iddquote:Op maandag 10 januari 2011 12:03 schreef MamaPurk het volgende:
Nou ik heb even terug gekeken en volgens mij heb ik het wel goed gedaan
bij de afgesloten topics staat Z&G 726 en dan klopt het volgens mij dat deze 727 is
Ik had alleen mijn eigen uitgerekende datum er bij het begin wel tussen kunnen zetten maar goed dat komt nog wel
Ja dat ik het rapportje meteen moest afleveren bij mijn eigen verloskundige.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:01 schreef twentemeisje het volgende:
Tally, hebben ze er tijdens de echo zelf ook iets over gezegd?
Kan ik me voorstellen. Blegh, had gehoopt dat je niet meer van dit soort onzekerheden zou krijgen, jij hebt je portie wel gehad lijkt me zo!quote:Op maandag 10 januari 2011 12:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja dat ik het rapportje meteen moest afleveren bij mijn eigen verloskundige.
En daarmee overleggen hoe nu verder. Vandaar ook dat ik nu wacht op een telefoontje van de verloskundige.
Ik maak me ook niet echt zorgen ofzo. Ik wil alleen graag weten hoe nu verder
Tuurlijk. Ze kunnen dr allemaal niets van!quote:Op maandag 10 januari 2011 12:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. Blegh, had gehoopt dat je niet meer van dit soort onzekerheden zou krijgen, jij hebt je portie wel gehad lijkt me zo!Hopelijk gewoon een meetfoutje of iets anders onschuldigs.
quote:Op maandag 10 januari 2011 12:43 schreef Susie het volgende:
* Susie sluipt zachtjes binnen, nadat ze Mevr_Mus en Boembaa hier ook gezien heeft
Ik vind het allemaal nog erg eng enzo, maar afgelopen weekend alleen maar streepjes geplast en ben dus echt zwanger! Kan er niet omheen. Morgen even langs de huisarts, die belde ik op, krijg ik de superleuke assistente. Ik: "ik geloof dat ik zwanger ben" Zij: "Nou meid, van harte!" Ik: "En nu?"
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Helleuw, ook ik kom me hier weer melden. Heb net weer een streepje geplast, deze nog duidelijker dan de eerste, dus het is echt werkelijkheid!
Ben nog helemaal beduusd maar ben er dolgelukkig mee! En nu maar gaan voor de volledige 9 maanden
Ohja, zelf even gerekend, vooralsnog is mijn uitgerekende datum 19 september 2011.
Je staat erbij!quote:Op maandag 10 januari 2011 13:19 schreef boembaa het volgende:
Mag ik in het lijstje?
Voorlopige datum 14 september
Welkom!!quote:Op maandag 10 januari 2011 13:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
Helleuw, ook ik kom me hier weer melden. Heb net weer een streepje geplast, deze nog duidelijker dan de eerste, dus het is echt werkelijkheid!
Ben nog helemaal beduusd maar ben er dolgelukkig mee! En nu maar gaan voor de volledige 9 maanden
Ohja, zelf even gerekend, vooralsnog is mijn uitgerekende datum 19 september 2011.
Ik hoef me ook niet te wegen hoor, ze geloven me op mijn blauwe ogen.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had idd ook een bed in de woonkamer staan hoor, dat was geen probleem.
Het is ook wel zo dat je een iets groter risico hebt op zwangerschapssuiker en dat ze daarom graag het gewicht goed in de gaten houden, maar ze kunnen dat ook in de gaten houden met een keertje prikken rond de 20 weken.
Er zijn praktijken waar je helemaal niet hoeft te wegen, en in theorie zou je dat ook mogen weigeren bij de controles als je het echt zo naar vindt.
Ik zou iig wel aangeven, als je dat kan, dat je het heel vervelend vindt en dat het je vnml stress oplevert.
Het gaat hard! Ik blijf daar nog eventjes buiten, er zijn dit weekend wat dames voorgekropenquote:
een vriendin irl beweert dat ik half feb al ga bevallen .. ben ik blij dat ze 't al vaker mis heeft gehad deze zwangerschap (ze beweerde ook dat het een meisje wasquote:Op maandag 10 januari 2011 13:58 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het gaat hard! Ik blijf daar nog eventjes buiten, er zijn dit weekend wat dames voorgekropen. Maar inmiddels wel drie-en-dertig meiden achter me!
![]()
Bedankt! Lekker om te beginnen met alweer 3 mensen onder me en leuk dat we zo dicht op elkaar zittenquote:
Ja ieder uur echt een plashoeveelheid alsof je het de hele dag opgehouden hebt. Om gek van te worden. En 's nachts zwéten. Mijn hemel...quote:Op maandag 10 januari 2011 14:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ja Huup dat kan ik me nog wel herinneren... maar jij had ook echt enorm veel vocht aan boord zeg! ongelofelijk. de eerste dagen na de bevalling zat jij toch ook bijna de hele dag op het toilet om vocht te lozen?
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Hier wordt nooit naar gewicht gevraagd. Nou ja, de verloskundige vroeg laatst in verband met bepaalde medicatie aan me of ik zwaarder was dan 75kg. You think?![]()
Tof zeg, ik merk dat ik nu af en toe denk, dat zachte schopjes en draaien/bewegen is leuk, maar ik wil toch ook wel graag meer gaan zien en voelen...maar tis nog een prulleke he..quote:Op maandag 10 januari 2011 14:45 schreef twentemeisje het volgende:
Hihi, mijn buikmeisje bokst met/tegen de hand die op mijn buik had gelegd. Zag mijn buik net ook helemaal golven door een van haar schoppen.
Ik heb hier net weer een grote schoonmaak achter de rug. Ik ben zelf helemaal 'op orde' (nagels gedaan, wenkbrauwen bijgewerkt, benen onthaard, allemaal volstrekt zinloze dingen die héél belangrijk aanvoelen), het huis is schoon en de was ligt in de kast. Ik ga ervoor, hoor, morgen bevallen. Ik weiger om de hoop op een spontane bevalling te laten varen.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:42 schreef Juud79 het volgende:
@ Claudia, hoe is t met jou? Vermaak je je nog met de hopelijk laatste rommeldingen in huis, heb je alles klaar en op orde voor je gevoel? Ben je nerveus voor morgen of heb je zoiets van, ik zie t allemaal wel hoe het loopt? Heb je een idee wat je zelf zou willen dat ze gaan doen?
Ik heb het ook tijdens de rustige momenten, als ik druk ben laat zij zich niet voelen. En het is inderdaad zo tof, vind deze fase van de zwangerschap zoveel leuker als de eerste maanden. Het voelen geeft zo'n extra dimensie aan mijn beleving ervan. Om nog maar te zwijgen over de extra geruststelling die haar bewegingen met gevenquote:Op maandag 10 januari 2011 14:49 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Tof zeg, ik merk dat ik nu af en toe denk, dat zachte schopjes en draaien/bewegen is leuk, maar ik wil toch ook wel graag meer gaan zien en voelen...maar tis nog een prulleke he..
Ik merk wel dat als ik duwtjes geef en mijn warme handen op mijn buik leg, ze daar op reageerd.
Vooral 's avonds krijg ik 'contact' als ik rustig op de bank zit of in bed lig.
Oh, dat strippen komt wel goed, hoor! In mijn ziekenhuis doen ze daar niet moeilijk over bij 40 weken. Bij de 40 weken bevallingsduur van Ivan is het me aangeboden en heb ik het zelf afgeslagen. We hebben het er vrijdag nog over gehad, dus daar maak ik me niet druk om. Ik voel me wel wat bezwaard om om een inleiding te vragen. Ik ben niet zo van het eisen, maar ik zal wel goed uitleggen hoe ik me voel. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:58 schreef huuphuup het volgende:
Niet hopen Claudia, aangeven en vragen!
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lekker opbeurend is ook die ondersteek die je verplicht mee krijgt bij een thuisbevalling
Mr. DML, vroeg echt 'WTF is dat?'
Hej maar je benen zijn in ieder geval gladquote:Op maandag 10 januari 2011 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het blijft natuurlijk bizar. Lig je daar met je gladgeschoren benen de verpleegkundige onder te kotsen.
Ik hoop echt heel erg dat het strippen gewoon zijn werk gaat doen en zo niet dat ze je dan 'helpen' met een inleiding. Idd maar goed aan blijven geven hoe je je voelt. Dat negeren ze echt niet lijkt me.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat strippen komt wel goed, hoor! In mijn ziekenhuis doen ze daar niet moeilijk over bij 40 weken. Bij de 40 weken bevallingsduur van Ivan is het me aangeboden en heb ik het zelf afgeslagen. We hebben het er vrijdag nog over gehad, dus daar maak ik me niet druk om. Ik voel me wel wat bezwaard om om een inleiding te vragen. Ik ben niet zo van het eisen, maar ik zal wel goed uitleggen hoe ik me voel. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan.
En ik zie eruit als een slons, MamaPurk, maar tijdens de bevalling wil ik dan toch weer met gladgeschoren benen in de beugels liggen.Op de bevallingsfoto's van Ivan zie ík er niet uit, maar mijn nagels staan er fantastisch op.
hahahahaquote:Op maandag 10 januari 2011 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
Precies, Tally. Normaliter scheer ik mijn benen vooral voor hem, nu voor de verloskundige.
hey maar wel kotsen in stijl hè!quote:Op maandag 10 januari 2011 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
Maar het blijft natuurlijk bizar. Lig je daar met je gladgeschoren benen de verpleegkundige onder te kotsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gelukkig was het voor haar een mooie indicatie dat het goed op gang was, mijn hersencellen gingen allemaal op aan ademhalen, kotsen en eh sproeipoepen![]()
Jij schreef ook dat je je na de bevalling meteen een ander mens voelde, he? Dat heb ik met de bevalling van Ivan indertijd ook heel sterk zo ervaren. Van het ene op het andere moment barstte ik van de energie en had ik geen last meer van maagzuur en misselijkheid. Ik heb me heus wel een tijdje beurs gevoeld, maar dat vond ik wel prima, want dat was een ongemak waarvan ik wist dat het beter zou worden met de dagen/weken.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik hoop echt heel erg dat het strippen gewoon zijn werk gaat doen en zo niet dat ze je dan 'helpen' met een inleiding. Idd maar goed aan blijven geven hoe je je voelt. Dat negeren ze echt niet lijkt me.
Je hebt er geen kont aan maar kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb echt bijna de gyneacoloog gezoend die mij gestript heeft met 40 weken precies.alleen heb ik dan de inleiding afgeslagen omdat ik het zielig vond voor het kind.
ben diezelfde nacht nog bevallen en datgun ik je van harte.
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:19 schreef huuphuup het volgende:
toen de vk bij ons thuis langs kwam zat ik op de wc.
Je hoort vaak dat een baby rustiger wordt als de bevalling zich aandient, maar ik heb ook weer gelezen dat dat niet waar is. Ivan was tot de laatste snik een druktemaker.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat ik me nog afvroeg is of je aan de drukte van je baby ook een a.s. bevalling kan aflezen? Het lijkt me dat zo'n baby dan ook druk is met andere zaken dan je buik nog eens te verbouwen?
Ik heb van de verloskundige achteraf zelfs begrepen dat het gevaarlijk en onverantwoord kan zijn om géén bloedtransfusie te nemen. Daar ben ik wel van geschrokken.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
Claudia, niet zozeer 'andermans bloed' als wel 'gezond bloed'.
Dat schijnt echt heel erg veel te schelen. Je lichaam heeft al die bloedplaatjes etc. natuurlijk wel nodig om zuurstof rond te pompen enzo.
Ik weet niet heel veel van biologie, maar zoiets dus.
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:44 schreef debuurvrouw het volgende:
nou-hou....
Ik moest bij de oudste van thuis naar het ziekenhuis wegens dippende harttonen. dus met de huisarts in de auto en hup er heen. Bij de deur van de SEH zaten twee mannetjes in een rolstoel te wachten op een taxi oid. En dat ik dus in de deuropening hing van de auto, persweeen wegzuchtend met geitewollen sokken aan, een staart bovenop mijn hoofd en een ochtendjas met een blauw pand en een groen pand en een rode en een gele mouw het toch door mijn hoofd schoot dat het me toch best wat kon schelen eigenlijk.![]()
Vervolgens werd ik door een assistent langs alle poliklinkieken gereden langs volle wachtkamers, kwam hij er aan het eind van de gang achter dat ie verkeerd liep, en moesten we dezelfde weg terug.![]()
![]()
Dus.
Huiver en leer.
quote:Op maandag 10 januari 2011 15:44 schreef debuurvrouw het volgende:
(...) het toch door mijn hoofd schoot dat het me toch best wat kon schelen eigenlijk.![]()
ja hè?quote:
En het is ergens goed voor. Op feestjes en partijen zit je nooit meer om een anekdote verlegen.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja hè?![]()
Nou ja, voordat iedereen denkt dat bevallen gaat zoals in de film.
niks mis met een beetje menselijkheid.
Ja, herkenbaar ook. En dat ik dan eigenlijk ook vind dat dat stomme hoofd me daarbij in de weg zit. Maar er is niks mis met je waardigheid behouden ofzo. zo ben ik me ook alle bevallingen zéér bewust geweest van het feit dat ik echtechtecht niet wilde gillen.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ja, dat herken ik wel. Ik heb tijdens mijn longembolie vrij veel moeten slikken op dat vlak, maar ik weet nog dat ik op de intensive care gesmeekt heb of ze niet alsjeblieft even een dekentje of zo over me heen konden leggen. En toen mijn schoonouders kwamen kijken checkte ik nog even of het handdoekje m'n bovenlichaam wel voldoende bedekte (terwijl ik lag te trillen en overgeven).
Na de bevalling had ik meteen al mijn schaamte weer terug. In de kraamweek probeerde ik bijvoorbeeld voortdurend onder temperaturen en inspectie van de hechtingen uit te komen.
Check! Niet gillen en niet schelden, was mijn voornemen, en da's gelukt.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:55 schreef debuurvrouw het volgende:
zo ben ik me ook alle bevallingen zéér bewust geweest van het feit dat ik echtechtecht niet wilde gillen.
Ja, niet alles is op te lossen met een lekker biefstukje en een glaasje roosvicee.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb van de verloskundige achteraf zelfs begrepen dat het gevaarlijk en onverantwoord kan zijn om géén bloedtransfusie te nemen. Daar ben ik wel van geschrokken.
Ik heb al opdracht gegeven tot een broodje filet americainquote:Op maandag 10 januari 2011 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, biefstuk, daar heb ik zin in! En ossenworst.
Ik zeg: keizersnede. Zo rond de 36 weken trek jij bij de verloskundige je agenda en zeg je: "Nou, zullen we dan maar even een datum prikken?"quote:Op maandag 10 januari 2011 16:06 schreef Tally het volgende:
Uhm jullie kunnen lekker allemaal die bevallingsverhalen neer zetten maar ik "lees" ze toch niet
Mijn bevalling gaat wel zoals in van die films. Netjes. Kort. Weinig bloed (anders kunnen ze hubbie op vangen). En zeker geen poep of kots!
Mijn bevalling gaat heeeeeeeeeeeeeel anders dan die van jullie!
mij ook.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Check! Niet gillen en niet schelden, was mijn voornemen, en da's gelukt.
Zou het kunnen op 25 februari? Laten we zeggen zo rond 9:00 uur?quote:Op maandag 10 januari 2011 16:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zeg: keizersnede. Zo rond de 36 weken trek jij bij de verloskundige je agenda en zeg je: "Nou, zullen we dan maar even een datum prikken?"
oh nee met waardigheid behouden is zeker niets mis! Herkenbaar van dat gillenquote:Op maandag 10 januari 2011 15:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar ook. En dat ik dan eigenlijk ook vind dat dat stomme hoofd me daarbij in de weg zit. Maar er is niks mis met je waardigheid behouden ofzo. zo ben ik me ook alle bevallingen zéér bewust geweest van het feit dat ik echtechtecht niet wilde gillen.
Kijk, toch mooi opgelost!quote:Op maandag 10 januari 2011 16:06 schreef danimeisje het volgende:
Haha ja dat scheren! Manlief zei waarom doe je dat nog?!
Ik zeg omdat ik niet als een of andere baardaap erbij wil lopen!
Al helemaal niet tijdens een bevalling waar:
- jij
- moeders
- verloskundige (+ eventuele stagair)
- kraamhulp
Bij loopt...wil der nog wel beetje charmant uitzien zeg maar
!
Hebben besloten dat manlief matras op kinderkamer gaat neerleggen en daar gaat slapen!
Hopen dat het iets oplost!
Ik was met oud en nieuw op een feestje waar iemand stellig verkondigde dat ze geen zin had in die pijn en dat ze wel voor een keizersnede ging want ze had vriendinnen die daar na twee weken alweer van hersteld waren.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zeg: keizersnede. Zo rond de 36 weken trek jij bij de verloskundige je agenda en zeg je: "Nou, zullen we dan maar even een datum prikken?"
quote:Op maandag 10 januari 2011 16:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik was met oud en nieuw op een feestje waar iemand stellig verkondigde dat ze geen zin had in die pijn en dat ze wel voor een keizersnede ging want ze had vriendinnen die daar na twee weken alweer van hersteld waren.
Ik heb d'r veel succes gewenst met het vinden van een gyn tegen die tijd
oh bah dat lijkt me ook naar jaquote:Op maandag 10 januari 2011 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had het pas over een stel waarvan de vrouw met gebroken vliezen binnenkwam toen ik aan een ctg-apparaat lag. Haar vliezen waren ongeveer twee weken voor de uitgerekende datum gebroken terwijl ze deze week een afspraak had voor een keizersnede i.v.m. een stuitligging. Dat lijkt me echt zo naar en beangstigend! Er staat in principe wel een OK-team klaar in het ziekenhuis, maar ik kreeg sterk de indruk dat ze de weeenactiviteit gewoon gingen monitoren en ze niet van plan waren om die nacht nog iets te doen als ze dat even konden vermijden. Lig je daar weeen voor nop te hebben.
Maar je bent pas 26 weken toch? Je meisje heeft nog genoeg tijd om head first te gaan liggen joh, komt vast goed.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Tijdens die keizersnede ook per ongeluk dr eierstokken er uit knippen
Ik snap dat soort uitspraken niet
In het begin was ik best panisch over de bevalling maar na het lezen van heel wat boeken er over vind ik het niet eng meerDat was ook 1 van de redenen dat ik die pufcursus wilde. Niet zo zeer dat ik bang was dat ik het niet aan zou kunnen zonder. Maar meer dat ik het gevoel kreeg dat ik me er toch op 1 of andere manier op voorbereid ben
Al kan je dat nooit natuurlijk.
Stuit liggingOns meisje heeft tot nu toe bij geen enkele echo niet in stuit ligging gelegen. Hopelijk draait het bij richting de einddatum of kunnen ze dr draaien ofzo. Anders word het inderdaad een keizersnede. En met aaaaaaaaal dat geluk dat ik tot nu toe heb met de zwangerschap, denk ik dat we daar op gaan uit komen
Een keizersnede
echt hoe heb je dat gedaan?quote:Op maandag 10 januari 2011 15:55 schreef debuurvrouw het volgende:
zo ben ik me ook alle bevallingen zéér bewust geweest van het feit dat ik echtechtecht niet wilde gillen.
Ja ik ben pas 26 wekenquote:Op maandag 10 januari 2011 16:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar je bent pas 26 weken toch? Je meisje heeft nog genoeg tijd om head first te gaan liggen joh, komt vast goed.
Allebei mijn meisjes hebben tot na de 30 weken in stuit gelegen en zijn daarna keurig gedraaid. Sterker nogtot de 30 weken hebben ze allebei overdwars gelegen.
Nouja als je voor een ks kiest vanwege een stuit dan ben je in principe wel bij hè, dan krijg je een epiduraal. Enkel als het een spoedkeizersnede is ga je onder narcose meestal, omdat er dan gewoon geen tijd is voor een epiduraal. En spoedkeizersnedes heb je helaas nooit in de handquote:Op maandag 10 januari 2011 16:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik ook liever gewoon bevallen van een stuit dan een KS, dat is mijn nachtmerrie, dat ik onder narcose zou moeten. Een ruggeprik en dan KS zou ik dan nog wel trekken, maar helemaal weg, mij niet gezien.
Voor de rest geen angsten wbt de bevalling, ik weet niet hoe het zal zijn, dus hoef ik er ook geen angst voor te hebben, zo redeneer ik dan maar.
Het is alsof ik een kijkje in mijn eigen hoofd krijg als ik jouw verhalen zo lees.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Het enige bij de eerste was: als dit zo nog 7 uur moet duren spring ik uit het raam.![]()
gelukkig was ie een uurtje later geboren. Er is mij verteld dat veel vrouwen bij 7 cm een motivatie-dipje krijgen.
Ons kamertje komt ook van marktplaats, ik weet niet hoe lang je al kijkt op mp maar ik heb een week of 10 elke dag gekeken en gespeurd en uiteindelijk iets gevonden wat ik mooi vond (voor een mooie prijs ook nog!)quote:Op maandag 10 januari 2011 16:25 schreef The_Tankgirl het volgende:
Buh, ik zit al een paar weken naar kinderkamers te kijken... kijken ja.
Ik ben echt van een vuilnisbakkenras zeg maar, marktplaats ftw
Maar nu ben ik zooooo kieskeurig, gek word ik ervan!
Had gehoopt dat ik wel enthousiaster zou worden zodra ik de kamers in het echt zou zien... neee hoor
En de enige kamers die ik leuk vind zijn peperduur!!!
Waar is de krent in mij gebleven
ja hè. Het is ook een groot en onbekend avontuur.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is alsof ik een kijkje in mijn eigen hoofd krijg als ik jouw verhalen zo lees.Ik wilde van een van de bruggen in het ziekenhuis springen. Nou ja, ik heb het even gedacht. Oh, en de bevalling duurde daarna nog 7 uur.
Ik begin trouwens inmiddels wel bang te worden voor de bevalling, ookal weet ik dat het allemaal goedkomt.
wie wat?quote:Op maandag 10 januari 2011 16:42 schreef danimeisje het volgende:
Huuphuup barba-truuk?!
Dan is het toch zo gefikst?!
*Schuift glaasje roosvicee in richting van HuupHuup*
oh maar dat was tegen Claudiaquote:Op maandag 10 januari 2011 16:48 schreef danimeisje het volgende:
Buuf zegt:
Komt wel goed schatje!
Daar hoort een glaasje roosvicee bij haha
Ziet er netjes uit danimeisjequote:
schattig, die meubeltjes hebben wij ook voor Amélie. Voor deze baby komen de meubels geloof ik van prénatal, maar dus via marktplaats.quote:
Van harte nogmaals!quote:Op maandag 10 januari 2011 17:05 schreef Mevr_Mus het volgende:
Jullie weten wel hoe jullie verse zwangeren moeten verwelkomen hèGelukkig is die bevalling voor mij nog heeeel ver weg
ik wens der om te beginnen veel succes. bij mij deed de 'gewone' bevalling (22 uur oid) minder pijn dan de keizersnee hoor. en tsja. waardigheid. je ligt bloot op een operatietafel te bibberen van de kou. het was heel, heel, heel erg koud in die ok. vergeet haar vooral niet te vertellen over die heeeeeeeeeeeele grote spuit met weeopwekspul die je krijgt om het krimpen van de baarmoeder op gang te zetten. naweeen over een verse operatiewond is niet tofquote:Op maandag 10 januari 2011 16:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik was met oud en nieuw op een feestje waar iemand stellig verkondigde dat ze geen zin had in die pijn en dat ze wel voor een keizersnede ging want ze had vriendinnen die daar na twee weken alweer van hersteld waren.
Ik heb d'r veel succes gewenst met het vinden van een gyn tegen die tijd
Ja echt joh? Ik weet helemaal niks meer van die spuit! Maar mijn bm was meteen na de geboorte van E. al geslonken tot normale proporties dus misschien heb ik 'm ook niet gehad.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:09 schreef simmu het volgende:
[..]
ik wens der om te beginnen veel succes. bij mij deed de 'gewone' bevalling (22 uur oid) minder pijn dan de keizersnee hoor. en tsja. waardigheid. je ligt bloot op een operatietafel te bibberen van de kou. het was heel, heel, heel erg koud in die ok. vergeet haar vooral niet te vertellen over die heeeeeeeeeeeele grote spuit met weeopwekspul die je krijgt om het krimpen van de baarmoeder op gang te zetten. naweeen over een verse operatiewond is niet tof
Dat heb ik tot vorige week ook heel hard geroepenquote:Op maandag 10 januari 2011 16:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik ook liever gewoon bevallen van een stuit dan een KS, dat is mijn nachtmerrie, dat ik onder narcose zou moeten. Een ruggeprik en dan KS zou ik dan nog wel trekken, maar helemaal weg, mij niet gezien.
Voor de rest geen angsten wbt de bevalling, ik weet niet hoe het zal zijn, dus hoef ik er ook geen angst voor te hebben, zo redeneer ik dan maar.
Je hoeft ook niet je ha te bellen, je kan zelf een vk uitzoeken en die dan rond 8 weken bellenquote:Op maandag 10 januari 2011 12:52 schreef Susie het volgende:
Gelukkig maar, voelde me wel een beetje dom eigenlijk
Lief dat je meedenkt! Mijn lief is zelfstandig ondernemer, dus hij bepaalt zelf hoeveel dagen hij vrijneemt. Ik denk dat het een week wordt, maar we zien het wel. Het hangt er maar net vanaf hoe ik herstel en hoe het gaat met twee kleintjes thuis.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:25 schreef -sabine- het volgende:
Claudia, hoeveel vrije dagen krijgt je partner bij een bevalling? Dat is misschien iets om ff mee door te rekenen als je toch ingeleid mocht worden.
Ga ik zeker doen! Desnoods verdeel ik de uren over 5 dagen, of verminder ik in overleg een aantal uur. Ik weet (dankzij dit topic) dat ik daar recht op hebquote:Op maandag 10 januari 2011 18:59 schreef Popples het volgende:
Let goed op je grens he. geef het aan als het echt niet meer gaat.
Nu is iedereen toch al de schaamte voorbij, dus kom maar op! Wat schreeuwde je??quote:Op maandag 10 januari 2011 19:45 schreef Takkembah het volgende:
WTF wat is het hier snel gegaan!!!!
Ik heb tijdens mijn vorige bevalling alleen geschreeuwd tegen de verpleegkundige. Die weigerde de arts erbij te halen toen ik persweeen zei te hebben, omdat ik een uur daarvoor nog op 3 cm ontsluiting zat. Toen heb ik iets heel onbeleefds geschreeuwd met een enorme oerdrift. Prompt werd mijn ontsluiting gecheckt, 10 cm, arts erbij en persen maar.
En gepoept, ik niet, Alexa wel. Die scheet mij onder toen ik haar aanpakte.
Iets vanquote:Op maandag 10 januari 2011 19:48 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nu is iedereen toch al de schaamte voorbij, dus kom maar op! Wat schreeuwde je??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Serieus, als ik mijn bevallingsverhaal lees denk ik
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
ik kan me er wel wat bij voorstellen.. tis toch een soort van oerdrift..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik snap dat schelden eigenlijk nooit zo. Boos of fel kan ok me wel voorstellen, maar schelden, nee.
Rienk heette Tinus!quote:Op maandag 10 januari 2011 19:45 schreef mefke79 het volgende:
ik heb en niet gegild en niet gespuugd en niet gegromdwel gepoept
En dat stonk. Op Driekus zijn hoofd wel te verstaan. Dus ik wilde er perse een washandje overheen. Mocht eigenlijk niet, maar na lang zeuren mocht het.
Enne, Driekus is Tienus geworden. Nou nog 20 weken om over de echte naam te denken en om voor Driekus een mooie kamer te maken. Komt vast goed!
whahaahaquote:Op maandag 10 januari 2011 20:13 schreef huuphuup het volgende:
hahaha Takkembah![]()
ik las ooit ergens een bevallingsverhaal van een meisje die rond 9 cm zat en die gaf aan dat ze moest poepen, maar ze mocht van de verpleegster niet naar de wc, want het zou persdrang zijn. "nee ik moet écht poepen", nee nee het is persdrang heus. Vk opgepiept enzo.
Heeft ze vervolgens het hele bed ondergepoept en heel droog "ik zei het toch..." gezegd.
Ik moest er zo om lachen![]()
ik heb al mn hele leven last van niet jeukend-eczeem. Het bestaat wel hoorquote:Op maandag 10 januari 2011 20:12 schreef Aventura het volgende:
Oh Takkembah, wat lullig haha!
Iets anders: mijn hele romp zit onder de lichtrode schilferende vlekken. Ze jeuken niet, maar voelen een beetje pijnlijk aan. Als ik op eczeem google krijg ik als eerste kenmerk: jeukend, en dat doen de plekken toch echt niet. (De huid er omheen daarentegen...) ik ga er vrijdag maar mee naar de hap, het voelt vervelend en is erg ontsierend.
Oh oke! Het moet het ook haast wel zijn, want het lijkt er verder erg op.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik heb al mn hele leven last van niet jeukend-eczeem. Het bestaat wel hoor
ik prijs me maar gelukkig dat het niet jeukt![]()
en anders ff langs de HA?
oh ja dat plassen pffff...quote:Op maandag 10 januari 2011 20:13 schreef Vicky het volgende:
bij Amber heb ik iig niet gepoept, bij Tess weet ik het niet zeker, ik dacht het wel te voelen.. plassen en overgeven heb ik iig niet gedaan
das nie zo gek....quote:Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En aan de katheter heb ik een blaasontsteking overgehouden.
verbaasd me niets. Ik moest echt opnieuw leren plassen ofzo voor mn gevoel.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En aan de katheter heb ik een blaasontsteking overgehouden.
Het hóeft niet hoor.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:21 schreef Aventura het volgende:
Wat een verhalen allemaal weer
Dat zeiden de ze-plopten-er-zo-uitdames er gister niet bij. Ws. hebben ze de boel ook gewoon onder gekotst-poept-piest. Maarja, dat past natuurlijk niet in het perfecte verhaal!
Bij mij hebben ze alsnog een katheter geplaatst omdat ze dachten dat er nog meer zatquote:Op maandag 10 januari 2011 20:26 schreef Takkembah het volgende:
Oeh Orea, dat is inderdaad ook herkenbaar. En dat was nog lastig, met die CTG en die draden op Alexa's hoofd
Ben blij dat dat wel lukte en ze bij mij geen katheter hebben geplaatst....
Hee, dat had ik ook, met die rotheks uit het ziekenhuis. Gek he, dat na 12 uur 's avonds niks meer drinken en tussen 8 uur 's ochtends al 3 keer plassen er niks in zitquote:Op maandag 10 januari 2011 20:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ja dat plassen pffff...
tegen mij werd gezegd steeds dat ik mn plas niet op moest houden en dat ik het gewoon moest laten gaan. Omdat het persen niet opschoot en een volle blaas kan dat tegenhouden ofzo. Ik heb zó vaak gezegd dat ik dat niet deed en dat ik helemaal niet hoefde te plassen.
Catheter dr in gejast (rotgevoel zeg), "hey er komt niets uit? je blaas is leeg
"
mja dat was mijn 'zei ik toch?' momentje
quote:Op maandag 10 januari 2011 20:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat ik wel echt heel bijzonder vond bij de geboorte van middelste was het moment dat hij geboren werd. Ik mocht m zelf pakken en op het moment dat ik dat ik hem vast pakte deed hij zijn ogen open en leek hij me aan te kijken. Terwijl ik het nu typ krijg ik er nog kippevel van.
Het is straks 10 jaar geleden.
spieren zijn opgebouwd uit een soort kammen en als je blaas dus teveel op spanning staat rekken die kammen teveel uit (ipv dat ze als een rits in elkaar grijpen staan ze op elkaar. Krijg het even niet beter uitgelegd). Dit herstelt heel langzaam. Je voelt daarna dus niet wanneer je blaas vol is. Vandaar dat je dan met een catheter moet herstellen. Die "kammen" moeten weer in elkaar vallen als het ware.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:34 schreef wickie het volgende:
Ik heb 2x katheter gehad![]()
Net voordat ik ging persen en na de bevalling. Het lukte me toen niet om te plassen en ik had bijna te veel vocht in me blaas. Op 20cc na ofzo, anders had ik 3 dagen met een katheter in het ziekenhuis moeten blijven, ik had daar nog nooit van gehoord en was best geschokt!
Dat lijkt me echt de hel.
Ik heb de gyn, ass-gyn en vpk bedankt na de bevalling. Het eerste filmpje ooit van Senna en mij, seconden na de bevalling, en ik zeg dank jullie welquote:Op maandag 10 januari 2011 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb wel een sorry van gekermd, allebei de keren.
Ik denk al een paar dagen aan je. Veel succes voor wanneer het zover is, over een week of twee (hoop ik voor jou)quote:Op maandag 10 januari 2011 15:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Welkom nieuwe aanwas. Het lijstje groeit opeens snel zeg.
Tally, je vk lijkt zich dus niet zo'n zorgen te maken. Hopelijk lukt het je zelf ook rustig te blijven tot volgende maand, dan is ze vast weer bij getrokken.
Claudia, wat Huup zegtDuidelijk zijn morgen hoor! En je kan er maar helemaal klaar voor zijn om mooi op die eerste foto's met je meisje te staan
![]()
Ik moet elk bezoek wegen maar ik ben pas 2,5kg aangekomen dus ik vind het niet zo'n ramp in dit geval.
Ik moet ook moeite doen om genoeg te eten op een dag. Misselijkheid helpt hierin niet.
Bed op klossen, ledikantje staat op onze slaapkamer. Alleen nog een vluchttas klaar zetten. Maar hij blijft nog maar lekker even zitten hoor. Hoewel ik me geestelijk wat beter voel heb ik nog even nodig.
Dank je voor de uitleg, ik was toen net overgedragen naar een volgende zuster en ze waren vergeten mij te laten plassen na de bevalling. Wist ik veel, ik was alleen met mn poppie bezig.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
spieren zijn opgebouwd uit een soort kammen en als je blaas dus teveel op spanning staat rekken die kammen teveel uit (ipv dat ze als een rits in elkaar grijpen staan ze op elkaar. Krijg het even niet beter uitgelegd). Dit herstelt heel langzaam. Je voelt daarna dus niet wanneer je blaas vol is. Vandaar dat je dan met een catheter moet herstellen. Die "kammen" moeten weer in elkaar vallen als het ware.
(als ik het me goed herinner uit mijn verloskunde stage)
ze was voor de uitgerekende datum toch? Mijn bul was 15 dagen "over datum" die had geen krummeltje huidsmeer meer. van die gerimpelde handjes. Ja het was echt tijd.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:45 schreef miss_sly het volgende:
whahaha dat is idd wel erg netjes, BE
buurvrouw, dat klinkt wel heel bijzonder
ik heb Senna ook zelf aangepakt, maar haar oogjes zaten echt helemaal dichtgeplakt.
Ja, 38w3dagen, dus ruim voor de uitgerekende datum. Helemaal onder het huidsmeer, en dan van die kleine streepjes hele zwarte oogjes, net een kleine alien, maar zooo mooi en liefquote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ze was voor de uitgerekende datum toch? Mijn bul was 15 dagen "over datum" die had geen krummeltje huidsmeer meer. van die gerimpelde handjes. Ja het was echt tijd.Mijn jongste keek ook niet.
Maar ik denk vertel ook even wat leuks.dat het buiten het gesmeer met uitscheiding ook heel mooi en bijzonder is.
Ow ja, herkenbaar. Ow, ze huilt, zou ik haar op mogen pakken?quote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef huuphuup het volgende:
BE wat netjes![]()
Buufmooi!
Er zijn dit keer wel dingen die ik anders wil op zich. Ik kijk er absoluut niet slecht op terug hoe het gegaan is bij Amélie hoor, maar het was zo enorm "eerste keer" allemaal dat ik me totaal heb mee laten voeren door hoe de verpleegster de dingen deed bijvoorbeeld. Amélie werd na de eerste voeding enzo in zo'n warmtebedje gelegd maar eigenlijk wilde ik haar heel graag vasthouden. Ik durfde haar niet te pakken en durfde het ook niet te vragen toenstom is dat eigk
je eigen kind
En dat gaat nooit meer over. Zelfs als ze bijna 18 zijn zie je dat af en toe weer voor jequote:Op maandag 10 januari 2011 20:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, 38w3dagen, dus ruim voor de uitgerekende datum. Helemaal onder het huidsmeer, en dan van die kleine streepjes hele zwarte oogjes, net een kleine alien, maar zooo mooi en lief
Ik denk dat de aanstaande eerste bevallers graag ook de leuke, mooie dingen horen
Amélie was met 41 weken geboren maar zat wel helemaal onder het huidsmeer. De vk en verpleegster waren daar verbaasd over ik heb er op het moment zelf geen seconde bij stilgestaan toenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ze was voor de uitgerekende datum toch? Mijn bul was 15 dagen "over datum" die had geen krummeltje huidsmeer meer. van die gerimpelde handjes. Ja het was echt tijd.Mijn jongste keek ook niet.
Maar ik denk vertel ook even wat leuks.dat het buiten het gesmeer met uitscheiding ook heel mooi en bijzonder is.
hahaha ja datquote:Op maandag 10 januari 2011 20:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, herkenbaar. Ow, ze huilt, zou ik haar op mogen pakken?
ja, duh
Ilse huilde ook wat af, em op een gegeven moment heb ik op de bel gedrukt of ik haar uit bed mocht pakken. Op het moment dat ik belde dacht ik: wtf, mijn kind... ik pak dr gewoon.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, herkenbaar. Ow, ze huilt, zou ik haar op mogen pakken?
ja, duh
herkenbaar!quote:Op maandag 10 januari 2011 20:53 schreef huuphuup het volgende:
BE wat netjes![]()
Buufmooi!
Er zijn dit keer wel dingen die ik anders wil op zich. Ik kijk er absoluut niet slecht op terug hoe het gegaan is bij Amélie hoor, maar het was zo enorm "eerste keer" allemaal dat ik me totaal heb mee laten voeren door hoe de verpleegster de dingen deed bijvoorbeeld. Amélie werd na de eerste voeding enzo in zo'n warmtebedje gelegd maar eigenlijk wilde ik haar heel graag vasthouden. Ik durfde haar niet te pakken en durfde het ook niet te vragen toenstom is dat eigk
je eigen kind
oh man ik heb wat gevloekt in de kraamweek (nouja okay dat is gelogen want ik vloek eigenlijk alleen als ik mn teen weer es onder de deur schuifquote:Op maandag 10 januari 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel tof zijn als ik weeen kreeg van dit topic.![]()
Het is mij een raadsel waarom ze geen 'do it yourself'-katheter verkopen voor zwangeren. Ideaal! Hoef je niet de godganse nacht je bed uit om te plassen.
Als ik het over gerommel heb, heb ik het over heel lichte weeen die niet zolang duren en waar geen regelmaat in komt. En m'n darmen rommelen behoorlijk, dus ik zit zo'n beetje de hele avond op het toilet. Oh, en ik verlies wat slijm.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:00 schreef MamaPurk het volgende:
Dat wat jullie rommelen noemen ken ik dus eigenlijk ook helemaal niet he, hoe voelt dat eigenlijk??
ohja? ik dacht dat ze bij mannen ook gewoon zo'n buis de plasbuis in jassen? echt hè, mannenquote:Op maandag 10 januari 2011 22:02 schreef mefke79 het volgende:
was je dan maar een man he....die hebben gewoon condoomkatheters, even omdoen en klaar is kees!
Dat doen ze ook hoor Huup..quote:Op maandag 10 januari 2011 22:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohja? ik dacht dat ze bij mannen ook gewoon zo'n buis de plasbuis in jassen? echt hè, mannenals ik zoiets tegen mn lief zeg wil ie de rest van de avond niets meer horen
![]()
![]()
Ik vind het gerommel niet zo vervelend. Sure, het doet je elke keer hopen dat er iets op gang komt en het is een teleurstelling als het niet gebeurt, maar ik ga er niet onder gebukt.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:07 schreef MamaPurk het volgende:
Rommelen wil niet zeggen dat je meteen ook gaat bevallen en het kan ook langere periode rommelen voor je daadwerkelijk bevalt.. Lijkt me echt vervelend!
F. gebruikt ze voor het duiken.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
als de blaas geleegd moet worden bij een man jassen ze er gewoon een gewone katheter in hoor
(uitkijken dat je de prostaat niet raakt)
Condoomkathers heb ik nog nooit/gebruikt gezien in mijn ziekenhuislevenweet ook niet zo goed meer wanneer ze die gebruiken eigenlijk.
ja!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:12 schreef MamaPurk het volgende:
Dat het bewegen van de kleine vermoeiend en zeer pijnlijk kan zijn heb ik ook ondervonden ja, mijn vorige zwangerschap helemaal niet maar deze kleine dame die probeert zich volgens mij regelmatig te strekken in mijn baarmoeder en dat kan natuurlijk niet zonder dat het mij ongelofelijk veel pijn doet...
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
F. gebruikt ze voor het duiken.![]()
Maar wel goed scheren, anders doet het auwie!
En dan? Hoeft hij niet omhoog als hij moet plassen?quote:Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
oeh!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
offtopic maar dat zal wel afhangen van het duikpak wat ie aanheeft. Je hebt gesloten pakken en die zijn een soort waterdicht, als je die volzeikt is dat blehquote:Op maandag 10 januari 2011 22:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
En dan? Hoeft hij niet omhoog als hij moet plassen?
Kan hij dat niet gewoon laten lopen onder water dan? *blond*
Ja dat ja, of dat de voetjes voor je gevoel in je blaas zitten en het hoofd bijna, nou ja helemaal in je maag, zucht, heerlijk, zow lief.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja!![]()
dat je op je linkerzij ligt en dat je kind denkt van oeh! bouncy! hier kan ik me mooi op afzetten en dan kijken hoe ver ik kom.
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oeh!
is dat net zoiets als je maandverbandje verkeerd om ondersteboven in doen?![]()
don't ask...
Ohquote:Op maandag 10 januari 2011 22:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
offtopic maar dat zal wel afhangen van het duikpak wat ie aanheeft. Je hebt gesloten pakken en die zijn een soort waterdicht, als je die volzeikt is dat blehEn t is ook niet heel goed voor t neopreen van andere duikpakken.
Hij duikt met een droogpak met een 'pisventiel'. Slangetje vanaf het condoom naar dat ventieltje en dan kan hij onderwater plassen.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
En dan? Hoeft hij niet omhoog als hij moet plassen?
Kan hij dat niet gewoon laten lopen onder water dan? *blond*
oeh! Flashback! Met zo'n stukkie dubbelzijdig tape rond en dan dat ding er aan vastplakkenquote:Op maandag 10 januari 2011 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hij duikt met een droogpak met een 'pisventiel'. Slangetje vanaf het condoom naar dat ventieltje en dan kan hij onderwater plassen.
[/teleac]
quote:Op maandag 10 januari 2011 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hij duikt met een droogpak met een 'pisventiel'. Slangetje vanaf het condoom naar dat ventieltje en dan kan hij onderwater plassen.
[/teleac]
Auwie!!!quote:Op maandag 10 januari 2011 22:32 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Condoomkathers gebruiken ze nog best vaak in het zkh hoor. Denk maar eens aan die oude delirante mannekes die er zonder pardon een katheter met ballonnetje uitrekken..
Zo, en nu verse beebs!
op die afdelingen heb ik niet gewerktquote:Op maandag 10 januari 2011 22:32 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Condoomkathers gebruiken ze nog best vaak in het zkh hoor. Denk maar eens aan die oude delirante mannekes die er zonder pardon een katheter met ballonnetje uitrekken..
Zo, en nu verse beebs!
Ik heb dit ook had het al voor de zwangerschap zalfje bij de ha of bij apotheek tegen schimmel infecties..quote:Op maandag 10 januari 2011 20:12 schreef Aventura het volgende:
Oh Takkembah, wat lullig haha!
Iets anders: mijn hele romp zit onder de lichtrode schilferende vlekken. Ze jeuken niet, maar voelen een beetje pijnlijk aan. Als ik op eczeem google krijg ik als eerste kenmerk: jeukend, en dat doen de plekken toch echt niet. (De huid er omheen daarentegen...) ik ga er vrijdag maar mee naar de hap, het voelt vervelend en is erg ontsierend.
Ben nu 30 weken en heb ook dat rommelen sinds paar dagen......quote:Op maandag 10 januari 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik het over gerommel heb, heb ik het over heel lichte weeen die niet zolang duren en waar geen regelmaat in komt. En m'n darmen rommelen behoorlijk, dus ik zit zo'n beetje de hele avond op het toilet. Oh, en ik verlies wat slijm.
Maar zoals ik al zei: ik heb dit al een paar keer eerder meegemaakt.
Ik ook, helaas. Over twee uur gaat de wekker....quote:
Op ons 4-jarig jubileumquote:Op maandag 10 januari 2011 21:05 schreef Jose81 het volgende:
Purple Daisy, gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Hoe ben je gevraagd??![]()
Wat lief! Ik heb je nog niet eens gefeliciteerd PD, bij deze!! Dat het maar een prachtigequote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:04 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Op ons 4-jarig jubileum. Op de bank, dat wel. Het was pyjama-Friday.
Goedemorgen allemaal! Claudia, zet 'm op vandaag!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |