Je kunt natuurlijk een annder crankstel nemen voor het vlakke land en voordat je op vakantie gaat het crankstel wisselen.quote:Op maandag 17 januari 2011 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@No-P : ik ga wel wat langzamer, maar nog steeds een stuk sneller dan veel andere fietsers![]()
Je vangt wel meer wind, zeker op een dag als gisteren, maar de versnellingen liggen ook anders, ik zit nu voortdurend voor op het grootste blad van de tripple, terwijl ik op de racefiets meestal op het middenblad zit. Ik zat gisteren (zonder bagage) op de twee na zwaartse versnelling te cruisen. Als ik er tent, slaapzak en kleren achterop heb, en het omhoog gaat, ga ik veel plezier hebben van de de lichtere verzetjes denk ik!
zit je dan niet met je ketting die inslijt op het andere cranck stel?quote:Op maandag 17 januari 2011 11:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk een annder crankstel nemen voor het vlakke land en voordat je op vakantie gaat het crankstel wisselen.
Als je de twee crankstellen ongeveer met hetzelfde tempo inslijt dan moet het goed gaan. Het hangt ook van je jaarkilometrages af en onderhoudsgewoontes af. Vooraf aan een lange vakantie is het sowieso goed ketting & kransjes te verwissleen. Dat leg je normaliter ook op een al gebruikt crankstel.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:35 schreef AskBrad het volgende:
[..]
zit je dan niet met je ketting die inslijt op het andere cranck stel?
Ene kant strakker afgesteld? Heb ik met V-brakes ook laatst gehad.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:18 schreef marcodej het volgende:
Remblokjes even gechecked omdat ik achter weinig remkracht meer had. Rechts zag er nog aardig uit, maar links was hij zo goed als helemaal op... Hoe kan dit.
Idd, zondag zonder na te denken 4 lagen aangetrokken (zweet/ shirt/ trui/ jasje) en na 3-4 km was het al veel te warm. Zag nota bene al een korte broek en korte mouwen, awel je kan ook overdrijven.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:53 schreef kaasplankje het volgende:
Gek toch hoe snel je aan een bepaalde temperatuur went, het is morgen 7 graden en regen verwacht en ik denk: "Moah, lekker warm!"
Ik dacht dat normale remmen automatisch centreerde tijdens het remmen. Als dat automatisch centreren niet meer werkt, dan zou je hem 1) eens moeten schoonmanken ! 2) kijken of er obstakels zijn die het centreren verhinderen... 3) kijken of er overall niet teveel slijtage is en dan gewoon beide blokjes vervangen.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:18 schreef marcodej het volgende:
Remblokjes even gechecked omdat ik achter weinig remkracht meer had. Rechts zag er nog aardig uit, maar links was hij zo goed als helemaal op... Hoe kan dit.
KNMI voorspelt noordwester wind voor komend weekend. Consider revising (oid)quote:Op maandag 17 januari 2011 20:58 schreef FJD het volgende:
4 lagen is ook wel overdreven natuurlijk. Fleece jack en ondershirt zonder mouw was perfect. Vrijdagmiddag en v/h weekend maar weer op de fiets. Met een beetje geluk en planning richting Flevoland en dan met de trein weer terug
Zelfcentrerend?? Welnee.. je moet remmen gewoon in het midden afstellen. Als je meerdere wielsets gebruikt of ertegenaan stoot moet je het opnieuw afstellen. Als je met half versleten kabels of vieze remmen rondrijdt heb je wel eens dat één arm niet goed meer 'uitveert'. Dit probleem komt vaker voor bij single pivot remmen zoals veel Campa achterremmen en lichtgewicht spul als ZeroG.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik dacht dat normale remmen automatisch centreerde tijdens het remmen. Als dat automatisch centreren niet meer werkt, dan zou je hem 1) eens moeten schoonmanken ! 2) kijken of er obstakels zijn die het centreren verhinderen... 3) kijken of er overall niet teveel slijtage is en dan gewoon beide blokjes vervangen.
Awel, hier spreekt iemand die er de ballen verstand van heeft en denkt, kom laat ik ook eens wat roepen.
In elk geval vreemd dat bij een zelfcentrerend systeem je toch zoveel kracht gebruikt dat je 1 van de blokjes verslijt terwijl de andere min of meer ongemoeid blijft. Dat kan toch eigenlijk niet?
Heb je een conussleutel voor nodig wil je ze goed vast krijgenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zelfcentrerend?? Welnee.. je moet remmen gewoon in het midden afstellen. Als je meerdere wielsets gebruikt of ertegenaan stoot moet je het opnieuw afstellen. Als je met half versleten kabels of vieze remmen rondrijdt heb je wel eens dat één arm niet goed meer 'uitveert'. Dit probleem komt vaker voor bij single pivot remmen zoals veel Campa achterremmen en lichtgewicht spul als ZeroG.
Aantal Ah van de accu die je op het oog hebt, gedeeld door het aantal A's wat het lampje lust = aantal uur dat je lampen blijven branden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb je een conussleutel voor nodig wil je ze goed vast krijgen
Zat ff te denken trouwens, in verband met voldoende verlichting. Je hebt van die achterlijk felle halogeenlampen voor voorop je fiets die normaal op een dynamo hangen. Wat nou als je hier ipv een 6V dynamo een 6V accu aan hangt? Hoe lang houdt die dat vol? Behalve dat is het natuurlijk wel een geinig weekendprojectje voor je vrije tijd
Ik heb 'm al twee topics geleden gewijzigd in de Wikiquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De OP hier bedoel je? Logisch, je past de OP aan op de Wiki, maar pas als bij een nieuw topic iemand die gewijzigde code gebruikt, ga je het zien!
Ook zonder die medicijnen zou je denk ik voor ballet worden afgekeurd...sommige dromen moet je een keer opgevenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:35 schreef Freddeh het volgende:
Ja, en dan de vraag of je medicijnen slikt. Dat is ongetwijfeld waarop ik afgekeurd word
Ik ga de 28e voor 140 euroquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:25 schreef Marurk het volgende:
Afspraak gemaakt voor de sportmedische keuring à ~142 euro.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ook zonder die medicijnen zou je denk ik voor ballet worden afgekeurd...sommige dromen moet je een keer opgeven
Ik heb het 'open nieuw topic' knopje gebruikt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:22 schreef Freddeh het volgende:
Misschien copy-paste Ivo hem vanuit het vorige topic?
Die variant heb ik in het verleden gebruikt. Met een 6V4Ah loodzuuraccu. Dat leverde meer dan een volle nacht licht op. Wat ik wel merkte was dat het licht iets minder fel was, een dynamo levert meestal net iets meer dan 6V. Bij LED lampen moet je opletten of het koelvermogen voldoende is als je geen rijwind hebt. De huidige generatie lampen voor een naafdynamo zijn overigens wel makkelijk, die hebben een ingebouwde schakelaar. Je moet dus eraan denken om de lamp ff uit te schakelen als je voor een rood stoplicht staat of andersinds stopt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:16 schreef Freddeh het volgende:
Zat ff te denken trouwens, in verband met voldoende verlichting. Je hebt van die achterlijk felle halogeenlampen voor voorop je fiets die normaal op een dynamo hangen. Wat nou als je hier ipv een 6V dynamo een 6V accu aan hangt? Hoe lang houdt die dat vol? Behalve dat is het natuurlijk wel een geinig weekendprojectje voor je vrije tijd
Ja...maar onmogelijk om niet te gebruikenquote:
Ja, maar het was meer ter notificatie dat ik 's ochtends én 's avonds een handvol pillen naar binnen werk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja...maar onmogelijk om niet te gebruiken![]()
maar waarom zou jij je laten keuren? Fietsen lukt toch al een tijdje zonder dat?
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:30 schreef No-P het volgende:
Verdomme wat heb ik een schijthekel aan honden. Lopen altijd in de weg, luisteren voor geen meter en elke idioot wil een hond hebben. Mensen laten die beesten loslopen zonder ze onder controle te hebben, worden kwaad op de fietser als dat beest bijna voor fiets springt. Ze schijten alles onder en daarbovenop is een derde van grote katten van de Serengeti dood door de ziektes die verspreiden.
Vandaag lekker gefietst, weer op de mtb gestapt. Na 300 meter in het bos kom ik langs een vrouw van de hondenuitlaatservice die 13/14 honden uitlaat, allemaal zonder riem. 1 daarvan komt blaffend achter me aan. Na paar keer af! te roepen verschijnt ook een tweede die grommend achter me aan komt. Hierdoor wel mijn snelste beklimming ooit gereden daar denk ik. Er lag veel modder waardoor het behoorlijk zwaar was. Benen voelden ook erg goed.
Ok, ik heb niet zoveel problemen met het houden van honden en pas mijn snelheid goed aan als ik ze zie, maar men moet ze niet loslaten als ze andere mensen niet met rust kunnen laten of als ze niet goed luisteren. Vind het erg fijn voor die mensen dat ze ook een mooie plek hebben om de honden uit te laten, maar nogmaals: alleen als ze luisteren. Die hondenuitlaatservice vind ik helemaal te gek voor woorden. Heb nu om de keer dat ik fiets of een hond achter me aan, of een hond bijna in mijn wielen.
Ik ga de 260km versie rijden. Vrijdag gaan we naar Brugge met de auto. Hebben een hotel in het centrum. We gaan met 6 man waarvan er 2 de 140km versie rijden. Deze 2 rijden de auto's naar Ninove waar de start van 140km is en ook de finish van beide tochten (260 en 140km). Moeten dus wel doorfietsen anders moeten zij wel lang wachten ;-) Ninove is 80km van Brugge af. De 260 start om 7 uur, de 140 om 9 als ik mij niet vergis.quote:Hoeveel mensen rijden de RvV nu eigenlijk? Team Brooks natuurlijk en ik zag toch nog wat anderen die het wilde?Het zal wel het beste zijn om daar vrijdag al in de buurt te overnachten, vanuit midden Nederland daar komen met de auto is zo'n 200 km, en de trein haal je de start ook niet mee geloof ik. Ervaringen iemand?
Tussen 9:00 en 14:00, je mag binnenkomen tot 19:00....quote:
Van 7:00 tot 14:00.quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tussen 9:00 en 14:00, je mag binnenkomen tot 19:00....
We kunnen dus gelukkig wel stoppen voor koffie onderweg
quote:1. Grote Markt Brugge
Cyclo 260 km: 7u 8u30
2. Provinciaal Technisch Instituut, Centrumlaan 160, Ninove
Cyclo 150 km: 7u - 10u
Cyclo 75 km: 7u - 14u
MTB 30-55: PTI Ninove tussen 7u - 14u
MTB 75 km: PTI Ninove tussen 7u - 12u
MTB 100km: PTI Ninove tussen 7u - 10u
AANKOMST
Provinciaal Technisch Instituut - Ninove
De laatste bevoorradingspost sluit om 19u00. Indien u hier later arriveert, bent u geen officiële deelnemer meer en bent u verplicht om de kortste weg (= via de N8) naar de finish te nemen. De finish in Ninove sluit officieel om 20u00.
Yep...daarom zit ik ook te dubben. Stel dat de heuvels tegen vallen, en we klimmen we met 15-18 km/uur. Maar je gaat ook wel eens naar beneden, dus dat gaat harder. Doe eens doemdenken, we gaan 20 km/uur gemiddeld. Dan ben je dus na 3,5 uur bij de finish. Start om 14:00, ben je tegen 18:00 uur terug. Heb je twee uur voor lekken banden en koffie.quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:15 schreef Freddeh het volgende:
Damn, we mogen dus zelf kiezen hoe laat we weg gaan, als het maar tussen 7 en 14 is?
Ik zou er wel een hotelletje nemen, voor de nacht ervoor en erna want je zit stuk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoeveel mensen rijden de RvV nu eigenlijk? Team Brooks natuurlijken ik zag toch nog wat anderen die het wilde?Het zal wel het beste zijn om daar vrijdag al in de buurt te overnachten, vanuit midden Nederland daar komen met de auto is zo'n 200 km, en de trein haal je de start ook niet mee geloof ik. Ervaringen iemand?
Slecht uitlaatservice dan, met zoveel honden tegelijk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:30 schreef No-P het volgende:
Verdomme wat heb ik een schijthekel aan honden. Lopen altijd in de weg, luisteren voor geen meter en elke idioot wil een hond hebben. Mensen laten die beesten loslopen zonder ze onder controle te hebben, worden kwaad op de fietser als dat beest bijna voor de fiets springt. Ze schijten alles onder en daarbovenop is een derde van grote katten van de Serengeti dood door de ziektes die ze verspreiden.
Vandaag lekker gefietst, weer op de mtb gestapt. Na 300 meter in het bos kom ik langs een vrouw van de hondenuitlaatservice die 13/14 honden uitlaat, allemaal zonder riem. 1 daarvan komt blaffend achter me aan. Na paar keer af! te roepen verschijnt ook een tweede die grommend achter me aan komt. Hierdoor wel mijn snelste beklimming ooit gereden daar denk ik. Er lag veel modder waardoor het behoorlijk zwaar was. Benen voelden ook erg goed.
Ok, ik heb niet zoveel problemen met het houden van honden en pas mijn snelheid goed aan als ik ze zie, maar men moet ze niet loslaten als ze andere mensen niet met rust kunnen laten of als ze niet goed luisteren. Vind het erg fijn voor die mensen dat ze ook een mooie plek hebben om de honden uit te laten, maar nogmaals: alleen als ze luisteren. Die hondenuitlaatservice vind ik helemaal te gek voor woorden. Heb nu om de keer dat ik fiets of een hond achter me aan, of een hond bijna in mijn wielen.
Snel starten en iedereen voor zijnquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:39 schreef Freddeh het volgende:
Niet dat je vast loopt op de heuvels, maar dat je de heuvels op loopt omdat de snelheid er helemaal uit is
We kunnen ook gewoon echt vroeg beginnen en om 7 uur starten. Worden we ongetwijfeld door iedereen ingehaald maar hebben we alle tijd van de wereld
Voor zolang het duurtquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Snel starten en iedereen voor zijn
Nou ben daar ooit lid geweest maar wil daar nog wel mee doen met de zaterdagcompetitie die komende zaterdag al is. Na de Mol ben ik bij de Pedaalridders gegaan en nu zit ik bij Swaboquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:57 schreef Freddeh het volgende:
LOL
Zit je nu bij de Mol, of zát je bij de Mol?
Swabo is wel oké idd,quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ben daar ooit lid geweest maar wil daar nog wel mee doen met de zaterdagcompetitie die komende zaterdag al is. Na de Mol ben ik bij de Pedaalridders gegaan en nu zit ik bij SwaboEn bij die laatste blijf ik hangen omdat het daar eindelijk wel eens goed geregeld is.
Dacht dat jij maatje S had?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee bij de Mol wist ik dat ik daar als dame niets te zoeken had. Maar voor de clubcompetitie was het een prima opstapje. Bij de Pedaalridders is mij vanalles beloofd maar nergens kwam iets van terecht. Er was totaal geen teamspirit.
Bij Swabo wordt er hard gewerkt met zijn allen. We helpen elkaar en trekken ons aan elkaar op. Ook is het met de organisatie gewoon beter geregeld. Ik weet precies wanneer ik moet rijden, als ik een trainer wil kan ik er een te leen krijgen. Groter kledingpakket en een goede ploegleider.
Voor op de tandem, dat ze samen met cyclingboy in 1 truitje pastquote:
Die van Gogh is echt een beest....quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:25 schreef Tommeke het volgende:
Lol, ik vind dat nog steeds een beetje een apart verhaal. Ze is een vrouw. Al vraag ik me wel af of het helemaal eerlijk is. Maar goed, die discussie is zo vaak gevoerd. Er rijdt daar trouwens iemand die vorig jaar bij Tandje Hoger reed, en nog niet zo lang wielrent, ze zal wel talent hebben dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |