abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91336065
Ilse krijgt een zetpilletje van 60 mg, maar die is nog geen 3md. Ze heeft pas 1 keer gehad na de eerste prikjes. Vanmiddag had ze wel wat verhoging.Na haar badje heb ik haar lekker gemasseerd. Ze genoot ervan, ze vindt alleen het alleen niet echt fijn als ik haar armpjes doe, maar dat vertelde de cursusleidster al. Dat dat kon zijn. Nu ligt ze lekker in bed.
*poef* nu is het weg
pi_91336186
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:47 schreef Solagratia het volgende:
zetpillen en 120 mg. Volgens mij heb ik die van panadol, roze doosje.
en ik duw hem naar binnen met de thermometer. Beetje raar misschien, maar als ik hem er zo induw dan gaat hij er niet helemaal in en dan perst ze hem weer eruit. Dus even iets verder naar binnen duwen met de thermometer tot hij goed zit.

Ik vind het echt vreselijk om te doen trouwens, die dingen zijn zo groot :{
Of erin 'laten' glijden en dan haar billen even bij elkaar 'knijpen'.. Wil ook wel helpen :)

En naar is het :Y maar wel fijn als het werkt..
pi_91336192
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:47 schreef Orea het volgende:
Zetpil Noa ;) Leia krijgt de 120 mg zetpillen. Meestal is 1 voldoende op een dag. Toen ze zo erg koorts had met de kerst kreeg ze er verspreid over de dag een stuk of 3.

Ik zag vandaag bij de kruitvat dat er ook kauwtabletten zijn voor kindjes vanaf 3 maanden :') hoe je dat dan moet doen...

Overigens altijd gewoon huismerk halen! Vandaag even nieuwe zetpillen gehaald, die van Panadol zijn gewoon 4,99 per 10 (!!!!!!) :') niet normaal.. huismerk 10 voor 1,10...
die kauwtabletten zijn GOOR!!

en ik haal ook altijd huismerk van Kruidvat.. net zo goed maar veeeel goedkoper :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91336237
Ik doe de zetpil naar binnen en dan druk ik de billetjes goed tegen elkaar, dan glijd ie ook zo naar binnen. Zetpillen smelten heel snel. Hier ook 120mg. Bij hoge koorts geef ik liever ibuprofen, leyla heeft nog geen koorts gehad trouwens.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91336277
Is er ook ibuprofen voor die kleintjes?
pi_91336304
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:52 schreef Orea het volgende:
Is er ook ibuprofen voor die kleintjes?
yep, vloeibare vorm!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91336435
ik haal voor mezelf huismerk en voor floris ook :)

vond de zetpillen vooral zielig toen ie net geboren was ;( van die minibilletjes...mja hij voelde zich er beter door
pi_91336496
Nurofen of advil, vanaf 3 maanden en gaat op aantal kilo. Ideaal spul, werkt veel sneller en beter dan pcm.
pi_91336667
Goed om te weten.. Tot nu toe werkt pcm altijd nog prima. Maar goed om te weten als er een keer grover geschut nodig is ;)
pi_91336714
Die kruidvathuismerk kon ik toen niet vinden! daarom zit ik nu opgescheept met die dure dingen van panadol :P

Is dat sinaspril? dat is ook vloeibaar. Kan je dat dan gewoon door de fles melk doen? lijkt me ideaal namelijk.
pi_91336766
Bij ons zag ik ze ook niet bij het kruitvat, dus ben naar de Etos gelopen en daar hadden ze ook eigen huismerk.. Hadden ze het daar niet gehad was ik naar de apotheek gegaan :P

Zit er geen toegevoegde suiker in sinaspril? Want dat geef ik liever nog niet...
pi_91336882
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 20:58 schreef Solagratia het volgende:
Die kruidvathuismerk kon ik toen niet vinden! daarom zit ik nu opgescheept met die dure dingen van panadol :P

Is dat sinaspril? dat is ook vloeibaar. Kan je dat dan gewoon door de fles melk doen? lijkt me ideaal namelijk.
Sinaspril is PCM. En als je zetpillen kan geven dan zou ik dat zeker doen. Er staat wel banaan op de verpakking, maar het is vies! En een gevecht dus om naar binnen te krijgen. Zetpillen werken ook sneller.
pi_91337132
Oh ik weet niet of dat er in zit, zo goed had ik het ook niet bekeken Orea,

Tico, ik neem zelf altijd zuigtabletten van PCM, die zijn ook al niet te vreten zal inderdaad met de sinaspril ook wel zijn ja. Jammer, dacht dat ik de oplossing had. Nah waarschijnlijk vind ik het erger dan zij.
pi_91337907
Hm ja dat lijkt me ook wel vervelend om te doen...maarja als ze zich echt niet lekker voelen. Ik zal ze eens in huis halen voor het geval het nodig is. Ik ben alleen best wel opgevoed met de gedachte niet te snel een paracetamol te nemen en dat zit er nog steeds een beetje in. Niet dat ik haar pijn zou laten lijden hoor...Maar ik heb wel eens eerder gelezen dat sommige mensen ook preventief al een pm nemen voor de prikjes, dat komt bij mij bv niet eens in mijn hoofd op.
pi_91338178
Ik geef PCM als dat nodig is. Als leyla zich dus niet lekker voelt. Bij alleen koorts en verder een vrolijk kind krijgen de meiden hier verder niets, koorts heeft een functie.
pi_91338663
Beterschap met de zieke kindjes!!
Ibuprofen is wel wat heftig voor de darmen, kan op zich geen kwaad,maar krampjes erbij zijn misschien niet zo fijn.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:27:01 #292
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91338666
Ik geef bij prikjes preventief pcm. Het heeft namelijk geen bijwerkingen en Nathan is altijd erg ongelukkig na prikjes.
Ik doe een beetje vaseline of lanoline bovenop de zetpil.
pi_91340106
Ze hangt tegen de 39 aan.. Dus molletje gegeven, gesprayed (krijsen) en nu drinkt ze.. Maar eens zien wat de nacht ons brengt..
pi_91341041
Pfff, hopelijk krijgen jullie beiden wat slaap! Ga je je wekker zetten voor de paracetamol? Je moet toch blijven geven?
pi_91343238
Nee ik geef meestal op wat Leia aangeeft ;) als ze vannacht komt voor voeding dan temp ik nog een keer. En even kijken hoe ze dan is..

Ze ligt nu met een redelijk vrij neusje in bed....
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:49:08 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91344402
Beterschap Orea :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 09:18:57 #297
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_91357508
Hey Allemaal..
Tnxs voor het welkom!

Mijn dochter heet Oona en is van 29 juli 2010..
Mijn vriend (Marcek hier op het forum...) heeft ook wel eens in deze hoek mee rondgekeken..

We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:03:21 #298
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91357944
Hallo Reilan en Oona! Vrolijk meisje zo te zien. Wat heeft ze alweer een bos haar zeg! Of is het niet uitgevallen na de geboorte?

Orea hoe ging je nacht?

Ik heb belabberd geslapen. Manlief had Wampex en ik slaap gewoon slecht zonder hem. Hij mocht gisteravond om 17.45 starten en toen ik vanochtend om half 6 gewekt werd door Nathan voor een voeding zag ik dat hij nog niet thuis was. Ik heb toch maar even naar de organisatie gebeld, toen hadden ze net de laatste post gehad :{ . Ze zijn dus 12 uur aan het lopen geweest over een oorspronkelijke route van 30 km. Hij ligt nu te slapen maar ben wel benieuwd naar het verhaal erachter.
pi_91358465
Hoi Reilain! Ik weet nog wel dat Oona geboren was ja, met een heel bijzonder geboortekaartje toch?

Orea, heb je een beetje kunnen slapen?

Pessie, heeft je man hardgelopen vannacht? Nu ben ik ook wel benieuwd waarom het zo lang duurde ja.
Ik doe niet aan alleen slapen hier 's nachts. Als J. nog eens een nacht weg moet ga ik naar mijn ouders met Amy. Sinds we door een inbreker zijn gewekt, hij stond al in de keuken en we hadden een benedenwoning, ben ik nog steeds bang om 's nachts alleen te zijn.

Oh ben trouwens nog wel benieuwd of je 3 verschillende metingen had toen je Nathan 3 keer had gewogen :)

Hier voor de rest een goede nacht. Om 3 uur wakker voor speen, 8 uur wakker voor fles en 10 uur wakker voor het begin van een nieuwe dag ;) fijn nachtje dus :) En nu ligt ze haar luier te versieren in de box. Wil denk ik gaan zwemmen vandaag (moet J. nog overhalen) alleen ik durf toch niet zo goed want ik ben bang dat ze ineens poept ofzo :D Ik heb ook geen zwembroekje of zo voor haar, kan een zwemluier dan ook?
pi_91358917
Hier op zich een oke nacht. Ze kwam om half 2 voor voeding en ze had een poepbroek (de zoveelste in 24 uur :o) neus vrij gemaakt.. En toen was ze vanaf 5 aan het rommelen... Om half 7 melde ze zich echt met weer een poepbroek :o weer erin gegooid (ze viel steeds netjes aan de borst weer in slaap, wel drinkt ze per voeding lang! Normaal 15 min dan zijn beide borsten klaar, nu wel 15 min per borst) en om half 9 weer wakker met weer een poepbroek :o neusje valt nu mee.

Net getempt, nog steeds rond de 38,5 dus nog pcm gegeven. Hele nacht verder zonder gedaan. En nu slaapt ze weer. Hebben een verjaardag vanmiddag die ga ik afzeggen. Maar even wat rust voor het moppie.

Ben wel heel blij dat ze zo goed drinkt. Veel plasluiers ook (en poep dus :p)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')