abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91614982
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:38 schreef Sannne het volgende:
Ik ben kraamverzorgende dus ik weet alles al :D
Da's handig :D.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_91615091
quote:
Mijn kraam durfde mij juist geen advies te geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91615182
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn kraam durfde mij juist geen advies te geven.
Da's geen goeie dan ;)
pi_91615260
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:43 schreef Sannne het volgende:

[..]

Da's geen goeie dan ;)
Jewel hoor... Lieve schat was het en haar kennis was ook prima.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:48:22 #255
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91615388
Ik heb een paar jaar terug al eens de eerste 10 maand van haar leven voor een babymeisje gezorgd, 24/7 omdat haar moeder dat niet kon en ook elders moest verblijven en vader moest werken (eigen zaak) ik zorgde ook voor hun twee andere kinderen overigens.

Ze was 3 dagen oud toen ze thuis kwam uit het ziekenhuis en ik voor haar ging zorgen.
Toen heb ik dus geen kraamhulp gehad en door mijn ervaring ging het eigenlijk vlekkeloos.
Een bijzondere ervaring en het zal zeker schelen straks met mijn meisje dat ik een aantal stappen al heb doorlopen.
pi_91615487
Jemig wat heftig Juud!
Maar idd, als je al wat feeling en basiskennis hebt scheelt het een hoop zorgen, denk ik.

Al denk ik dat je eigen kindje toch weer wat anders aanvoelt...
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:50:43 #257
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91615507
quote:
Ik ben/was? verpleegkundige en heb cursussen borstvoeden gegeven. Maar vanuit je eigen perspectief onder invloed van hormonen is het héle andere koek.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91615568
Nieuwe zwangeren, welkom!

Een zusje voor Joep O+

En Cleany krijgt een zoon!

9 maanden beurs, ik hou er van O+
Niet dat we zoveel nodig hebben, we hebben eigenlijk niks weggedaan vnog. Behalve de box, die hebben we uitgeleend aan schoonzus.
Nee, wat babyspullen betreft zitten we goed :Y Tenzij deze ineens van een ander geslacht blijkt te zijn dan de andere 2.... mijn gevoel laat me volkomen in de steek nog. Geduld hebben dus maar ;)

Bwuhh, alles kost moeite vandaag.
De kinderen zijn ziek waardoor slapen s nachts best een uitdaging is, zelf ben ik ook al een poosje aan het kwakkelen en de misselijkheid vandaag trekt maar niet weg }:|
Gelukkig komt manlief over 3 uurtjes thuis, kan ik mn bed in :O
Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
pi_91615574
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik ben/was? verpleegkundige en heb cursussen borstvoeden gegeven. Maar vanuit je eigen perspectief onder invloed van hormonen is het héle andere koek.
Ja, dat geloof ik, maar toch een klein beetje handigheid en basiskennis schelen wel!
Ik ben opzich vrij nuchter, dus ik maak me niet zo'n zorgen. En lukt het niet, dan weet ik welke opties ik heb (lactatiekundige etc.)

Vind het iig niet nodig een cursus te gaan doen!
pi_91615637
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dat klopt zo!! Ik was ondanks alle kennis die ik heb gewoon net zo onzeker als bij de eerste... Misschien nog wel meer bezorgd omdat ik precies wist waarop ik moest letten ed. Bij Jen wist ik dat niet en had ik geen idee, ik deed maar gewoon.
pi_91615726
Ik vond het bij de 2e juist superrelaxt gaan allemaal :Y
Liet me niet gek maken door allemaal (goedbedoelde) tegenstrijdige adviezen, vetrouwde op mijn eigen kunde en ervaring. Dat was bij de eerste echt wel anders helaas.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:55:48 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91615753
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:52 schreef Sannne het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik, maar toch een klein beetje handigheid en basiskennis schelen wel!
Ik ben opzich vrij nuchter, dus ik maak me niet zo'n zorgen. En lukt het niet, dan weet ik welke opties ik heb (lactatiekundige etc.)
Dat scheelt een boel idd, dat je de basiskennis hebt. Die heb ik dus ook wel, mede omdat ik ook al 11 jaar voor kindjes van anderen zorg.

Wat betreft borstvoeding heb ik al heel veel gelezen, maar daarin ben ik compleet nieuw. En BV werkt ook nog eens bij iedereen anders, er is niet echt een standaard manier waarop het altijd goed lukt. Dat is dus ook mijn grootste uitdaging na de bevalling, de BV goed op gang te laten komen en hopelijk minstens een jaar BV te geven aan ons meisje.
De rest vind ik appeltje/eitje. ;)
pi_91615767
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:55 schreef 3e.ronde het volgende:
Ik vond het bij de 2e juist superrelaxt gaan allemaal :Y
Ja het aanleggen ed was ook wel vanaf dag 1 helemaal goed... Dat scheelde dan wel weer.
pi_91615924
Baby aan de borst O+
mijn dreumes is alweer zo groot! Ben benieuwd hoe lang hij nog bij me zal willen blijven drinken/lurken. Denk dat het ook zal afhangen van hoe het (eventuele??) spugen zal gaan verlopen....
pi_91616047
Zucht ik kan niet wachten. Dat vind ik het meest aandoenlijke van een baby.. Dat heel geconcentreerd headbangen met het mondje open op zoek naar de tepel.. Of het schudden.. dat zoeken is zooo lief!
pi_91616052
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:36 schreef twentemeisje het volgende:

Cyntiaa hoe is de bijeenkomst over de reorganisatie verlopen?

Er komt een reorganisatie, volgende week horen we meer… Niet veel te weten gekomen dus, alleen bevestiging gekregen..
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:04:54 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91616211
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat klopt zo!! Ik was ondanks alle kennis die ik heb gewoon net zo onzeker als bij de eerste... Misschien nog wel meer bezorgd omdat ik precies wist waarop ik moest letten ed. Bij Jen wist ik dat niet en had ik geen idee, ik deed maar gewoon.
nou ik had het bij de eerste al. Dat ik ineens dacht: verrek, vanaf deze kant ziet het er heel anders uit :P en ik kon eigenlijk niet goed zien of ie goed hapte enzo. Plus dat kennis is zorg ja. :{
En verder ben ik gewoon ook heel nuchter hoor. :+ en handigheid en basiskennis had ik ook. Maar goed, lekker dat je je er zo zeker over voelt. Een hele zorg minder ^O^
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91616584
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja het aanleggen ed was ook wel vanaf dag 1 helemaal goed... Dat scheelde dan wel weer.
oh ik hoop dat zo hè pff.
De borstvoedingsperiode bij Amélie is zó probleemloos gegaan, vanaf de eerste keer tot de laatste keer eigk, ik krijg er enorm de zenuwen van, dat kan toch gewoon haast niet nog een keer zo gaan? En nu weet ik wel van alle gedoetjes en problemen er omheen en sta ik er toch een stuk minder blanco in :{
nouja gewoon maar t beste hopen denk ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91616645
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:12 schreef huuphuup het volgende:

[..]

De borstvoedingsperiode bij Amélie is zó probleemloos gegaan, vanaf de eerste keer tot de laatste keer eigk, ik krijg er enorm de zenuwen van, dat kan toch gewoon haast niet nog een keer zo gaan? En nu weet ik wel van alle gedoetjes en problemen er omheen en sta ik er toch een stuk minder blanco in :{
Tuurlijk gaat het gewoon goed!
pi_91616648
Komt vast goed Huup :*
En zo niet, dan is het bv-topic alhier snel te vinden he?
pi_91616809
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:13 schreef 3e.ronde het volgende:
Komt vast goed Huup :*
En zo niet, dan is het bv-topic alhier snel te vinden he?
oh jawel dat sowieso wel. En op zich weet ik met het meeste ook wel wat ik moet doen en daarnaast is mijn wijkverpleegkundige ook lactatiekundige, dus bv-hulp is best wel dichtbij, maar ik bedoel meer dat ik er gewoon geen zin in heb, dingen zoals spruw enzo :') ik heb er toen helemaal geen last van gehad, ik moet em echt afkloppen... maar ik hoop zó dat het me deze keer weer bespaard blijft. Als ik dan hoor/lees wat een ellende dat toch is blegh.
Of een borstontsteking ofzo :X huuu.

Maar goed, kop in t zand en gaan met die banaan :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:17:22 #272
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91616822
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:12 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Hoe lang heb je haar eigenlijk gevoed? Ik wist wel dat je een Bv-moeder bent, wat fijn dat het zo goed is gegaan.
pi_91616955
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh jawel dat sowieso wel. En op zich weet ik met het meeste ook wel wat ik moet doen en daarnaast is mijn wijkverpleegkundige ook lactatiekundige, dus bv-hulp is best wel dichtbij, maar ik bedoel meer dat ik er gewoon geen zin in heb, dingen zoals spruw enzo :') ik heb er toen helemaal geen last van gehad, ik moet em echt afkloppen... maar ik hoop zó dat het me deze keer weer bespaard blijft. Als ik dan hoor/lees wat een ellende dat toch is blegh.
Of een borstontsteking ofzo :X huuu.

Maar goed, kop in t zand en gaan met die banaan :+
Oh joh, al krijg je spruw... Das met een beetje goede behandeling ook met een weekje weer weg. Wij hadden ook vrij snel spruw, waarschijnlijk van de bevalling ofzo.. Leyla paar verven hielp supergoed.
pi_91617052
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:17 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Hoe lang heb je haar eigenlijk gevoed? Ik wist wel dat je een Bv-moeder bent, wat fijn dat het zo goed is gegaan.
Bijna een jaar. De productie stortte in met 11 maanden vanwege deze zwangerschap. Daar is helaas niet tegen op te stimuleren.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91617074
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh joh, al krijg je spruw... Das met een beetje goede behandeling ook met een weekje weer weg. Wij hadden ook vrij snel spruw, waarschijnlijk van de bevalling ofzo.. Leyla paar verven hielp supergoed.
haha ohja die foto's van dat paarse toetje :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')