quote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:36 schreef danimeisje het volgende:
Twentemeisje, tja gunde manlief een nachtje goed slapen!
Die moet zo weer werken. Ga nu lekker slapen!
PD van harte dat je gaat trouwen!!
Weet je al wanneer?!
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen.
Na een knallende ruzie gisteravond ben ik voor de keuze gezet, of ik belde zelf om mij ziek te melden, ofzou het wel voor mij doen. Me er gisteravond nog onderuit weten te praten, maar vanmorgen merkte ik al snel dat hij wel een punt had.
Ik heb dus wat ik kon verschuiven verschoven, en vandaag ga ik niet aan het werk...
(en wat voel ik mij er ergens opgelucht, en ergens heel schuldig over..)
Daar sluit ik me ook in dit nieuwe topic nogmaals bij aan! En gewoon ook even eenquote:
Ach, er zijn ook hele volksstammen die niets meer aan je vragen vanaf dat je een positieve test hebt, 'want jij bent zwanger, dús je zult toch wel niet willen.'quote:Op dinsdag 11 januari 2011 04:41 schreef danimeisje het volgende:
Pfft irritant zeg mammapurk!
Alvast veel succes enzo! Ben echt blij dat ik geen wekker heb.
Moet even wat kwijt btw:
Deze heeft het licht niet uit gevonden!
Vragen aan een zwangere van tegen die tijd meer dan 34 weken te gaan laser gamen...
Ze weet dat ik zwanger ben... Zucht irriteer me mateloos aan dat soort mensen!
Dit is pas mijn 2de werkdag weer dus dit is al 1 van de eerste gelegenheden. Ik heb wel 30 collega's dus ik moet ff kijken hoequote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:24 schreef Brighteyes het volgende:
Spannend Aventura!Zo leuk vond ik dat, overal het nieuws vertellen.
En kom je dan ook hier het buikje showen een dezer dagen?
Overigens was er bij mij niet echt sprake van 'vertellen', het was meer een 'eruit gooien'.![]()
![]()
Ik kon me niet inhouden.
Leuk!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:21 schreef Aventura het volgende:
Vamdaag ga ik het aan al mijn collega's vertellen. Ik kan er niet meer omheen, mijn 14 wekenbuikje is goed aanwezig evenals mijn pluspunten.
Da's waar ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:42 schreef wickie het volgende:
Avotar en Avotar-vrouw hebben vandaag toch weer een echo? Zo ja, heel veel succes voor jullie! Hopelijk is het nu allemaal wel goed te zien en zijn de echo-dense darmpjes wel ok deze keer.
Ik ben m'n vragenlijstje voor de gyneacoloog aan het maken, voor de afspraak van straks.
* laiveneertiekje sluit zich hierbij aan..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:56 schreef twentemeisje het volgende:
Avotar heel veel sterkte gewenst voor jullie vandaag! Ik duim voor een geruststellende echo!
Wat grappig! Ik zit in het OLVG bij het Oosterpark, zo rond het middaguur in ieder geval..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:18 schreef Lijnloos het volgende:
Claudia, ik wil je even een sterke dag toewensen! Dat alles vandaag maar lekker mag gaan beginnen en ook nog op een goede manier waar jij je prettig bij voelt. Zet hem op meis!
(Ps. welk ziekenhuis lig/ga je? Mijn stiefzusje staat momenteel ook op knappen, nou ja is aan het puffen en bevalt ook in A'dam... misschien in het kader van timing kan ik je nog even een lieve groet live doen, maar wees ook eerlijk als je er niet op zit te wachten of wilt vertellen ook goed hoor! ...)
Ik hoop zo ontzettend, dat je gestript wordt en thuis dan de eerste echte weeen kan ondergaan en opvangen en daarna naar het ziekenhuis en dat jequote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
En ik durf bijna niet te zeggen dat ik denk dat het vandaag écht gaat gebeuren. Mijn 'rare gevoel' laat me wel vaker in de steek.
idd!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:39 schreef snoopy het volgende:
mooie datum ook 11-1-11Succes vandaag!
Ik hoop het zo Claudia!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
En ik durf bijna niet te zeggen dat ik denk dat het vandaag écht gaat gebeuren. Mijn 'rare gevoel' laat me wel vaker in de steek.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:36 schreef huuphuup het volgende:
hihi zal k smsen om te vragen of ze al gekotst heeft?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:36 schreef huuphuup het volgende:
hihi zal k smsen om te vragen of ze al gekotst heeft?
Haha, welnee, ze gaan vandaag niet inleiden. Ik weet ook niet waarom er zoveel commotie is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:38 schreef Poppejans het volgende:
Kan het even niet terugvinden, gaan ze Claudia inleiden vandaag?![]()
Heel erg veel succes Claudia, dat je maar gauw jullie meisje vast kan houden en enorm van je gezin kan gaan genieten en lekker niet meer zwanger bent![]()
Ben verschrikkelijk benieuwd!
Wat een rotbericht, zeg! Ik vraag me af wat ze kunnen doen. Zouden ze je zo lang mogelijk door willen laten lopen om te wachten tot de baby groot genoeg is om geboren te worden, of zouden ze de baby juist eerder willen halen omdat hij het buiten de baarmoeder misschien beter heeft? Ik ben benieuwd wat de verloskundige gaat zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De echoscopist ging mijn vk bellen dus ik wacht nu tot dat zij mij bellen? Als het me te lang duurt ga ik zelf wel bellen dadelijk.
Dat is heel fijn om te horen! Blijf je nu onder controle in het ziekenhuis? En heb je eigenlijk nog last van je been?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:41 schreef wickie het volgende:
Hier terug uit het ziekenhuis, ik ben ubergezond, geen trombose.
Je klinkt als een ander mens Claudia. Fijn dat je je begrepen en serieus genomen voelt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, welnee, ze gaan vandaag niet inleiden. Ik weet ook niet waarom er zoveel commotie is.![]()
We zijn terug van de afspraak in het ziekenhuis en het was een heel fijn gesprek met een ontzettend lieve verloskundige. Bloeddruk is oké, ik heb 1-2 centimeter ontsluiting (maar dat schijnt bij een tweede niet zoveel te zeggen), de baarmoedermond is goed aan het verweken, ze heeft me gestript en ik kom vrijdag weer terug. Vrijdag gaat ze eventueel nog een keer strippen en vrijdag gaan we ook een afspraak maken voor een inleiding. Ik heb weer wat slaapmedicatie meegekregen om de tijd door te komen.
Ik merkte aan mezelf dat ik heel opgelucht en vrolijk was tijdens het gesprek. Oh, en ze zei dat ze haartjes kon voelen! Kan je dat voelen, ondanks de vliezen?
Het is nu lekker aan het rommelen weer. Het zal mij benieuwen of het strippen iets doet. De verloskundige was heel realistisch en zei dat de kans groot is dat de baby op de inleiding zal wachten.
Ik zat daar vanochtend over na te denken, over dat je altijd uitkijkt naar iets leuks, een feestje of vakantie bijv. En als dan het moment daar is, dan is het zo voorbij en was de voorpret eigenlijk leuker en een langere periode.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, het was weer ouderwets gezellig in het ziekenhuis. Ik kende deze verloskundige nog niet, maar ze had een heel aangename combinatie tussen een warme en een realistische persoonlijkheid. Ik houd daar erg van, als mensen de zaken niet mooier maken dan ze zijn. En we haalden weer wat slaapmedicatie op de afdeling met verloskamers en die mensen zijn echt geweldig. Ik kreeg er weer heel veel zin in om daar te mogen bevallen. De voorpret is toch ook wel heel fijn.
Ja, heb nog steeds last van m'n been jammergenoeg, het is niet hinderlijk, maar ja fijn is anders.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is heel fijn om te horen! Blijf je nu onder controle in het ziekenhuis? En heb je eigenlijk nog last van je been?
Ik heb me trouwens deze zwangerschap amper benauwd gevoeld door de baby terwijl dat bij Ivan ook wel een zorg was. Ik hoop dat het je bespaard blijft.
Ohhh nee dat kan écht! Als de vliezen niet heel taai meer zijn zo in de a terme fase dan kun je dat zéker voelen, maar dan zijn het a. écht niet maar enkele haartjes en heeft ze b. al niet meer alleen maar met de puntjes van haar 2 vingers kunnen voelen, maar kon ze er dusdanig bij dat ze het meest sensitieve deel van haar vingers al over het koppie kon laten gaan!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sluit niet uit dat ze maar wat zei om me door het strippen heen te loodsen, hoor.Misschien weet Poppedein of het mogelijk is?
Ik vind het echt ontzettend fijn voor je dat je op die manier weer naar huis bent gegaan!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Je hebt mooi werk, Poppedein. Ik ben me er elke keer weer zo bewust van hoeveel verschil net die ene persoon maakt tijdens de controle. Ik heb twee weken lang met een rotgevoel rondgelopen door de vorige afspraak, en nu zit ik met mijn hoofd in de wolken. Toen ze zei dat ze haartjes kon voelen bleef ik maar "Oh echt!? Haartjes! Ja? Haartjes!" zeggen.Ze voegde er wel aan toe dat ze niet kon voelen welke kleur die haartjes hadden.
Ik heb hier nog een pak onaangebroken staan van de vorige keer!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:39 schreef huuphuup het volgende:
B. Is mn schoonmoeder aan t uitleggen wat zoogkompressen zijnik kom nie meer bij
echt?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een pak onaangebroken staan van de vorige keer!
Dat gaat hem worden vannacht hoor, dit klinkt wel als een reactie op het strippenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik blaas me rot op m'n hand om te kijken of m'n vliezen zijn gebroken.
Harde buiken, wat bloedverlies, maar (nog) geen echte bevalling.
succes claudia!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Hier nog zo iemand! Heb na mijn ks altijd geroepen dat ik echt echt echt gewoon wil bevallen, maar nu het al ietsjes dichterbij komt begint het zweet me van alle kanten uit te breken! Een ks was heftig en ik heb wel mijn dochter het eerste uur gemist (ze is alleen meteen na het eruit halen bij me geweest, daarna moest ze meteen de couveuse in), maar ik heb van te voren 22 uur beenweeën gehad, en ik moet er niet aan denken dat ik toen pas op 5 cm zat en nog een hele weg te gaan had eigenlijk. Dat overleef ik noooooit!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:46 schreef MamaPurk het volgende:
Ik vroeg me af of er hier eigenlijk dames zijn die een normale bevalling hebben gehad na een keizersnee, ben namelijk erg nieuwsgierig naar de ervaringen. Ik vind het allemaal zo ongelofelijk spannend helemaal als ik hier dan al die bevallingsverhalen lees. Er zitten 2 stemmetjes in mijn hoofd, een gewone bevalling, ja een leuke ervaring, ik wil het meemaken en het andere stemmetje zegt, doe maar weer een keizersnee, niet fijn maar ik weet wel wat me te wachten staat zeg maar...
woehoeeee!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
De verloskundige had het over 10%.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Emmen, er is maar een kleine groep waarbij de vliegen spontaan breken toch?
Als je je bekken kantelt dan zakt de baby wat dieper in het bekken of zo? Ik weet er ook het fijne niet van. Het lijkt me sowieso een malle onderneming, want als de vliezen breken zal ik toch naar het ziekenhuis moeten.quote:
En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen hoe een jongetje van ons eruit ziet..... Weet ook niet wat ik hem ga aantrekken (nu haat ik het seizoen waarin ik ga bevallen ook, want wat moet ik kopen? Het kan 10 graden zijn, maar ook 25quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:19 schreef Takkembah het volgende:
Zo kan ik me helemaal nog een dochter van ons voorstellen, omdat we Alexa al hebben. Maar hoe een jongen van ons eruit ziet weer helemaal niet. Nou ja. Zoiets dan.
Ik vind het wel grappig, die errors van de telefoon groofsken Dat vind ik ook!!!!
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Worden er uberhaupt baby's geboren zonder haar?
Check, Mettequote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Worden er uberhaupt baby's geboren zonder haar?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben natuurlijk allang aan het googelen geweest en volgens de statistieken heb ik 1/3e kans dat het strippen iets doet. Dat wil zeggen, bij 1/3e deel van de vrouwen doet het niets, bij 1/3e doet het iets maar zet het de bevalling niet in gang en bij het overige deel zet het de bevalling (vroeg of laat) wel degelijk in gang. Het is gewoon een kwestie van afwachten!
Ik heb er in ieder geval absoluut geen spijt van dat ik de verloskundige heb laten strippen!
Ow gelukkig dan ben ik niet de enige. Maar ja ik heb er al wel wat op gegoogled natuurlijk en dan kom je echt best enge verhalen tegen. Nu ben ik ook wel zo nuchter dat ik denk ja de drama verhalen worden verteld en overal waar het goed gaat daar hoor je niets van...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:08 schreef Jeetjejom het volgende:
Hier nog zo iemand! Heb na mijn ks altijd geroepen dat ik echt echt echt gewoon wil bevallen, maar nu het al ietsjes dichterbij komt begint het zweet me van alle kanten uit te breken! Een ks was heftig en ik heb wel mijn dochter het eerste uur gemist (ze is alleen meteen na het eruit halen bij me geweest, daarna moest ze meteen de couveuse in), maar ik heb van te voren 22 uur beenweeën gehad, en ik moet er niet aan denken dat ik toen pas op 5 cm zat en nog een hele weg te gaan had eigenlijk. Dat overleef ik noooooit!
Maargaat weer van een ks uit, mijn vk heeft er alle vertrouwen in dat ik het wel kan, dus kan niet meer dan het over me heen laten komen, toch?
check!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Emmen, er is maar een kleine groep waarbij de vliegen spontaan breken toch?
Ik had het niet zoals op tv, dat je dan zeg maar tot je enkels in een plas met water staatquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ja, mie toe.. Gewoon *plop* *guts*
En de gedachte "plaste ik nou net in mijn broek?"
Herkenbaar! Al lag ik al wel in het ziekenhuis om de volgende dag ingeleid te gaan worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ja, mie toe.. Gewoon *plop* *guts*
En de gedachte "plaste ik nou net in mijn broek?"
Dat is zeker een hart onder de riem deze ga ik in ieder geval onthouden om mezelf erdoor heen te sleuren als ik weer eens een moment van twijfel heb!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:55 schreef Lot_1 het volgende:
voor de moeders die soms bang zijn voor een bevalling nadat ze een keizersnee hebben gehad: mijn moeder heeft 4 keizersnedes gehad, en toen kwam ik 'gewoon' terwijl ik in stuit lag. En aangezien ze altijd roept dat een gewone bevalling veel prettiger is dan een keizersnede, neem ik aan dat het wel mee viel met de zwaarteHet is maar één geval, er zullen vast ook minder fijne verhalen zijn, maar in het kader van hart-onder-de-riem
ik weet nog dat ik het voelde/hoorde en dacht 'dat zou toch heerlijk zijn zeg, zomaar spontaan gebroken vliezen... Maar wacht eens even... *beetje perst*quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja knak idd BE, dat bedoelde ik ook
Lekker overdag geslapen!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:56 schreef PM-girl het volgende:
Spannend hoor Claudia!! Ik hoop dat het door zal zetten.
Danimeisje, groot is het he!Ga je overdag ook slapen, of wacht je weer tot 's avonds met proberen?
Ik heb sinds enkele weken weer twee dagen fulltime achter elkaar gewerkt. Dan mis ik mijn middagdut wel!
Nou ja... Toch heb je je niet meer gemeld sindsdien...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Haha. Ik vind het zo leuk dat jullie meeleven.Ik vind het ook heel spannend.
Ik ga nu even puzzelen en als de harde buiken wat serieuzer worden en er wat meer regelmaat in komt dan kom ik me wel melden! Bij geen bericht dus niet gaan speculeren.
Wat staat er nou BE... Bij geen bericht niet gaan speculerenquote:Op woensdag 12 januari 2011 08:16 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja... Toch heb je je niet meer gemeld sindsdien...
Zou het dan toch?
Ze had toch weer nieuwe slaapmedicatie gekregen? Of verzin in dat?quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Kan me gezien de afgelopen weken ook niet voorstellen dat er ineens lekker geslapen is ook
Sorry Claudia
Maar ik gun het je zo
maar wel fijnd at je iig een goede nacht hebt gehad! Nu goed uitgerust ertegenaan!quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me toch komen melden als ik weeen had.![]()
Ik heb de harde buiken tot middernacht een kans gegeven. Toen heb ik de twee magische pilletjes ingenomen en vanochtend om 9 uur stond mijn lief met Ivan naast me om me uit te zwaaien. Ik heb gewoon 9 uur geslapen!Maar goed, het gerommel lijkt nu helemaal gestopt te zijn.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik heb nog 38 sudoku's te gaan.
ah, de stilte voor de storm. succes!quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de harde buiken tot middernacht een kans gegeven. Toen heb ik de twee magische pilletjes ingenomen en vanochtend om 9 uur stond mijn lief met Ivan naast me om me uit te zwaaien. Ik heb gewoon 9 uur geslapen!Maar goed, het gerommel lijkt nu helemaal gestopt te zijn.
GMTA!!!quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:19 schreef trui het volgende:
[..]
ah, de stilte voor de storm. succes!
Wat DJMO zegt Claudia.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:19 schreef DJMO het volgende:
fijn dat je in ieder geval een goede nachtrust hebt gehad Clau .. wellicht zorgt de rust ervoor dat je er in de loop van vandaag echt goed tegen aan kan, ook al lijkt het nu helemaal stil te liggen
quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:
Lijkt wel of Claudia's supporters meer haast hebben dan zijzelf
Huh? Ze zijn er niet blij mee? Waarom dan niet? Zijn jullie erg jong ofzo?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Gister beetje een domper gehad.. Schoonouders het mooie nieuws verteld. Ze zijn best geschrokken.... Ik hoop dat ze nog een beetje bijtrekken, mijn vriend was erg onder de indruk van hun reactie. Wel zijn ze positief aan het meewerken met onze verhuizing... Dus wellicht dat de rest ook bijtrekt...
Welkom Jolene![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij begon het Poppejans toen ook de volgende avond. Bij mij ook twee keer, dus ehm... ik zet ook in op vanavond. En geen gerommel is goed. Dan voel je het een monsters als het begint.
Ik hoop voor jullie dat ze bijdraaien. En dat kán bijna niet anders hoor.. Toch? Zo'n hummeltje. En straks de eerste echofoto'squote:Op woensdag 12 januari 2011 11:16 schreef Cyntiaa het volgende:
We zijn niet piepjong26 en 27. Maar we zijn, naar de mening van vele naasten, best kort bij elkaar. Je weet zelf dat het goed zit maar dat krijg je hun niet aan het verstand en dat is jammer. Ik hoop dat ze nog bijdraaien aangezien het inderdaad hun eerste kleinkind is.
Oh nee, dan zijn we even oudquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:16 schreef Cyntiaa het volgende:
We zijn niet piepjong26 en 27. Maar we zijn, naar de mening van vele naasten, best kort bij elkaar. Je weet zelf dat het goed zit maar dat krijg je hun niet aan het verstand en dat is jammer. Ik hoop dat ze nog bijdraaien aangezien het inderdaad hun eerste kleinkind is.
Jolene wat geweldig! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:58 schreef jolene het volgende:
Ook ik kom me hier stilletjes melden met als datum 19-09-2011...
Heel spannend allemaal de mevrouw van moeders voor moeders is net geweest...
En ik wil het eigenlijk van de daken schreeuwen maar ja, dat doen we nog niet.
Ik had geen chauffeur, ik moest de flessen bij een tankstation in de buurt achterlaten in van die grote bakken...quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
L'tiekje, de chauffeur had bij de laatste keer flessen ophalen volgens mij een cadeautje achter moeten laten.
Valt mee hoor, niet meer iedere dag om denken, maar iedere weekquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:33 schreef trui het volgende:
susie, dat gaat wel ver zeg,die pil-strip alleen maar om je zus niet argwanend te maken. ben je gestopt met de pil, moet je er nog om denken!
Dan had de intake mevrouw je destijds het cadeau al moeten geven. Zo ging het bij mij ook omdat wij in een grote flat wonen en die flessen beneden in de portiek moesten staan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik had geen chauffeur, ik moest de flessen bij een tankstation in de buurt achterlaten in van die grote bakken...
Ja dan weet ik het ook niet meerquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Susie, moeders voor moeders moet je jezelf voor aanmelden. Je plast van week 6 tot week 16 ervoor, en ze halen het HCG uit je urine, om daar medicijnen van te maken voor vruchtbaarheidsbehandelingen.
En DML, er staat mij iets bij van het intakegesprek dat ze het hele systeem net vernieuwd hadden, en dat het daarom opgestuurd zou worden. De kadootjes waren ook net anders, ik kon kiezen uit een ketting/armband, en zou nu een verzorgingstas opgestuurd krijgen.
mijn schoonvader vroeg toen ik weer in verwachting was, of we gek geworden waren (we zaten op dat moment in een tweekamerwoning, dus ergens begrijpelijk die reactie), hij is volledig omgedraaid, en heeft zelfs voor een nieuwe (2e hands) commode en kinderkledingkast gezorgd "voor de kleine jongen straks"quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Gister beetje een domper gehad.. Schoonouders het mooie nieuws verteld. Ze zijn best geschrokken.... Ik hoop dat ze nog een beetje bijtrekken, mijn vriend was erg onder de indruk van hun reactie. Wel zijn ze positief aan het meewerken met onze verhuizing... Dus wellicht dat de rest ook bijtrekt...
Welkom Jolene![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:26 schreef Susie het volgende:
Hang je alvast een briefje op de deur: "blijven aanbellen en wachten tot er iemand komt, ik ben echt wel thuis, maar misschien een wee aan het wegpuffen, moment geduld svp"
Wat vervelend, Cyntiaa! Ik herken het wel een beetje. Mijn directe omgeving reageerde deze zwangerschap ook niet zo positief omdat men ervan schrok dat het alweer zo snel raak was. Dat is wel veranderd, hoor. Mijn schoonmoeder belde zelfs een dag later om te zeggen dat ze het heel leuk vond; ze was gewoon wat verbouwereerd. Geef ze dus de tijd om eraan te wennen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Welkom Jolene![]()
"als ik niet binnen xx minuten reageer svp de sleutel onder de mat vandaan halen en assisteren bij de bevalling"quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:26 schreef Susie het volgende:
Hang je alvast een briefje op de deur: "blijven aanbellen en wachten tot er iemand komt, ik ben echt wel thuis, maar misschien een wee aan het wegpuffen, moment geduld svp"
quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:26 schreef Susie het volgende:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:28 schreef DJMO het volgende:
[..]
"als ik niet binnen xx minuten reageer svp de sleutel onder de mat vandaan halen en assisteren bij de bevalling"
Dan nog vind ik zo'n reactie ongepast.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
mijn schoonvader vroeg toen ik weer in verwachting was, of we gek geworden waren (we zaten op dat moment in een tweekamerwoning, dus ergens begrijpelijk die reactie), hij is volledig omgedraaid, en heeft zelfs voor een nieuwe (2e hands) commode en kinderkledingkast gezorgd "voor de kleine jongen straks"Grote kans dat ze gewoon geschrokken zijn en het eerst even moeten verwerken voor ze écht blij kunnen zijn
quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat vervelend, Cyntiaa! Ik herken het wel een beetje. Mijn directe omgeving reageerde deze zwangerschap ook niet zo positief omdat men ervan schrok dat het alweer zo snel raak was. Dat is wel veranderd, hoor. Mijn schoonmoeder belde zelfs een dag later om te zeggen dat ze het heel leuk vond; ze was gewoon wat verbouwereerd. Geef ze dus de tijd om eraan te wennen.
Maar goed, voor jullie is het gewoon niet leuk.
Ik vind het niet altijd ongepastquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:45 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het eigenlijk ongepast dat ouders een mening hebben. 'ik ben er niet heel blij mee'. Ehm hoezo? Het gaat toch om jou, je relatie en eventueel gezin??
Ja precies. Denk je wat leuks te vertellen, krijg je dat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:45 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het eigenlijk ongepast dat ouders een mening hebben. 'ik ben er niet heel blij mee'. Ehm hoezo? Het gaat toch om jou, je relatie en eventueel gezin??
Misschien niet maar dan nog, ouders moeten begrijpen dat hun kind inmiddels volwassen is en zelf bepaalt hoe hij of zij leeft. Een kleinkind is geen recht ofzo.quote:
Ja maar zoals Suus zegt. Het is afhankelijk van de situatie. Mijn ouders zouden het bepaald niet leuk vinden als mijn zusje nu zwanger blijkt te zijn. En zullen dat ook zeggen. Kan ze nog zo volwassen zijn (qua leeftijd) als ze wil, mijn ouders hebben nu nog steeds veel zorgen over haar, betalen nog steeds een hoop bij aan haar leefsituatie en moeten haar nog steeds sturen in de juiste richting. Dus dan vind IK het niet ongepast als ze het eerlijk zouden zeggenquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:49 schreef Aventura het volgende:
[..]
Misschien niet maar dan nog, ouders moeten begrijpen dat hun kind inmiddels volwassen is en zelf bepaalt hoe hij of zij leeft. Een kleinkind is geen recht ofzo.
Ja ik ben weer fulltime a/h werk! Vind het heerlijk, al is het wel vermoeiend.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:51 schreef Susie het volgende:
@Aventura; was jij niet weer aan het werk deze week? Hoe reageerden je collega's?
Ja, nou ben ik wel 2 weken teruggetikt. Dus dan ben ik 10 weken. Máár.. als het goed is komen een dezer dagen onze reallife vrinden van FOK! ook bij ons langs. Dus dan vertel ik het gewoonquote:Op woensdag 12 januari 2011 12:44 schreef danic het volgende:
PD, ga je je na de nekplooimeting ook bekend maken? Dan zit je toch rond de 12 weken? Ben wel nieuwsgierig wie je bent.
Jolene gefeliciteerd!!
Lollies, kauwgom in alle smaken (vooral Stimorol is lekkerquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:23 schreef Susie het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik zover ben Juud! Wat lijkt me dat super!
Zijn er hier dames die rookten voordat ze zwanger waren? Ik ben zo'n slecht persoonen heb zo'n moeite om niet te roken!! Iemand tips!? Ik weet dat ik ze echt wel laat liggen straks, maar nu werkt mijn huidige situatie (problemen op het werk, straks weer een gesprek ) ook niet echt mee, waardoor ik ook nog eens stress ervaar. Wil ze laten liggen, maar is oh zo moeilijk! Alle tips zijn welkom (lollies heb ik al in huis gehaald en heb me voorgenomen wanneer dit pakje leeg is, nog 4 om geen nieuwe meer te kopen).
Wij woonden na 2 maand samen, al het goede komt snel is op ons wel van toepassing.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:23 schreef PurpleDaisy het volgende:
Mijlpaal voor Juud
.
Mijn wederhelft en ik kennen elkaar nu 4 jaar. En een paar dagen. En we woonden na een maand of 6 al samen. Dat vonden vooral mijn schoonouders vrij snel. En na 2 jaar hebben we een huis gekocht. Dus ja.. Als het goed voelt, waarom dan wachten.
Nou, hopelijk komt je beebje over 20 weken ook snelquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:26 schreef Juud79 het volgende:
Wij woonden na 2 maand samen, al het goede komt snel is op ons wel van toepassing.
Dus dat, wellicht dat je huisarts tips heeft of er is iets natuurlijks verkrijgbaar om je te helpen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou direct hulp inschakelen, Susie, want het klinkt alsof je aan het aanmodderen bent met het roken terwijl het écht niet goed is voor je kindje.
Ik ben gestopt nadat ik een positieve test in handen had. Dat is nu 4 weken en 2 dagen geleden. Ik vond het met name de eerste twee weken erg moeilijk met name in de kroeg (omdat daar gewoon gerookt wordt) en op wat anderen momenten dat het voor mij vooral echt een gewoonte was om te roken. Ik heb ook m'n pakje sigaretten nog bij gehouden (zit er nog een in) wat ik met die sigaretten deed was aansteken een hijs nemen en dan aan m'n vriend geven. Ook hier heb ik de laatste twee weken steeds minder behoefte aan maar toch soms wel moeilijk nog hoor.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:23 schreef Susie het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik zover ben Juud! Wat lijkt me dat super!
Zijn er hier dames die rookten voordat ze zwanger waren? Ik ben zo'n slecht persoonen heb zo'n moeite om niet te roken!! Iemand tips!? Ik weet dat ik ze echt wel laat liggen straks, maar nu werkt mijn huidige situatie (problemen op het werk, straks weer een gesprek ) ook niet echt mee, waardoor ik ook nog eens stress ervaar. Wil ze laten liggen, maar is oh zo moeilijk! Alle tips zijn welkom (lollies heb ik al in huis gehaald en heb me voorgenomen wanneer dit pakje leeg is, nog 4 om geen nieuwe meer te kopen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |