quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:38 schreef Solagratia het volgende:
Hoi Reilain! Ik weet nog wel dat Oona geboren was ja, met een heel bijzonder geboortekaartje toch?
Orea, heb je een beetje kunnen slapen?
Pessie, heeft je man hardgelopen vannacht? Nu ben ik ook wel benieuwd waarom het zo lang duurde ja.
Ik doe niet aan alleen slapen hier 's nachts. Als J. nog eens een nacht weg moet ga ik naar mijn ouders met Amy. Sinds we door een inbreker zijn gewekt, hij stond al in de keuken en we hadden een benedenwoning, ben ik nog steeds bang om 's nachts alleen te zijn.
Oh ben trouwens nog wel benieuwd of je 3 verschillende metingen had toen je Nathan 3 keer had gewogen
Hier voor de rest een goede nacht. Om 3 uur wakker voor speen, 8 uur wakker voor fles en 10 uur wakker voor het begin van een nieuwe dagfijn nachtje dus
En nu ligt ze haar luier te versieren in de box. Wil denk ik gaan zwemmen vandaag (moet J. nog overhalen) alleen ik durf toch niet zo goed want ik ben bang dat ze ineens poept ofzo
Ik heb ook geen zwembroekje of zo voor haar, kan een zwemluier dan ook?
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:02 schreef Orea het volgende:
Hier op zich een oke nacht. Ze kwam om half 2 voor voeding en ze had een poepbroek (de zoveelste in 24 uur) neus vrij gemaakt.. En toen was ze vanaf 5 aan het rommelen... Om half 7 melde ze zich echt met weer een poepbroek
weer erin gegooid (ze viel steeds netjes aan de borst weer in slaap, wel drinkt ze per voeding lang! Normaal 15 min dan zijn beide borsten klaar, nu wel 15 min per borst) en om half 9 weer wakker met weer een poepbroek
neusje valt nu mee.
Net getempt, nog steeds rond de 38,5 dus nog pcm gegeven. Hele nacht verder zonder gedaan. En nu slaapt ze weer. Hebben een verjaardag vanmiddag die ga ik afzeggen. Maar even wat rust voor het moppie.
Ben wel heel blij dat ze zo goed drinkt. Veel plasluiers ook (en poep dus :p)
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:06 schreef pessie het volgende:
Sola, zwemluiers vind ik ideaal in het zwembad. Dat ik daar nog een zwembroekje overheen doe is eigenlijk puur decoratief.
Wat betreft de metingen, die waren allemaal hetzelfde. Hij was toen in 3 weken 80 gram ofzo aangekomen, dus wilde het graag (drie)dubbel checken.
Manlief heeft de Wampex gelopen, dat staat voor weekend amphibie expeditie. Normaal doe je over 30km ongeveer 5 a 6 uur, als je goed loopt ten minste. Aangezien ze erg lang bezig zijn geweest zullen ze wel een afslag hebben gemist ofzo, hij slaapt nog steeds dus ik kan het hem nog niet vragen.
Ik kan me voorstellen dat je dan niet alleen durft te slapen! Ik vind het zelf ook eng om alleen te slapen, vandaar dat ik pas na 1 uur van uitputting in slaap ben gevallen met de meeste lichten aan in huis. Daardoor werd Nathan om 2.15 al wakker voor een voeding, daarna wel geslapen van 2.45-5.45 (had een aantal lichten uit gedaan), maar toen kwam ik er dus achter dat manlief nog niet thuis was.
Rome. Kamperen. Heeeeeeeerlijk.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef Solagratia het volgende:
Wij zijn aan het nadenken over de zomervakantie. We hebben eigenlijk geen idee wat we willen. Kamperen of een huisje. We willen wel naar de Ardennen of Frankrijk, maar dan niet te lang rijden. Moeilijk. Jullie al plannen?
Je kan ook alleen in de rompertje in een dunne zak doen, die zak vind ze misschien juist prettig slapen..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:03 schreef Orea het volgende:
Vanmiddag ging het stukken beter.. net wakker gemaakt voor voeding, weer dik over de 39 graden... ze gloeit helemaal, dus maar even geen slaapzak aan straks...ze blijft gelukkig heel goed drinken, dus dat is goed!
Er zal ergens vast een kern van waarheid inzitten.. Maar ik vind nog altijd dat je je gevoel moet volgen. Het ene kind zal er voor 6 maanden aan toe zijn, een ander kindje pas na de 6 maanden...quote:Op zondag 16 januari 2011 11:36 schreef Troeta het volgende:
Lekker!!
Even weer over vast voedsel met 4 maanden
http://www.volkskrant.nl/(...)svoeding-geven.dhtml
Wanneer ze een beetje blijven zitten dacht ikquote:Op zondag 16 januari 2011 13:01 schreef Noa24 het volgende:
Vanaf welke leeftijd kan een baby eigenlijk ongeveer in de babystoel? Wanneer ze hun hoofd een beetje rechtop kunnen houden toch?
Ik dacht als ze goed rechtop kunnen zitten. E kan haar hoofd goed rechtop houden maar haar rug is nog niet sterk genoeg. Voorlopig zet ik haar echt nog niet in een stoeltje. We hebben trouwens nog niet eens een stoeltje.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:01 schreef Noa24 het volgende:
Vanaf welke leeftijd kan een baby eigenlijk ongeveer in de babystoel? Wanneer ze hun hoofd een beetje rechtop kunnen houden toch?
Dat weet ik niet, heb alleen New Born en Baby Dry gebruikt. Nu doe ik AH voor overdag en Baby Dry voor de nacht. Denk dat ik hierna wel weer Kruidvat neem.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:20 schreef Orea het volgende:
ook met poep. Dan is er gelijk een heel typisch chemisch luchtje.. geen twijfel mogelijk, dan heeft ze gepoept! Op zich vind ik het wel fijn, want dan kan ik gelijk verschonen en loopt ze niet ongemerkt met een rond.. Maar dat is dus niet bij de active fit begrijp ik? (ik gebruik tot nog toe alleen baby dry)
Maakt geen kont uit. Het idee erachter is dat fruit zoet is en groente vaak bitter. Maar melk zowel fles al borst is ook zoet, dus het is kont dat als je met fruit zou starten ze dan geen groente meer zouden lusten.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:48 schreef Noa24 het volgende:
Ja Isabelle is verder ook gewoon goed te pas hoor, alleen heeft ze een temp van 37.5 en dat is hoger dan wat ze normaal heeft dus gewoon ff goed in de gaten houden. Ja ik vroeg dat van de kinderstoel omdat isabelle daar ook echt nog niet in kan zitten en dat i.v.m eten. Raden ze trouwens tegenwoordig niet aan om te beginnen met groente?
klinkt als Florisquote:Op zondag 16 januari 2011 13:46 schreef Ticootje het volgende:
Jen was 5,5 maand toen zat ze redelijk stevig. Dat was op de camping, wipper in zit stand en lekker fruit, en ik moest flink doorlepelen, want als het niet snel genoeg ging werd ze heel boos, ze genoot echt heel erg van haar fruit. Ik heb het ook opgenomen, ze geeft zich helemaal over, handen omhoog en gaan.
"kauwen", hij doet namelijk wel wat met zn kaken, en verder sabbelt hij erop. Ik kies wel bewust voor vrij zachte groentes zoals broccoli, courgette en dus bloemkool. Ook vind Nathan banaan heerlijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:11 schreef Noa24 het volgende:
Dat klinkt handig, die slachter. Daar ga ik ook maar eens naar kijken!
Maar hoe doe je dat met die bloemkool dan? Ik neem aan dat nog geen tandjes heeft dus hoe eet hij dat dan op? Gewoon lang op sabbelen?
Hij is al wegquote:Op zondag 16 januari 2011 19:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Aahh die foto's, schattig! Dan krijg ik wel een beetje spijt dat we het dragen niet vaker hebben geoefend..
Ik vindt de opperdepop een heel leuk boek! Erg handig!Vicky bied hem nog aan in v&a
Toch is het wel enigszins dubieus dat 3 van de 4 onderzoekers voor babyvoeding-fabrikanten werken of hebben gewerkt de afgelopen 3 jaar..quote:Op zondag 16 januari 2011 11:36 schreef Troeta het volgende:
Lekker!!
Even weer over vast voedsel met 4 maanden
http://www.volkskrant.nl/(...)svoeding-geven.dhtml
Jij bent scherp! Had ik niet gezien idd..quote:Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
Toch is het wel enigszins dubieus dat 3 van de 4 onderzoekers voor babyvoeding-fabrikanten werken of hebben gewerkt de afgelopen 3 jaar..
Doet bij mij iig aan de objectiviteit van het onderzoek twijfelen..
bron
de meeste onderzoeken over kindervoeding worden gesponsord door de babyvoedingsindustrie..quote:Op zondag 16 januari 2011 21:25 schreef Troeta het volgende:
[..]
Jij bent scherp! Had ik niet gezien idd..
klinkt een als een betere nacht dan de onze...quote:Op maandag 17 januari 2011 08:08 schreef Orea het volgende:
Leia had om 7 uur voor het laatst gedronken en om 3:45 heb ik haar maar wakker gemaakt, want mijn boobies gingen ontploffen.. Na een kwartier drinken kon ze ook gewoon echt niet meeren mijn boobs zijn nu nog steeds gevoelig
Wel goed geslapen, tot 7! En volgens mij is ze weer beter, wel nog snotterig...
Ik moest echt lachen toen ik dit las!quote:Op maandag 17 januari 2011 10:09 schreef Pvoesss het volgende:
Hihihhi ik zie het nog zo voor me..Ik had ook een kat die dat deed![]()
Pvoesss gooit de kat op het balkon!
Ha zo dat lucht op even de ruimte in mijn huis![]()
Dingdong de bel ging, daar stond een buurvrouw..
Er staat een heel lief klein katje al een poosje te janken op uw balkon mevrouw..
![]()
uhhhh ja uhhhh
![]()
![]()
Het zijn niet haar armen waar ze last van heeft. Ze wilt perse met een hand aan haar oor frunikken en de andere hand is om te duimen...quote:Op maandag 17 januari 2011 11:51 schreef Saffier het volgende:
Een arm bakeren een optie Ticoo? Ik zit met hetzelfde probleem. 's Nachts moet er gewoon helemaal gebakerd worden anders komt ze niet in slaap. Overdag lukt het wel (steeds vaker) en wil dan op haar vingers soppenen 's nachts dus het liefst ook.... Eén arm bakeren is hier trouwens geen succes.
In dat soort gevallen ga ik altijd met Nathan in het grote bed liggen, dan slaapt ie meestal binnen 2 minuten.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:55 schreef Solagratia het volgende:
Kan je dan niet net zo goed een hydrofiele luier strak om haar heen wikkelen? Om het uit te proberen? Of is dat te gevaarlijk?
Amy is niet langer dan 10 minuten stil geweest sinds ze op bed ligt. Die slaapt gewoon niet. En beneden maar mopperen omdat ze moe is. Armen onder de deken helpt niet, armen boven de deken helpt niet. Wieg of ledikant maakt geen verschil. Ik ben nu bezig met het negeren, maar ze heeft een behoorlijk uithoudingsvermogen. Ik denk dat ze mijn humeur heeft overgenomen
Ja doe ik ook... Maar bij Leyla was het zaterdag ook niet de oplossing.. Die heb ik toen in de box gelegd met "veel succes" naar M. toe en ik ben terug gegaan naar bed met mn mega hoofdpijn.. Pas na een uur kwam M. vragen of ze nu geen honger kon hebben.. Aangelegd, drinken en slapen.. Ze had dus gewoon nog geen zin toen om te slapen..quote:Op maandag 17 januari 2011 11:56 schreef pessie het volgende:
[..]
In dat soort gevallen ga ik altijd met Nathan in het grote bed liggen, dan slaapt ie meestal binnen 2 minuten.
Groot gelijk dat je dan even overdraagt aan M.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja doe ik ook... Maar bij Leyla was het zaterdag ook niet de oplossing.. Die heb ik toen in de box gelegd met "veel succes" naar M. toe en ik ben terug gegaan naar bed met mn mega hoofdpijn.. Pas na een uur kwam M. vragen of ze nu geen honger kon hebben.. Aangelegd, drinken en slapen.. Ze had dus gewoon nog geen zin toen om te slapen..
Ik denk het niet, komt denk ik net te vroeg zo'n hele dag... Kan wel kijken of hij door de brievenbus past, moet op zich lukken gok ikquote:
Graag!! Dan krijg je m de volgende scholing gewoon terug.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:15 schreef mrien het volgende:
[..]
Ik denk het niet, komt denk ik net te vroeg zo'n hele dag... Kan wel kijken of hij door de brievenbus past, moet op zich lukken gok ik
Ik zal eens zoeken waar ik ze gelaten heb. Pm je dan wel evenquote:Op maandag 17 januari 2011 20:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Graag!! Dan krijg je m de volgende scholing gewoon terug.
Oh reken maar dat er mensen zijn die dat gewoon doen. Dat is leuk ofzo.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:46 schreef Solagratia het volgende:
Denk je dat je moeder gewoon haar bijvoed als ze de kans krijgt? In het borstvoedingstopic staan nog wat dingen over dat artikel, misschien heb je daar nog iets aan.
Ik zie mijn moeder in staat er wat in te proppen inderdaad. Erg eigenlijk.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:46 schreef Solagratia het volgende:
Denk je dat je moeder gewoon haar bijvoed als ze de kans krijgt? In het borstvoedingstopic staan nog wat dingen over dat artikel, misschien heb je daar nog iets aan.
Misschien wilt ze zelf heel graag een kindje en kan ze moedergevoel een beetje kwijt op Amyquote:Op maandag 17 januari 2011 21:50 schreef Solagratia het volgende:
Ik kan daar echt niet bij dat je dat doet
Ja! ze deed alsof het haar baby was. Volgens mij verwacht ze ook stiekem dat ze als ze hier is flessen mag geven en weet ik veel wat. Of dan pakt ze gelijk de kinderwagen als je gaat wandelen of gaat haar luier verschonen. Dat wil ik gewoon zelf doen.
Begin positief, dan de boodschap die je wilt overbrengen en ook weer positief afsluiten. Net zoals een slecht nieuws gesprek.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:08 schreef Solagratia het volgende:
Nee, ik ben nog moed aan het verzamelen voor die confrontatie. Het is eigenlijk heel raar tussen ons sinds de zwangerschap. Echt jammer. Kan ook niet goed de vinger op leggen wat er dan is.
hihi,geweldig!quote:Op maandag 17 januari 2011 22:11 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn moeder heeft N (toen Ilse een week was) bij de commode weggeduwd. Oma kon de luier ook wel verschonen. We waren teveel overdonderd om te reageren. Was nog wel geinig, ze kreeg daarna enorme spuitpoep, die aan alle kanten de luier uitliep. Ik on het niet laten om er een opmerking over te maken. Dat oma het toch niet zo goed meer kon.
Hoe ging het vannacht Claudia? Heeft een verpleegkundige het fingerfeeden van je over kunnen nemen? Waar kolf je eigenlijk, in je eigen bed of ook in dat kamertje?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn borsten moeten nog vollopen, maar ik verwacht dat dat niet lang meer zal duren. Ze heeft alle goede reflexen en de lust om te drinken neemt toe naarmate ze meer binnenkrijgt. Ze krijgt nu dus wel een heel klein beetje bijvoeding, maar dat stelt niet veel voor. Ik heb zelf het idee dat de voeding nu de doorslag gaat maken, dus ik stop daar alle energie in opdat ze snel naar huis mag. Vannacht elke 3 uur nakolven en fingerfeeden zal wel zwaar worden, dus ik hoop dat een een behulpzame verpleegkundige voor Lena zorg heeft.
maar ze zijn daar zo grootquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:42 schreef Ticootje het volgende:
Son, ga eens ff naar je eigen topic ja!
Sneakt binnen zonder baby (Claudia's schuld, die hier update).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:51 schreef Hik het volgende:
Nee, het was wel echt baby-zwemmen, met een badjuf enzo en heul veul stellen met kleine kindjes. Het is een beetje een oud zwembad hier in Utrecht, maar ze doen het wel leuk allemaal. Ik heb daar ook zwangerzwemmen gedaan, ook al zo heerlijk!
Bwha, ik ken genoeg gezinnen met een oppas, 8 euro is bizar. Ja overdag voor twee kinderen zorgen, dat kost 8 euro. Maar 's avonds voor een baby zorgen die slaapt. Chips, cola en max 5 euro per uur. En dat is dan al dik betaald, 4 euro is ook al prima.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:51 schreef Hik het volgende:
Nee, het was wel echt baby-zwemmen, met een badjuf enzo en heul veul stellen met kleine kindjes. Het is een beetje een oud zwembad hier in Utrecht, maar ze doen het wel leuk allemaal. Ik heb daar ook zwangerzwemmen gedaan, ook al zo heerlijk!
Gefeliciteerd met je examen! Waar was het voor?
Over dat oppassen trouwens: wij hebben vorige week voor het eerst een betaalde oppas gehad. We hebben een heel studentenhuis vol meisjes naast ons huis, dus die had ik al tijdens mijn zwangerschap geregeld. Dat gaat ook allemaal goed, want het zijn heel verantwoordelijke meiden, Neve slaapt 's avonds over het algemeen prima en wij zijn niet heel ver weg. Nu hebben we nog één probleempje: we hadden nog niet overlegd over het geld... vragen die meiden 8 (!) euro per uur!Dan kost even een drankje in de stad doen dus zo 30 euro... Dat kunnen we niet al te vaak doen dan...
![]()
Volgende keer nog maar eens even overleggen. Vind het een beetje absurd dat ze 8 euro krijgen voor chips eten en The Voice kijken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |