Het is een rangeerterrein hèquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:02 schreef Puala het volgende:
http://maps.google.nl/map(...).084543&z=14&iwloc=A
Gelukkig liggen er niet zo veel sporen daar
In een goederentrein?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:05 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Fijn. Ik zit vast in die trein joepie
Geeft niet. Gelukkig weten we nu dat chemische rampen totaal onschadelijk zijn voor de gezondheid.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:00 schreef marcel-o het volgende:
Gaat weer goed, de volgende chemie ramp
Rijden geen treinen langs hè Einsteinquote:
Tis ook meer gevaar van gevaarlijke stoffen denk ik. Meetploegen zijn ook al onderweg.quote:
Hier moest ik lachenquote:
Het lijkt toch waar te zijn (oa alarmeringen.nl)quote:Ongeval met goederentrein bij Zwijndrecht, gevaarlijke stoffen, GRIP 2.
iemand meer info?
Ja maar hij zit in DIE trein, niet in een andere.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Rijden geen treinen langs hè EinsteinTussen R'dam en Dordt geen treinen.
Lekker dan, want de A15 is voor werkzaamheden afgesloten...quote:A16 Rotterdam - Breda
tussen knp. Ridderkerk-Zuid en de Drechttunnel
[!]wegafsluiting in verband met brand in de omgeving
Met de bus van Zuidplein richting Bergen op Zoom? Met de trein moet je anders via Den Boschquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:10 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Nee in trein op lombardijen. En wat doen ze als er geen treinen meer rijden? Want moet helemaal naar zevenbergen
...dat dachten we ook toen we Adam Curry naar de USA lieten gaan destijds...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:12 schreef tralalala het volgende:
Volgens Twitter is dit het begin van WW3
van @Aluhoedje?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:12 schreef tralalala het volgende:
Volgens Twitter is dit het begin van WW3
quote:ProRail en NS in verhoogde staat van paraatheid
Uitgegeven: 14 januari 2011 19:39
Laatst gewijzigd: 14 januari 2011 20:33
UTRECHT - Honderd tot tweehonderd medewerkers van spoorbeheerder ProRail en NS bewaken sinds vrijdagmiddag op sommige plaatsen het spoor om koperdiefstal te voorkomen. Aanleiding is de treinbotsing in Zevenaar, meldde een woordvoerder van ProRail.
İ NU.nl/Martin de Jongh
De spoorbeheerder houdt er ernstig rekening mee dat door koperdiefstal bij Zevenaar het beveiligingssysteem van de seinen en wissels is uitgeschakeld en daardoor ook de alarmeringssystemen bij Prorail niet functioneerden. Normaal gebeurt dit wel als dieven aan de slag gaan.
De woordvoerder spreekt van ''een nieuwe fase'' in de koperdiefstal. ''De criminelen hadden verstand van zaken.'' Prorail en NS waarschuwen dat ze de extra surveillance, die 's nachts wordt opgevoerd, niet lang kunnen volhouden en doen een beroep op de politie voor snel extra inzet.
Beperkt aantal plaatsen
Het gaat om een beperkt aantal plaatsen waar theoretisch iets vergelijkbaars zou kunnen gebeuren, hoewel de kans bijzonder klein is. Hoeveel plekken het zijn, wil Prorail om veiligheidsredenen niet zeggen. In principe is de situatie veilig. ''Ons motto is: we rijden veilig of we rijden niet.''
Beide bedrijven hopen dat de dieven zich realiseren dat ze met levens spelen. Bij het ongeval in Zevenaar raakte niemand gewond. Op de plek van het ongeval was 300 meter koperdraad verdwenen.
Machinisten extra alert
De mensen die patrouilleren zijn medewerkers uit verschillende geledingen van beide bedrijven. Aan machinisten en aannemers is ook gevraagd extra alert te zijn.
İ ANP
Inderdaad, gelukkig gaat het elke keer nog goed met die chemische rampen en ondervinden wij totaal geen hinder van enige gevolgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Geeft niet. Gelukkig weten we nu dat chemische rampen totaal onschadelijk zijn voor de gezondheid.
BTW, het stinkt nog steeds daar rond Moerdijk op de snelweg!
Stoer, gaat zeker helpen om de credibility van de waarschuwingen weer omhoog te krijgen als het echt nodig is.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Geeft niet. Gelukkig weten we nu dat chemische rampen totaal onschadelijk zijn voor de gezondheid.
Bron?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:15 schreef Sabeltandman het volgende:
Gevalletje nucleairtransport schijnt het te zijn.............................................................
*BOEM*quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:15 schreef Sabeltandman het volgende:
Gevalletje nucleairtransport schijnt het te zijn.............................................................
dat laatstequote:
quote:Er staan vijf ketelwagens in brand, Windrichting Hendrik ido Ambacht, explosiegevaar, onbekend wat er in zit.
Misschien ten overvloede voor de omwonenden, maar dat betekent dus binnen blijven met ramen en deuren gesloten. Niet gaan kijken, ook al is het zonne grote vuurbal jonguhquote:
Die is preventief opgestapt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:17 schreef FeestBoek het volgende:
Heeft de burgemeester er al iets van gezegd?
Nee die heeft zijn taken al neergelegd, die heeft gezien hoe dit aflooptquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:17 schreef FeestBoek het volgende:
Heeft de burgemeester er al iets over gezegd?
ah mooi dan gaat het netjes langs mn dorpquote:
quote:In een goederentrein op rangeerterrein Kijfhoek bij Zwijndrecht is brand uitgebroken. Het is niet duidelijk wat er in de goederentrein zit. De trein staat op het terrein van Keyrail. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gerucht is dat er melk van koeien uit de Moerdijk in de ketels zit.
Sarcasme, ik voel het.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Zal allemaal wel meevallen. Er is nog nooit iemand doodgegaan aan wat giftige stoffen inademen.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gerucht is dat er melk van koeien uit de Moerdijk in de ketels zit.
Inderdaad. Gewoon niet moeilijk over doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Zal allemaal wel meevallen. Er is nog nooit iemand doodgegaan aan wat giftige stoffen inademen.
Dat klapt en dan is het klaar. Waar staat de trein? In een woonwijk ofzo?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef UncleFunk het volgende:
Op Twitter wordt gemeld dat het zou gaan om een lpg-trein. Niet te hopen dat dit klopt.
Klopt, op de vorige pagina ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
Op Twitter staan al de eerste foto's uit het rampgebied
[ afbeelding ]
boooooooooooooooooooooooooooooooooooooooomquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef UncleFunk het volgende:
Op Twitter wordt gemeld dat het zou gaan om een lpg-trein. Niet te hopen dat dit klopt.
Iedereen kijkt The Voice.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:24 schreef tralalala het volgende:
Grappig dat niemand zelf het luchtalarm heeft gehoord.
Op hyves is er al een oproep gedaan voor een stille tocht.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:19 schreef ouderejongere het volgende:
Wanneer is het spoeddebat?
Is er gevaar voor de volksgezondheid?
Wanneer is de stille tocht?
Is er al iets bekend over de oorzaak?
liever niet, moet nog naar mn werkquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:24 schreef wise het volgende:
[..]
boooooooooooooooooooooooooooooooooooooooom![]()
treinverkeer minimaal 2 weken plaat daar
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die is preventief opgestapt. geruimd
Jennifer Ewbank vs luchtalarm: 1-0.quote:
Ah, okequote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:25 schreef Dulk het volgende:
ik hoor wel veel sirenes hier (zwijndrecht dus)
er loopt een balkje op rijnmond
"op rangeerterrein kijfhoek staan vijf ketelwagens in brand, in de wagens zit een gevaarlijke vloeistof, meer informatie volgt"
zoiets
Wat duidelijker:quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef ouderejongere het volgende:
Op Twitter staan al de eerste foto's uit het rampgebied
[ afbeelding ]
Het luchtalarm is ongetwijfeld af gegaan, maar Jennifer is net aan het zingen. Dan hoor je ook geen verschil.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jennifer Ewbank vs luchtalarm: 1-0.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
"Giftige stoffen zijn niet gevaarlijk"
Btw, sirenes of luchtalarm?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:25 schreef Dulk het volgende:
ik hoor wel veel sirenes hier (zwijndrecht dus)
er loopt een balkje op rijnmond
"op rangeerterrein kijfhoek staan vijf ketelwagens in brand, in de wagens zit een gevaarlijke vloeistof, meer informatie volgt"
zoiets
Dat zorgt wel voor aardig wat schade. Maar goed, het is gemeld op Twitter, dus we moeten maar afwachten of het waar is. Ligt er overigens ook aan waar het precies op Kijfhoek is, maar heel dicht bij de bewoonde wereld is het niet. Maar weet jij veel wat er nog meer staat daar?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat klapt en dan is het klaar. Waar staat de trein? In een woonwijk ofzo?
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
kut!quote:
Dat krijg je wanneer je overal op gaat bezuinigen, behalve op de topsalarissen en bonussen van een stel overrated bobo's enzo...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:27 schreef Alicey het volgende:
Het is wel bal de laatste tijd, met die chemische dingen enzo.
Rutte heeft zojuist medegedeeld dat Al-Qaida hier expliciet niet achter zit.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:27 schreef Alicey het volgende:
Het is wel bal de laatste tijd, met die chemische dingen enzo.
shit, daar staan gewoon een aantal van die tanksquote:
Shermans?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:28 schreef wise het volgende:
[..]
shit, daar staan gewoon een aantal van die tanks
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat krijg je wanneer je overal op gaat bezuinigen, behalve op de topsalarissen en bonussen van een stel overrated bobo's enzo...
Ik zei toch: ze kunnen beter wegwezen, die wagens zijn niet meer te redden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:28 schreef wise het volgende:
[..]
quote:
NEIN, PANZER!!!!!!!!!!!quote:
Ja hallo, denk ff aan Dordt die dan iedere keer de klos is?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Staat de wind nu de andere kant op en krijgt Moerdijk een koekje van eigen deeg?
Gisteren al een schip in de rijn met giftige stoffen, daarvoor een trein bij Zevenaar, daarvoor Moerdijk
gaat lekker zeg
Prima. Ik verwelkom ze met open armen, als ze dat Haagse corrupte gespuis maar vervangen...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
NEIN, PANZER!!!!!!!!!!!
DE DUITSERS KOMEN
gaat richting Hendrik Ido Ambacht, dus wij zitten goed denk ik zoquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja hallo, denk ff aan Dordt die dan iedere keer de klos is?
Kijkhoek is een van de gevaarlijkste plekken van ons landje.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:28 schreef wise het volgende:
[..]
Jij woont daar?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kijkhoek is een van de gevaarlijkste plekken van ons landje.
Da's mooi kut voor de mensen daarquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:31 schreef franklop het volgende:
[..]
gaat richting Hendrik Ido Ambacht, dus wij zitten goed denk ik zo
Ja maar Dordt krijgen ze er niet onder, nu proberen ze het via Zwijndrecht.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja hallo, denk ff aan Dordt die dan iedere keer de klos is?
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
mijn vriendin heeft daar een tijd gewerkt (prorail) en het zag er wel altijd gevaarlijk uit, met al die goederentreinen en tanksquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kijkhoek is een van de gevaarlijkste plekken van ons landje.
It's a dirty job, but somebody has to do it.quote:
Chinezen zijn alleen de nieuwe joden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Prima. Ik verwelkom ze met open armen, als ze dat Haagse corrupte gespuis maar vervangen...
een woonwijk er vlakbij bouwen is ook geen goed ideequote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:32 schreef Dulk het volgende:
[..]
mijn vriendin heeft daar een tijd gewerkt (prorail) en het zag er wel altijd gevaarlijk uit, met al die goederentreinen en tanks
vol = volquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:32 schreef franklop het volgende:
[..]
een woonwijk er vlakbij bouwen is ook geen goed idee
dit gaat helemaal mis ...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:33 schreef Piles het volgende:
22:32:20 14-01-11 08/010 GROUP-1 PRIO 1 SB551 SB321 HA541 KR501 SV504 SV503 Pkp Bst A15 Portland R (Zuidbaan) Rotterdam Hulpverlening Vak: 99051519
1400321 BRW Rijnmond Oost (Metaalhof) (Kazernealarm)
1400531 Gezamenlijke Brandweer (Mercyweg - Botlek West) (Kazernealarm)
1400541 Gezamenlijke Brandweer (Botlekweg - Botlek Oost) (Kazernealarm)
1400551 Gezamenlijke Brandweer (Leemkuil - Hoogvliet) (Kazernealarm)
1400999 BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
Rotterdam komt ook met materiaal
Derde maasvlaktequote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:33 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
vol = vol
waar moeten ze anders bouwen?
de lucht in?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:33 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
vol = vol
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:33 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
vol = vol
Dordt, Kijfhoek is op de ene hoek, Moerdijk is op de andere hoekquote:
Ik denk dat die kernwapens in die vette bunker an sich er ook wel gevaarlijk uitzien.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:32 schreef Dulk het volgende:
[..]
mijn vriendin heeft daar een tijd gewerkt (prorail) en het zag er wel altijd gevaarlijk uit, met al die goederentreinen en tanks
De gevaarlijkste stoffen worden daar vervoerd...quote:
Rijnmond ook met liveverslagquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:34 schreef ouderejongere het volgende:
onz-radio is inmiddels als rampenzender in de lucht
Nee, dat was Jennifer.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:36 schreef Sabeltandman het volgende:
Ik hoorde dat het luchtalarm was afgegaan, of las het, ergens.
Zit die er nog in?quote:
Tijd om te verhuizen?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dordt, Kijfhoek is op de ene hoek, Moerdijk is op de andere hoek
M'n ouders wonen in Zwijndrecht en die heb ik niet gehoord over een luchtalarm.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:36 schreef Sabeltandman het volgende:
Ik hoorde dat het luchtalarm was afgegaan, of las het, ergens.
Dan wonen ze blijkbaar niet in de buurt van Kijfhoek....quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:38 schreef MissMSX het volgende:
M'n ouders wonen in Zwijndrecht en die heb ik niet gehoord over een luchtalarm.
Voorzorgquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan wonen ze blijkbaar niet in de buurt van Kijfhoek....
Ambulance is ook ter plaatse inmiddels. (slachtoffers?)
Bij zulke incidenten zijn die er altijd wel uit voorzorg.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:40 schreef FredvZ het volgende:
Bedanktquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:37 schreef zoalshetis het volgende:
gelukkig is het in die regio. die zeikerds is nederland liever kwijt dan rijk.
Gaat idd lekker daar!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:38 schreef Crazy-M het volgende:
Snelwegen in de omgeving totaal afgezet
quote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan wonen ze blijkbaar niet in de buurt van Kijfhoek....
Je moet in je tweets beweren dat je op de rampplek staat, tot rtl het overneemt, daarna kan je allerlei indianenverhalen de lucht in slingeren.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:39 schreef tralalala het volgende:
Grappig hoe 1 persoon op twitter over een luchtalarm begint en het vervolgens door iedereen als waarheid wordt overgenomen.
ze zijn gewoon jaloers op zuid-holland-zuidquote:
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:41 schreef Oud_student het volgende:
Er wordt voor BLEVE gewaarschuwd. dat is als de vloeistof gaat koken en vervolgens exploderen, aanwijzing zou een straaljagergeluid zijn
Omdat het al bewezen heeft goed te fikken.....quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:43 schreef Oud_student het volgende:
Op TV rijnmond heeft men het over een gevaarlijke onbekende vloeistof.
Hoe weet je dat het gevaarlijk is als het onbekend is ???
Zekere voor het onzekere nemenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:43 schreef Oud_student het volgende:
Op TV rijnmond heeft men het over een gevaarlijke onbekende vloeistof.
Hoe weet je dat het gevaarlijk is als het onbekend is ???
Welke overheidsinstantie zal al eerste gaan roepen dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid?quote:TIS 4.4
RU/CLU
Morsing of lekkage van gevaarlijke vloeistoffen met gevaar voor gezondheid buiten het brongebied• ernstige beschadiging van een of meer wagens
• uitstroom
• slachtoffers in omgeving
Dat zeggen ze toch altijd?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:43 schreef franklop het volgende:
Rijmond zegt dat voorlopig geen actie nodig is, zo acuut is het dus niet
Onnodig of onmogelijk is?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:43 schreef franklop het volgende:
Rijmond zegt dat voorlopig geen actie nodig is, zo acuut is het dus niet
quote:afgesloten. Voorlopig geen actie verreist. Nader bericht volgt. VRZHZ
quote:Radio Rijnmond is rampenzender geworden.
Ik zie niksquote:
Weten ze ook al, maar zeker met communicatie vertraagd het gewoon. Waarschijnlijk ethanol trouwens.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:47 schreef henkde_j het volgende:
Hoe is het nu mogelijk dat van zo'n trein niet bekend is wat er precies in zit. Ik neem toch aan dat zo'n goederentrein wel een vrachtbrief heeft
Zij weten het ook wel.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie niks
[..]
Weten ze ook al, maar zeker met communicatie vertraagd het gewoon.
weggehaald, dit blijkt niet zo te zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie niks
[..]
Weten ze ook al, maar zeker met communicatie vertraagd het gewoon.
Wat een onzinquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik denk dat de prioriteiten toch iets anders liggen dan het gelijk aan de hordes aanstormende journalisten te vertellen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:47 schreef henkde_j het volgende:
Hoe is het nu mogelijk dat van zo'n trein niet bekend is wat er precies in zit. Ik neem toch aan dat zo'n goederentrein wel een vrachtbrief heeft
Dankuquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:49 schreef franklop het volgende:
niks geen explosie trouwens volgens de radioo, 2 wagons in de hens, geen vijf
onkruid vergaat niet. zeggen ze.quote:
Als er eentje ontploft wel 20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:
Werd gemeld op Rijnmond Radio schijnt, maar geen idee of het klopt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet, geeft nauwelijks zichtbare vlammen.
Oh ik meende zojuist ergens te lezen dat het ook voor de hulpdiensten onbekend wasquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de prioriteiten toch iets anders liggen dan het gelijk aan de hordes aanstormende journalisten te vertellen.
... mits er genoeg zuurstof aanwezig is.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet, geeft nauwelijks zichtbare vlammen.
Antoin gaat niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:50 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Oh ik meende zojuist ergens te lezen dat het ook voor de hulpdiensten onbekend was![]()
Is er al een streampje met Antoin trouwens?
quote:Collega @Geert_RTLNieuws is onderweg naar #Zwijndrecht, ik blijf deze keer veilig in Hilversum voor update en late nieuws, tijden volgen..
En cameraman Rob?quote:
nee, die schijnen dood te zijn gegaan aan de bijlmerramp.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:52 schreef Sabeltandman het volgende:
Zijn de mannen in de witte pakken al gesignaleerd.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:52 schreef Sabeltandman het volgende:
Zijn de mannen in de witte pakken al gesignaleerd.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bedoel je de mensen in de gemeente Zwijndrecht of de kern Zwijndrecht?
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat de wagons dan maar flink hard mogen ontploffen.
De fotograaf is omgekomen bij de explosie (bron: Twitter)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:54 schreef Adolecens het volgende:
Weinig foto's nog op Twitter![]()
http://picfog.com/search/zwijndrecht
Onzin, het zijn maximaal 4 of 5 huizen die zijn ingestort.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoor net via een betrouwbare bron dat hele huizenblokken zijn weggevaagd.
Moet je voor aanmelden toch? Geen idee hoe dat verder werktquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:56 schreef Dulk het volgende:
er zijn toch binnen een straal van 5km sms'jes verstuurd? ik woon er misschien 3km vandaag maar heb niets ontvangen :S
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:56 schreef PiRANiA het volgende:
http://onz-radio.nl/player.html
ONZ-radio is de rampenzender.
je moet je aanmelden? hoe kansloosquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Moet je voor aanmelden toch? Geen idee hoe dat verder werkt
in die regio kan dat 5 huizenblokken betekenen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Onzin, het zijn maximaal 4 of 5 huizen die zijn ingestort.
Dit pizza fragment heb ik nu al 30x gehoord, lijkt nu wel op Jensen die oude fragmenten uitzend.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:56 schreef PiRANiA het volgende:
http://onz-radio.nl/player.html
ONZ-radio is de rampenzender.
Drechtsteden rulezquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:57 schreef badboynova het volgende:
Yvonne het is een complot tegen de Drechtsteden al die branden, laten we voor straf ons gaan voortplanten om hun alle een lesje te leren.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:57 schreef badboynova het volgende:
Yvonne het is een complot tegen de Drechtsteden al die branden, laten we voor straf ons gaan voortplanten om hun alle een lesje te leren.
Dat zal lekker ploffen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:59 schreef Adolecens het volgende:
Nu Pernis nog en we hebben onze eigen Bermuda driehoek
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:59 schreef Adolecens het volgende:
Nu Pernis nog en we hebben onze eigen Bermuda driehoek
Moslimsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:59 schreef ouderejongere het volgende:
Er zit volgens betrouwbare bronnen ethanol in de tankwagens. Moslims zijn zwaar beledigd en eisen excuses.
Cell broadcast staat standaard aan.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Moet je voor aanmelden toch? Geen idee hoe dat verder werkt
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:59 schreef ouderejongere het volgende:
Er zit volgens betrouwbare bronnen ethanol in de tankwagens. Moslims zijn zwaar beledigd en eisen excuses.
Nieuwsuurtelaatquote:
Doet dat BOOM?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:01 schreef Woutjeh het volgende:
"In de ketelwagens zit vermoedelijk ethanol"
Tune in op ATOSRTV ook via www.atosrtv.nl of 106.1 fmquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:00 schreef Woutjeh het volgende:
Rijnmond is vooral bezig met muziek draaien of ligt dit aan mij?
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:02 schreef Woutjeh het volgende:
Ethanol in de wagens dus, ontploffingsgevaar geweken.
mooie fotoquote:
Meestal niet, alleen als het kookt. Beter zetten ze die wagens open en gecontroleerd laten branden.quote:
Is ook niet afgegaan.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:02 schreef alpeko het volgende:
Heb hier geen luchtalarm gehoord nog. Op 3-4 km van de plek. Brand is zichtbaar vanuit de slaapkamer.
Kan daar liggen, hoeft niet altijd zo te zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:03 schreef Mister_T het volgende:
Dat ziet er toch gevaarlijk uit.
Las net ook ergens dat er op dit terrein ook nucleair materiaal ligt. Heb geen bron, en ik zeg ook niet dat het in de directe omgeving ligt, dus geen paniek!
ik ga even met een blikopener die wagons openzetten.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:03 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Meestal niet, alleen als het kookt. Beter zetten ze die wagens open en gecontroleerd laten branden.
Waar denk je dat al die SB's voor zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:04 schreef ouderejongere het volgende:
Hoe dom is die brandweer? Je gaat toch niet een vloeistofbrand met water blussen?
Bron?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:04 schreef ouderejongere het volgende:
Hoe dom is die brandweer? Je gaat toch niet een vloeistofbrand met water blussen?
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ga even met een blikopener die wagons openzetten.
pvda aangestuurde pionnen wel hoor.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:04 schreef ouderejongere het volgende:
Ik meldde het al een kwartier geleden. Ik wist ook al een half uur van tevoren dat 7WTC zou instortenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:05 schreef themauster het volgende:
@AntoinRTLNieuws: Brand #Zwijndrecht opgeschaald naar GRIP 4.
Geloof er niks van, p2000 meldt nog gewoon 3.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:05 schreef Lotusss het volgende:
Volgens Antoine opgeschaald naar GRIP 4
als het ethanol is kan je het gerust met water blussen, ik gok dat de brandweer daar wel over heeft nagedachtquote:164290 ouderejongere [ouderejongere heeft geen premium account]
jemig de pemig !
pi_91345383
Biertje?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:05 schreef Woutjeh het volgende:
"De trein bestaat uit 18 wagons, allen gevuld met ethanol"
Beter dat dan wachten totdat de boel uit de klauwen is gelopen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:07 schreef Adolecens het volgende:
Ik geloof ook niks van grip 4, alle sites melden nog grip3.
Daarnaast denk ik dat ze nu voorbarig groot opschalen, maar het uiteindelijk wel meevalt.
Ook niet in gasvorm?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:03 schreef ouderejongere het volgende:
Ethanol is niet explosief, wel licht ontvlambaar.
je moet je gaan opgeven voor het 6e zuigtuig.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:05 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik meldde het al een kwartier geleden. Ik wist ook al een half uur van tevoren dat 7WTC zou instorten
dat is een heel slecht teken. serieus...quote:
Falerquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:10 schreef PiRANiA het volgende:
AntoinRTLNieuws Antoin Peeters
Correctie, blijft GRIP 3, wel TIS 4.4 even verwarring met hulpverleningscodes.
Voor mij of voor de rest van Zwijndrecht e.o.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is een heel slecht teken. serieus...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |