quote:Op zondag 16 januari 2011 18:35 schreef Poppedein het volgende:
Ohhhh Claudia, wat doe je nou... Kijk nou toch!Dat neusje vooral, is toch echt precies Ivan! En spekpolsjes
Ohhh man, wie draait de klok even vooruit voor mij?
quote:Op zondag 16 januari 2011 18:39 schreef miss_sly het volgende:
Ow, wat mooi![]()
en ze lijkt echt op Ivan, je mooie Lena
*rammel
Wij staan ook op het punt een ander huis te kopen en staan dus misschien ook voor wat klus uitdagingenquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:29 schreef Tally het volgende:
Mijn man snapt niet zo goed dat klussen best een roofbouw is op het lichaam van een 6 maanden zwangere vrouw
Als je dan staat te hijgen krijg je de vraag: Ben je het zat? Ik: Ja onwijs zat, zal blij zijn als dit klaar is.
Hij: En jij wilde nog wel een oud huis! Ik: Ja maar niet als ik 6 maanden zwanger ben, Pipo
Mijn man is a-technisch en op de meeste vlakken niet zo... uhm handigquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:33 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Wij staan ook op het punt een ander huis te kopen en staan dus misschien ook voor wat klus uitdagingen![]()
Gewoon lekker rustig aan doen meis!
Oh!!quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:41 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn vriend komt me net kipnuggets brengen tijdens mijn pauze
quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:57 schreef Vanyel het volgende:
Nog even naar het vocht. Gekke Huup, wie draagt nu eind 30 weken nog ringen? Ikke niet hoor, die passen al een tijdje niet meer.. Tussen neus en lippen door wel benoemd bij de vk, maar die vond er niet zoveel van geloof ik.
Ja ik ik ik!quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:03 schreef huuphuup het volgende:
Waarschijnlijk zijn dat ook de types die heel bevallig bevallen en dan uitermate charmant op de post-partum-foto's staan.
Goeie vraag! Weet jij t, weet ik t.quote:Heb je al weeën trouwens?
quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik ik ik!
[..]
Goeie vraag! Weet jij t, weet ik t.
WHOAT?! WHoah!!!quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:55 schreef ik80lll het volgende:
goedemorgen!
Gisteravond geboren Finn Alexander, 3580 gram 23;04
hele snelle bevalling!
Nu even gneieten, ik kom snel weer kijken en een foto plaatsen!
Ik zat vanmorgen onder de douche (omdat mijn voeten pijn deden van het werken) en ze trapt zo hard tegen de bovenkant van mijn buik (maagkant) dat mijn tiet omhoog gingquote:Op woensdag 19 januari 2011 14:49 schreef mefke79 het volgende:
oja, mijn dwarsligger (letterlijk nemen) schopte gisteren zo hard dat het gewoon te zien was aan de buitenkant. Echt zo'n plopje. Kan me niet heugen dat dat de vorige keer ook zo vroeg was.
GEFELICITEERD!!!quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:55 schreef ik80lll het volgende:
goedemorgen!
hele snelle bevalling!
Da's rap!quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:55 schreef ik80lll het volgende:
goedemorgen!
hele snelle bevalling!
Snellerdquote:Op woensdag 19 januari 2011 14:55 schreef ik80lll het volgende:
goedemorgen!
hele snelle bevalling!
quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:55 schreef ik80lll het volgende:
goedemorgen!
hele snelle bevalling!
oh ik heb het overal eigk, mn rug, heupen, bekken, schouders enz enz. Alleen mn schaambot is nieuw deze keer.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Nou ja in mijn schouders en knieen ken ik het ook ja, maar mijn bekken heb ik vorige keer niet gehad. Het lijkt wel trouwens of ik na zo'n knak ook minder pijn heb, alsof er vanalles niet goed zat, dat dan ineens wel goed zit ofzo...
Sodeknetter, een voorkruiperquote:Op woensdag 19 januari 2011 14:55 schreef ik80lll het volgende:
goedemorgen!
hele snelle bevalling!
Niet te zuinig ook!quote:
Het rijtje boven mij wordt te kortquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Lujaxa,
Het rijtje onder mij wordt steeds langer er komt heel wat nieuwe aanwas.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:15 schreef Beregd het volgende:
Da's een veel duidelijker streep dan wij ooit gezien hebben.
gefeliciteerd.
Zou dat je misselijkheid kunnen verklaren?quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij kwam de teststreep (erg donker) eerder dan de controle streep.
Volgens mij had ik een heel hoog HGC gehalte.
Niks om je voor te schamen hoor, sommige mensen komen hier echt alleen maar posten als ze zwanger zijn. Als je na de bevalling weg blijft nemen we het je wel kwalijkquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:35 schreef Ienemini het volgende:
Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd !!!!
zo he, schaam me dat ik me zo lang niets van me heb laten horen.
Voornamelijk druk met werken.
Hier nu ruim 24 weken (afgelopen vrijdag om precies te zijn)
17 december 20 weken echo gehad, alles was gelukkig goed.
5 februari nog een 3d echo, en dan moeten we heeel lang wachten
Wauw, lekker voor de uitgerekende datum! En wat een prachtig gewicht! Van harte gefeliciteerd.quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:55 schreef ik80lll het volgende:
goedemorgen!
hele snelle bevalling!
3 minutenquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
Huuhuup, ik hoop dat je niet al te lang gaat wachten met bevallen. Het is zo leuk aan die andere kant.
Ik zat vandaag het verslag van mijn bevalling te lezen: 'Uitdrijving: 3 minuten'.
Heb veel geluk dat Tijn dagen heeft dat hij "uitslaapt" na de fles maar t is ff heftig, vooral nu in comi met mn verrotte bekken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:41 schreef Takkembah het volgende:
het-is-mij hoe staat het bij jou verder met je vermoeidheid? Wel een beetje te behappen zo?
QFTquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:26 schreef huuphuup het volgende:
Nouja ik hoop gewoon op een snellere uitdrijving dan de vorige keer. Maar dan zonder dat het een stortbevalling wordt. En zonder knip graag.
Oh en als ik dan toch bezig ben, doe dan ook maar pijnloos
wtf?? Woah! Das ineens snel gegaan! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 19 januari 2011 14:55 schreef ik80lll het volgende:
goedemorgen!
hele snelle bevalling!
Wel fijn dat jouw mannetje zo lief isquote:Op woensdag 19 januari 2011 18:45 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Heb veel geluk dat Tijn dagen heeft dat hij "uitslaapt" na de fles maar t is ff heftig, vooral nu in comi met mn verrotte bekken.
Maar voor na de bevalling word er een ijzerinfuus e.d. geregeld dus hopelijk voel ik me dan sneller wat beter.
En verder wil ik niet klagen, als ik andere draadjes lees en zie hoeveel moeite sommige mensen moeten doen.
en tijn is wel heel lief.
makkelijker??? met bevallen... niet persé.. de 2de was het snelstequote:Op woensdag 19 januari 2011 19:46 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Wel fijn dat jouw mannetje zo lief is
En dat laatste herken ik wel. Het is ook voor een goed doel he. Maar goed, dan nog kun je jezelf nogal eens beroerd voelen.
Luxaja, je hebt er al drie? Holy crap! Dat wist ik helemaal niet. Is het dan waar dat je met elke kleine makkelijker wordt.
Oh mhuhuahahaha hmmm ja dat misschien ook (goede vraag...)quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:02 schreef Lujaxa het volgende:
[..]
makkelijker??? met bevallen... niet persé.. de 2de was het snelste
Tegenspreken dat het geheugen niet wordt aangetast?quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:27 schreef Takkembah het volgende:
Sjah. Ik las laatst over een studie uit GB die tegensprak dat het geheugen e.d. van zwangere vrouwen niet wordt aangetast. Maar toch hoor...... Het lijkt wel alsof mijn denken en uiten niet meer sporen.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:52 schreef Cantare het volgende:
[..]
Tegenspreken dat het geheugen niet wordt aangetast?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
Sannnnnneeeee!!!quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:35 schreef Sannne het volgende:
Hoi allemaal!
Ik zou het heel leuk vinden om met jullie mee te schrijven!
Ik heb hier in het verleden al eens geschreven bij het 'Wachten op een tweede streepje' topic onder de naam Again. Misschien dat sommige van jullie die naam nog wel vaag herinneren..
Iig Vlindur
Ik kan alleen mijn ww écht niet meer herinneren, evenals het emailadres die ik toen gebruikte. Vandaar een nieuwe nick!
Toen wilde het zwanger raken niet zo lukken, en toen mijn relatie ook nog eens crashte ben ik hier weg gebleven. Inmiddels zijn we 2 jaar verder en ben ik bijna 12 weken zwanger!
Ik heb al 2 echo's gehad, 1 met bijna 8 weken, een uitwendige waar ik niet zoveel op zag, en met bijna 9 weken een inwendige die echt zó mooi was! Een compleet kindje met hoofdje en buikje en stompjesOok een razendsnel hartje en een bewegend hoofdje
Ik ben op 5 augustus uitgerekend.
Veel kwaaltjes heb ik niet, voel me goed, op de vreselijke misselijkheid na. Hoop dat die toch elk moment zal minderen.
De papa van mijn kindje is out-of-sight, nadat ik vertelde zwanger te zijn zag ik alleen nog een stofwolk, waar meneer net gestaan had. We hadden wel een relatie maar dat liep ook niet zo goed. Raakte zwanger door de pil heen. Ongelooflijk, als je eerst 2 jaar probeert zwanger te raken zonder resultaat. Des te groter het wonder voor mij, en jullie zullen best snappen dat ik het écht niet weg kon laten halen.. Gelukkig heb ik een geweldige familie die met zijn allen door de dolle heen zijn! Dat was alles wat ik over mn ex kwijt wil, ik wil nu eindelijk eens gaan genieten en aan mezelf en de baby denken!
Nou, duidelijke intro toch?
Hoop hier heel gezellig mee te kunnen kletsen
Liefs, Sannne
Ja, moet op bed, maar ben aan het rekken, dus ben alle topics aan het lezenquote:
Oh ja en dat wilde ik ook nog zeggen!quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:36 schreef juttertje het volgende:
Sanne/Again, ik herinner me jou ook nog wel!! Gefeliciteerd, wat een goed nieuws!!! Inderdaad bijzonder dat het nu dan ineens wel lukte!
Ik heb dat onderzoek ook gelezen. Gaat erover dat je geheugen idd niet wordt aangetast door je zwangerschap, maar doordat je tijdens het zwanger zijn met heel veel andere dingen bezig bent, moet je je aandacht verspreiden. En dat lukt niet altijd goed, waardoor we zo verstrooid overkomen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:27 schreef Takkembah het volgende:
Sjah. Ik las laatst over een studie uit GB die tegensprak dat het geheugen e.d. van zwangere vrouwen niet wordt aangetast. Maar toch hoor...... Het lijkt wel alsof mijn denken en uiten niet meer sporen.
nee joh gekquote:Op donderdag 20 januari 2011 09:08 schreef Jeetjejom het volgende:
OOOH BJ, natuurlijk gefeliciteerd met het kloppend hartje!
Huup, je vond dat een goed idee omdat je dan de rest van de dag nix hoeft, behalve natuurlijk bevallen eventueel!
het avondspreekuur zit altijd bomvol hierquote:Op donderdag 20 januari 2011 10:18 schreef Solagratia het volgende:
Huup, kan je niet 's avonds naar de verloskundige? Of is B er dan niet? Of einde van de middag, dat scheelt je toch weer op tijd staan e.d.
Dat had ik dus ook van de week. Dus mijn telefoon naar de winkel gebracht omdat ik het al zie dat hij uit gaat op het moment dat ik hubbie op zijn werk wil bellen omdat het aan de gang isquote:Op donderdag 20 januari 2011 10:40 schreef huuphuup het volgende:
oh en ik krijg de zenuwen van mn telefoon![]()
hij gaat steeds uit en is dan met geen mogelijkheid zo 1, 2, 3 weer aan te krijgen. Ik zie mezelf wel in de badkamer bevallen omdat mn telefoon het niet deedik laat B. dit weekend een reserve-toestel vragen aan zn broer want dit schiet niet op zo.
jaquote:
ja tot de deurquote:Op donderdag 20 januari 2011 10:57 schreef danic het volgende:
Maar huup je hebt dan toch wel garantie?
Mogen ze je wel ontslaan als je zwanger bent? In België ben je dan wettelijk beschermd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:58 schreef Cyntiaa het volgende:
Vanmiddag 13:00 krijgen we meer te horen over een reorganisatie op mijn werk...Hoop niet dat ik er weer bij zit!
![]()
Ik heb nog wel een samsung jet ergens liggen, wel met lock voor tmobile.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja![]()
Maar er is iets niet goed met het contactpunt ín de telefoon. hij laadt alleen als ik hem ondersteboven in een bepaalde hoek houen hij gaat dus erg rap leeg terwijl ik weinig bijzonders doe. Gisteravond 10 uur was ie volgeladen, vanmorgen viel ie uit, want leeg.
en ik heb ff t geld niet voor n reparatie of n andere.
lief! maar k heb vodafone. B. vraagt t eerst aan zn broertje en anders heeft taart wat. Komt vast goedquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een samsung jet ergens liggen, wel met lock voor tmobile.
Ik weet niet of ik goed quote, maar ga daar inderdaad maar niet eten, 't is daar ook niet zo proper enzo...quote:Eén tip, ga niet gaan eten in de rue des bouchers, hoe gezellig het er ook uitziet, het eten is er niet te betrouwen.
Wat goedquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:16 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Even een ego-post, ik heb net mijn 12 weken echo gehad en alles was gelukkig goed! Ik was de hele tijd zo aan her dromen over open schedeltjes en open ruggetjes dat er nu zo'n last van mijn schouders is gevallen. De datum is verzet naar 2 AUG, zou een MOD dit willen veranderen in de Op? alvast bedankt! Dit kindje lag precies zo als Mika altijd lag, beentjes over elkaar en armpjes onder zijn hoofdje, lekker chillen!
welkom landgenootjequote:Op donderdag 20 januari 2011 12:04 schreef wasspeld het volgende:
Ik ben hier gisteren zo binnengevallen, maar ik heb mijzelf nog helemaal niet voorgesteld.
Ik ben dus wasspeld, 25 en 19 weken zwanger van mijn eerste, uitgerekend op 10 juni. Ik woon in België, niet zo heel ver van de zee.
Ik moet nu drie weken rusten, mag dan hopelijk opnieuw aan het werk. Ik lees eigenlijk best wel al lang mee op Fok, vooral in Klussen en wonen (nog niet zo lang geleden een huis gekocht) en hier. Nu werden de kriebels toch wat te groot en dacht ik, waarom niet meeposten...
Ja dat las ik nu ook pasquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik krijg al zoveel echo's in het z-huis ik zie het nut van een extra pretecho niet in.
nee, iedereen (incl. ik zelf en de moeder) dacht dat het een meisje zou worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:38 schreef Kuukske het volgende:
Leuk cleany. Had je vantevoren dat voorgevoel ook??
bij ons mocht die ook niet mee...ze mag wel mee bij de 30 weken echo (die voor ons ook verplicht is, in verband met de placenta die niet helemaal juist gepositioneerd is, maar dat kan in principe geen kwaad, naar het schijnt).quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Cleany fijn dat alles goed was.
Mijn schoonzus laatst
wanneer heb je de 20 wk echo
Ik: begin feb
schoonmoeder: dan mag ik mee
Ik: nee
schoonmoeder: heel verontwaardigd jawel dat had je gezegd
ik: ja die vrijdag erna bij de gyn maar niet de 20 wk echt
schoonmoeder:mopper mopper
Dus dat, ik belde met 16w3d en nu kan ik pas met 22 weken terecht.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Op tijd bellen hoor anders zit het zo vol vooral als je 's avonds wil.
Ik weet nog niet of ik ga, kijk tegen die tijd wel of ik er zin in heb.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:26 schreef Sannne het volgende:
Jeee wat praten jullie veel! Dit kan ik toch nooit bijhouden zo :p effe wennen hoor
Dankjewel voor het lieve welkom!
Mijn moeder mag/moet mee naar alle echo's dus die heeft geluk
Ik maak me heel zenuwachtig voor de 20 wk. echo. Hebben jullie dat niet?
Enne, gaan jullie volgende maand naar de 9mnd beurs?
Vanavond komt mijn Bugaboooo
Wij gaan ook voor een zwarte wagen. Ik had alleen nog niet stilgestaan bij het 'heet'-effect in de zomer. Is dat héééél erg?quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:38 schreef Sannne het volgende:
Ik heb trouwens een zwart/grijze Bugaboo. Maar omdat ik hoogzomer beval twijfel ik over nog een extra bekledingsset erbij. Zwart is wel heet he..
Ik heb nooit getwijfeld over de wagen. Wilde al jaren een Bugaboo. Ik woon ook op 1 hoog dus moet voor mij wel een beetje handig te tillen zijn enzo.
Mijn nicht had een Quinny buzz voor me maar die vroeg er zoveel geld voor dat ik die voorbij heb laten gaan. Dan liever de Bugaboo!
Gefeliciteerd wat leuk!! Een meisje, ahhhwwwquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:42 schreef seilram het volgende:
Kom ff binnenvallen.
De 20 wkn echo net gehad. Joep krijgt een zusje en alles is goed
Hmm.. nouja, we twijfelen nog tussen een MC Mura 4 en een Mutsy Transporter. Laatstgenoemde is nu in de aanbieding in de kleur grijs. Toch even meenemen in de overweging!quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:43 schreef Sannne het volgende:
(Ik blijf typen hier, lol)
Kuukske, als je in de volle zon gaat zitten met de wagen wordt het wel heet maar je kan er dan eventueel een hydrofiel luier over leggen en hou de kleine goed in de gaten!
Daar ga ik ook vanuit, maar dan wordt je weer ongerust als je je niet ziek voelt!quote:Zolang ik ziek ben leeft het en ik ben nog ziek dus het leeft is mijn motto.
Nee precies, dat maakt allemaal niet zoveel uit.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben de mutsy transporter.
Wij (nouja vooral ik) heb voor bruin gekozen. maar wel een zwarte maxicosi maar goed die zie je toch niet samen.
gefeliciteerd! wat leuk, een meisje erbijquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:42 schreef seilram het volgende:
Kom ff binnenvallen.
De 20 wkn echo net gehad. Joep krijgt een zusje en alles is goed
ja wij hebben hem ook gekocht en gevraagd of we dat even mogen testen in onze auto en dat ging heel goed. we hebben een Peugeot 206, dus erg groot is dat niet eens.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Redelijk klein volgens mij moet hij zelfs met de wielen in dinkytoy passen en anders kunnen die er nog makkelijk af.
De buggaboo is het kleinst op klabpaar en de maxicosi mura de zwaarste.
Ja hoor. Ik heb wel nog steeds wat bloedverlies maar dat mag op dit termijn en het zijn geen heftige hoeveelheden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Alles nog goed DML
Ik probeer ook nooit meer dan de 1/2 van de nieuwprijs te bieden. Al merkte ik dat er op boxen en tripp trapps veel geboden wordt.
Ik heb hier nog een avondkaart liggen voor de negen maanden beurs... kan ik er nog iemand blij mee maken?quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:35 schreef mijsje het volgende:
Sanne!
wat een wonder zeg!
gefeliciteerd!
Het kaartje voor de 9 maanden beurs is voor 3e.ronde.
Da's handigquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:38 schreef Sannne het volgende:
Ik ben kraamverzorgende dus ik weet alles al
Mijn kraam durfde mij juist geen advies te geven.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:38 schreef Sannne het volgende:
Da's geen goeie danquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn kraam durfde mij juist geen advies te geven.
Jewel hoor... Lieve schat was het en haar kennis was ook prima.quote:
Ik ben/was? verpleegkundige en heb cursussen borstvoeden gegeven. Maar vanuit je eigen perspectief onder invloed van hormonen is het héle andere koek.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:38 schreef Sannne het volgende:
Ja, dat geloof ik, maar toch een klein beetje handigheid en basiskennis schelen wel!quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben/was? verpleegkundige en heb cursussen borstvoeden gegeven. Maar vanuit je eigen perspectief onder invloed van hormonen is het héle andere koek.
Dat klopt zo!! Ik was ondanks alle kennis die ik heb gewoon net zo onzeker als bij de eerste... Misschien nog wel meer bezorgd omdat ik precies wist waarop ik moest letten ed. Bij Jen wist ik dat niet en had ik geen idee, ik deed maar gewoon.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben/was? verpleegkundige en heb cursussen borstvoeden gegeven. Maar vanuit je eigen perspectief onder invloed van hormonen is het héle andere koek.
Dat scheelt een boel idd, dat je de basiskennis hebt. Die heb ik dus ook wel, mede omdat ik ook al 11 jaar voor kindjes van anderen zorg.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:52 schreef Sannne het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik, maar toch een klein beetje handigheid en basiskennis schelen wel!
Ik ben opzich vrij nuchter, dus ik maak me niet zo'n zorgen. En lukt het niet, dan weet ik welke opties ik heb (lactatiekundige etc.)
Ja het aanleggen ed was ook wel vanaf dag 1 helemaal goed... Dat scheelde dan wel weer.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:55 schreef 3e.ronde het volgende:
Ik vond het bij de 2e juist superrelaxt gaan allemaal
Er komt een reorganisatie, volgende week horen we meer… Niet veel te weten gekomen dus, alleen bevestiging gekregen..quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:36 schreef twentemeisje het volgende:
Cyntiaa hoe is de bijeenkomst over de reorganisatie verlopen?
nou ik had het bij de eerste al. Dat ik ineens dacht: verrek, vanaf deze kant ziet het er heel anders uitquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat klopt zo!! Ik was ondanks alle kennis die ik heb gewoon net zo onzeker als bij de eerste... Misschien nog wel meer bezorgd omdat ik precies wist waarop ik moest letten ed. Bij Jen wist ik dat niet en had ik geen idee, ik deed maar gewoon.
oh ik hoop dat zo hè pff.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja het aanleggen ed was ook wel vanaf dag 1 helemaal goed... Dat scheelde dan wel weer.
Tuurlijk gaat het gewoon goed!quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ik hoop dat zo hè pff.
De borstvoedingsperiode bij Amélie is zó probleemloos gegaan, vanaf de eerste keer tot de laatste keer eigk, ik krijg er enorm de zenuwen van, dat kan toch gewoon haast niet nog een keer zo gaan? En nu weet ik wel van alle gedoetjes en problemen er omheen en sta ik er toch een stuk minder blanco in![]()
nouja gewoon maar t beste hopen denk ik.
oh jawel dat sowieso wel. En op zich weet ik met het meeste ook wel wat ik moet doen en daarnaast is mijn wijkverpleegkundige ook lactatiekundige, dus bv-hulp is best wel dichtbij, maar ik bedoel meer dat ik er gewoon geen zin in heb, dingen zoals spruw enzoquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:13 schreef 3e.ronde het volgende:
Komt vast goed Huup![]()
En zo niet, dan is het bv-topic alhier snel te vinden he?
Hoe lang heb je haar eigenlijk gevoed? Ik wist wel dat je een Bv-moeder bent, wat fijn dat het zo goed is gegaan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ik hoop dat zo hè pff.
De borstvoedingsperiode bij Amélie is zó probleemloos gegaan, vanaf de eerste keer tot de laatste keer eigk, ik krijg er enorm de zenuwen van, dat kan toch gewoon haast niet nog een keer zo gaan? En nu weet ik wel van alle gedoetjes en problemen er omheen en sta ik er toch een stuk minder blanco in![]()
nouja gewoon maar t beste hopen denk ik.
Oh joh, al krijg je spruw... Das met een beetje goede behandeling ook met een weekje weer weg. Wij hadden ook vrij snel spruw, waarschijnlijk van de bevalling ofzo.. Leyla paar verven hielp supergoed.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh jawel dat sowieso wel. En op zich weet ik met het meeste ook wel wat ik moet doen en daarnaast is mijn wijkverpleegkundige ook lactatiekundige, dus bv-hulp is best wel dichtbij, maar ik bedoel meer dat ik er gewoon geen zin in heb, dingen zoals spruw enzoik heb er toen helemaal geen last van gehad, ik moet em echt afkloppen... maar ik hoop zó dat het me deze keer weer bespaard blijft. Als ik dan hoor/lees wat een ellende dat toch is blegh.
Of een borstontsteking ofzohuuu.
Maar goed, kop in t zand en gaan met die banaan
Bijna een jaar. De productie stortte in met 11 maanden vanwege deze zwangerschap. Daar is helaas niet tegen op te stimuleren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:17 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je haar eigenlijk gevoed? Ik wist wel dat je een Bv-moeder bent, wat fijn dat het zo goed is gegaan.
haha ohja die foto's van dat paarse toetjequote:Op donderdag 20 januari 2011 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh joh, al krijg je spruw... Das met een beetje goede behandeling ook met een weekje weer weg. Wij hadden ook vrij snel spruw, waarschijnlijk van de bevalling ofzo.. Leyla paar verven hielp supergoed.
Dat lees ik idd wel vaker, soms hebben moeders daar mazzel mee en soms is het gewoon ineens op. Had je graag langer willen voeden en is dat nu alsnog je plan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Bijna een jaar. De productie stortte in met 11 maanden vanwege deze zwangerschap. Daar is helaas niet tegen op te stimuleren.
Je zit dus nog even in spanning. Is denk ik goed dat je die zwangerschapsverklaring hebt (en misschien je zwangerschap nog meldt voordat er meer bekend wordt). Ik herinneren me nog levendig hoe erg die onzekerheid op de organisatie drukte. Nare periode, eerst de collega's die moesten vertrekken in de eerste ronde, mensen waar ik al bijna 10 jaar mee samenwerkte, dat hakte er best in. Toen de tweede ronde waarin ik zelf aan de beurt was. Hele rare tijd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:01 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Er komt een reorganisatie, volgende week horen we meer… Niet veel te weten gekomen dus, alleen bevestiging gekregen..
Dit wordt onze 2e reorganisatie in 2 jaar tijd. Best heftig inderdaad... Woensdagmorgen zit ik als een van de eersten bij mijn baas op kantoorquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:28 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Je zit dus nog even in spanning. Is denk ik goed dat je die zwangerschapsverklaring hebt (en misschien je zwangerschap nog meldt voordat er meer bekend wordt). Ik herinneren me nog levendig hoe erg die onzekerheid op de organisatie drukte. Nare periode, eerst de collega's die moesten vertrekken in de eerste ronde, mensen waar ik al bijna 10 jaar mee samenwerkte, dat hakte er best in. Toen de tweede ronde waarin ik zelf aan de beurt was. Hele rare tijd.
Ik heb trombose gehad na de zwangerschap, dit kan door verschillende dingen zijn veroorzaakt. Het akn gewoon vette pech zijn en omdat je met zwangerschap en kraambed er een verhoogde kans op hebt. Maar je stollingsfactor van je bloed is ook afhankelijk van je hormoonspiegel en van allerlei enzymen. Als je hier een afwijking in hebt, die over het algemeen erfelijk is, dan heb je een verhoogde kans op trombose. In de zwangerschap zijn al deze waardes dermate verstoord dat ze daar geen onderzoek meer naar kunnen doen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:39 schreef 3e.ronde het volgende:
Wickie, je levende wezentje![]()
En dat van de erfelijke factoren begrijp ik niet helemaal...?
tofquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:11 schreef wickie het volgende:
Zo, ik val even ongelezen binnen.
Vandaag een knipperend hartje gezien <3
het was zo mini en m'n baarmoeder zit gekanteld dus ze kon het niet precies op de dag berekenen.. Dus mag ik volgende week weer terug komen voor nog een echoZe wil de termijn precies weten omdat Mette zo klein was. Dan kunnen ze de groei beter monitoren.
Ze was niet happy met de internist dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar erfelijke factoren, dat had ze wel graag gewild. Nu is dat niet meer mogelijk.
Ook 6 weken spuiten na de geboorte en ze gaan nog overleggen of er ook tijdens de zwangerschap gespoten moet worden.
Maar ik zag een levend wezentje
Ik heb nog nooit iemand gesproken die trombose na de zwangerschap heeft gehad (alleen Claudia die trombose (embolie) heeft gehad na een operatie). Heb je een trombosebeen gehad? Ook een embolie? Was het gewoon pech bij jou? Of een stollings afwijking?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:19 schreef Lujaxa het volgende:
[..]
tof![]()
pfff dat zal hier mij ook denk ik weer te wachten staan... dezelfde grote pech gehad na geboorte van Xandy. Dat zal toch één van mijn eerste vragen zijn bij gyn of we moeten gaan prikken... en dan toch liever dat dan die pijn hoor....
Dit klinkt echt zo fijn. Opeens weer gewoon de energie hebben om de dingen te doen die je wil. Of eigenlijk überhaupt om dingen te willen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik gun je zó het herstel dat ik nu heb. Ik liep meteen na mijn bevalling al vrolijk rond. Vroeger had ik een grote bewondering voor vrouwen die dat deden, alsof ze een soort superkracht bezaten. Nu weet ik dat het gewoon een kwestie van mazzel hebben is.
Fijn, je postquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Seilram, geweldig, een meisje!
Wickie, wat ontzettend fijn dat je een knipperend hartje hebt gezien. En het klinkt alsof je een prettige verloskundige hebt getroffen. Fijn dat ze nog even achter dat spuiten tijdens de zwangerschap aangaat. En woohoo, volgende week nog een keer een echo dus!
Huup, maak je alsjeblieft geen zorgen over de borstvoeding! Het is al een keer allemaal probleemloos gegaan, dus de kans is juist hartstikke groot dat het nog een keer probleemloos gaat. Als ik voor mezelf mag spreken: ik vind het zó fijn! Ik heb Ivan maar 3 maanden gevoed en je weet dat ik voornamelijk ben gestopt vanwege zorgen over zijn groei. Toch heb ik met die 3 maanden (en met het meelezen in het borstvoedingstopic) al zoveel ervaring opgedaan dat ik merk dat het nu gewoon van meet af aan heel makkelijk gaat. Ik weet hoe ik moet aanleggen, hoe ik al wat melk eruit krijg zodat ik haar lekker kan maken, hoe ik haar met kleine foefjes kan activeren, hoe ik af kan leiden of ze (genoeg) melk naar binnen krijgt. In het ziekenhuis zijn we haar op een bepaald moment voor en na de voeding gaan wegen om te kijken hoeveel ze binnenkreeg en het deed me goed dat mijn intuïtie daar prima in was. Dat heb ik met Ivan dus indertijd niet fout gedaan. En ik wil deze keer écht langer voeden, dus we gaan ervoor! Oh, het aanhappen voelt wel verrekte rot, maar ik weet gelukkig dat dat overgaat als m'n tepels gewend zijn.
Oh, en ik gun je zó het herstel dat ik nu heb. Ik liep meteen na mijn bevalling al vrolijk rond. Vroeger had ik een grote bewondering voor vrouwen die dat deden, alsof ze een soort superkracht bezaten. Nu weet ik dat het gewoon een kwestie van mazzel hebben is.
oh! dat is naar zegquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef Aventura het volgende:
Shit. De buren hebben vandaag een zoon gekregen en hij heeft 'onze' naam![]()
Daar word je ook niet blij van!quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef Aventura het volgende:
Shit. De buren hebben vandaag een zoon gekregen en hij heeft 'onze' naam![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |