Hmm.. nouja, we twijfelen nog tussen een MC Mura 4 en een Mutsy Transporter. Laatstgenoemde is nu in de aanbieding in de kleur grijs. Toch even meenemen in de overweging!quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:43 schreef Sannne het volgende:
(Ik blijf typen hier, lol)
Kuukske, als je in de volle zon gaat zitten met de wagen wordt het wel heet maar je kan er dan eventueel een hydrofiel luier over leggen en hou de kleine goed in de gaten!
Daar ga ik ook vanuit, maar dan wordt je weer ongerust als je je niet ziek voelt!quote:Zolang ik ziek ben leeft het en ik ben nog ziek dus het leeft is mijn motto.
Nee precies, dat maakt allemaal niet zoveel uit.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben de mutsy transporter.
Wij (nouja vooral ik) heb voor bruin gekozen. maar wel een zwarte maxicosi maar goed die zie je toch niet samen.
gefeliciteerd! wat leuk, een meisje erbijquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:42 schreef seilram het volgende:
Kom ff binnenvallen.
De 20 wkn echo net gehad. Joep krijgt een zusje en alles is goed
ja wij hebben hem ook gekocht en gevraagd of we dat even mogen testen in onze auto en dat ging heel goed. we hebben een Peugeot 206, dus erg groot is dat niet eens.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Redelijk klein volgens mij moet hij zelfs met de wielen in dinkytoy passen en anders kunnen die er nog makkelijk af.
De buggaboo is het kleinst op klabpaar en de maxicosi mura de zwaarste.
Ja hoor. Ik heb wel nog steeds wat bloedverlies maar dat mag op dit termijn en het zijn geen heftige hoeveelheden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Alles nog goed DML
Ik probeer ook nooit meer dan de 1/2 van de nieuwprijs te bieden. Al merkte ik dat er op boxen en tripp trapps veel geboden wordt.
Ik heb hier nog een avondkaart liggen voor de negen maanden beurs... kan ik er nog iemand blij mee maken?quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:35 schreef mijsje het volgende:
Sanne!
wat een wonder zeg!
gefeliciteerd!
Het kaartje voor de 9 maanden beurs is voor 3e.ronde.
Da's handigquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:38 schreef Sannne het volgende:
Ik ben kraamverzorgende dus ik weet alles al
Mijn kraam durfde mij juist geen advies te geven.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:38 schreef Sannne het volgende:
Da's geen goeie danquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn kraam durfde mij juist geen advies te geven.
Jewel hoor... Lieve schat was het en haar kennis was ook prima.quote:
Ik ben/was? verpleegkundige en heb cursussen borstvoeden gegeven. Maar vanuit je eigen perspectief onder invloed van hormonen is het héle andere koek.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:38 schreef Sannne het volgende:
Ja, dat geloof ik, maar toch een klein beetje handigheid en basiskennis schelen wel!quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben/was? verpleegkundige en heb cursussen borstvoeden gegeven. Maar vanuit je eigen perspectief onder invloed van hormonen is het héle andere koek.
Dat klopt zo!! Ik was ondanks alle kennis die ik heb gewoon net zo onzeker als bij de eerste... Misschien nog wel meer bezorgd omdat ik precies wist waarop ik moest letten ed. Bij Jen wist ik dat niet en had ik geen idee, ik deed maar gewoon.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ben/was? verpleegkundige en heb cursussen borstvoeden gegeven. Maar vanuit je eigen perspectief onder invloed van hormonen is het héle andere koek.
Dat scheelt een boel idd, dat je de basiskennis hebt. Die heb ik dus ook wel, mede omdat ik ook al 11 jaar voor kindjes van anderen zorg.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:52 schreef Sannne het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik, maar toch een klein beetje handigheid en basiskennis schelen wel!
Ik ben opzich vrij nuchter, dus ik maak me niet zo'n zorgen. En lukt het niet, dan weet ik welke opties ik heb (lactatiekundige etc.)
Ja het aanleggen ed was ook wel vanaf dag 1 helemaal goed... Dat scheelde dan wel weer.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:55 schreef 3e.ronde het volgende:
Ik vond het bij de 2e juist superrelaxt gaan allemaal
Er komt een reorganisatie, volgende week horen we meer… Niet veel te weten gekomen dus, alleen bevestiging gekregen..quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:36 schreef twentemeisje het volgende:
Cyntiaa hoe is de bijeenkomst over de reorganisatie verlopen?
nou ik had het bij de eerste al. Dat ik ineens dacht: verrek, vanaf deze kant ziet het er heel anders uitquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat klopt zo!! Ik was ondanks alle kennis die ik heb gewoon net zo onzeker als bij de eerste... Misschien nog wel meer bezorgd omdat ik precies wist waarop ik moest letten ed. Bij Jen wist ik dat niet en had ik geen idee, ik deed maar gewoon.
oh ik hoop dat zo hè pff.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja het aanleggen ed was ook wel vanaf dag 1 helemaal goed... Dat scheelde dan wel weer.
Tuurlijk gaat het gewoon goed!quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ik hoop dat zo hè pff.
De borstvoedingsperiode bij Amélie is zó probleemloos gegaan, vanaf de eerste keer tot de laatste keer eigk, ik krijg er enorm de zenuwen van, dat kan toch gewoon haast niet nog een keer zo gaan? En nu weet ik wel van alle gedoetjes en problemen er omheen en sta ik er toch een stuk minder blanco in![]()
nouja gewoon maar t beste hopen denk ik.
oh jawel dat sowieso wel. En op zich weet ik met het meeste ook wel wat ik moet doen en daarnaast is mijn wijkverpleegkundige ook lactatiekundige, dus bv-hulp is best wel dichtbij, maar ik bedoel meer dat ik er gewoon geen zin in heb, dingen zoals spruw enzoquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:13 schreef 3e.ronde het volgende:
Komt vast goed Huup![]()
En zo niet, dan is het bv-topic alhier snel te vinden he?
Hoe lang heb je haar eigenlijk gevoed? Ik wist wel dat je een Bv-moeder bent, wat fijn dat het zo goed is gegaan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ik hoop dat zo hè pff.
De borstvoedingsperiode bij Amélie is zó probleemloos gegaan, vanaf de eerste keer tot de laatste keer eigk, ik krijg er enorm de zenuwen van, dat kan toch gewoon haast niet nog een keer zo gaan? En nu weet ik wel van alle gedoetjes en problemen er omheen en sta ik er toch een stuk minder blanco in![]()
nouja gewoon maar t beste hopen denk ik.
Oh joh, al krijg je spruw... Das met een beetje goede behandeling ook met een weekje weer weg. Wij hadden ook vrij snel spruw, waarschijnlijk van de bevalling ofzo.. Leyla paar verven hielp supergoed.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh jawel dat sowieso wel. En op zich weet ik met het meeste ook wel wat ik moet doen en daarnaast is mijn wijkverpleegkundige ook lactatiekundige, dus bv-hulp is best wel dichtbij, maar ik bedoel meer dat ik er gewoon geen zin in heb, dingen zoals spruw enzoik heb er toen helemaal geen last van gehad, ik moet em echt afkloppen... maar ik hoop zó dat het me deze keer weer bespaard blijft. Als ik dan hoor/lees wat een ellende dat toch is blegh.
Of een borstontsteking ofzohuuu.
Maar goed, kop in t zand en gaan met die banaan
Bijna een jaar. De productie stortte in met 11 maanden vanwege deze zwangerschap. Daar is helaas niet tegen op te stimuleren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:17 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je haar eigenlijk gevoed? Ik wist wel dat je een Bv-moeder bent, wat fijn dat het zo goed is gegaan.
haha ohja die foto's van dat paarse toetjequote:Op donderdag 20 januari 2011 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh joh, al krijg je spruw... Das met een beetje goede behandeling ook met een weekje weer weg. Wij hadden ook vrij snel spruw, waarschijnlijk van de bevalling ofzo.. Leyla paar verven hielp supergoed.
Dat lees ik idd wel vaker, soms hebben moeders daar mazzel mee en soms is het gewoon ineens op. Had je graag langer willen voeden en is dat nu alsnog je plan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Bijna een jaar. De productie stortte in met 11 maanden vanwege deze zwangerschap. Daar is helaas niet tegen op te stimuleren.
Je zit dus nog even in spanning. Is denk ik goed dat je die zwangerschapsverklaring hebt (en misschien je zwangerschap nog meldt voordat er meer bekend wordt). Ik herinneren me nog levendig hoe erg die onzekerheid op de organisatie drukte. Nare periode, eerst de collega's die moesten vertrekken in de eerste ronde, mensen waar ik al bijna 10 jaar mee samenwerkte, dat hakte er best in. Toen de tweede ronde waarin ik zelf aan de beurt was. Hele rare tijd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:01 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Er komt een reorganisatie, volgende week horen we meer… Niet veel te weten gekomen dus, alleen bevestiging gekregen..
Dit wordt onze 2e reorganisatie in 2 jaar tijd. Best heftig inderdaad... Woensdagmorgen zit ik als een van de eersten bij mijn baas op kantoorquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:28 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Je zit dus nog even in spanning. Is denk ik goed dat je die zwangerschapsverklaring hebt (en misschien je zwangerschap nog meldt voordat er meer bekend wordt). Ik herinneren me nog levendig hoe erg die onzekerheid op de organisatie drukte. Nare periode, eerst de collega's die moesten vertrekken in de eerste ronde, mensen waar ik al bijna 10 jaar mee samenwerkte, dat hakte er best in. Toen de tweede ronde waarin ik zelf aan de beurt was. Hele rare tijd.
Ik heb trombose gehad na de zwangerschap, dit kan door verschillende dingen zijn veroorzaakt. Het akn gewoon vette pech zijn en omdat je met zwangerschap en kraambed er een verhoogde kans op hebt. Maar je stollingsfactor van je bloed is ook afhankelijk van je hormoonspiegel en van allerlei enzymen. Als je hier een afwijking in hebt, die over het algemeen erfelijk is, dan heb je een verhoogde kans op trombose. In de zwangerschap zijn al deze waardes dermate verstoord dat ze daar geen onderzoek meer naar kunnen doen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:39 schreef 3e.ronde het volgende:
Wickie, je levende wezentje![]()
En dat van de erfelijke factoren begrijp ik niet helemaal...?
tofquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:11 schreef wickie het volgende:
Zo, ik val even ongelezen binnen.
Vandaag een knipperend hartje gezien <3
het was zo mini en m'n baarmoeder zit gekanteld dus ze kon het niet precies op de dag berekenen.. Dus mag ik volgende week weer terug komen voor nog een echoZe wil de termijn precies weten omdat Mette zo klein was. Dan kunnen ze de groei beter monitoren.
Ze was niet happy met de internist dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar erfelijke factoren, dat had ze wel graag gewild. Nu is dat niet meer mogelijk.
Ook 6 weken spuiten na de geboorte en ze gaan nog overleggen of er ook tijdens de zwangerschap gespoten moet worden.
Maar ik zag een levend wezentje
Ik heb nog nooit iemand gesproken die trombose na de zwangerschap heeft gehad (alleen Claudia die trombose (embolie) heeft gehad na een operatie). Heb je een trombosebeen gehad? Ook een embolie? Was het gewoon pech bij jou? Of een stollings afwijking?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:19 schreef Lujaxa het volgende:
[..]
tof![]()
pfff dat zal hier mij ook denk ik weer te wachten staan... dezelfde grote pech gehad na geboorte van Xandy. Dat zal toch één van mijn eerste vragen zijn bij gyn of we moeten gaan prikken... en dan toch liever dat dan die pijn hoor....
Dit klinkt echt zo fijn. Opeens weer gewoon de energie hebben om de dingen te doen die je wil. Of eigenlijk überhaupt om dingen te willen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik gun je zó het herstel dat ik nu heb. Ik liep meteen na mijn bevalling al vrolijk rond. Vroeger had ik een grote bewondering voor vrouwen die dat deden, alsof ze een soort superkracht bezaten. Nu weet ik dat het gewoon een kwestie van mazzel hebben is.
Fijn, je postquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:46 schreef Claudia_x het volgende:
Seilram, geweldig, een meisje!
Wickie, wat ontzettend fijn dat je een knipperend hartje hebt gezien. En het klinkt alsof je een prettige verloskundige hebt getroffen. Fijn dat ze nog even achter dat spuiten tijdens de zwangerschap aangaat. En woohoo, volgende week nog een keer een echo dus!
Huup, maak je alsjeblieft geen zorgen over de borstvoeding! Het is al een keer allemaal probleemloos gegaan, dus de kans is juist hartstikke groot dat het nog een keer probleemloos gaat. Als ik voor mezelf mag spreken: ik vind het zó fijn! Ik heb Ivan maar 3 maanden gevoed en je weet dat ik voornamelijk ben gestopt vanwege zorgen over zijn groei. Toch heb ik met die 3 maanden (en met het meelezen in het borstvoedingstopic) al zoveel ervaring opgedaan dat ik merk dat het nu gewoon van meet af aan heel makkelijk gaat. Ik weet hoe ik moet aanleggen, hoe ik al wat melk eruit krijg zodat ik haar lekker kan maken, hoe ik haar met kleine foefjes kan activeren, hoe ik af kan leiden of ze (genoeg) melk naar binnen krijgt. In het ziekenhuis zijn we haar op een bepaald moment voor en na de voeding gaan wegen om te kijken hoeveel ze binnenkreeg en het deed me goed dat mijn intuïtie daar prima in was. Dat heb ik met Ivan dus indertijd niet fout gedaan. En ik wil deze keer écht langer voeden, dus we gaan ervoor! Oh, het aanhappen voelt wel verrekte rot, maar ik weet gelukkig dat dat overgaat als m'n tepels gewend zijn.
Oh, en ik gun je zó het herstel dat ik nu heb. Ik liep meteen na mijn bevalling al vrolijk rond. Vroeger had ik een grote bewondering voor vrouwen die dat deden, alsof ze een soort superkracht bezaten. Nu weet ik dat het gewoon een kwestie van mazzel hebben is.
oh! dat is naar zegquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef Aventura het volgende:
Shit. De buren hebben vandaag een zoon gekregen en hij heeft 'onze' naam![]()
Daar word je ook niet blij van!quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef Aventura het volgende:
Shit. De buren hebben vandaag een zoon gekregen en hij heeft 'onze' naam![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |