrond?
Tussen Oslo en Trondheim kan je kiezen: 6-7 uur in de trein/bus/auto zitten of minder dan 1 uur in een vliegtuig. Vliegvelden zijn niet ver van de steden af, en inchecken kan bij de gate. Dus totaal veel minder tijd kwijt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:44 schreef Individual het volgende:
Dat de Noren (helemaal de olienoren) reislustig zijn wist ik, maar dat met zo'n kleine bevolking ze zo hoog komen in het 'aantal vluchten' lijstje verbaast me.
Natuurlijk zijn er een heleboel factoren die we hier niet meteen zien en voor de database moet je eerst toestemming vragen. Wat is de gemiddelde load factor en wat zijn de alternatieven voor vliegen bijvoorbeeld. Dan nog is 1.6 miljoen voor een enkele verbinding veel. Dat is meer dan de inwonersaantallen van beide steden bij elkaar.
Ah, uiteindelijk ga ik ook met KLM naar Dubai. Wel vanaf Antwerpen met de Thalys, want 140 euro goedkoperquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:41 schreef Thetallguy het volgende:
Heen Economy Comfort, wat ook al een hoop scheelt! Terug zat flink vol, mocht allang blij zijn dat ik twee stoelen voor mijzelf had (+ KLM huisje nr.34)
A330quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ah, uiteindelijk ga ik ook met KLM naar Dubai. Wel vanaf Antwerpen met de Thalys, want 140 euro goedkoper
Hoe zijn de 777's op die route?
Ah, ik zie het nu ook in de boeking inderdaad. Een A330-200quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:29 schreef Thetallguy het volgende:
A3302-4-2 opstelling waar ik altijd wel een grote fan van ben. Heen een van de oudere A330's die KLM heeft, terug de nieuwste. Nieuwere heeft mooiere moving map op de IFE
Zou alleen toch iets langer gaan dan 2x de nachtvlucht pakken voor effectief 19,5 uur Dubai, maar dat was je vast wel van planquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ah, ik zie het nu ook in de boeking inderdaad. Een A330-200
Nee, ga volgende week al naar de F1 test in Jerez. In Abu Dhabi wel naar de GT1 race bij zonsondergang op het Yas Marina circuit.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:12 schreef Thetallguy het volgende:
Zou alleen toch iets langer gaan dan 2x de nachtvlucht pakken voor effectief 19,5 uur Dubai, maar dat was je vast wel van planGa je de F1 GP in Abu Dhabi ook mee pakken? (Geen idee wanneer dat is).
Waar naartoe en waar is de overstap?quote:Op maandag 7 februari 2011 10:51 schreef Blik het volgende:
Hmm, ik kan nu tickets boeken met Egyptair voor 700 euro, of met Emirates voor 900 euro maar inclusief overstap van ruim 10 uur.
Dilemma's, wat zouden jullie doen?
Heb het er even bijgezet. Doel is Kuala Lumpur. Overstap is respectievelijk Caïro en Dubai. Ik weet dat er ook nog directe vluchten zijn, maar die kosten allemaal meer dan 1000 euro.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Waar naartoe en waar is de overstap?
Jemen idem dito. Al heeft de meeste koffie daar inmiddels plaats gemaakt voor qat.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:05 schreef Hik het volgende:
Ik dacht trouwens dat het patent op slechte koffie lag in koffieproducerende landen...
Of je nou in Nicaragua of in Tanzania bent: ze produceren geweldige koffie, maar drinken zelf alleen oplosspul. Nou ja, dat heb ik van horen zeggen dan, want zelf drink ik helemaal geen koffie.
Afrika heeft inderdaad slechte koffie. Het is daar meestal Nescafe met veel teveel suiker en 'condensed' melk. Suiker in de koffie is voor mensen die de koffiesmaak niet pruimen.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:05 schreef Hik het volgende:
Ik dacht trouwens dat het patent op slechte koffie lag in koffieproducerende landen...
Of je nou in Nicaragua of in Tanzania bent: ze produceren geweldige koffie, maar drinken zelf alleen oplosspul. Nou ja, dat heb ik van horen zeggen dan, want zelf drink ik helemaal geen koffie.
Ik hoorde dat de duurste koffie uit Indonesie komt. Die koffie die ze eerst aan een speciale kattensoort voeren om daarna van de uitwerpselen koffie te zetten. Civet koffie. Wilde het nog proberen, maar de plaats die het had was toen al dicht. Nou ja, volgende keer.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:32 schreef Blik het volgende:
Koffie, mixed feelings. In Panama (plek waar de duurste koffie ter wereld vandaan komt) de meest lekkere koffie op, maar ook de meest smerige. Arme mensen drinken daar inderdaad vaak de Nescafe oploskoffie en dat krijg je vaak ook in lokale tentjes. In de toeristententjes krijg je vaak wel aardige koffie
Ja! De uitgekotste kattenpoep koffie!quote:Op maandag 7 februari 2011 14:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de duurste koffie uit Indonesie komt. Die koffie die ze eerst aan een speciale kattensoort voeren om daarna van de uitwerpselen koffie te zetten. Civet koffie. Wilde het nog proberen, maar de plaats die het had was toen al dicht. Nou ja, volgende keer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kopi_Luwakquote:Kopi luwak is the most expensive coffee in the world, selling for between US $100 and $600 per pound.[1] The specialty Vietnamese weasel coffee, which is made by collecting coffee beans eaten by wild civets, is sold at $6600 per kilogram ($3000 per pound).[6] Kopi luwak is sold by weight mainly in Japan[citation needed] and the United States and served in Southeast Asian coffeehouses by the cup. Sources vary widely as to annual worldwide production.[7]
In November 2006 Herveys Range Heritage Tea Rooms, a small cafe in the hills outside Townsville in Queensland, Australia, put kopi luwak coffee on its menu at AUD50.00 (US $46.00) a cup, selling about seven cups a week, which gained nationwide Australian and international press.[8] In April 2008 the brasserie at Peter Jones department store in London's Sloane Square began selling a blend of kopi luwak and Blue Mountain called Caffe Raro for £50 (US $79.00) a cup.[9] Pecks in downtown Milan sells a small espresso cup for 8 euros.
Er zijn wat wisselende verhalen te lezen daarover. Enerzijds idd de Kopi Luwak uit Indonesië, anderzijds de Geisha Coffee uit Boquete, Panamaquote:Op maandag 7 februari 2011 14:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de duurste koffie uit Indonesie komt. Die koffie die ze eerst aan een speciale kattensoort voeren om daarna van de uitwerpselen koffie te zetten. Civet koffie. Wilde het nog proberen, maar de plaats die het had was toen al dicht. Nou ja, volgende keer.
De meeste bronnen zeggen toch wel dat het Kopi Luwak is, maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een officiele bronquote:Op maandag 7 februari 2011 14:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zijn wat wisselende verhalen te lezen daarover. Enerzijds idd de Kopi Luwak uit Indonesië, anderzijds de Geisha Coffee uit Boquete, Panama
Volgens mij zeggen de meer recente bronnen dat het de Geisha koffie zou moeten zijn
http://primapanama.blogs.(...)-breaks-records.html
Deja vu van de KAA SC van een paar maanden geleden.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:02 schreef flipsen het volgende:
Schopje naar [CUL] of toch maar naar [F&F]
Nee, maar ik had dit exemplaar wel willen meenemen.quote:
Hij is zo cool dat ie er meteen ijskoffie van maaktquote:
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hij is zo cool dat ie er meteen ijskoffie van maakt
dat vind ik werkelijkwaar het vieste (meest vieze/viese?) wat er bestaat. Ijskoffie. Bah!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hij is zo cool dat ie er meteen ijskoffie van maakt
IJskoffie is juist lekker, alleen je moet het meer zien als een milkshake en niet denken dat je koffie aan het drinken bentquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat vind ik werkelijkwaar het vieste (meest vieze/viese?) wat er bestaat. Ijskoffie. Bah!
@HenkWim: Het is wel een heel cool jochie. Sowieso, toffe foto's. Ik heb ze op facebook eens bekeken!
ik vind eigenlijk alleen niets wat naar koffie smaakt, behalve koffie, lekker...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:25 schreef Blik het volgende:
[..]
IJskoffie is juist lekker, alleen je moet het meer zien als een milkshake en niet denken dat je koffie aan het drinken bent
Of je moet gewoon koffie met een flinke lading ijs bedoelen, dat kreeg ik een keer bij de Starbucks in San Fransisco toen ik vroeg om een Iced Coffee.Wist ik veel dat ik een frappucino moest hebben
Ja, I know. Best lekker als het 30 graden isquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:04 schreef Gaoxing het volgende:
Maar een frappucino is ook gewoon een milkshake Blik. Inclusief kg suiker en halve liter room.
Had de afgelopen week iets anders aan m'n hoofd. Een vriend van me heeft zelfmoord gepleegd. Z'n lichaam werd vrijdag gevonden in Duitsland. Morgenochtend crematie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:18 schreef flipsen het volgende:
Wat een slaapverwekkende stilte opeens
de jamon fabriek! Voor een euro koop je een wit pistoletje met een heeeele dikke plak gedroogde serranoham. heerlijk voor tussendoor!quote:Op zondag 13 februari 2011 11:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Bedankt allemaal. In het begin voelde het allemaal heel onwerkelijk. Nog steeds wel een beetje. Z'n vader sprak heel mooi tijdens het afscheid in het crematorium. En we zijn een paar keer als vriendengroep bij elkaar gekomen. Dat hielp ook.
Tijd ook voor een andere toonzetting in dit topic. Half april ga ik naar Madrid. Iemand nog tips qua eetgelegenheden en dergelijke? Casa Mingo staat al op de lijst.
Casa Alberto is een heerlijke tapas-tent, Calle Huertas 18. Lekker druk natuurlijk, dus wees erop voorbereid dat je moet staan. Wijn is goedkoop maar lekker.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Tijd ook voor een andere toonzetting in dit topic. Half april ga ik naar Madrid. Iemand nog tips qua eetgelegenheden en dergelijke? Casa Mingo staat al op de lijst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol, zonder noemenswaardige inspanning toch weer gelukt om in de finaleronde te eindigen. Alle stemmen tellen, dus als jullie zo vriendelijk willen zijn...quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:58 schreef flipsen het volgende:
Eerst de nominatieronde, waarin de 5 meest genoemde organisaties doorgaan naar de stemronde. Dus nomineren dan
Ik hoop voor je dat je in een andere tijdzone zit of er naar toe gaat.quote:
Heb je tenminste nog wat aan je dagquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:57 schreef DutchTrain het volgende:
Ah, gisteren was ik ook om 4.00 wakker. In Sevilla. Om dan om 11.30 al weer thuis te zijn.
Ja, lekker met je duffe harses de toerist uithangenquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je tenminste nog wat aan je dag
inderdaad, ging naar Londenquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je in een andere tijdzone zit of er naar toe gaat.
Niet eens een nachtvlucht? Kan je niet via de VS omvliegen?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:33 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
inderdaad, ging naar Londenvanavond weer terug.
Denk aan alle CO2!quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet eens een nachtvlucht? Kan je niet via de VS omvliegen?
De vlucht gaat toch wel, met of zonder hem aan boordquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Denk aan alle CO2!
Ik heb al sinds januari niet meer gevlogen, vreemd!
quote:
Niet eens all-in. Twee weken Kreta heb ik nog niet voor onder de 5000¤ gezien, in een apartement met huiskamer, 1 slaapkamer en een keuken(deel). Maargoed, we hebben natuurlijk 5 tickets nodig, dat is waarschijnlijk een van de grootste kostenposten.quote:Op zondag 20 februari 2011 09:01 schreef Hik het volgende:
Dat lijkt me wel heel veel Fogel!![]()
Is dat all inclusive ofzo? Voor dat bedrag kan ik ook een maand naar een villa in Bali, zelfs als we nog een extra ticket zouden moeten kopen.
Nooit een probleem gehad met de vertrektijden van de vluchten, staan toch wel ruim vantevoren aangekondigd.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:05 schreef Fogel het volgende:
Maar heen en weer NL vliegen, extra hotelnachten (want chartervluchten hebben tot de dag van vertrek geen vaste tijden lijkt het, dus aansluitende vluchten boeken lukt niet), etc kost ook het een en ander. Dan maar voor iets meer een directe vlucht.
Ik heb al gestemdquote:Op donderdag 17 februari 2011 03:45 schreef flipsen het volgende:
Ik mis nog een heleboel stemmen op http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=107939
850 euro in het hoogseizoen voor Bali is wel optimistisch denk ik. Ik was net voor het hoogseizoen rond de 1000 euro kwijt p.p.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:41 schreef Hik het volgende:
Bali:
tickets 5*850 euro
Villa voor 5 personen voor drie weken:
3*750 euro
Totaal: 6500 euro
Waarschijnlijk krijg je voor enkele kinderen nog wel korting op de tickets. En Bali is een heel stuk goedkoper qua eten en entertainment dan Griekenland.
Ik zou het wel weten...
Wat ruimer voor het hoogseizoen zal inderdaad wel schelen qua geld (Overigens wel directe vlucht met KLM waar ik het over heb).quote:Op zondag 20 februari 2011 12:40 schreef Hik het volgende:
Ik had gekeken naar juni en dat was 800 euro.
Ben nog steeds aan het wachten op mijn uiteidelijke salarisgesprek. Dat heeft er wel iets mee te maken.
Mooie Zuid-Veluwse lederhosen ook.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
En natuurlijk kan ik dit prachtige beeld van de NL'se cultuur in het zuiden van Spanje jullie ook niet onthouden
[ afbeelding ]
... ik had wel eens wat gehoord over wat Nederlandse café en winkeltjes, maar dit was een heel gebied met alleen maar NL'se café, restaurants, bars, karaoke, winkels
Haha het gaat helemaal niet om de muppets, maar om de tekst van het lied. Dat nummer wordt nu op tv de hele tijd aanzet voor gegeven. Op reis naar Bahrain zongen we het ook tot vervelens toe.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:49 schreef DutchTrain het volgende:
Oh, zet dan deze op. Dan heb je meteen een nieuw nummer in je hoofd
Ken ik niet. Waar komt dat vandaan?quote:Op zondag 20 februari 2011 14:00 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, dat begrijp ik. Er zijn ook mensen die na het noemen van Costa del Sol daar automatisch 'tingtingeling' aan toevoegen
quote:Op zondag 20 februari 2011 14:15 schreef Individual het volgende:
Len ik niet. Waar komt dat vandaan?
Die costa staat ook niet zo hoog op de lijst, maar geen direct bezwaar.
quote:
Het viel mij op, dat er nu niet veel pensionado's rondliepen. De Nederlanders die daar waren, waren meer IT'ers, journalisten en andere mensen die op afstand kunnen overwinteren. Skypen met een laptop en headset in het café was dan ook blijkbaar heel normaal.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:24 schreef Individual het volgende:
Binnenkort maar eens naar Torremolinos en een NL bar opzoeken om met de gepensioeneerde NL gangsters mee te brullen.
Ja, melancholische tonen. En de uitwisseling van Spaanse zangeressen naar Nederland en Nederlandse zangers naar Duitsland.quote:Ooit trouwens wel eens opgevallen dat bepaalde Nederlandse, Duitse en Mexicaanse volksmuziek erg veel hetzelfde klinkt? Smartlappen, slager en rancheros...
Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd en ik krijg geen bevestiging van aanmelden.. ook niet in de junkmail..quote:Op donderdag 17 februari 2011 03:45 schreef flipsen het volgende:
Ik mis nog een heleboel stemmen op http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=107939
Als ik tingelingeling hoor, komt bij mij automatisch het volgende zinnetje naar bovenquote:Op zondag 20 februari 2011 14:00 schreef DutchTrain het volgende:
Ja, dat begrijp ik. Er zijn ook mensen die na het noemen van Costa del Sol daar automatisch 'tingtingeling' aan toevoegen
Da's al een poos bekendquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:57 schreef Thetallguy het volgende:
Goed nieuws voor diegenen die in Trondheim wonen. Vanaf het zomerseizoen verhoogt KLM de frequentie van 2x naar 3x per dag
Hoezo? Heb al een hele poos een ipad, maar gebruik die over het algemeen alleen om te surfen, niet om te posten.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:08 schreef Thetallguy het volgende:
Verkapte ik-heb-een-ipad post?
Ze mogen blij zijn daar dat er niks in de buurt stond trouwens.
Dat is het vereiste minimum aan sponsorgeld wat je op moet halen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:57 schreef Fogel het volgende:
Mag je niet meedoen als je niet minimaal 250/300 meeneemt, of is dat een eigen streven?
Stuur me een PM met je adres, dan gooi ik 20usd in een envelopquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat is het vereiste minimum aan sponsorgeld wat je op moet halen.
Geen idee wat ze doen als je het niet ophaalt trouwens.
Goed idee.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Stuur me een PM met je adres, dan gooi ik 20usd in een envelop
Paypal neemt geen dollarbilletten aanquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tof!
Doneren kan natuurlijk gewoon online met Paypal.
Ik ga even zoeken hoe ik de juiste donatiepagina te voorschijn kan toveren.
Paypal vind alles goed.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Paypal neemt geen dollarbilletten aan
Maar ik begrijp goed dat je je adres liever voor jezelf houdt
Dat heb ik ook nog als ik 20usd opstuurquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:04 schreef Individual het volgende:
Paypal is prima. Het is altijd wel handig om wat $$$ over te hebben als je net aankomt.
Daar hebben ze overpriced airport food voor uitgevonden volgens mij. :pquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog als ik 20usd opstuur
Alles is zo goedkoop "over there" dat het bijna niet lukt om geld op te maken (ik gebruik alleen cash op de plekken waar ze geen CC accepteren, en dat is dus bijna nergens).
Viel wel mee dus. Afgewacht en de Spaanse inspectie haar werk laten doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:41 schreef Individual het volgende:
Jeetje ben je er nog steeds mee bezig?? Call in the big guns! Wat dreigende rechtstermen gebruiken blijkt ook te helpen.
Zo'n patatje met satésaus en een kroket is echt niet veel duurder op Schiphol dan hier in de stad. Volgens mij dan. De laatste jaren ga ik eigenlijk nooit meer naar de snackbar.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:02 schreef Fogel het volgende:
Overpriced airport food is nog steeds goedkoper dan de normale prijs hier
Een frietje sate met kroket kan ik hier nieteens kopen, zelfs al zou ik het graag willenquote:Op zondag 6 maart 2011 22:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zo'n patatje met satésaus en een kroket is echt niet veel duurder op Schiphol dan hier in de stad. Volgens mij dan. De laatste jaren ga ik eigenlijk nooit meer naar de snackbar.
Vorige week stond ik trouwens tussen de Bugatti's. Voor de autoliefhebbers onder ons..
Was vorig weekend in de Elzas / Vogezen om wijn te kopen. Op zondagmiddag is vrijwel alles dicht en regende het buiten, dus zijn we naar het nationale automuseum van Frankrijk in Mulhouse gegaan. Een indrukwekkende hoeveelheid Bugatti's en andere auto's hebben ze daar. Een enorme zaal met indrukwekkende modellen en dan nog een zaal met werkelijk exclusieve modellen, waaronder 2 van de nog bestaande 6 Bugatti Type 41 Royales en de remake van de 7e die ooit gecrasht is. De Mercedes Gullwing behoorde bijvoorbeeld niet tot de exclusieve modellen.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:42 schreef Fogel het volgende:
Waarom en waar stond je tussen de Bugatti's?
Tof!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:28 schreef Individual het volgende:
Mijn eerste vluchten naar Jersey zijn geboekt!
Lekker goedkoop! Dat is maar 100 euro goedkoper dan mijn 45 min vlucht ticket..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tof!
Ik heb net een retourticket naar Chicago geboekt voor 358 euro pp!![]()
Ik wilde wel wat doneren voor die belachelijke Sumo-toestand, maar hoe werkt dat? Je staat niet bij de deelnemers vermeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb 2 inschrijfbewijzen gewonnen voor de Sumo Run in Londen.
Logistiek is het alleen niet zo handig dat ik dan net terug ben van een fietstocht in Minneapolis.
En dat allemaal voor het goede doel natuurlijk.
Dus of ik nog even 250 pond en 300 dollar aan sponsorgeld bij elkaar wil schrapen!
Ik heb me nog niet aangemeld voor die belachelijke Sumo toestand!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik wilde wel wat doneren voor die belachelijke Sumo-toestand, maar hoe werkt dat? Je staat niet bij de deelnemers vermeld.
Hoeveel cent per passagierkilometer kwamen ze mee?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:15 schreef k_man het volgende:
Oh, ok.
Interessant aflevering van De Rekenkamer zojuist. Over wat vliegen kost. Dus niet de prijs op je ticket, de prijs die je betaalt, maar de kostprijs.
Het werkt! Maar de nieuwste aflevering is van vorige week blijkbaar. http://beta.uitzendinggemist.nl/programmas/2617-de-rekenkamerquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:22 schreef k_man het volgende:
Ze hadden als voorbeeld Amsterdam - Londen genomen. Kostprijs was ruim 67 euro.
Staat vast snel op uitzendinggemist (kun je daar vanuit het buut'nland op?).
http://uk-tv-guide.com/sh(...)avelled/Documentary/quote:First in a three-part documentary series on how holiday and travel programmes have changed the British public's attitude to other countries and cultures over the years. Including clips from shows such as Richard Dimbleby's Passport, Cliff Michelmore's Holiday in 1969, and from the reports of Alan Whicker.
A look back at the first travel shows to hit British TV screens, from as far back as 1969, when Richard Dimbleby presented Passport and Cliff Michelmore fronted Holiday, to Alan Whicker's popular roving reports in Whicker's World and early trips by the Blue Peter team. With contributions from Alan Coren, Rowland Rivron and John Noakes
Ik heb geen BBC4! Hoe kom ik aan BBC in exotische vormen in NL?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:12 schreef DutchTrain het volgende:
Voor de liefhebbers van reisprogramma's, vanaf deze week op BBC 4 'The Way We Travelled'. De komende twee maandagen de andere twee delen.
[..]
http://uk-tv-guide.com/sh(...)avelled/Documentary/
Meestal voor een paar euro extra of zes maanden gratis bij je tv-aanbieder. In ieder geval bij UPCquote:Op maandag 14 maart 2011 21:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb geen BBC4! Hoe kom ik aan BBC in exotische vormen in NL?
Beterschap!quote:ik moet morgen naar de orthopedisch chirurg en wat mij betreft houden ze me gelijk in het ziekenhuis.
Stap 1: zo werkt een proxy server niet vergeten weg te halen na gebruikquote:Op maandag 14 maart 2011 21:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik heb geen BBC4! Hoe kom ik aan BBC in exotische vormen in NL?
Sterkte! Gaat dat fietsen voor MS nog wel lukken?quote:Gao, ik moet morgen naar de orthopedisch chirurg en wat mij betreft houden ze me gelijk in het ziekenhuis. Kan wel gezellig carpoolen met mijn moeder, die mag ook weer eens voor een onderzoek naar hetzelfde ziekenhuis.
Gaat lekker. Nou ja, goed voor de moeder-dochterband ofzo. Sterkte. Komt vast helemaal goed met jullie beiden.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gao, ik moet morgen naar de orthopedisch chirurg en wat mij betreft houden ze me gelijk in het ziekenhuis. Kan wel gezellig carpoolen met mijn moeder, die mag ook weer eens voor een onderzoek naar hetzelfde ziekenhuis.
Tnx! Ga ik morgen eens naar kijken.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Stap 1: zo werkt een proxy server niet vergeten weg te halen na gebruik
Stap 2: UK proxy server uitzoeken
Stap 3: iPlayer
Dank je! Ik ga er wel van uit dat ik dan kan fietsen. Verwacht eind april weer uit het gips te zijn en dan heb ik nog 5 à 6 weken om weer enigszins fit te zijn en anders laat ik me gewoon oppikken door de bezemwagen.quote:[..]
Sterkte! Gaat dat fietsen voor MS nog wel lukken?
Ik ga er ook van uit!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Gaat lekker. Nou ja, goed voor de moeder-dochterband ofzo. Sterkte. Komt vast helemaal goed met jullie beiden.
Ik heb hem gister bekeken en het was een erg interessante documentaire!quote:Op maandag 14 maart 2011 21:12 schreef DutchTrain het volgende:
Voor de liefhebbers van reisprogramma's, vanaf deze week op BBC 4 'The Way We Travelled'. De komende twee maandagen de andere twee delen.
[..]
http://uk-tv-guide.com/sh(...)avelled/Documentary/
Oh shoot..... Nou ja, oktober moet te doen zijn. Liep je al halve marathonnen, of zat je nog steeds op 10k?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het goede nieuws van deze week is wel dat ik ben ingeloot om in oktober de Royal Parks half marathon te lopen.Nu maar hopen dat mijn enkel het tegen die tijd weer doet.
Ik was nog niet verder gekomen dan 10 EM en zou afgelopen zondag weer mijn eerste 10 km wedstrijd doen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh shoot..... Nou ja, oktober moet te doen zijn. Liep je al halve marathonnen, of zat je nog steeds op 10k?
Ik moest even denken welke dat ook alweer was, maar ik weet het weer. Ja, heel leuk en lekker! Ga je met de kinderen? Kan me voorstellen dat het voor hen ook leuk is. Valt toch een beetje in de fondue/gourmet categorie. Wel even oppassen met het hete spul (niet spicy, ik bedoel warm). Tuin is ook heel tof met allemaal kaarsen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:02 schreef Gaoxing het volgende:
Hik, Lao Lao Garden is een aanrader? Ik kom je zojuist heel toevallig tegen met een review op LP.com
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:42 schreef UIO_AMS het volgende:
...Heeft hij plotseling een sociaal leven?
Het constante gejengel aan je mouw, geen meter kunnen lopen zonder een menukaart in je gezicht te krijgen, taxichauffeurs die je oplichten, restaurants die je oplichten, discriminatie aan de deuren van nachtclubs, het eten is niet bijzonder, etc.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:28 schreef Hik het volgende:
Ik vind Istanbul juist wel een geweldige stad. Wat vond je niet leuk UIO?
Hoe gaat het trouwens met jouw herstel?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tallguy, hoe is het nu met je vriendin? Is ze weer een beetje hersteld? En hebben ze al een oorzaak gevonden?
Is DutchTrain ook al weer terecht?
In Taksim werd iedereen (ook Turken) met de menukaartmanier lastig gevallen, 3 taxichauffeurs gehad met bedenkelijke activiteiten en wellicht heb jij je niet proberen te storten in het nachtleven. En het voedsel was gewoon niet heel bijzonder. Niet vies of zo, maar gewoon alledaags. Heb in Amsterdam wel beter gegeten bij diverse Turkse restaurants.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:37 schreef k_man het volgende:
Tja, kennelijk zie je er dan inderdaad uit als een typische toerist. Ik heb in Istanbul niets van dat alles meegemaakt.
Langzaam! Heb 7 schroeven en een ijzeren plaat in mijn enkel en verwacht nog 5 weken gips en volledig niet belasten. En dat is vooral ontzettend onhandig!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:08 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Hoe gaat het trouwens met jouw herstel?
Hmmmm... vaag!quote:En nee, nog niet gesignaleerd.
Dat klinkt een beetje passief agressief.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |