abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91413570
Nee, ze gaat zo in de doek onder mijn draagjas :P

Wat schattig, gillende Isabelle :D O+
pi_91414072
Mag ik me hier komen melden met Lena? Geboren op 15 januari, dochter van Claudia_x.

Ik heb er in het zwangerschapstopic al het een en ander over geschreven. We blijven in het ziekenhuis tot haar zuurstofgehalte 24 uur niet onder een bepaald punt komt. Ik hoop dat we morgen naar huis kunnen.

Iedereen hier vindt haar een reuzin met haar 4050 gram geboortegewicht, maar ze is een kilo lichter dan Ivan was en voor ons is ze een klein en fijn ding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91414548
Uiteraaaard mag je je komen melden Claudia! O+
Wat vervelend voor haar en jullie zeg... Hopelijk gaat het nu goed en mogen jullie morgen naar huis. Is het bekend waarom haar zuurstofgehalte steeds zo wijzigt?

En 4050 is een prachtig gewicht! Ik vind het niet heel groot.. Denk dat mijn meisje ook dat gewicht gehad had als ze met de termijn van Lena (prachtige naam O+) geweest was (nu 3675 bij 38,1 week!)
pi_91415662
Claudia, welkom met Lena! Prachtige naam, past heel goed bij Ivan!
Balen dat haar zuurstofgehalte nog niet goed is, maar hopelijk mogen jullie snel naar huis!

4050 gram is een mooi gewicht. Anne was 3922, dus dat is niet veel lichter. En ik kan me voorstellen dat jullie haar klein vinden als Ivan een kilo zwaarder was! :D

Nu hebben we hier in het topic dus een Leia, Leyla en Lena... pffff ;)
pi_91415988
Aaah die Isabelle, wat schattig!

En die kleine Leya! Hoe gaat het nu met der orea?

Over vast voedsel kan ik echt nog niet meepraten. Heb laatst het opperdepop-boek gekocht bij de ah en verder wachten we tot ze 6mnd is, ivm allergieen van meneer hier!

Lena en Claudia, welkom! Bientje was 3975 bij 41w3d. Wel vervelend dat ze nog een dagje moet blijven, hopelijk knapt ze snel op en mag ze morgen mee naar huis! Hoe gaat het met jou Claudia?
wie was je gyn?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91417918
Haha Fan! Ik ben over 2 weken hier weg -O- maar dat scheelt weer een L. ;)

Barba met Leia gaat het gelukkig stukken beter :Y
pi_91418609
Het wordt hier wel een stuk rustiger als jij weg bent denk ik, Orea! :o

Fijn dat het met L1 wat beter gaat ;)

Anne heeft weer een lekker slaapdagje vandaag, heeft bijna de hele ochtend liggen pitten, vanmiddag tussen 13.00 en 14.30 en ligt nu ook alweer een uur in bed. Het lijkt erop dat ze haar oude ritme weer te pakken heeft. Ik hoop dat ze dat ook volhoudt bij mijn schoonouders morgen, vorige week had ze daar helemaal niet willen slapen 's middags.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:46:27 #108
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91419833
Ik ben blij dat ik je 2 weken later mag volgen Orea, je bent zo'n gezellige schrijfster!
Vandaag is mijn prulletje 5 maanden :o 5!! Dakantochhelemaalnie!!!!

Welkom Claudia met Lena!

Ik hoop dat Anne dat zo lekker blijft doen Fannetje :Y
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91420013
Is dat wat dat boek barbabientje?
pi_91420600
Haha, ik wilde al gaan posten: is dat positief of negatief, dat stuk rustiger als ik weg ben :P

;)

Ylana 5 maanden? ECHT niet. Die is gisteren pas geboren hoor :{w en L1 (geweldig :D) eergisteren :{w
pi_91421104
Ik zie trouwens nu deze foto even terug (vanmiddag gemaakt, beeb in de Manduca op mijn rug.. Heerlijk langs de dijk gewandeld...) maar ik heb gewoon nu al een dwarse puber :')

Ze proefde de wind, maar als je hier zegt: dwarse puber is het foto's maken nu wel zat en is in protest :') dan geloof je het ook :D

:')
  zondag 16 januari 2011 @ 18:14:52 #112
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_91421134
@ Fruit..
Hier begonnen met peer.. ;) uit een potje..
Wil binnenkort als de fruitroutine er goed in zit wel met vers gaan beginnen.. nu is het meer samen wat aanprutsen en proeven...
Voor kerst een paar leuke kookboeken voor baby's en kinderen gekregen.. dus kan helemaal los!

@ Fannetje... nationale slaapdag dan?
Oona ligt ook alweer voor de 3de x te pitten.. elke keer tikt ze minimaal de 2 uur aan!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  zondag 16 januari 2011 @ 18:17:24 #113
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91421216
Ohhhhhhh Orea O+

Ik heb Ylana nog niet lekker op mijn rug gehad, maar heb het nog maar 2 keer geprobeerd.
Ylana
pi_91421284
Lief he? Mijn kleine kattenkop (nee hoor, maar als je haar blik hier ziet.. hou je hart maar vast voor over een paar jaar :D) Ze heeft zelfs even geslapen.. Zelfs toen we in het Grand Cafe in de haven even een drankje hebben gedaan :D (hoop ooohhhs en aaahss)

Moet zeggen, ik vind het makkelijker om haar in een doek (maatje 4) in een ruck op de rug te slingeren.. Met de Manduca moet M. echt helpen.. Toen M. vanmorgen nog sliep heb ik dus met Leia in een ruck lekker in huis gerommeld en croissants gebakken en nu met wandelen kon M. me helpen haar erin te doen! Maar met een stuk lopen is het toch wel heel fijn op de rug (je ziet ook ineens waar je loopt :D best fijn!)
  zondag 16 januari 2011 @ 18:21:47 #115
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91421412
Lijkt me met Tobias naar school brengen wel weer eens practisch ja :')
Ylana
pi_91421516
wat ziet t er lief uit Orea!
*poef* nu is het weg
pi_91421650
Ik wil ook rugdragen met mijn hop tye, maar moet nog even moed verzamelen om het uit te proberen.
voor de rest even bijlezen, veel geschreven zeg!
pi_91422355
orea, ik kan je foto's niet zien...
pi_91422648
Zo wel Troeta?

pi_91422665
ik moet Ilse ook wat vaker in de doek hangen. In het begin vond ze het leuk, nu is het alleen maar huilen geblazen.. :'(
*poef* nu is het weg
pi_91422697
Blijven oefenen Kaatje :) liefst als ze een beetje uitgerust is....

Mijn dochter houdt helemaal zelf haar flesje vast met drinken :D (heb nog maar even gekolft, drinkt nu het makkelijkst met haar neusje en verkoudheid)
pi_91422729
Troeta, ik ben barbabientje dan wel niet, maar hier hebben we ook de opperdepop, ik vind er best leuke dingen instaan. Ik ben niet zo origineel met koken, dus ik heb er zeker wat aan.
*poef* nu is het weg
pi_91422899
Claudia welkom met Lena! Wat een lieve naam! Hopelijk sluit haar ductus snel en kan ze lekker mee naar huis.

Over bijvoeding, wij beginnen met 6 maanden. Ik heb ook niet het idee dat Amy er al aan toe is. Heeft al moeite met haar flessen. Lijkt me wel leuk om er mee te beginnen :) Dus met 6 maanden beginnen we er zeker mee. Liefst wil ik vers doen, dat gaan we thuis ook zeker doen. Alleen op het kdv geven ze potjes, koste te veel tijd of zo om alles vers te maken. Oh en de opperdepop wil ik ook! Ben ook niet zo origineel.

Orea! wat een leuke foto! Leia steekt letterlijk achter je rug haar tong uit :D Oh en die andere is echt cute! Die kon ik eerst ook niet zien.

Amy is vandaag haar ritme kwijt. Was na de kerk in de auto even in slaap gevallen nadat ze al 3 uur wakker was en dat was een soort powernap waardoor ze weer 2 uur kon stuiteren. 2 slaapjes van 3 kwartier gedaan in totaal vandaag. Dus ik heb haar heel vroeg op bed gelegd en na wat mopperen en met schaapje door haar bed gooien, slaapt ze nu lekker. Ze heeft wel heel veel gelachen vandaag, echt een blij eitje O+
pi_91425360
Aahh die foto's, schattig! Dan krijg ik wel een beetje spijt dat we het dragen niet vaker hebben geoefend..

Ik vindt de opperdepop een heel leuk boek! Erg handig!Vicky bied hem nog aan in v&a
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91426691
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Aahh die foto's, schattig! Dan krijg ik wel een beetje spijt dat we het dragen niet vaker hebben geoefend..

Ik vindt de opperdepop een heel leuk boek! Erg handig!Vicky bied hem nog aan in v&a
Hij is al weg :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 16 januari 2011 @ 20:24:27 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91427533
Orea schattig he dat zelf vasthouden!

Nathan heeft vanavond geraspte appel gehad. Zelf appel eten vind ik toch iets minder geslaagd. Hij vond het heerlijk. De pruim die we erbij hadden gedaan vond hij niet echt wat.

Ik ben wel creatief maar heb al veel positieve reacties gehoord over opperdepop. Ga zelf ook nog wel even kijken of het iets voor ons is.

Sola, ook Nathan is op zondagen vaak zn ritme kwijt. Op maandag even bikkelen en dan zitten we er weer in (in zoverre er echt een ritme is).
pi_91427856
Jaaaa zo wel! Wat een moppie is het toch!
Ik wil deze week ook weer gaan oefenen met de draagdoek, hij vond het niet leuk om met zijn neus tegen me aan te zetten,maar sinds 2 weken kan hij zichzelf rechtop houden als ik hem til, en hij vind het geweldig om zo door het huis te lopen,dus misschien vind ie het nou wel weer leuk.

jammer Vicky!
Ik ga hem ook wel halen dan denk ik, want ik kan wel lekker koken,maar straks geef ik hem teveel knoflook ofzo,dat soort dingen.
pi_91428149
Leyla werd enorm enthousiast van m'n colaglas toen ze op schoot lag. Ze pakte het glas aan en ging aan de onderkant likken ;).
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91428444
Oh en @dragen; ik begon jen pas te dragen bij 6 of 7 maanden. Je maakt er een gewoonte van, in plaats van de buggy knoop je snel je kind op ( als je oefent wordt je heel handig erin, en dan gewoon lekker lopen.
Nu leyla haar hoofdje goed op kan houden draag ik haar ook in de yamo, klik,klik,klaar. Zo kon ik vanmiddag m'n strijk afmaken omdat ze wakker was en bij me wilde hangen.
pi_91428754
Jij met je kind opknopen :D !!
pi_91429068
Ja het bekt zo lekker.
pi_91429306
Wat is een yamo dan? Klik,klik klaar klinkt goed ;)
pi_91429553
Zelfde principe als een manduca. Die heb ik ook, maar ligt in de kelder.
pi_91429913
Leia past nu goed in de manduca, die gaan we vanaf nu meer gebruiken :Y al vind ik in de doek op de rug thuis makkelijker! heb net weer 2 doeken en een ringsling gekocht :') /addict :X
pi_91430026
Ik heb leyla nog niet achterop gegooid, ik vind het juist zo knus voor. Lekker kusjes geven.
pi_91430279
Ik ook!! Maar nu ze wat zwaarder wordt vind ik het soms wel fijner achterop :) vooral met echt stukken wandelen (maar dan gaat M. ook mee.. als ik alleen met haar op pad ga doe ik haar nog voorop.. en in huis is achterop in een snelle ruck wel fijn, kan ik toch dingen doen enzo!)
pi_91430341
Ah die ziet er wel handig uit ja.
pi_91431444
In huis draag ik eigenlijk niet. Ik heb m'n lievelingsdoek nu weer terug, misschien dat ik weer wat vaker ga dragen. Punt is ook dat ik mn buggy zo handig vind.
pi_91431542
Ik droeg niet zoveel in huis, maar sinds ik de ruck onder de knie heb, en een paar doeken in maat 4 heb, doe ik het steeds vaker! Echt super! Kan Leia vast toekijken hoe je moet stofzuigen, flesjes moet afwassen enzo. Nog een jaar dan mag zij dat doen O-)
pi_91431826
Tuurlijk, daar heb je toch kinderen voor? Zo snel mogelijk aan het werk zetten!
pi_91431919
ik ben blij met mn lesje hop tye dragen van orea :D
heb m nu tenminste door! en laatst in de ikea toegepast
pi_91432164
Over een jaar pas Orea? Ik laat Amy met 6 maanden haar servies afwassen. Tjah, zelf eten is zelf afwassen.

Ik ben heel benieuwd naar hoe een manduca draagt. Wil er eigenlijk wel een kopen, maar ja het is weer zo'n uitgave in eens en ik heb al een draagsysteem.
pi_91432221
:{w gewoon afgeven bij Smalland joh Son!

Maar wat fijn dat mijn 'lesje' geholpen heeft! Volgende week de les: hoe zwiep ik mijn kind op mijn rug, knoop hem op en bind hem daarna af :') :D
pi_91432232
Heb jij ook een hop tye Sonnetje? Waar had jij moeite mee met het vastknopen of zo?
pi_91432672
ik kreeg mniet goed strak. hij zakte heel snel af.

smalland was wel handig geweest (k ging plastic bakken kopen. ook heeele grote bakken, dus dat was beetje onhandig :'))
maar de volgende les klinkt goed :P
had m al op mn rug gezet en ging nog goed ook :P kreeg de tye alleen niet goed :)
pi_91432762
Jaa, praat nog even verder over dragen en ik moet dadelijk die ringsling van orea wel kopen :{w
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91432977
O-)
  zondag 16 januari 2011 @ 21:24:09 #148
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_91433044
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:36 schreef Troeta het volgende:
Lekker!!

Even weer over vast voedsel met 4 maanden
http://www.volkskrant.nl/(...)svoeding-geven.dhtml
Toch is het wel enigszins dubieus dat 3 van de 4 onderzoekers voor babyvoeding-fabrikanten werken of hebben gewerkt de afgelopen 3 jaar..

Doet bij mij iig aan de objectiviteit van het onderzoek twijfelen..

bron
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_91433047
Dat is handig zo'n lesje. Ik sta te klungelen en mijn vriend zit me maar gek aan te kijken,haha

Net Mex in de tummytub gedaan na het zien van die leuke foto, had het sinds de kraamweek niet meer gedaan.
Hij keek heel vreemd toen ik hem er in zette en toen bleef die maar staan. Toen heb ik hem maar een beetje dubbelgevouwen en toen vond ie het wel heel lekker. Het water vond ie ook erg lekker om te drinken, ging steeds maar met z'n mondje in het water en dan heel hard lachen.
pi_91433148
quote:
12s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:24 schreef E.T. het volgende:

[..]

Toch is het wel enigszins dubieus dat 3 van de 4 onderzoekers voor babyvoeding-fabrikanten werken of hebben gewerkt de afgelopen 3 jaar..

Doet bij mij iig aan de objectiviteit van het onderzoek twijfelen..

bron
Jij bent scherp! Had ik niet gezien idd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')