abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91407965
Ik ontdekte bij Anne vanmorgen ook rode puntjes op haar buikje. Ook even in de gaten houden dus, maar verder oogt ze gewoon helemaal gezond.

En zolang Anne nog tevreden is met alleen de flesjes, ga ik ook nog niet aan bijvoeding beginnen. Maar zodra ik denk dat ze meer nodig heeft, ga ik wel beginnen met fruithapjes, daarmee ga ik niet per se wachten tot ze 6 maanden is.

Ik zie Anne ook nog niet in een kinderstoel zitten. Hoofd rechtop houden gaat redelijk, maar als ik haar ook maar enigszins loslaat, valt ze meteen om. We hebben trouwens ook nog geen kinderstoel :)
pi_91407980
Jen was 5,5 maand toen zat ze redelijk stevig. Dat was op de camping, wipper in zit stand en lekker fruit, en ik moest flink doorlepelen, want als het niet snel genoeg ging werd ze heel boos, ze genoot echt heel erg van haar fruit. Ik heb het ook opgenomen, ze geeft zich helemaal over, handen omhoog en gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91408102
Ja Isabelle is verder ook gewoon goed te pas hoor, alleen heeft ze een temp van 37.5 en dat is hoger dan wat ze normaal heeft dus gewoon ff goed in de gaten houden. Ja ik vroeg dat van de kinderstoel omdat isabelle daar ook echt nog niet in kan zitten en dat i.v.m eten. Raden ze trouwens tegenwoordig niet aan om te beginnen met groente?
pi_91408200
Hoop niks vervelends Noa!

Ik vind ook wel dat je je gevoel moet volgen, Mex heeft niet genoeg aan alleen melk, dus ik ga wel voorzichtig beginnen met 4 maanden. Dit artikel stelt me gerust dat het niet slecht is. Hij kan met steun ook al goed rechtop zitten, hij wil absoluut niet plat liggen. Ik heb dat stoeltje de cushi tushi besteld, lijkt me wel wat.

Dat ie t zelf nog niet kan pakken enzo,dat is toch van Rapley? Ik weet het niet, als ze het maar goed door kunnen slikken lijkt me belangrijker.

Maar, ik zit trouwens weer op Standaardvoeding, m'n vriend had het verkeerde pak meegenomen en hij komt nu netjes om de 4 uur, dus misschien is het allemaal niet eens nodig? We wachten af!
pi_91408287
quote:
Op zondag 16 januari 2011 13:48 schreef Noa24 het volgende:
Ja Isabelle is verder ook gewoon goed te pas hoor, alleen heeft ze een temp van 37.5 en dat is hoger dan wat ze normaal heeft dus gewoon ff goed in de gaten houden. Ja ik vroeg dat van de kinderstoel omdat isabelle daar ook echt nog niet in kan zitten en dat i.v.m eten. Raden ze trouwens tegenwoordig niet aan om te beginnen met groente?
Maakt geen kont uit. Het idee erachter is dat fruit zoet is en groente vaak bitter. Maar melk zowel fles al borst is ook zoet, dus het is kont dat als je met fruit zou starten ze dan geen groente meer zouden lusten.
pi_91408381
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:46 schreef Ticootje het volgende:
Jen was 5,5 maand toen zat ze redelijk stevig. Dat was op de camping, wipper in zit stand en lekker fruit, en ik moest flink doorlepelen, want als het niet snel genoeg ging werd ze heel boos, ze genoot echt heel erg van haar fruit. Ik heb het ook opgenomen, ze geeft zich helemaal over, handen omhoog en gaan.
klinkt als Floris :D
Laatst ook bij mn zus, zn neef kreeg fruit en hij zat echt te kijken en te smakken *lol*

Ik ben begonnen met 5 maanden en een beetje. Toen hadden we t idee dat ie t wel lekker zou vinden. Als ie t niets had gevonden had k gewoon weer gewacht. Nu eet ie gewoon zelf liga's :P en pasta
pi_91408466
Zelf laten pakken en laten prutten is inderdaad rapley. Ik doe een mix ervan. Fruit uit de potjes vind ik zelf erg lekker en ik ben ook niet zo gevarieerd in fruit, veel verder dan appel, banaan, peer kom ik niet. Ik zou niet eens weten hoe je een ananas netjes slacht en mango heb ik ook nog nooit durven kopen omdat ik niet weet waarop je moet letten of het rijp is.

Groente zelf laten ontdekken vind ik praktisch voor aan tafel met z'n allen, dan kan ik gewoon zelf eten terwijl madam haar eten ontdekt. Als ik klaar ben kan ik haar als ze dat wil nog een beetje helpen.
pi_91408566
Jen was er gewoon echt aan toe, en ze vond het echt heerlijk, geen vieze gezichten van wat geef je me nu?! En bovendien was het daar superheet en besloot mevrouw dat drinken overdag voor babies was... Nou met 35 graden in de schaduw wil je gewoon dat er vocht naar binnen gaat. Dan maar lekker appelhap.
pi_91408747
haha,mango moet je gewoon de eetrijpe mango's van ah kopen!
Wij pureren nu gewoon nog omdat we (nog) geen kinderstoel hebben en dan is t niet zo handig :')
'Maar die eetrijpe mango's konden we gewoon gelijk in de blender mikken, met een banaan erbij. Lekker dat ie t vind :D Oh en mango peer vind ie ook lekker!
pi_91408772
Dat is wel een handige manier idd.
Die fruitpotjes vind ik ook erg lekker, ik at die van mijn zusje altijd leeg :P
pi_91408801
En dat moet je gewoon de schil eraf halen?
pi_91408858
Ja gewoon schillen en dan stukken eraf snijden (in t midden zit een pit) en klaar is kees. R doet dat moet ik zeggen hoor :D Ik ben te lui ervoor (reden dat ik zelf amper fruit eet...veel te lui om te schillen)
pi_91408913
En daar zijn de kant-en-klare fruitsalades van de AH dan weer handig voor Sonnetje ;)
pi_91409095
precies :D mja die koop ik ook niet vaak moet ik zeggen..
ik kocht alles kant en klaar :') doe k nu wat minder hehe. Vond t eigenlijk onzin dat ik 2 euro uitgaf voor spruiten die 49 cent waren in de bonus enzo...en toen ik thuiszat had k tijd zat :P
pi_91410158
Ik ben nog steeds wel van de makkelijke kant-en-klaar verpakkingen eigenlijk. Vooral met fruit, ik ben echt te lui om te schillen... ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 15:09:47 #92
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91412192
Ik heb laatst een pruim gekocht op de markt (ja echt 1 als in 1). Ik kan altijd meer kopen.

Ik weet nog niet vanaf wanneer ik er een potje in zal lepelen. We doen nu Rapley vanuit de gedachte dat Nathan het nog niet echt nodig heeft maar het super interessant vind. Ik ga woensdag naar het cb, ik denk dat ze op deze vragen mbt eten wel antwoorden hebben waar ik wat mee kan.

Nathan had gisteren bloemkool. Hij zat echt te smullen! Op een gegeven moment zn lepeltje er ook bij gepakt en daar wat stukjes bloemkool op gelegd. Er kwam zelfs bloemkool op het lepeltje zn mond in! Helaas was het eraan vastgeplakt ofzo want het kwam er ook netjes op de lepel weer uit.

Ananas: Koop een ananas slachter à 2,50 bij de AH. Bovenkant eraf snijden, slachter erop en draaien maar. Heel makkelijk, krijg je mooie schijven.
pi_91412271
Dat klinkt handig, die slachter. Daar ga ik ook maar eens naar kijken!
Maar hoe doe je dat met die bloemkool dan? Ik neem aan dat nog geen tandjes heeft dus hoe eet hij dat dan op? Gewoon lang op sabbelen?
pi_91412438
Das echt ideaal idd die ananasslachter!!!
Bloemkool is zacht :D
Maar zelfs liga kan Floris afbijten, zonder tanden

Maar Floris hoeft ook nog niet per se veel te eten van mij hoor, ondanks t voeren. Gewoon wat ie aangeeft. Fruit vind ie bijvoorbeeld lekkerder dan groente, dus dat eet ie meer op dit moment.
Die mond gaat opgegeven moment ook echt niet meer open :D
pi_91412490
hahaha, ik zie het zo voor me. Gewoon zijn mondje dichthouden. Maar ben je dan niet bang dat hij zich perongeluk verslikt in de iets grotere stukjes? Ik zal me eens meer verdiepen in de rapley methode.
pi_91412560
Als ie zich verslikt komt t er vanzelf uit :D
Ik hou t wel in de gaten hoor (in dit geval liga). Maar zo leert ie ook hoe t voelt eten in zn mond te hebben enzo.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:22:17 #97
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91412817
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:11 schreef Noa24 het volgende:
Dat klinkt handig, die slachter. Daar ga ik ook maar eens naar kijken!
Maar hoe doe je dat met die bloemkool dan? Ik neem aan dat nog geen tandjes heeft dus hoe eet hij dat dan op? Gewoon lang op sabbelen?
"kauwen", hij doet namelijk wel wat met zn kaken, en verder sabbelt hij erop. Ik kies wel bewust voor vrij zachte groentes zoals broccoli, courgette en dus bloemkool. Ook vind Nathan banaan heerlijk.

Bij verslikken krijgt Nathan een kokhalsreflex. Dan kokt hij het er zo uit, om het vervolgens weer in zn mond te stoppen :') . Wel blijf ik er altijd bij als Nathan iets eet. En erop letten dat hij altijd ademt.
pi_91412968
Mag ik even spammen??? O+

pi_91413037
Overigens deed Leia niks met de wortel.. Likken, stuk even 'kauwen' eruit werken en dat was het. Echt niet geïnteresseerd :')

Er ligt hier overigens een bloot meisje in de box op van die kraam-plastic dingen van me :D door de vele poepbroeken heeft ze wat uitslag :{ dus maar even laten luchten!

En ze vind het leuk :D lekker in je blote kont rollen is natuurlijk ook het lekkerst :Y)
pi_91413315
Oooh wat schattig Orea! Ik heb ook zo'n coll dingetje. Doe je haar zo in de voetenzak?
Ik heb trouwens nog een filmpje van Isabelle waarop ze echt loopt te gillen, doet ze sinds een weekje:
[youtube][/youtube]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')