abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91226574
De Fundateller, zo'n beetje iedere volger van AEX kent het fenomeen. De graadmeter voor de staat van de woningmarkt? Of gewoon een nietszeggend getal? Discussieer hier mee over de zin en onzin van deze graadmeter.

Voorgaande topics:
Fundateller 200.000 afteltopic
Fundateller 200.000 afteltopic #3: 199.427 and counting
Fundateller 200.000 afteltopic #4: Waar 200k bereikt wordt
Fundateller #5: flatline since 2009
Fundateller #5: langzaam naar de 225.000
Fundateller #6: In rap tempo naar de 225.000
Fundateller #7: Komt er een open dag-dipje?
Fundateller #8: Waar de teller het even kalm aandoet

Officiële teller:
http://www.funda.nl/koop/

Huidige aantal huizen te koop op Funda:

Zelf kijken

Oudere gegevens:

Niet direct te maken met de teller, maar de huizenprijzen zijn wel relevant: als de prijzen stabiel laag zijn is er een grotere kans dat de huizen sneller verkocht worden, maar als de huizenprijzen blijven dalen wachten de kopers en willen de verkopers nog snel cashen... Wie het weet mag het zeggen wat dat voor invloed heeft op de teller :)
Voor een discussie over de huizenmarkt zelf verwijs ik u door naar Huizenmarkt #95: Aflossing is verlossing en de opvolgende topics.

Prijsverandering van bestaande koopwoningen

bron

En nog een visualisatie van de ontwikkeling van de huizenprijzen

En om een beeld te krijgen van de aantallen huizen die er überhaupt zijn:
Geen idee wat deze grafieken ook alweer weergeven, maar plaatjes zijn mooi :)
Vermoedelijk de prijsontwikkeling, maar ik ga nog even kijken naar waar ik de plaatjes vandaan getrokken heb, wat er bij stond (in de vorige delen)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stand bij het openen van dit topic:
216.640 huizen te koop

En waarom deze topictitel?
Nou, sinds 29 november 2010 (piek van 223.818 huizen) is de teller grotendeels omlaag gegaan.
MAARRRRRRRRRRR.... dat gebeurde ook van de 'piek' van 200.160 op 6 december 2009 tot het 'dal' van 192.889 van 5 januari 2010... 7.271 huizen in een maand tijd er af.

We zitten nu in een iets langere periode, maar nu zijn er al 7604 huizen af (OK, ik speel een beetje vals door het stijgingkje van vandaag te negeren)
Toen kwamen er weer in 5 dagen na het 'dieptepunt' 3.552 huizen bij, en nu...

GEEN IDEE :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Resistor op 14-01-2011 16:49:16 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_91227100
Nice OP :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91227750
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef xenobinol het volgende:
Nice OP :)
Dank je, maar ik zie nog een aantal grove fouten staan.
Plaatjes zijn een beetje verouderd, ik ga toch even op zoek naar recentere plaatjes, ik heb ze gewoon even gekopieerd uit het vorige deel, maar we leven alweer in 2011 :@
[edit]Veel plaatjes gaan dus van januari-januari, en op dit moment is het nog niet einde van januari, dus nog geen 2011[/edit]

Ik ga op zoek naar recente verkoopaantallen en prijsontwikkeling, die zijn wel relevant voor de hoeveelheid te koop staande huizen :)

(of misschien dat iemand anders ze heeft, dan edit ik de OP in de komende dagen nog)

[ Bericht 6% gewijzigd door Resistor op 12-01-2011 21:57:31 ]
pi_91245041
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:54 schreef Resistor het volgende:
Dank je, maar ik zie nog een aantal grove fouten staan.
Ik ook:

quote:
En om een beeld te krijgen van de aantallen huizen die er überhaupt zijn:
Die grafieken zijn niet de aantallen, ik denk dat ze de gemiddelde verkoopprijs weergeven.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 13 januari 2011 @ 07:56:08 #5
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91250880
Toch een mooi OP ondanks wat verouderde grafieken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91251125
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ook:

[..]

Die grafieken zijn niet de aantallen, ik denk dat ze de gemiddelde verkoopprijs weergeven.
Dat denk ik nu ook :)

En er komen nog een paar aanpassingen, vorige delen staan er niet allemaal in, en er is op moment van posten nog geen nieuw huizenmarkttopic (wat ik dus _niet_ ga openen)
pi_91251900
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:18 schreef Resistor het volgende:
er is op moment van posten nog geen nieuw huizenmarkttopic (wat ik dus _niet_ ga openen)
Ik heb er maar één geopend. Weet niet of dat de bedoeling is, ik wil Xeno's topic niet kapen ofzo. Maar ik wilde ff wat nieuws kwijt daar. Blijkt dat half hurend dronten een betalingsprobleem heeft :o
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91253133
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:01 schreef Whuzz het volgende:
Ik heb er maar één geopend. Weet niet of dat de bedoeling is, ik wil Xeno's topic niet kapen ofzo. Maar ik wilde ff wat nieuws kwijt daar. Blijkt dat half hurend dronten een betalingsprobleem heeft :o
Zeepsop had de lapo, maar aangezien hij geen nieuw topic geopend heeft binnen een kwartier staat het iedereen vrij om een nieuw topic te openen :)
Zolang ze de OP maar netjes houden ^O^
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:18:27 #9
324665 meth77
to do or not to do
pi_91260898

waarom is er ieder jaar in Januari een daling van 6000 woningen
pi_91261371
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:18 schreef meth77 het volgende:
[ afbeelding ]

waarom is er ieder jaar in Januari een daling van 6000 woningen
Het vierde kwartaal is van nature altijd een goed kwartaal.

http://nieuws.nvm.nl/Wonen/Nieuws/20110113WoningmarktQ4.aspx

Uiteraard is 'goed' een relatief begrip.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:10:50 #11
324665 meth77
to do or not to do
pi_91307021
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:31 schreef xenobinol het volgende:

Het vierde kwartaal is van nature altijd een goed kwartaal.

vanwege de wijzigingen per 1 januari dus
pi_91453956
En weer omhoog:

216.908 huizen te koop

Het 'Rutte effect' is kennelijk van korte duur w/
I'll sing you a lullaby.
pi_91522892
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:
Het 'Rutte effect' is kennelijk van korte duur w/
En weer omlaag.

216.570 huizen te koop

Het 'Donner effect' steekt de kop op. :D
pi_91523126
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En weer omlaag.

216.570 huizen te koop

Je bedoelt dat nog snel even zich wat mensen in de schulden hebben gestoken voordat de Sharia wordt ingevoerd :')
Pas maar goed op je handen dan... met diefstal (HRA) weten ze wel raad ~O>
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:53:24 #15
43642 Bayswater
pi_91527140
Toch nu wel een wezenlijk verschil met vorig jaar, toen schoot het aanbod in de tweede week van januari omhoog.
Life lies a slow suicide
pi_91561895
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En weer omlaag.

216.570 huizen te koop

En een flink stuk omhoog:

217.747 huizen te koop

[Xeno mode aan]
Goed nieuws, de verkopers zien het weer positief in. *O*

[Xeno mode uit]
pi_91562415
Het is al weer bijna voorjaar... ik denk dat ik het te koop bordje ook maar weer in de voortuin neerzet, wie weet lukt het dit jaar wel.... positief blijven :)

Van de prijs doe ik uiteraard niets af want mijn huis is het gewoon waard.... echt waar :Y
Een eigen huis, een plek onder de zon
Zoals het klokje in het eigen huis tikt, tikt ze nergens
Oost, west, eigen huis best
Huren is voor de buren
pi_91564568
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:50 schreef huiz3nmarkt-0pt1m1st het volgende:
Het is al weer bijna voorjaar... ik denk dat ik het te koop bordje ook maar weer in de voortuin neerzet, wie weet lukt het dit jaar wel.... positief blijven :)
Overleg wel even van tevoren met je woningbouwvereniging. :Y
pi_91570303
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Overleg wel even van tevoren met je woningbouwvereniging. :Y
Je bedoelt mijn bank? Ik moet inderdaad even met mijn meesters overleggen hoe ik dat ga doen met mijn onderwaarde :@
Een eigen huis, een plek onder de zon
Zoals het klokje in het eigen huis tikt, tikt ze nergens
Oost, west, eigen huis best
Huren is voor de buren
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:08:36 #20
324665 meth77
to do or not to do
pi_91600916
217.800 huizen te koop
pi_91612255
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:53 schreef Bayswater het volgende:
Toch nu wel een wezenlijk verschil met vorig jaar, toen schoot het aanbod in de tweede week van januari omhoog.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:08 schreef meth77 het volgende:
217.800 huizen te koop
"Blue Monday" is weer geweest en de verkopers zien het meteen weer zitten :D
I'll sing you a lullaby.
pi_91612287
Of blijven ze zitten :')
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:27:15 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91632369
217.955 huizen te koop

He het loopt weer op :7 december effect is over
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:14:45 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91635546
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
217.955 huizen te koop

He het loopt weer op :7 december effect is over
[ afbeelding ]
Er is traditioneel een sterke verkoop in December, eigenlijk al jaren. Dit jaar was het extra sterk omdat de kredietverstrekking aangescherpt werd op 1 januari en ook verwacht wordt dat de rente gaat oplopen. Veel mensen wilden dus toch nog 'de laatste slag slaan'.
The End Times are wild
pi_91648051
Wannabe verkopers zien het weer helemaal zitten:

218.058 huizen te koop

Of zouden ze zich allemaal realiseren dat hoe langer je wacht met verkopen hoe verder de prijs zal inzakken? Zitten we nu dan toch echt heel dicht bij de 'fear' fase?

Het zou toch wel mooi zijn als de huizenmarkt zeepbel implodeert voor 2012 dan weten we tenminste zeker dat het eind ter tijden niet door de huizenmarktzeepbel is veroorzaakt :P
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:04:59 #26
43642 Bayswater
pi_91649117
Leuke grafief voor de aandelenmarkt, bij woningen werkt zo'n model niet aangezien die markt maar voor een klein deel uit sentiment bestaat.
Mensen zoals Zeepbel en jij proberen dat wel zo te voeden via sites en fora, zeer jammer omdat er misschien nog een groep naar luistert ook, die nu net als jullie al minimaal 10 jaar in zo'n huurhut zitten te wachten tot de prijzen zakken.
Life lies a slow suicide
pi_91649701
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:04 schreef Bayswater het volgende:
Leuke grafief voor de aandelenmarkt, bij woningen werkt zo'n model niet aangezien die markt maar voor een klein deel uit sentiment bestaat.
Mensen zoals Zeepbel en jij proberen dat wel zo te voeden via sites en fora, zeer jammer omdat er misschien nog een groep naar luistert ook, die nu net als jullie al minimaal 10 jaar in zo'n huurhut zitten te wachten tot de prijzen zakken.
Maar het kenmerk van een zeepbel is toch het speculatieve element? Kees de Kort heeft het afgelopen week nog eens benoemd, waarom kregen de aandelenspeculanten geen bail out en waarom zouden de 'vastgoedspeculanten' er wel eentje krijgen? Ik doel hier uiteraard op de maatregelen die de overheid treft om het prijsniveau van de vastgoedmarkt te ondersteunen. Gesubsidieerde startersleningen, koop subsidies, verlening dubbele HRA, deeltijd WW voor bouwbedrijven die in nood verkeren etc...
Persoonlijk denk ik dat er wel degelijk een hoop sentiment in de markt zit, immers 'huren is je geld over de schutting gooien' is toch een behoorlijk sentimentele opmerking? 'Je kan beter nu kopen want morgen zijn de prijzen weer hoger' of 'huizen zullen altijd in waarde stijgen dus het maakt niet uit dat je op de top van de zeepbel instapt, de waarde zal altijd toe blijven nemen'. Als iedereen eens rationeel naar de koopwoningmarkt in NL zou kijken zou je mogen constateren dat de prijsvorming voor een significant deel opgedreven is door het sentiment. De grafiek die ik aanhaalde geeft weer wat dit sentiment met de markt doet. Het is dan ook geen model het is eerder een grafische weergave van wat menselijk sentiment kan doen met een markt.
I'll sing you a lullaby.
pi_91649789
Sentiment kan ook tegen je werken, dat laatste is wat de markt doet imploderen. Ik proef wel een beetje het sentiment in mijn eigen omgeving: "Nu kopen? Nee dank je ik wacht wel af tot de prijzen wat lager liggen, misschien dat het dan beter betaalbaar is voor mij".
Uiteraard is het niet zeker dat de betaalbaarheid toeneemt bij een dalende prijs, de rente kan immers fors omhoog, maar dat neemt niet weg dat sentimentele mensen liever niet kopen in een dalende markt.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 11:54:18 #29
43642 Bayswater
pi_91652808
Alleen een verregaande overheidsmaatregel of een drastische economische situatie kan de markt hard doen dalen, die verwacht ik komende paar jaar niet. De afgelopen 2 jaar heeft alleen 2009 als reactie op de economische crisis een daling van bijna 6 % laten zien, 2010 nog geen 1 %. Met inflatiecorrectie totaal zo'n 10 procent daling. Het resultaat van een economisch drastische situatie, veel meer zit er op korte termijn niet in het vat.
Life lies a slow suicide
pi_91653052
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:54 schreef Bayswater het volgende:
Alleen een verregaande overheidsmaatregel of een drastische economische situatie kan de markt hard doen dalen, die verwacht ik komende paar jaar niet. De afgelopen 2 jaar heeft alleen 2009 als reactie op de economische crisis een daling van bijna 6 % laten zien, 2010 nog geen 1 %. Met inflatiecorrectie totaal zo'n 10 procent daling. Het resultaat van een economisch drastische situatie, veel meer zit er op korte termijn niet in het vat.
Dus... volgens jouw is de kredietcrisis voltooid verleden tijd? Volgens mij zijn juist alle problemen onder het tapijt geveegd met een injectie van gratis geld door de overheden en centrale banken.
Wat is er nu werkelijk opgelost? Volgens mij zijn de problemen er alleen maar groter op geworden.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:28:20 #31
43642 Bayswater
pi_91653950
Dat het de goede kant allemaal op gaat staat buiten kijf. Heeft gevolgen voor de lonen en de werkloosheid en vervolgens ook op de huizenmarkt.
Laat ik er het laatste cijfertje er maar ingooien.

Duits ondernemersvertrouwen stijgt in januari
Vrijdag 21 januari 2011 10:19
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het vertrouwen van Duitse ondernemers in de economie is in januari iets harder gestegen dan verwacht, blijkt vrijdag uit cijfers van het IFO Institute for Economic Research.
De index nam toe tot 110,3, van 109,9 in december. Economen vooraf geraadpleegd door Dow Jones gingen uit van een stijging tot 110,0.
De Ifo-index omtrent de verwachtingen van Duitse ondernemers kwam uit op 107,8, van 106,9 een maand eerder.
De subindex voor de huidige economische omstandigheden daalde naar 112,8 van 112,9.
De Ifo-index geldt als een belangrijke barometer voor de Duitse economie.
Life lies a slow suicide
pi_91655067
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:28 schreef Bayswater het volgende:
Dat het de goede kant allemaal op gaat staat buiten kijf. Heeft gevolgen voor de lonen en de werkloosheid en vervolgens ook op de huizenmarkt.
Laat ik er het laatste cijfertje er maar ingooien.

Maar wat gaan we doen met al het extra geld dat geleend is op garantie van de belasting betaler? De komende jaren moet er flink bezuinigt worden door alle garantstellingen.... de lastendruk als gevolg van deze leningen drukken enorm zwaar op de begroting, gewoon de geldpersen maar een standje hoger zetten? Dat is toch de natte droom van elke leentokkie? Hopen op inflatie?

Terug naar jouw artikel... we hebben het hier over het optimisme onder de Duitse ondernemers... veelal gemeten aan de hand van grote internationale bedrijven die... jawel... voornamelijk exporteren naar het buitenland... in dit geval veelal Azië. Ik ben veel meer geinteresseerd in het optimisme onder het MKB en de consument... ik verwacht dat deze een stuk minder optimistisch zijn over de staat van de economie... immers zijn betalen belasting en zien vrijwel alles duurder worden. Eventuele loonstijgingen lopen achter op de winsten van bedrijven, dus voorlopig zit er niets exta's in de portemonnee.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:03:03 #33
43642 Bayswater
pi_91655249
Dip consumentenvertrouwen weer bijna hersteld

Robert du Bois - 20 januari 2011, 09:35
De dip die in december door het CBS werd gemeten is vrijwel teniet gedaan in januari.

Het vertrouwen onder consumenten in Nederland is in januari flink verbeterd. Dit maakte het CBS bekend. De index voor het vertrouwen steeg met 6 punten tot een stand van -8. Het statistiekbureau concludeerde dat hiermee de terugval in december "vrijwel teniet" is gedaan.

Consumenten bleken vooral meet vertrouwen in de nabije toekomst te hebben. Hun oordeel over de economische situatie in de komende 12 maanden verbeterde met 22 punten, naar +14. Ook het oordeel over de economie in het afgelopen jaar verbeterde fors. De deelindicator economisch klimaat klom daardoor met 15 punten, naar -3. De koopbereidheid was in januari bijna even laag als in december. Deze deelindicator van het vertrouwen steeg 1 punt en kwam uit op -11. De consumenten zijn ook positiever over de arbeidsmarkt. In januari verwachtte een op de drie dat de werkloosheid in de komende 12 maanden zal dalen, tegen een op de vijf in december. Zo positief is de werkloosheidsverwachting in drie jaar niet geweest.

http://www.trouw.nl/nieuw(...)ouwen_neemt_toe.html
Life lies a slow suicide
pi_91660370
Paar mini plusjes... ach... het is niet heel erg raar zo tegen het einde van het jaar. Ben benieuwd of we dit ook weten vast te houden. Zou best een leuke opsteker zijn.... economische groei i.c.m. dalende huizenprijzen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91663318
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:48 schreef xenobinol het volgende:
Paar mini plusjes... ach... het is niet heel erg raar zo tegen het einde van het jaar. Ben benieuwd of we dit ook weten vast te houden. Zou best een leuke opsteker zijn.... economische groei i.c.m. dalende huizenprijzen :)
Correctie, dalende koopprijzen, maar nog steeds met stijgende huurprijzen...
pi_91664198
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:51 schreef inXs het volgende:

Correctie, dalende koopprijzen, maar nog steeds met stijgende huurprijzen...
Prima... ik kan er mee leven, huizenprijzen dalen harder dan dat de huren stijgen ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_91708242
218.172 huizen te koop

Volgens sommige reaguurders op zeepbel zijn site is veel 'nieuw' aanbod, 'nogmaals' aanbod. M.a.w. waarschijnlijk mensen die een 'betere' makeleugenaar gezocht hebben die hun huis tegen de bizarre vraagprijs moet zien te verkopen _O-
Ik wens deze mens een hoop sterkte toe in 2011, ze zullen het hard nodig hebben w/
I'll sing you a lullaby.
pi_91751098
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Prima... ik kan er mee leven, huizenprijzen dalen harder dan dat de huren stijgen ;)
En daar heb jij vrij weinig aan, tenzij je koopt... Maar dat wist je wellicht al... En als je het terugrekend naar maandlasten, dan weet ik bijna wel zeker dat de huurprijzen harder stijgen dan dat de hypotheeklasten dalen. Vooral icm, de rente...
pi_91792622
218.269 huizen te koop

Rustig aan.... het is tenslotte maandag
I'll sing you a lullaby.
pi_91792728
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:18 schreef inXs het volgende:

[..]

En daar heb jij vrij weinig aan, tenzij je koopt... Maar dat wist je wellicht al... En als je het terugrekend naar maandlasten, dan weet ik bijna wel zeker dat de huurprijzen harder stijgen dan dat de hypotheeklasten dalen. Vooral icm, de rente...
Ik beschouw stijgende rentes als iets goeds.... al dat te goedkope geld heeft tot de kredietcrisis geleid en heeft de zeepbel tot mythische proporties opgeblazen. Ook zal een stijgende rente een extra aanzet geven tot de afschaf/afbouw van de HRA. Ik ga er ook niet vanuit dat de betaalbaarheid veel beter zal worden. Toch heb ik liever een lagere schuld bij een hogere rente.
I'll sing you a lullaby.
pi_91793740
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik beschouw stijgende rentes als iets goeds.... al dat te goedkope geld heeft tot de kredietcrisis geleid en heeft de zeepbel tot mythische proporties opgeblazen. Ook zal een stijgende rente een extra aanzet geven tot de afschaf/afbouw van de HRA. Ik ga er ook niet vanuit dat de betaalbaarheid veel beter zal worden. Toch heb ik liever een lagere schuld bij een hogere rente.
Dus als een boer wil lenen voor een nieuwe tractor en een hogere rente moet betalen is dat goed?

Als een energie maatschappij zonnecellen wilt bouwen en een hogere rente moet betalen is dat goed?

Voor speculatief gedrag mag van mij best een hoge rente worden betaald maar voor 'normale' investeringen zie ik geen enkel voordeel in een hoge rente.
pi_91796101
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:58 schreef lutser.com het volgende:

Dus als een boer wil lenen voor een nieuwe tractor en een hogere rente moet betalen is dat goed?

Als een energie maatschappij zonnecellen wilt bouwen en een hogere rente moet betalen is dat goed?

Voor speculatief gedrag mag van mij best een hoge rente worden betaald maar voor 'normale' investeringen zie ik geen enkel voordeel in een hoge rente.
Er is geen zeepbel in de markt voor tractoren, er is geen zeepbel in de markt voor zonnecellen, daar doet de markt nl. goed zijn werk. Vergeet niet dat de lage rente zorgt voor een enorme geldontwaarding. Noem jij dat een positief effect?
Vergeet ook niet dat als de rente een hoger niveau heeft dit bedrijven forceert minder te speculeren en dat dit de productie van nuttige goederen en diensten een boost geeft. hoge rentes nemen diverse destructieve en perverse prikkels uit de markt weg. Hoge rentes dwingen tot het verbeteren van de efficiëntie en de verhoging van de productiviteit. Kortom... een hoge rente houd de waarde van geld beter in stand en zorgt voor een beter uitgebalanceerde groei van de economie.
I'll sing you a lullaby.
pi_91800683
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de lage rente zorgt voor een enorme geldontwaarding. Noem jij dat een positief effect?
Tja, ik heb schulden en ben dus licht bevooroordeeld. Maar geldontwaarding (met mate) is niet slecht en zorgt er voor dat mensen rendabele investeringen gaan zoeken. Teveel is uiteraard slecht maar waar het optimum ligt weet ik niet.

De lijn van de ecb 2% inflatie klinkt mij als acceptabel in de oren.
pi_91801157
Spannend.. :)
  maandag 24 januari 2011 @ 19:47:07 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91814011
219.113 huizen te koop

Was de beurs maar net zo voorspelbaar als de huizenmarkt, dan viel daar gemakkelijker wat te verdienen.
Ik denk dat we medio februari een nieuw ATH kunnen plaatsen.
The End Times are wild
pi_91819608
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:47 schreef LXIV het volgende:
219.113 huizen te koop

Was de beurs maar net zo voorspelbaar als de huizenmarkt, dan viel daar gemakkelijker wat te verdienen.
Zo.... dat gaat hard :o
I'll sing you a lullaby.
pi_91819743
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:28 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Tja, ik heb schulden en ben dus licht bevooroordeeld. Maar geldontwaarding (met mate) is niet slecht en zorgt er voor dat mensen rendabele investeringen gaan zoeken. Teveel is uiteraard slecht maar waar het optimum ligt weet ik niet.

De lijn van de ecb 2% inflatie klinkt mij als acceptabel in de oren.
Uiteraard ligt er ergens een optimum, een te hoge rente is uiteraard ook niet bevorderlijk voor economische groei. Het is heel jammer dat de centrale banken hun controlerende functie niet goed uitgeoefend hebben, als zij op tijd hadden ingegrepen hadden we het misschien iets minder goed gehad maar zouden we waarschijnlijk niet door een hele diepe recessie hoeven te gaan.
I'll sing you a lullaby.
pi_91820050
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:47 schreef LXIV het volgende:
219.113 huizen te koop

Ik heb dat gevoel niet, ik heb het idee dat het rond de 220.000 blijft hangen de komende maanden.

Ik ben druk op zoek, maar ik kan nog steeds geen huis vinden wat mij het speciale gevoel geeft. Wat ik wel heb gezien is enkele 10.000'en te duur :{
pi_91820176
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:22 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik heb dat gevoel niet, ik heb het idee dat het rond de 220.000 blijft hangen de komende maanden.

Ik ben druk op zoek, maar ik kan nog steeds geen huis vinden wat mij het speciale gevoel geeft. Wat ik wel heb gezien is enkele 10.000'en te duur :{
Waarom vermoed jij dat het rond die waarde blijft hangen?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:27:20 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91820359
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:22 schreef Resistor het volgende:

[..]

Als het zo weinig scheelt dan heb je nog een goede kans dat je over een half jaartje wel kunt krijgen wat je zoekt. En anders is sparen ook nog altijd een optie. In tegenstelling tot een paar jaar geleden (toen de huizenprijzen sneller stegen dan het mogelijk was om te sparen) is dat nu best goed te doen.

En je kunt natuurlijk een paar 10.000en onder de vraagprijs bieden. Best goede kans dat je het krijgt.
The End Times are wild
  maandag 24 januari 2011 @ 22:13:39 #51
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91823830
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:27 schreef LXIV het volgende:
En je kunt natuurlijk een paar 10.000en onder de vraagprijs bieden. Best goede kans dat je het krijgt.
Dat hangt nogal van de regio en de vraagprijs af. Als jij op een vraagprijs van 180.000 er 30k onder gaat zitten weigert de makelaar waarschijnlijk om het bod door te communiceren. En áls ie het al doet is de reactie: :{w
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:21:24 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91824347
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat hangt nogal van de regio en de vraagprijs af. Als jij op een vraagprijs van 180.000 er 30k onder gaat zitten weigert de makelaar waarschijnlijk om het bod door te communiceren. En áls ie het al doet is de reactie: :{w
Dat is het relatief veel ja. Maar als dat huis nog een half jaar te koop staat, je zelf nog 6000 euro spaart en dan je bod doet, dan kom je misschien al weer wat dichter in de buurt.
Ook een huis van 180K kost 900 euro p/m om leeg te laten staan.
The End Times are wild
pi_91824724
En de druk loopt natuurlijk helemaal mooi op als je dan ook weer eens belasting moet gaan betalen na 3 jaar geprofiteerd te hebben.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:44:24 #54
323876 michaelmoore
pi_91825791
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

makelaar moet en zal altijd verslag uitbrengen omtrent een bod, altijd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 24 januari 2011 @ 23:18:02 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91827809
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:27 schreef xenobinol het volgende:
En de druk loopt natuurlijk helemaal mooi op als je dan ook weer eens belasting moet gaan betalen na 3 jaar geprofiteerd te hebben.
Dat is pas vanaf 2012 (gerekend vanaf 2008)
Nu moet je het hebben van de wat krappere financieringsquote. En dat zal wel iets schelen, aangezien dit vooral starters raakt en die onderin de 'pyramide' moeten instappen om iedereen weer een plaatsje op te schuiven. Maar ik verwacht daar geen vuurwerk van. Hooguit een paar procent. (Los van de inflatie).
2012 komt er echt druk op (als er geen herstel ontstaat)
The End Times are wild
pi_91844626
219.000 huizen te koop

Mooi rond getal :P
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:06:34 #57
324665 meth77
to do or not to do
pi_91849286
Er willen nog heel veel babyboomers hun netto pensioendeel veilig stellen, dus mag het niet te snel zakken
pi_91856722
vaag ik lees 219001 en dat is niet rond
pi_91870401
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:50 schreef Bumbu het volgende:
Tja.... zo'n teller is een moment opname.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 26 januari 2011 @ 04:26:00 #60
323876 michaelmoore
pi_91881719
219.154 huizen te koop
pi_91882662
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:06 schreef meth77 het volgende:
Er willen nog heel veel babyboomers hun netto pensioendeel veilig stellen, dus mag het niet te snel zakken
Volgens mij kun je dan het beste niet verkopen, als je je huis verkocht hebt wat ga je dan met je geld doen? op de bank zetten voor 2% rente met oplopende inflatie en vermogensrendementsheffing?
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:45:24 #62
324665 meth77
to do or not to do
pi_91882753
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:38 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dan het beste niet verkopen, als je je huis verkocht hebt wat ga je dan met je geld doen? op de bank zetten voor 2% rente met oplopende inflatie en vermogensrendementsheffing?
huurhuis, hier of in Spanje en dan jaarlijks 10.000 extra opmaken, dan kun je 20 jaar extra mooi leven en toch zorgtoeslag krijgen
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:57:08 #63
43642 Bayswater
pi_91884265
Stijging zet niet door.

218.312 huizen te koop
Life lies a slow suicide
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:15:16 #64
43642 Bayswater
pi_91896155
217.794 huizen te koop
Life lies a slow suicide
pi_91896535
Het is te zien dat de makeleugenaartjes niets te doen hebben, ze gaan kennelijk hun aanbiedingen op Funda opschonen. Goede zaak, het is al zo moeilijk zoeken tussen het enorme aanbod :+
I'll sing you a lullaby.
  zondag 30 januari 2011 @ 12:34:20 #66
323876 michaelmoore
pi_92072120
218.936 huizen te koop
Het gaat alle richtingen op

zondag 30 januari 2011 @ 15:47:25 #67
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_92080554
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:57 schreef Bayswater het volgende:
Stijging zet niet door.

218.312 huizen te koop

:Y :N :Y
  zondag 30 januari 2011 @ 19:26:35 #68
43642 Bayswater
pi_92091270
Redelijk stabiel inderdaad voor een januari, februari wordt traditiegetrouw licht stijgend.
Overigens is voor mijzelf alleen de ontwikkeling in mijn eigen buurt, woningtype en prijsklasse eventueel van belang. Daar staan er momenteel 9 te koop (waarvan 2 net een week) en zijn er 20 verkocht tussen 30-1-2010 en 29-1-2011. Nette score lijkt mij. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Bayswater op 30-01-2011 20:51:03 ]
Life lies a slow suicide
  zondag 30 januari 2011 @ 20:52:23 #69
323876 michaelmoore
pi_92096129
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:26 schreef Bayswater het volgende:
Redelijk stabiel inderdaad voor een januari, februari wordt traditiegetrouw licht stijgend.
Overigens is voor mijzelf alleen de ontwikkeling in mijn eigen buurt, woningtype en prijsklasse eventueel van belang. Daar staan er momenteel 9 te koop en zijn er 20 verkocht tussen 30-1-2010 en 29-1-2011. Nette score lijkt mij. :P
Ja het zal wel Mei worden voor die 225.000 op de klok staat
En toch bouwen we nog ieder jaar 50.000 nieuwbouwwoningen, terwijl men steeds kleiner gaat wonen en men steeds minder overhoudt, nog los van de zorgkosten en AOW inhouding in de toekomst
koop maar een cheap vrijstaand huis in de USA nu

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 30-01-2011 21:02:35 ]
pi_92098091
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
en men steeds minder overhoudt, nog los van de zorgkosten en AOW inhouding in de toekomst
Reden te meer om eraan te werken dat je woonlasten tegen die tijd fors omlaag zijn gegaan.
  zondag 30 januari 2011 @ 21:32:02 #71
323876 michaelmoore
pi_92099377
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Reden te meer om eraan te werken dat je woonlasten tegen die tijd fors omlaag zijn gegaan.
Ja daarom verwacht ik in de toekomst echte concurrentie tussen verhuurders net als nu op de kantoormarkt zich voordoet.
Terwijl men blijft bouwen en blijft bouwen, vanwege de onweerstaanbare verleiding om landbouwgrond van 10 euro per M2 te verkopen voor 400 euro per m2

En de overheid kan nog zoveel landbouwgrond van speculanten opkopen voor wilde paarden, of onder water zetten, er is nog meer dan genoeg over

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 30-01-2011 21:38:58 ]
  zondag 30 januari 2011 @ 21:47:04 #72
43642 Bayswater
pi_92100588
Zuid-Holland bijvoorbeeld heeft de nieuwbouwprojecten tot 2020 bijna gehalveerd, verder worden er juist nu veel oudere sociale huurwoningen gesloopt in de Randstad. Weet dus niet waar die 50.000 woningen neergezet gaan worden en wat het mutatiecijfer is.

wat leesvoer
http://www.tno.nl/downloads/tno_bouwprognoses_2010_2015.pdf

[ Bericht 14% gewijzigd door Bayswater op 30-01-2011 22:05:57 ]
Life lies a slow suicide
  zondag 30 januari 2011 @ 23:41:57 #73
323876 michaelmoore
pi_92107660
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:47 schreef Bayswater het volgende:
Zuid-Holland bijvoorbeeld heeft de nieuwbouwprojecten tot 2020 bijna gehalveerd, verder worden er juist nu veel oudere sociale huurwoningen gesloopt in de Randstad. Weet dus niet waar die 50.000 woningen neergezet gaan worden en wat het mutatiecijfer is.

wat leesvoer
http://www.tno.nl/downloads/tno_bouwprognoses_2010_2015.pdf
Lees jij je eigen document eens
ik lees in jouw document 67.000 vergunningen voor 2010
en 2011 nog meer gezien de prognoses

En dan al de oudere kantoorgebouwen die worden omgebouwd tot woningen voor starters en studenten

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 30-01-2011 23:49:27 ]
  maandag 31 januari 2011 @ 08:18:46 #74
43642 Bayswater
pi_92112207
Tot en met 2009 was het 70.000 -80.000 per jaar, een flinke afname dus al die 50.000. Ook zie je de gezinsgrootte al 60 jaar afnemen, langere levensverwachting die in eigen omgeving langer wordt volgehouden (oma wordt niet zo snel in een verzorgingshuis gestopt als vroeger). Je ziet daarnaast de sloopmutaties stijgen naar 20.000 per jaar. De ontrekkingen zorgen dus eigenlijk voor maar een kleine 30.000 extra woningen per jaar.

http://nos.nl/artikel/164358-woningbouwproductie-stort-in.html

In de eerste 10 maanden van 2010 zijn er 35.854 nieuwbouwwoningen gereedgekomen. Dat zijn er 14.962 (29 procent) minder dan in dezelfde periode van vorig jaar. Op jaarbasis - november 2009 tot en met oktober 2010 - werden er 67.970 woningen opgeleverd.

Dat er in december 2009 veel werd opgeleverd heeft vooral te maken met subsidieregelingen voor gemeenten die daar aan moesten voldoen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bayswater op 31-01-2011 08:37:25 ]
Life lies a slow suicide
  maandag 31 januari 2011 @ 08:43:43 #75
43642 Bayswater
pi_92112444
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 23:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Lees jij je eigen document eens
ik lees in jouw document 67.000 vergunningen voor 2010
en 2011 nog meer gezien de prognoses

En dan al de oudere kantoorgebouwen die worden omgebouwd tot woningen voor starters en studenten
Een vergunning is nog geen werkelijk startend project, alleen de toestemming. In 2010 zijn er heel wat uitgesteld.
Feit is dat het aantal gereedgemelde woningen van 83.000 in 2009 naar 53.000 in 2010 is gegaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bayswater op 31-01-2011 08:56:34 ]
Life lies a slow suicide
pi_92113106
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 08:43 schreef Bayswater het volgende:

Feit is dat het aantal gereedgemelde woningen van 83.000 in 2009 naar 53.000 in 2010 is gegaan.
Maar dat is toch ook logisch? Als er geen vraag is omdat men het niet kan betalen word er ook veel minder geproduceerd. Het grappige is dat jij daaruit de conclusie wilt trekken dat de prijzen in de toekomst weer gaan exploderen terwijl ik juist beweer dat deze inzakking van de markt een langdurig karakter vertoont. De prijzen in de markt werden juist opgedreven omdat er nog steeds zoveel mensen een koopwoning wilden hebben en men dit nog kon financieren. Juist de constante instroom maakte dit laatste mogelijk. Nu... de instroom van starters is minder en daardoor ook de financiering... want de banken snappen heel goed dat als er minder instroom is het pyramidespel gaat haperen en er mensen om gaan vallen.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 31 januari 2011 @ 09:42:21 #77
43642 Bayswater
pi_92113364
Ik trek helemaal geen conclusie. Ik constateer alleen dat er ook veel aanbod is ontstaan door het hoge aantal opgeleverde nieuwbouwwoningen tot en met 2009. Dat het aantal in 2010 aanzienlijk is afgenomen en het aantal huishoudens blijft toenemen. Op den duur zal dit weer zijn invloed hebben op de vraag naar bestaande woningen, vooral als het consumentenvertrouwen toeneemt en de economische groei doorzet.
Life lies a slow suicide
pi_92113900
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:42 schreef Bayswater het volgende:
Ik trek helemaal geen conclusie. Ik constateer alleen dat er ook veel aanbod is ontstaan door het hoge aantal opgeleverde nieuwbouwwoningen tot en met 2009. Dat het aantal in 2010 aanzienlijk is afgenomen en het aantal huishoudens blijft toenemen. Op den duur zal dit weer zijn invloed hebben op de vraag naar bestaande woningen, vooral als het consumentenvertrouwen toeneemt en de economische groei doorzet.
Volgens mij neemt het aantal huishoudens met name toe omdat het aantal 1 persoon huishoudens toeneemt. Die gaan echt niet het dure vastgoed kopen lijkt mij, in een markt waar de prijzen gebaseerd zijn op twee inkomens kun je niet verkopen aan huishoudens met 1 inkomen. Dat sluit dus aan bij mijn mening dat de markt zichzelf uit de markt geprijsd heeft en dat er enkel nog maar ruimte is voor een langdurige neergaande beweging.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 31 januari 2011 @ 10:22:12 #79
43642 Bayswater
pi_92114156
Dit bedoel je? Zou best kunnen.

Prognose ontwikkeling huizenprijzen
Er zijn veel verschillende factoren van invloed op de ontwikkeling van de huizenprijzen. De belangrijkste zijn: Vraag en aanbod, economische ontwikkelingen (koopkracht, rente, hypotheek verstrekkingsnormen) en de Hypotheekrente aftrek (politiek).
Vraag
Demografische ontwikkelingen veranderen de vraag naar het type woning en naar de lokatie waar de woning staat.
Duurdere (half) vrijstaande huizen zijn voor een groot deel in het bezit van de babyboom generatie, deze groep zal de komende jaren kleiner gaan wonen in bijvoorbeeld senioren woningen. De generatie achter de babyboomers is kleiner en minder kapitaal krachtig, waardoor het aanbod van dit type woningen groter wordt bij een dalende vraag, met een negatief prijseffect tot gevolg.
De toename van 1 persoonshuishoudens laat de vraag naar appartementen juist weer stijgen. Als het aantal 1 persoonshuishoudens stijgt betekent dat automatisch een daling van het aantal gezinnen en dus ook van de vraag naar eengezinswoningen. De prijzen van eengezinswoningen in de duurdere klasse zullen dus extra onder druk komen te staan.
In veel gebieden van Nederland (gebieden buiten de randstad zonder lokale economische motor) krimpt de bevolking. De vraag naar woningen in deze gebieden neemt daar dus in zijn totaliteit af, wat ervoor zorgt dat de huizenprijzen van elk type woning in deze gebieden achter zal blijven en (relatief gezien) dalen.
Over enkele decennia zal de totale bevolking in Nederland krimpen en zal verhoudingsgewijs het aandeel inwoners met allochtone achtergrond verder zijn toegenomen. Deze laatste groep behoort tot de economisch lagere klasse, iets wat gezien de ontwikkeling van de laatste decennia niet drastisch zal wijzigen. De vraag naar (goedkopere) grotere woningen in de grote steden zal dus relatief groter worden, deze bevolkingsgroei vormt vaker en eerder een gezin dan de autochtone groep.

Aanbod (nieuwbouw projecten, kwaliteitsverbetering bestaande woningen)
Het aanbod van nieuwbouwwoningen in Nederland volgt nauwelijks de verandering in vraag. De grondschaarste en stroperige procedures zorgen voor een zeer inflexibel nieuwbouw systeem dat niet snel in kan spelen op veranderende vraag.
De kwaliteit en ook ruimte van de bestaande woningen zal verder toenemen, eigenaren investeren meer in hun huidige woning als zij minder snel naar een ander huis kunnen overstappen.

Economische ontwikkeling
Beschikbaar looninkomen en het financieel vermogen (exclusief aandelen) van gezinnen, bestedingsruimte en koopkracht

Door de economische crisis is de gemiddelde koopkracht van de consument afgenomen. Kopers van huizen hebben dus ook minder budget voor een nieuwe woning en zullen langer in hun goedkopere woning blijven wonen of een nieuw huis uitkiezen dat goedkoper is dan men in economische hoogtijdagen zou hebben gekocht. De stijging van de huizenprijzen wordt hierdoor getemperd, al zullen de goedkopere woningen er relatief gezien juist van profiteren en duurder worden.
Reële Rente
De hypotheekrente volgt de reële rente (binnen een bepaalde bandbreedte), deze rente gaat zeker omhoog, alleen in welke mate is natuurlijk de vraag. Het onderzoeksbureau van consultancy firma McKinsey kwam in december met een rapport. Hierin spreekt zij de verwachting uit van een rentegroei van 1,5 % voor het komend decennium. In het kort zijn de argumenten voor deze verwachting: · meer investeringen wereldwijd · minder besparingen wereldwijd
In hun verwachting worden ze gesteund door de voormalige voorzitter van de Amerikaanse centrale bank, Alan Greenspan. In zijn memoires wijdde hij een hoofdstuk aan de rentestand in de toekomst. Greenspan zegt dat uiteindelijk de lage lonen en prijzen door het massale aanbod van goedkope arbeidskrachten uit andere landen zal eindigen. Dit leidt tot hogere inflatie. Waarbij Greenspan uitgaat van een nog hogere rentestand dan McKinsey. Alan Greenspan noemt toekomstige percentages van tien procent voor Amerikaanse staatsleningen.
De verstrekkingsnormen voor hypotheken
De verstrekkingsnormen voor hypotheken zijn sinds de financiele crisis behoorlijk aangescherpt. Banken zijn voorzichtiger geworden en zullen dat blijven. Een naderende vermindering van de hypotheekrente aftrek en een aanhoudend zwakke huizenmarkt zorgt ervoor dat de banken zeker de komenden jaren voorzichtig blijven.

Hypotheekrente aftrek
Willem Buiter, Chief Economist van Citibank, één van de grootste banken op aarde, voorspelt dat de hypotheekrente aftrek binnen vier jaar aangepakt moet gaan worden door het kabinet. Op deze korte termijn hoeft het nog niet te gebeuren maar hypotheekrente zal zeker binnen 10 jaar door de politiek aangepakt worden. De afschaffing (of afbouwen) van de aftrek boven de 3,5 ton, die boven de markt hangt, wordt al in de prijzen ingecalculeerd.
Life lies a slow suicide
  maandag 31 januari 2011 @ 11:30:31 #80
324665 meth77
to do or not to do
pi_92116167
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:42 schreef Bayswater het volgende:
Ja, dat zijn vaak kamerbewoners, al dan niet met twee of een persoon

Ik zie in de toekomst steeds meer tijdelijke banen en een lager netto, helaas.

Wat wel zal gaan gebeuren is het ombouwen van een overschot aan kantoorruimte naar bejaardenwoningen, daar heb ik al iets over gehoord, en die laten inderdaad vaak knotsen van woningen achter

De verandering van veel leefruimte naar kleinere moderne goedkopere woonruimtes zal doorzetten, dat zie ik om me heen gebeuren

Dat de rente fors omhoog gaat dat geloof ik niet, dan gaat heel europa failliet

[ Bericht 4% gewijzigd door meth77 op 31-01-2011 11:38:03 ]
  maandag 31 januari 2011 @ 11:43:17 #81
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92116651
Van de ~10 woningen die ik volg op Funda zijn er 2 in januari verwijderd (niet 'verkocht onder voorbehoud')... En nu weer terug als 'Nieuw' voor dezelfde prijs :') Slechts een datapuntje.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92117044
Zelfde prijs?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_92117166
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:43 schreef eleusis het volgende:
Van de ~10 woningen die ik volg op Funda zijn er 2 in januari verwijderd (niet 'verkocht onder voorbehoud')... En nu weer terug als 'Nieuw' voor dezelfde prijs :') Slechts een datapuntje.
En nog steeds bij dezelfde makelaar? De kans is vrij groot dat de eigenaar op zoek is gegaan naar een betere makelaar. Eentje die zijn huis wel voor de gewenste prijs kan verkopen _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_92117206
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:53 schreef fedsingularity het volgende:
Zelfde prijs?
Of soms een nog hogere prijs... kan je meer korting geven en wat paniek zaaien in de markt.... zie de prijzen de pan uit rijzen.... omg... nu snel kopen voordat het onbetaalbaar wordt :D
I'll sing you a lullaby.
pi_92117410
Er hangen nu ook overal van die aanplakbiljetten, als je geen nu geen huis koopt mis je de boot.
De NVM heeft weer wat bedacht :D

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_92117523
Wie gelooft de NVM nog? Volgens mij kun je je huis tegenwoordig sneller verkopen via MP en Ebay :P
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:32:44 #87
323876 michaelmoore
pi_92378266
ontopic
218.997 huizen te koop
  maandag 7 februari 2011 @ 17:46:23 #88
323876 michaelmoore
pi_92467347
219.250 huizen te koop
t is stil hier :{

Halllooooo -O-
pi_92473089
Wees blij dat het lekker rustig is. Geen paniek in de markt is wel prettig.

Vorig jaar begon het rechte lijntje omhoog in maart, en hield pas op in juli, toen 2 maanden rust, en toen weer een stukje omhoog.
pi_92478552
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:04 schreef Resistor het volgende:
Wees blij dat het lekker rustig is. Geen paniek in de markt is wel prettig.

Vorig jaar begon het rechte lijntje omhoog in maart, en hield pas op in juli, toen 2 maanden rust, en toen weer een stukje omhoog.
Paniek? Mmm.... ik denk eerder dat er een hele hoop mensen zitten te balen.
I'll sing you a lullaby.
pi_92479773
Graag paniek, graag chaos.Kan ik tenminste goedkoop eenhuis kopen.. ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:28:20 #92
324665 meth77
to do or not to do
pi_92496934
no panic
219.308 huizen te koop
pi_92498868
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:28 schreef meth77 het volgende:
no panic
219.308 huizen te koop
Zo te zien gaan we weer richting de 220k. vorig jaar begon in maart een flinke toename... zouden we dit jaar de 240..250k gaan halen?
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:45:50 #94
324665 meth77
to do or not to do
pi_92499564
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zo te zien gaan we weer richting de 220k. vorig jaar begon in maart een flinke toename... zouden we dit jaar de 240..250k gaan halen?
hangt van de rente af, maar men begint wel scherper te prijzen , dus met het doel om te verkopen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:00:05 #95
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92500132
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 11:57 schreef xenobinol het volgende:
En nog steeds bij dezelfde makelaar? De kans is vrij groot dat de eigenaar op zoek is gegaan naar een betere makelaar. Eentje die zijn huis wel voor de gewenste prijs kan verkopen _O-
Ja, zelfde makelaar... Nog steeds zelfde prijs. :') ! En ze worden links en rechts ingehaald door nieuwe objecten met veel recentere bouwjaren, meer m², twee-onder-een-kapwoningen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92500575
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:50 schreef Bumbu het volgende:
Ik heb de Funda teller ooit gebouwd, volgens mij zit er wel een aantal uurtjes caching op dat ding als ik me niet vergis ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_92506743
quote:
Op maandag 7 februari 2011 21:52 schreef Oksel het volgende:
Graag paniek, graag chaos.Kan ik tenminste goedkoop eenhuis kopen.. ;)
Wil ik eigenlijk ook wel, maar aan de andere kant is op het huis van je ouders "passen" (die zijn regelmatig van de VUT aan het genieten) en ondertussen doorsparen en heel rustig zoeken ook wel lekker :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:45:59 #98
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_92507394
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Wil ik eigenlijk ook wel, maar aan de andere kant is op het huis van je ouders "passen" (die zijn regelmatig van de VUT aan het genieten) en ondertussen doorsparen en heel rustig zoeken ook wel lekker :P
als ik bovenstaande tekst door babelfish gooi met als invoertaal "knurfts" dan staat er:

Wil ik eigenlijk ook wel, maar aan de andere kant durf ik na 30 jaar nog steeds niet op mezelf te wonen en heb ik ook nog altijd geen relatie. :P
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_92507588
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:45 schreef Hanoying het volgende:
als ik bovenstaande tekst door babelfish gooi met als invoertaal "knurfts" dan staat er:

Wil ik eigenlijk ook wel, maar aan de andere kant durf ik na 30 jaar nog steeds niet op mezelf te wonen en heb ik ook nog altijd geen relatie. :P
Uit welk stuk polderklei hebben ze deze 'knurft' getrokken?

Stop maar weer terug want hij woont nog thuis en heeft geen relatie.... the horror :')
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:58:39 #100
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_92507992
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uit welk stuk polderklei hebben ze deze 'knurft' getrokken?

Stop maar weer terug want hij woont nog thuis en heeft geen relatie.... the horror :')
TS heeft wat sarcasme nodig zodat hij inziet dat hij op zichzelf moet gaan wonen.

Zijn ouders zijn al met de VUT, het is tijd :Y
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')